raamatupidamine ja maksundus
Log in or create an account to leave a comment
-
Finance vahendab raamatupidamisarvestust, audiitorkontrolli ja maksustamist puudutavat infot. Finance eesmärgiks on parandada ja täiustada eelkõige Eesti finantsarvestuse taset ning olla abiks raamatupidamis- ja maksuprobleemide lahendamisel. Samuti on eesmärgiks luua keskkond mille vahendusel on võimalik igaühel end nii raamatupidamise kui maksunduse valdkonnas iseseisvalt täiendada.
Mis ma seal huvitavat leidsin:
foorumeid,
artikleid ja
õppematerjale -
Grupp raamatupidajatele, ettevõtjatele ja kõigile huvilistele (investoritele) Facebookis:
https://www.facebook.com/groups/raamatupidamine -
Minuteada nagu reklaam siin vist väga lubatud ei ole, äkki kustutaks ära antud teema ?
-
Kustutaks? Nii äkki? 13 aastat hiljem? :)
-
:) eks mõeldud oli 17:25(16-03-14) postitust.
Samas näe inimene nägi vaeva otsis üles 13a tagasi tehtud reklaami ja lisas sinna uue juurde! -
TNT
http://phewx.com/barceloona
Googlesse "Jaak Pärn" ja tulemusi tuleb, nagu näiteks see: http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=7631527 -
Häid linke ka siin, kui kunagi ise tahtsin end harida audiitorluse, maksunduse ja raamatupidamise teemadel:
Audiitorkontroll
Fie raamatupidamine
AS raamatupidamine ja juhtimine -
Petitsioon: 1000euroste arvete deklareerimisnõude tühistamine
Pöördume Riigikogu poole ettepanekuga tunnistada kehtetuks 1. novembril 2014 jõustunud käibemaksuseaduse muutmise seadus, mis kohustab kõiki käibemaksukohustuslasi hakkama igakuiselt deklareerima kõigi müügi- ja ostuarvete andmed nende lepingupartnerite kohta, kellega tehtud tehingute väärtus ületab 1000 eurot.
Leiame, et arvete deklareerimise nõue ei ole sobiv ega kohane meede maksupettuste tõkestamiseks. Uus kohustus koormab liigselt nii ettevõtjaid kui ka maksuhaldurit, kuid ei peata kurjategijaid. Maksupettuste vastu võitlemiseks on võimalik rakendada ka muid meetmeid, mis koormaksid ausaid maksumaksjaid vähem.
Seadusandja ei tohi teha rutakaid ja läbimõtlemata otsuseid. Iga maksumuudatuse kavandamisel tuleb eriti hoolikalt analüüsida muudatuse mõju ettevõtjate (eriti väikeettevõtjate) halduskoormusele.
Pikem selgitus:Pöördumine Riigikogu poole: tunnistada kehtetuks „1000 euro arvete seadus“
Juhindudes märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seaduse §-st 71, pöördume Riigikogu poole ettepanekuga algatada ja võtta vastu seadus, millega tunnistada kehtetuks Riigikogus 7. mail 2014. a vastu võetud (seaduseelnõu 493 SE) ja 1. novembril 2014 jõustunud käibemaksuseaduse muutmise seadus (RT I, 29.05.2014, 1). Nimetatud seadus paneb käibemaksukohustuslastele kohustuse esitada igakuiselt käibedeklaratsiooni lisa (KMD INF), millel tuleb deklareerida kõigi müügi- ja ostuarvete andmed nende lepingupartnerite kohta, kellega tehtud tehingute väärtus ületab vastaval perioodil 1000 eurot.
Pöördumise algatavad Eesti Maksumaksjate Liit ning Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon.
Leiame, et arvete deklareerimise nõue ei ole sobiv ega kohane meede maksupettuste tõkestamiseks. Uus kohustus lisab vaid halduskoormust ausatele ettevõtjatele, kuid kurjategijad leiavad uue võimaluse, kuidas oma musti tegusid maksuameti eest varjata.
Kahtleme, et Eestis õnnestuks luua maailmas unikaalne arvutiprogramm, mis suudaks võidelda organiseeritud kuritegevusega, kui samal ajal näitab praktika, et isegi juba tabatud ja kohtu ette toodud suupetturid pääsevad väga leebete karistustega ning peavad hüvitama ainult väikese osa riigile tekitatud kahjust.
Me kardame, et „superandmebaasi“ loomine koormab ka liigselt maksuhaldurit, sest suurem osa kogutavast infost on maksukontrolli seisukohast täiesti ebavajalik. Tulenevalt ettevõtete erinevast töökorraldusest ja raamatupidamise praktikast tekib suur hulk vigaseid ja lahknevaid kandeid, mille puhul müüja ja ostja andmed ei lähe kokku või satuvad erinevatesse ajaperioodidesse. Nii võib juhtuda, et kogu maksuametnike ressurss kulub „valehäiretele“ reageerimiseks ning tegelike maksupettuste avastamiseks ja uurimiseks jääb veel vähem aega.
Oleme ka mures kogutud andmete turvalisuse pärast. Võrreldes praegu MTA käsutuses olevate andmetega on uue korra järgi kogutavate andmete maht oluliselt suurem ning nende sisu oluliselt erinev. Ärisaladuse lekkest tekkiv kahju võib olla ettevõtjatele korvamatu. Me küll tahaksime väga uskuda, et MTA andmeturbe tase on kõrge, kuid kui isegi maailma kõige võimsama riigi luureteenistuse salajane info lekib avalikkusele, siis me ei saa kuidagi välistada, et midagi sarnast hakkab juhtuma ka Eestis.
Oleme igati valmis toetama mõistlikke ettepanekuid, mis ka tegelikult aitaksid maksuauku vähendada ja ausat konkurentsi turul parandada, kuid ettevõtjad ei soovi teha tühja tööd ja kanda sellest tekkivaid kulusid.
Seaduseelnõu menetlemise käigus esitasime korduvalt alternatiivseid ettepanekuid, mis meie arvates aitaksid efektiivsemalt maksupettuste vastu võidelda ning ei koormaks ausaid ettevõtjaid: näiteks laiendada pöördmaksustamist, kehtestada täiendavaid tegevusloa ja tagatise nõudeid, tegevuspiiranguid, kapitalinõudeid jne riskantsetes valdkondades (sarnaselt vedelkütuse käitlejatele), nõuda riskantsete tehingu puhul käibemaksu kinnipidamist (ostjale pannakse kohustus maksta käibemaks müüja asemel otse MTA-le), kehtestada käibedeklaratsioonile lisalahtreid või nõuda tehingupõhist lisainfot ainult teatud riskigruppi kuuluvatelt ettevõtjatelt.
Soovime, et Riigikogu võtaks need alternatiivid uuesti arutusele. Samuti teeme ettepaneku korraldada ettevõtjate hulgas küsitlus, et välja selgitada, kui palju on seadusemuudatus kaasa toonud aja- ja rahakulu.
Samuti peame vajalikuks rõhutada, maksuseaduste muudatuste jõustamisel tuleb anda maksumaksjale piisavalt aega kohanemiseks. Seadusandja ei tohi teha rutakaid otsuseid. Iga tulevase maksumuudatuse kavandamisel tuleb eriti hoolikalt analüüsida muudatuse mõju ettevõtjate (eriti väikeettevõtjate) halduskoormusele.
Samal ajal: Rahandusministeerium andis keskkonnatasu eelnõule hävitava hinnangu -
Küsimus: kuidas peaks ettevõtte "paberites" ja raamatupidamises kajastuma pisinäriliste hävitamiseks ette nähtud kass? Käsundusleping, tööleping või kanname sisse "väikevahendina"???
NB! EI ole huumoriküsimus! -
Tean, et näiteks ettevõtetel, mille territooriumi valvavad koerad, on vähemalt toidukulud nendele täiesti raamatupidamiskõlblikud. Kas ka ravi, vaktsineerimine jms, ei oska öelda, kuna pole kunagi huvi tundnud.
PPA teenistuskoerte töösuhted peaks ka igapidi ametlikud olema.
Mis su raamatupidaja üles? -
"Offf"
Küsimus: kuidas peaks ettevõtte "paberites" ja raamatupidamises kajastuma pisinäriliste hävitamiseks ette nähtud kass? Käsundusleping, tööleping või kanname sisse "väikevahendina"???
NB! EI ole huumoriküsimus!
Raamatupidamise vaatenurgast on õige väikevahendi variant. Kulud inventari kontolt ja võiks väikevahendina arvele võtta. Sellise teenistusloomaga seotud kulude (toit, loomaarst, mingid kandepuuridvms) jaoks võib raamatupidamises täitsa eraldi konto teha. -
"Offf"
Küsimus: kuidas peaks ettevõtte "paberites" ja raamatupidamises kajastuma pisinäriliste hävitamiseks ette nähtud kass?
Riia Farmaatsiatehas kui ta veel bõrsil oli, omas sellist 213 eurost kirjet bilansis (https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=bac982a7d6964efdb2b6ce19909f831d6&lang=en):
ASSETS -> Long-term investments -> (11) Fixed assets -> (14) Work animals and product animals -> Guard dogs