Tuule võlakirjad (Tuul Mobility OÜ) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tuule võlakirjad (Tuul Mobility OÜ)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Elektritõukerataste renditeenust pakkuv ettevõte Tuul plaanib laieneda välisturule ja lubab aastaga ettevõtte käivet kolmekordistada. Kasvu rahastamiseks emiteeritakse 3,1 miljoni euro väärtuses tagatud võlakirju. Võlakirjade avalik pakkumine algab sel reedel, 11.märtsil ja kestab 23.märtsini.

    Esimesed Tuule tõukerattad ilmusid Tallinna tänavatele 2020. aastal. Tänaseks on ettevõte Eesti turul kasvanud ning valideerinud ärimudeli toimimist. “Oleme välja töötanud kasumliku ärimudeli, mis on valmis skaleerimiseks. Võlakirjaemissioonist saadavaid vahendeid plaanime kasutada nii koduturul kui ka uuele turule laienemiseks,” ütleb Tuule juht Jaan Kekišev.

    Tuul taotleb kõikide emiteeritud võlakirjade noteerimist Nasdaq Tallinn First North turul. Reedel tulevad ka täpsed märkimistingimused: https://tuul.xyz/investorile/

  • Tuule võlakirjade märkimine on alanud
    Väärtpaberi nimiTUUL võlakiri 22-2027
    Reguleeritud turgNasdaq Tallinn, First North mitmepoolne kauplemissüsteem
    ISINEE3300002559
    Nominaalväärtus500 eurot
    Väärtpaberite arv6200
    Emissiooni kogumaht3 100 000 eurot
    Pakkumisperiood11.03.2022 – 23.03.2022
    Intressimäär10% aastas
    IntressimaksedIga kuue kuu tagant
    TagatisGarantiileping Comodule OÜ-ga


    Pakkumise ajakava:
    Pakkumisperioodi algus 11. märts 2022 kell 10:00
    Pakkumisperioodi lõpp 23. märts 2022 kell 16:00
    Pakkumise tulemuste avalikustamine 25. märts 2022 või sellele lähedane kuupäev
    Pakkumise arveldus 29. märts 2022 või sellele lähedane kuupäev
    Esimene kauplemispäev 04. aprill 2022 või sellele lähedane kuupäev

    Ettevõtte kirjeldus, tingimused ja muu info kättesaadav siit: https://tuul.xyz/investorile/
  • Alates tänasest saab märkida Tuul Mobility võlakirju. Avaliku pakkumise teade

    Tuul pakub avalikult kuni 6200 võlakirja nimiväärtusega 500 eurot, intressimääraga 10% aastas ja lunastustähtajaga 29.03.2027. Intressimaksed toimuvad kord poolaastas alates 29.09.2022. (29. märts ja 29. september).

    Märkimisperiood algas 11. märtsil 2022 kell 10.00 ning lõppeb 23. märtsil 2022 kell 16.00.

    LHV kliendid saavad võlakirja märkida kliendikontorites ja internetipangas Raha kasvatamise menüüs Väärtpaberite märkimine alajaotuses.

    Otselink märkimisele ->
  • Millepärast see Äike näiteks 1890 euri maksab, kui Xiomi ütleme selline odavam ots 400. Kiirus ja distants sama.
    Siin veel hinnaskaala võrdluseks, üritan lihtsalt aru saada, kui lihtne saab see 3X kasvamine olevat, kui on ka 3x odavamaid pille https://voltride.com/et/elektrilised-toukerattad/
  • "Visahing"
    Millepärast see Äike näiteks 1890 euri maksab, kui Xiomi ütleme selline odavam ots 400. Kiirus ja distants sama.
    Siin veel hinnaskaala võrdluseks, üritan lihtsalt aru saada, kui lihtne saab see 3X kasvamine olevat, kui on ka 3x odavamaid pille https://voltride.com/et/elektrilised-toukerattad/


    Aku laadimine: Äike 4h, Xiaomi Pro 2 8.5h
    Aku garantii: Äike 5a, Xiaomi 0.5a
    Tõuksi garantii: Äike 10a, Xiaomi 2a
    Kandevõime: Äike 150kg, Xiaomi 100kg

    + https://rideaike.com/sustainability/ (pole küll selge kas või kui palju ka Xiaomi neid lubadusi eos täidab)
  • Kas korralikult märkijad saavad hiljem toodet ostes alet ka?
  • "Visahing"
    Millepärast see Äike näiteks 1890 euri maksab, kui Xiomi ütleme selline odavam ots 400. Kiirus ja distants sama.
    Siin veel hinnaskaala võrdluseks, üritan lihtsalt aru saada, kui lihtne saab see 3X kasvamine olevat, kui on ka 3x odavamaid pille https://voltride.com/et/elektrilised-toukerattad/

    - Tavalised tõuksid kardavad vett ja külma nagu kurja, Äike vedeleb terve talve lumehanges ning häda pole midagi.
    - Sisseehitatud GPS turvalisus, jälgimise ja väljalülitamise funktsionaalsus mis pole kergesti eemaldatav.
    - Ehitatud nagu tank, kannatab 150 kg raskust ning igapäevast retsimist. Ühtegi juhet kuskil paistmas ei ole.
    - Vahetatav aku, mis on olemas vaid mõnel tavamudelil. Luuk äpist lukustatav ja avatav.
    - Aku suurus ei ole üle mõistuse, kuid ikka mingi kaks korda suurem kui keskmisel Xiaomil, samuti jõudu tundub neil rohkem olema. Pigem nii et kohaltminekuks 600W ning kiiremal sõidul tõmmatakse tagasi 350W peale.
    - Mugavalt suur ja lai tald sama võimsusklassi tõuksidega võrreldes.
    - Garantii.

    Vastupidavus, turvalisus ning vahetatav aku võivad päris head argumendid olla küll, eriti aina lisanduvate toidu- jt kullerite jaoks. Hetkel sõidavad osad toidukullerid New Yorgis jt vajaliku seadusandlusega osariikides $4000 maksvate 100 km/h Dualtron Stormidega, lihtsalt seepärast et neil on aku vahetatav ja peab kaua vastu.
  • Võlakirju emiteerib ikkagi tõukerataste renditeenust pakkuv ettevõte Tuul Mobility OÜ. Ehk siis emissioon on suunatud rendiäri kasvu rahastamisele.Tõukerataste (sh Äike) tootmine ja müük peaks olema endiselt Comodule OÜ pärusmaa.
  • Tean alaroj, point oli ju, et Comodule annab garantii, et seda asja vaatan mina koos ühena. Tean, et Tuule oma oluliselt mugavam kui Bolti ratas jne, huvitaski suurem sisu, et kus selline preemium peaks tulema, et kas teemaks ainult rent või võiks endale ka kärutamiseks osta. Väga kiire vastus tuli ka Tuulelt endalt, et siin kohal jagan all. Märkisin. (mulle meeldib, kui saab kiireid vastuseid ja toode on hea, iga minu klient saab ka oma vastuse poole päeva jooksul, 21 sajand peavad asjad töötama kiirelt)

    Rõõm näha, et olete Äikseni jõudnud :)

    Põhjuseid, miks Äike on kallim, kui näiteks Xiaomi, on mitmeid ning annan peamistest lühiülevaate:

    • Esimene täielikult Euroopas arendatud ja toodetud tõukeratas. Xiaomi (ja ka valdav enamus teiste brändide tõukerattad) on arendatud ja toodetud Aasias eesmärgiga olla lõpptarbija jaoks võimalikult odavad. See tähendab aga kahjuks meeletut kokkuhoidu sõidukite ja nende tootmise kvaliteedi pealt. Täna tuleb üle poole Äikse komponentidest kohalikelt Eesti tootjatelt ning see, mida me ise kodumaal veel toota ei suuda, pärineb meie vilunud tarnijatelt üle maailma, Kahjuks ei ole Euroopas veel Aasiaga võrdväärset taristut, mis suudaks kõiki vajaminevaid komponente täielikult siin toota, kuid anname endast parima, et võimalikult suurel määral siiski kohalikku toorainet ja tooteid kasutada.
    • Võimalikult keskkonnasäästlik - oleme võtnud eesmärgiks ehitada maailma kõige jätkusuutlikumaid tõukerattaid. Ja seda päriselt, mitte ainult rohepesu eesmärgil. Äikse tootmisel on kasutatud 42% ulatuses taaskäideldud materjale ning peale oma eluea lõppu on see 92% ulatuses uuesti taaskasutatav. Need numbrid pole veel täiuslikud, kuid anname endast parima, et neid järjepidevalt parendada. Lisaks toodame kõik tõukerattad ise oma Tallinna tehases (kus on loomulikult tagatud aus töötasu ja korralikud töötingimused) ning kogu tootmine kasutab taastuvenergiat. Peamine erinevus enamike teiste Aasia päritolu tõukeratastega seisnebki selles, et nende eesmärk on olla odav, mitte vastupidav või keskkonnasäästlik. See tingib olukorra, kus tõukerataste keskmine eluiga sõltuvalt kasutusviisist varieerub mõnest kuust mõne aastani. Pärast eluea lõppu jõuavad need reeglina paraku prügimäele.
    • Ergonoomiline disain - Äike on küllaltki robustse disainiga ja ohutu kõiksugustes tingimustes. Seisulaud on mugavalt lai ja tõuks on piisavalt stabiilne, et seda on soovi korral võimalik juhtida ka ühe käega. Arendusel ja disainil oleme arvesse võtnud ka Eesti kliimat - vihm, lörts, lumi ja pakane Äikest ei heiduta ja aastaringne sõitmine pole probleem.
    • Targad lahendused (asjade internet) - Äike on muuhulgas varustatud elektroonikamooduliga, mis muudab tõukeratta omamise oluliselt turvalisemaks ja mugavamaks. Näiteks on võimalik Äikse mobiilirakenduse kaudu jälgida sähku asukohta (ja saada teavitusi, kui keegi peaks seda proovima varastada); anda teistele isikutele tõukeratta kasutamisõigust; kontrollida akuseisu jne. Kõige olulisemgi on ehk asjaolu, et arendame Äikse püsivara jooksvalt kogu aeg edasi ning kõik uuendused tõukerattale saab mugavalt kätte üle õhu ja ilma vaeva nägemata.
    • Garantii, kindlustus & järelteenindus - kuna oleme Äikse kvaliteedis kindlad, anname akudele 5-aastase garantii ja raamile 10-aastase garantii. Lisaks on hinnas sees esimene aasta varguskindlustust/asendusteenust, mis lühidalt tähendab seda, et kui tõukeratas ära varastatakse, anname uue asemele. Lisaks oleme oma klientidele alati olemas ja aitame küsimuste, murede ja ka näiteks regulaarse hooldusega. Tänu targale juhtsüsteemile on võimalik teha ka kaug-diagnostikat, et küsimuste ja murede lahendamine oleks kliendi jaoks võimalikult kiire ja murevaba.
  • Ehk siis võta 20k eest võlakirju ja FREE Äike igal aastal :)
    Tegelikult tahaks seda tõuksi proovida. Egas mingit roadshowd plaanis pole ja nt Tartus proovimise võimalust pole?
  • Tuleb nii võtta, et ratas + tasuta laadimine :), siis oled rohkelise mõtteviisiga.
  • "PRiiT"
    Ehk siis võta 20k eest võlakirju ja FREE Äike igal aastal :)
    Tegelikult tahaks seda tõuksi proovida. Egas mingit roadshowd plaanis pole ja nt Tartus proovimise võimalust pole?


    Tore näha, et Äikese vastu huvi tekkinud on. Kindlasti tuleb proovisõiduvõimalusi ka sel kevadel ja suvel, kui ilmad natuke soojemaks lähevad. Ilmselt ka Tartus :)
  • Materjale lugedes tekkisid järgmised küsimused. Äkki asjaosalised eksivad ka siia foorumisse ja saavad vastata?

    1) Kaasatavate vahenditega plaanitakse oluliselt suurendada rendiparki (800 --> 3000 ehk 3,75kordseks) ja eeldatakse sellega seoses ka käibe kiiret kasvu (1,05 --> 3,51 mEUR ehk 3,3x). Millel põhineb eeldus, et lisanduvad tõuksid kohe käibetõusu kaasa toovad? Kui suurel määral on praegused tõuksid kasutuses? Milliseid mõõdikuid selle hindamiseks kasutate? Kas need indikeerivad selgelt, et eksisteerib rahuldamata nõudlust (et inimesed sõidaksid 3x rohkem, kui ainult vabu tõukse tänaval oleks)?

    2) Kuhu uuele turule on Tuulel plaanis mh võlakirjadest saadava rahaga siseneda? Grupi struktuuris on näha Tuul Mobility SIA. Kas see vihjab Läti/Riia turule sisenemisele? Või mis on selle äriühingu eesmärk? Kui suur osa uutest tõuksidest (tk) läheb uuele turule ja kui suur osa (tk) praegustele turgudele? Mis on praegused turud, st millised Eesti linnad? Kas jätkuvalt ainult Tallinn või ka mõned muud?

    3) Konkurents tõotab olla tihe: Bolt kipub konkurente erinevates segmentides hinnaga lööma (vt nt Bolt Drive vs CityBee, kus Bolti hinnad on oluliselt odavamad), samuti on Boltil finantssuutlikkus tänavad roheliste tõuksidega üle ujutada. Kuidas Tuul taolisele konkurentsile vastu saab (just finantsiliselt, st tegutseda jätkuvalt kasumlikult)?

    4) Kui pikalt renditõuksid vastu peavad, st kui mitme kuu pärast tuleb need keskmiselt käigust maha võtta?

    5) Mis ettevõte on Äike Sarl? Loodud 2021 Prantsusmaal tõukside müügiks lõpptarbijatele (2020 aastaaruandest). Kuidas see äri läheb?

    6) Miks on grupi emaettevõtja registreeritud Saksamaal? (Saksa äriühing Comodule GmbH)
  • Garantiileping (3 100 000 €) Comodule OÜ-ga, aga millest tuleb veendumus, et Comodule OÜ suudab midagi garanteerida?

    Puhaskäibekapital: 2019.a. -281 693 €, 2020.a -834 460 €.
    Raha kontol: 2019.a. 376 €, 2020.a 376 €.
    Puhaskasum: 2019.a. 1 385 262 €, 2020.a 113 271 €.
    Puhasrahavoog: 2019.a. -1 210 214 €, 2020.a 0 €.
    Viimane maksuvõlg 2021.a märts: 72 722 €
  • Põhimõtteliselt ei taha investeerida firmasse, kes on otsustanud, et kasutavad oma rämpsu parkimiseks avalikke kõnniteid ja on linnavalitsuse ära lobistanud, et piiranguid sellele ei seataks.
  • Bolt on laadimise postid paigaldanud balta turu (võimalik, et mujale ka) juurde.
    Julgen arvata, et sellised kohad saavad olema tulevikus ka teistele tõuksidele.
    Saaks masinad ühte kohta kokku ja laadimise lahendada.
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Cost_externalization

    Probleem on selles, et Bolt, Tuul jt ei kuluta ühtegi senti selleks, et sanktsioneerida valestiparkinud kasutajaid, kes jätavaid täiesti pohhuilt neid asju keset kõnniteed. Just Berliinis käies seda probleemi praktiliselt ei eksisteerinud, kuigi tõukse vedeles rohkem kui meil. Tüüpiline küüniline ja silmakirjalik idufirmalik käitumine, kus välised kulud tuleb eksternaliseerida.

    "juured"
    Bolt on laadimise postid paigaldanud balta turu (võimalik, et mujale ka) juurde.
    Julgen arvata, et sellised kohad saavad olema tulevikus ka teistele tõuksidele.
    Saaks masinad ühte kohta kokku ja laadimise lahendada.


  • "juured"
    Bolt on laadimise postid paigaldanud balta turu (võimalik, et mujale ka) juurde.
    Julgen arvata, et sellised kohad saavad olema tulevikus ka teistele tõuksidele.
    Saaks masinad ühte kohta kokku ja laadimise lahendada.


    Ma sain aru, et Tuulel on vahetatavad akud ja mingi Vello sõidab linnas ringi ja vahetab tõuksidel akusid. Miks need mingid postid peaks paremad olema. Pole vaja juurde tuua linnapilti mingeid paganama poste minu meelest.
  • Probleem on selles, et Bolt, Tuul jt ei kuluta ühtegi senti selleks, et sanktsioneerida valestiparkinud kasutajaid, kes jätavaid täiesti pohhuilt neid asju keset kõnniteed. Just Berliinis käies seda probleemi praktiliselt ei eksisteerinud, kuigi tõukse vedeles rohkem kui meil. Tüüpiline küüniline ja silmakirjalik idufirmalik käitumine, kus välised kulud tuleb eksternaliseerida.


    Nõustun 100%. Hoolimatult pargitud kärakad kergliiklusteedel ja kõnniteedel on nüanss, millele operaatorid ei taha ja linn ei viitsi tähelepanu pöörata.

    Linn peaks operaatoreid nende oma meetodiga mõjutama ja outsource'ima parkimistrahvid mingi äpi kaudu. Kui n+1 jalgratturit või jalakäijat saadab x tunni jooksul foto valesti pargitud tõuksist, tuleks operaatorit trahviga distsiplineerida.

  • "Street"
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cost_externalization

    Probleem on selles, et Bolt, Tuul jt ei kuluta ühtegi senti selleks, et sanktsioneerida valestiparkinud kasutajaid, kes jätavaid täiesti pohhuilt neid asju keset kõnniteed. Just Berliinis käies seda probleemi praktiliselt ei eksisteerinud, kuigi tõukse vedeles rohkem kui meil. Tüüpiline küüniline ja silmakirjalik idufirmalik käitumine, kus välised kulud tuleb eksternaliseerida.


    Samuti ei sanksioneerita autojuhte kes pargivad/peatuvad kõnniteedel ja rattateedel või haljasaladel. Ei sanktsioneeri
    ka selveri ja coop oma kullereid kes seda väga tihti teevad. Või peaks hoopis sanktsioneerima autotootjad? Hetkel see kõvasti suurem probleem ja palju rohkem linnapilti häiriv. Ehk kui autojuhit Mati, autojuht Kati, Selver, Coop, Euronics, BMW, Volvo jne. sanktsioneeritud saavad võiks tõesti ka Bolt ja Tuul järgmised olla.
  • Ei, sa võid Muposse helistada v pildi saata nendest autodest (mis kulleri puhul muide on seal loetud minutid, vs tõuksid, mida isegi teadet saates ei ole Bolt/Tuul 24h tunni jooksul viitsind liigutada) ning nood sanktsioneerivad küll, olen ilusti näinud. Ent risti keset ratta- või kõnniteed seisvatele tõukside armeele sa mupot ei kutsu, lihtsalt seadust pole selle jaoks. olen neid ise küll teelt eemale lükanud, aga kõiki ei jõua :)

    "Money88"
    Samuti ei sanksioneerita autojuhte kes pargivad/peatuvad kõnniteedel ja rattateedel või haljasaladel. Ei sanktsioneeri
    ka selveri ja coop oma kullereid kes seda väga tihti teevad. Või peaks hoopis sanktsioneerima autotootjad? Hetkel see kõvasti suurem probleem ja palju rohkem linnapilti häiriv. Ehk kui autojuhit Mati, autojuht Kati, Selver, Coop, Euronics, BMW, Volvo jne. sanktsioneeritud saavad võiks tõesti ka Bolt ja Tuul järgmised olla.


  • "s2nl3"
    Materjale lugedes tekkisid järgmised küsimused. Äkki asjaosalised eksivad ka siia foorumisse ja saavad vastata?

    1) Kaasatavate vahenditega plaanitakse oluliselt suurendada rendiparki (800 --> 3000 ehk 3,75kordseks) ja eeldatakse sellega seoses ka käibe kiiret kasvu (1,05 --> 3,51 mEUR ehk 3,3x). Millel põhineb eeldus, et lisanduvad tõuksid kohe käibetõusu kaasa toovad? Kui suurel määral on praegused tõuksid kasutuses? Milliseid mõõdikuid selle hindamiseks kasutate? Kas need indikeerivad selgelt, et eksisteerib rahuldamata nõudlust (et inimesed sõidaksid 3x rohkem, kui ainult vabu tõukse tänaval oleks)?

    2) Kuhu uuele turule on Tuulel plaanis mh võlakirjadest saadava rahaga siseneda? Grupi struktuuris on näha Tuul Mobility SIA. Kas see vihjab Läti/Riia turule sisenemisele? Või mis on selle äriühingu eesmärk? Kui suur osa uutest tõuksidest (tk) läheb uuele turule ja kui suur osa (tk) praegustele turgudele? Mis on praegused turud, st millised Eesti linnad? Kas jätkuvalt ainult Tallinn või ka mõned muud?

    3) Konkurents tõotab olla tihe: Bolt kipub konkurente erinevates segmentides hinnaga lööma (vt nt Bolt Drive vs CityBee, kus Bolti hinnad on oluliselt odavamad), samuti on Boltil finantssuutlikkus tänavad roheliste tõuksidega üle ujutada. Kuidas Tuul taolisele konkurentsile vastu saab (just finantsiliselt, st tegutseda jätkuvalt kasumlikult)?

    4) Kui pikalt renditõuksid vastu peavad, st kui mitme kuu pärast tuleb need keskmiselt käigust maha võtta?

    5) Mis ettevõte on Äike Sarl? Loodud 2021 Prantsusmaal tõukside müügiks lõpptarbijatele (2020 aastaaruandest). Kuidas see äri läheb?

    6) Miks on grupi emaettevõtja registreeritud Saksamaal? (Saksa äriühing Comodule GmbH)


    Tere, mina olen Jaan Kekišev, Tuule tegevjuht.

    Aitäh küsimuste eest, vastan nii detailselt kui võimalik:

    1) Jah, meie andmete põhjal ületas eelmine hooaeg nõudlus päris tugevalt pakkumist. Lisaks avame Riia turu, kus oleme suutelised turgu võtma. Oleme enesekindlad, et lisanduvad tõukerattad toovad ennustatud käibetõusu.
    Senisele kogemusele toetudes oleme suutnud päris täpselt ennustada tuleviku käibeid. Eelmise aasta käibeprognoosi täpsus oli 98.6% olukorras, kus kasvatasime tõukeratta parki 75% (450 -> 800).

    Miks me eeldame, et lisanduvad tõukerattad toovad ennustatud käibetõusu:
    a) jälgime kui kiiresti tõukerattad tühjaks saavad ja kui palju potentsiaalset nõudlust selle tõttu rahuldamata jäi (isegi olukorras, kus vahetasime ööpäevaringselt akusid. Akude vahetamise tempot plaanime arusaadavalt tõsta). Need andmed annavad kinnitust, et nõudlus ületab pakkumist.
    b) selleks, et hoida head kättesaadavuse tihedust oleme pidanud hoidma opereerimise ala väiksena. Lisanduvate tõukeratastega tekib võimalus opereerimise ala laiendada, jõudes suurema kliendibaasini. 2020 -> 2021 kasvas registreeritud kasutajate arv 2x (jõudes 87k kasutajani) tegutsedes samal opereerimisalal. Näeme Eestis kliendibaasi kasvu jätkumist orgaaniliselt kui ka uute alade pealt. + avame Riia turu, kus oleme suutelised turgu võtma.
    c) rohkemate tõukeratastega paraneb teenuse kättesaadavus, sellel on positiivne efekt. Kliendi intervjuudest on selgunud, et kui kasutaja eelistab Tuult, aga Tuult pole läheduses, siis ta valib konkurendi tõukeratta. Kättesaadavuse kasvades väheneb selline käitumine, tõuseb usaldus teenuse vastu ja käive kasutaja kohta tõuseb.
    d) jälgime reaalajas kasutatavuse andmeid ja oleme valmis kiiresti reageerima, kui tekib vajadus tõukerattaid linnade vahel liigutada, et maksimeerida käivet ja kasumit.
    e) et olla käibe ennustusega võimalikult realistlikud oleme sisse arvestanud, et pakkumise kasvuga võib käive ühe tõukeratta kohta natuke langeda

    2) Jah, me plaanime avada teenuse Riias. Täpset tõukerataste jaotust ma öelda ei saa. Esialgne plaan on olemas, aga nagu ka mainisin, siis tõukerataste allokatsiooni linnade vahel muudame operatiivselt andmete põhjal, et maksimeerida käivet ja kasumit. Tallinna kõrval oleme varasemalt suvekuudel opereerinud ka Pärnus. Plaanime seda jätkata.

    3) Jah, Bolt on agressiivse hinnastusega. Seda on nad ka Eesti tõukeratta turul olnud. Vaatamata sellele oleme sellises keskkonnas suutnud teenust kasumlikult pakkuda. Meie jaoks on tähtis jätkata efektiivset opereerimist ja jätkata kvaliteetse teenuse pakkumist. Oleme seni suutnud pakkuda parimat hinna/kvaliteedi suhet, mis on kliendi vaates kõige tähtsam. Meil on tekkinud suur lojaalne kliendibaas, kes ei tee ostuotsust pelgalt hinna pealt.

    4) Näeme, et koostöös Comodule-iga sisemiselt arendatud ja ehitatud tõukeratas peab renditeenuses vastu vähemalt 5 aastat. Korraliku hoolduse ja parenduse tulemusel näen, et tõukeratta kasulik eluiga võib jõuda isegi 7+ aastani. Kaheaastase opereerimise järel ei ole me ühtegi tõukeratast tervikuna maha kandnud sellepärast, et tõukeratas oleks katki.
    Konkureerivate tõukerataste eluiga on suurusjärgus 1.5-2.5 aastat.

    5) Äike Sarl on loodud selleks, et müüa Äikese tõukerattaid Prantsusmaa turul. Äike on Comodule grupi tarbijabränd ehk eraomandisse mõeldud elektriline tõukeratas.

    6) Emaettevõte on ajaloolistel põhjustel loodud Saksamaale. Comodule sai alguse Saksamaal olevast kiirendist ja esimene investor asus Saksamaal, see on põhjuseks. Hetkel käib protsess selleks, et Comodule ka grupitasandil Eestisse tuua.
  • "tauts"
    Garantiileping (3 100 000 €) Comodule OÜ-ga, aga millest tuleb veendumus, et Comodule OÜ suudab midagi garanteerida?

    Puhaskäibekapital: 2019.a. -281 693 €, 2020.a -834 460 €.
    Raha kontol: 2019.a. 376 €, 2020.a 376 €.
    Puhaskasum: 2019.a. 1 385 262 €, 2020.a 113 271 €.
    Puhasrahavoog: 2019.a. -1 210 214 €, 2020.a 0 €.
    Viimane maksuvõlg 2021.a märts: 72 722 €


    Esiteks tahaks välja tuua, et Tuul suudab võlakirja perioodi jooksul piisavalt vaba rahavoogu teenida, et kõik võlakirja kohustused iseseisvalt ära katta (intress + põhiosa).

    Comodule-i garantii on lisa tagatis, kui peaks midagi ettenägematut juhtuma. Lisaks tagab see garantii investorile, et Comodule-i huvides on, et Tuulel läheks hästi.

    Kopeerin siia Ettevõtte Kirjeldusest lõigu, mis kommenteerib Comodule-i tulemusi ja tuleviku projektsiooni. Loodetavasti see info pakub vastuse küsimusele:

    2019. aasta oli Comodule OÜ-le erakordse kasvu aeg, mille põhjustas tõukerattarendi
    teenuse osutajate suur nõudlus asjade interneti (IoT) moodulite järele.

    2020. aasta käibe languse põhjustasid tõukerattarendi teenuse osutajate tellimuste
    vähenemine COVIDist tingitud ebakindluse tõttu ja ühe suurkliendi tegevuse lõpetamine.
    Samas on sõidukitootjate tellimused tugevas kasvus ja 2021. aasta käibe moodustasid
    suuremas osas just sõidukitootjate tellimused. Kliendibaas oli 2021. aastal võrreldes
    2019. aastaga täielikult muutunud ning käive oli jaotunud rohkemate klientide vahel.

    2021. aastal tegi Comodule OÜ investeeringuid ja ettevalmistusi, et rahuldada sõidukitootjate
    hüppeliselt kasvanud tellimuste mahtu, mis tarnitakse järgnevatel aastatel.
    Need ettevalmistused põhjustasid 2021. aasta kahjumi.

    2022. aastaks prognoosib Comodule OÜ ligi 2,6-kordset käibe kasvu: eeldatav käive
    on 22 miljonit eurot (ilma Tuul Mobility OÜ käibeta). Nimetatud käibest on juba ligi
    80% siduvate ostulepingutega kaetud.

    2023. aastal prognoosib Comodule OÜ käibe kasvu jätkumist: eeldatav käive (ilma
    Tuul Mobility OÜ käibeta) on 34 miljonit eurot.

    Comodule OÜ on kiirelt kasvav ettevõte, mis suudab vajaduse korral kaasata kasvu
    toetamiseks lisakapitali. Siiani on Comodule OÜ kaasanud 8,4 miljonit eurot ja ettevõtte
    hinnanguline väärtus on 100 miljonit eurot.

  • Tuule kasutajana võin omast kogemusest öelda, et tarbimise piduriks ongi olnud tõukside puudus. Väljaspool kesklinna on neid maru keeruline leida. Boltil on küll rohkem tõukse, aga nende kasutusmugavus jääb ka uute mudelite puhul tugevalt Tuulele alla ning kui valida Bolti ja Tuule vahel, siis valiks iga kell viimase.
  • Kasutan investeerimiskontot. Kas Tuul Mobility OÜ saab teha intresside väljamakseid tulumaksu kinni pidamata? Kui jah, kuhu sellest teatama peaks?
  • "Sirkel"
    Kasutan investeerimiskontot. Kas Tuul Mobility OÜ saab teha intresside väljamakseid tulumaksu kinni pidamata? Kui jah, kuhu sellest teatama peaks?


    Jah, kui olete investeerinud läbi investeerimiskonto, soovite, et intressimakselt tulumaksu kinni ei peetaks ja olete meid sellest teavitanud, siis saame seda teha.

    Plaanime Tuule kodulehele luua vormi, kus saab sellist avaldust mugavalt esitada.

    Vormi paneme välja peale tulemuste avalikustamist. Annan siin foorumis ka teada, kui see üles laetud on.

    Selleks, et juba esimest intressimakset täies mahus kätte saada, tuleks avaldus esitada hiljemalt 10 tööpäeva enne esimest intressi makset (esimene intressi makse on 29.09.2022).
  • Annan teada, et neljapäeval (17.03.2022) kell 16:00 korraldame veebiseminari, kus tutvustame ettevõtet, võlakirja pakkumist ja anname vastuseid tekkinud küsimustele.

    Rohkem infot siit: https://fb.me/e/2uXhclQEP
  • Mul on hea meel teavitada, et Nasdaq Tallinn AS-i Noteerimis- ja järelevalvekomisjon on võtnud vastu positiivse otsuse Tuul Mobility OÜ võlakirjade First North turule kauplemisele võtmise osas: https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=b60f85e39e92ae422f7644f5c947891c9&lang=et
  • Avaldasime tagatud võlakirjade märkimise tulemused:
    https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=bce15937e2f1fd0e221e83fee5cf7be6c&lang=et

    Pakkumise raames pakkus Tuul Mobility kuni 6200 tagatud võlakirja TUUL võlakiri 22-2027 nimiväärtusega 500 EUR, lunastustähtajaga 29. märts 2027 ning iga kuue kuu tagant makstava fikseeritud intressimääraga 10,00% aastas. Pakkumine toimus üksnes Eestis ning mitte üheski teises jurisdiktsioonis.

    Märkimisest võttis osa 1757 investorit, kes esitasid märkimiskorraldusi kokku 4,453 miljoni euro eest. See tähendab, et emissiooni maht märgiti 1,44 kordselt üle.
  • Saate avaldada, mis jäi proportsiooniks üle 2 võlakirja märkinud mittetöötajate jaoks, ümardamist arvestamata ?

    PS. Vist on tõesti head tõuksid, eile jäi Bolti toidukuller silma Tuule aparaadil.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon