Apple’i nutikell avab ühele tootjale suure äripotentsiaali

Erko Rebane

16.02.2015 10:33

Apple

LG Display on iPhone’i ja iPadi turuletulekust saati olnud Apple’i jaoks oluline komponentide tootja. Hiljutises analüüsis arvab JPMorgan, et koostööna valmib ka Apple’i käekell, mille ekraanile hakkab Lõuna-Korea päritolu firma valmistama polümeer-OLED mooduleid. Paari aastaga võib sellest saada LG Display jaoks 10% müügitulu allikas ning ettevõtte tootmisvõimet arvestades peaks viimane suutma Apple’i vajadusi üksinda rahuldada.

Kui kolm aastat tagasi moodustas televiisorite ja arvutimonitoride ekraani tehnoloogia ligi 70% ettevõtte müügitulust, siis tänaseks on antud segmentide roll tänu edukale tootearendusele mobiilsete seadmete vallas kahanenud 50%ni, tõstes firma atraktiivsust võrreldes peamiselt televiisoritele orienteeritud nimedega.

Allikas: LG Display

Tänavu aprillis poelettidele jõudva Apple’i käekella läbimüügiks prognoosib JPMorgan 26 miljonit ja 2016.a 55 miljonit ühikut. Kui LGD pühendaks kogu oma P-OLED tootmisvõime Apple’i heaks, võrduks see kvartalis suutlikkusega valmistada 15 miljonit paneeli, mis tähendab, et LGD suudaks Apple’i nõudlust sellel aastal praeguse tootmisvõime juures probleemideta teenindada, kuid tõenäoliselt eeldab tuleval aastal teatava puhvri hoidmiseks juba tootmisvõime suurendamist.

LG Display toodab komponente teistelegi Apple’i toodetele (iPhone’i osakaal LGD müügist moodustas eelmise aasta neljandas kvartalis 22% ning iPad 14%). Tingituna hooajalisusest on nõudlus esimesel poolaastal madalam, kuid tänavu aitab Apple’i nutikella P-OLED moodulite tootmine seda kompenseerida ning viimastes kvartalites Apple’i toodete osakaalu kogutulust veelgi kasvatada.

JPMorgan prognoosib LGD puhul Apple’i käekellaga seotud müügitulu suuruseks tänavu 1,4 triljonit vonni ja tuleval aastal 2,6 triljonit vonni, mis moodustab firma tervest prognoositavast müügitulust vastavalt 5% ja 8%. Arvestades toote tõenäoliselt kõrgemat marginaali, saab osakaal ärikasumist olema isegi kõrgem (vastavalt 6% ja 11%).

Allikas: JPMorgan

Kokkuvõttes usub JPMorgan, et TV paneelide stabiilsete hindade ja uute toodete tõttu on LG Display võimeline tänavu saavutama 11% ja 2016.a 6% müügitulu kasvu vastavalt 29,4 triljoni ja 31,2 triljoni vonnini. Aktsiakasumiks oodatakse sel aastal 4,178 tuhat vonni (2014.a 2,564 tuhat) ja 2016.a 4,661 tuhat vonni, mis teeb 2015.a oodatava kasumi põhjal P/E suhteks 8,4.

Kuna Apple eelistab oluliste tootekomponentide varustust stabiliseerida tellimusi mitme firma vahel jagades, on võimalik, et aasta teises pooles võidakse lülitada teinegi OLED mooduli tootja. Üks võimalik nimi on Japan Display, Sony ja Panasonicu eelmise aasta augustis loodud ühisfirma J-OLED, ent Nikkei andmetel alustatakse polümeer-OLED moodulite tootmist seal kõige varem 2017.a.

LG Display aktsia ADR USA börsil (sümbol LPL)

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse