Fundwise marketplace

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse



  • Fundwise.me on Eesti päritolu alternatiivne rahastamisplatvorm mis võimaldab investoritel investeerida (alustavate) ettevõtete aktsiatesse.
    2019 aasta sügisel peaks käivituma ka järelturg.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    NufNuf kampaania saatis eile õhtul teate:
    Nufnuf juhatuse liige Aivar Roop:

    "Kaks päeva enne Fundwise-i kampaania lõppu on meil veel vaja kaasata ca. 38 000 eur, et kampaania osutuks edukaks. Nufnufi tiimi nimel kutsun teid ülesse meie arengusse investeerima, et saaksime ühiselt eesmärgi kokku, mis toetab ka meie käimasolevat tegevust strateegilise investori leidmiseks. Ettevõtte väärtus tõuseb oluliselt peale strateegilise investori sisenemist. Kui meil see protsess õnnestub jääb väikeinvestorile kaks võimalust - kas jääda osanikuks, küll vähenenud osalusprotsendiga, kuid mille väärtus on võrdluses alginvesteeringuga kordades tõusnud; või teeme väikeosanikele väljaostupakkumise kui nad selleks huvi üles näitavad."

    Lisaküsimustega saab pöörduda Aivari poole: aivar@nufnufpets.com
    +372 50 69603



    Võibolla keegi soovib seda strateegilise investori asjaolu enda kasuks pöörata.
    Muud numbrid paistsid natuke kesised.
  • Kui hommikul oli märgitud 63 000 EUR eest, ehk miinimumeesmärgini oli veel 37 000 EUR vaja raha tõsta, siis praegusel sekundil võib öelda, et kampaania luhta ei lähe, sest miinimumeesmärk on saavutatud:
    102 000 € (102%)
    rahastatud 100 000 - 250 000 € eesmärgist


    Maksimumeesmärgini on veel ruumi 148 000 EUR, ehk rohkem kui pool on veel märkimata.

    1h 30 min on veel võimalik oma investeerimis-soove esitada, NufNuf kampaania sulgub südaööl
  • Raha põleb nulli, tundmatu suurus on sealjuures ainult aastaarv.

    Premium loomatooted ja Alzheimeri ravimid. Kaks asja, millega saab kindlasti alt minna.
  • Selline küsimus, et kui platform ise failib ehk läheb pankrotti. Mis saab siis kaubeldavatest aktsiatest/laenudest seal?

    Küsimus tingitud sellest, et konkurendil oli sel nädalal rahamured.
  • lindprii
    Selline küsimus, et kui platform ise failib ehk läheb pankrotti. Mis saab siis kaubeldavatest aktsiatest/laenudest seal?


    Midagi ei saa.
    Aktsiad kuuluvad sulle ja asuvad kohe algusest peale sinu väärtpaberikontol.

    Kui varem oli probleemiks see, et puudus järelturg ja positsioonis pidi pikalt sees istuma, siis nüüd on enamvähem kindel, et sel sügisel käivitub järelturg. Ja ikka Fundwise´ stiilis, ehk et ei mingeid tokeneid ja kauplemas on ainult reaalsed aktsiad.
  • Mul tekib Õllenauti äriplaani finantse vaadates küsimus, et kes Õllenauti "väärtuse" määras.
    "Ettevõtte väärtus peale kampaaniat 2 324 998 - 2 764 996 €"

  • Väga okei ju, kui best case scenario kohaselt on 2025 kasumi pinnalt P/E kõigest ca 12 :D Reaalsuses tundub see Õllenaudi kampaania pigem selline hobivärk, umbes nagu jalgpalliklubi aktsiate ostmine. Kasumit pole oodata aga ilmsel pankroti ka ei lähe.
  • Õllenaudi teemal - tuleb arvestada ka, et nad on saanud oma osanike ja PRIA poolt juba circa 870K investeeringut oma uute pruulikotta mis on ehitamisel ja võimaldab neil edaspidi pruulida ka kalja ja 0-protsendiga õlut.

    Samuti on nad avanud müügi suurimates Soome kettides ja praeguse projektsiooni järgi jõuavad aasta lõpuks väiksesse plussi.

    Mis Fundwise puudutab siis erinevalt Funderbeamist kes ise jääb vahele istuma nagu pank/investeerimisfond siis osalused ei ole kuidagi platvormiga seotud vaid on hoitud EVK's või siis otse firma ja investori vahelises lepingus (convertible bond, konverteeritav laen).

    Kui Funderbeam tegevuse lõpetab siis lähevad kõik SPV'd mis nad teinud on ka löögi alla.
    Fundwise puhul seda ohtu ei ole.
  • Oi-oi-oi, see nüüd küll ilus ei ole, et ettevõte mis Fundwise´st raha ei saa, läheb 26 päeva hiljem pankrotti (Varasemalt FW lehel kampaania kohta: Lõpeb Jun 06, 2019 23:59).
    :( :( :(

    20 Märts 2019 toimus Fundwise´ investorite päev kus esines ka WarriorsDen:






    28 Aprill 2019 toimus investorite perepäev:






    Investorid reageerisid ühisrahastuskampaaniale leigelt ning ettevõtte kampaaniat täis ei märgitud.
    Aga pole midagi, ega see ei takista ometi ettevõttel pankrotti minemast!

    Pankrotiavalduse läbivaatamise aja ja koha ning käsutuskeelu teatavakstegemise teade

    Avaldamise algus: 28.06.2019
    Avaldamise lõpp: pankrotimenetluse lõppemiseni

    Harju Maakohus Tallinna kohtumaja avaldab teadaande pankrotiseaduse (PankrS) § 17 lõike 2 ja § 21 lõike 1 alusel.

    28.06.2019 kohtumäärusega tsiviilasjas nr 2-19-9421 võeti võlgniku, WarriorsDen Estonia OÜ (registrikood: 14384599, aadress: Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Rotermanni tn 10-3, 10111), pankrotiavaldus menetlusse ja määrati kohtuistung pankrotiavalduse läbivaatamiseks.

    Kohtuistung toimub 21.08.2019 algusega kell 11:00 Tallinna Kohtumaja saalis nr 3007 III korrusel.

    Keelata võlgnikul ajutise pankrotihalduri nõusolekuta kogu vara käsutada (PankrS § 20 lg 1). Nimetada WarriorsDen Estonia OÜ, registrikood 14384599, ajutiseks pankrotihalduriks kirjaliku nõusoleku alusel Andres Tootsman (asukoht: Roseni 7 Tallinn 10111, e-mail: andres.tootsman@haldur.just.ee, telefon: 5018 178).
    Peatada võlgniku vara suhtes toimuv sundtäitmine.
    Pankrotiavalduse tagamise kohta tehtud kohtumääruse peale võib võlgnik esitada määruse teinud kohtu kaudu Tallinna Ringkonnakohtule määruskaebuse 15 päeva jooksul määruse talle teatavaks tegemise päevast.

    Menetluse nr: 2-19-9421

    Harju Maakohus Tallinna kohtumaja
    Kesklinna linnaosa, Tallinn, Harju maakond 10115, Lubja 4
    Telefon: +372 6200100
    E-post: hmktallinn.menetlus@kohus.ee

    Teadaande number 1490029

    Otseviit teadaandele: https://www.ametlikudteadaanded.ee/ee/Harju%20Maakohus%20Tallinna%20kohtumaja/pankrotimenetlus/pankrotiavalduse-labivaatamise-aja-koha-kasutuskeelu-teatavakstegemine/2019/6/28/1490029



  • pigem vastupidi, kõlab väga loogiliselt, kui pappi ei saa siis https://www.youtube.com/watch?v=2VvOrUERrFY
  • Warriors Den tekstist: "Tavalised jõusaalid ei ole enam ammu suutnud end uuendada ja pakuvad trenni vaid eesmärgil muuta inimese füüsilist välimust, mis toob tihti kaasa pikaajalisi arstiabi vajavaid vigastusi. "
    Kui palju see väide vastab tõele? Naljapärast väidaks vastu, et ma nagu ei ole näinud tavaliste jõusaalide ees tihti kiirabiautosid kanderaamiga uksest sisse-välja käimas. Vaid füüsilist välimust? Tõesti?
  • Ma ise eriline jõusaali austaja pole, eelistan pigem värskes õhus trenni teha. Küll aga on viimaste aastate jooksul juba 2 tuttavat ennast vigaseks jõusaalinud. Ühel tõsised seljaprobleemid ja teisel põlved läbi. See muidugi pole teenusepakkuja viga vaid eelkõige ikkagi enda rumalus, selliseid asju tuleks siiski mõistusega võtta.
  • Me kaldume siin kõrvale masendavast tõsiasjast, et Fundwise-i filter reaalselt ongi nii nõrk, et lastakse platvormile raha kaasama pankrotiolukorras ettevõtted. Fundwisel endal samas ka ligi 11k maksuvõlga, seega ehk tundus Warriors Den nende kõrval heas finantsolukorras olevat.
  • See on küll väga vana info - praegu maksuvõlga ei ole:
    https://www.e-krediidiinfo.ee/12678440-FUNDWISE%20O%C3%9C

    Alustavad ettevõtted ongi paraku riskantsed - näiteks 2015 aastal oli Ampler Bikes ka umbes aasta vana - kui me seda riski ei oleks võtnud ja teda siis rahastanud siis ta ilmselt ei oleks ka nii kaugel kui ta praegu on.
  • Ehk siis, kogu eelnev tekst ja riskisus näitab, et mitte kõik ettevõtted ei peaks rahastatud saama, kes ennast Fundwise portaalis üles panevad.
    Siit on samas küsimus, et kui suur võiks olla normaaljuhul nende ettevõtete protsent, kes rahastamist ei leia?
  • Fundwise saab kohe-kohe olulist funktsionaalset täiendust, nimelt avatakse hiljemalt sügisel platvormi järelturg.
    Nagu eelnevalt ka juba mainitud, siis see saab olema selle samas Fundwise´ stiilis, mis senini, ehk aktsiad kohe enda Väärtpaberikontole, mingeid tokeneid ei ole.
    Üldiselt on taoline mudel pikema perspektiiviga investorile atraktiivsem, sest olgugi, et Funderbeam kinnitab pidevalt üle, et tokenid on lahus Funderbeami ärist ja pankroti korral mingit probleemi pole, siis väike võimalus ju ikkagi eksisteerib...

    Kõik senised emissioonid muutuvad tagantjärgi samuti kaubeldavaks, andes nii likviidsusvõimalust esimestes rahastustes osalenutele.

    via FB:
    Fundwise will launch aftermarket. Our aftermarket development is ongoing and we are opening it this fall. You can put up buy and sell offers to all the companies that we have funded so far - for example, Ampler Bikes, Nudist, Blue Shock Race and the current funding campaign - Õllenaut brewery.

  • BNS: Pruulikoda huugama: Eesti väikeõlletootja sai Inglismaalt hiigeltellimuse
    Ühendkuningriigi suurim õllekastiklubi Beer52 tellis Õllenaudilt 86 000 pudelit, mis moodustab väiketootja praegusest aastasest tootmismahust ligi 30 protsenti.


    Hetkel koos 293 361 EUR. Kuna miinimumpiir kampaania eduks on kõigest 309 998 EUR, siis on üsna kindel, et kampaania sulgub edukalt. Seega on investeerimis-sooviga inimestel mõttekas panustada: ca 400k EUR on veel vaba!
  • Õllenaut praeguseks kogunud 314 418 EUR, ehk nüüd 100% selge, et kampaania on sulgumas ja huvilistel on mõtet pakkumisi esitada.
    Veel viimane võimalus 2 päeva jooksul oma osalust suurendada, ca 400k EUR ulatuses osakuid jätkuvalt saadaval..

    momentum
    Hetkel koos 293 361 EUR. Kuna miinimumpiir kampaania eduks on kõigest 309 998 EUR, siis on üsna kindel, et kampaania sulgub edukalt. Seega on investeerimis-sooviga inimestel mõttekas panustada: ca 400k EUR on veel vaba!


  • Õllenaudi FB postituses näeb uue pruulikoja tehnika 3D vaadet ja paari fotot:








    Praeguse seisuga indikatsioone koos 324 480 EUR eest ja maksimumlimiit 749 996 EUR, kampaania avatud veel ainult 1 päev.
  • Varsti tavaline suure mahuga tootja ja element kaob. Arusaamatu selline bitchimine momentumi poolt, nagu oleks keegi esimese auto leiutanud, isegi Viru tänava otsas inimesed ei kiida nii oma organeid üles.
  • Visahing
    Varsti tavaline suure mahuga tootja ja element kaob. Arusaamatu selline bitchimine momentumi poolt, nagu oleks keegi esimese auto leiutanud, isegi Viru tänava otsas inimesed ei kiida nii oma organeid üles.


    Ei ole tavaline suure mahuga tootja!

    1) Õllenaudil on omanikeringis Vana Villemi Pubi kett millesse kuulub 8 erinevat pubi üle Eesti. Praeguse rahastusringiga saab Õllenaut juurde tootmismahtu. On selge, et kui uuest pruulikojast hakkab tulema uut toodangut ja koos tootmismahu kasvuga saab toote ühikuhinda alla tuua, siis muutub Õllenaudi õlle hind letil võrreldes konkurentidega atraktiivsemaks ja sellises situatsioonis on omanikul, ehk Vana Villemi ketil, motivatsiooni suruda klientidele pigem "enda" õlut kui konkurentide õlut.
    Minuteada teised craft beer tootjad ei oma sarnaseid lepinguid pubikettidega.
    Me oleme laiendanud Õllenaudi omanikeringi kaasates sinna Eesti juhtiva pubiketi Vana Villem, juhtiva alkoholi hulgimüüja Balmerk (endine Dunker) ja kaks laia kontaktvõrgustiku ning ulatusliku õlletootmise, müügi ja -turundusealase kogemustepagasiga Carlsberg Ukraina endist tippjuhti.


    2) Uus pruulikoda lahendab olulise toote puudujäägi: häguse ja settega õlle asemel saab toota oluliselt klaarimat õlut (tarbijale meeldib see rohkem). Samuti avaneb võimalus siseneda "Skandinaavia hinnatundlikele tohututele pakkumistele". Pole kindel, et teistel õlletootjatel on taoline võimalus avanenud.
    Meie eesmärk uue pruulikoja ja täiustatud õlledega on eksportida vähemalt 50% oma õllest. Meie Soome importöör on allkirjastanud ostulepingu Soome K-Group-iga, kuhu alustame müüki selle aasta augustis ning meil on läbirääkimised pooleli Rootsi "The Bishops Arms" pubiketi ja Lõuna-Hiina importööriga.

    Õllenaudi kolm õlut on saadaval Soome alkoholimonopolis ALKO ning sellest aastast on võimalik meie kaseviha saisooni "Sauna Alus" osta Soome S-Group-i poodidest (Prisma), millele järgnevad kaks õlut ("Sauna Alus" ja "Sesoon") K-Group-i jaeketis (Citymarket).


    3) Oluline on pastöriseerimisvõimekuse teke, seose sellega aga saab hakata tootma nii alkoholivaba õlut kui ka kalja. Minu andmetel jällegi teised craft beer tootjad ei pastöriseeri ja seega Õllenaudil on unikaalne positsioon. Oluline asjaolu meelde tuletada, sest Õllenaut oli üks esimesi Eestis kes craft beer tootmisega algust tegi.
    Lisaks saab meil olema pastörisaator, mis on Eesti käsitööõllemaailmas unikaalne ja mis võimaldab Õllenaudil siseneda alkoholivabade õllede turule, mis on hetkel jagatud ainult suurtehaste ja imporditud õllede vahel. Pastörisaator võimaldab pruulida alkoholivaba õlut jättes kõik õllemaitsed ja -lõhnad alles, selle asemel, et hiljem alkoholi mõnel teisel meetodil elimineerides muuta joogimaitse äratuntavalt ja ebameeldivalt "alkoholivabaks".

    Kalja on Eestis ajalooliselt pruulitud ning see on veel üks pastörisaatori võimalus. Praegu imporditakse peaaegu kogu Eestis müüdav kali, ainuke väiketootja kali tuleb Raasiku Õlletehasest.


    Kokkuvõttes on Õllenaut olnud enne turuliider ja sama "geen" on välja löömas ka praegu.
    Kui taolist ettevõtet ei või LHV foorumis katta, siis on M.Müüril õigus, et LHV foorum ei mõista kasvulugusid.


    Ja ei, ma ei kiida oma organeid üles. Ma ei ole ise Õllenaudiga seotud ega ka minu lähikondlased. Ma ei investeeri ise praegu Õllenauti ja minuteada ka mitte minu lähikondlased.
    Teemat tõstsin puhtalt seetõttu, et Õllenaut on tugev kandidaat väga hea kasvuaktsia tiitlile ja iga kord siis kui oli mingi uus tähelepanu vääriv info tulnud.
    Numbrid on mugav foorumis välja tuua, et inimesed kes soovivad kaasa mõelda, need leiaks numbrid kiiresti.

    Praegu veel 3h ja 25 min kampaania avatud. Hetkeseis 334 061 EUR, max summa 749 996 EUR.
  • Kle, mitu päeva järjest kiidulaudu, ei ole normaalne, nimeta ka karisid ala stiilis:

    1. Kuna käsitöö õllede turg on üle küllastunud ja rahvale see maitse (massile) peale ei lähe (ok, 1-2 õllet suudab igaüks välja kannatada maitselt, depresiivsed väiksed maakoha tarbjad hinnalt ka vist mitte), suurendame oma tootlikuse võimekust, et hakata pakkuma selget ja maitselt tavalist õlut nagu Saku Originaali . Iseenesest mõistetavalt, pangad meie tegevuses pointi ei näe ja raha ei anna, ning üritame seda siin inimestelt saada, kes tihti ei süvene turu olukorda ja usuvad naiivselt ainult teemat, kui hästi kõik on. Eesmärgiks on matta aina rohkem pappi, et kasvada suureks ja olla üks suurem tootja ja teha odavalt allhanget ka välismaale. (sõna välismaa, annab pakkumises kindlust, et 100% kõik õnnestub ja me mõtleme suurelt)

    Katsun iga õhtu kirjutada väikse kiitva jupi ja ise endal ei platvormi ega õlle vastu huvi ei ole. (milleks kiidulaulu kirjutada, kui huvi pole? Ei pea vastama, alati on huvid ja vastastikused mõjud, loodusseadused juba sellised, kui puuduks huvi, ei kirjutaks ka vast siin memuaare).

    Ei oma ega kavatse omada ja ootaks investeermise foorumis vähem reklaami, liiga palju pumbatakse ühisrahastuse rikkaks saamise võimalusi, jättes kõrvale riskide mainimise- mitte ühtegi sõna.

    Kui uskuda ainult CEO ja turunduse osakonna juttu, meenub esimesena U.S retail, kus kõik rääkisid, jees, meil läheb siin hästi, nats käive ja kasum kukuvad, teeme paar rek ja kõik korras. Naiivne, kes seda uskus, vaatas pealt, kuidas müük ja kasum kukkus edasi, aktsia hind vajus sohu, tehakse dilute ja splitte ning kaasatakse raha. RAHA kaasamine, on aga alati eelnevate investorite osaluse ehk supipoti lahjendamine. Antud juhul aga annab taas üks asutus tasuta raha investeeringuks (millega tekitatakse üldiselt turu moonutus ja võimsuse üleküllus), sama effekti mängivad ka madalad intressid, et enam ei pea pappi panema kasumist, keerutame siit sealt raha juurde ja kui pauk käib, siis asi lihtsalt ei tulnud välja ning vastutust ei võeta ühiselt, vaid vastutavad need, kes olid investorid.
  • Kurat küll, momentum panustab päis palju aega, et siia sisutihedust luua. Temalt ei tule ainult ühte väravasse postitusi, mingisugusest pumpamisest on asi väga kaugel.

    Kiirelt kasvavas ettevõttes on alguses vaid suured kulud. Võib ju väita, et nad ei ole pangakõlbulikud jne, aga ei ole pangad või siis täpsemalt laenud startuppijate esimene valik. Põhimõtteliselt tuleb sellistes olukordades, kus minnakse suurelt peale, mingi pisikese mõttetu pisiasja delay terve kilpkonna selili ajada, sest x kuupäeval peab y summa välja minema.
    Tellid olulise vidina maakera kuklast. Jõuab kohale, ei tööta. Saadad tagasi, tellid uue. Laenutähtaeg, aga asi ei küpseta veel midagi. Belly up.
    Sul on leping kliendiga A, kes su toote ära sööb. Asjad lähevad hapuks mingil x põhjusel. Asi on aga hea ja läbirääkimised olid jõudnud niikaugele kliendiga B, et ka see hakkab mõne kuu pärast su toodet sööma. Laenutähtaeg. Belly up.
    Pikas vaates üleelatavad asjad osalusega, mitte niiväga laenutähtaegadega.

    Neil on plaan ja vaade, mis on päris realistlik. Tänu rahale suureneb maht ning nad on väikese varbaga suurte Soome kettide ukse vahel. Võib isegi minna, et toote täiustamine ja valiku suurendamine ei olegi mahavisatud raha. Nende pubikraan tundub samuti päris ahel olevat.

    Ja momentumi jutule vastukaaluks pakud kesköist sisutihedat absurdi?

    Antud juhul aga annab taas üks asutus tasuta raha investeeringuks (millega tekitatakse üldiselt turu moonutus ja võimsuse üleküllus), sama effekti mängivad ka madalad intressid, et enam ei pea pappi panema kasumist, keerutame siit sealt raha juurde ja kui pauk käib, siis asi lihtsalt ei tulnud välja ning vastutust ei võeta ühiselt, vaid vastutavad need, kes olid investorid.

    Mida kuradit?
  • Ymermees +1

    Lisaks omalt poolt, et ei tea mis imesoov see on, et investeeringutest rääkides peaks iga kord ka kõik riskid üles loetlema. Kui inimesel on välja kujunenud arvamus, siis tal on see arvamus ja ta võib selle foorumisse kirja panna. Kui arvad teisiti, siis pane kirja teisiti, see ongi kogu foorumi point. Mitte see, et momentum või kes iganes peab skisofreenilist monoloogi, vaieldes iseendaga investeerimisteesi põhjendatuse üle.

    PS! Konkreetne projekt imo ei ole hea investeerimistees ja seda olen lühidalt ka eelnevalt selles teemas kirjeldanud - liiga pika perioodi peale positiivse stsenaariumi realiseeriumisel ei ole kasum endiselt minu jaoks küünlaid väärt. See ei tähendab, et keegi teine ei võiks teisiti arvata.
  • Visahing
    Kle, mitu päeva järjest kiidulaudu, ei ole normaalne, nimeta ka karisid ala stiilis:


    05.09 uudis on suur tellimus UK-st: oluline areng
    06.09 uudis on üle kampaania sulgemise piiri jõudmine. Oluline seetõttu, et alla miinimumpiiri jäädes kampaania ei aktiveeru ja raha tagastatakse. Vindus pikalt alla miinimumpiiri, seega oli oht et jääbki rahastamata. Pärast min. taseme ületamist aga võib püüda ka max. eesmärki.
    07.09 uudis on FB postitus. Selle lasid küll juba varem ringlema, aga kuna siis olid oma kampaaniaga allpool min.piiri, siis ei uskunud et läheb investeerimiseks ja ei viitsinud varem postitada. Nüüd aga kampaania min.piir ületatud ja tekkis selgem huvi vaadata millele konkreetselt raha panustatakse.

    Järeldus: iga kord on postitus tulnud mingi uudise järel. Erinevalt Funderbeamist kus sageli ülemärkimise korral tehakse pro rata allokatsiooni, siis Fundwises on ainult first in first in jaotus, ehk need kes esimesena sisse saavad, need saavad ka osakuid ja ülejäänud jäävad ilma. Seega on kampaania hetkeseisu äramärkimine väga tähtis operatiivinfo. Lisaks kannab ajas muutuva info talletamine ajas, olulist ajaloolist arhiivi-väärtust, mille juurde on tulevikus hea tagasi pöörduda kui vajadus peaks tekkima.

    Visahing
    1. Kuna käsitöö õllede turg on üle küllastunud ja rahvale see maitse (massile) peale ei lähe (ok, 1-2 õllet suudab igaüks välja kannatada maitselt, depresiivsed väiksed maakoha tarbjad hinnalt ka vist mitte), suurendame oma tootlikuse võimekust, et hakata pakkuma selget ja maitselt tavalist õlut nagu Saku Originaali . Iseenesest mõistetavalt, pangad meie tegevuses pointi ei näe ja raha ei anna, ning üritame seda siin inimestelt saada, kes tihti ei süvene turu olukorda ja usuvad naiivselt ainult teemat, kui hästi kõik on. Eesmärgiks on matta aina rohkem pappi, et kasvada suureks ja olla üks suurem tootja ja teha odavalt allhanget ka välismaale. (sõna välismaa, annab pakkumises kindlust, et 100% kõik õnnestub ja me mõtleme suurelt)

    Päris palju luulusid ja oma tõlgendust. Mul ei ole võimalik vastata.
    Majandusfoorumis võiks majandusprotsessidest rääkida numbrites ja mitte spekuleerida niisama.

    Visahing
    Katsun iga õhtu kirjutada väikse kiitva jupi ja ise endal ei platvormi ega õlle vastu huvi ei ole. (milleks kiidulaulu kirjutada, kui huvi pole? Ei pea vastama, alati on huvid ja vastastikused mõjud, loodusseadused juba sellised, kui puuduks huvi, ei kirjutaks ka vast siin memuaare).

    Ei oma ega kavatse omada ja ootaks investeermise foorumis vähem reklaami, liiga palju pumbatakse ühisrahastuse rikkaks saamise võimalusi, jättes kõrvale riskide mainimise- mitte ühtegi sõna.

    Nagu öeldud, siis postitasin ainult uudiseid. Sinna juurde lisasin spetsiifiliselt olulise operatiivinfo. Oligi kõik.

    Ma tean küll, et Eesti on nii süva-kõntsastunud, et autentne ja avalikust sektorist sõltumatu väärtusloome on põhimõtteliselt täielikult ära lõppenud ja alles on jäänud peamiselt korrumpeerunud lipitsemine ja ainult enda era-agenda ajamine, aga Foorumi eesmärk on siiski tuua info kokku.
    Seda on korrumpeerunud Eestis tõepoolest raske uskuda, et ilma tasu või hüve ootamata võib ka keegi väärtust (info) kokku tuua, aga katsume ikkagi rahvana natuke rohkem a-sümmeetriliselt riigi toimimisse panustada ja mitte ainult teiste loodut tarbida.

    Visahing
    Kui uskuda ainult CEO ja turunduse osakonna juttu, meenub esimesena U.S retail, kus kõik rääkisid, jees, meil läheb siin hästi, nats käive ja kasum kukuvad, teeme paar rek ja kõik korras. Naiivne, kes seda uskus, vaatas pealt, kuidas müük ja kasum kukkus edasi, aktsia hind vajus sohu, tehakse dilute ja splitte ning kaasatakse raha. RAHA kaasamine, on aga alati eelnevate investorite osaluse ehk supipoti lahjendamine. Antud juhul aga annab taas üks asutus tasuta raha investeeringuks (millega tekitatakse üldiselt turu moonutus ja võimsuse üleküllus), sama effekti mängivad ka madalad intressid, et enam ei pea pappi panema kasumist, keerutame siit sealt raha juurde ja kui pauk käib, siis asi lihtsalt ei tulnud välja ning vastutust ei võeta ühiselt, vaid vastutavad need, kes olid investorid.

    See lõik paraku paljastab mingit laadi psühhiaatrilise probleemi. Mul ei ole võimalik vastata.
    Diagnoosiga muidugi aitavad vastavad eriala-spetsialistid.

    PS: olgu siinkohal ära märgitud ka kampaania lõppseis 341 562 EUR / 749 996 EUR.
    Minu prognoos on, et Õllenaut saab oma praegustest probleemidest üle ja leiab uuesti tee kasvule. Arvan, et sellest saab hea kasvuaktsia Eesti varase järgu investeerimisturul. Palju õnne kõigile kes jõudsid osakuid märkida!
  • Kui keegi kohalikesse õlletootjatesse investeerida soovib, siis õige pea on tulemas veel üks raha tõstmine. Tekib juba kergelt tunne, et sektoris on "kasva või sure" hüsteeria lahti läinud. Väiksemad tõenäoliselt lahkuvadki, turg on üle küllastatud sarnase maitsega toodetega.
  • kindsigo
    Kui keegi kohalikesse õlletootjatesse investeerida soovib, siis õige pea on tulemas veel üks raha tõstmine. Tekib juba kergelt tunne, et sektoris on "kasva või sure" hüsteeria lahti läinud. Väiksemad tõenäoliselt lahkuvadki, turg on üle küllastatud sarnase maitsega toodetega.

    Ühisrahastusega kaasneb omajagu turundust.

    Sori, Tanker, Põhjala ja Õllenaut on kampaaniad ära teinud, seega on oodata Pühastet?
  • kindsigo
    Kui keegi kohalikesse õlletootjatesse investeerida soovib, siis õige pea on tulemas veel üks raha tõstmine. Tekib juba kergelt tunne, et sektoris on "kasva või sure" hüsteeria lahti läinud. Väiksemad tõenäoliselt lahkuvadki, turg on üle küllastatud sarnase maitsega toodetega.


    Just, riiulid suuremas ketis 10 m kõik seda ühe ülbalist kodu kootut täis, kõik on üks mass, pole neil suurt vahet midagi, kellel rohkem IPA, kellel vähem või on siis hägune nisu jama hurmaanile, keegi seal rämedat kasumit teenima ei hakka, isegi pärast raha kaasamist, nad ei saa suurt eelist, kuna asendatavaid tooteid nii palju.
  • Ja momentum, 5.09 ja 6.09 posti põhi sõnum on, palju raha koos on, mis oleks nagu põhiline, mitte neutraalsus, et kuskilt tuli leping.

    Aga edu raha matjatele.
  • Visahing
    Just, riiulid suuremas ketis 10 m kõik seda ühe ülbalist kodu kootut täis, kõik on üks mass, pole neil suurt vahet midagi, kellel rohkem IPA, kellel vähem või on siis hägune nisu jama hurmaanile, keegi seal rämedat kasumit teenima ei hakka, isegi pärast raha kaasamist, nad ei saa suurt eelist, kuna asendatavaid tooteid nii palju.

    Käisin üleeile Pühaste Õllepeol, kus oli üle maailma 25 pruulikoda esindatud, igaüks 2-3 õllega väljas. Maitsemeelele külluslik elamus. Ülaltoodud väide on arusaamatu.

  • jahe
    Visahing
    Just, riiulid suuremas ketis 10 m kõik seda ühe ülbalist kodu kootut täis, kõik on üks mass, pole neil suurt vahet midagi, kellel rohkem IPA, kellel vähem või on siis hägune nisu jama hurmaanile, keegi seal rämedat kasumit teenima ei hakka, isegi pärast raha kaasamist, nad ei saa suurt eelist, kuna asendatavaid tooteid nii palju.

    Käisin üleeile Pühaste Õllepeol, kus oli üle maailma 25 pruulikoda esindatud, igaüks 2-3 õllega väljas. Maitsemeelele külluslik elamus. Ülaltoodud väide on arusaamatu.

    Asi võib olla selles, et oleme harjunud põhivoolu õlledega, mis on suhteliselt universaalsed ja sobivad nii saunas tarbimiseks kui kuumale suvepäevale peale mõningast füüsilist tööd. Sa ei pea mõtlema õlle maitsele, värvile, loole või ükskõik millele ja saad keskenduda kõrist alla valamise peale. Siin on ka kitsaskoht, miks usun, et me ei jõua kunagi üle 20% turuosani Eestis, sest väiketootjate toodang vajab joogist arusaamist, selle tunnetamist. Tegelikult on õllede valik, maitse ja tonaalsus väga erinevad, kuid juhuproovijale sageli vastuvõetamatud, sest maitseõlled on vähemalt seni olnud veidi üle võlli (sh mõrkjad).
  • Mina neid peeneid käsitöö õllesid ei suuda juua. Pärast joomist halb maitse mitu tundi suus. Päriselt ei mõista mis seal nüüd head ja ägedat on.
    Ja ma ei saa aru kuidas nad võivad veiniga samasse suurusjärku maksta.
    Aga OK, mis rikkale loomulik see vaesele imelik.
  • Käisin ka Pühaste Õllepeol. Seltskonnaga kokku saime mitmepeale enamuse õllesi ära maitsta. Mõni seal proovitutest oli küll selline mida kohe väga oleks tahtnud sealt koju kaasa osta, või siit kuskilt poest või baarist leida.

    Jutt IPAdest on juba veidi ajast maas, sest praegu on moes sourid või gosed/geuzed, IPAsi pakuti seal suht vähe, sama oli ka eelmine aasta. Suurtes poodides neid veel ei ole palju, kuna maitse poolest on väga harjumatud tavatarbijatele. Mõnikord võib selveris leida Pühaste Lime Goset õnneks.

