Reeboki jalats hullutab naisi - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Reeboki jalats hullutab naisi

Erko Rebane

09.06.2010 15:28

Kuigi adidase peamise turunduslöögi taga on tänavu vaieldamatult jalgpalli MM, kus Saksa suurim sporditarvete valmistaja peasponsori tiitlit kannab ning 12 meeskonda riietab, kujuneb juhtkonna arvates olulisemaks sündmuseks hoopis Reeboki ümberpööramine tänu salendava jalatsi pöörasele menule. 

Kui adidas 2006. aastal Ameerika konkurendi, Reeboki, 3,1 miljardi euro eest ostis, loodeti USA-s turuosa võites kompenseerida nõrgapoolset kasvu Euroopas. Adidase kohalolek Põhja-Ameerikas küll paranes märkimisväärselt, ent kuni veel eelmise aastani tuli seal Reeboki kehvas seisus brändi tõttu leppida kahaneva turuosa ja müügituluga. Viimase osakaal USA sporditurust moodustas 2006.a 8%, kukkudes 2009.a kevadeks 2%ni. SportsOneSource andmetel oli see märtsiks siiski taastunud 3,14%ni ning paranevat trendi loodetakse näha ka edaspidi.

Allikas: Ettevõtte majandusaruanne

Reeboki peaksid tänavu paremas võitlusvormis jälle areenile tooma 2008. aastal välja vahetatud juhtkond, uus fookus finessile ja naiste segmendile ning täiustatud turundus. Kasu loodetakse lõigata eelkõige just tugevast buumist keha toonivate jalatsite kategoorias, mis oli USA-s veel 2009. aastal 250 miljoni dollari suurune turg, kuid peaks tänavu kasvama 1-1,5 miljardini. Reebok hoiab antud segmendis 40%list turuosa.

                                                Allikas: Deutsche Bank

EasyTone sarjaga tuli Reebok välja eelmise aasta septembris, õhutades müüki reklaamikampaaniaga, mida paljud ebasobivaks pidasid (vaata klippe siit ja siit). Sellele vaatamata näib õrnem sugu siiski väga kõrgelt hindavat vabaaja jalatseid, mille kontseptsiooniks on lihtsa kõndimise tulemusel vähendada kehakaalu, trimmida lihaseid ning leevendada stressi puusades ja põlvedes. Toote muudavad eriliseks taldade all paiknevad padjakesed, mis tekitavad kerget ebastabiilsust ning seetõttu panevad lihased kõndimisel tõhusamalt tööle.

EasyTone fenomenaalset edu tunnistavad mitmed spordivarustuse jaemüüjad. Näiteks Foot Lockeri (suurim spordijalanõude müüja USA-s) tegevjuht Ken Hicks tõdes hiljutises intervjuus, et paljud naised tulevad tagasi poodi teist või kolmandat Reeboki EasyTone paari ostma, kuna nad tunnetavad tulemusi. Riigi teiseks suurim spordijalatsite müüja Dick’s Sporting Goods kinnitas samuti, et Reeboki toodetele ei leidu hetkel ühtegi vastast, omades järgnevatel aastatel märkimisväärset mõju poeketi majandustulemustele.

Mõlemad jaemüüjad prognoosivad müüginumbrite pikemaajalist jätkusuutlikkust, kuna Reebokil leidub juba uusi ideid, kuidas sarja täiendada ning muuta atraktiivseks ka meeste seas. Näiteks kavatsetakse sama tehnoloogiat laiendada ka jooksujalatsitele (RunTone – aktiveerib lihaseid viisil, mis tõstab vastupidavust) ja korvpallijalatsitele (JumpTone – aktiveerib lihaseid viisil, mis parandab hüppevõimet).

Tänu täiendavatele toodetele peaks Reebok suutma tänavu pelgalt Põhja-Ameerikas müüa 5.5 miljonit paari tooniva kontseptsiooniga jalanõusid, mis tähendaks BNP Paribase sõnul 267 miljoni eurost müügitulu, vs 38 mln 2009. aastal. Sellisel juhul saab antud segmendist Reeboki peamine müügiartikkel. Kuna ettevõte alustas 2010.a globaalsetele turgudele laienemisega, peaks täiendav müügipotentsiaal tekkima ka rahvusvahelisel tasandil, eriti aasta teises pooles ja 2011. Suure tõenäosusega hakkab konkurents edaspidi tihenema (New Balance plaanib peagi oma versiooni välja lasta), ent Reebokil peaks BNP Paribase arvates olema piisav edumaa, et luua tootekategooria ja oma brändi vahel väärtuslik assotsiatsioon.

Reeboki brändi jätkusuutlik ümberpööramine nõuab tooteinnovatsiooni mitte ainult EasyTone kategoorias, vaid ka muudes valdkondades, nagu näiteks classics (20% brändi müügist) ja meeste treening (45-50%). Classics’i osas on paranemist näha, kuid juhtkond prognoosib 2010.a endiselt selle segmendi müügitulu langust. Sama eeldatakse ka korvpalli ja teiste Ameerika spordialade (nt Ameerika jalgpall) osas. Küll aga pakub julgustavat tagasisidet ZigTech meeste jooksu- ja treeningjalatsite kontseptsioon (ZigTechi ideeks on vähendada treeningu ajal stressi lihastele kuni 20%, seega lähenemine on täpselt vastupidine EasyTone kontseptsioonile). Juhtkonna sõnul müüakse tänavu pelgalt USA-s üle miljoni ZigTechi paari, millele lisaks kavatsetakse oodatust suurema välisnõudluse tõttu laieneda kontseptsiooniga ka rahvusvahelistele turgudele.

Reeboki brändi ümberpööramise materialiseerumine ning jalgpalli MM peaksid aitama adidasel tugevdada oma imidžit ja kiirendama soodsaid arenguid, mida esimese kvartali majandustulemused juba peegeldasid. Sestap usuvad mitmed analüüsimajad, et adidase paranev vorm muudab ettevõtte atraktiivseks investeeringuks. Deutsche Bank näiteks tõstis esmaspäeval oma soovituse tasemelt „neutraalne“ tasemele „osta“ hinnasihiga 49 eurot, BNP Paribas hindab aga aktsia õiglaseks väärtuseks 54 eurot.   

Adidase 2a aktsiagraafik (Xetra)

         Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon