Ühistranspordid Tallinnas - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Ühistranspordid Tallinnas

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Missugused arvamused on teil foorumlastel Tallinna tulevaste ühistransportide kohta? Mulle tundub, et juba täna on aeglane liiklus hakkanud majandust tõsiselt pärssima, rääkimata inimeste kõikidest mõttetutest kuludest (kütus, parkimine jne). Tean räägitakse, et eestlased ei taha sõida ühistransportidega niikuinii, aga kui ajakaotus küündib paari tunnini päevas neile kes elavad eeslinnades, siis ehk enamik on valmis ümber mõtlema.

    Odavaim (ehk tasuta) lahendus ummikutele, on eraldada ühe sõiduraja bussidele ja autodele kus vähemalt kolm reisijat, selline süsteem on olnud/on kasutusel Stockholmis. Mis juhtuks näiteks Pirita-Kadrioru teel...

    Kesklinna sõitmine tasuliseks muutmine on teine variant, töötab hästi Londonis, Stockholmis. Hea küll, siis ainult vaesemad loobuvad sõitmisest.

    Pikemaajaliselt, kas kiirrongid, allmaaraudteed või mis on võimalik Tallinnas. Ilus oleks raudteed Lasnamäelt ja Piritalt kes Russalka juures kaoksid maasse, ja siis peatused Viru Keskus, Sakala keskus, Kosmos, Pänu mnt viadukt, ja ruttu Mustamäele edasi... Kas paekivis saab allmaaraudteetunnelit ehitada?

    Nagu näete, ise olen täitsa võhik, aga oleks huvitav kuulata julgeid arvamusi teistelt !
  • Ka Genfis oli bussidel-taksodel õigus kasutada omaette sõidurada ja seetõttu ühistransport (bussid & tramm) kesklinnas liikumiseks palju stabiilsem, kui autoga tipptunnil järve ääres ummikus passimine - 20-30 min. ühelt kaldalt teisele. Aga autoga tipptunnil linna teise äärde saamiseks oli tihti mõistlik põrutada linna ümbritsevale kiirteele, mille mahakeeramised üsna sügavale linna sisse jõudsid ja sai üsna stabiilse ajaga arvestada. Mistahes ühissõidukid (alates Porche Cayennest, millega üks puudust kannatav parema puudumisel taksot sõitis, kuni trammideni) olid puhtad, graafikus ja bussid-trammid üsna loomulik valik ka jõukamatele kodanikele. "Täitsa lollid", nagu P. Oja kreisiraadios põtrade kohta ütles. :-)
  • Kunagi ammusest ajast on mul mälusoppi jäänud ühe uuringu tulemused. Võrreldi sarnaste potentsiaalidega ja samasuuri linnu omavahel, nende majandust läbi aastakümnete. Selgus korrelatsioon, et need linnad kus liiklusummikuid ei ole, on arenenud hulga jõudsamalt ja saanud hulga jõukamaks kui need linnad kus on läbi aastakümnete liiklusummikud. Samuti jõuti järeldusele, et liiklusummikuteta linnade investeeringud infrastruktuuri tasuvad end kuhjaga tasa üsna pea, elavdunud majanduse tõttu. Võibolla keegi suudab sellise uudise kusagilt välja koukida.
  • Kristjan, eks meil see haisvate kollide meri, mis ühistranspordist vastu vaatab, tõrjub iga vähegi normaalse inimese eemale. Pealegi võib kergelt oma riided ära määrida, rääkimata saadavatest nakkushaigustest ja nina kipitama ajavast laibalõhnast. Lisaks tänaval käies (aga bussipeatusest peab pikka maad jalutama oma sihtkohta) saab üsna kergelt poriseks. Kui keegi lausa otse sind poriga üle ei kalla, siis igal vähegi suuremat kiirust omaval kaubikul on poripilv taga, mis rõõmsalt näkku kargab.

    Tallinna ühistranspordi lahendus oleks tramm, mis jookseb kesklinnas kas tänava kohal relsside peal või maa all. Ja mis sõidaks kiirelt ja mille graafik oleks tihe. Õhtul on nii mõnelgi trammil 30-minutiline vahe sees.
  • to: stefan. Tallinna kesklinnas maa-all ei ole paekivi vaid on vesiliiv ja muu sodi, võibolla ka veidi savi.
  • Tegelikult saab allmaaraurteed rajada igasse pinnasesse - tehakse ju tunneleid läbi vee ja rajatakse terveid linnaosi põhimõtteliselt savisse, mis geotehnilises mõttes on üks ebameeldivamaid pinnaseid üldse. Küsimus aga taandub kõik selllele mis see maksab ja kas ka ära tasub. Stockholmis ja Londonis on ka head lahendused tunnelirongide ehk dub'ide näol, mis kahjuks võrreldes pole Tallinnaga just mitte head alternatiivid, kuna esimeses on rajamistingimused ehk graniit lausa ideaalne allmaarajatiste tegemisesks, sest puudub vajadus toestuseks. Samuti ka suuremalt jaolt Londonis, kus lisaks veel ei tohiks keerukamate projektide tasuvusega nii suuri probleeme olla kui meil. Tallinna nn allinn, ehk mägedest allpool asuv linnaosa aga asetseb just sellisel savirikkal pinnasel, millesse tunneli rajamine nõuab ekstrasuuri kapitalimahtusid ja tõenäoliselt ei tule maaalune rongisõit Tallinnas lähima 25 aasta perspektiivis kõne alla.
    Pigem tõepoolest luua bussidele ja trammidele enam võimalusi ja piirata autoga liikumist sedavõrd, et ajaliselt ja kliendisõbralikkuse poolest oleks mugavam ühistransporti kasutada..
  • Juba Vanas-Roomas peeti teedeühendust väga oluliseks. Seda nii funktsionaalsuse kui kvaliteedi osas ning toona rajatud teid eksisteerib ka praegugi (tõsi, neid on vahepeal ka mõningasel määral renoveeritud).

    Ei tea kui kaugel see plaan on, kuid üheks konkreetsemalt Viimsi-kesklinn suunale leevenduse toojaks pidi olema uus sõidurida, mis luuakse teisele poole kunagist Kadrioru tivolit ja rajatakse mingil määral vist ka veepiirist kaugemale. Ei tea kui hea meel selle üle Kadrioru tivoli arendajatel on/oleks, aga see selleks. Algama pidi vist Russalka kandist. Ummikud Pirita teel suunaga kesklinna poole saavadki sellest kohast alguse.

    Ma ei oma piisavat geoloogilist kompetentsi, hindamaks graniidi ja paekivi koostise erinevusi, kuid soomlased on küll erinevaid auto- ning rongiteid graniidi sisse rajanud, seega äkki saab ka paekivisse, küsimus vast pigem maksumuses.

    Praeguse transpordikorralduse osas olen ka ise pikemat aega olnud seda meelt, et ühissõidukitele tuleks teha mingid konkreetsed eelised. Ühissõidukiradade loomine on muidugi iseenesest hea mõte, aga kui lihtsalt osad sõiduread nimetatakse ümber ühissõidukitele määratud ridadeks, siis on vahetud tagajärjed ilmselt suht negatiivsed. Võib olla võimalik rakendada ka mingeid erisusi fooride taga vms.

    Usun, et arendada võiks laiemalt ka koolibusside süsteemi ja seda mitte ainult lähivaldades. Esmalt võiks sellel olla elukeskkonna kvaliteeti parendav aspekt, mis on oluline iibe seisukohast (teine teema, kuid siiski mitte vähem oluline), kuid ka liigsete autosõitude ärahoidmiseks.
  • Foorumis võib ju arutada ja on ennegi arutatud. Tegelikult täiesti mõttetu teema!

    Probleem on selles, et ükski linna valitsev koalitsioon või erakond pole tegelikult huvitatud linna transpordiprobleemide sisulisest lahendamisest. Tegu on täiesti mõttetu tegevusega, kuna kogu taasiseseisvuse aja polegi suurt midagi tehtud (Pärnu mnt -Tammsaare tee eritasandi ristmik välja arvata - ja ka seal osutus tegelik maksumus ligi 2x kallimaks alguses kavandatust) peale kosmeetiliste paranduste ning transpordiprobleemide lahendamine nõuab liiga palju raha - palju kasulikum on lihtsalt 500 krooni kaupa hääli osta.

    Tallinna suurim probleem pole mitte linnaaluse maa geoloogiline ehitus, vaid linna kokkusurutus Ülemiste järve ja mere vahel otse Kesklinna kohas. Tallinna transpordikorraldust aitaks suurepäraselt parandada paari eriatasndilise ristmiku (Russalka, Ülemiste, Haabersti) ning koos nendega Põhja- ja Lõunaväila valmisehitamine. Pärast seda võiks edasi unistada allmaaraudteest jms. utoopilistest asjadest. Raha aga, meenutan, ei ole ja taevast ilmselt ei tule. Inseneribüroo Stratum 2001 valminud uuringu kohaselt suudab Tallinna tänavatevõrk katta 5x suurema autode mahu ehk oluliselt rohkem kui sinna ka puht-teoreetiliselt lähema sajandi jooksul tulla saab (üks inimene ei saa olla korraga rohkem kui ühes autos :), probleem on ristmike läbilaskevõimes.

    2002 aastal KOV valimistel kandideerides lubas üks väga edukas ja tõsiseltvõetav erakond (ei hakka nime nimetama) ehitada Põhjaväil valmis aastaks 2005. 2005 aasta valimistel isegi ei meenutatud seda lubadust. Üks teine erakond kogus hääli sellega, et takistas Põhjaväila lõpuosa kavandamist Pelgulinnas.

    Seega - ilmselt pole probleemid veel kuigi tõsised. Kui keegi (valija) pole rahul, siis võib talle alati meenutada, et kusagil mujal maailmas on mingi rakursi alt vaadates veelgi hullem. Ja raha ka põle!
  • Kui kaart välja võtta siis...
    Esmalt tuleks raudtee Tln kesklinnast välja viia ( Järvele või Ülemistele)
    Siis on võimalik Tehnika tn. pikendada Järvevanani (Tartu mnt suunas),
    saaks tee Tartu mnt.-lt Paldiski mnt-le.
    Raudtee takistab Tehnika tn (kesklinna) ja Kotka tn (kristiine/mustamäe) vahelist teedevõrku.
    Raudtee asendada kiirtrammidega kesklinnast äärelinnadega.
  • Minu eelmise kommentaari mõte oli selles, et niikaua kuni Tallinnas pole ühistransporti, mis ei ristuks muu liiklusega (ja ei seisaks foori taga) ja seega oleks kiire. Niikaua kuni seda pole, pole vähegi raha omavad inimesed huvitatud isikliku auto kasutamisest loobuma, igapäevaselt. Samuti eeldab see piisavalt head , kiiret ja tihedat ühistranspordi-ühendust linnaäärtega.

    Ometigi meil räägitakse suure suuga, et kobige ühistransporti kasutama, aru andmata, et tihti on isegi praegu ühistransport ülekoormatud. Neil kellel on palju vaba aega, sõidavad ühistranspordiga, igapäevaselt.
  • Kui nüüd hakkab jutt minema transiidi bojaari suunas siis tema...
    ...võib oma laadimist toimetada Muugal, Loksal, Paldiskis.
    ...ainult tema pärast vist raudtee kesklinnas ongi.
  • Ühistranspordi korraldus on linnavalitsuse üks suuremaid sigadusi jah, samuti ka see, et raudtee ja eriti ohtlikud veosed ikka läbi linna käivad. Ja kuuldavasti "lahendatakse" probleem nii, et hinnatakse ohu suurus alla, mitte ei viida veoseid välja.

    Ühistranspordi kasutajana julgen siiski väita, et mõni asi on paremaks läinud. Nt selliseid kaaskodanikke, kelle sisenedes kogu ülejäänud seltskond haisu pärast end võimalikult kaugele pressib, on märksa harvem. Ei teagi, kas nad on välja surnud või küüritakse kodutute öömajades puhtaks.

    Jutud haiguste levikust jms on ka liialdus, kuigi gripi perioodil võid muidugi bussis selle pisiku saada.

    Aga rohkem korda ja puhtust oleks muidugi vaja, kahjuks edeneb asi aeglaselt.
  • stefan kirjutas:

    "Odavaim (ehk tasuta) lahendus ummikutele, on eraldada ühe sõiduraja bussidele ja autodele kus vähemalt kolm reisijat, selline süsteem on olnud/on kasutusel Stockholmis. Mis juhtuks näiteks Pirita-Kadrioru teel... "

    ma võin Sulle täpselt kirjeldada mis seal juhtuks - need ülbitsejad, kes praegu teistest mööda trügivad teepeenralt, russalka parklast ja (nb!) jalgratta-jalgteed mööda, kiidavad seda ettepanekut taevani. teiste stressitase ainult tõuseks ja politsei passiks ikka pool aastat tagasi toimunud merivälja tee laiendamisest maha jäänud 30-märkide juures.
  • Seemiku kirjeldus vastab 100% tõele. Seega mingi eraldi ühistranspordi rida ei sunniks küll kedagi rohkem bussiga Piritalt linna sõitma.
  • linnasisene yhistransport peaks olema tasuta. selle maksavad kinni autoomanikud.
    tallinna ummikute p6hjus on t6esti RAUDTEE. need 2-3 viadukti ylemiste-kristiine t6mbadv k6ri kokku.

    >>Siis on võimalik Tehnika tn. pikendada Järvevanani (Tartu mnt suunas),
    see muideks on plaanis 2007 voi 2008

    seemik, politsei ei tee oma t;;d. miskeid ihtsaid asju / kiireuseyletamisi peeditakse,
    aga valestiparkimine ja liikluseeskirjade rikkumine on t'ileik no event.
  • lugesin kusagilt postkasti ilmunud ajalehest ,et tehnika t2navat pikendatakse esialgu veerenni t2navani.t88dega pidi alustatama 2007 aasta aprilli kuus.kaalumisel on ka sama aegselt p2rnu mnt viadukti alla ,uue raudtee peatuse ehitamine, linnal2hirongidele.aga see viimane ei pidanud veel kindel olema.
  • ma ei saa aru lillekyla peatusest - miks ei voiks olla ka parnu mnt all? ma ei saa aru miks see v6tab aastaid aega - perrooni ehitamine on like 1-2 nädalat
  • Hollandis näiteks on bussidel, linnade sees tihtilugu eraldi rajad sageli algab eraldi rada ca 100 meetrit ennem ristmiku ning lõpeb 100 meetrit peale ülejäänud aja on rajad koos. Teiseks kasutatakse väga palju seal ühistranspordiraja füüsilist eraldamist teistest radadest, kõrgendatud äärekividega. Enamasti on kuskil selle eraldatud raja keskel ka bussi teljele ja põhjakõrgusele sobilikud tõkked. Selleks et takistada madalama põhjaga autosid sõitmast on tõkised piisavalt kõrged. Selleks et takistada madalama teljevahega autosid on vahel ainult sellised kitsad rajad et suurem veok-buss läbi mahuks. SUV-e vist need meetmed eemale ei hoia aga imprezad, bemarid hoiaks küll eemal.
  • häh, meil õnnestub songisseppadel kerge vaevaga takistada kõikide sõidukite liikumist kõikidel radadel ja mitte muhkude vaid lohkude abil.
  • seemik, õiged kommid! Hakka või uskuma jumalikku ettenägelikkust nimedevalimisel!
  • tallinna linnvalitsust tahaks s6imata.
    selle asemel et tegeleda probleemiga - valestiparkimisega - tehakse koikjal kesklinnas parkimine tasuliseks.
    ja siis elanikud, nagu mina naiteks, pean ostma mineid parkimisoigust andvaid kaarte. kusjuures ma yldiselt liigun juba praegu kesklinnas ainult trammiga.. autoga on ainus lahendus viru keskus, aga see on nii r6ve ehitis, et ei tahaks toetada..

    kui politsei juba praegu viiks ära koik kesklinnas valesti pargitud autod, siis varsti enam ei tuldaks autoga kesklinna, sest kes se viitsib pool tundi otsida parkimiskohta ja siis tagasi soitma kuskile tondile.. ja kui valesti pargid, viiakse auto minema. paar-kolm korda saad trahve ja viivistasusid ja parklaarveid ja siis tuled juba bussi-trammiga. voila! kesklinna liikluskoormus lahendatud.

    praegu pohjendatakse tasulist parkimist sellega et kaitsta elanikke röövparkijate eest, aga huvitav mis vahe on tsaulisel alal tasuta parkival autol ja tasuta alal valesti parkival autol? tasulisel alal parkimise trahvi saab endale falck, tasuta alal valesti parkiva oma riik.. riigil pole aga raha et politsei tegeleks valestiparkimisega! ainuyksi rahandusministeeriumi ymbrusest saaks aastaga paari mersu raha kokku!

    katkised teed kyll piiravad liikluskiirust ja tihedust, aga selle remondile kulunud rahaga kasvatatkse eesti välisv6lga..

    ajuvabadus!
  • yhistranspordirajal voiks asi käia teljemassi-RFID alusel.. isegi hummer ei peta bussiks.
    ja N***** ykskord voiks politsei juba neid maasturimehi ka hakata konkreetselt peedistama.
    aga ikarus koos saunaga tagaosas oleks hea naistemagnet.
    ja neid mahuks rohkem kui lincoln navigatorisse..
  • ehk lahendaks olukorra süsteem, mis antud videos näha:

    http://www.staringat.com/?p=57
  • kui ülemise video ka ära olin vaadanud, hakkas mulle see lahendus meeldima. kas ei saaks ühte pilootprojekti pirita tee ääres realiseerida? :-)
  • russalka parkla? sinna võiks esialgu lihtsalt okastraadi maha visata...

    aga sellele süsteemile leiaks igal pool rakendust. bussi rajad, enne ristmiku pideva joonega rea vahetused jne. kui mõni oma luksmasina sinna sodiks sõidab,siis järgmine kord taltsutab oma ego... ei ole vaja igale poole trügida.
  • tõesti ülihea !!!
    vaatamisel meenus samuti just pirita tee jt kohad kus mõned "valitumad" arvavad et nende aeg on kallim kui teistel.
    lisaks võiks paigaldada ühistranspordi radadele ka automaatseid politsei kaameraid, mis fikseeriksid rikkumise ja rikkuja ning lihtsustatult jääks üle vaid arve postitada.
  • Eile hommikul oli imearmas olukord, kus üks russalka parklast läbikihutaja minu taha seisma / sõitma jäi. Valisin spetsiaalselt sellise sõidustiili, et teda seal taga ikka kauem oleks ja näitasin lastele ka ahvi läbi klaasi. Kõigil oli väga lõbus.
  • Vabaduse pst saab sama trikki proovida "keskmise" rea kaudu... ilmselt seepärast ongi pidevalt ohutussaarte postid maha sõidetud !
  • Täna hommikul tabas mind šokk - tavapärasel hommikusel kellaajal läbisin Russalka ristmiku ilma peatumata. Ummikud lihtsalt puudusid nii Pirita kui Lasnamäe suunal. Ilma mingi täiendava ühistranspordi rajata.

    Mis arvate, miks eelmisel esmaspäeval oli ummik ja võin kihla vedada, et nädala pärast on jälle?
  • no karta on, et polnud lapsi kooli viivaid vanemaid :)
  • See 1. septembri fenomen on juba paar aastat toiminud.
    Siit järeldus: sulgeme koolid ja lasteaiad ning Tallina transpordiprobleemid ongi lahendatud :)) Varsti Tehtud! - koolid juba panditud!
  • koolibussi teema vist ka ikka kuidagi peaks toimima, ebanormaalne on see liiklusvoo kõikumine koolivaheag vs. muu periood
    Ei kujuta hästi ette kas viimsist Rocca al Mare kooli lapsi viivad lapsevanemad hulluks ei lähe selle igapäevase passimise ja venimisega.
  • Ma just mõtlesin, et kas see koolibuss ei liigu juba....

    Üldiselt olne vahetanud Pirita tee kanali vastu kuid viimased päevad pidanud olude sunnil tulema Pirita tee kaudu ja tundub ikka kuidagi väga rahulik.
  • no lisaks sellele, et lapsed on vaja kooli saada peavad ju vanemad ise ka kuidagi tööle saama? koolibuss kindlasti aitab probleemi pisutki leevendada aga ei saa seda kaotada ka siis kui neid busse rohkem kulgeks.

  • “Puhkused on võetud, sest valitsuse vahetumise tõttu on tekkinud hingetõmbeaeg ja sisulise töö tegijatel on võimalus nädalake puhata. Et olla värske, kui uus inimene tuleb,” ütles Soonik.

    seee on siis tegelik põhjus ummikute puudumisel - inimesed puhkavad poliitikast :))


    http://www.delfi.ee/news/majandus/aripaev/article.php?id=15374896
  • 1 variant: Eks vist paljud lapsevanemad on võtnud lastega koos puhkuse sõitmaks välismaale näiteks.
  • Nali naljaks, Soonik, aga tegelikult on näide masendav - Tallinna liikluse ajavad tipptunnil umbe justnimelt lapsi autodega kooli viivad lapsevanemad, mitte tööleruttajad. Koolibuss käib juba talvest saati, aga üks buss ei suuda asja ja üldist suhtumist kuigivõrd muuta.
  • Mis siin masendavat on? Igaüks valib oma liikumisviisi ise ja lapse viimine kooli on niisama põhjuslik, kui täiskasvanute tööle ruttamine. Bussid käivad ju ka neile...
  • ülalmainit postid on kasutusel nizzas vanalinna sõidu piiramiseks näiteks. Nizzas on näituseks ka ühistranspordil (bussid) oma rada kuna linn ise laiub mööda randa praktiliselt ida-lääne suunas ja ei sõida seal midagi tavahummeriga naljatilkasid - eks see rohkem liikluskultuuri ja järelvalve küsimus
  • See oleks Tallinna lahendus :)?

    http://www.sampaist.com/archives/2007/03/18/china_quase_ult.php (video)

    Superbussid Hiinast
    postitas doc parem-üks-buss-kui-sada-rollerit osak. 0:40 20th märts, 2007
    ratastel Soovides saada kõiges maailma suurimaks, on Hiina hiljuti tõstnud katte maailma suurimalt bussilt nagu teavitab Youth Daily. Zhejiang Young Man Vehicle Groupi nimeline busside tootja esitles 25 meetri pikkust mudelit "Superliner". Esitlus toimus Shanghais 2007 aasta bussitootjate kokkutulekul. Bussil on viis ust, 40 istet, jaksab vedada kuni 300 reisijat ning juhi sõnul on mugav ka tänavanurkadel pööramisel. Sedasi üritatakse lahendada transpordiprobleeme olümpiamängude ajaks. Paraku on jäänud mulje, et mahukad masstranspordilahendused on mõeldud vaid kasutamiseks Pekingi ning Hangzhou linnades.

    http://www.minut.ee/article.pl?sid=07/03/19/2253215&mode=nested
  • Velikij - tuline õigus. Hommikul võib koguni pool tundi hiljem kodust välja tulla ning linna jõuda ikka samal kellaajal, mis varem. Ainult et siis tavapärasel ajal tuleb tunnikese ummikus istuda.

    Ettepanek, lapsed kooli alles kella 10:00ks, siis ei takistaks see tööinimese õigel ajal linna jõudmist ning ei pärsiks tootlikkust. Ja kooli loomulikult koolibussidega. Vastasel juhul võiks jätkata seda kohvi-tibide kampaaniat ning ummikus olevatele inimestele mitte Russalka juures vaid juba Viimsi piiril kohvi ja hommikuputru pakkuda.
  • Tööleruttajad ei pea tõenäoliselt kõik üheks kellaajaks tööle minema. Need, kes täpselt kellast-kellani tööl käivad, ei omagi tihti isiklikku autot - palk pole sellisel kaadril piisavalt kõrge. Küll aga laste koolitunnid algavad kõikjal ühel ja samal ajal. Vanemad viivad lapsed kõik ühel ajal kooli, et siis ka ise varakult tööl olla. Siit idee liikluskorralduse leevendamiseks - koolitundide algust muuta eri koolidel erinevaks. See vajab muidugi põhjalikku uuringut.

  • Ühistranspordis võib Tallinna linn veel ühe asja ära teha - neil perioodidel, millal ummikuid ei ole, on ühistransport tihti ikka megaaeglane. Oleneb ka bussijuhist, aga tõenäoliselt ei tehta bussijuhile midagi, kui ta lõpp-peatusesse 10-15 minutit ettenähtust kauem sõidab. Misest, et keegi bussi ei takista ja ta pigem ise liikluses takistuseks on. Enamasti on aeglase bussi juht mingisugune vanaätt.
  • no ma tahaks seda pilti näha kui kõik pirita poolt tulijad bussiga sõitma hakkavad.

    nii palju busse ei mahuks ju tallinna tänavatele lihtsalt füüsiliselt ära :-)
  • seemik ega igaüks ei pea oma bussiga tulema :))

    Buss mahutab ligi 25auto täie inimesi - tõsi mugavused pole nii head.
    Kui kasutada nö linnalähi busse (istumine kõigile) nõuet - jääb ligi 14 autot vähemaks tänaval.
    Tõsi buss ise võtab ligi 5auto ruumi :)
  • Aga autod mahuvad?
    Pirita on tegelikult imepisike linnaosa, üle 10x väiksem kui Lasnamäe. kui Lasnamäelt tulijad mahuksid kõik bussi ära, ei imestaks selle üle keegi. Pirita inimesed aga ei mahu.
    Kes ütles, et meil on inimesed võrdsed?
  • rakuc kirjutas: "seemik ega igaüks ei pea oma bussiga tulema :))"

    aga just seda ma kardangi! ;-)
  • Omades isiklikku kogemust siis nö tellimustranspordi kasutajana - sõidud turismi kategooria bussidega, linnalähi bussidega ja ka üksikul avariilisel momendil ka linna bussiga.
    Viimasel ajal peamiselt uus linnalähi buss - keskmise pehmusega istmed, kuid üllatus üllatus istmeridade vahed on pikajalgseid säästvad. Tööle bussiga minna on kaks eelist odavam kui autoga, bussis saab puhata veel. Ebamugavuseks on kindel kellaaeg ja päris koju buss ei tule.

    Isiklikult usuksin võimalust, et kui kõigile reisijatele on tagatud istekoht ning bussigraafik on piisavalt tihe võib ühistranspordist asja ka saada - nö parkimismaksu toetava abiga.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon