Kasvukonto uued fondid - tarbimine ja India

Siim Erik Akermann

3.09.2018 11:50

LHV

Täna on järjest rohkem linnastuval rahvastikul keeruline läbi saada ilma tarbekaupadeta. Majanduse efektiivsuse seisukohalt on mõistlik, kui igaüks teeb seda, milles ta hea on. Vaatame seekord LHV Kasvukontosse lisandunud fonde, mis keskenduvad tarbe- ja luksuskaupadele, ning ka Indiale.

AMUNDI MSCI India UCITS ETF (CI2)

Fond püüab võimalikult täpselt jäljendada MSCI India indeksit ehk trendide tõusude või mõõnadega kaasas käia.  See on mõeldud investoritele, kes plaanivad investeerida oma raha vähemalt viieks aastaks ning on huvitatud investeeringute kasvust pikemas perspektiivis. Kuna tegemist on India väärtpaberite fondiga on suureks mõjutajaks riigi majanduslikud või poliitilised muutused. Fondi valuuta on euro ning aastane kulukuse määr 0,80%.

India majandus on SKP kasvu pooest maailma seitsmes ning majandus stabiilselt kasvanud (2016 kasvas SKP 7.1% aastases võrdluses), arenevad kapitaliturud ja välisvaluuta reservid. Väga suure osa moodustab India majandusest finantsvaldkonna arendamine. Tarkvara ja teenuste ettevõtete riikliku assotsiatsiooni (NASSCOM) aruande kohaselt on Indias ligikaudu 400 finantsettevõtet. NASSCOMi aruandes hinnati ka, et fintechi tarkvara ja teenuste turg kasvab 1,7 korda 2020. aastaks, väärtusega 8 miljardit dollarit. Lisaks majanduse kasvule kasvab ka sealne rahvastik maailmas kõige kiiremini, 2017 lisandus pea 15 mln inimest.

ETF-i moodustavad India suurimad ettevõtted, suurimad ongi just finantsvaldkonnas tegutsevad firmad. Kõige suurema osakaaluga 9,05% on eluasemelaenu, kindlustust, varahaldust ja muid pangateenuseid pakkuv Housing Development Finance Corp. Suuruselt teine (8,70%) on India üks kasumlikum gigant Reliance Industries, mis omab ettevõtteid energia, nafta, tekstiili, loodusvarade, jaekaubanduse ja telekommunikatsiooni sektorites. Järgmiste hulgast leiab ka äri- ja IT nõustamisteenust pakkuvad firmad Infosys LTD (7,06%) ja Tata Consultancy SVS (5,38%).

Täpsem info fondi koduleheküljel.

AMUNDI S&P Global Luxury UCITS ETF (GLUX)

2018. aastal loodud ETF koosneb 80-st suurimast avalikult kaubeldavast ettevõttest, mis toodavad või turustavad peamiselt luksuskaupu. Fond üritab võimalikult täpselt jälgida S&P Global Luxury indeksit. ETF on loodud peamiselt investoritele, kes plaanivad investeerida oma raha vähemalt viieks aastaks ning on huvitatud investeeringute kasvust pikemas perspektiivis. Fondi valuuta on euro ning aastane kulukuse määr 0,20%.

Luksuskaupade nõudlus on kasvanud tänu inimeste sissetulekute kasvule praeguses majanduse kasvufaasis, kus järjest rohkem inimesi eelistab kallimaid brände. Siin tuleb mängu mängu inimeste psühholoogia, sest soovitakse paista välja jõukam, et seeläbi oma enesehinnangut parandada. Luksuskaupadele spetsialiseerunud fondi moodustavad ettevõtted, millele kuuluvad ilmselt paljudele tuttavad brändid. Suurim osakaal 8,49% on rahvusvahelisel luksuskaupade ettevõttel LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, mille tuntuimad brändid on näiteks Hennessy, Louis Vuitton ja Dior. Suuruselt teine on 8,10%ga alkohoolseid jooke tootev Briti rahvusvaheline firma Diageo, kelle populaarseimad brändid on Guinness, Johnnie Walker ja Smirnoff. Ettevõte omab muuhulgas ka LVMH firmas 37% osalust. Esikümnest leiab ka kõigile tuntud firmad Nike (8,07%), Tesla (3,28%) ja BMW (2,84%).

Täpsem info fondi koduleheküljel.

SPDR MSCI Europe Consumer Staples UCITS ETF (SPYC)

Fondi eesmärk on investeerida Euroopa suurematesse ettevõtetesse, mis tegelevad tarbekaupade tootmise või turustamisega. ETF üritab võimalikult täpselt jälgida MSCI Europe Consumer Staples indeksit. Uuritav fond on juba jõudnud mõningad aastad tegutseda, alustas oma tegevust 2014. aastal, kui liideti kaks sarnast fondi kokku. Fondi valuuta on euro ning aastane kulukuse määr 0,30%.

Tarbijate ostud tuginevad kahele valikule: on võimalus osta seda, mida tarbija ihaldab ja seda, mis rahuldab põhivajadusi. Esmatarbekaubad on just need, mis on vajalikud inimeste igapäevaeluks ning milleta ei saa hakkama. Erinevalt mitmetest teistest majanduse valdkondadest, ei käitu esmatarbekaupade sektor eriti majandustsüklitega kooskõlas. Isegi ajal, kui on majanduslikult halvem aeg, ei vähene oluliselt nõudlus nende kaupade järele. Näiteks oli 2007-2009 finantskriisi ajal SPDR MSCI Europe Consumer Staples ETF-i tootlus 2008. aastal küll -30,4%, kuid järgmisel aastal taastus fond juba +31,4% ning on peale seda olnud kasvufaasis. Kui luksuskaupade nõudlus majanduse langusfaasis väheneb, siis mõned tarbekaubad nagu soodsad toidud, alkohoolsed joogid ja tubakas, näitavad majanduse langusel isegi kasvavat nõudlust.

SPDR MSCI Europe Consumer Staples ETF on keskendunud 100% esmatarbekaupade turule. Ülekaalukaim osakaal 19,61% fondis on maailma suurimal toiduainete firmal Nestlé S.A, mille tütarettevõteteks on mitmete teiste tuntud brändide seas näiteks KitKat, Maggi, Nescafe ja Purina. Esikümnes on fondis osakaalu poolest ka tarbijate seas populaarsed Prantsusmaa kosmeetikafirma L'Oréal S.A.(5,05%) ja toidukaupade korporatsioon Danone (3,82%).

Täpsem info fondi koduleheküljel.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse