automaat vs inimene - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

automaat vs inimene

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • kas hansas teeb laenuotsuse inimene või progrmamm. hiljuti tuli uudis, et eluasemelaenu kõlbulikkust hindab programm.

    pokkeris ja males on inimene juba kaotanud.

    ent, kas laenuotsus, mis seob aastakümneteks, on tõesti nüüd masina otsustada?
  • Inimene -> Zombi -> Programm

    Kas on vahet, kas otsuse teeb programm, või inimene kes on ära programmeeritud?
  • Laenuvõtja teeb ikka otsuse ise äkki? Pank küll seob ennast ka aastakümneteks, aga temale on iga kodulaen ikka waaay väiksem asi, kui keskmisele kodanikule.
    Kui laenu võtmine ka automaatseks muutub, vat siis on alles laks 8-)
  • Hansas on mingi automaatne programm, mis võtab arvesse laekumisi pangakontole ning teeb selle põhjal ise laenu/krediitkaardi pakkumisi. Arvan, et eluasemelaenu puhul on lihtsalt mingi programm, kus täita teatud lüngad ära ja see väljastab mingi tulemuse. See on ju koguaeg nii olnud, et mingid protsendid arvutatakse ja seda ei ole tehtud kunagi peast. Inimlik tegur on ikka kasvõi mingite andmete sisestamisel juures ma arvan.
  • Tüüpilist laenu peakski andma tüüpiliste tingimuste järgi. Eks keerulisemaid juhtumeid (s.t. suudad pangale selgeks teha, et sinu olukord on mingis mõttes eriline) hinnatakse ikka vast mingis komisjonis..
  • Väga õige teemapüstitus. Mina pooldan alati automaatidega suhtlemist, vähem vaeva, seletamist, hormoone ja muud jama. Kui on valik, kas inimene või automaat, siis kindlalt automaat. Mind igatahes julgustab see laenu taotlema, kui tean, et seda menetleb korralik hästiprogrammeeritud automaat. Pank võiks ka selgelt avalikkusele teada anda, kas töö teeb automaat või palgasaaja.
    Tänapäeval on automaadid juba nii heal tasemel, et kindlas kontekstis ja paradigmas teevad nad õigeid otsuseid. Males võib Kasparov veel automaati võita, kuid tavainimene seda ei suudaks. Samas ei istu Riigikogus 101 Kasparovit, vaid 101 tavainimest. Kui oleks 101 automaati, oleks hing rohkem rahul. Ja rahvas rohkem rahul. Sest kuidas sa automaati kirud? Automaat ei istu päev läbi puhvetis, ei söö võileiba ega joo konjakit peale. Tema teeb oma tööd ausalt, kiretult, etteantud parameetrite järgi õiglaselt.
  • Keegi tegi Riigikogu WC-s katse ja loendas, kui suur osa kogulastest peseb enne tualetist väljudes käsi. Tubli 70% käsi ei pesnud. Edasi mõelge ise.
  • Järgmine samm on kõigil kodanikel aju välja opereerida ja asendada automaadiga. :)
  • nõus sellega, et monotoonses (yhetyybilises) ja rutiinses tegevuses tuleb inimene asendada automaadiga. Viimane
    *teeb kiiremini
    *kvaliteetsemalt
    *emotsioonitult
    seega taandub kysimus siis sellele kas laenu väljastamine on muutunud niivõrd RUTIINSEKS protseduuriks, et selle yle võib otsuse langetada robot
  • Suuremahulised tehted võib sooritada robot. Viga, mis tehakse, on aga üle-mugavaks hakkamine. Enam pole üllatav, kui lihtsate arvutuste puhul käsi kalkulaatorit toksima hakkab. Toimumas on ehe taandareng.
  • automaadiga on see häda, et selle peab keegi progema ja üldjuhul progeb ühte automaati mitu inimest :D
    Iseasi, et kui see automaat on valmis, siis seda on lihtne paljundada. Lõppkokkuvõttes on suure hulga automaatide puhul vaja vähem kompetentseid inimesi.
  • kardinair
    sellest järeldus, et 30 % riigikogulasi kuseb kätele
  • inimene teeb loomulikult vigu, ent programmil puudub nö terve mõistus. toon lihtsalt hüpoteetilise näite. programm analüüsib laenutaotlust, kõik on ok, aga inimene on sündinud 29. veebruaril. süsteem ei tuvasta sellist kuupäeva, kuna progeja on unustanud selle võimaluse. süsteem tuvastab, et sellist inimest ei saa olemas olla ja ongi kõik. laenu ei saa.
  • Iga normaalse automaatse süsteemi vigasid on võimalik analüüsida. Vaevalt see süsteem lõpptulemusena ainult EI või JAH ütleb. Ikka rohkem "EI, sest ...".

    Üldiselt automaatide poolt. Arvatavasti saaks (ja korralikus e-riigis peakski) julgelt pooled ametnikud automaatidega vahetama. Tohutu kulude kokkuhoid, kiirem teenindus ja mis kõik veel. Eks samme selles suunas tehaksegi aga kaugeltki mitte piisavalt kiirelt. Eks ametnikud punnivad vastu ka - kesse ikka seda oksa saeb, millel ise istub.

    Mingit man - machine dilemmat pole tõstatada vaja, me ei räägi siin A.I.st vaid ikkagi labastest programmidest.
  • Arvatavasti saaks (ja korralikus e-riigis peakski) julgelt pooled ametnikud automaatidega vahetama.
    Selle seltskonna kohta ütles keegi kunagi üsna tabavalt - "tädi-automaadid" :)
  • Lisaks on kasutusel termin tädi-Interface.
    Kui sa kasutad e-maksuametit, sobib sulle ilmselt selle GUI (Graphical User Interface)
    A kui see GUI sulle ei meeldi, lähed kohale ja suhtled põhimõtteliselt sama süsteemiga läbi tädi-Interface'i.
  • endel tädi interfeissidel on umbes samapalju otsustusõigust kui neti interfeisil. Aga tädi interfeiss oskab leida kellegi targema kui tal juhe kokku jooksutada.
  • Lisaks sellele saab tädi interfeisile teha igasugu imelikke päringuid, a la mis kell on, kuidas tuju on ja paluda tal korra peapeal seista.
  • hansa on püüdnud endast kogu aeg luua kuvandit stiilis "sinu lähedal, sinuga koos" jne. piinlik küll, aga tunnistan üles, et reklaam on mulle kuidagi alateadvuses tiksuma jäänud ja on tunne nagu seb oleks mingi süsteem-monstrum nagu autoregistrikeskus, aga hansas on inimesed, kes aitavad mind ja mõtlevad kaasa ja püüavad parima võimaluse leida. rumal minust jah sedasi mõelda.
  • See "sinu lähedal, sinuga koos" käib ainult nende inimeste kohta, kellel on nii palju pappi, et pank on otsustanud personaalpangandust neile pakkuda.
  • mulle tundub, et need tellerid juba ongi halvasti progetud masinad seal, läbi käinud mingist koolitusest mis neid eriti asjadest taipama ei pane ja visatud klinte teenindama.
    Nii vähe kui ma üldse kontoris käin, ikka on mingi jama et teller ei tea, peab helistama, küsima, kutsuma kellegi jne. tsirkus.
    Viimati käisin kred.kaarti vahetamas siis inimene vaatas ekraani üllatunud näoga ja ütles, et "oi teile ei olegi pakkumist valmis".
    Ilmselt see sama serveris rattas jooksev hamster/robot oli mulle unustanud pakkumise valmistada/määrata aga noh 3 h. hiljem helistas keegi elus inimene peakontorist ja teatas, et minge homme järgi oma kaardile.
    Natuke nagu hea inglise huumor sarjast Little Brittain, kus teenindaja ütleb iga kliendi küsimuse vastuseks "Computer says no!"
  • Opex, kui mõni teller ongi kirkam kriit , siis ta korjatakse kiirelt backofficesse ära. Sest kirkaid inimesi on vähe. Liiga vähe.
  • Meil on ka liiga vähe kirkaid juhte kes kirkaid inimsi vajaksid. Enamasti vajatakse ikka masina substituuti.
  • Pangakontoris tuleb jõulise kehaehitusega 40-50 aastane naisterahvas sinu juurde, tal on silt suures rinnas, "SINU LÄHEDAL SINUGA KOOS, Ljudmilla Poklonskaja". Ja siis pöördub ta su poole ja hakkab rääkima. Seda ei saa muud moodi tõlgendada kui varjamatut, sildiga rõhutatud külgelöömise katset. No ei taha tema lähedal ja temaga koos olla. Õudne on ja tahaks põgeneda.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon