Elektritakso börsile

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse



  • Elektritakso on Eesti kapitalile kuuluv, Tartus ja Pärnus taksoteenust osutav transpordi-ettevõte mis teenindab kliente elektritaksodega.
    Me kõik tahame, et meie linnade õhk oleks puhtam. Elektritaksoga sõites ei saasta te linnaõhku. Me kõik tahame, et meie linnad oleksid vaiksemad. Elektritakso on kõige vaiksem iseliikuv transpordivahend. Me kõik tahame sõita uutes ja mugavates autodes. Elektritakso taksod on kõik uued ja väga mugavad sõidukid. Me kõik näeme, kui kiiresti tõusevad energiahinnad ning kuidas iga aastaga üha rohkem ja rohkem transpordikulud meie taskuid tühjendavad. Elektritaksoga on soodne ja mugav liigelda. Usume, et nafta ajastu on ümber saamas. Meeldivat taksosõitu soovides, Teie Elektritakso!





    2018 aasta Juunis lasi ettevõte välja 1500 võlakirja kogusummas 150 000 EUR (´a 100 EUR): Võlakirjade suunatud pakkumise tulemused
    Takso OÜ (registrikood 12268564) teatab, et Elektritakso võlakirjade emissiooniprospekti alusel läbi viidud võlakirjade suunatud pakkumine on lõppenud seoses emissiooni ennetähtaegse täitumisega. Kokku märkisid investorid 1500 võlakirja kogusummas 150 000 eurot.

    Emitent tänab investoreid pakkumises osalemise eest.

    Lugupidamisega
    Ermo Kontson
    Takso OÜ

    04. juuni 2018




    2019. aasta 15. Oktoobril on ettevõte Facebooki postituses teada andnud, et varsti tekib investoritel uus võimalus investeerida Elektritaksosse summast alates 200 EUR:
    Lähinädalatel avame võimaluse investeerida Elektritaksosse, alates 200€ 👇
    Kui jätad märke kommentaari või sõnumina, siis anname Sulle info mõned päevad enne teisi. 💪🌎
    🏃‍♂️ Esimesed saavad rohkem kasu!

    Oleme tänulikud ka kõigile postituse jagajatele!



  • Ja ettevõttel on registris kehtiv maksehäire ning maksuvõlg summas 25k eurot.
  • Elektritakso võimaldab ettemaksuga sõitmist, nagu koduleht väidab.
    Kodulehel on selle kohta infot äärmiselt vähe.

    Järgnev on võimalik ainult pisikeses linnas, kus sõitmine on ajaliselt väga piiratud. Tallinnas sellist asja läbi viia ei saa nii lihtsalt:
    Lisainfo
    ⚹ Takso tellimise puhul pannakse taksomeeter tööle alates hetkest, kui taksojuht või dispetser on tellijale teada andnud takso saabumisest tellitud asukohta, aga mitte enne kui tellija poolt tellimisel teada antud kellaaega.
    ⚹⚹ kilomeetritasu rakendub takso liikumisel.
    ⚹⚹⚹ ajatasu rakendub kogu sõidu vältel.
    ⚹⚹⚹⚹ Sõitude eest mis algavad või lõppevad Tartu/Pärnu linnas tuleb alati tasuda vaid ühe otsa eest. Kui auto tellitakse linnast välja ja sõidu sihtkoht ei ole Tartu/Pärnu linn, siis tuleb lisaks tasuda ka arve Tartu/Pärnu linna piirist kuni tellimiskohani. Linnana peame silmas asula piiri mitte omavalitsuse piiri.
  • Nüüd on käima läinud Elektritakso II emissioon (plaanivad seeriana veel emissioone teha kuni 2020 aastani):

    ELEKTRIAUTO RENT AS (Elektritakso OÜ tütarfirma)
    Aktsiaemissioon II: nüüd avatud, 03.12-20.12!
    Miks investeerida Elektriauto Rent AS-i?
    Elektriauto Rent AS on kasumlik rahvaettevõte, mis koondab elektriautode tulevikku uskuvad inimesed.

    Koostöö Elektritaksoga aitab saavutada suuruse,
    millega reaalseid tegusid teha.

    Elektritakso kogemused:
    1,5 miljonit sõitu kliendiga,
    16 miljonit kilomeetrit,
    85 elektriautoga.


  • III rohelise investeeringu emissioon on käima lükatud. Aktsia hind 102.- /1 tk tõstetakse 76000.- 3e el. auto soetamiseks (Nissan Leaf).

    Kellel huvi, uurib lähemalt!

  • Muide kas korraldajad ei karda Totalitaarse Eestiga pahuksisse sattuda väärtpaberite avaliku pakkumise reeglistiku tõttu? Kas siin mahud pole juba sellised mis nõuaksid registreerimist, prospekti?
  • 113366
    Muide kas korraldajad ei karda Totalitaarse Eestiga pahuksisse sattuda väärtpaberite avaliku pakkumise reeglistiku tõttu? Kas siin mahud pole juba sellised mis nõuaksid registreerimist, prospekti?


    Kuni (vist oli 2mln€, peast ei mäleta) pole prospektimäärust vaja täita, st jääb ära väga suur hulk paberimäärimist, väärtpaberid ise registreeritakse Nasdaq CSD's ja ülejäänud osas käitutakse vastavalt äriseadustikule. Finantsinspektsiooni seisukohad on ka teada ja kõigega arvestatakse.

    Rohkem infot saab juba www.elektriautorent.ee meili sisestades (sest jah, enne ei tohi lõplikku märkimise infot välja anda, kui on inimene selleks "soovi avaldanud", näiteks kontakti saatmise näol.)

    Hästi kajastab tehtut meedias Accelerista, väike uudisnupp oli ka Delfis: https://www.accelerista.com/soiduauto/elektriauto/elektriauto-rent-as-leiab-aktsionare-uhismeedia-kaudu/
  • juurikas
    113366
    Muide kas korraldajad ei karda Totalitaarse Eestiga pahuksisse sattuda väärtpaberite avaliku pakkumise reeglistiku tõttu? Kas siin mahud pole juba sellised mis nõuaksid registreerimist, prospekti?

    Kuni (vist oli 2mln€, peast ei mäleta) pole prospektimäärust vaja täita, st jääb ära väga suur hulk paberimäärimist, väärtpaberid ise registreeritakse Nasdaq CSD's ja ülejäänud osas käitutakse vastavalt äriseadustikule.

    Väärtpaberituru seadus §15 lõige 1:
    § 15. Prospekti avalikustamine
    (1) Kui Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2017/1129 artiklis 1 või käesoleva seaduse § 14 lõikes 2 ei ole sätestatud teisiti, tuleb seoses väärtpaberite avaliku pakkumisega Eestis avalikustada selle kohta Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EL) 2017/1129 ja selle alamaktides sätestatud korras ning nendes kehtestatud nõuetele vastav prospekt, kui väärtpaberite avalik pakkumine on suurema kui 2 500 000-eurose koguväärtusega kõikide lepinguriikide kohta kokku väärtpaberite pakkumise üheaastase ajavahemiku jooksul.
  • Miks te lihtsalt pangast raha ei võta? Kui on töötav ärimudel ja ka kasumlik, siis milleks jeblada?
  • serk
    Miks te lihtsalt pangast raha ei võta? Kui on töötav ärimudel ja ka kasumlik, siis milleks jeblada?


    Mis sa ise arvad, pank tahab intressi igal aastal, investor aga saab dividendi ainult siis, kui on midagi anda. Riskide maandamine.

    ELEKTRIAUTO RENT AS (Elektritakso OÜ tütarfirma) - emafirma rendib tütrele autod, saab 10% tootlust, mille saab kenasti kuludesse ära realiseerida vajadusel. Suurem osa kasumist jääb tütresse, aga sealt investor divikat ei saa.

    Minumeelest Tallinkit tehakse siin. Lükake ümber kui suudate.
  • Neil on iga auto ja teenus eraldi OÜ all. Kümnete ettevõtete rägastikule ei taha ükski pank laenu anda.
  • Või vastupidi, tütar rendib emafirmale autod. Vahet pole, kasumi saab alati sinna juhtida, kuhu investorite küüned taha ei ulatu. OÜ-tamine öeldakse vist selle kohta?

    Samas ma usun siiralt, et elektritaksondus nii või teisiti ikkagi lõpuks turu vallutab. Lihtsalt vanad taksofirmad liisivad ise need masinad või vahetavad FIE-st taksojuhid oma masinad ise välja.
  • Ja siis kui on selline skeemitamine, vabandust kui teen liiga, peaks tavakodanikke kuidagi kõnetama? Plaanisin ka ise seal osaleda aga loobusin just samal põhjusel et mingi eri OÜd jne, isegi ei viitsinud lõpuks väga edasi uurida - tundus kahtlane.
  • Siin tuleks lisaks ka sedapidi mõelda, et kas sellest 10% garanteeritud tootlusest üldse piisaks, et ära katta autode amortisatsioon. Leafide akud ilmselt palju üle 5 a vastu ei pea, seega nende autode järelväärtus peale 5 a ekspluatatsiooni on väike, hea kui õnnestub kellelegi mõne tuhande eest maha müüa.

    5 aastaga saab investor 50% algsest investeeringust tagasi + natuke lisaks auto müügist saadud raha. Ja siis on kõik. Agooniat saab pikendada, kui uusi autosid juurde osta. Siis nende autode rendist saab esimestele investoritele tootlust edasi pakkuda, aga värsketele investoritele kahjuks enam 10% pakkuda ei saa, sest suid laua ümber on nüüd rohkem.

    Ehk siis kogu see ärimudel taandub elektriauto amortisatsiooni pikkusele. Ma ei rääkinud üldse hoolduskuludest ega kindlustusest. Kasko? Ilmselt kaskot ei tehta, üüratult kallis. Saab mõni auto laksu, tuleb investoril ise kinni maksta.

    Kui küsida, kui suur see tootlus tegelikult peaks olema, et nullis püsida, siis ma ei tea vastust, aga pakuks puusalt et 25% ja rohkem. Ja Elektritakso suudaks vabalt seda maksta.
  • Kindsigo, OÜ-tamisele täpset definitsiooni vist väljas ei ole aga mõeldakse selle all peamiselt eraisikute kulude ja tulude ning maksude optimeerimist läbi juriidiliste kehade. Nt üürid oma korterid välja ja arved teed OÜ alt km-ga vältides eraisiku tulumaksu aga samal ajal ostad koju suure teleka ja arvestad sealt km maha, sest deklareerid kulu üürika jaoks, maksad endale miinimumpalka kui on vaja tervisekindlustust ja maksimumpalka kui plaanid last jne.

    Kui sa ajad asju läbi saja OÜ ning võrgustik on loodud selleks, et varjata tulusid ning liigutada varasid ühte kehasse ja kohustusi teise, siis selle termin oli vanasti huiamine.

    [EDIT] Kindsigo, ma jälgisin elektritakso esimese põlvkonna Leafide müüki suure huviga - enamusel oli 250-300tkm kella peal ja vanust ca 7 aastat ning väidetavasti pidid paljud neist algse 120km asemel suutma sõita veel 80-100km

    Takso tüüpi sõitmine ja meie jahedam kliima pidid Leafi akule meeldima ja seega kestavad siin päris hästi. Enamus neist läks 6500-8000€ juures kaubaks. Eks aitas kaasa ka autonoomsete kütusepõletajast lisasoojendite kasutamine.
  • Vaatasin järgi, üks vanaks jäänud elektritakso Leaf on isegi müügis: https://www.auto24.ee/used/3233514

    Aku jääk ~75% originaalist, sõidab maanteel suvel ühe laadimisega kuni ~90km. Talvel 10-20% vähem.

    7900 EUR soovitakse saada, mis polegi kõige hullem. Aga kui selliseid järsku 35 tk korraga tuleb müüki, nagu Taksorendi plaan on osta, ja arvestades et aastal 2026 maksab uus Leaf ilmselt vähem kui täna (akude tootmishinnad on jätkuvalt languses), siis sellist hinda enam küsida ei saa. Ehk siis ikkagi, 10% aastatootlus on karjuv ülekohus investoritele, ma ei saa hetkel aru, miks nemad sellest aru ei saa. Kas keegi seletaks, kas ma eksin kusagil arvutustes?

    P.S. Tänud OÜ-tamise definitsiooni selgituste eest, sellega siin ilmselt tõesti tegu ei ole.
  • Kindsigo, loe mu eelmist postituse EDITit kaa ja lisaks mainin ära, et nad müütasid neid väga kavalalt terve eelmine aasta: alati üks kuni kaks tükki korraga müügis erinevates portaalides, ei tekkinud ülepakkumist ja kaubaks läksid hästi, lisaks on suur pluss eritellimusena lastud nahksisud, mis korraliku puhastamise järel jätsid autost värskema mulje.

    Kleepsud olid enamasti maha kakutud, sest päris taksoks kleebituna ei taheta vist nagu see viimane kuulutus siin.
  • Jaa ma saan aru su kommentaarist, Leafid sobivad eesti kliimasse ja aku jääkmahtuvus on peale 5-6 a suht viisakas. Aga küss on selles, kas 10% aastatootlus + jääkväärtus katab ära algse investeeringu ja mitu aastat peaks see auto ekspluatatsioonis olema, et saada optimaalne tulemus? Teoorias võiks jah 10 a sellega taksot sõita ja kui mingi jääkväärtus peaks ka veel järel olema, oleks see puhas võit. Aga on see realistlik, kas Elektritakso on üldse huvitatud taksodest, mille aku õhtuni vastugi enam ei pea?
  • 7900 raha sõiduriista eest, millega võib (kui hästi veab) korra Raplas ära käia, “pole kõige hullem”? Sellisel juhul ma ei taha teada, kuidas see “hullem” välja näeb.

    Selle raha eest saab päris auto, mis veel 10 aastat vastu peab.
  • kindsigo
    Ehk siis kogu see ärimudel taandub elektriauto amortisatsiooni pikkusele.

    Nende plaan oli müüa autod peale 1-2 aastat maha. Ostes autosid hulgi korraga saavad nad väidetavalt korralikku soodustust, nõnda on 1-aastase auto turuhind võrdne või isegi kõrgem uue ostuhinnast.
  • jahe
    kindsigo
    Ehk siis kogu see ärimudel taandub elektriauto amortisatsiooni pikkusele.

    Nende plaan oli müüa autod peale 1-2 aastat maha. Ostes autosid hulgi korraga saavad nad väidetavalt korralikku soodustust, nõnda on 1-aastase auto turuhind võrdne või isegi kõrgem uue ostuhinnast.


    Ok, fair point. Kui 1-2 a pärast algse investeeringu tagasi saaks autoturult, võiks investor isegi kasumit saada. Eeldusel et igal aastal 35 Leafi maha müüa on meie riigis võimalik. Eelmisel aastal müüdi vist 77 elektriautot, ma ei tea mitu neist Leafid olid ja mitu neist Elektritakso ise ostis.

Teemade nimekirja