Lululemon langes oma enda edu ohvriks - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Lululemon langes oma enda edu ohvriks

Erko Rebane

10.12.2018 11:06

Lululemon

Kui miksida omavahel kokku tervisesse ning fitnessi järjest rohkem investeerivad tarbijad ning ühe ettevõtte innovaatilised tooted koos eduka turundusega, on tulemuseks rammus kasvukokteil.  Ehkki joogarõivastega tuntust kogunud Kanada päritolu Lululemon Athleticale (LULU) prognoositakse helget tulevikku, saab tänavuse ulmelise kasvu kordamine olema väga keeruline.

Selja taha jäänud järjekordsest suurepärasest kvartalist anti ülevaade 6. detsembril, nentides et kolme kuu käive kasvas aastaga 21% 747,8 miljoni dollarini, mis ületas nii firma enda prognoosi (720-730 miljonit dollarit), kui ka analüütikute 736,1 miljoni suurust ootust.  See  oli kombinatsioon uute poodide avamisest, suuremast müügist olemasolevates kauplustes, uutest toodetest ning mullu sügisel värskenduskuuri läbinud e-poest, mille käive paranes aastaga 46% (25% kogumüügist).

Allikas: Lululemon

Märgilisemaks muudab saavutuse seik, et pool aastat tegutseti ilma tegevjuhita, kuna veebruarist oli endine juht sunnitud ebasobiliku käitumise pärast tagasi astuma. Augustis võttis lõpuks ohjad enda kätte eelnevalt kosmeetika jaemüüja Sephora Ameerika haru juhtinud Calvin McDonald, kes aitab ettevõtte jaoks avada järgmise peatüki pikaajalises kasvuloos, kus märksõnadeks on jätkuv tooteinnovatsioon ning laienemine rahvusvahelistel turgudel.

Ehkki jooga on endiselt väga tugevalt Lululemoni DNAsse põimunud, trügitakse tootevalikut kasvatades spordiharrastajate laiema ringini ja mitte ainult. Sügisel hästi kaubaks läinud talvejoped ning aluspesu näitavad, et tarbijad hindavad firma innovatsiooni  ka igapäeva riietuses. Lululemoni tootejuhi Sun Choe sõnul on arenduses olevate toodete valik rikkalik, kui järgmisel aastal tuuakse muuhulgas turule kõrge niiskuse ja temperatuuriga kliimasse sobivad jooksurõivad ning tutvustatakse uut jahutavat materjali.

20 tegutsemisaastaga on Lululemon kasvatanud oma võrgustiku 426 poeni, millest lõviosa asub Põhja-Ameerikas. Rahvusvahelist potentsiaali alles kombatakse, tuues mügitulust sisse vaid veidi üle 10%.

Lululemonil on alati olnud tugev side oma klientidega, pakkudes tasuta joogatunde ning ehitades nõnda üles kommuune, kus inimesed kohati kulutuslikult brändi jälgivad. See võimaldab müüa oma tooteid kõrgete hindade ning võimalikult väikeste allahindlustega, mis koos pakkumisahela korrastamisega on aidanud firmal pigistada ühest dollarist järjest suuremat kasumit välja. Brutokasumi marginaal kerkis kolmandas kvartalis aastaga 220 baaspunkti võrra 54,4%le ning ärikasumimarginaal 80 baaspunkti võrra 18,2%le, tänu millele suurendati aktsia kohta teenitud kasumit aastaga 34% 0,75 dollarile ning ületati sellega ka analüütikute ootust viie sendiga.

Allikas: Bloomberg

Kuna efektiivsuses edestatakse juba 2020.a seatud eesmärke, on firmal tekkinud lisaruumi investeeringute suurendamiseks, et sillutada teed edasisele kasvule. Sinna mahuvad panused tehnoloogiasse, andmete analüüsi ja uutesse lojaalsusprogrammidesse. Viimastega testitakse kliendisuhete viimist järgmisele tasandile, kus 128 dollari suuruse aastase liikmetasu eest saab klient programmi jaoks loodud unikaalse toote, võimaluse osaleda trennides, e-poest tellitud kaubale tasuta tarne ja mitmeid muid hüvesid. Tegevjuhi sõnul on inimeste huvi programmi vastu olnud arvatust palju tugevam ning õigustab tulevikus potentsiaalset ka kõrgema tasuga pakette.

Eeskujulikest tulemustest hoolimata tabas ettevõtte aktsiat üle -13% langus, mis oli paljuski tingitud firma väljavaatest neljandale kvartalile. Kui varasemal paaril korral on Lululemon ka oma ootustes seadnud lati analüütikute nägemusest kõrgemale, siis sedapuhku piirduti vaid ootuspärase prognoosiga. Teisisõnu peaks võrreldava müügi kasv jääma kõrge ühekohalise ning madalama kahekohalise protsendi vahemikku, mis teeks aktsiakasumiks  1,64-1,67 dollarit (mullu 1,33). Kasvutempo märgiks aeglustumist kolmanda kvartalis saavutatud 18% järel, ent siin peab arvestama kahte faktorit.

Lululemoni sõnul jätkusid neljanda kvartali alguses sama tugevad müügitrendid nagu kolmandaski, kuid pühade aeg kipub tooma kaasa suuremat määramatust ning sestap eelistati olla konservatiivsed. Samuti ei saa ignoreerida ebasoodsamat võrdlusbaasi (Q3 2017.a oli võrreldav kasv 7% ning Q4 2017.a 11%), muutes paratamatuks asjaolu, et väga kõrge kasvutempo peab ühel hetkel normaliseeruma.  Kuna Lululemoni aktsia oli enne tulemusi aasta algusest kallinenud 67% ning kauples 36x jaanuaris lõppeva fiskaalaasta oodatavat kasumit, siis on mõistetav, miks investorid pidid korrigeerima oma liialt ebarealistlikuks muutunud ootusi.

Lululemoni aktsia hind (valge) ning jooksva majandusaasta oodataval kasumil põhinev P/E suhe (lilla)

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon