Vahendame sügise põnevat tulemuste hooaega II - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Vahendame sügise põnevat tulemuste hooaega II

Erko Rebane

25.10.2012 12:44

Dreamstime

Ühe nädala jagu tulemusi on seljataga ning kokkuvõttes võib öelda, et ega midagi üllatavat ettevõtetel pole öelda olnud. Tulemuste trend oli kolmandas kvartalis globaalselt jaheneva majanduse tõttu ootuspäraselt nõrk. Investorid tahaksid vähemalt kuulda, et lähiajal oodatakse lõppnõudluse paranemist, ent üsna ettevaatlikud väljavaated on teinud murelikuks ka aktsionärid.

Deutsche Banki andmetel oli vahemikus 1. oktoober kuni 19. oktoober oma majandustulemused avaldanud 96 S&P 500 indeksisse kuuluvat ettevõtet, kellest 70% suutis lüüa analüütikute kasumiootust. Trend müügitulude poolel on aga märksa nõrgem (ületajate osakaal 40%). Mõlemad näitajad ei erine siiani väga palju võrreldes teise kvartali suhetega ja pilt on laias laastus sama, mida oleme näinud kogu käesoleva aasta....raskemini mõjutatavat müügitulude poolt on keeruline kasvatada, kasumirida õnnestub aga tänu efektiivsusele toetada.

Ettevõtetel pole enam väga regioone, mis suudaksid tõsiselt silma paista ning kompenseerida Euroopa ja USA nõrkust, sest pikka aega paljude jaoks kasvumootoriks olnud Hiina taotleb majandusarengu puhul rohkem kvaliteeti kui kvantiteeti, ent tegemist on pikaajalise protsessiga, mis jätab ukse nõrgale ekspordisektori mõjudele avatuks. See muudab paljude jaoks olukorra keerulisemaks, kui 2009.a kriisi ajal.

Üheks konkreetseks näiteks on McDonald’s, kelle käive ja kasum kannatasid mõningasel määral tugevama dollari tõttu, ent olulisemal kohal oli siiski nõudluse vähenemine. Ettevõtte kolme kuu käive püsis aastataguse perioodiga võrreldes muutumatuna ning kasum aktsia kohta langes 2 sendi võrra 1,43 dollarile.

Kõigi tähelepanu haaras aga infokild, et neljas kvartal pole alanud just kõige positiivsema noodiga. Kui kolmandas kvartalis kasvas  globaalselt vähemalt aasta avatud restoranide müük 1,9%, siis oktoobri esimestel nädalatel oli see näitaja languses – kui trend püsiks kvartali lõpuni, siis sellist olukorda pole investorid McDonald’si puhul näinud alates 2003. aastast. Seda, kuidas võrreldavate restoranide müük on viimase kolme kvartali jooksul erinevates geograafilistes piirkondades aeglustunud, olen välja toonud alloleval joonisel. Ettevõtte sõnul on nad keskendumas rohkem taas odavamatele pakkumistele – strateegia, mida kasutati eelmise majandussurutise ajal ja aitas neil raskel perioodil konkurentidelt kliente võita.

Allikas: McDonald's

Käesoleva nädala olulisemad tulemuste avaldajad olen koondanud järgmisesse tabelisse:

Varasemad ülevaated:

Vahendame 2012a sügise põnevat tulemuste hooaega I

Vahendame 2012a suve põnevat tulemuste hooaega I
Vahendame 2012a suve põnevat tulemuste hooaega II
Vahendame 2012a suve põnevat tulemuste hooaega III

Vahendame 2012a kevade põnevat tulemuste hooaega I
Vahendame 2012a kevade põnevat tulemuste hooaega II
Vahendame 2012a kevade põnevat tulemuste hooaega III

Talve põnevaim aeg 2012: vahendame tulemuste hooaega I
Talve põnevaim aeg 2012: vahendame tulemuste hooaega II
Talve põnevaim aeg 2012: vahendame tulemuste hooaega III
Talve põnevaim aeg 2012: vahendame tulemuste hooaega IV

Sügise põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega I
Sügise põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega II
Sügise põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega III

Suve põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega I
Suve põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega II
Suve põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega III

Kevade põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega I
Kevade põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega II
Kevade põnevaim aeg 2011: vahendame tulemuste hooaega III




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse