Imepilt Studios (FLAIA) börsile - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Imepilt Studios (FLAIA) börsile

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse



  • IMEPILT AS on Eestist pärit animatsioonistuudio, mis soovib oma aktsiad noteerida Tallinna börsi alternatiivbörsi nimekirjas. Aktsiate kauplemisele võtmise menetlusest Nasdaq Balti alternatiivturule First North sisenemiseks teatati eelmisel nädalal.

    Ettevõte on tegevust alustanud, maksab makse:




    Samas on ettevõttel ka väike ajatatud maksuvõlg:



    Postimehes on põgus eelvaade ettevõtte börsileminekust ja praeguse äritegevuse kirjeldus: Eesti animafilmistuudio läheb börsile
    Mõni aasta tagasi formuleeriti ettevõte ümber stuudioks ning uue ajastu stuudio loomiseks saadi sisendit ka Hollywoodi inimestelt. «Väga suur osa ärist keerleb bundle’ite (sisukimpude) ümber, kus pole enam üks konkreetne toode, vaid terve kimp, mida saad korraga endale soetada, heaks näiteks on Amazon, mis samal ajal pakub videoid, voogedastusteenust ja saad osta sinna kõiki asju juurde. Või Disney, kellel on lõbustuspargid, mänguasjad, streaming-teenus, kinofilmid ja kõik muu, mis sinna juurde tuleb,» rääkis Esco.


    2021 aasta kolmandas kvartalis plaanib ettevõte avalikuks teha esimese bundle´i Danger Island.
    The Danger Island bundle places the audiences into the epicenter of a global climate crisis, exploring both the ecological impacts to our planet as well as emotional impacts to our characters. Over five different bundle elements Danger Island takes you along on a vibrant adventure filled with knowledge, science, inspiration, and of course fun.

    Vt. ka Danger Island (2021) Official Teaser Trailer Youtubes.
  • Treileril endal pole ju viga aga ilmselgelt inglise keelt teise keelena rääkiv narraator on paras cringefest IMO.
  • Need kõik pudinad mis siin kenasti "börsile" lähevad - korrektne oleks siiski börsi asemel "veebilehele" öelda. Muidu võiks ka kõiki lasteaeda astujaid ülikooli astujateks nimetada.
  • Seoses koroonaviirusega on IMEPILT AS saanud Kredexilt erakorralist käibekapitalilaenu summas 124 585,00 EUR. Laenu tähtaeg 31.01.2026
    (Allikas: Kredex, PDF)
  • Aktsiate esmane avalik pakkumine algab esmaspäeval. LHV klientide jaoks on protsess tavapärane ning pakkumise leiab pärast selle algust internetipangast "Raha kasvatamine" -> "Väärtpaberite märkimine".

    Börsiteade
    Pakkumise dokument.
  • Tuletan meelde, et alates tänasest saab märkida IMEPILT AS aktsiaid. LHV klientide jaoks on protsess tavapärane ning pakkumise leiab pärast selle algust internetipangast "Raha kasvatamine" -> "Väärtpaberite märkimine". Soovi korral võib märkimiskorralduse edastada ka LHV kliendikontori kaudu.

    Märkimine on avatud 30.11.2020 10:00 kuni 11.12.2020 kella 16.00-ni

    Ettevõte on ühtlasi valmis saanud oma kodulehe investorsuhete sektsiooni. https://www.imepilt.com/investor
  • Minu arust päris pull võimalus osaleda kodumaise Walt Disney Co loomise juures. Peategelasena :)
  • Mis imeasi on "sisukimp", millest täna hommikul äp raadio reklaamirubriigis küllaltki häbitult räägiti ja mida antud ettevõte plaanib kohe kõvasti (juurde)tootma hakata?
  • Sisukimp e. content bundle on konkreetse intellektuaalomandi (IP) tuuma ümber ehitatud väljundid ((anima)film, filmi seriaal, elamuskeskkond, (mobiili)mängud, sündmused jne) ja monetiseerimise kanalid (IP litsentseerimine, kaubad jaemüüki, brändidega koostöö jmt.)

    Prospektis lk. 16:
    The Company business model revolves around producing
    family oriented content bundles for global audiences. Each
    bundle consist of 5 products that all sprout from one single
    original IP (Intellectual Property). They are:
    ● Animated feature film
    ● Spin-off series
    ● Immersive Experience
    ● Mobile Game
    ● Events
    Throughout each bundle the Company earns revenue from
    four main sources:
    1. Brand deals: Mainly product placement and brand
    placement in large variety of ways to one or several
    production in a single or cross bundle productions.
    Currently the Company has locked over 30 brand deals
    to its first Danger Island bundle.
    2. Distribution: Mainly distribution to audiences via variety
    of online and offline mediums such as streaming,
    cinematic distribution, events & tours, print etc.
    Currently the Company has in place a long term global
    sales agreement with Kaleidoscope Film Distribution
    Limited.
    3. IP Licencing: Licencing out the rights to our original
    intellectual property to third parties. At the time of this
    Offering Document the Company has already
    successfully sold 2 Pan-Baltic licensing deals in regards
    to its intellectual property.
    4. Merchandising: The production and sales of a variety of
    merchandising products such as clothing, toys,
    accessories, utilities etc either by the Company itself or
    through third parties. The Company has already started
    the development and has reached out to key partners in
    achieving its goal to build a fully sustainable and eco
    friendly merchandising pipeline.





    Lühidalt öeldes valmistavad nad ühe täispika (anima)filmi 95+ min, mida täiendavad omakorda seriaali minipikkuses osadega sellest samast algfilmist (5min), valmistavad juurde mobiilimängu, loovad elamuskeskkonna, korraldavad turundus- jm. üritusi, müüvad kogu intellektuaalomandiga seotud kaupa, litsentseerivad oma intellektuaalomandit edasi uutele ostjatele, üritavad läbi product placementi teiste brändidega reklaami-koostööd teha jne. jne. jne.

    Kui üks selline "kimp" on valmis, siis asuvad järgmise kimbu valmistamise juurde. Eripärana kasutavad ka eelmise kimbu intellektuaalomandit uues kimbus, et siis suuremaid kimpusid omavahel ristates ja segades teha ristmüüki ja vähendada enda riske.

    Üks sisukimp on digitaalse meelelahutuse üks tooteperekond mis hõlmab filmi, seriaali osasid, mänge, reaalmaailma keskkondasid ja üritusi.
  • Seega, sisukimbud peaks olema sellised teos-kaubamärgid nagu "Star Wars", "Sõrmuste Isand", "Kung-Fu Panda", "Harry Potter" jne? Või on neil mingi teine nimetus?
  • Enamvähem on sama jah.

    Varasemalt kasutati taolise asja kohta märksõna franchise, nüüd ka bundling.
  • "momentum"
    Enamvähem on sama jah.

    Varasemalt kasutati taolise asja kohta märksõna franchise, nüüd ka bundling.


    Nii palju on vahet, et frantsiisi puhul võidakse ka lihtsalt listsentse kellele iganes müüa. Bundle'i puhul on pigem tegemist lihtsalt valmistoodete kompotiga.
  • Lindistasime Almondi Escoga podcasti kus teeme juttu, et mis see sisukimp on täpsemalt on ja rääkisime ettevõtte tegemistest ja tulevikuplaanidest. https://soundcloud.com/lhvpodcast/lhv-podcast-16-2020
  • Ei lugenud välja kas ettevõttes on keegi kes vastutab finantsplaneerimise eest?(finantsjuht?)
  • Äriühingul puudub täna eraldi finantsjuht ja finantside planeerimine on teostatud tegevjuhi poolt koostöös võtmetöötajatega. Äriühingu praeguses arengufaasis on selline lähenemine piisav. Eraldi positsioon antud rollile saab olema loodud tulevikus tuginedes Äriühingu kasvule. Antud lähenemine vastab levinud praktikale sarnase suurusega ettevõtetes, k.a. avalikes.

    Almondi Esco, IMEPILT AS-i tegevjuht
  • "ttrust"
    Seega, sisukimbud peaks olema sellised teos-kaubamärgid nagu "Star Wars", "Sõrmuste Isand", "Kung-Fu Panda", "Harry Potter" jne? Või on neil mingi teine nimetus?


    Üks kodumaine võrdlemisi hästi toimiv sisukimp on Lotte.
    Täispikad multikad, lühemad multikad, laulud, maiustused, mänguloomad, teatrietendused, Lottemaa jne.
  • "Almondi Esco"
    Äriühingul puudub täna eraldi finantsjuht ja finantside planeerimine on teostatud tegevjuhi poolt koostöös võtmetöötajatega. Äriühingu praeguses arengufaasis on selline lähenemine piisav. Eraldi positsioon antud rollile saab olema loodud tulevikus tuginedes Äriühingu kasvule. Antud lähenemine vastab levinud praktikale sarnase suurusega ettevõtetes, k.a. avalikes.

    Almondi Esco, IMEPILT AS-i tegevjuht


    Seda kui vale on antud arusaam (kahjuks ka laialt levinud üldiselt Eesti alustavas ettevõtluses) pole vaja eraldi selgitada või põhjendada, sest prospekt ja finantsid annavad ise juba vastused. Finantsjuhti pole vaja ajaks, mil numbrid lähevad suureks ja ülejõu käivaks ;) Kas disaineri või arendaja peaks samuti võtma ligi alles siis kui ise enam nv ei jõua kõike valmis joonistada?
  • Einojah, tänan vastuse eest, kes seda juba teadis.
    Kuigi see sisust ja kimbust vägisi kokkupandud sõna kõlab imelikult.
    Asendusteks pakuks välja kasvõi loomekogum või intellektuaalvaru või lüpsilootus vms. kui kellelgi midagi veel paremat pähe ei karga. Kuigi on kahtlane, kas kargab, kui ei maksta selle eest.
  • Kle smith, mis finantsjuht, kui müük 14k, pigem alustaks müügi tiimiga :)
  • 14k? 2020H1 on alla 2k käivet.

    INCOME STATEMENT, EUR2017
    (Unaudited)
    2018
    (Unaudited)
    2019
    (Unaudited)
    2020 H1
    (Reviewed
    )
    Sales revenue29,520120,83674,2651,970


    Omanik hindab sellise finansiliste numbritega ettevõttet 7kk värt? o_0
    Võib olla ma võiks oma arvamust muuta, kui oleks täpsemalt näidatud mille alusel on arvutatud järgmiste aastate käived?
    The Company has therefore set the following revenue
    targets: EUR 1.1M in 2021, EUR 1.8M in 2022 and EUR 2.9M
    to be achieved in 2023.


    Kui CEO tahab, et me hindaks IMEPILTi nagu iduettevõtet, siis minu arvates peaks rohkem rääkima sellest miks just nende bundel peaks edukas olema. Aga terves dokumendis käib jutt vaid sellest, miks üleüldse see lähenemine on hea. Ei pane ka rõõmust hüppama info, et nendel on keegi tiimis, kelle Disney film sai 5/10-st IMDBs :/
  • Temaatiline LHV podcast 1.Detsembrist (audio formaadis Soundcloudis).
    Samal ajal ka 7.Detsembril toimunud veebiseminar videoformaadis Facebookis. Video on natuke pikem ja sisaldab ka küsimusi/vastuseid.
  • "momentum"
    .... coming soon :)
    See oli lihtsalt üks katkine postitus. Pidin midagi kirjutama.


    See postitus on selleks, et kole hall taust järjekorras ära kaoks.
  • Natuke mõtteid animatsiooniturust ja loomulikult Imepildist ka.

    Portaal The-Numbers koondab filmisektori statistikat ning sealt leiab muuhulgas tabeli All Time Worldwide Animated Box Office, milles on andmed 1476 erineva animafilmi ja nende kassatulu kohta.

    Aastate jooksul on filme arvuliselt igal aastal välja antud järgmises mahus:



    Joonisel on näha kahte selgemat hüpet. Esiteks 2006 aastal kui senine umbes 12 filmine aastane toodang kasvas 25+ filmini. Ja seejärel aasta 2014, pärast mida kasvas aastane filmitoodang mitu korda, olles kuni selle aastani põhimõtteliselt iga-aastases pidevas kasvus.
    Eeldan, et 2014 aasta oli mingi tehnoloogilise läbimurde aasta mis andis paljudele tavainimestele ja Hollywoodi-välistele tegijatele võimaluse filmide tootmiseks (ja inspiratsioon filmi tootmise alustamiseks võis tulla 2013 aasta hitt-filmidest Frozen, Despicable Me 2, Monsters University, The Croods ja Turbo mis kõik teenisid vähemalt 300m USD (peale Turbo 286m)).
    2006 aasta suurima kassaeduga filmid olid Ice Age: The Meltdown, Cars, Happy Feet ja Over the Hedge mis kõik teenisid vähemalt 300 miljonit dollarit. 2014 aasta suurimad filmid olid Big Hero 6, How to Train Your Dragon 2, Rio 2, The Lego Movie, Penguins of Madagascar mis kõik teenisid üle 300 miljoni dollari.

    Viimaste aastate põhjal võib järeldada, et 175-200 animafilmi lastakse iga aasta välja.
    Kümne aasta perspektiivis võiks seniste arengute põhjal eeldada, et aastatoodang kasvab 300+ filmini aastas (vt. trendijoont. Kuna kasv on viimastel aastatel olnud eksponentsiaalne, siis on ka trendijoon exponential).

    Aastane kassatulu kõigi filmide kohta on olnud ühtlasemas ja stabiilsemas kasvus:



    Trendijoon seetõttu seekord valitud linear.
    Möödunud ajaloo arengute põhjal võib öelda, et paljudel aastatel ongi aastase kassatulu maht olnud täpselt trendijoone peal. Sealjuures mõnedel aastatel suurem, nt:
    • 2010 kui aastane kassatulu ületas trendijoont ca 700m USD võrra
    • 2014 kui müügitulu oli +1 bn suurem
    • 2016 aasta kui müügitulu oli lausa 2,5bn suurem
    • 2018 aasta kui kassatulu oli u. 1bn suurem
    • 2019 aasta kui kassatulu oli +1bn suurem.
    Seniste trendide jätkumisel on 10 aasta pärast aastane kassatulu kõigi filmide peale umbes 7 miljardit dollarit ning sealjuures eriti head aastad tõstavad müügitulu 1bn...2.5 bn võrra kuni üheksa (9) miljardi dollarini aastas kõigi välja lastud filmide kohta.

    1985 algväärtus $58,902,934.00 USD ja eelmise aasta väärtus $6,099,863,320.00 USD annab 34 aasta jooksul animafilmide kassatulu CAGR tootluseks 14.623% aastas. Eeldan, et pärast koroona-takistusi see trend jätkub ja püsib.

    Seoses väljalastavate filmide arvu suure tõusuga viimastel aastatel on keskmine tulu filmi kohta samuti kiirelt kahanenud. AVG kassatulu on 1990-2014 aastal püsinud 100 ja 175 miljoni dollari vahel, kuid viimastel aastatel kukkunud ca 25 miljoni dollarini:



    Samal ajal on mediaantulu loomulikult veel väiksem olnud:
    AastaFilme kokku (tk)Kassatulu kokku ($ USD)AVERAGE ($ USD)MEDIAN ($ USD)
    2014864,252,844,448.0049,451,679.631,649,043.00
    20151314,287,450,232.0032,728,627.731,543,208.00
    20161587,222,474,579.0045,711,864.421,177,512.00
    20171775,479,433,529.0030,957,251.58895,818.00
    20182164,769,575,742.0022,081,369.18710,996.00
    20191916,099,863,320.0031,936,457.17575,199.00
    20201021,507,352,477.0014,777,965.461,701,678.50


    Andmestikku võib võtta negatiivselt kuna "kassatulu filmi kohta on ju nii väike ja viimastel aastatel veelgi kahanenud!" Samal ajal on eriti mediaanandmestikus Imepildi tulevastele aktsionäridele siiski positiivne noot - Eesti on hetkel veel piisavalt madalate kuludega tootjamaa, et mediaankassatulu aitaks enamvähem normaalselt filmi väljalaskmise kulud ära katta.

    Lühidalt öeldes on investoril vaja vastus leida küsimusele: kas Imepilt suudab välja lasta vähemalt maailma keskmisel tasemel filmi ja teenida selle pealt keskmine kassatulu või mitte?
    Kui suudab, siis enamvähem nibin-nabin on filmi tootmise kulu tagasi tehtud ja natuke jääb ülegi.
    Samal ajal: pole firma pankrotti läinud (1), samal ajal on tuleviku tarbeks suur kogus uut IP-d toodetud (2), samal ajal on töötajad midagi juurde õppinud (3) ja nad on suudetud hoida jätkuvalt ettevõtte juures (4), samal ajal on kõik eelnev uute sisukimpude sisendiks ja tuleviku väetiseks (5).

    Imepilt on intellektuaalomandi loomise, tootmise ja müümise äris. Eelnev tähendab seda, et kui Imepilt suudab teha keskmise filmi ja müüa seda keskmisel tasemel, siis investorid pole küll otseselt palju teeninud, aga samal ajal pole nad ka tühjade kätega jäänud, sest intellektuaalomandi tootmisega tegeleva ettevõtte esmane ja primaarne ülesanne on maksimeerida (kvaliteetse ja kasumliku) intellektuaalomandi produktsioon. (Imepilt on nagu lotopilet, mis võib tulevikus suure jackpoti tuua, aga erinevus lotoga on selles, et lotovõidu võitmise tõenäosus on ääääärmiselt väike, samal ajal kui hea kassaeduga filmi tootmine on palju suurema tõenäosusega.)
    Kui IP on olemas, siis IP transformeerub mingi hetk rahaks. Vastasel korral, ehk IP mitteomamise ja mitte juurdeloomise korral, pole ka mingit lootust mingit raha kunagi teenima hakata.
    Kuigi IP olemasolu ei garanteeri raha teenimist, siis IP olemasolu on siiski eeltingimus, et mingit raha saaks üldse teenima hakata.

    Imepildi puhul tuleb alati meeles pidada ka seda, et filmi välja laskmine ei ole ettevõtte ainus tululiin, sest ettevõte keskendub ühe keskse IP ümber mitmete sisu- ja tululiinide ehitamisele, samal ajal pidevalt taaskasutades ja laiendades juba olemasolevat intellektuaalomandit ja saadud kogemusi sisu tootmisel.
    Miniprospekti andmetel on 2020-2023 sisuloome eesmärgid järgnevad:



    Kolm suuremat sisukimpu, mis jagunevad 21-ks eri produktsiooniks, mis kokkuvõttes üksteise otsa, vahele, ette ja taha põimituna annab võimaluse teenida ettevõtte loodud ja omanduses oleva intellektuaalomandi baasi pealt eksponentsiaalset tulu.

    Ettevõte ise prognoosib järgnevateks aastateks tulu järgnevalt (otsi veebiseminari PDF esitlust):



    Imepilt soovib järgmise kolme aasta jooksul kõigi sisukimbu tootesegmentide peale kokku teenida 5.8m EUR.

    Võttes arvesse asjaolu, et film ei ole ettevõtte ainus tulu genereerimise allikas ja ettevõttele lisandub veel tululiine, siis saab filmitulu vaatlemisega järeldada ainult seda kus on ühe segmendi võimalik tulu.
    Samuti pole The-Numbers´ andmebaas täielik ja täpne kõigi filme puudutavate numbrite osas (on täpsem USA filmide ja kassatulu osas, aga ebatäpsem muude riikide filmide ja kassatulu osas).
    Samuti pole internetist võimalik leida andmebaasi muude segmentide (kaup, üritused jmt.) tulude kohta - kõige rohkem ongi andmeid peaasjalikult filmide kohta.

    Neid asjaolusid silmas pidades ja arvesse võttes on siiski mõttekas filmituru toimimist ja kassatulu jaotumist vaadelda, et saaksime paremini aru kuidas ühe olulise tulukomponendi areng võiks välja näha. Kuna 2020 on kriisiaasta, siis võtan esmalt vaatluse alla 2019 aasta.

    2019 aasta suurimad filmid olid Frozen II ($1.44bn), Toy Story 4 ($1.07bn), Ne Zha Zhi Mo Tong Jiang Shi ($700m), How to Train Your Dragon: The Hidden World ($522m), The Secret Life of Pets 2 ($434m), The Addams Family ($200m), The LEGO Movie 2: The Second Part ($190m) jne. Nagu näha, siis on see filmiturul tavapraktika, et olemasoleva IP peale ehitatakse midagi uut ja lastakse välja järgesid.
    Aasta jooksul lasti kokku välja 191 filmi, mille kassatulu kokku oli 6,099 miljardit dollarit, ning AVG kassatulu $14,777,965.46 USD ja MEDIAN kassatulu $1,701,678.50 USD.

    Kuna filmituru kassatulu jaotus on tugevalt polariseerunud suuremate riikide ja suuremate tootjate (enamasti Disney) poole kaldu, siis kogu filmituru kassatulu jaotuse joonis on ebainformatiivne ja raskesti loetav:



    Näeme seda, et miljardi dollari piir läks TOP 2 filmi juures (1.05% filmidest), 500 miljoni piir oli TOP 4 juures (2.09%), 150 miljoni dollari piir oli TOP 10 juures (5.24%), 100 miljoni dollari piir TOP 12 juures (6.23%).

    Lõigates vertikaalset telge (kassatulu) $200 000 000 USD pealt, avaneb meile natuke selgem vaade:


    Näeme seda, et $20 miljoni piir tuleb TOP 20 juures (10.47% filmidest). Lõigates vertikaaltelge $20 miljoni dollari pealt, avaneb väiksema kassatuluga filmide kohta veelgi parem vaade:



    $10 miljoni joon on TOP 28 filmi (14.66%) juures ja $5 miljoni joon on TOP 46 (24%) juures. Lõigates vertikaaltelge $2 miljoni juurest, avaneb meile juba väga hea pilt kõigi väikese kassatuluga filmide jaotuse osas:



    Selgub, et $1 000 000 piir jookseb TOP 83 filmi (43.45%) juurest.

    Järelikult on investoril vaja leida vastus fudamentaalse tähtsusega küsimusele: kas Imepilt suudab teha keskmisest parema või keskmisest halvema filmi:


    Kui investor leiab, et Imepilt suudab teha parema filmi, siis on järgmine fundamentaalse tähtsusega küsimus: kas Imepilt suudab teha natuke parema filmi või oluliselt parema filmi:



    Selle küsimuse vastuse omavaheline erinevus on väärt kümneid ja kümneid miljoneid dollareid. Kui teha natuke paremini, siis teenib Imepilt umbes 4 miljonit, aga kui vähegi rohkem natuke paremini, siis tõuseb tulu väga kiiresti kümnete ja kümnete miljonite dollariteni, samal ajal tipp on väärt sadu miljoneid ja ca miljard dollarit. Mitte ühelgi teisel Tallinna börsil noteeritud ettevõttel pole seesmiselt nii pingul vedru mis võiks müügitulu hoobilt sadade miljonite eurode võrra kasvata, nagu on seda Imepildil. Kõik ülejäänud ettevõtted on Imepildi kõrval väga aeglase ja piiratud kasvupotentsiaaliga.
    Loomulikult pole Imepildi kasv garanteeritud. Aga vähemalt optsionaalsus ülespoole on olemas - ja see on väga suur.

    Seda kas Imepildi võimalik kassatulu saab olema rohkem või vähem kui "maailma keskmine tulemus", aitab võibolla hinnata kohaliku kinoturu kassatulu TOPi statistika 2019. aastast Apollo kinoketi näitel:
    1) «Tõde ja õigus» 267 336 (1 554 082 €)
    2) «Klassikokkutulek 3» 122 146 (751 532 €)
    3) «Jokker» 98 577 (686 995 €)
    4) «Lõvikuningas» 112 606 (646 566 €)
    5) «Tasujad: Lõppmäng» 88 958 (632 518 €)
    6) «Ott Tänak – The Movie» 96 174 (568 346 €)
    7) «Vanamehe film» 86 586 (558 713 €)
    8) «Lemmikloomade salajane elu 2» 109 361 (547 731 €)
    9) «Kuidas taltsutada lohet 3» 89 768 (483 326 €)
    10) «Kiired ja vihased: Hobbs & Shaw» 72 971 (481 437 €)

    TOP 10 flmist on 4 tk animatsioonid (tähistatud boldis), neist üks on kohaliku tootja toodang (Vanamehe film), mis teenis ca 600 000 EUR. Seda ainult Eesti kinodes. Arvestamata välismaal teenitut.

    Eeldan, et kohaliku tootja film saab vähemalt kohalikus kinolevis sarnaselt hea vastuvõtu osaliseks. Kuigi kohalik turg on väike, on viimastel aastatel Eesti kinokülastuste arv siiski pidevalt kasvanud. On paradoksaalne, et tugev kohaliku publiku toetus aitab ka väikesest riigist pärit tootja turule ning loob hea eelduse globaalsel tasandil kokkuvõttes üsna hea või aktsepteeritava müügitulu äratoomiseks.
    Ei ole palju sektoreid majanduses kus Eesti väikesel koduturul on reaalne toetav funktsioon ettevõtte arengus ja Eestis heal tasemel olemine aitab sind juba maailmas üsna keskmise lähedale.

    Vaatlen täiendavalt 2018. aasta andmeid The-Numbers andmebaasi põhjal. 2018 aasta suurimad filmid olid Incredibles 2 ($1.24bn), Ralph Breaks The Internet ($529.3m), Hotel Transylvania 3: Summer Vacation ($527.1m), Dr. Seuss’ The Grinch ($513.3m), Spider-Man: Into The Spider-Verse 3D ($375.3m), Smallfoot ($213.7m) ja Meitantei Conan: Konjo no Fisuto ($117.9m).
    Aasta jooksul lasti kokku välja 216 filmi (senise ajaloo rekordaasta), mille kassatulu kokku oli 4,770 miljardit dollarit. AVG kassatulu oli $22,081,369.18 USD ja MEDIAN kassatulu $710,996.00 USD.

    Kogu aasta kõik filmid:



    Näeme seda, et miljardi dollari piir läks TOP 1 filmi juures (0.46% filmidest), 500 miljoni piir oli TOP 3 juures (1.39%), 150 miljoni dollari piir oli TOP 9 juures (4.17%), 100 miljoni dollari piir TOP 11 juures (5.09%).

    Lõigates vertikaalset telge (kassatulu) $200 000 000 USD pealt, avaneb meile natuke selgem vaade:



    Näeme seda, et $20 miljoni piir tuleb TOP 25 juures (11.57% filmidest). Lõigates vertikaaltelge $20 miljoni dollari pealt, avaneb väiksema kassatuluga filmide kohta veelgi parem vaade:



    $10 miljoni joon on TOP 39 filmi (18.06%) juures ja $5 miljoni joon on TOP 45 (20.83%) juures. Lõigates vertikaaltelge $2 miljoni juurest, avaneb meile juba väga hea pilt kõigi väikese kassatuluga filmide jaotuse osas:



    Selgub, et $1 000 000 piir jookseb TOP 97 filmi (44.91%) juurest.

    Ja sama ka 2017. aasta filmide kohta.
    2017. aasta suurimad filmid olid Despicable Me 3 ($1.03bn), Coco ($798.33m), The Boss Baby ($527.97m), Cars 3 ($383,5m), Kimi no na wa ($358.3m), The Lego Batman Movie ($310.57m), Ferdinand ($289.83m).
    Aasta jooksul lasti kokku välja 177 flimi, mille kassatulu kokku oli $5.479 miljardit dollarit.
    AVG kassatulu oli $30,957,251.58 USD ja MEDIAN kassatulu $895,818.00 USD.

    Kogu aasta kõik filmid:


    Näeme seda, et miljardi dollari piir läks TOP 1 filmi juures (0.56% filmidest), 500 miljoni piir oli TOP 3 juures (1.69%), 150 miljoni dollari piir oli TOP 9 juures (5.07%), 100 miljoni dollari piir TOP 12 juures (6.78%).

    Lõigates vertikaalset telge (kassatulu) $200 000 000 USD pealt, avaneb meile natuke selgem vaade:



    Näeme seda, et $20 miljoni piir tuleb TOP 22 juures (12.43% filmidest). Lõigates vertikaaltelge $20 miljoni dollari pealt, avaneb väiksema kassatuluga filmide kohta veelgi parem vaade:



    $10 miljoni joon on TOP 39 filmi (22.03%) juures ja $5 miljoni joon on TOP 55 (31.07%) juures. Lõigates vertikaaltelge $2 miljoni juurest, avaneb meile juba väga hea pilt kõigi väikese kassatuluga filmide jaotuse osas:



    Selgub, et $1 000 000 piir jookseb TOP 85 filmi (48.02%) juurest.

    Teen eelnevast järelduse, et kinoturg on polariseerunud ja kaldu suuremate riikide suuremate tootjate poole. Aga võimalus hea tulemus teha on siiski kõigil, sest Hollywoodi suurkompaniide ülemvõim on kadunud. Vähemalt selliselt moel nagu see veel 90-ndatel oli, kui aastas tuli välja käputäis animafilme ja kõik teenisid suure kassatulu ning keegi teine animafilmidega üldse välja ei tulnudki.
    Samal ajal on sektorile isepärane see, et niipea kui teed hea filmi, siis võimalik tuluteenimise potentsiaal tõuseb kohe kümnetesse miljonitesse dollaritesse.
    Sektorile eripärane on ka see, et isegi väikese Eesti väike turg annab nii palju müügitulu, et koos Baltikumi müügiga võiks Imepildi tulemus olla globaalsel tasandil keskmisele üsna lähedal. Kui Baltikumi võimalikule müügile juurde lisada distributsioon ja müük koostöös Kaleidoscope Film Distributioniga (KFD) teistel suurtel kino-turgudel, siis ülidselt saab nõustuda Imepildi enda prognoosidega nii müügitulu osas, kui ka selle osas, et tegemist on pigem konservatiivsete prognoosidega.
    Ma pigem kaldun uskuma, et Imepilt suudab müüa välismaale ja kui suudab müüa, siis suudab müüa üle keskmise. See aga tähendab seda, et müük hakkab kohe üles kruttima kuhugi miljonite ja kümnete miljonite poole. Ja kui ei suuda palju ja kui ei suuda kohe, siis suudab koos koduturu toega teenida nii palju, et saaks olemasolevad projektid lõpetada (IPO raha aitab ka) ja välja lastava sisukimbu pealt teenitud rahaga valmistuda uue sisukimbu tootmiseks. ... et investorid siis jälle saaks loota Jackpoti võitmist. :)

    IPO hinnas oleks ettevõtte valuatsioon 8.5m EUR, samal ajal käibeprognoosid (vaata eelnevalt) järgmisteks aastateks 1.1m, 1.8m ja 2.9m Valuatsioon vastavalt 7.72x, 4.72x ja 2.93x revenue. See pole ülemääraselt ja eriliselt kallis võrreldes ülejäänud valikutega. Samal ajal aga pole paljudel ülejäänud valikutel sellist eksponentsiaalse kasvuga ja üllatusvõimalusega kasvuvõimalust nagu on Imepildil. Kui Imepilt ongi kallim (mida ta minumeelest ei ole), siis see pöörasem võimalik kasv, aitab minu jaoks õigustada "kõrgemat" valuatsiooni.

    Järgnevalt sellest mis investoreid kõige rohkem erutab - kas Imepilt või kasvada unicorniks ja kui võib, siis kuidas see välja näeb.

    Lihtsustan enda mõttemudelit ja ignoreerin asjaolu, et Imepildil on ka muid sisu- ja tululiine ning eeldan, et Imepilt laseb igal kolmandal aastal välja ühe filmi ja see ongi kogu tulu millega tulevikus arvestada saab (võime alternatiivina siiski mõelda, et nö "film" on siiski kogu sisukimbu müügitulu kokku, aga selguse huvides arvestame seda ainult ühel korral igal kolmandal aastal). Webinaril ütles Almondi Esco, et 650 000 - 1 500 000 EUR on vajalik selleks, et kogu sisukimp valmis toota. Võtan eelduseks järgneva:
    • aastane tootmise kulu on 1 000 000 EUR (mis minu arvates peaks tegelikkuses olema oluliselt madalam).
    • film tuleb välja igal kolmandal aastal
    • filmi pealt teenitakse 3 000 000 EUR või alternatiivse variandina 5 000 000 EUR

    Järelikult saaks ja peaks lähitulevik välja nägema järgmine:



    Joonist lugeda järgmiselt: kui Imepilt AS iga-aastane kulu on 1 000 000 EUR ja igal kolmandal aastal välja lastava filmi tulu on kas 3 000 000 EUR (sinine joon) või 5 000 000 EUR (oranź joon) ning samal ajal tootmise kulu püsib stabiilsena, siis aastaks 2036 on Imepilt teeninud vastavalt ~12m EUR või ~1m EUR.

    Samal loogikal põhinevad alternatiivid kui filme (loe: sisukimpe) suudetakse müüa $10 või $25 või $50 miljoni USD väärtuses:



    Ja loomulikult ka täielik õnnestumine kui õnnestukski globaalne hitt toota:



    Kõige tõenäolisemad lähituleviku perspektiivsed arengud loomulikult on esiteks aeglane vingerdamine ilma ühegi suurema õnnestumiseta, samal ajal kulusid piirates ja valmistudes järgmiseks võimaluseks. Teiseks, järgmise sisukimbu keskmiselt hea vastuvõtt ja sealt teenitud tuluga järgmise sisukimbu arenduse algus, võttes arvesse esimese sisukimbu pealt saadud kogemusi ja teadmisi inimeste emotsioonidest ja reaktsioonidest seni loodule. Kolmandaks, keskmisest parem õnnestumine kus film suudab koostöös välisdistributsiooni partneriga koheselt teenida minimaalselt mitukümmend miljonit dollarit.
    Ma ei usu, et kohe järgmine sisukimp suudab kohe ülemaailmseks suureks hitiks kujuneda nagu oli Frozen vmt. Aga ma arvan, et mõni järgmine sisukimp võib siiski väga heaks kujuneda, et sellise väikese tootja nagu seda on Imepilt, majandustulemusi oluliselt positiivselt mõjutada.
    Miljardilisi edulugusid vajab eluliselt ja hädasti Disney, sest Disney investeerib suures koguses raha ja vajab suurt tootlust igalt filmilt. Väikesele ettevõttele piisab hea tootluse saamiseks esialgu ka keskmiselt edukast või tagasihoidlikult edukast filmist.

    Mis juhtuks kui see ja järgmine release ei teenita otseselt midagi ja ettevõttel õnnestub kulud katta, aga seejärel järgmise release´ga suudab teenida 75 000 000 EUR ja tõstab kulud iga aasta 8 000 000 EUR peale, pärast mida ei teeni jälle enam midagi:



    Järeldus: kui mängu- või animatsioonistuudiol tekib üks suur hitt mis toob hästi palju raha, siis tuleb kulud jätkuvalt samal tasemel hoida ja karta, et järgmist õnnestumist ei tule. Teenitud raha saab panna võlakirjadesse vmt. intressi teenivatesse varadesse ja teenitud tuluga katta (tõstetud) kulusid või jagada investoritele dividendidena välja.

    Võimalused tulevikuks

    Animatsioonidel põhinev stuudio on huvitav ja võib investoritele palju teenida, aga vähemalt sama palju raha (isegi rohkem) teenitakse ka (mobiili)mängude tootmisega. Kuna Imepilt on nüüd börsile püüdlemas, siis võiks ta pärast kommertsedu saavutamist mõne enda filmiga kutsuda mõnda teist kohalikku ja edu eriti mitte saavutanud mängustuudiot endaga ühinema (merger of equals vmt.), et mängude tegijad saaks ligipääsu Imepildi IP-le ja kogemusele. Mille najal nad saaks hakata proovima uute mänguideede rakendamist.
    Nimelt mul on tunne, et töötavate storyde väljamõtlemine on piisavalt keeruline ülesanne, et sellega oleks raske hakkama saada. Kuna Imepildil tekib aga tahes või tahtmatult üsna suur (kasutamata) IP portfell, siis võiks ise originaalseid ja häid ideid mitteomav mängustuudio hakata seda rakenduseta IP-ülejääki kasutusele võtma uute mängude loomisel.
    Samuti oleks mägudelt teenitav tulu minumeelest ühtlasem ja sageli ka suurem kui seda on filmidelt teenitav tulu, sest filmide eluiga kinoekraanil on esiteks suhteliselt piiratud ja teiseks saab mängudes müüa reklaami, äpi sees mingeid kaupu ja tooteid jne. Samuti on (mobiili)mängude turg tervikuna väga suur. Vt ka 85+ mobile gaminig statistics for 2020 that will blow your mind ja App Revenue Statistics (2019) ja Mobile Gaming Statistics & trends during 2020.

    Järgmine lõik ja illustratsioon pärit viimaselt lingilt:
    Mobile game industry market share breakdown
    Usage in mobile game revenue will continue to outpace growth on PC in the coming year, which will ultimately result in a shrinking PC market share dipping below 20% in 2022.
    Mobile will also outpace the console’s revenue growth. In 2020, Newzoo predicts that PC gaming will account for 23% of the market revenue, console gaming comes in at 31%, and mobile and tablet are at a combined 46%. By 2022, mobile and tablet gaming will account for close to 50% of the overall gaming market.



    If we look at market share geographically, in 2019, Asia-Pacific accounted for 47% of the market, followed by North America at 26%, Europe, Middle East, and Africa at 23%, and finally, Latin America at 4%. In 2019, 48% of all consumer spending came from the US and China.


    Kui Imepilt saavutab oma järgmise sisukimbuga edu (mida ma arvan, et saavutab) ja hoiab kulud kontrolli all (mis oleks loogiline ja mõistlik tegevus) ja teeks väikese strateegilise pivot´i ja tilt´ks end senise ja tulevase IP pealt natuke rohkem (mobiili)mängude poole, siis oleks kahtlemata ja täiesti kindlasti tegemist väga suure edulooga Tallinna börsil ja väga erakordse kasvuvõimalusega.
    Kui tilt (mobiili)mängude poole jääb olematuks või leigeks, ka siis on Imepilt atraktiivne ja huvitav võimalus, aga rahavood saavad olema palju hektilisemad ja võidu tõenäosus investori jaoks palju raskemini saavutatav.

    Õnneks pole Imepilt siiski kunagi soovinud olla pure play animatsiooni ja filmide tootja, vaid ongi mitut erinevat sisu- ja tululiini soovinud arendada. Seega on äri pool teataval määral investori jaoks de-risked, sest koostöös väiksemate brändidega ja koostööpartneritega on võimalik arendada ka väiksemaid seeriaid ja sealt saadava tuluga (ja sisuga) pikendada ettevõtte elu-iga.
    Impepildi hea omadus on see, et ükskkõik mis intellektuaalomand kunagi on loodud, siis alati on võimalik seda uuesti kasutada või selle pealt midagi müüa. Kui ettevõte on väike ja merchandise´ngu kogemus ja võimekus on väike, siis on ka tulu väike. Kui ettevõte kasvab, siis kasvab ka võimekus ja kogemus ja kogu seni mittekasutatud ja mitte-müüdud IP saab teisesel või kolmandal moel ikkagi müüki paisata.
    Seoses sellega võib Imepilt ise olla tulevikus ülevõtmise sihtmärk (mida ma loodan, et ei juhtu vaid Imepilt ise ostab kedagi ära).
  • Suured tänud @momentum! IMELINE sektori ülevaade ja SUURE PILDI sh DETAILIDE selgitus - lihtküsimus, kas oled selle suure panustatud töö/energia pealt ka ise märkimas?
  • Tegelikult on Tallinna Vesi kõige parem vedru Tallinna börsil. Kui kogu Ülemiste järv pudelisse villida (ja maha müüa), siis on dekacorn sisuliselt purgis. https://moneyinc.com/10-expensive-bottled-waters-world/
  • Imepildi esindaja oli eilses Ringvaates, võite vaadata. Ei tahaks kritiseerida aga mulle meenus millegipärast Kreisiraadio.
  • IMEPILT AS tühistab aktsiate avaliku pakkumise ja on alustanud läbirääkimisi teatud kolmandate osapooltega, katmaks oma kapitalivajadusi erainvesteeringu teel, millega ei kaasne Ettevõtte aktsiate kohest kauplemisele võtmist Nasdaq First Northil.

    Märkimisel reserveeritud rahalised vahendite tagasikanne toimub kooskõlas asjaomaste kontohaldurite tavaprotseduuridele.

    Börsiteade.
  • Oot mis, erakapital tahab ikka endale seda tulevast ükssarvikut ja ei tahetagi lihtrahvaga jagada pirukat?!?
  • Miks kummaline? Nad tõenäoliselt nägid, et IPO mahust oli vaid kaduvväike osa täis märgitud ja enda häbist päästmiseks otsustasid mitte IPOga edasi minna. Lisaks oleksid olemasolevad aktsionärid pahased olnud, kui nende aktsiate turuväärtus oleks peale kauplemise algust kohe kolinaga kukkuma hakanud.
  • Pakkumise Dokument, lk 50 "
    JAOTUSPÕHIMÕTTED
    Äriühing on veendunud, et pikas perspektiivis on aktsionäride parimates huvides võimalikult lai ja mitmekesine aktsionäride ring.
    Institutsionaalsetele investoritele ei ole konkreetset osa määratud ning nende korraldused vaadatakse eraldi läbi.

    Äriühingul on õigus Pakkumine oma äranägemisel osaliselt või täies ulatuses tühistada igal ajal enne Pakkumise Perioodi lõppu. Eelkõige võib Äriühing otsustada Pakkumise tühistada märkimata jäänud osas.

    KOKKUVÕTE: Ilma juriidilisi peensusi vaagimata on hetke otsus "pakkumine jaeinvestoritele tühistada" pehmelt öeldes alternatiivbörsil panustada soovijaid eksitav ning tuleviku vaates investoreid uutes projektidest eemale peletav ...

    Börsiteatest: "Ettevõte tänab mitutsadat investorit, kes panustasid oma aega, et tutvuda lähemalt investeerimisobjektiga ning esitasid seejärel märkimisavalduse."

    Põhjendatud küsimus, et kas seda TÄNU saab kuskil ka rahaks vahetada :)

    Järeldus: Väidetavate läbirääkimiste ebaõnnestumisel on Almondi Esco´l / LHV´l ilmselt oluliselt KEERULISEM jaeinvestoritele uuesti otsa vaadata ning võimalik USALDUS tagasi võita ...

    Ps. HEA / HALB näide kuidas võib, aga POLE ILUS ...
  • Lihtsalt soovitus edaspidiseks.
    Investorite usalduse võitmiseks oleks väga soovitav, et 9 kuu pärast ilmuma pidavast 95-minutilisest filmist oleks ette näidata veidi rohkem kui 64-sekundiline trailer. Ja seal võiks näidata midagi suurejoonelist või vaimukat või mõnda karismaatilist tegelast ja teksti võiks lugeda mõni inglise keelt emakeelena valdav näitleja.
  • Peale Lotte nagu kohe ei meenugi rohkem kohalikke animafilme, mis rahvusvahelist edu oleks suutnud saavutada. Lepatriinude jõulud? Sul võib olla hea tehniline võimekus ja tiim, aga kui tugevat stoorit ei ole, siis edu ei tule. Seda näitavad hästi need momentumi postitatud graafikud ka. Meeletus koguses filme toodetakse, aga valdav enamus neist on kräpp ja enda aja raisk.

    Soomlaste Angry Birds ja venelaste Maša ja Karu on tõelised hitid ja põhjusega. Aga selliseid ideesid ei saa tulla nagu saelaudu Vändrast. Loota et väike Eesti selles sektoris kuidagi eredalt särama lööks, nojah.
  • Tegelikult on venelastel veel Booba ja Ukrainlastel Dave and Eva jne. Kellel on Netflix, vaadake sarja The Toys that made us seal on hästi ära selgitatud, et tänapäeva animatsioonigraafika käib tugevasti selle ümber, et mänguasju müüa: Hasbro ja Transformers, Beyblade, Pepa Pig; Lego animatsioonid, Disney ja Star Wars mänguasjad; Sega ja Sonicu filmid. Kolme lapse isana näen hästi, mis lastele peale läheb ja need on mänguasjad, mis baseeruvad mingitel sarjadel. Selleks, et sinnani jõuda on vaja koostööd kellegi suure turustajaga ja mänguasjatootjaga, mis toobki mind Pixarini.
    Meie meedia tahab võrrelda Imepilti Disneyga aga tegelikult oleks õigem võrrelda neid Pixariga. Pixar oli väike meeskond pühendunud inimesi ja vahva renderdamisarvuti. Jobs ostis nad ära $5 miljoni eest lootes hakata turustama nende arvutit aga nähes milleks meeskond suuteline on, hakkati hoopis animeerima. Tehti leping Disneyga, tuli Toy Story ja hulga järgnenud edulugusid ning lõpuks müüdi nad Disneyle $7,4 miljardi eest. Tegelikult poleks võibolla müüdudki aga leping Disneyga oli viimase kasuks kreeni ja tänu sellele omasid nad kõiki tegelaskujusid, nende litsentse ja mänguasja käivet.
    Eestlased otsisid nii kaua oma Nokiat, et enne kadus Nokia turult, kui nad selle leidsid, vahepeal aga sündisid märkamatult Skype, Zero Turnaround, Bolt, Transferwise, Pipedrive jpt. Imepilt võib samuti saada edulooks, kuid see nõuaks mega pingutusi ja ime teoseid ning jätkuvalt raha on rohkem mänguasjades kui kinopiletites.
  • Peaksin vist tänulik olema. Pärast mõnda tundi teema uurimist ja tiimi uurimist otsustasin eile hilisõhtul aktsiate märkimises osaleda. nn. imepilt.
    Aga jah, võibolla peab tänulik olema. Sest potentsiaal on üks asi, aga selle realiseerimine ja teokstegijad - teine. Nagu eelkõnelejad on kenasti ka ütelnud.
    Ja mis sest ajast, mida nagunii on ju piisavalt käes...
    Edaspidiseks: Mul on kahju vapratest usaldusväärsetest säravideelistest tulevastest rakettidest, keda edaspidi põrnitsevad tusaste pot.investorite läbipistvad pilgud...
  • "R.R."
    Suured tänud @momentum! IMELINE sektori ülevaade ja SUURE PILDI sh DETAILIDE selgitus - lihtküsimus, kas oled selle suure panustatud töö/energia pealt ka ise märkimas?

    Muidu oleks märkinud, aga nüüd ilmselgelt mul enam võimalust ei ole.
    Mul oli LEI kood uuendamata ja ootan selle uuendamist*. Oleksin märkinud viimasel päeval mis minumeelest ongi väikeinvestorile kõige mõttekam päev, sest uut infot tuleb peale ja ega see märkimisperiood nüüd pikk ka ei olnud. Kõigest nädalake ja natuke rohkem, aga samal ajal Silen, Saunum, GRIM jt. oma emissioonidega millega tegeleda.

    Aga ega niisama võib ka teemat uurida ja tulemusi foorumisse panna. Ei pea alati ise märkimia.

    "ivoalaska"
    Imepildi esindaja oli eilses Ringvaates, võite vaadata. Ei tahaks kritiseerida aga mulle meenus millegipärast Kreisiraadio.

    Ringvaade ja ERR ongi rohkem manipaulatsioonimeedia oma scriptitud mõtete, suunavate küsimuste, sagedase naeruvääristamise ja mõnitamisega. Ma valdavalt enam ei jälgi ERR-i toodangut.
    Kas on üldse olemas normaalset inimest ja normaalset situatsiooni mida on võimalik Ringvaates hästi ära kanda?
    Ringvaate esinemiste põhjal investeeringuid diskrimineerida pole jätkusuutlik strateegia.

    "marti837"
    Väga kummaline otsus.

    +
    "Littleman"
    Miks kummaline? Nad tõenäoliselt nägid, et IPO mahust oli vaid kaduvväike osa täis märgitud ja enda häbist päästmiseks otsustasid mitte IPOga edasi minna. Lisaks oleksid olemasolevad aktsionärid pahased olnud, kui nende aktsiate turuväärtus oleks peale kauplemise algust kohe kolinaga kukkuma hakanud.

    On küll kummaline, sest IPO tühistamisest oleks pidanud teatama pärast märkimise sulgumist kui kõigil kes oleks soovinud märkida, oleks see võimalus olnud.

    Kas pangad siis tõesti ei tea, et märkimise alguses ja märkimise lõpul on kõige suurem orderite esitamine ja viimasel päeval esitataksegi kõige rohkem märkimis-soove.
    ???

    "R.R."
    Börsiteatest: "Ettevõte tänab mitutsadat investorit, kes panustasid oma aega, et tutvuda lähemalt investeerimisobjektiga ning esitasid seejärel märkimisavalduse."

    Põhjendatud küsimus, et kas seda TÄNU saab kuskil ka rahaks vahetada :)

    Järeldus: Väidetavate läbirääkimiste ebaõnnestumisel on Almondi Esco´l / LHV´l ilmselt oluliselt KEERULISEM jaeinvestoritele uuesti otsa vaadata ning võimalik USALDUS tagasi võita ...

    Kui mitusada on 350 ja märgiti 500...1000 EUR investori kohta, siis kokku saadi 175 000...350 000 EUR.

    Polnud mingeid läbirääkimisi. Erainvestori kaasamine tuuakse lihtsalt täiendavaks selgituseks kuidas asjaga edasi minnakse. See polnud aga kuidagi seotud IPO tühistamisega.


    * 13:49 saabus teade: "Teie LEI koodi taotlus on läbi vaadatud ja teile on väljastatud LEI kood."
    Märkida aga enam ei saa.
  • Madis on oma blogis natuke Imepilt projekti teemal sõna võtnud.
    https://rahajutud.ee/madis-muur-amatooride-analuusid-imepilt/

    Ise ehk lisaks seda, et isegi kui tehtaks hea asi valmis, siis selle upitamiseks läheks ikka vaja väga häid kontakte. Tuli meelde mingi intervjuu Kerli Kõivuga, kus temalt küsiti, et kas ta kahetseb seda, et andis enda kirjutatud sõnad kasutada ühele teisele artistile ja sellest loost tuligi väga suur hitt. Arvati, et ta oleks ju võinud selle ise hitiks laulda vms.
    Kerli ütles, et absoluutselt ei kahetse ning inimesed ei taju seda, et selle loo pushimiseks pani plaadifirma alla mingi 1,5 miljonit(!!!) mäletamistmööda.
    Loo ja artisti nimi ei meenu.
  • Demi Lovato - Skyscrapers oli see lugu mille kirjutamise juures Kerli oli osaline ja mis autorina talle ka kõvasti raha sisse tõi. Youtube'ist on võimalik ka Kerli enda lauldud demo leida.

    Aga jah, meelelahutusäris on turundusel väga suur roll ja samuti on turu jaotus väga ebaühtlane (üksikud tipud koorivad lõviosa tulust ja kasumist, keskmikud tulevad ots-otsaga kokku ja enamikule jääb lihtsalt tegemise rõõm).
  • Kui pakkumine tühistatud siis miks raha ikka broneeritud kontol? Tehingut ju ei toimu, kas siin ka kolm tööpäeva vaja oodata?
  • Huvitav on see, et IPO tühistamine tuli kohe peale seda, kui Disney teatas Star Wars'i "loomekimbu" ulatuslikust laiendamisest :P Lisaks Marvel kah.
    Ilmselt mõisteti, et neil pole lootustki jalga kusagile vahele saada...

    https://www.theguardian.com/film/2020/dec/11/disney-announce-10-star-wars-and-10-marvel-series-and-new-films
  • Puhtalt animatsioonistuudioid on maailmas vähe noteeritud. Enamik kasutab animatsiooni, 3D, graafika jm. oskusi pigem mängutööstuses.
    Valik Skandinaavia (peamiselt Rootsi) börsidel (peamiselt alternatiivturul) noteeritud mängutööstuse ettevõtteid:


    Allolevatelt joonistelt on näha, et enamusel aktsiatel on oma elu jooksul vähemalt üks (või mitu) kirkam(at) hetk(e), kus üsna lühikese ajaga tõuseb aktsia hind võimsalt 2-3x või rohkem.
    Mõned suudavad tõusu säilitada, mõned kukuvad hiljem uuesti alla. See on sektori eripära - sporaadilised meeletud tõusud siis kui mõni parem toode välja tuleb. Edasine sõltub aga sellest, kui hästi rahavoogusid juhitakse, investeeritakse ja uut toodangut väljutatakse.

    Numbrid ja muud andmed nokitud Nasdaqi lehelt, see omakorda viitab Morningstarile. MCAP on teisendatud Eurodesse, Revenue on enamasti in millions in SEK (kindel pole kas on õige).


    Gaming etc.

    ADVBOX, ADVENTURE BOX TECHNOLOGY, SE0012955276
    Adventure Box Technology AB is an online game provider. The company provides an online platform where users can make, share and play 3D games.



    ATA SDB, ATARI SDB, SE0012481232
    Atari SA is engaged in electronic gaming and multimedia business sector. The company provides various types of gaming which includes mobile and online arcade. The mobile gaming consists of goon squad, roller coaster tycoon, haunted house, pong world, circus Atari, centipede, breakout, and others. The company also provides various games for purchase which can be used on Xbox, personal computers, and other platforms.



    BUBL, BUBLAR GROUP, SE0010270793
    Bublar Group AB is a game development company. Principally, it focuses on developing site-based games and services with augmented reality + geolocation platform, which is a technology for real-time enhancement, the real world of digital objects and information. In addition, it offers location-based software services for mobile games and applications.



    EG7, ENAD GLOBAL 7, SE0010520106
    Enad Global 7 AB operates within the gaming industry developing, marketing, publishing and distributing PC, console and mobile games to the gaming market. The company's game developers develop its own original IP's, as well as act as consultants to other publishers around the world through its game development divisions Toadman Studios and Antimatter Games. In addition, the company's marketing department Petrol has contributed to the release of approximately 1,500 titles, of which many are brands such as Call of Duty, Destiny, Dark Souls and Rage.



    G5EN, G5 ENTERTAINMENT, SE0001824004
    G5 Entertainment AB is a developer and publisher of casual free-to-play games for tablets and smartphones. Its games are available on Apple's iPads and iPhones, Android-powered tablets, and phones. The company offers games such as Secret Society, Virtual City, Supermarket Mania, Special Enquiry Detail and others. Geographically the group operates through Sweden.



    GCOR, GAMING CORPS, SE0014694691
    Gaming Corps AB is a videogame and interactive entertainment developer based in Sweden with offices, development studios, and resources in Stockholm, Austin, and Malta.



    HUGOO, 5TH PLANET GAMES, DK0060945467
    5th Planet Games AS is a mobile game development and publishing company based in Denmark. The company's games are available on the platforms like iOS, Android, Windows, Amazon, and Facebook. Its games include Street soccer ultimate, Hugo retro mania, Hugo world, and other games. The company generates its revenue from the sale of games and in-app purchases, advertising services, and from licence income.



    M8G, MEDIA AND GAMES INVEST, MT0000580101
    Media and Games Invest PLC is a Malta-based company. The company is engaged in sectors media and gaming. Its operating segments are B2C/Game publishing and B2B/Media and Platform Services.



    MAGI, MAG INTERACTIVE, SE0010520908
    MAG Interactive AB is a Sweden based company that operates in the global games market as developer and publisher of casual mobile games. The company's portfolio of games contains word games, puzzle game, and trivia games. The games of the company includes ruzzle, word domination, wordbrain, wordbrain2, paint hit, quiz duel, qordalot, and ruzzle adventure.



    NITRO, NITRO GAMES, FI4000242961
    Nitro Games PLC is a free-to-play mobile game developer and publisher. The company develops games for the mid-core user segment, mostly focusing on the genre of strategy games. It focuses on producing games for PC, mobile, and console games, game industry subcontracting, multimedia production, digital contents and software development. Nitro Games has developed games such as East India Company, Commander: Conquest of the Americas, Pirates of Black Cove and Raids of Glory.



    NXTGMS, NEXT GAMES OYJ, FI4000233267
    Next Games Corp is a Finland based company engaged in developing and publishing mobile games focusing on licensed games in North America and Europe. Its games are developed for mobile devices and are available to download for free, while players make actual cash purchases of in-game virtual items. The company also distributes games via the Apple App Store and Google Play platforms.



    PDX, PARADOX INTERACTIVE, SE0008294953
    Paradox Interactive AB is a Swedish company. It is engaged in the development and publishing of PC-based strategy games. The company's product portfolio includes franchise brands such as g Stellaris, Europa Universalis, Hearts of Iron, Crusader Kings, Cities, Skylines, Tyranny and Magicka. Paradox is also involved in publishing and internal development of games and licensing of White Wolf's brands. The company distributes its games through digital platform Steam as well as on Apple, Google Play, and Sony store. It operates its business across the world. The majority of the company's revenue comes from the United States.



    REMEDY, REMEDY ENTERTAINMENT OYJ, FI4000251897
    Remedy Entertainment PLC is a gaming company developing narrative and visually impressive console and computer games, published by partners such as Microsoft, Rockstar Games and Smile Gate. It published games such as Death Rally, Max Payne, among others.



    ROVIO, ROVIO ENTERTAINMENT OYJ, FI4000266804
    Rovio Entertainment Corp is a games entertainment company that creates, develops and publishes mobile games and conducts licensing business in various entertainment and consumer product categories. Its games include Angry Birds Dream Blast and new IP Sugar Blast. It operates its business under three segments as Games, Brand Licensing, and Other. The Games segment which derives majority revenue consists of Rovio's mobile games business, which includes all mobile games developed by the business unit for distribution through mobile application stores. The Brand Licensing segment comprises two sub-units, Consumer Products and Content Licensing, which generate royalty revenues from licensing the Angry Birds brand to product categories other than mobile games.



    SF, STILLFRONT GROUP, SE0007704788
    Stillfront Group AB is Sweden based company. It is an independent creator, publishers, and distributors of digital games. The company works in one business segment that is Game Industry. The game portfolio of the company consists of call of war, conflict of nations, unravel, the world at war, and others. The company receives maximum revenue from publication and development of online games and contracting. The company's main market regions are France, the United Kingdom, Germany, and the United States of America.



    STAR A, STARBREEZE A, SE0007158928
    Starbreeze AB is a creator, publisher and distributor of entertainment products. It primarily develops and publishes games. The company has studios in Stockholm, Paris and Los Angeles. Its products include Overkill's the walking dead, Payday2 and Payday-the heist and Brothers- A tale of two sons. The operating business segments are Starbreeze Games, Publishing and VR Tech and Operations. Geographically, company operates in Sweden, USA, Asia, and Rest of Europe.



    STAR B, STARBREEZE B, SE0005992831
    Starbreeze AB is a creator, publisher and distributor of entertainment products. It primarily develops and publishes games. The company has studios in Stockholm, Paris and Los Angeles. Its products include Overkill's the walking dead, Payday2 and Payday-the heist and Brothers- A tale of two sons. The operating business segments are Starbreeze Games, Publishing and VR Tech and Operations. Geographically, company operates in Sweden, USA, Asia, and Rest of Europe.



    THUNDR, THUNDERFUL GROUP, SE0015195888
    Thunderful Group AB is a primarily pan-Nordic group that develops and publishes PC, console, and mobile games for the global gaming market, as well as distributes games, game consoles, game accessories and toys in the Nordic market. It operates in two business segments namely Games that engages in development, publication, and sale of games; and distribution that engages in distribution and sale of inter alia, Nintendo products, games, gaming accessories and toys.



    Kasiinod, sportbetting, fantasy sport, esport

    ASPIRE, ASPIRE GLOBAL, MT0001530105
    Aspire Global PLC provides a platform to iGaming operators. The company offers solutions for casino, sports and bingo operators. The company operates through two segments including Business-to-business (B2B) and Business-to-consumer (B2C). Its Business-to-business segment includes partner brands while the Business-to-consumer segment includes proprietary brands.



    BETCO, BETTER COLLECTIVE, DK0060952240
    Better Collective AS is a developer of educational platforms within the iGaming industry. The company develops sports betting and gambling entertaining, transparent and fair for the global network of online bettors. It also offers online betting and gambling advice. The company develops, markets, and produces products for the web.



    BETS B, BETSSON B, SE0014186532
    Betsson AB is an online gambling company. It manages various gaming and gambling companies that operate in the online gaming industry. Through its various subsidiaries, Betsson offers poker, casino, sportsbook, scratch cards, and bingo games to customers. The company generates the majority of the revenue from gaming operations. The company operates in Nordics, Western Europe, Central & Eastern Europe, and Central Asia, and the Rest of the world.



    CFISH, CRUNCHFISH, SE0009190192
    Crunchfish AB is a Sweden based company involved in providing software and UX expertise that reinvents m-commerce and enterprise AR interaction. Its touchless gesture interaction technology enables to use hands to engage with digital interfaces.



    CTM, CATENA MEDIA, MT0001000109
    Catena Media PLC is a European company engaged in performance marketing and lead generation on the internet. Catena Media is almost exclusively active within the iGaming industry. The company attracts online players through various products and services, and directs them to several B2B customers, meaning iGaming operators such as Betsson, Mr. Green, and others. Catena Media creates value for both customers and players. The group operates in the following three segments: Casino, Sports, and Financial Services. The group attracts end-users and generates revenue by using two primary online marketing methodologies, organic traffic by search engine optimization (SEO) and paid media by using pay-per-click (PPC).



    EVO, EVOLUTION GAMING GROUP, SE0012673267
    Evolution Gaming Group AB is a gambling company operating in the Internet-services sector. The company provides business-to-business solutions, which it develops and produces for gaming operators. Evolution's primary product, Live Casino, allows a human dealer to run a real-time casino table, which is then streamed to digital devices. Players can then place bets on desktops, smartphones, and tablets and communicate with the dealer through Evolution's software. The company's services are licensed to casino operators. The company generates the vast majority of its revenue across continental Europe.



    GIGO, GAMING INNOVATION GROUP, US36467X2062
    Gaming Innovation Group Inc. provides gambling solutions and entertainment. The company's principal activity is to provide a platform for and facilitate Internet gambling, gaming, and betting. It operates iGamingCloud.com, a cloud-based platform as a software-as-a-service. It also offers business-to-consumer casino and sports betting services through its online gaming Websites, including Guts.com, Betspin.com, and Rizk.com; and online performance marketing services. It operates in two segments, the Business to Consumer (B2C) segment which derives majority revenue includes the gaming operations directed towards end users, and the Business to Business (B2B) segment which includes its iGC platform offering, sports trading, games and affiliate marketing.


    GIGSEK, GAMING INNOVATION GROUP, US36467X2062
    Gaming Innovation Group Inc. provides gambling solutions and entertainment. The company's principal activity is to provide a platform for and facilitate Internet gambling, gaming, and betting. It operates iGamingCloud.com, a cloud-based platform as a software-as-a-service. It also offers business-to-consumer casino and sports betting services through its online gaming Websites, including Guts.com, Betspin.com, and Rizk.com; and online performance marketing services. It operates in two segments, the Business to Consumer (B2C) segment which derives majority revenue includes the gaming operations directed towards end users, and the Business to Business (B2B) segment which includes its iGC platform offering, sports trading, games and affiliate marketing.


    KAMBI, KAMBI GROUP PLC, MT0000780107
    Kambi Group PLC is a Malta-based company engaged in the provision of managed sports betting services. It is a business-to-business provider of sports betting services to licensed gaming operators. Its services encompass a broad offering from the front-end user interface through to odds compiling, customer intelligence and risk management, built on in-house developed software. Kambi has offices in the United States, Sweden, Philippines, Malta, Romania, the united kingdom, and Australia. Nearly half of the revenue is generated from Malta.



    LEO, LEOVEGAS, SE0008091904
    LeoVegas AB offers private individuals the opportunity to play casino games and engage in other forms of online gaming using applications and browsers on mobile devices. It offers more than 1500 online games from more than 60 game providers. LeoVegas offers games such as Casino, Live Casino, Sport, Bingo, Esports betting, and others. The vast majority of the revenue is generated from the Casino Gaming. Some of its brands include LeoVegas, Royal Panda, GoGoCasino, and Pixel.bet. Its geographical segments include Nordic countries, Rest of Europe, Rest of the world, and others.



    MOBA, M.O.B.A. NETWORK, SE0011751866
    MOBA Network AB is a owner and operator of esport communities. The company offers communities to core esport fans to craft gaming strategies and sharing ideas with other passionate players. Its communities consist of Mobafire.com, Dotafire.com, Smitefire.com, Heroesfire.com, Vaingloryfire.com, Owfire.com, Leaguespy.gg & Counterstats.net, and Artifactfire.com.



    MTG B, MODERN TIMES GROUP B, SE0000412371
    Modern Times Group MTG AB is investing in esport and gaming entertainment. It operates through Esport; Gaming; and Central Operations. It generates revenue through gaming segment which develops and publishes mobile and on-line games. The company targets Sweden market and accounts for most of the revenue.



    NET B, NETENT B, SE0014186656
    NetEnt AB is a Swedish company that is involved in the entertainment business and primarily develops and sells casino systems and game applications. The company's gaming portfolio comprises various game categories, including video slots, the firm's most popular category; branded games; live casino; table games; video poker; lottery and other; mini games; and pooled jackpot games. NetEnt and its customers, which are casino operators, work according to a partnership model where gaming operators pay a monthly license fee to NetEnt calculated as a percentage of the game win generated by NetEnt's games. Outside Sweden, the firm has expanded across Europe, namely in Spain and the United Kingdom, as well as New Jersey in the United States.



    NLAB, ENLABS, SE0001666553
    ENLABS AB owns and manages companies that are active in the gaming and media sector. It creates entertainment in three business areas namely Gaming (Online Games), Media and Solutions. Gaming, online casinos and land-based gaming stores operate under the Optibet brand. The firm's products are casinos, betting, poker, and bingo. Within the media segment, ENLABS conducts performance-based marketing in the soap sector whereas, in the Solutions business area, the company's B2B operations include service for sports results and technology solutions. The company generates a majority of its revenue from the Gaming area. Geographically the firm has its footprints in Estonia, Latvia, Lithuania, Malta, Spain, Belarus, and Sweden.



    SCOUT, SCOUT GAMING GROUP, SE0010521153
    Scout Gaming Group AB provides gaming software. The company offers business to business fantasy sports and gaming solutions. It offers liquidity network for fantasy sports in Europe.



    SPIFF, SPIFFBET, SE0006913497
    Spiffbet AB is engaged in the development and supply of mobile-based hybrid games. The company has two product areas including casino games marketed under the Spiffbet Casino brand, and Take5 hybrid games marketed under the Spiffbet Games brand.



    TANGI, TANGIAMO TOUCH TECHNOLOGY, SE0009664303
    Tangiamo Touch Technology AB designs, develops and manufactures multi-player gaming systems for casinos and arcades, electronic. The company operates in touch technology, electronic table games, and online gaming. Its software allows players to play on the tables from mobiles and tablets, either within the casino.



    Seotud sektorid

    ACROUD, ACROUD, SE0001863291
    Acroud AB provides consulting services in information technology, digital marketing and management, and conducts investment and administrative operations. The company offers lead generation services for iGaming.



    CDON, CDON, SE0015191911
    Cdon AB is the Nordic region's online marketplace with businesses in Sweden, Finland, Norway, and Denmark. Cdon offers products in film, music, video, and computer games, office supplies, books, toys, home electronics, appliances, sports, outdoor, beauty, fashion, computers, and computer products. The firm has more than two million active customers. It sells its products through its sites and brands CDON, Nelly (Nelly.com, NLYman.com), and Qliro.



    FLEXM, FLEXION MOBILE, GB00BZ1MDB19
    Flexion Mobile PLC develops mobile application software. The company's only operating segment being the distribution of games. Geographically, it derives a majority of revenue from North America and also has a presence in Asia, Europe excl. the United Kingdom, Middle East Africa, South America, and the United Kingdom. The company services include initial set up, maintenance, monetisation, analytics, compliance, and settlement.



    TIV, TIVOLI A/S, DK0060726743
    Tivoli A/S operates Tivoli amusement park, located in central Copenhagen. It provides services like rides, music, and entertainment, food, and drink. Its amusement park includes a green park, a concert hall, a theatre, a circus. The company operates in six business segments Games & Casino, Food & Beverage, high end, Enterprise Rental, Sales, Culture.



  • Kas keegi valetab või peksab EPL Ärileht (loe SIIT) segast ... "Sama hästi kui Saunumil ei õnnestunud rahakaasamine animatsioonistuudiol Imepilt, kes tühistas aktsiate pakkumise vähese huvi tõttu ja hakkas raha saamiseks investoritega otse läbi rääkima. Vahest osutus valdkond investoritele liiga keeruliseks."
  • @R.R
    mis seal valesti on, selline see olukord ju u. oli...
  • Koma jäi õigest kohast ära ja lause sisu muutus kohe vastupidiseks.
  • No nii, oleme kohe jõudmas 2021. aasta 3. kvartali lõppu ning käes on aeg, kui Imepilt pidi välja tulema oma esimese sisukimbu avapauguga - koguperefilmiga Danger Island. Kahjuks küll ei saa jaeinvestorid sellest suurest rõõmupeost osa, kuna Imepilt leidis viimasel hetkel rahastaja väljaspoolt börsi. Aga sellegi poolest - ootan huviga, ainult nädal on veel jäänud!
  • Praegu tundub, et film jääb nägemata.

    Teises reaalsuses oled sa aga seni ainus tulemuseta First Northile pürginud ettevõte Eestis. Ettevõte, kelle kontod on maksuvõla tõttu arestitud. Kes pole suutnud oma meeskonnale maksta mitu kuud tasu. Kelle selja taga on ookeanitäis tahtmatult murtud lubadusi oma partnerite ees. Ja kelle asutaja vastu on esitatud enam kui 200 000 euro suuruses isiklikke nõudeid.


    Pankroti veerel ettevõtja: kui tuleb süüa *****, ära näksi!

  • Majandusega ei ole enam ammu kõigel sellel pistmist. On saabunud Muinasjutu vestjate ajastu. Kes ilusama jutu räägib ?

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon