Lululemon Athletica jätkab ambitsioonikalt kasvamist

Erko Rebane

21.06.2019 11:45

Allikas: Lululemon Athletica

Aasta on alanud USA jaemüüjate jaoks võrdlemisi nutuselt, kui umbes pooled ettevõtetest ei suutnud esimeses kvartalis täita analüütikute seatud müügiootusi. Seejuures toodi valdavalt põhjusena välja lisaks ilmale ka juhtkonna möödalaskmisi alates kesisest tootevalikust ja lõpetades valearvestusega nõudluse prognoosimisel. Spordi- ja vabaajarõivaste tootja Lululemon Athletica aga jätkab investoritele positiivsete uudiste pakkumist, tänu millele on aktsia hind tegemas ka uusi tippe.

Lululemon Athletica puhul on üsna tavapäraseks muutunud tendents, et vaatamata juhtkonna seatud võrdlemisi kõrgele latile, suudetakse ootusi veelgi tugevamate tulemustega purustada. Erandiks polnud ka 12. juunil avaldatud esimese kvartali numbrid. Kui märtsi lõpus arvati, et esimese kvartali võrreldav müük kasvab madala kahekohalise protsendi jagu ehk ca 10-14%), siis tegelik kasv oli valuutakursside kõikumisi arvestamata 16%. See andis kolme kuu käibeks 782,3 miljonit dollarit, märkides 20,4% kasvu võrreldes aastatagusega ning lüües analüütikute 755,9 miljoni dollari suurust ootust (kaupluste võrreldav müük kasvas seejuures 8% ning e-kaubanduse müük 35%).

Allikas: Lululemon

Aktsiakasumit teeniti 0,74 dollarit, mis kerkis eelneva aasta sama perioodiga võrreldes 35%. Müügitulust jõulisemat hüpet aitas võimendada paranenud kasumlikkus, kui brutokasumi marginaal tõusis mulluse baasil 80 baaspunkti võrra 53,9%le ning lisaks on aasta jooksul tagasi ostetud ligi 6 miljonit aktsiat koguväärtuses ligi 800 miljonit dollarit (lahjendatud aktsiate koguarv vähenes aastaga 3,4%).

Ka tulevikus jäävad nii efektiivsuse paranemine kui ka tagasiostud kasumiaruande viimasele reale lisakasvu pakkuma, sest ettevõte prognoosib brutokasumi marginaali edasist mõõdukat tõusu ning alles aasta alguses kiideti heaks 500 miljoni dollari suurune tagasiostuprogramm, millest jäi esimese kvartali lõpus kulutada veel 337 miljonit dollarit. Investoritele raha tagastamise võimalused on ettevõttel head, sest firmal puudub võlakoorem ning lisaks teenitakse aastas korralikku vaba rahavoogu (2018.a pool miljardit dollarit).

Allikas: Lululemon

Joogastuudiost välja kasvanud Lululemoni jaoks on naiste topid ja treeningpüksid jäänud kõige olulisemateks tootekategooriateks, kus pidev innovatsioon aitab neil jätkuvalt aastas üle 10% kasvu näidata. Kuid oma kohta on hakatud leidma ka meeste spordirõivaste turul, vaba aja, jooksu- ja kõige värskema sammuna ka hügieenitoodete turul. Samuti on võtmeks geograafiline laienemine, sest lõppenud kvartalis teeniti vaid 13% müügitulust väljaspool Põhja-Ameerikat. Suurt potentsiaali pakub näiteks Hiina, kus esimese kvartali lõpus oli neil 26 poodi ja ka Euroopa, kus kauplusi oli 22. Kokku oli firmal globaalselt 455 poodi, mis peamiselt asuvad Kanadas ja Ühendriikides.

Mitmete paralleelselt toimivate äriliste katalüsaatorite abil peaks Lululemon olema suuteline jooksval fiskaalaastal teenima 3,73-3,77 miljardi dollari suurust müügitulu. See märgiks keskpunktis eelneva aastaga võrreldes 14% kasvu ja on veidi optimistlikum nägemus, kui kõigest kaks kuud tagasi antud $3,70-3,74 miljardi suurune prognoosivahemik. Samuti kergitati esimese kvartali tulemuste järel aktsiakasumi ootust 4,48-4,55 dollari pealt 4,51-4,58 dollarile.

Aktsiakasumi prognoosi tõsteti vaatamata sellele, et USA võimalikud täiendavad tariifid Hiina importkaupadele mõjutavad majandusaasta aktsiakasumit negatiivselt 4-5 sendi võrra. Tariifide otsene mõju on ettevõttele väike, kuna vaid 6% Hiinas valmistatud kaupadest eksporditakse Ühendriikidesse. Kuid Lululemon ennetab võimalikke sadamate ummistumisi juuli teises pooles, mil peaksid rakenduma uued tariifid ning kaupade õigeaegseks tarneks kasutatakse kulukamat lennutransporti. Isegi kui kaks suurriiki peaksid kokkuleppele jõudma ja uusi tollitariife ei rakendata, tuleb ettevõttel antud kulud ikkagi kanda.

Nagu allolevalt graafikult võib näha, siis Lululemoni aktsiahinda on juba üsna kõrged ootused sisse arvestatud, kaubeldes 38x järgneva 12 kuu prognoositava aktsiakasumi baasil. Seda võib lugeda kõrgeks nii konkurentidega võrreldes (Nike’i vastav näitaja  on 27x ja Adidasel 26x), kui ka ettevõtte enda ajaloolist vahemikku vaadates. Kuid eks ettevõtte kasvuplaanid ole ka ambitsioonikad: kuni 2023. aastani prognoositakse müügitulu keskmiseks aastaseks kasvuks 10-15%, mille taga on peamiselt meeste toodete käibe kahekordistamise eesmärk (oodatav aastane keskmine kasv 20%), rahvusvahelise müügitulu neljakordistamise siht (oodatav aastane keskmine kasv üle 30%) ja e-kanalite müügi kahekordistamise ootus (oodatav aastane keskmine kasv üle 20%).

Lululemoni aktsia hind (valge) ning 12 kuu oodataval kasumil põhinev P/E suhe (lilla)

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse