Mobiilinumbri liikuvus
Log in or create an account to leave a comment
-
Algav 2005. aasta peaks esimese asjana tooma kaasa rõõmusõnumi kõigile mobiiliomanikele, nimelt nii kehtiva telekommunikatsiooniseaduse kui ka seda asendava elektroonilise side seaduse kohaselt rakendub Eestis vähem kui nädala pärast mobiilinumbrite liikuvus, mis võimaldab kõigil lepingulistel klientidel võtta oma kehtiv mobiilinumber kaasa ja minna sellega üle uue operaatori juurde.
Riigihanke võitja Abobase on suutnud süsteemi valmis ehitada ja tehnilised testid on õnnelikud läbitud. Seega võib asja põhimõtteliselt õnnestunuks lugeda ja ei näe põhjust, miks asi reaalselt käivituma ei peaks. Protseduurilisi segadusi võib alguses küll ette tulla, kuid ilmselt protsessi see ei väära.
Prognoosid liikujate mahu kohta on erinevad, meedias liigub enim Radiolinja oma, kus oodatakse potentsiaalseks numbrivahetajate arvuks 200 000. Teised operaatorid on oma hinnnangutes tagasihoidlikumad.
Tõenäoliselt lööb numbriliikuvus esimena turgu valitseva EMT pihta ning seda kahel moel korraga. Ühelt poolt paratamatu tüdinenud klientide lahkumine ning teiselt poolt olulised hinnaalandused lahkuda ähvardavate klientide säilitamiseks. Aga oma mõju avaldab see tõenäoliselt kõigile, kellele rohkem, kellele vähem.
Isiklikult kavatsen küll kohe 3. jaanuaril minna, lõpetada lepingu senise surmani äratüüdanud rööveloperaatoriga ja viia oma mobiilinumber ühe teise operaatori võrku.
Millised on arvamused? Kas taolisi plaane peavad teisedki foorumlased? -
Velikij proovi ära jah, isiklikult jään EMT kliendiks edasi, sest minu kuu arve on sinna 2000 kanti ja hindan kõrgelt nende kvaliteeti. Mul on au olnud katsetada ka teisi operaatoreid - tänan EI, need hakkimised ja levikõikumised ( puudumine ) ei kompenseeri küll seda tühist hinnavahet.
-
Huvitaval kombel on rahvamobiil Zorro tabanud oma reklaamides EMT suurima nõrkuse. Nimelt reklaamitakse ennast kui kõige sõbralikum tegija turul, vastandudes sellega EMT kuvandile.
Teiselt poolt iseloomustasid kliendid veel paar kuud tagasi Hansapanka kui suur, ahne (EMORI küsitlus vist), kuid pärast intressimäärade langetamist klientide väljavool pangast lõppes. Ehk saab ka EMT sellega hakkama. -
Lahkudes EMT-ST, saad oma vana nr-i aasta jooksul tagasi.Olen nüüd proovinud Tele2,Radiolinat:kogemusena võin lisada: EMT-kallis aga teenus kõige kvaliteetsem, seega kavatsen lähiajal Emt-i tagasi minna.Teistel pidevad jamad leviga,teenindusega...
-
Ma ei hakka nimesid nimetama ja firmadele reklaami/antireklaami tegema, aga kes tunnevad, need teavad niigi, mis operaatoritest käib jutt.
Ja rick12, ega ma tundmatus kohas vette ei hüppa, selle operaatori kõnekaart on mul alati kaasas, kui peaks olema hädavajalik helistada (rööveloperaatoril võrk hõivatud, hakib, sakib jne). Nii et tean, miks selle operaatori valin, ainus põhjus on kvaliteet! Hinda on võimalik minutitega alla kaubelda, aga tegeliku kvaliteedi muutmine maksab oi kui palju miljoneid.
Seda isikliku poole pealt, mis pole tegelikult oluline.
Huvitab ikka see, kui paljud liikuda kavatsevad ja miks. Ja kuidas see 4 tegija käibele/kasumile mõjub. -
No selgub, et ma pole ainus, kes operaatorit kohe vahetada kavatseb:
"Eesti ligi 1,2 miljoni kliendiga mobiiltelefonikasutajate turul võib firmat vahetada ligi 150 000–170 000 klienti, ennustas Bravocomi juht Peep Põldsamm.
Uuest aastast tulevad Bravocomi üle firma aktsionäride ettevõtted. Tuntuim Bravocomi omanik on Eesti Ekspressi ja Eesti Päevalehe ning trüki- ja inkassofirmade valdaja Hans H. Luik."
pikemalt: http://www.postimees.ee/301204/esileht/153832.php
Seega esimene põnts EMT ja Radiolinja pihta. -
Kahe otsaga asi. Palju on kindlasti lumpenit, need jäävadki keerlema, et kus jälle kroon viinarahaks rohkem üle jääb. Huvitav oleks teada palju on neid, kes ühe korra vahetavad.
-
Velikij, nii anonüümselt ei ole ilus rääkida. Ma ka sulle ei ütle, kas vahetan operaatorit või ei ;-)
Tegelt maksab mu kõned firma.
See Peep Põldsammi tsiteerimine igal pool... Tema huvi on, et võimalikult palju oleks neid jooksikuid, siis ehk satuvad mõned ka Bravocomi.
Tänases Äripäevas on kõnehindade võrdlemise tabel. Raske on öelda milline on odavaim. -
Sorry, MSM, ma lihtsalt arvasin, et kui mitteanonüümselt rääkida, siis pole see hoopis ilus, kuna seda võib tõlgendada varjatud reklaamina.
Aga well, nimetame siis asju õigete nimetega, vahetan oma EMT liitumise Radiolinja vastu.
Kas nüüd ütled? :-))
Head vana-aasta lõppu kõigile ja paremat numbriliikuvuse aastat! -
ausalt öeldes vaidleks ma tibake vastu...olen nõus eespool mainitutega, et emt pakub täiesti kvaliteetset teenust ka petseri oblastis, leviala äärealadel, kus näiteks tele2te ei eksisteerigi.Aga!kuna mina ei pendelda linnade vahel, vaid elutsen tallinnas, siis siin saab tele2 väga hästi igalpool hakkama, pole hakkimisi ega teenindusest sõltuvaid probleeme, niiet minuarust on majanduslikult tele2 mõtekam, kui emt ja seda siis tallinlasele...
Päikest! -
Ei mäleta, et Petseri oleks kunagi oblast olnud, Pätsu ajal oli ta maakond ja pärast seda rajoon Pihkva oblastis ning seda siiamaani.
Mis puudutab aga Petseri rajooniga kaasnevaid Eesti valdu nagu ntx Värska ehk eelpoolmainitet äärealasid, siis seal on levi kvaliteet parim Tele2-l, väga korralik RLE-l ja üsna kehvake EMT-l. Sama järjestus on mõistagi ka tugijaamade vanuses, Tele2 uusim, EMT vanim.
Sic transit gloria mundi! -
Tegin vahepeal väikese lõunauinaku ja selle ajal nägin unes, et juba kolmas sada numbriliigutajaid on oma avaldused operaatoritele esitanud. Ei tea, palju neid siis veel päeva lõpuks kokku tulla võib... :-)
-
velikij - ise pidasid ikka sõna?
-
oi, oi oinalugu
-
Ise läksin kõigepealt ikka rööveloperaatori juurde, et vaadata, kas (ja kui jah, siis kuidas) lahkuvaid kliente kinni hoida püütakse. Aga ei aidanud ussi- ega püssirohi, üritasin küll leti taga istuvale viksile noormehele igatepidi selgeks teha, et pole mõtet aastatepikkust klienti, kel pealegi arved alati õigel ajal makstud, kohe uksest välja saata, aga tulemus oli ümmargune null. Proovisin küll mingit sooduspakkumist, kasvõi ühekordset kuumaksuvabastust, välja kaubelda, aga ei yhtään mitään. Kurb, väga kurb!
Radiolinjas täna jutule ei saanudki, sest ilmselt uued liitujad jooksid tormi. Aga soovitati homme tulla, pidi ehk rahulikum olema. Loodame. -
Velikij, kuna ma ei tea kui suured sinu kuuarved on, siis ära võta järgmist arvamust isiklikult.
Kõige mõtetumad ja vähem efektiivsed on pisikliendid, kes annavad pisikese osa tulust, kuid arvavad, et kuna klient on kuningas, siis sa PEAD pühendama neile suure osa aega ja lihtsalt PEAD neile mingi sooduka tegema.
Kui Elionist kõnnivad minema sellised pisikliendid, siis hakkab neil tulevikus (konkurentidega võrreldes) veelgi paremini minema. -
Kuldar1, ega mai võtagi isiklikult, aga ma olen olnud EMT jaoks väga kuluefektiivne klient (e-arve, otsekorraldus ja iseteenindus) ning mai arva sugugi, et mulle peab pühendama suure osa aega (mis on väga kallis, tean seda hästi!). Viimati kulutasin kalli EMT aega selle numbriga siis, kui liitusin. Ja sinna on päris palju aastaid tagasi. Pealegi tean üsna hästi, mis kliendi omahind rahas on.
Küsimus on ju tegelikult põhimõttes. Viisakusest oleks võinud ju näidata mikroskoopilistki HOOLIVUST kliendist. Head tahet, ei muud. Ehkki see on selline teoreetiline värk rohkem. Sõltub konkreetse ettevõtte strateegiast. Eesmärk on ju kasum - seda kõigil. Kasumit saab ainult lolli klienti lüpstes. Ja milleks ehitada kvaliteetset võrku, kui oluliselt odavam on kommunikeerida sõnumit kvaliteedist. Ega siis klient kvaliteeti osta, ta ostab kvaliteedi kuvandit.
Elionist minemakõndimise kohta ei oska miskit kosta, aga EMT puhul arvan, et kui kliendid sealt minema kõnnivad, ei hakka neil seepärast paremini minema. Sry, võib-olla ma eksin. -
Kuldar, vabandust, aga väga kummaline arvamus Sul... Vaata, asi on selles, et kunagi ei tea, kas pisiklient jääb edasi pisikliendiks või muutub ühel hetkel suureks. Klienti tasub hoida. Pealegi, sotsiaalne võrgustik toimib väga hästi.
Paralleelina võib tuua näite, kus 17-aastane nolk visatakse autosalongist välja, kuna on maksejõuetu ja "kulutab liialt firma aega". Jah, hetkel küll, aga tõenäoliselt kõnnib ta 5 või 7 aasta pärast autot ostes konkurendi salongi. -
Kuldar, paar märkust veel.
Esiteks, minu külaskäik EMT esindusse oli ainult ajakirjanduslik eksperiment käesoleva foorumi raames, ei enamat. Noormees leti taga oleks võinud kasvõi kõrvade peal seista, ma oleks ikkagi oma numbri ära liigutanud, sest tahan odavaimat hinda ja parimat kvaliteeti ühekorraga. Seda ma erakliendina EMT-s ei saa, ega ma nii naiivne ka ei ole :-). Oluline on see, et ta ei teinud vähimatki proovi klienti säilitada, isegi müügijuttu ei ajanud. See on asjaolu, mis mind väga hämmastas.
Teiseks, ei saa võrrelda Elioni ja EMT-d. Üks on monopol, teine üksnes turgu valitsevas seisundis. Kui esimene jääb selleks ikka väga pikaks ajaks, siis teise puhul on staatuse pikaajaline kehtimine kahtlane (fikseeritakse teadupärast aastaks).
Elioni ja EMT võrdlus ei sobi ka seetõttu, et omavaheline vaba konkurents sunnib kõiki mobiilioperaatoreid katma kogu eestit leviga nii hästi kui võimalik. Fikssides seda vajadust pole, Starman ei pea laienema metsatallu, kus kulud abonendi kohta on kordades suuremad kui linna kortermajas. Samas ühe kliendi liitumine moblaoperaatori võrku ei tekita operaatorile juurde muud, kui täiendavat tulu (kui just sidumistasude bilanss väga paigast ära ei lähe ja tps-de arv kriitiliseks ei kisu). Just seetõttu ongi EMT ükskõikne käitumine hämmastav.
Aga fun tõi väga õige näite! Sobib väga hästi siia konteksti! -
ilmselt küsimus siis selles, et kinnihoidmist teenindaja poolt pole motiveeritud. kas saab üldse motiveerida (tulemust registreerida), kui efektiivne haak eeldab juba enne identifitseerimist moosimist.
ning kui pole motiveeritud - miks peaks kõrvade peal seisma, kui sisse astub 136. klient ja lõunani on 30 minti... -
Nonii, number liigutatud. Nüüd jääb üle vaid oodata, millal uus SIM aktiveerub ja ongi aidaa, rööveloperaator! :-))
-
to: Velikij,Fun
Automüügifirma ja telefonioperaatori kliendihaldus on kaks eri asja, ühel juhul pead tõesti püüdma igat potensiaalset klienti, teisel juhul pead massist tegema valikuid.
Väidan endiselt, et EMT käitumine on äri mõistes asjakohane. Ka sotsiaalse võrgustiku aspektist on asi hea, kui selle "pisikliendi" sõbrad EMT-i klienditeeninduse aega ei võta. Seda rohkem jääb aega suurkliendi ja tema sõprade jaoks. Kehtib ju ka siin ütlus, et "ütle kes on su sõbrad ja ma ütlen kes oled sina..."
Rohkem vaielda pole hetkel mõtet, eks aeg annab arutlust ja aasta-paari pärast saab siis näha, kus see tõde on. -
Kuldar, ega ma Sinuga ei vaidlegi, küsin vaid üht - mille järgi see klienditeenindaja otsustas, et ma pole samas tööalaselt suurkliendi esindaja? Suurkliendi sõber? Peakuju järgi? Riietuse järgi? Kas mul ei või olla siis mitu numbrit, töönumber, eranumber ja kõnekaart? :-)
IRW, seda enam, et 2 minutit enne olin ma just sellessamas esinduses äriklienditeenindajaga lõpetanud toiminguid eesti mõistes väga suure kliendi nimel. :-)
Aga jah, täiesti nõus sellega, et eks aeg annab arutust... -
Kuldar,
ma saan aru, et sellel Velikij klienditeenindajal polnud suurt saba selja taga, et see Velikij klienditeenindaja ongi just selliste väikeste klientide peal, väikeses kohas, väikese laua taga. Suure tõenäosusega jäi see sama sell pärast Velikij lahkumisr a) niisama logelema, b) tegelema mingi penskari kõne väljavõtte probleemiga...
Kas sa, Kuldar, tõepoolest mõtled, et Urmas Sõõrumaa läheb kogu Falcki peale diili tegema kusagile Citymarketi EMT boxi? -
Velikij, EMT-ga liitujaid oli esimesel päeval mitmeid kordi rohkem kui lahkujaid. Miks sa ei võtnud Zorrot? ...1.05 igasse võrku.
Lahkusid ainult odavad kliendid, nagu ütles EMT pressiesindaja.
Eks näe, kas tendents jätkub. -
Vastan sel teemal viimane kord.
Ma ei tea mis on EMT ametlik poliitika, kuid mina juhiks seda ettevõtet nii:
1) Selline väikse laua taga väike klienditeenindaja (palgatasemelt odav), peabki lahendama kliendi muresid, mitte kauplema klienti, kuna tal puudub selleks pädevus.
2) Etteantud kriteeriumi järgi (näit.keskmine kuuarve suurem kui X) on sel "väiksel klienditeenindajal" kohustus suunata mitterahulolev klient "suurema klienditeenindaja" poole, kes oskab suhelda ja oskab teha ka head pakkumist (soodukat)
P.S. priitp, ei mõtle, et Sõõruma läheb Citymarketi boxi, kuna isegi minu juurde tuleb klienditeenindaja ise kohale (siis kui mulle sobib) -
Olete pirtsakad kliendid. Nii see omahind kõrgeks lähebki.
-
Muidugi olen pirtsakas klient. Aga eelnevalt rõhutasin, et ka väga kuluefektiivne operaatori jaoks, sellest oli eespool juba juttu. Nii et omahind ei lähe seetõttu kõrgeks, kuna kulud on madalad. Vastupidi!
Miks ma peaksin võtma Zorro? 1.05 igasse võrku on kampaaniahind. Ma miskipärast ei usu, et see nii jääb. Tahan stabiilset kliendisuhet, mitte kogu aeg uusi pakkumisi passida. Pealegi, kliendil peab olema valikuvabadus. Suured operaatorid seda pakuvad, väikesed mitte. Bravocomi jutulõimes sai juba öeldud, et kuni on ainult Zorro pakett, aga puuduvad Nisu Uuno ja inspektor Kukekese omad, pole neil erilist läbimurret oodata (kui Luige firmad muidugi välja jätta). -
Kuldar, ära jahu siin miskit, et suur- ja väikeklientidel teeb EMT vahet. Pole mitte ainult väikekliendid lahkunud EMT-st vaid ka suurkliendid... Merko näiteks, on ka teisi. Ka LHV lahkus vist? EMT teeb vahet ainult klientidel, 1) kes on vait ja maksavad (nendega pole vaja suhelda) ja 2) klientidel, kes küsivad soodustust (nendega suheldakse ja mitte hästi).
Kui nüüd rääkida sellest, et EMT on rohkem kliente juurde saanud kui kaotanud... siis mina seda uudist eriti tõsiselt ei võtaks. Esimestel päevadel rabelevad väga vähesed. Ma ootaks esimese kuu andmed ära ja siis teeks alles kokkuvõtte. -
fire, mina ei jahu, ma räägin enda kogetust
EMT on korduvalt ise omal algatusel pöördunud meie poole, et pakkuda järjekordset soodukat (kindlasti ei ole see hinna mõttes parim, kuid piisavlt hea ja olen rahul)
Merko, LHV jm. suurklientide puhul pole neil olnud siis piisavalt hea suurkliendihaldur ja see on tõesti EMT probleem. -
Ei tee need teised operaatorid ka midagi üksikisikust kliendi kinnihoidmiseks!
Olen juba mitu aastat Tele 2 klient olnud. Kuna suvitan Hiiumaal, siis seal ikka levi neil väga s...tt (sama ka Saaremaal). Juba mitu aastat küsin - kas võetakse midagi ette levi parandamiseks , ja vastused ikka olnud nipsakad- klient valib operaatori (seega teenuse kvaliteet- ja (või) odavus.) Nüüd kui number liigutatav /vaatan kaalun seda asja - Ja ilmsesti tuleb operaatorit vahetada (ja Ka EMT ei ole välistatud) -
to nier:
Leviala parandamine on strateegiline otsus ja nõuab planeerimist. Eestis ei saa kunagi olema 100%-liselt GSM leviga kaetud - igasse nurka ei ole selle tekitamine lihtsalt kasumlik ja mõttekas. Kui operaatorid hakkaksid kõikide "metsatalude" soovidele vastutulles maste püsti ajama, siis oleks uilusad kasuminumbrid tunduvalt kõhnemad. -
to Green
Loomulikult. See polnudki minu mõtte sisu. Vaid 1. Klienditeenindaja ülbe suhtumine! (mida on eespool toodud välja EMT-ga suhtlemisel)
2. Teenus võib küll odav olla- aga kui ta on füüsiliselt (võib-olla ka kena teenindus) kehv, siis peab ikka operaatorit vahetama.
3. Ega saarte peal nüüd väga see metsatalu jutt ikka ka ei kehti- asi on ikka palju mastaapsem. Katmata on ikka väga suur osa saartest (Tele 2). Ja tegelikult puhkavad saartel ikkagi kopsakama rahakotiga kliendid, ja helistada on ka ikka sealt päris tihti vaja. Aga tõepoolest on see juba Operaatori enese strateegiline otsus! -
Tegelikult need, kellel mobiiliga rohkem rääkimine on eluliselt oluline, omavad ka firma nimel numbrit ja nagu siin juba läbi kumanud on, tegeletakse firmadega veidi teistmoodi. Eraisikud on enamasti (!!!) väikese arve summaga ja miks peaks mingi operaatorfirma üritama klienti kinni hoida, kui see alati rahulolematu klient teeb oma kopkate säästmiseks nagunii just nii nagu paremaks peab. Laseb emt hinnad kunagi alla, jooksevad need ju kõik tormi tagasi.
-
recur, eraklienti tasub hoida näiteks kasvõi seepärast, et see sama eraklient võib olla samal ajal ka mõne firma juht... Ei ole välistatud, et see sama firmajuht võib saunas oma neljale firmajuhist sõbrale mainida, et näete, hinnad samad, kvaliteet ka sama, aga operaatori X juures on teenindus ikka täilik p****. Vaevalt, et see operaatorile X hea reklaam on...
Sotsiaalset suhtlemist ja kogemuste vahetmist ei tasu alahinnata... Või mispärast siis teie arvates enamik reklaame stiilis "olen ise proovinud ja ilgelt hea on, proovi sinagi!" stiilis on? -
miks peab firma mingit klienti kinni hoidma väikese arvesummaga,
kui uuele liitujale pakutakse 2005 eeku ? -
Recur, sorry, aga Su jutus on väga räige loogikaviga.
EMT on end turul aastatepikkuse töö tulemusena positsioneerinud kvaliteediliidrina. Miljoneid on maetud outdoori, trükki ja telesse selle kuvandi kinnistamiseks. EMT lihtsalt ei saa tulla hinnas allapoole kui RLE või Tele2 (NB!!! jutt käib jaeklientidest, äriklienditurul on teatavasti väga hoopis teised seadused). See, et konkurentide kõrval levi lonkab, ei tähenda midagi. Kuvand maksab ja see nõuab kallimat hinda. Kallim hind on osa kvaliteetbrandi kuvandist.
Eelnev tähendab aga seda, et üldiselt need minusugused (mitte ma ise, sest ma hindan reaalset kõnekvaliteeti, mitte plakati suurust ning minu otsuseid ei loksuta tegelikult karvavõrdki, kas EMT püüab eraklienti hoida või mitte) teise eesti esindajad, kes kopkaid loevad, ei saa EMT-i tagasi joosta. Nad võivad pendeldada Diili, Zorro või Tele2-e vahel, aga mitte iialgi EMT-sse tormi tagasi. Sest sel juhul poleks see lihtsalt enam EMT! -
täpsustan:
koik vanad tegijad pakuvad uutele liitujatele soodustusi.
selleks, et inimese dmujalt yle tuleks, ja nad ei kysi, palju sul keskmine kuuarve enne oli.
emt pakub 2005 krooni. okei, mis siis et mingi aasta-kahe peale.
kui su arve on 200-300 eek, mis 2eek/min puhul on moeldav, siis tekib kysimus,
kas marketingumehed on idioodid?
p6hit6ed:
1)inimene on laisk, ta ei viici vahetada, kui piuudub mojuv pohjus ja uus pakkuja midagi margatavalt paremat ei paku
2)vana kliendi hoidmine on lihstam kui uue saamine
nyyd siis inimene lahkub emtist diili, et mone kuu pärast tagasi tulla emti.
tehingukulud on, aga voidab klient. emtile kulukas. whats the point?
mobiilside on commodity, ehk siis konkuents=hind.
se kvaliteedijutt on yöäk.
ehk siis, millal hakatakse headele klientidele soodustusi tegema?
zorro on 1.05 minut, miks peaks tyyp tanavalt maksma 3 as in emt? -
fun, firmajuht vaevalt hakkab veidi odavama hinna pärast ümber jooksma teise operaatori juurde ja kui oled korra juba klient, pole ju vaja esinduses kogu aeg käia, järelikult mittepädevate klienditeenindajatega kokku ka ei puutu.
Ehk tõesti emt ei saa kunagi samale hinnatasemele kui teised, aga võimalik, et kunagi on ka neil mingeid eeliseid, millega kliente meelitama hakata. Inimesi häirivad ka pisiasjad nagu valede arvete esitamine, pikk asjaajamine vigade korrigeerimisel jne.
Elame, näema. -
recur,
miks firmajuht ei hakka? Just hakkab ja kuidas veel. Kümne inimese säästu on ka kümme korda rohkem - 100 kr kuus, 10 töötajat = 12.000 aastas. Ja seda lihtsalt paari liigutusega, ühe kuu liising nagu maast leitud ;-) -
täpselt Priitp, firmajuht ei opereeri ühe inimese tulude/kuludega, vaid 10te, võibolla ka rohkemate. Ning hinnavahe ei ole mitte veidi odavam vaid... toon näite. EMT profipaketis on teistele mobiilidele helistamine 2.50 aga Radiolinja pakub kui ma ei eksi siis tublisti alla 2 krooni. EMT rõhutab siiani võrgusiseseid kõnehindasid.
AGA, kuidas teeb nüüd klient vahet, mis võrku ta helistab? Numbri järgi enam ju ei tea, ning ei tea ka seda, kas EMT profipaketis võtab sinult 1.75 või röövib 2.50. -
Küsimus oli erakliendi kinnihoidmises, kui see eraklient on firmajuht. Firmadele on pakettidest erinevad (soodsamad) hinnad igal juhul.
-
Sai siin juba märgitud, et äriklienditurg on midagi totaalselt muud ja seal kehtivad eri reeglid.
Aga ka eraklient väärib hoidmist või kuidas? Igas turundusaabitsas on kirjas, et ühe uue kliendi hankimine on seitse korda kallim ja mõttetum kui vana hoidmine.
Ja veel, kui riq andmetel annab EMT uuele liitujale sh numbriliigutajale 2005 krooni kõneaega, siis Radiolinja lausa 2500. Paneb mõtlema? -
Ei ütleks et EMT on parima levialaga, (olen olnud klient). Hetkel kasutan RLE teenust ja üldse ei kurda nende kvaliteedi üle. Võin öelda, et on kohti kus RLE levi on tunduvalt parem kui EMT.
Ja kui arvestada, et inimene liigub ka mujal maailmas, siis hinnatasemelt ja kvaliteedilt on viimane kindlasti soodsam. -
Mulle tundub, et see Vodafone ja maailmas liikumise hinnaeelis on küll Radiolinja puhul suures osas müügijutt. Ise võrdlesin hiljuti näiteks GPRS-i hindu:
Läti:
Radiolinja: LMT 69.00
EMT: LMT 52.00
Leedu:
Radiolinja: Bite 137.00
EMT: OMNITEL 52.00
Soome:
Radiolinja: Elisa 92.00
EMT: Sonera 117.55
Suurbritannia:
Radiolinja: Orange 122.90, Vodafone Ltd. 223.21
EMT: Orange 146.05
St. Lätis-Leedus selge eelis EMT poolel ning Soomes Radiolinja. Brittide juures lööb vist pigem Orange suhteline odavus välja, kuna Vodafone ise oluliselt kallim. Tegelikult selle hinnaga on üldse mõttetu seda GPRS-i vähemalt netis asjade ajamiseks kasutada. Ega vist kõnede osas kah Radiolinja roaming eriti odavam ei tule - pole viitsinud uurida. -
Vordluseks siia ka USA Cingulari hind: $19.99 kuus unlimited interneti puhul, kasuta GPRSi palju tahad. Lisaks oli selle hinna sees veel hunnik messageid (1500 vist) jm nanni.
-
Vodafone ja Radiolinja on täpselt samasugune müügijutt ajukääbikutele nagu kvaliteet ja EMT! Kõnede roaming-hindu võrreldes tuleb hinnavahe Radiolinja kasuks siiski sisse kui uurida piisavalt suurt valimit erinevatest riikidest/roaming-operaatoritest.
Samas, GPRS-roaming on siiski väga sügavalt niitoode. Minusugusele teise eesti esindajale on ikka üsna savi, kas see megabait maksab 92 või 117 krooni, ikkagi on tegu sellise räige kirvega, et odavam on internetikohvik otsida. Kel juba selliseid summasid on välja käia, selle jaoks ei tohiks see hinnavahe küll mitte midagi määrata. -
spunk, kas me räägime ikka ühtedest ja samadest asjadest? See Cingulari hind kehtib vast ikka ainult koduvõrgus, mitte roamingus? Peaaegu sama raha eest saad RLE-s koduvõrgus 150 mega ja sellega ajad ühes kuus asjad enam-vähem ära, kui just heavy-user ei ole.
-
jyrih, ERITI huvitav on see, et Vodafone-partnerist RLE saab inglismaal Orange käest parema roaminguhinna...
spunk, jyri räägib roamingust, Sina Cingulari võrgusisesest gprs hinnast. pole päris sama asi, ka eesti operaatoritel on fixhinnaga pakette selleks. -
Roaming võib olla niitoode, aga kui mul on seda aeg-ajalt vaja, vaatan ikka hinda küll. Erinevalt Eesti linnadest ei ole mujal internetiühenduse leidmine sugugi nii vaevatu töö. Oluliselt lihtsam on notekas oluline kiri täispikkuses üle lugeda, kui mitu tundi mingit asustatud punkti otsida. Nädalase rahulikuma perioodi olulisematest asjadest käib üle nii 3-4 megaga.