Käibemaks tõuseb 1. juulist - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Käibemaks tõuseb 1. juulist

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Eelnõuga tõstetakse käibemaks seniselt 18 protsendilt alates 1. juulist 20 protsendile ning kütuseaktsiis kerkib 10-12 protsenti. Seadusmuudatus näeb ette ka haigushüvitiste kärpe ja õppelaenu hüvitamise lõpetamise.

    Kuidas hakkab mõjutama antud uudis aktsiaturgu? Tuleb järjekordne langus ja näeme uusi põhjasid?

  • Ennustan, et nööri ja köievabrikute aktsiad tõusevad. Kindlasti on positiivse käibega ka matusebürood. Nii et on kuhu investeerida. :-)
  • Kokkuvõttes on kõige selle masendava crapihunniku hulgast siiski valitud kõige valutumad variandid. Ma arvan siiamaani, et oleks saanud ka valitsemiskulusid rohkem kokku hoida ja lellepoegasid-peadirektori-asetäitja-nõuniku-assistente rohkem lahti lasta ning erakondade nooraktiivliikmete poliitilisi tiibu kärpida, aga sisulist poolt see ei oleks ilmselt muutnud. Natuke numbreid siia-sinna, aga vähemalt ei muudetud üldisi põhimõtteid ettevõtjavaenulikumaks (a la astmeline tulumaks või muu surnuksmaksustamise meetod).
    Ühesõnaga, lesser of the whole bunch of evils.
  • See käibemaksutõus annab sisuliselt tunda ainult tõesti väga suurte ostude puhul.
    Kui isik kulutab kuus keskmise netopalga suuruse summa (10,000 kr), siis selle pealt maksab ta vaid kokku 200 krooni rohkem.
    Hinnatõus on ikka suhteliselt marginaale, kui just ettevõtjad käibemaksu lisamise ettekäändel ei kruvi ümardamiste kaudu marginaale väga palju suuremaks.

    Aga kärpekohti on muidugi veel siiski ropult.
    Laiskus, onupojapoliitika ja oma naha hoidmine aga ei lase ühtegi reaalset restruktureerimist vast aga teha.
    Ministeeriumide palgatasemest annaks vabalt 30% alla lüüa, ilma, et sealt spetsialistid ära läheksid.

    Kuigi tegemist on KOV-ga, on näiteks Tallinna linn supernäide sellest, kuidas raha põletatakse.
    Näiteks on Tallinnas selline amet nagu Kultuuriväärtuste Amet.
    Sisuliselt tegelevad nad vist muuseumide ja vaatamisväärsuste haldamisega, nagu olen aru saanud.
    Kogu asja juures on hästi naljakas see, et ametis on Ökonoomikaosakond ühe juhi, kahe peaspetsialisti ja 14 vanemraamatupidajaga.
    Absoluutselt ei saa aru, mida sellises ametis selline mass raamatupidajaid võiks teha.
    Suure tõenäosusega loevad muuseumites münte vms.
    http://www.tallinn.ee/telefoniraamat_puu?puu=Tallinna+Kultuuriv%C3%A4%C3%A4rtuste+Amet%2F%C3%96konoomikaosakond%2FRaamatupidamise+sektor
  • no krt... kas keegi tõesti usub et nendest "valutumatest variantidest" piisab? Ma kardan et sügisel oleme jälle lõhkise küna ees ja tuleb ka valulikumad variandid tõsiselt päevakorda võtta
  • Muidugi tuleb teha - peaks praegu juba tegema.
    Suure tõenäosusega venitame nii kaua kuni peame Läti otsused üks-ühele üle võtma.

    Praegusel hetkel on poliitikutel juba üks-kõik, sest nende jaoks on alanud suvepuhkus ja ühtegi negatiivset otsust ei taheta teha.
    Proovivad inimeste sentimenti ehk suvel veel üleval hoida, kuni päike paistab.
  • Tuleks kätte võtta ja reaalselt kulusi kärpima hakata, mitte tulusi juurde mõelda.

    Praegu on reaalselt kärbitud vaid riigiametnikke palka veidi aga see on vägagi erinev ametkonniti.

    Riigitöötajatele kehtivad ajaloolistel põhjustel kehtestatud eelised tuleks kõik kaotada, näiteks õppelaenu tasumine riigi poolt ja kõrgendatud pension.

    Tuleks kätte võtta ja kärpida ka sotsiaaltoetusi.
    Palju räägitud vanemahüvitise ülemise piirmäära võiks vabalt madalamale tuua praeguseks u 30 000kr'lt. See tuleks kindlalt ära sisude keskmise palgaga, et selle muutmine ei oleks poliitiline palagan tulevikus. Teda ei tuleks sama's tuua 15 000kr kanti nagu mõned erakonnad tahtsid. Minu arust võiks see olla näiteks 2 keskmist palka. Keegi ei jäta last tegemata toetuse vähesuse pärast.

    Võiks kaotada koheselt kodulaenu intressi tulumaksutagastused kui kõigilt pole see võimalik siis vähemalt uutelt laenudelt.

    Pensionid tuleks tagasi viia eelmise aasta tasemele ehk nullida augustist kehtima hakanud 5% pensionitõus ning võiks kaaluda töötavatele pensionäridele, mitte täis pensioni maksmist ja soodustamist, et nad ei võtaks pensioni enne kui reaalselt pensionile jäävad.

    Lisaks võiks kaaluda muude toetuste viimist vajaduse põhisusele kõigile jagamiselt.

    Kõige viimase asjana tuleks kiirelt ja konkreetselt ellu viia radikaalne haldusreform. Peale haldusreformi võiks olla väikseim omavalitsus 5000 elanikuga. Samuti võike kaaluda maavalitsuste vajalikkust.
  • 10% on ju puudu. Juba täna.
    Aga sügisel on ju mis?- valimised. Tüübid lihtsalt veavad sügisesse. Keegi ei hakka mingeid ebapopulaarseid otsuseid tegema.
    Ja nii p...sse või pankrotti lähemegi, otsustage ise milline variant rohkem meeldib.
  • Tundub, et keegi vist ei ole viitsinud pisut ka mõelda, et mida see tähtaeg 1. juuli maksumuudatuse jaoks ka tähendab ?!
    Muudatusteks on aega 40 tundi - vaadake kalendrisse !!!!
    Eritit valus on see jaemüügis, kus kõik hinnad ka etikettidel peavad olema. Tulemuseks on, et see 2% makstakse lihtsalt ettevõtete kasumist.
    Minu arust on riigikogu andnud selge sõnumi kõigile, et nüüd vaadake ise, kuidas saate - meie oma laiskust ja rumalust ei muuda!
  • Ei ole vist vaja tõestada, et tegemist on omakasupüüdlike kaabakatega mitte riigimeestega. Tegelikult oleks vaja suht lihtsaid otsuseid teha (poliitiliselt mitte eriti lihtsaid) - vähendada pensione 5%, vähendada kõigil emadel (mitte ainult kõrgepalgalistel emadel) vanemahüvitist 10%, lõpetda see 300 kroonine lapsetoetuse maksmine, lõpetada kõik kinnisvaralaenu tulumaksusoodustused, tõsta tulumaks tagasi 25%-le.
  • Nii mõneski tarkvaras võib see muudatus osutuda aasta 2000 probleemiga võrreldavaks peavaluks.

    Kui mõnel siin on raamatupidamislikke teadmisi, siis oleksin väga tänulik, kui keegi viitsiks esile tõsta rasked kohad.

    Näiteks:
    - juuni arveid juulis krediteerides tuleb krediteerida 18%-ga
    - mis saab aastas korra arveldamisel, kas esimene poolaasta müüakse ikka 20%-ga
    - ...
  • troim
    hoia pea külm - juhend on lihtne: mis esimeses poolaastas see 18%, mis teises see 20%
  • urmas13,

    Teenuse osutamise periood võib olla pikem kui pool aastat. Ehk vabalt tekib arveid kogu 2009 eest, kus 20% käibekas ka teenuste eest, mida osutati jaanuar kuni juuni 2009 ja mida tekkepõhiselt võidi aga arvestada 18%-ga.
  • Ah mis te nutate, buumi ajal sai kirjutatud arveid milles. osteti kaupa, lisati teenus, pandi mõlemad jaehinnaga kokku. lisati kate, lisati käive, pärast imestati miks niipalju käibekat tagasi saab :)

    Aga jah, esimene aasta läheb 20 % muudatuste tegemine siiski ettevõtetele rohkem maksma kui riigile tulu tuleb.
  • Lisaks meenus, et mul on EASile kohe vaja taotlus esitada, kus kõik pakkumised 18%-se käibekaga ja käibekas seekord toetuskõlbulikuna sees. Nüüd tuleb siis uued pakkumised küsida ja kogu taotlus ringi arvutada (omafinantseering ja toetus). Aega selleks 5 päeva. Vahva.

    Loodan, et Ilves paneb sellele pasale veto ja ütleb, et muudatus jõustugu 1. augustist.
  • Looda sa, et see J**t veto paneb. Enne hoopis sarjab riigikogu, et miks nii palju aega andsid. Samal päeval oleks pidanud asi jõustuma ja rohkem oleks tulnud maksu tõsta. Muidu äkki mõni aktiivsem hakkab veel ettevõtjaks ja Eesti tulebki kriisist välja.
  • Riigiametnikud peaksid saama miinimumpalka, siis ehk hakkaksid mõtlema ka. Ja mis on tegelikult üldse riik, kas need 101 nägu kes seal riigikogus istuvad. Kõtuseaktsiis paneb ikka tugeva paugu rahvale, majandusest nagu ei saa eriti rääkidagi. Majandust nagu eriti ei olegi Eesti riigis.
  • IMO on kütuseaktsiisi ja alko-tubakaaktsiisi tõus OK. Kõigi nende tarbimist on vaja vähendada. Teine küsimus on inflatsioonikriteerium. Aga KMiga panid nad küll puusse.
    Kogu asja küünilisust näitab KM tõus 2% võrra vs. jaeinvestorite tulumaksust vabastamine. Esimene tehti ära triks-traks ühe päevaga (laar veel 1 päev enne ütles, et maksutõusuga ei tasu jamada vms.) teist veeretati kolm aastat edasi tagasi ja lõpuks ei saadudki hakkama.
  • Hr. Ilvese põhifunktsioon on siiski tammede istutamine ja seltsielu. Kui keegi midagi sel teemal piuksub, siis heal juhul hr. Teder. Kui tal muidugi alkoholisisaldusega kalja menetlemise kõrvalt aega juhtub üle jääma.
  • troim
    Ostja saab rahulikult aru, et on vaja vahe(arve)kokkuvõte teha. Kui nüüd koos KM-ga hinnad on lepitud siis on natuke rohkem läbi rääkida.
    Käibemaks on perioodiline maks perioodiga kalendrikuu ja seadus kohustab hiljemalt 7 päeva jooksul pärast kauba või teenuse ostjale kättesaadavaks tegemist ka vastava müügiarve esitama. Nii, et hiljemalt 7 juulil peaks olema 18% arvete esitamine läbi :-(
    See on muidugi teooria. Praktika kõigub veidi.
  • See on tõesti teooria. :) Teenuse osutamine (kättesaadavaks tegemine) on väga lai mõiste.
  • Noh ühel toredal hetkel on see siiski osutatud ;-)
  • Raha loomise alustalaks on käive. Käivet võib tekitada või pärssida - maitse asi.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon