Nike’i uus horisont - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Nike’i uus horisont

Erko Rebane

3.04.2018 10:46

Shutterstock

Paar aastat on Põhja-Ameerika äri olnud Nike’i (NKE) jaoks villiks jalatallal, võimaldades Adidasel selle aja jooksul krabada turuosa. 22. märtsil avalikustatud kolmanda kvartali tulemutest võis üle pika aja näha aga märke, mis näitasid, et Nike sammub vastu kiirema kasvuga ja kasumlikumale perioodile.

Esimese hooga numbritele peale vaadates ei olnudki Nike’i kolmanda kvartali tulemustes midagi silmapaistvat, kui kolme kuu müük kasvas aastaga valuutade liikumisi arvestamata 3% 8,98 miljardi dollarini (oodati 8,85 mld USD), kogukäibest ligi 40% moodustava USA müügi langus kiirenes teise kvartali -5% pealt -6%le, brutokasumi marginaal kahanes aastaga 70 baaspunkti võrra 43,8%le ning kolme kuu peale teeniti aktsia kohta kasumit 0,68 dollarit ehk sama palju nagu aasta varem.

Kuid USA kõrval toimisid ülejäänud kolm geograafilist piirkonda (EMEA, Hiina ja Ladina-Ameerika koos Vaikse ookeani lääneosa riikidega) väga hästi ning juhtkond lisas kommentaariks, et kvartali lõpus nägid nad trendide ümberpöördumist viimaks ka Ühendriikides. Ettepoole vaadates usuti, et Põhja-Ameerika müügitulu peaks neljandas kvartalis jääma aastases võrdluses muutumatuks ning näitama kasvu  2019. fiskaalaasta esimeses pooles, kuna võrdlusbaas muutub lihtsamaks ning mitmed strateegilised otsused hakkavad vilja kandma.

Allikas: Nike

Nurgakiviks kasvu kiirendamisel on eelmisel aastal tutvustatud 2X strateegia, mis näeb ette innovatsiooni kahekordistamist, tootmistsükli aja lühendamist poole võrra ning tarbijatega otseste sidemete duubeldamist.

Zoom X, Air VaporMax ja Nike React on mõned näited viimase aasta jooksul turule jõudnud uutest platvormidest.  Esimest loetakse vastuseks Adidase Boost tehnoloogiale, mis on Saksa firma üheks oluliseks kasvumootoriks olnud. Air VaporMaxist on Nike’i sõnul saanud kiiresti nr 1 spordijalats üle 100 dollari hinnaskaalal ja samuti on tarbijate reaktsioon löönud igasuguseid ootuseid Nike React toote puhul. Edasi arendatud Flykniti tootmisprotess loob 60% vähem materjali jääke võrreldes traditsioonilise meetodiga ning annab sportlaste jaoks mugavama lõpptulemuse. Innovatsiooniga paistakse silma ka rõivaste puhul, avalikustades suvise jalgpalli MMi tarbeks hästi hingavaid mänguvorme ja elustiili kollektsioone fännidele.

Füüsilised kauplused olid tootjate jaoks pikka aega ainukeseks kontaktiks tarbijaga, aga digitaalsel ajastul eelistavad ostjad järjest rohkem kõnetamist ja suhtlemist veebi ning äppide vahendusel, mida tunneb omal nahal ka Nike. Suur esinduste ja edasimüüjate võrk jääb edaspidigi täitma firma jaoks olulist rolli, kuid online müük on see, mis segmentidest särab eriti eredalt.  Viimases kvartalis suurenes müük Nike.com vahendusel aastaga 18% (Q2 29%), ületades firma kõigis neljas geograafilises piirkonnas füüsiliste poodide müügikasvu vähemalt kaks korda.

Personaalsemat sidet oma klientidega luuakse Nike+ äpiga, mille liikmete arv hüppas möödunud kvartalis aastaga üle 50% ning jooksvas kvartalis tuuakse turule uus rakendus Nike App at Retail. Viimane aitab tarbijat poodi sisenemisel tuvastada, avab rakenduses eksklusiivse toodete valiku, võimaldab neid proovimiseks broneerida ja kauba eest ka maksta.

Tarbijate paremaks tunnetamiseks soetati hiljaaegu andmete monitooringu- ja analüüsifirma nimega Zodiac, millega eraldatakse suuremat väärtust miljonite klientide andmetest ja käitumisest. Tugevam side tarbijaga võimaldab kiiremini meelepärast toodet pakkuda.

Ehkki tunneli lõpus on hakanud paistma valgus, on investorid seda päeva oodates juba mõnda aega aktsiat kokku ostnud, kergitades hinda viie kuuga 27% tagasi ajalooliste tippude juurde. Ühtlasi tähendab see, et ettevaatav P/E kordaja on jõudnud tagasi üle 24x, mida ei saa ajaloolises võrdluses enam odavaks lugeda.

Nike’i aktsia ning 12 kuu ettevaataval kasumil põhinev P/E suhe

Allikas: Nike

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse