Otsin investorit transpordisektorisse - Free topic - Forum - LHV financial portal

LHV financial portal

Forum Free topic

Otsin investorit transpordisektorisse

Log in or create an account to leave a comment

  • Tervist Lp. Kaasfoorumlased!

    Nagu pealkirjast lugeda võisite, otsin investorit. Tegu on 2a Eestis tegutsenud ettevõttega (maksehäired puuduvad), kes hetkel on ühe sammu kaugusel et tegutseda lisaks Eestile ka Baltimaades. Omame mitmeid lepinguid välispartneritega, kes stabiilselt meilt teenust tellivad ning Baltimaadesse areng oleks ühtlasi seotud ka ühe suure välispartneri huvist kasutada meie teenuseid ka välismaal. Selleks aga oleks vaja investeerida teatud hulk raha (mida kasutatakse reklaamiks ja masinate ostuks). Kui siin foorumis oleks keegi antud teemast (investeerimisest) huvitatud, siis palun kirjutage kas siia või meiliaadressile varnits@hotmail.com Firma nime jätaks viitega konkurentsile hetkel saladuseks.
  • Mis on konkurentsieelis odavate Läti ja Leedu vedajate ees?
  • TaivoS,

    Leian, et läti ja leedu vedajad ei ole väga odavad midagi võrreldes sellega, mida ise saaksin/suudaksin pakkuda. Lisaks ei olegi plaanis konkureerida nn. odavtranspordi hinnaklassis vaid kallimas äri ja VIP sektoris. Selleks on välispartneriga ca 3 kuud erinevaid turuanalüüse ja võimalusi läbi vaetud.
  • Milles seisneb selle äri nn nišš.Kas näete tühja kohta turul? Ma olen enam kui veendunud, et enamus selle foorumi lugejatest pole transpordiäri spetsiifikaga tuttav. Ehk oleks võimalik asja natuke täpsemalt siinsamas seletada? Tahate reklaami jaoks raha, enda reklaamimiseks on teil siin ja praegu hea võimalus :)
  • Kristjan1,

    Ma ei ole kindel, et kas peaks avalikult foorumis sellest niššist põhjalikumalt rääkima. Põhjus miks ma näen, et asi töötaks, on osalt selles, et Eestis see juba töötab ning vastava ala turg, kuhu ma nö. trügin on Lätis ca 4 ja Leedus 2 korda suurem kui siin, kuid samas pole see ala eriti kaetud sealmaal. Tasuta reklaamist ei ütle kunagi ära, kuid investeeringu eest plaanitav reklaam oleks suunatud muidugi ca 95% ulatuses Eestist väljaspoole.
  • Milles asi on? Kardate idee vargust? Need ajad peaks küll läbi olema, kui ideede vargusi kardeti sellises sektoris nagu seda on transport. Vaevalt, et keegi praeguse üleskutse peale tormi jooksma hakkab ja teid rahapakkidega loopima hakkab. Ma ei väida, et idee oleks halb/hea, ma lihtsalt ei tea sellest midagi ja tundub, et "müüa" te seda ideed valmis pole siin. Edu igal juhul, aga mina suhtun teie üritusse skeptiliselt just neil eelpool kirjeldatud põhjustel.
  • Kristjan1,

    Ideevargust ei karda. Kogu äriplaani foorumisse kirja panekul aga ei näe mõtet, seda on vast ikka paberil kergem lugeda või siis kohtudes läbi arutada. Transpordiäri seisneb minu firma puhul inimeste liigutamises ühest punktist teise ning selleks ei pea nad kuskil otsima mu firma masinaid üles, vaid juht otsib nad ise üles. Selle jaoks on loodud ka globaalne booking-sait, mida kasutavad mh ka enamus lennufirmasi ning meie oleme hetkel Eestis ainus firma kelleni need tellimused siis jõuavad. Järgmine samm olekski Läti ja Leedu. Skeptiliselt suhtumine ongi ilmselt iga investori esimene reaktsioon, ega siis saagi kohe foorumi kaudu lepinguid allkirjastada...Miks ma kirjutasin siia - ehk tekib kellegil tõsisem huvi juba projektiga lähemalt tutvuda ning sealt siis edasi minna :)
  • No hakkab juba looma, play that funky music white boy
    mulle jäi praegu arusaamatuks kuidas juht transporti vajavad inimesed üles leiab
  • Palju raha vaja, kui pikaks ajaks ja mis intressiga soovid?
  • kõikidel taksofirmadel on ju sama teenus olemas?
  • kõikides taksofirmades käib asi nii, et klient helistab dispetšerile ja takso saadetakse välja
    siin räägib inimene vastupidisest skeemist, juht leiab ise teenust vajavad kliendid
    kuidas see võimalik on?
    mina ei tea
    olen avatud uutele ideedele, aga siiani pole mulle seda uut ideed seletatud
    kui jutt on taksopeatsuses seisvatest taksodest, siis selles küll midagi uut pole :)
  • Ah tühi ülbitsemine ei ole mõttekas, minuarust nagu mees ei lahmi väga tühja.
  • Kas selle alguses mainitud välispartneri huvi mujal baltikumis koostööd teha nii kaugele ei ulatu, et ta finantseerida aitaks?
  • Kas tegemist on kauba transpordiga või reisijateveoga? Seal on suur põhimõtteline vahe.
  • Tere taas kõigile asjahuvilistele. Katsun vastata kordamööda.

    Panga poole pole veel ise pöördunud. Esialgne idee ongi et kui õnnestub leida investor, kes asja vastu huvi tunneb, õnnestuks vältida pankade nuumamist.

    Tegu pole kindlasti taksoteenusele sarnase teenusega. Meil ei ole mingeid dispetšereid ega muud säärast ning juht päris nii ei käi ka mööda lennujaama/sadamat võttes kellegil hõlma alt kinni et kas too sooviks mugavat privaattransporti kuhugi. Juhtidel on alati täpsed juhised olemas, kelle juurde minna ja kes soovib/on maksnud selle teenuse eest juba meile ette ära. Eestis on see asi üsna korralikult juba käima läinud. Välispartner on välja töötanud ise vastava globaalse saidi läbi mille kõik käib, me teeme veel juurde baltimaadesse ka "kohalikud" saidid (ehk iga üks vastava riigi keeles + inglise keeles). Nad on valmis toetama meid mingil määral reklaami finantseerimisega, kuid mitte sõidukitega. Meil oleks vaja hankida juurde sõidukeid ning teha skandinaavias, keskeuroopas ja natuke baltimaades reklaami. Selle jaoks investorit vaja olekski. Tegemist on siis, nagu öeldud, reisijateveoga. Investeeringu suurus sõltub sellest, kas uued sõidukid välja osta või lihtsalt liisida. Selle peaks juba konkreetse investoriga läbi rääkima või eksin?
  • kui õnnestub leida investor, kes asja vastu huvi tunneb, õnnestuks vältida pankade nuumamist.


    Kuhu ma nullintressiga laenu saaks üle kanda? Kas nii ka sobib, et ma panen raha omakapitali ja kui äri hästi läheb, siis maksate selle lihtsalt tagasi mulle ja teete ise oma äri edasi? Nii väldiks teie pankade nuumamist ja mina tulumaksukohustust.
  • Blink,

    Milleks ironiseerimine? Ma pole sinisilmne, et keegi soovisk nullintressiga laenu mulle anda. Ütlesin lihtsalt, et eelistaksin teha tööd investoriga, mitte pangaga. Kui ei õnnestu investorit leida, siis pöördun panga poole, nii lihtne see ongi.
  • Aga vasta siis teemakohastele küsimustele. Ära muutu ninatargaks, sina küsid raha ja meie tahame vastu tulla.

    winger
    Palju raha vaja, kui pikaks ajaks ja mis intressiga soovid?


  • Winger,

    Vabandust, kui kellelegi näib, et ma olen ninatargaks muutunud. Nagu kirjutasin, siis investeeringu summa sõltub sellest, et kas vaja minevad masinad välja osta või liisingusse võtta. Reklaami peale kulub esialgsete arvutuste järgi 10-12k Eur. Masinate väljaostuks eeldatavalt 140-160k eur. Aeg võiks olla 3-5 aastat, intress kokkuleppel. Siiski pean ennast vanamoeliseks ning vähemalt ärieetiliselt usun, et sellised tingimused peaks paika panema juba näost näkku kohtudes, mitte foorumis. Samas võite alati tõestada et ma eksin?
  • Kui, siis eksid selle koha pealt, et ingelinvestori raha odavamalt kätte tuleb kui panga oma. Ikka pigem vastupidi ja üsna selgelt. Võib olla ainus eelis investori juures on see, et saad mängu tuua osaluse loovutamise, mille üle Eesti pangad vist reeglina diskussioone ei pea.
  • TaivoS,

    Tõepoolest olen kuulnud ise ka seda, et pangad osaluse vastu huvi tavaliselt üles ei näita ning olen kursis ka sellega, et ingelinvestori raha ei pruugi sugugi olla odavam kui panga oma. Lisaväärtusena näen ma seda, et investoritel on tavaliselt olemas ka finantsiline/majandusalane taust, mida saab ka rakendada enda ettevõttesse. Huvi tal peaks ju olema - tema raha on mängus. Pankade puhul head nõu ettevõtte arengu üle küsida tavaliselt ei saa. Lisaks eelistaksin isiklikult tegeleda/suhelda investori, kui pangaga.
  • Palju sul on käivet prognoositud 3-5 aasta peale ning mis on keskmine kasum selle pealt? Kuna mutuub äri kasumlikuks?

