Netflixi järgmine konkurent tuleb Rootsist - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Netflixi järgmine konkurent tuleb Rootsist

Erko Rebane

17.11.2020 08:50

Allikas: NENT

Kui mitte kuigi palju aega tagasi võis osade televiisorite rakendustes ja pultidel näha vaid Netflixi teenuse kasutamiseks loodud otseteed, siis viimastel aastatel on see valik hakanud kasvama. Lisaks Amazonile, Apple’ile, Disneyle, HBO-le ja paljudele teistele väiksematele tegijatele üritab video voogedastuse turul oma kohta leida ka Rootsi päritolu Nordic Entertainment Group (NENT), kes alustab Põhjamaade draamade ja rahvusvaheliste spordiülekannetega maailma vallutamist tuleva aasta esimeses kvartalis kõigepealt Baltikumi sihikule võttes.

Eelmisel aastal Rootsi meediaettevõttest Modern Times Group eraldatud NENT avaldas oma agressiivse laienemise strateegia eelmisel nädalal, soovides rohkem kui kolmekordistada oma video voogedastuse platvormi Viaplay tänavust kasutajate arvu 2025. aastaks 10,5 miljonini, millest kuus miljonit moodustaksid kliendid Põhjamaades ja 4,5 miljonit rahvusvahelistel turgudel.

Juba järgmise aasta 9. märtsil tullakse 9,99 eurot kuus maksava Viaplay platvormiga Eesti, Läti ja Leedu turule, kus ettevõtte sõnul on 2,8 miljonist majapidamisest vaid 20% tellinud video voogedastusteenuse võrreldes üle 50%ga Põhjamaades. Augustis suundutakse 13,8 miljoni majapidamise potentsiaaliga Poola (25% omab voogedastusteenust), aasta lõpus 130 miljoni majapidamisega Ühendriikidesse ning 2022-2023. aastatel võetaks sihikule veel viis turgu. NENTi tegevjuhi Anders Jenseni sõnul näitavad nende küsitlused Ühendriikides, et Põhjamaade draamat hinnatakse seal väga kõrgelt, kuid keegi pole seda tarbijatele pakkumas nii nagu nemad kavatsevad seda teha.

Selge on see, et turuosa võitmiseks tuleb millegagi silma paista. NENTi üheks müügiargumendiks on Põhjamaade originaalne draama, mida alates 2016. aastast on toodetud kokku üle 50 erineva filmi ja seriaali (näiteks Wisting, Face to Face, Advokaten, The Head, Orca, The Truth Will Out, Pros and Cons, Those Who Kill, Love Me, The American Runestone, Alex). 2021. aastal on lubatud originaaltoodangu mahtu kasvatada kokku üle 30 filmi ja seriaali hooajaga.

Lisaks sellele pakutakse tuleval aastal rahvusvahelises koostöös valminud 10 teost, millest näiteks üks on Amanda Reynoldsi bestselleri põhjal valmistatud kuueosaline psühholoogiline draamaseriaal „Close to Me“, kus näitlevad Connie Nielsen (Wonder Woman) ja Christopher Eccleston (Doctor Who).

Omatoodangu kõrval suurendatakse järjepidevalt ka teiste loomingu pakkumist, lisades tuleval aastal valikusse üle 700 filmi ja seriaali. Näiteks teatati hiljuti koostööst Lions Gate Entertainmentile kuuluva Starziga, tänu millele jõuavad Viaplay platvormile nii Starzplay enda toodang kui ka nende poolt sisse ostetud sisu.

Teine oluline müügiargument on erinevate spordialade otseülekanded, mis sõltuvad riigiti või piirkonniti. Näiteks Baltikumis hakatakse esimese hooga keskenduma motospordile, jalgpallile ja jäähokile (F1, Bundesliga ja NHL). Põhjamaades pakutakse Premier League’i, Euroopa liiga jalgpalli, suusatamise ülekandeid. Poolas kuulub neile kuni 2024-2025 hooajani Bundesliga ja Bundesliga 2 näitamise eksklusiivõigus, mis võib neile võita palju fänne, arvestades seda, et Saksa jalgpall on muutunud seal väga populaarseks eeskätt pärast kohaliku staari Robert Lewandoski liikumist Borussia Dortmundisse 2010. aastal ja FC Bayern Münchenisse 2014. aastal, kuid kõrge profiiliga Poolast pärit mängijaid on teisigi.

Nordic Entertainment Group ei teeni oma tulu ainult Viaplayga, mis moodustas äsja lõppenud kvartalis 34% käibest, vaid kaks suurt segmenti on veel reklaam ja muud tellimusepõhised teenused (TV ja raadiokanalid). Sestap on mõistetav, miks pandeemia on jätnud tänavu jälje ka NENTi üheksa kuu tulemustesse, kus kogu müügitulu kahanes aastatagusega võrreldes 2,5% 8,8 miljardi Rootsi kroonini. Ainsaks kasvavaks segmendiks on sel aastal olnud Viaplay, mille müük suurenes tänu kasutajate arvu 31% tõusule üheksa kuu lõikes 8,4% 2,44 miljardi Rootsi kroonini. Kogu grupi korrigeeritud puhaskasum oli üheksa kuu peale mullusest 30% väiksem (525 mln SEK), kuid viimases kvartalis suudeti langusest juba välja ronida (Q3 kasvas korrigeeritud puhaskasum eelmise aata sama perioodiga võrreldes 6% 219 miljoni kroonini).

Viaplay müügitulu kasvatamine järgmisel viiel aastal keskmiselt 18-20% aastas on kahtlemata ambitsioonikas plaan ning seejuures tahetakse Põhjamaades selle ärikasumimarginaal kergitada 7% pealt 15%le (rahvusvahelise osa EBIT võiks firma prognooside järgi muutuda positiivseks 2025. aastast). Põhjamaade äri positiivne rahavoog aitab katta osa laienemisest, ent sellest jääb väheks, mistõttu kavatsetakse kaasata täiendavat aktsiakapitali potentsiaalselt üle 3,5 miljardi Rootsi krooni (turukapitalisatsioon 24,6 mld SEK). Jenseni sõnul ei ole välistatud aktsiate täiendav noteerimine USA börsil, et muuta ettevõte nähtavamaks ja võrreldavamaks teiste video voogedastuse teenust pakkuvate firmadega.

NENTi aktsia Rootsi börsil (SEK). Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ning ei ole vaadeldav investeerimisanalüüsina ega mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV ei vastuta teabe põhjal tehtud otsuste eest.
Investeerimine on seotud võimaluste ja riskidega, väärtpaberite turuväärtus võib nii kasvada kui ka kahaneda. Välisturgudel võivad tootlust mõjutada valuutakursside kõikumised.
Eelpool kajastatud väärtpaberite ja finantsindeksite eelmiste või tulevaste perioodide tootlus ei tähenda lubadust ega viidet järgmiste perioodide tootluse kohta.