TextMagic (MAGIC) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

TextMagic (MAGIC)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • "Mardike"
    Kuidas kulgeb paketiga väljatulemine?


    Toimetame.
  • Täna algab Eesti tehnoloogiaettevõtte TextMagic AS aktsiate esmane avalik pakkumine

    - Pakkumise info: investor.textmagic.com

    - Palusime blogi dividendinvestor.ee eestvedajal Märten Kressil meie IPO-t analüüsida: "TextMagic IPO Analüüs"

    - Börsiteade: TextMagic AS-i aktsiate esmase avaliku pakkumise teade


    Aktsiate märkimisperiood algab 29. novembril 2021 kell 10:00 ja lõpeb 9. detsembril 2021
    kell 16:00. Aktsia märkimise eest tasutav hind on 5.00 eurot iga pakkumisel oleva aktsia kohta.

    Lubasin siin foorumis küll mõni päev enne IPOt välja tulla paketiga, kuid läks siiski kiireks viimaste asjadega. Otsuse tegemiseks on aega piisavalt.

  • Äkki oleks võimalik natuke rohkem avada kaarte TouchPointi osas. VIsuaalide järgi paistab, et kujundus on olemas ja läbi mõeldud, eeldatavasti siis seal all kood ka mingi piirini tehtud (?) ... miks launch alles 2023?!? Mida te terve 2022 teete? Kas see pikk ajaraam on seotud sellega, et TP on võrreldes olemasoleva äriga ikka nii teistsugune, et olete suhtkoht tundmatutes vetes osaliselt?

    Palju teil TP ootelistis hetkel meiliaadresse on?
  • Alates tänasest saab märkida TextMagic aktsiaid. Pakkumise teade
    Ettevõtte kirjeldus on kättesaadav ettevõtte kodulehel.

    TextMagic pakub avalikult kuni 500 000 aktsiat. Ühe aktsia märkimishind on 5.- eurot.

    Märkimisperiood algab 29. novembril 2021 kell 10.00 ning lõppeb 9. detsembril 2021 kell 16.00.
    LHV kliendid saavad aktsiaid märkida kliendikontorites ja internetipangas "Raha kasvatamise" menüüs "Väärtpaberite märkimine" alajaotuses. Märkimiskorralduse esitamise teenustasu on 3 eurot.

    Otselink märkimisele ->
  • "Heki Fond"
    /.../on tunne, et tullakse kas väga head või väga halba asja tegema, no middle ground/.../

    Head.

    Endale tõmbasin joone €50M juurde, et kõik alla selle on odav. Kõik üle €70M oleks iffy.

    Osalen, in size.

  • Arvestades, et viimase aja IPO-d on tugevalt üle märgitud ja IPO maht on üliväike, siis ma ei näe pakkumises ega meediakanalites infot indikatiivse minimaalse jaotuse kohta.
    Kas midagi üldse tagatakse?

  • "Sander Pikkel"
    Alates tänasest saab märkida TextMagic aktsiaid. Pakkumise teade
    Ettevõtte kirjeldus on kättesaadav ettevõtte kodulehel.

    TextMagic pakub avalikult kuni 500 000 aktsiat. Ühe aktsia märkimishind on 5.- eurot.

    Märkimisperiood algab 29. novembril 2021 kell 10.00 ning lõppeb 9. detsembril 2021 kell 16.00.
    LHV kliendid saavad aktsiaid märkida kliendikontorites ja internetipangas "Raha kasvatamise" menüüs "Väärtpaberite märkimine" alajaotuses. Märkimiskorralduse esitamise teenustasu on 3 eurot.

    Otselink märkimisele ->


    Kas siis on nii, et kui tuleb 50 tuhat märkijat, siis igaüks saab 10 (kümme) aktsiat?
  • Testmagic -> 15. detsembril 2021 või selle paiku Esimene kauplemispäev alternatiivturul First North
    Hagen Bikes -> 29. detsember 2021 või sellele lähedane kuupäev Esimene kauplemispäev First Northil

    Pakkumisperiood lõppeb Textmagicul vaid 1 päev varem. Millest tuleb nii suur ajaline erinevus I kauplemispäevas?
  • Priidik, mis selle IPO mõte on, töötajate optsioonidele likviidsuse pakkumine?

    Kui ma õigesti aru saan, müüakse publicule 6% ettevõttest ning kaasatakse vaid 2.5mEUR - ehk umbes poolaasta EBITDA.

    Ja mis mõte oli immat.vara ülespuhumisel 50mEUR peale? Et omakapital näeks vägevam välja või aitab suur amort edaspidi kuidagi tulumaksu vähendada vms?
  • "velvo"
    "Sander Pikkel"
    Alates tänasest saab märkida TextMagic aktsiaid. Pakkumise teade
    Ettevõtte kirjeldus on kättesaadav ettevõtte kodulehel.

    TextMagic pakub avalikult kuni 500 000 aktsiat. Ühe aktsia märkimishind on 5.- eurot.

    Märkimisperiood algab 29. novembril 2021 kell 10.00 ning lõppeb 9. detsembril 2021 kell 16.00.
    LHV kliendid saavad aktsiaid märkida kliendikontorites ja internetipangas "Raha kasvatamise" menüüs "Väärtpaberite märkimine" alajaotuses. Märkimiskorralduse esitamise teenustasu on 3 eurot.

    Otselink märkimisele ->


    Kas siis on nii, et kui tuleb 50 tuhat märkijat, siis igaüks saab 10 (kümme) aktsiat?


    Vist tuleb ikka nii, et kui keegi märgib viie miljardi eest, siis teiste märkijate suhtarv jääb nii väike, et ülejäänud ei saa ühtegi aktsiat.
  • Kui kõik orderid turul va omanikel oleks 10 aktsiat :D
  • Aktsiate allokatsioon
    Allokatsiooni osas on meie eesmärk võimalikult lai ja suur investorite baas. Soovime pikaajalisi investoreid. Allokatsiooni viime läbi koostöös LHV-ga ja kohtleme kõiki märkijaid võrdselt.

    IPO Eesmärgid
    Kaasatud vahendeid plaanitakse kasutada uue toote Touchpoint arendamiseks, uute töötajate värbamiseks (optsioonid) ning turunduse- ja müügieesmärkide saavutamiseks.



  • "margus"
    Äkki oleks võimalik natuke rohkem avada kaarte TouchPointi osas. VIsuaalide järgi paistab, et kujundus on olemas ja läbi mõeldud, eeldatavasti siis seal all kood ka mingi piirini tehtud (?) ... miks launch alles 2023?!? Mida te terve 2022 teete? Kas see pikk ajaraam on seotud sellega, et TP on võrreldes olemasoleva äriga ikka nii teistsugune, et olete suhtkoht tundmatutes vetes osaliselt?

    Palju teil TP ootelistis hetkel meiliaadresse on?


    Touchpoint arendus ammu juba käib. 2023a, kuna siis kindel, et tuleme välja.

    Me arendame edasi ka meie preagust TextMagic SMS platvormi / teenust, sellega tegeleme jooksvalt 2022a, 2023a jne.
  • "aurora"


    Ja mis mõte oli immat.vara ülespuhumisel 50mEUR peale? Et omakapital näeks vägevam välja või aitab suur amort edaspidi kuidagi tulumaksu vähendada vms?


    Lehekülg 44, Note 1:

    https://investor.textmagic.com/TextMagic-AS-Company-Description.pdf

  • Kas firma on võimeline edasi tegutsema kui suuromanik ja tegevjuht saab näiteks infarkti või insuldi?
  • "oogram"
    Kas firma on võimeline edasi tegutsema kui suuromanik ja tegevjuht saab näiteks infarkti või insuldi?


    Jah, ikka. Näiteks Eduard Tark (Chief Product Officer) saab juhtimisega kenasti hakkama.

    Русский парень из Маарду стал акционером технологического предприятия, которое выходит на биржу
  • "priidik"
    Aktsiate allokatsioon
    Allokatsiooni osas on meie eesmärk võimalikult lai ja suur investorite baas. Soovime pikaajalisi investoreid. Allokatsiooni viime läbi koostöös LHV-ga ja kohtleme kõiki märkijaid võrdselt.


    "eesmärk on võimalikult lai ja suur investorite baas" + "kohtleme kõiki märkijaid võrdselt" = jagate ühtlaselt kõikide märkijate vahel?

    "Soovime pikaajalisi investoreid" - kuidas te eristate pikaajalisi investoreid lühiajalistest, kui "kohtlete kõiki märkijaid võrdselt"? Sry, aga üritan siiralt aru saada, kas on mõtet märkida või tähelepanu mujale fokusseerida.
  • "margus"

    "eesmärk on võimalikult lai ja suur investorite baas" + "kohtleme kõiki märkijaid võrdselt" = jagate ühtlaselt kõikide märkijate vahel?

    "Soovime pikaajalisi investoreid" - kuidas te eristate pikaajalisi investoreid lühiajalistest, kui "kohtlete kõiki märkijaid võrdselt"? Sry, aga üritan siiralt aru saada, kas on mõtet märkida või tähelepanu mujale fokusseerida.


    Koostöös IPO nõustajatega anname endast parima. Nad ei tee jaotust esimest korda.
  • Vaadates mahtu ja võimalikku huvi (oletame, et 10 000 märkijat), siis tundub, et peale allokatsiooni saab siit keskmine märkija heal juhul ca 200 euro väärtuses aktsiaid.
  • Hageni kommentaariumis on hea näide märkimistasude ebaproportsionaalse suuruse kohta IPO kogumahust.
    50 tuhat märkimiskontot a3 eurot teeb 150 tuhat pankadele.
    Ettepanek LHV-le, et kui juba olete IPO korraldaja, siis LHV klientidele oleks märkimistasu 0.

    Muidu on nii, et mõni, kes märgib tagasihoidlikult, saab proportsionaalse jaotuse korral paar aktsiat ja tasub märkimise eest ebaproportsionaalselt palju.
    Aga miks mitte ka märkimistasu hiljem ümber hinnata? Näiteks kuni viis aktsiat - märkimistasu puudub.
    Loovat mõttetegevust LHV klienditeenindusele.
  • Ühesõnaga, ettevõte tegeleb spämmimisega. Kui kõne ei lähe enam läbi, siis sõnum ikka läheb.
  • "kindsigo"
    Kõik SMS-d on spam?

    Siis jah, kui neid marketingiks kasutatakse.
  • Ei loe kusagilt välja kas praegusel 3l omanikul on ka müügikeelu periood? Missuguse tähtajaga?
    Kas on olemas optsiooniprogramm ettevõtte töötajatele? Missuguses mahus ja perioodiga?

    Ette tänades.
  • "mk27"
    Ei loe kusagilt välja kas praegusel 3l omanikul on ka müügikeelu periood? Missuguse tähtajaga?
    Kas on olemas optsiooniprogramm ettevõtte töötajatele? Missuguses mahus ja perioodiga?

    Ette tänades.


    - 12 kuud lock-up periood kõigile senistele aktsionäridele.

    - Optsiooniprogramm on täitsa olemas. Ilma selleta ei oleks IPO-l väga mõtet.
  • "tauts"
    Ühesõnaga, ettevõte tegeleb spämmimisega. Kui kõne ei lähe enam läbi, siis sõnum ikka läheb.


    Me ei saada ise ühtegi turunduse SMS-i välja, ikka meie kliendid saadavad. Pakume tarkvara. Sa saad ise ka pidevalt SMS-e ja pead neid kasulikuks, mitte spämmiks. Näide allpool.





  • "priidik"
    "margus"

    "eesmärk on võimalikult lai ja suur investorite baas" + "kohtleme kõiki märkijaid võrdselt" = jagate ühtlaselt kõikide märkijate vahel?

    "Soovime pikaajalisi investoreid" - kuidas te eristate pikaajalisi investoreid lühiajalistest, kui "kohtlete kõiki märkijaid võrdselt"? Sry, aga üritan siiralt aru saada, kas on mõtet märkida või tähelepanu mujale fokusseerida.


    Koostöös IPO nõustajatega anname endast parima. Nad ei tee jaotust esimest korda.


    Siit võiks ridade vahelt välja lugeda, et LHV PIK konto alt märkijad on need veidi võrdsemad. LHV-le kindlasti võimalus.

    Emissiooni korraldaja: LHV, check
    PIK kontoomanikud: lai ja suur investorite baas, check
    PIK kontoomanikud: pikaajalised investorid, check (mööndusega)
  • "errrocode12"
    "priidik"
    "margus"

    "eesmärk on võimalikult lai ja suur investorite baas" + "kohtleme kõiki märkijaid võrdselt" = jagate ühtlaselt kõikide märkijate vahel?

    "Soovime pikaajalisi investoreid" - kuidas te eristate pikaajalisi investoreid lühiajalistest, kui "kohtlete kõiki märkijaid võrdselt"? Sry, aga üritan siiralt aru saada, kas on mõtet märkida või tähelepanu mujale fokusseerida.


    Koostöös IPO nõustajatega anname endast parima. Nad ei tee jaotust esimest korda.


    Siit võiks ridade vahelt välja lugeda, et LHV PIK konto alt märkijad on need veidi võrdsemad. LHV-le kindlasti võimalus.

    Emissiooni korraldaja: LHV, check
    PIK kontoomanikud: lai ja suur investorite baas, check
    PIK kontoomanikud: pikaajalised investorid, check (mööndusega)


    Kindlasti mitte. Lõplik otsus ikka ettevõtte enda poolt. Ei saa toimuma mingit segmenteerimist või eelistamist.
  • Homme kell 17.30 tuleb TextMagic meile seminarile esinema. Investor kohtub: TextMagic.
  • "priidik"
    "aurora"
    Ja mis mõte oli immat.vara ülespuhumisel 50mEUR peale? Et omakapital näeks vägevam välja või aitab suur amort edaspidi kuidagi tulumaksu vähendada vms?

    Lehekülg 44, Note 1:
    https://investor.textmagic.com/TextMagic-AS-Company-Description.pdf


    See vastus ei anna kahjuks uut infot, küllap ka küsimuse esitaja suutis selle ühe lehekülje ettevõtte kirjelduses edasi pöörata. Endiselt jääb segaseks, miks oli vaja 2 kuud enne börsile minekut hakata ise ettevõtte väärtust turule "ette ütlema". Ilma selleta oleks omakapital <0.5 mln.
  • "gezer"
    "priidik"
    "aurora"
    Ja mis mõte oli immat.vara ülespuhumisel 50mEUR peale? Et omakapital näeks vägevam välja või aitab suur amort edaspidi kuidagi tulumaksu vähendada vms?

    Lehekülg 44, Note 1:
    https://investor.textmagic.com/TextMagic-AS-Company-Description.pdf


    See vastus ei anna kahjuks uut infot, küllap ka küsimuse esitaja suutis selle ühe lehekülje ettevõtte kirjelduses edasi pöörata. Endiselt jääb segaseks, miks oli vaja 2 kuud enne börsile minekut hakata ise ettevõtte väärtust turule "ette ütlema". Ilma selleta oleks omakapital <0.5 mln.


    Kõik varad liigutati TextMagic AS-i, varadel on hind. AS maksis varade eest oma aktsiates. Ma täpselt ei saa aru, miks me oleks pidanud oma varad odavalt AS-le üle andma. Tegime seda turuhinnas.


  • Numbrid on üks asi, aga uue toote arendamine teine asi. Ma vb imelik, aga ma oleks oluliselt rohkem tahtnud näha tootestrateegia kohta infot.

    Samuti.... olles tarkvaraarenduses mõnda aega erinevaid asju teinud, siis juba nende screenshottide põhjal saan aru, et tegu ikka päris keeruka tootega (eriti, kuna peab pm CRMi ülesannetes olema lisaks kõigele). Milline on teil hüpoteeside testimine? Mul on raske uskuda, et te omas mustas kastis arendaksite (kui jah, siis... täitsa pekkis), aga samas ei tea, kuidas te kavatsete veidi varem kui 2023 teada saada, kas see toode töötab ja kui hästi. Sellised pika vinnaga "big bang launch" arendused pigem tekitavad kõhklusi, sest siis on natuke selline käsi kullas või perse mullas (vabandust) strateegia.
  • Kas börsile mineku üks eesmärke pole asjale turuhinna saamine? ;)

    Kui TextMagic AS omanikel oli 51.6 mln väärtuses (immateriaalset) vara, mida sinna tõsta, siis kas poleks lihtsam olnud ka see 2.5 mln pangalt laenata IPO asemel?

    Ja millises firmas toimus enne grupi ümberstruktureerimist tarkvara (TextMagic, Touchpoint) sisuline arendustöö? Monday Media, TextMagic Ltd, TM Ops OÜ?
  • "HelenaJM"
    Numbrid on üks asi, aga uue toote arendamine teine asi. Ma vb imelik, aga ma oleks oluliselt rohkem tahtnud näha tootestrateegia kohta infot.

    Samuti.... olles tarkvaraarenduses mõnda aega erinevaid asju teinud, siis juba nende screenshottide põhjal saan aru, et tegu ikka päris keeruka tootega (eriti, kuna peab pm CRMi ülesannetes olema lisaks kõigele). Milline on teil hüpoteeside testimine? Mul on raske uskuda, et te omas mustas kastis arendaksite (kui jah, siis... täitsa pekkis), aga samas ei tea, kuidas te kavatsete veidi varem kui 2023 teada saada, kas see toode töötab ja kui hästi. Sellised pika vinnaga "big bang launch" arendused pigem tekitavad kõhklusi, sest siis on natuke selline käsi kullas või perse mullas (vabandust) strateegia.


    Meil on plaan kohe ise toodet kasutama hakata kui beta valmis saab. Touchpoint on modulaarne ja saame jooksvalt tükke juurutada kui miskit jälle beta-sse jõuab. Võib öelda, et näeme endasuguseid ettevõtteid ideaalsete klientidena. Lisaks müüme TP-d tänastele TextMagic klientidele.

    Me arendame edasi ka meie tänast SMS-äri. Käibeprognoosid on tehtud praeguse SMS äri baasilt järgnevateks aastateks. Kui TP töötab ja hakkab hästi müüma siis see oleks boonus ja aitaks meil prognoose ületada.

    IPO üks eesmärke ongi leida tiimiliikmeid, kes tuleks appi tarkvara arendama :)


  • "gezer"
    Kas börsile mineku üks eesmärke pole asjale turuhinna saamine? ;)

    Kui TextMagic AS omanikel oli 51.6 mln väärtuses (immateriaalset) vara, mida sinna tõsta, siis kas poleks lihtsam olnud ka see 2.5 mln pangalt laenata IPO asemel?

    Ja millises firmas toimus enne grupi ümberstruktureerimist tarkvara (TextMagic, Touchpoint) sisuline arendustöö? Monday Media, TextMagic Ltd, TM Ops OÜ?


    Me ei ole börsist huvitatud ainult raha pärast, ainult rahaga ei tee IT-maailmas eriti midagi, inimesi on vaja kuidagi leida ja motiveerida (optsioonid, huvitavad projektid, turud jne.).

    Kõigis nendes kolmes firmas panustatakse TextMagic Grupi edusse.
  • "priidik"
    "gezer"
    "priidik"
    "aurora"
    Ja mis mõte oli immat.vara ülespuhumisel 50mEUR peale? Et omakapital näeks vägevam välja või aitab suur amort edaspidi kuidagi tulumaksu vähendada vms?

    Lehekülg 44, Note 1:
    https://investor.textmagic.com/TextMagic-AS-Company-Description.pdf


    See vastus ei anna kahjuks uut infot, küllap ka küsimuse esitaja suutis selle ühe lehekülje ettevõtte kirjelduses edasi pöörata. Endiselt jääb segaseks, miks oli vaja 2 kuud enne börsile minekut hakata ise ettevõtte väärtust turule "ette ütlema". Ilma selleta oleks omakapital <0.5 mln.


    Kõik varad liigutati TextMagic AS-i, varadel on hind. AS maksis varade eest oma aktsiates. Ma täpselt ei saa aru, miks me oleks pidanud oma varad odavalt AS-le üle andma. Tegime seda turuhinnas.




    Eino muidugi, oleks tarkvara jm uude ettevõttesse tõstmise käigus ainult 25mEUR peale hinnatud, oleks TextMagicu väärtus poole väiksem, eksole. Varade omanikud oleks oma varad täitsa poolmuidu iseendale ära andnud, kui kõik tulevased rahavood ja kasumid poleks bilansis immateriaalse varana arvele võetud.

    Mul oli ükskord ühes M&A tehingus suure börsiettevõttega palju tegemist, et samalaadset olukorda ja osaliselt iseendaga tehingu käigus intangible assetite teket vältida. Because of Enron, juunõu.


  • Antud hetkel antakse ju need varad märkijatele ja miks peaks poolmuidu neid tulevastele omanikele antama?
  • Priidik, minule on tulnud viimase 5 päeva jooksul 5 sellist sõnumit, kus on kirjas midagi sellist, et "sinule on saabunud teade kõneposti" ja külge on löödud mingi kahtlane link mille kaudu seda peaks saama kuulama minna. Sama on juhtunud ka mu kolleegiga.
    Kui ma tahan ka hakata saatma inimestele selliseid sõnumeid massiliselt, siis kas TextMagic oleks selle jaoks minule hea lahendus?
  • "teretore"
    Priidik, minule on tulnud viimase 5 päeva jooksul 5 sellist sõnumit, kus on kirjas midagi sellist, et "sinule on saabunud teade kõneposti" ja külge on löödud mingi kahtlane link mille kaudu seda peaks saama kuulama minna. Sama on juhtunud ka mu kolleegiga.


    Mind hoopis huvitab, kuidas nendest sõnumitest vabaneda? E-mailiga on lihtne - junk või unsubscribed. Aga SMSga ei saa nagu midagi teha?
  • "teretore"
    Priidik, minule on tulnud viimase 5 päeva jooksul 5 sellist sõnumit, kus on kirjas midagi sellist, et "sinule on saabunud teade kõneposti" ja külge on löödud mingi kahtlane link mille kaudu seda peaks saama kuulama minna. Sama on juhtunud ka mu kolleegiga.
    Kui ma tahan ka hakata saatma inimestele selliseid sõnumeid massiliselt, siis kas TextMagic oleks selle jaoks minule hea lahendus?


    Meil on päris tugev fraud detection engine, mis kõik kahtlased konto loomised ära blokeerib. Ja kui ikkagi keegi fraudi mõtetega saab konto tehtud siis järgmine kontroll on makse tegemisel, kus kahtlased tegelased vahele jäävad (enamasti üritavad sellised tegelased maksta varastatud kaartidega). Lõpuks on ka spamfilter kuhu kahtlased sõnumid kinni jäävad. Ehk meie kaudu selliseid sõnumeid saata on oluliselt raskendatud.

    "svennu21"
    "teretore"
    Priidik, minule on tulnud viimase 5 päeva jooksul 5 sellist sõnumit, kus on kirjas midagi sellist, et "sinule on saabunud teade kõneposti" ja külge on löödud mingi kahtlane link mille kaudu seda peaks saama kuulama minna. Sama on juhtunud ka mu kolleegiga.


    Mind hoopis huvitab, kuidas nendest sõnumitest vabaneda? E-mailiga on lihtne - junk või unsubscribed. Aga SMSga ei saa nagu midagi teha?


    STOP command. Ehk vastad sõnumile STOP, mis on unsubscribe käsklus.

    https://www.textmagic.com/sms-stop-command/

  • Ok, väga hea, seda ma soovisingi kuulda. Mina märgin.
  • Miks kasv aeglustub?
    Te ise projekteerite tulevikku 30% kasvu, kuid minevikus on see olnud 40%+.

    Huvitav on see, et kasvu aeglustumine on toimunud just see aasta. Tegelikud tulemused näitavad, et 9kuud 2021 pole suurem kui 2020 aasta käive. Mis viitab tegelikel tulemustel ehk isegi 25% kasvust, kui just aastalõpus pole käibepomme. Ometigi Twiliotel jms läks 2021 just väga hästi.
  • "Fish"
    Miks kasv aeglustub?
    Te ise projekteerite tulevikku 30% kasvu, kuid minevikus on see olnud 40%+.

    Huvitav on see, et kasvu aeglustumine on toimunud just see aasta. Tegelikud tulemused näitavad, et 9kuud 2021 pole suurem kui 2020 aasta käive. Mis viitab tegelikel tulemustel ehk isegi 25% kasvust, kui just aastalõpus pole käibepomme. Ometigi Twiliotel jms läks 2021 just väga hästi.


    Palun vaata Twilio orgaanilist kasvu. Koos M&A-ga on neil väga ilus kasv, aga orgaaniline hoopis väiksem kasv.



    Meie puhul 2020 oli vägev COVID-i buumiaasta. 2020 vs 2021 võrdlus näitab meil 30%+ kasvu. Väiksem jah natuke kui muidu.



    Juba tegeleme probleemiga: arendame toodet number 2, arendame TextMagic-ut jne.
  • Eelmisele küsimusele veel lisaks, et meie mudel on kasumlik kasv. Ei hakka tõmblema ja raha tuulde loopima iga kasvu % ühiku nimel.

    Soovitaks lugeda siit artiklist sektsiooni "Valuatsioon ehk kas aktsia on soodne või kallis ost?"
  • "Sander Pikkel"
    Homme kell 17.30 tuleb TextMagic meile seminarile esinema. Investor kohtub: TextMagic.


    10 min pärast algab!
  • Mõned tähelepanekud LHV kohtumisest:

    12 kuud müügi keeld omanikel
    Läbi google Adsi turundus: 50% otsingumootoris.
    Omanikul väljumisplaane pole, mott on laes!
    Kunagi kaugelt plaanib dividendi maksta
    Kunagi plaanis uus emissioon
    Pikaajalised töötajad
  • "priidik"
    - Optsiooniprogramm on täitsa olemas. Ilma selleta ei oleks IPO-l väga mõtet.

    Siit tekkis kohe rida küsimusi:
    1. Kas optsioonide realiseerimise viisiks on plaanitud ettevõtte aktsiakapitali suurendamine ja uute aktsiate välja laskmine?
    2. Milline on plaanitava optsiooniprogrammi maht?
    3. Milline on optsioonide realiseerimise tähtaeg ja strike?

    Ühesõnaga - üritan pilti ette saada, kui palju see optsiooniprogramm IPO-s osalejate vara tulevikus dilute-b?
  • Ma pean tunnistama, et minule istuks rohkem kui turule tuldaks firma osaga mis EI jätaks sisuliselt ainuotsustuse õigust suuromanikule. Ka 50-60% osaluse säilitamine peaks olema piisav signaal, et suuromanikul on endiselt rauad tules. Ma saan seejuures täiesti aru, et rohkem pole tootearenduseks praegu vaja aga ma ei pahandaks ka suuromaniku mõningase cashout-i peale - tööd on tehtud ja selle eest tasu võtmine oleks igati õigustatud. Boonuseks oleks loota vähemalt mingisugust likviidsust turul ja vähemalt mingisugust kogust IPO-l osaledes.
  • "2korda2"
    Ma pean tunnistama, et minule istuks rohkem kui turule tuldaks firma osaga mis EI jätaks sisuliselt ainuotsustuse õigust suuromanikule. Ka 50-60% osaluse säilitamine peaks olema piisav signaal, et suuromanikul on endiselt rauad tules. Ma saan seejuures täiesti aru, et rohkem pole tootearenduseks praegu vaja aga ma ei pahandaks ka suuromaniku mõningase cashout-i peale - tööd on tehtud ja selle eest tasu võtmine oleks igati õigustatud. Boonuseks oleks loota vähemalt mingisugust likviidsust turul ja vähemalt mingisugust kogust IPO-l osaledes.


    Aga miks peaks omanik nii odavalt osaluse ära andma, kui uus toode on arenduses ning kui see edukalt on turule toodud, on ettevõtte väärtus oluliselt suurem. Lisaks, kui täna liiga palju ära anda, on tulevikus keerulisem raha kaasata, sest asutaja osalus muutub liiga väikseks juba.
  • "PeaLiK"
    "priidik"
    - Optsiooniprogramm on täitsa olemas. Ilma selleta ei oleks IPO-l väga mõtet.

    Siit tekkis kohe rida küsimusi:
    1. Kas optsioonide realiseerimise viisiks on plaanitud ettevõtte aktsiakapitali suurendamine ja uute aktsiate välja laskmine?
    2. Milline on plaanitava optsiooniprogrammi maht?
    3. Milline on optsioonide realiseerimise tähtaeg ja strike?

    Ühesõnaga - üritan pilti ette saada, kui palju see optsiooniprogramm IPO-s osalejate vara tulevikus dilute-b?


    Optsioonidega on olukord järgmine:

    1. Peale IPO-t: Ettevõtte tutvustuses on välja kuulutatud optsiooniprogrammi maht 425,000 aktsiat. Peale IPO-t on meil kokku 8,500,000 aktsiat millest 425,000 optsiooni moodustab kogu pakist 5%. Ehk siis dilution järgneva kolme aasta jooksul on kuni 5%. Need uued optsioonid läheval jagamisele töötajate vahel, kes liituvad peale IPO-t. Ehk siis sõnum, kui IPO-st ei saa piisavat kogust, tuleb meile tööle tulla (tootejuhid, arendajad, turundajad, tiimijuhid, värbajad, ettevõtte skaleerijad jne).

    See pole veel kõik...

    2. Pre-IPO: Tänast meeskonda premeerin oma osaluse arvelt. Minu osalust hoiab Monday Media OÜ. Hetkel on sõlmimisel optsioonilepingud kõikide tänaste täiskohaga töötajatega (paar poole kohaga freelancerit jääb programmist väja). Plaan on selline, et jõuaks IPO kella helistamiseks kõigile optsioonid kätte anda. Praegusele tiimile optsioonide väljakirjutamine ei mõjuta IPO märkijaid kuidagi, kuna kogu dilution langeb mulle. Tänane tiim saab kokku 465,000 aktsiaoptsiooni ja need tulevad Monday Media OÜ-st ehk IPO märkijad jäävad sellest dilution-st puutumata.

    Optsiooniprogrammi vesting periood on 3 aastat.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon