VF Corp. omab kuulsaid brände ja tugevat eesmärki - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

VF Corp. omab kuulsaid brände ja tugevat eesmärki

Kirke Ruuven

14.08.2018 11:52

VF 2017. majandusaasta aruanne

Vans, Timberland ja The North Face kuuluvad kõik ühe ja sama 36,5 miljardi dollarilise turuväärtusega ettevõtte, VF Corporation (VFC) alla. Vaatamata sellele, et VF on kaua tegutsenud ja selle brändid on maailmas laialt tuntud, pole ettevõte ise enamusele kuigi tuttav.

VF alustas tegevust juba 1899. aastal Reading Glove and Mitten Manufacturing Company nime all, valmistades ja müües siidist kindaid. 15 aastat hiljem hakkas see tootma ka siidpesu ning ettevõtte sai nimeks Vanity Fair Silk Mills. Pärast ettevõtte aktsiate esmakordset avalikku pakkumist 1951. aastal ja hiljem ka teksafirma Lee omandamist muudeti ettevõte VF Corporationiks.

Oma konkurendi, Blue Belli ostmine 1986. aastal tõi VF Corporationi brändide portfelli mainekad nimed nagu Wrangler, Rustler ja JanSport. Sellega muutus VF tolle aja suurimaks börsil kaubeldavaks riietefirmaks. Kümme aastat hiljem oli iga viies USAs müüdud teksapaar just Wrangleri kaubamärgiga.

Wrangleri reklaam 1980ndatest

Allikas: Vfc.com

VF laienes aga edasi – 1992. ostis see kolm suurt Euroopa pesufirmat. Kuna ostudega lisandus tohutu hulk uusi brände, ületas VF’i käive kiiresti 3 miljardi dollari piiri. Protsentuaalselt tõusis ettevõtte käive 1992. aastal +52%.

Aastal 1994 sai VF juhtival kohal olevaks spordiriiete tarnijaks ja sellele järgneval aastal ületas ettevõtte käive 5 miljardit dollarit. Sellele aitas suuresti kaasa mitmete uute tütarettevõtete tegevus. Kuna kasum oli samal ajal aga vähenenud, viidi kulude piiramiseks suur osa tootmisest USAst Hiina ja Lõuna-Ameerikasse, lisaks restruktureeriti 17 divisjoni viieks ärisegmendiks.

Sajandivahetusel ostsis VF endale ka seljakotifirma Eastpak, teksabrändid Chic, H.I.S. ja Gitano. Ostud tehti tasa The North Face omandamisega, kuna selle aastane käive oli 240 miljonit dollarit. Aastal 2004 sai noorte seas tuntud Vans täielikult VF omaks.

Tulevastel aastatel ostis VF endale veel palju brände nagu Kipling, Napapijri, Reef, Majestic, 7 For all Mankind, lucy, Eagle Creek, Ella Moss ja Splendid. Ühes 2011. aasta konverentsikõnes ütles VF’i tolleaegne asepresident ja tegevjuht Eric C. Wiseman, et ettevõte on kindel enda võimes osta suuri brände ning muuta need veel suuremaks.

2011. aastal tegi VF enda seni suurima ostu ning käis välja 2,3 miljardit dollarit Timberlandi eest. VF nägi selle ostmisega võimalust laieneda Hiina ja Jaapanisse. Ost läks asja ette, sest see suurendas VF’i käivet 549 miljoni dollari võrra juba sama aasta viimases kvartalis.

VF jätkas „shoppinguga“ ning ostis 2017. aastal endale ka Williamson-Dickie, millega lisandus ettevõtte juba päris priskesse brändide portfelli Dickies, Workrite, Kodiak, Tella ja Walls. 2018. aastal omandas ettevõtte endale ka riietefirma Icebreaker ning jalatsitebrändi Altra. Tänaseks päevaks omab VF üle 30 erineva brändi, mis täidavad mitmete erinevate elustiilidega tarbijate vajadusi.

2017. aastal kasvas korporatsiooni müügikäive +7% ja jõudis 11,8 miljardi dollarini. Outdoor&Active segment genereeris ettevõtte tuludest 69,5%. Allolev joonis kajastab aga 2018. aasta esimeses kvartalis moodustatud uusi segmente, kusjuures suurima kvartaalse kasvuga oli Active segmendi käive, kerkides +25%. Selles sisalduv Vans oli ka VF’i kõige enam kasvanud bränd, tõustes +35%. Kogu korporatsiooni tulud kerkisid eelmise aastaga võrreldes orgaaniliselt +12%.

Ettevõtte uued ärisegmendid ja suurimad kaubamärgid

Allikas: Ettevõtte investoresitlus, 2018. a I kvartal

Hiljutise pressiteate kohaselt jääb ettevõtte 2018. aasta müügitulu vahemikku 13,6-13,7 miljardit dollarit. Brutomarginaal püsib 51% juures, kuid ärikasumi marginaal tõuseb 13,2%lt 13,4%ni.

VF Corporationi tegevust juhib selle ambitsioonikas ja täpselt kirja pandud eesmärk. Rohkem kui 1000 äripartnerit ning eksperti tegid aasta aega tööd, et sõnastada VF’i eesmärk järgnevalt: „We power movements of sustainable and active lifestyles for the betterment of people and our planet“. Ettevõtte tegutseb ka vastavalt enda kasvustrateegiale, mille kohaselt kasvab müügikäive 2021. aastaks 4%-6% CAGR. Kasvu juhivad VF’i suurimad brändid (Vans, The North Face ja Timberland), ka rahvusvahelised ja otse-tarbijale platvormid.

Edaspidiselt plaanib ettevõte fookuse suurimatele brändidele suunata ning loobub selle jaoks enda Lee ja Wrangleri teksäridest. Tehing jõuab lõpule 2019. aasta esimeses pooles. VF arvab, et loobumine tekitab ettevõttele rohkem paindlikust ning võimaldab avastada uusi ärivõimalusi.

Isegi kui VF Corporation on keerulise ülesehitusega ettevõte, näiteks omab see 21 tehast, 38 turustuskeskust ja töötab koos 1000 erineva vabrikuga, on selle strateegia osta ja üles ehitada elustiili brände siiani hästi töötanud. Viimase 15 aastaga on aktsiahind tõusnud +854,2%.

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon