Victoria’s Secreti omanik on investorite vastu helde

Erko Rebane

10.03.2015 13:25

Shutterstock

Peamiselt Victoria’s Secreti pesubrändi järgi tuntud omanikfirma L Brands tõmbas hiljuti joone alla rekordtugevale aastale. Edulugu ei jää mitte ainult majandusaasta aruande kaante vahele, vaid kajastub ka aktsionäride kontodel, kes said eelmisel aastal rõõmustada väärtpaberi üle 40% kapitalitootluse üle ning lisaks nautida ligi 4% dividendimäära. Ehkki kommentaarid alanud perioodiks olid ettevaatlikud, loetakse konservatiivsust firma puhul tavapäraseks.

Kuigi kütusehinna langus pole Ühendriikide jaemüüki toetanud nõnda palju nagu arvati, leidub siiski ettevõtteid, kelle tooted liiguvad poeriiulitelt minema väga hästi. Üheks selliseks on L Brands, kes 25. veebruaril avaldatud majandustulemustega jätkas oma edukat positiivsete üllatuste seeriat.

Jaanuaris  lõppenud neljanda kvartali müügitulu paranes aastatagusega võrreldes 6,6% 4,07 miljardi dollarini (analüütikud ootasid 4,04 miljardit dollarit) ja aktsia kohta kasvatati kasumit 15% 1,89 dollarini (oodati 1,80 USD), jättes seejuures varju juhtkonna mõni nädal varem tõstetud kasumiprognoosi (toona kergitati ootuse vahemik 1,61-1,71 dollarilt 1,78-1,80 dollarile).  Positiivse üllatuse taga oli väga silmapaistev brutokasumi marginaali paranemine 210 baaspunkti võrra 45,1%ni.

Eelmine aasta tõi ettevõttele rekordilise müügitulu ning ühtlasi tunnustuse juhtkonnale, kes on suutnud panna käibe viimase paari aasta jooksul uuesti kiiremas tempos kasvama.

Allikas: Bloomberg

Lisaks müügitulu suurenemisele on L Brandsi puhul tähelepanuväärne kuluefektiivsuse tõus, tegutsedes täna poole kõrgema ärikasumi marginaaliga, kui vahetult enne kriisi. See on aidanud omakorda võimendada puhaskasumit.

Allikas: Bloomberg

L Brandsi tuntumaiks brändiks on Victoria’s Secret (VS), mille kaudu müüakse lisaks pesule ka parfüüme ja muid ilutooteid (2014.a 63% käibest). Teise põhisegmendi alla (Bath & Body Works) on koondatud isikliku hügieeni ja lõhnatooted (29,2% käibest). Firma jalajälg piirdub peamiselt Põhja-Ameerikaga, kus neile kuulus 2015.a jaanuari seisuga 2969 poodi (sh mõned Suurbritannias). Rahvusvahelistel turgudel tegutsetakse läbi frantsiiside, mille võrk küündis 2015.a jaanuari lõpuks kokku 650 esinduseni.  See jätab ukse avatuks suurele potentsiaalile nii Euroopas kui Aasias, mida läbi laienemise tahetakse ekspluateerida.

Vaatamata kasvanud kapitalikulutustele jääb ettevõttel iga aasta üle vaba raha, mida heldekäeliselt aktsionäridele jagatakse ning seda plaanitakse teha ka edaspidi. Lõppenud majandusaasta järel otsustati tõsta iga-aastast dividendi 47% 2,0 dollarile ning jagada boonusena välja veel sama palju. Viimast ei pruugi päris erakorraliseks enam lugeda,  kuna ettevõttel on olnud kombeks varasematel  aastatelgi erakorralist tulu maksta.

Lisaks tagastatakse kapitali läbi aktsiate tagasiostude. 2014.a soetati 84 miljoni dollari väärtuses 1,3 miljonit aktsiat ning hiljaaegu kiideti heaks uus 250 miljoni dollari suurune ostuprogramm. Kuigi alati ei garanteeri see netos käibel olevate aktsiate vähenemist (mullu kaalutud keskmine aktsiate arv hoopis kasvas 1,9 miljoni võrra 298 miljonini), siis veidi pikema perioodi peale on näha, kuidas aktsiate arvu langus on aktsia kohta teenitud kasumit aidanud täiendavalt tõsta (2010.a oli lahjendatud aktsiate arv 333 miljonit).

Mida toob tulevik?

Veebruaris alanud majandusaastal ootab L Brands mõneprotsendilist võrreldavate poodide müügi kasvu (2014.a 4%) ning aktsiakasumi jäämist 3,45-3,65 dollari vahemikku, märkides keskpunktis vaid 5-sendilist paranemist võrreldes 2014.a. Nagu eelnevalt graafikult võib näha, siis see kahvatub lõppenud majandusaasta 45-sendise hüppe kõrval.

Selja taga on tugevad 12 kuud ning kahtlemata muudab see positiivse üllatuste seeria jätkumise keerulisemaks vaatamata poepinna kasvule Põhja-Ameerikas ning agressiivsele laienemisele rahvusvahelistel turgudel, kuid on paar aspekti, mis asetavad aktsiakasumi ootuse siiski veidi positiivsemasse valgusesse.

Esiteks on prognoosi arvestatud valuutade liikumisest tingitud 10-12 sendine negatiivne efekt. Teiseks ootab juhtkond sellel aastal maksumääraks 37,5%, mis 2014.a 36,3%ga võrreldes vähendab 2015.a aktsiakasumit 7 sendi võrra. Kolmandaks väljuti osadest kehvema sooritusega ärisegmentidest, mis tõid veel mullu sisse ligikaudu 185 miljoni suuruse käibe ning 8 senti kasumit aktsia kohta, kuid tänavu enam mitte. See tähendab, et kõige selle all jääb ettevõtte fundamentaalselt tugevaks, mida kinnitas ka veebruarikuu võrreldavate poodide müük, kasvades analüütikute oodatud 4-5% asemel 6%. Taustinformatsioonina tasub  meeles pidada, et L Brands kipub oma väljavaates hoidma konservatiivset joont.

L Brandsi aktsia hind

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse