Kuidas Kylie Jenner oma esimese miljardini jõudis

Kirke Ruuven

12.04.2019 9:40

Instagram.com/kyliejenner

21-aastase Kylie Jenneri kuulsus sai alguse kõmulises teleseriaalis „Keeping Up With The Kardashians“, kus ta juba teismelisena osales. Kuigi hiljem on ta palju koostööd teinud erinevate brändidega, omab ta täna miljardidollarilist kosmeetikafirmat ja see teeb temast Forbesi kohaselt noorima self-made miljardäri maailmas.

Heites pilgu Kardashian-Jenner klanni algusaastatele, siis Kris Houghton (praegu Kris Jenner) abiellus 1978. aastal advokaadi Robert Kardashianiga. Neil sündis 4 last: Kourtney, Kim, Khloé ning Robert Arthur. Kris ja Robert olid abielus kuni 1991. aastani. Ent juba üks kuu pärast lahutust abiellus Kris uuesti. Tema uueks abikaasaks osutus olümpiavõitja Bruce Jenner, kellest sai Kendall ja Kylie Jenneri isa.

2007. aastal, kui Kylie oli vaid 10-aastane, kohtus tema ema American Idoli saatejuhi Ryan Seacrestiga, et arutada võimalikku tõsielusaadet. Ryan oli nõus alustama saate arendusega ning sama aasta oktoobris tuli kanalil E! välja „Keeping Up With The Kardashians’i“ esimene osa. Saade hakkas keskenduma peamiselt Kimi, Kourtney’i, Khloé’i, Kylie’i ja Kendalli igapäevaelule. See on siiani väga populaarne – käesoleva aasta märtsis algas sarja 16. hooaeg.

Kris, Kylie, Khloé, Kim, Kourtney ja Kendall

Allikas: Hayu.com

Sari sai kiiresti nii edukaks, et Kylie kõndis juba 11-aastaselt punasel vaibal. Tema modellikarjäär algas samuti väga aegsasti, juba 2010. aastal, kui ta Searsi Crush Dream reklaamis osales. Üks aasta hiljem teenis Kylie 100 000 dollarit Nicole by OPI küünelaki toetamise eest – tema nimi oli kasutuses Rainbow in the S-kylie ja Wear Something Spar-kylie lakkide jaoks. Kylie’st rääkisid juba tol ajal mitmed ajakirjad nagu Teen Vogue, Nordstrom, Paper Magazine ja paljud teised.

Kuigi ta oli kuulus, ei saanud noor Kylie unustada ära õppimist. Ta käis Sierra Canyoni koolis, kus ta tegeles ergutustantsu ning teatris näitlemisega. 2012. aastast läks ta üle koduõppele. Kuna Kylie ja Kendall olid varakult tuntud oma stiilitunnetuse poolest, sisenesid nad samal aastal ka riideärisse, alustades enda rõivaliini väljatöötamist.

The Kendall & Kylie Collection tuli ametlikult PacSun poodides välja 2013. aasta veebruaris. Kendall oli siis 17-aastane ning Kylie 15-aastane. Vaid 5 kuu pärast lansseerisid Jenneri õed ka enda juveelide kollektsiooni Metal Haven by Kendall & Kylie koostöös Pascal Mouawadiga ning siis varsti ka kingad ja käekotid Steve Maddeni tüdrukute osakonnas.

2014. aastal hakkas aga Kylie internetis suuremaid laineid lööma. See oli aeg, mil ta alustas sotsiaalmeedias enda täiustatud huulte näitamisega. Just huulte tõttu pälvis  ta palju avalikkuse tähelepanu. Ta väitis alguses, et see on optiline illusioon, mille on tekitanud huulepliiats. Aasta aega hiljem rääkis ta ausalt välja, et käis iluoperatsioonil, sest väiksed huuled olid alati olnud tema ebakindluseks.

Kylie kogus aasta-aasta järel üha rohkem kuulsust. Nii 2014. kui ka 2015. aastal tõi Time Magazine Kylie’i ja Kendalli välja 25 maailma kõige mõjukama teismelise nimekirjas. 2014. aastal mainis ajakiri, et Kendall oli kuulus eelkõige enda modellikarjääri poolest, kuid Kylie oli tuntuks saanud ettevõtlikkuse tõttu – tol ajal proovis ta enda juuksepikenduste firmat luua.

2015. aastaks oli Kylie’l 60 miljonit jälgijat üle kogu sotsiaalmeedia, nii Facebookis, Twitteris kui Instagramis. Samal aastal asutas ta enda kosmeetikaliini nimega Kylie Lip Kits. Tal tuli isegi välja enda mobiilirakendus, mida tõmmati esimese nädala jooksul alla 1,75 miljonit korda. Kylie rakendus jõudis septembris iTunes App Store’s 1. kohale. Tuhandete sotsiaalmeedia kasutajate soovist Kyle’i huuli matkida tekkis internetis üsna pea #KylieJennerLipChallenge. See oli väljakutse, mille eesmärgiks oli koduste vahenditega saada samasugused huuled nagu on Kylie Jenneril.

Kõik see kuulsus internetis tuli tema kosmeetikafirmale ainult kasuks. 2016. aasta veebruaris, kui ettevõttest sai Kylie Cosmetics, kerkis selle müüdud huulepulga komplektide arv 150 tuhandelt 500 tuhandele. Tema Instagrami jälgijate arv kerkis seevastu 50 miljonini. Kylie’i 35-aastasel poolõel, Kim Kardashianil, oli tol hetkel 59,6 miljonit jälgijat. 2016. aastal osales Kylie Jenner ka muusikavideotes ning sai Puma reklaamnäoks. See on päris erakordne, kui mõelda, et tüdruk oli siis vaid 19-aastane.

Pärast kahe uue kosmeetikakomplekti väljalaskmist ja 41 miljoni dollari teenimist asetas Forbes Kylie’i 2017. aastal 100 kõige kõrgema sissetulekuga kuulsuse listis 59. kohale. Ent tema edu sai alles siis alguse, kui sama aasta jõulude ajal ilmusid Kylie Cosmetics’i tooted müügile kõikidesse Ulta Beauty poodidesse. Ulta Beauty abil kerkis Kylie Cosmetics’i müügitulu 2018. aastal +9%, jõudes 360 miljoni dollarini.

Ulta Beauty aktsia hinnagraafik

Allikas: Bloomberg

Forbes hindas 2019. aasta märtsis, et 21-aastase Jenneri ettevõte on väärt 900 miljonit dollarit ja tüdruk ise on kõige noorem self-made miljardär maailmas. Paljud muidugi kahtlesid selles, kas Kylie saavutas tõesti enda edu ise. Iroonitseti, et Kylie Jenner on tõestus, et isegi kui sa alustad oma teekonda paarisaja miljoni dollari ja rahvusvahelise kuulsusega, on sul ikkagi võimalus edukaks saada.

Tõsi, Kyle’il oli enne kosmeetikafirma loomist suur jälgijaskond juba olemas ja see tegi toodete reklaamimise oluliselt lihtsamaks. Ent isegi kui Kylie’i ise hakanud miljardäri staatus on kahtluse all, illustreerib tema üsna erakordne lugu seda, kui võimas on tänapäeval sotsiaalmeedia. Näiteks Instagramis, kus ta nii enda firma kui ka teiste kallite brändide tooteid reklaamib, on tal täna 131,4 miljonit jälgijat. Ühe ainsa Instagrami postituse eest teenib Kylie keskmiselt miljon dollarit.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.

Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.

Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse