Laevandus

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Tere, vaatasin, et see valdkond hetkel siit listist puudu ja kuna tegin väikse soovituse teisel lehel, siis teeks täiesti omaette teema tankerid või laevanduse ettevõtted. Olen seda teemat päris põhjalikult 2 aastat jälginud, omanud-kaubelnud erinevaid aktsiad (2 aastat tagasi olin noor ja roheline, lasin ennast tõmmata ilusast dividendist, esimesed said soetatud 2016 aasta jaanuaris, hetkel oman ca 60K TNK aktsiat). Selle aja jooksul korjanud normaalselt dividendi aga positsiooniga korralikult vee all. Teeme tegemise põhjus on aga see, et minu arvates hakkab languse tsükkel läbi saama. (kõvasti on müüdud laevu vana rauaks, kuna tulemas on kaks olulist nõuet laevadele: väävli sisaldus kütuses ja ballasti vee puhastuse süsteemid) Tankerite sektor on väga huvitav, siin esineb kaks põhilist tsüklit: 1. Laevade pakkumine ja nõudlus, kord on laevu liiga vähe, lähevad tasud üles ja peale seda tasud tõusevad taeva ja tellitakse üle laevu, mis suruvad hinnad taas alla- nagu juhtus 2016-2018 ning vastupidi. 2. On hooajalisuse tsükkel, kus tankeritel on rohkem tööd ja kõrgemad tasud, tavaliselt Q4 ja Q1. Need on põhi asjad, mida peab teadma.
    Lisaks on dirty tankeri sektoris erinevad laevad :suezmax, vlcc ,aframax ja LR.
    TNK : on suezmax laevad ca 60%, 40% aframax ja mõni LR ning pooleks omanduses VLCC.
    NAT : on kõik suezmax tüüpi laevad
    DHT: on VLCC
    EURN: mix, suezmax, vlcc, FSO jne.
    FRO: mix (suurim omanik Fredriksen- sama lammas, kes ajas Seadrilli karile, on ka ajaloos siin firmas dilute teinud)

    Täna algas ka tulemuste hooaeg, mille avas EURN. Minu arvates see on üks parima CEO firma, alati saab suhteliselt ausa pildi, kus sektor hetkel asub. Mulle meeldib tänasest ER nende seisukoht, et pole päris normaalne tegevus, et seoses väävli sisalduse 2020 nõudega, pannakse laevadele peale puhastuse seadmed -scrubbers (EURN ja TNK siiani pole plaaninud panna, FRO paneb, ostis isegi osaluse ühes scrubberi firmas) ,mille ülesanne on puhastada õhku, kuid teatud süsteemides lastakse see väävel ja muud rasked ühendid ookeani. Ehk kuluta VLCC scrubberi peale 5M ja siis õhu saastamise asemel, hakatakse ookeani reostama. Teine võimalus on kasutada tulevikus madalama väävli sisaldusega 0,5% kütust. Mitmed CEO-d on andnud mõista, et kütuse võiks maa peal ära puhastada, mitte aga merel. Hetkel tekib huvitav situatsioon, kes panevad puhastuse seadmed, kes mitte, riskiks on, et keegi ei tea, mis täpselt maksab puhtam kütus. Kellel huvi, saab lisaks täpsemalt uurida, see oleks sissejuhatuseks tankeri sektori, kui kellelgi veel huvi.

    Oma põhilist infot ammutan tasuta lehelt, kuhu tulevad mitmete analüüsi majade iganädalased infolehed:
    https://www.hellenicshippingnews.com/

    Laeva tasudel, mis muutuvad, saab igapäevaselt silma peal hoida siin: http://www.crweber.com/

    Dirty indeksit saab vaadata siin: https://www.investing.com/indices/baltic-dirty-tanker-historical-data?fbclid=IwAR0feqXqWgnHe_n4Uc5-YmNfL8cRTID8CNQOCzxjMsMLuAWskxtAYdbVb3k

    TNK ja NAT lehele tuleb kord nädalas ka laevade hindade võrdlus: https://www.teekay.com/investors/teekay-tankers-ltd/market-insights/

    Laevanduse teemadel kirjutab S.A väga hästi ilma mingit aktsiat pumpamata :
    James Catlin

    Tasub jälgida laevade order booki

    Kas siin foorumis on üldse antud teema vastu huvi, siis tean edaspidi, kas panna ka ülesse värskemaid tulemusi?

    Kui keegi soovib saada vanemaid TNK tulemusi, võib ka kirjutada visahing@hotmail.com

    Lpg.Erki
  • Hea algatus!
    Vanaraua/"scrapping" turu kohta on üks hea leht jälgimiseks: https://www.go-shipping.net/demolition-market
    Põhimõtteliselt seal sõltub kõik terase hinnast. Kui hind üleval, siis viiakse vana tanker Bangladeshi rannale ja lammutatakse tükkideks. Kui hind madal, siis hoitakse sõidus ja pakkumine turul kõrge.
    Aga üldiselt hellenicshippingnewsi brokerite raportid annavad väga hea jooksva ülevaate turuseisudest segmenditi
  • Product tankerite hulgas tasub silma peal hoida Scorpiol ja Ardmorel.
    Scorpio on suht steroididel bet (kõrge laenukoormus, suht semi-distressed peaaegu ja seetõttu pidev raha tõstmine käinud), kuid samas management peaks olema sektori parimaid. Viimastel aastatel on Scorpio suures koguses laevu tellinud, kuid see protsess hakkab nüüd lõpule jõudma. Ardmore on rahulikum ja stabiilsem võimenduselt hetkel. Mõlema puhul on product tankerite segmendis põhja juba pikemalt oodatud ning turul supply-demand tasakaalu tekkimist, kuid iga uus aasta on üllatanud aina suuremate uute laevad tellimustega, mis rendihindu alla surunud jätkuvalt.
  • EURN siis oma kõnes ütles, et VLCC juurdekasv negatiivne selle aasta jooksva seisu pealt. Suezmax tellimusi kogu aasta peale lisandunud 4. Ütlen ära, et kui sellised määrad püsivad (hetkel on tasud üle nende hindade), siis Q4 ei saa EURN lossi, nagu yahoo ennustab -0,08. Suexmaxi tasuvuse point 18K ja vlcc oli viimati 23K.

    OUTLOOK
    A seasonal increase in the flow of cargoes has kick started an improving tanker market which should continue to build through 2019. Demand has remained resilient despite a higher oil price. Ton miles continue to grow via US crude exports. The underlying supply of cargoes has grown as OPEC/Russian production cuts have been reversed.
    Encouragingly recycling activity has persisted and contracting restraint has been evidenced with no VLCC orders since May and only four Suezmax orders in total year to date. Further fleet rebalancing is required before this supportive background can be fully translated into improved freight rates on a sustainable basis.
    So far in the fourth quarter of 2018, the Euronav VLCC fleet operated in the Tankers International Pool has earned about USD 26,962 and 56% of the available days have been fixed. Euronav’s Suezmax fleet trading on the spot market has earned about USD 19,171 per day on average with 53% of the available days fixed.
  • Sektor on jep väga tsükliline ja mitu aastat tugevas langustrendis olnud. Seeking Alpha vahendusel olen jälginud tegutsevaid ettevõtteid. Oman TNK'd , mis kõrge võlataseme tõttu võiks pakkuda korralikku tõusupotentsiaali, kui tariifid ja laevade NAV kerkima hakkavad.
    Tsükli põhi on ostunud sügavamaks, kui veel aasta tagasi võis arvata.
    Mõtteid huvitav lugeda...eks riskid lisaks makroteemadele on ka firmade suht sagedased diluutimised. TNK ka suurtelt tõstnud oma autoriseeritud aktsiakapitali suve alguses. Siiani küll reaalselt pole veel suppi lahjendatud.
  • Tahaks näha, kas TNK teeb mingi hetk ka oma välja käidud aktsiate tagasi ostu ära 45M ulatuses. Kuna likviitsust 190M hetkel tekitatud laevade lease/back tehingutega, siis diluti hetkel küll ei näe. Kui turg pöördus, siis oli see 2016 lõpp, kui nad ütlesid, et turu paranemist näha 2018 ja nii on see ka läinud. Aktsia sai kõvasti pihta dividendi cutiga, nagu ka NAT. Viimane aga juba suurendab dividende. NAT CEO juttu ei tasu puhta kullana võtta, kutt veidi pumper tüüpi, kui laev uppus kiitsid takka, kui hea ikka nendel kõik on, tõstsid ka lõpuks raha 2,75 hinna pealt.
  • Kes tahab ajaloo fundamentaali, siis siit lihtsam vaadata (andmeid tasub muidugi kontrollida, sest ühe firma EPS TTM oli 3 korda mööda) http://quotes.morningstar.com/stock/analysis-report?t=XNYS:TNK&region=usa&culture=en-US&productcode=MLE&cur=

    TNK tulemused 15.10
  • lease/back ja dividend cut mõistlikumad tegevused tsükli põhjas, kui supi lahjendamine.
    Lähiajal diluutimise risk jep vast väike TNK osas. CEO Kevin Mackay 2Q CC'l nagu andis ka mõista, et kui madalseis venib, siis pigem täiendavat varamüüki plaanis.
    TNK muidugist on vägagi kõrge riskiga valik mu arust...ehk kui kellegil isu tekib, siis riskipool enda jaoks ka põhjalikult vaja läbi mõelda.
  • Meil on ka üks private grupp, kus spetsialistid koos :) Kuna mõnel ka siin TNK käes, siis panen siia väikese lõigu edasi, pole ka ise päris lahti harutanud, kui palju kuskilt täpselt tulu tuleb. Lightering bisness tähendab seda, et aframax saab +4K turu hinnale lisaks, vähemalt eelmine kvartal oli nii.

    A few quarters back, and this is not going to hold true forever, but I basically broke down TNK's revenue and it was about 50% Suezmax, 25% Aframax and 25% Lightering
  • https://seekingalpha.com/pr/17319473-nordic-american-tankers-limited-nyse-nat-tanker-market-strongly-good-prospects-dividend

    Recently, the market rates for our suezmax tankers have turned up strongly.

    This upswing is illustrated by the fact that the spot market for our ships has gone up four to five times recently.

    As provided by Fearnleys indexes, here is a snapshot at months beginning, of average reported TCE earning for the first three quarters of 2018.

    2nd January 2018 TCE rates ~$6000/day
    1st February 2018 TCE rates ~$1200/day
    1st March 2018 TCE rates ~$4100/day
    4th April 2018 TCE rates ~$5600/day
    1st May 2018 TCE rates ~$10500/day
    1st June 2018 TCE rates ~$11900/day
    2nd July 2018 TCE rates ~$7400/day
    1st August 2018 TCE rates ~$9900/day
    3rd September 2018 TCE rates ~$8700/day
    1st October 2018 TCE rates ~$14500/day
    Yesterday 31th October TCE ~$28700/day

    3Q suht hapukurgihooaeg, 4Q algus küll paljulubav...
  • Seekord on Q3 kiiremini käima tõmmatud, minu epsi nägemus oli q1 2019
  • NAT tänasest börsiteatest paistab, et tankerite turu tugevus on 4Q püsinud:

    ...In our message of November 1, we referred to the fact that rates for our suezmax tankers were up strongly; 4 to 5 times higher than earlier this year. At the end of October, the average suezmax tanker index (Fearnleys) was at $28,700 per day. Since then a further strengthening of the tanker market has taken place.

    Yesterday, we entered into a contract for about $47,000/day for more than 40 days. Yesterday, we also fixed another of our ships for about $35,000/day for 22 days. These two contracts are indications of a strong tanker market.
    ...
  • Eks nii nat i kui tnk hinna liikumine näitavad sama asja. Peale tulemusi ootaks mõlemale ostu soovitusi, nat seal 4,2 ja tnk võiks nii 2,5tulla. Oman mõlemat, nati kordades vähem
  • Ma küll sektorit väga ei jälgi, aga tundub, et kui laevandusega seotud firma on otsapidi mõne kreeklase kontrolli all, siis tasub põgeneda..
  • jim
    Ma küll sektorit väga ei jälgi, aga tundub, et kui laevandusega seotud firma on otsapidi mõne kreeklase kontrolli all, siis tasub põgeneda..


    Ei jõua uskuda, et paljudele ei meenugi J.F.K läbielamused & jms.
  • TNK

    In 2016 we had 23 Suezmax, 20 Aframax, and 8 LR2.

    Today we have 30 Suezmax, 18 Aframax, and 9 LR2

    Suezmax endiselt tugev, afrad on veidi järgi andnud.Hinnad 9.11.2018

    https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://www.teekay.com/wp-content/uploads/2018/11/current_tanker_rates_nov09.pdf
  • Blackrock increased their holdings by 7.1m shares as of a disclosure released on Friday.
  • NAT tulemused siis homme! Kui positiivsed tulemused (70/30%) siis peaks TNK ka sinna 1.30 juurde vedama. Peale seda ootaks 15.11 TNK tulemuste aegu rallit 1.65 peale. Endiselt ükski leht mida jälgin, ei näita q4 kasumi numbreid, mis täiesti jama, 50 päeva jäänud Q4 vaid ja 100% peaks üle nulli tulema.Accumalatsioon näitab ka uusi tippusid, mis on kõva näitaja enne tulemusi. Ise pakuks TNK Q3 tulemust -0.05 juurde.
  • Visahing
    Eks nii nat i kui tnk hinna liikumine näitavad sama asja. Peale tulemusi ootaks mõlemale ostu soovitusi, nat seal 4,2 ja tnk võiks nii 2,5tulla. Oman mõlemat, nati kordades vähem


    BUY tuli ennem ja 0,05$ läks ennustus mööda ehk siis 4.25$ NAT
  • Nat saatis e-maili.

    Nordic American Tankers Ltd (NYSE: NAT) - Tanker market up further. Good prospects for dividend payments.

    Bermuda November 14, 2018

    Dear Shareholders,

    The rates for our suezmax tankers have strengthened substantially recently. Now the spot market for our ships has gone up further.

    As provided by the Fearnleys suezmax reports, average TCE earnings for the three first quarters of 2018 were $6,000/day- on average.

    The daily rates for five typical suezmax routes were yesterday, November 13, 2018:

    West Africa / US gulf $28,300
    West Africa / United Kingdom / Continent $29,100
    Black Sea / United Kingdom / Continent $58,200
    Cross / Mediterranean $53,400
    Mediterranean / US gulf $35,800

    We have not seen such high suezmax rates for many years.

    The higher the suezmax tanker rates are, the better the ability of NAT to pay dividend - a key policy element of NAT.

    Spot market earnings are volatile. Volatility is often a sign of an improved underlying market balance.

    We shall continue to report precisely and meaningfully.
  • TNK beat ja tulemused väljas.

    (.07) EPS vs expected (.11) EPS
  • Mehve, võiksid saata maili visahing@hotmail.com, arutaks mõnda asja.

    Mitte ei saa aru tulu loogikast.

    Kokku 175,9M
    Löön laevanduse tabeli, saan 87,5M
    Kust see ülejäänud täpselt tekib ehk pool tulust, kas laevade müük?
  • Väike seletus.

    Here is an example that should help explain the [still confusing] accounting changes.

    Let's say a VLCC pulls up into the Gulf of Mexico and needs to be lightered to offload the cargo. TNK signs a contract to offload the VLCC within so many days. They sign for the whole thing at X price.

    Now though--this specific project requires three Aframaxes to complete. One lightering vessel, and two to shuttle cargo back and forth to shore.

    Problem is TNK only has their lightering vessel and one Aframax available to shuttle. As a result of this they subcontract out one Aframax (from another company) to run cargo back and forth.

    Accounting rules from before:

    If the total revenue breakdown of the project is 70% to TNK and 30% to the outside hired company then TNK only reports 70% of that project on the top line.

    Accounting rules from Jan 1, 2018:

    100% of that contract is reported on the top line [so revenue looks bigger].

    At the same time whatever dollar amount that 30% equaled would be added to "Expense" line. [Expense line grew by big amount too]

    Net result:

    Top line shows like it's much bigger but expense line also is much bigger.

    Bottom line is not changed at all.

    They did this to more easily reflect and track what is going on from an accounting perspective.
  • Eks võtmetähtsusega ikkagi kui hästi suudetakse neid Q4 kõrgeid hindu realiseerida. Presentatsiooni järgi 59% Suezmaxe ja 54% Aframaxe juba bookitud, 19K-20K hindadega, millest natukene kahju kuna täna hinnad juba seal 40K juures, 225 drydockitud päeva ka, rohkem kui Q3.

    Aga jah, üldpildis tundub ju optimistlik, väga hea Q4 korral aasta võiks ikkagi tublisti kasumlik olla (senine loss 0,24$).
    Kui suudaks 50% kõrgema tulu samade kulude juures (aga miks mitte ka rohkem, spot hinnad juba üle 100% suuremad) saavutada kui Q3, siis võiks Q4 EPS olla ~0.27$.
  • Jah, nüüd Saudid vihased, ähvardavad detsembris 1,5m cutti toomises. usun, et kõik kiirustavad ostma, ennem kui hinnad taas kõrgemaks lähevad. NAT aktsionäride kirjast lugesin, et 13.11 seisuga tuli keskmine jooksev spot 42K suexmax.

    Kuskil tulu peaks keskmiselt 30% mu tabeli järgi suurenema. Kulu muidugi väheneb, sest nafta alla tulnud.
    Tulu pakuks ca 227M ja EPS 0,12 juhul kui see X tulu suureneb sama palju ja ei suurene, siis 212M eps 0.08.
    Konkreetne tulu nende spottide ja fixide järgi peaks suurenema 87M pealt 120M.
  • FRO

    Highlights

    Net income attributable to the Company of $2.2 million, or $0.01 per share, for the third quarter of 2018.
    Net loss attributable to the Company adjusted for certain non-cash items of $8.4 million, or $0.05 per share, for the third quarter of 2018.
    Spot TCE of $22,000 for VLCCs less than 15 years of age in the third quarter.
    Spot TCE of $35,000 booked for 74% of vessel days for VLCCs less than 15 years of age in the fourth quarter.
    In November 2018, ordered exhaust gas cleaning systems ("EGCS") for a further 12 vessels from Feen Marine Scrubbers Inc. ("FMSI"), increasing commitment to installing EGCS on 20 vessels.
    In November 2018, extended the terms of its senior unsecured loan facility of up to $275.0 million facility with an affiliate of Hemen Holding Ltd. by 12 months to November 2020.

    https://finance.yahoo.com/news/fro-third-quarter-nine-months-074401449.html
  • Visahing
    Jah, nüüd Saudid vihased, ähvardavad detsembris 1,5m cutti toomises. usun, et kõik kiirustavad ostma, ennem kui hinnad taas kõrgemaks lähevad. NAT aktsionäride kirjast lugesin, et 13.11 seisuga tuli keskmine jooksev spot 42K suexmax.

    Kuskil tulu peaks keskmiselt 30% mu tabeli järgi suurenema. Kulu muidugi väheneb, sest nafta alla tulnud.
    Tulu pakuks ca 227M ja EPS 0,12 juhul kui see X tulu suureneb sama palju ja ei suurene, siis 212M eps 0.08.
    Konkreetne tulu nende spottide ja fixide järgi peaks suurenema 87M pealt 120M.


    Tulu rohkem ei tõuse? Praegu bookitud ~56% mahust ~30% kõrgema hinnaga kui Q3 keskmine, aga ülejäänud 44% mahust oleks teoorias võimalik bookida praeguste hindadega, mis veel tunduvalt kõrgemad?
  • Utoopia, nii ta on, hetkel kõrgemad.

    https://www.riverlake.ch/rticalc.php

    VLCC on need mis hakkavad 200
    Suezmax 130
  • Kas mõni targem oskab ka kommenteerida, kas analüütikutel üldse ajusid pole?
    TNK on 3 kvartalit järjest rämedalt löönud tulu ja IB pilt näitab ootust 2018 q4 rahas 108M.
    Kas on veel sektoreid, kus nii mööda pannakse? See Q4 number tuleb rahulikult 210-223M tuuri, laeva tasud vähemalt 30% kõrgemad. 175x1,3=227M Ei pea nagu eriline geenius olema, ja see EPS on ka 90% positiivne.

  • ah jah FY2018 ootus 380M, tehes tehte, liites kokku q1+q2+q3=514M
    Lisame 514+200M=710M oleks reaalsem ehk viga 2 kordne.
  • Q3 number selles tabelis on gross revenue; Q4 kohta ilmselt net revenue. Kuna sa oled laevandussektori spetsialist, siis sa peaksid ise suutma meile seletada, mis nende erinevus on.
  • jim
    Q3 number selles tabelis on gross revenue; Q4 kohta ilmselt net revenue. Kuna sa oled laevandussektori spetsialist, siis sa peaksid ise suutma meile seletada, mis nende erinevus on.


    Eksid siilike, selles point ongi, et peale seda, kui raamatupidamise seadus U.S muutus 2018 alguses, on ennustused vähemalt TNK q1,q2,q3 läinud rämedalt mööda. need tabeli numbrid on reaalsed gross revenue-d. q1:q3.

    Revenue of $175.91M (+92.8% Y/Y) beats by $93.36M. ehk ootus q3 oli ka alla 100M ja asi pole ainult IB, Yahoo sama tark, ootab 102M. Q4 tulemuseks.

    https://seekingalpha.com/news/3409885-teekay-tankers-beats-0_04-beats-revenue

    Minu point selles, et kui keegi ükskord "kellad" õigeks keeraks ja õigeid numbreid hindaks, peaks taeva rakett tulema, eriti Q4, kui see number tuleb positiivne EPS ja siis jälle saab lugeda, beat 100%.

    Tundub nagu tahtlik jobutamine, kui minusugune, kes kaks aastat börsi poole vaadanud, leiab ka sellised vead. Vandenõu teooriana panen ühe pildi veel, tegemist kuu graafikuga ja vaadake CMF kallet.

  • Oeh. Sa ikka ei saa aru gross revenue ja net revenue erinevusest. 3Q net revenue oli $92.9m muide. Ja net revenue on see, mille kohta analüütikud oma prognoose teevad.
  • jim
    Oeh. Sa ikka ei saa aru gross revenue ja net revenue erinevusest. 3Q net revenue oli $92.9m muide. Ja net revenue on see, mille kohta analüütikud oma prognoose teevad.


    Ei kõla eriti loogiliselt, et tulp ülevalt alla jookseb nii, et kolm numbrit on seal gross ja viimane net revenue.
  • Saatsin juba, Erx.

    Aga päriselt ka. Väike kogus enesekriitikat omada ei teeks paha.
    Kui miski ei lähe nii nagu sa arvasid, siis vaata laukasse, teadsid vanad eestlased rääkida.


  • ymeramees
    Saatsin juba, Erx.

    Aga päriselt ka. Väike kogus enesekriitikat omada ei teeks paha.
    Kui miski ei lähe nii nagu sa arvasid, siis vaata laukasse, teadsid vanad eestlased rääkida.




    Jah, eks selles ole sul küll terake õigust, aga pideva targutamise asemel võiksid mõnikord ka miskit asjaliku lisada, nagu näiteks, miks need analüütikute ennustused nii erinevad on reaalsest tulemusest ja kõiguvad erinevatel lehtedel. Näita ka ükskord üles targutamise asemel, et oskad ka asju seletada. All pildil Yahoo arusaam tulemustest ja Morningstari oma.
  • NAT weekly average rate report Nov 16, 2018.

    Suezmax $48,400 per day- mina pole 2 aasta jooksul nii palju näinudki, FRO brake even seal 18,6K ehk 20K päevas tuleb cashi sisse, sellise tasuga.

    Aframax $28,400 per day

    Ja TNK enda nädala uuendus, weberi põhjal.

    https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://www.teekay.com/wp-content/uploads/2018/11/current_tanker_rates_nov16.pdf
  • Kõik head uudised tankeritele

    US production hit a record 11.7 million bbl/day last week.
    Russian output also hit a record 11.4 million bbl/day in October.
    OPEC production rose another 127,000 bbl/day to 32.9 million bbl/day in October, on higher output from the UAE and Saudi Arabia.
    Saudi Arabia says it will cut shipments by 500,000 bbl/day in December, but stopped short of announcing any production cuts. The kingdom is expected to produce a record 11 million bbl/day this month
    Backwardation has disappeared on both Brent and WTI, leaving both benchmarks firmly in contango.
    The number of short positions have increased considerably for Brent, while traders continue to unwind long positions. WTI saw an increase in shorts, while longs remain relatively stable.
    Oil prices managed to catch a small bounce late in the week, but clearly remain in a downtrend since the beginning of October.
  • Meil üks tegi TNK kohta ka täpsema arvutuse ära, kus huvilised saavad täpsema tasuvuse punkti seisude jälgimiseks.

    I learned that G&A expense in Q1 was 9.7m. In Q2 it was 9.4m. In Q3 it was 8.7m.

    Just using round numbers we can estimate $9m G&A per Quarter.

    Q4 total payments due is $33m. $9m+33m= $42m

    Q4 total spot days available is 4,693. Fixed rate days for Q4 is 370. Total days = 5063 in Q4

    $42m divide by 5063 days= $8,295 total G&A and payment expense per vessel per day (fleet average).

    If running cost is $8000 per day average then break even across the whole fleet is $16,295 in Q4

    I found all that data inside of the recent reports (small print) so it's safe to say break even is between $16k and $17k per day average across the fleet.

  • Homme EURN tulemused, tegemist ühe kõvema juhtkonnaga firmaga tankeri sektoris, eeldan beat. Kuna aga CEO nendel üliaus, võib conf kõne aegu hind ka langusesse minna, kui OPEC kärpe mõju väga tõsiseks peab, lisaks VLCC tuleb ikka palju laevu 2019.Kes pupsu peale kaubelda tahab, siis $9.5 siht kohe turu alguses, enne kõnet.
  • Visahing
    Kas mõni targem oskab ka kommenteerida, kas analüütikutel üldse ajusid pole?
    TNK on 3 kvartalit järjest rämedalt löönud tulu ja IB pilt näitab ootust 2018 q4 rahas 108M.
    Kas on veel sektoreid, kus nii mööda pannakse? See Q4 number tuleb rahulikult 210-223M tuuri, laeva tasud vähemalt 30% kõrgemad. 175x1,3=227M Ei pea nagu eriline geenius olema, ja see EPS on ka 90% positiivne.



    See on tõesti huvitav, kui Eelmise nädala seisuga oli Q4 bookitud 30% kallimad hinnad kui Q3 keskmine ja tänaseks on hinnad veel ~100% kõrgemad, siis arvuta kuidas arvutad, negatiivset EPS-i ei oska kuidagi sealt saada.
  • Yahoo uuendanud Q4 nüüd -0,02 peale aga noh, las need ennustused olla. Hetkel kogu turg saab, ei loe ka see fundamentaalne paranemine.
  • Meenub 2015, kui nafta hind kukkus kõrgelt, oli tarkerite parim aasta, tänane -5% naftas annab lootust, lisaks tootmismahtude suurendamine

    https://www.cnbc.com/2018/11/20/libyas-oil-production-could-soar-higher-despite-opec-weighing-cuts.html

Teemade nimekirja