    Kui Pühaste oma kampaaniaga välja tuleb (ja sel on mõistlikud tingimused, ja on näha, et kogutud rahaga kasvatatakse ka ettevõtet), siis osalen. Täitsa subjektiivselt on see kohalikest mu lemmikpruulikoda - palju erinevaid ja heade ning huvitavate maitsetega õllesi neil ning on leitud head maitsed mis töötavad ning tehakse neid edasi. Lisaks on iga pudeli kujundus ka lausa kunstiteos. Pudeli etiketil on ka kujunduse autori nimi peal. Mõne sellise ostaks endale koju seinale panekuks, kui oleks võimalus. Äsja (?) avati ka oma esindus Tallinnas, Koma nimeline õlleresto, Kolme Sibula lähedal.

    Pilsnerite sõpradele tehakse meil ka midagi head, õllepeol pakkus Käbliku oma Urukelli, see oli väga hea tšehhi pilsner, täiesti autentse maitsega.
  • TNT
    Mina neid peeneid käsitöö õllesid ei suuda juua. Pärast joomist halb maitse mitu tundi suus. Päriselt ei mõista mis seal nüüd head ja ägedat on.
    Ja ma ei saa aru kuidas nad võivad veiniga samasse suurusjärku maksta.
    Aga OK, mis rikkale loomulik see vaesele imelik.

    Ma joon 1-2 väiketootja õllet ära, selmet 6-pakk tavalist orikat või premmi sisse tõmmata. Summa summarum on see sama või teine kord isegi vähem. Kui rikkus defineerida ostukulu liitri kohta, siis küll. Probleem on selles, et käsitöö on piisavalt intentsiivne, et seda mitte juua samaväärses koguses kui tavalist õllet.
  • Väga tubli Tauri!
    Minu õlle joomine piirdubki 1-2 õllega suve kohta.
    Lihtsalt see käsitöö õlu nii rõveda maitsega, et ma ei suuda seda juua. Isegi mitte ühte klaasi.
    Ilmselt pole sihtgrupp.
  • TNT
    Väga tubli Tauri!
    Minu õlle joomine piirdubki 1-2 õllega suve kohta.
    Lihtsalt see käsitöö õlu nii rõveda maitsega, et ma ei suuda seda juua. Isegi mitte ühte klaasi.
    Ilmselt pole sihtgrupp.


    25.09.18 Tankeri teemas
    TNT
    Ma eriti õlut ei joo.
    Aga see nn "käsitöö õlu " ei ole üldse joodav.
    Rõve kibeda maitsega virre. Paha maitse jääb pikaks ajaks suhu.


    Ega sa vist eriti ei läbusta ka, nii 1-2 korda sügisel sisutühja...
  • PRaeguseks peaks juba täiesti selge olema, et käsitööõlled on oma turu leidnud ning kasvuvõimalused saavad tulla ainult teiste arvelt. Ehk siis need kes joovad käsitööd joovad käsitööd. Need kes kontserni need kontserni. Ehk siis praeguseks peaks saama ka juba normaalselt turuanalüüsi teha.
  • Mina pakun, et käsitööõllede firmade rahastuse ümber käiv jauramine jätkub siin foorumis kindlasti veel 5 aastat, kui mitte isegi 10 aastat.
    Ning kui mõni käsitööõllefirma korralikku kasumisse jõuabki, siis on tegemist ühekordse ajutise üksikjuhtumiga.
  • TauriA
    TNT
    Mina neid peeneid käsitöö õllesid ei suuda juua. Pärast joomist halb maitse mitu tundi suus. Päriselt ei mõista mis seal nüüd head ja ägedat on.
    Ja ma ei saa aru kuidas nad võivad veiniga samasse suurusjärku maksta.
    Aga OK, mis rikkale loomulik see vaesele imelik.

    Ma joon 1-2 väiketootja õllet ära, selmet 6-pakk tavalist orikat või premmi sisse tõmmata. Summa summarum on see sama või teine kord isegi vähem. Kui rikkus defineerida ostukulu liitri kohta, siis küll. Probleem on selles, et käsitöö on piisavalt intentsiivne, et seda mitte juua samaväärses koguses kui tavalist õllet.


    Milleks selline kestev demagoogiline võrdlusbaas nagu 1-2 väiketootja õllet vs 6-pakk orikat või premmi.

    Nii ebareaalne kui see ka ei tundu, on täiesti võimalik juua ka üks suurtootja lager/pilsner korraga. Reaalsuses on väiketootjatel hirmkeeruline konkureerida suurtootjatega antudi maitsesegmendis oma hinnaga.
  • USA-s on craft beer-i osakaal 24% peale tõusnud, tootjate arv üle 7000 tõusnud. Kui tarbijat piisavalt harida ja julgustada erinevaid maitseid proovima, võiks ka Eestis see osakaal veel oluliselt tõusta, kuigi pruulikodade mõistlik arv on vast tõesti lõhki juba.
  • Tore lugeda, et trummil ikka kaks pulka, millega mängitakse.

Teemade nimekirja