    Need on standardküsimused ning nendele võimetus vastata, eriti võimetus tuua välja konkreetsed rahanumbrid näitavad halva peremeest. Peremees teab alati palju ja mida ta tahab.
  • Taibukamad teavad väga hästi, mis ärist jutt käib, piisava kapitali ja hea meeskonna korral on päris suur tort, aga minu hinnangul see Baltikumis turu väiksuse tõttu hästi ei tööta, vähemasti veel mitte, kohalike lemmik poos on eest.
  • luuna,

    See töötab Baltikumis kindlasti ning ma usun et selle tordi saan ka endale peale vajalike investeeringute tegemist :)
    Winger, käive prognoosid, kasumiprognoosid, kasumlikkuse aruanded on mul kõik valmis tehtud ja ootavad investorit, kellele neid näidata. Ma tean väga täpselt mis on mu eesmärgid ning mida ma tahan, kuid sellest räägiks väljaspool foorumit. See on minu poolt üsna kindel tingimus.
  • Kui ma nüüd õigesti aru sain, siis eriti suuri summasid sul siin tarvis tegelikult pole. Autod võtad liisungusse ja pankadega sul probleeme ei teki, kui sul tagatist on neile ette näidata.
    Investori kaasamine tähendab paratamatult ka seda, et ta tahab osalust saada selles äris ja nagu ma ütlesin pole tegemist eriti suurte summadega. Pangalt rendid sa autod sisuliselt. Tulevad positiivsed rahavood, siis võid hakata millegi muu peale mõtlema.


    Kui tegemist on sinu jaoks kindlalt töötava asjaga, siis ei tohiks ju probleem olla tagatise väljapanekuga. Või ikka pole?
  • Muutsin Wingeri postitust pisut ja paluks ka oma pahameele või kriitika väljendamisel/avaldamisel viisakaks ikkagi jääda.
  • Lorien,
    Kas saaks linki sinu praegusele teenusele?
  • Minuarust on see üks viisakamaid rahaküsimisi siiamaani, milleks bashida ?
  • Kui isik soovib leida oma väikesele ettevôtmisele kaasinvestorit, keda ta oma tutvusringkonnast pole leidnud (näiteks pôhjusel, et tal pole tutvusringkonnas sobiva varandusliku seisuga isikuid), siis kuidas soovitavad foorumis küsimise vastased investorit otsida? Just nimelt investorit, kellega koos äririske ja -edu jagada?
    Kui seda tehakse viisakalt ning tegemist on môistliku ideega, siis miks mitte kasutada ka foorumit ühe kanalina? Ma ise küll kahtlen, kas sellest tolku on, sest vist alati läheb teema materdamiseks ära. Osadel juhtudel on see olnud ka muidugi môistetav, nt Siim Kaevatsi kaasus(t)e korral :)
  • Minu jaoks on tegemist järjekordse võimetu isikuga, kes ei suuda vastata ühelegi küsimusele ja ainus viis infot saada on näost näkku kokkusaamine. Kui sellise ettevalmistusega minna panka finantse küsima saadab kliendihaldur esimese 5 minutiga konkurendi juurde.

    Kuna minu nägemusega ajaraiskamisest ei nõustuta, siis pole midagi muud teha kui eemaldada postitused.

    Ma ei salli inimlikku lollust ja ma jään oma eelneva arvamuse juurde rahaküsijast. See kui tõde välja tuuakse, tuleb seda ka õppida alla neelama. Minge suhelge Eesti kapitalile kuuluva ettevõtete omanikega, kes on nõukogu esimehed, saate terve kogemuste võrra rikkamaks.
  • Räigelt tahaks teada, mis äriga tegemist on, aga õue nagu ka ei kisu, see igati ohtlik, võib foorumis mõni pläkutis lugemata jääda, aga rahast ja kuulsusest ära ei ütleks, päris keeruline olukord :)

    Ja kuklas istub veel teadmine, et esimene Eesti sms laenukontor käis samuti siit foorumist raha küsimas ning sai jalaga kõige vausamasse kohta :)
  • Siis on viimane aeg privaatsõnumite saatmise võimalus foorumile juurde liita. Turvaline, seksi palju tahad.
  • winger,
    Millist alternatiivi soovitad? Ilma lahendust pakkumata kritiseerimine on tegevus, mille vôiks jätta tegemata.
  • Tere hommikut taas kõigile. Peale eelnevate postituste lugemist tahaksin enda poolt lisada, et tõepoolest ei ole LHV foorumis näiteks kirjas kuskil, et millist infot ja kui palju peaks jagama soovides leida siit (kaas)investorit. Võib-olla oleks lihtsam, kui oleks privaatsõnumite süsteem siin, võibolla lihtsalt karmid reeglid... Kuna ma ise esimest korda enda firmaga puutun kokku olukorraga, kus oleks vajalik ettevõtte kiireks ja edukaks laienemiseks kaasata kas investori või panga lisakapitali, tunnistan tõesti et ehk ei oska ise olla ka piisavalt "tasemel" et siin foorumis kõigile meeltmööda olla oma vastustega. Suured tänud Kristjan1-le vastuse eest ning ka teistele tänud nõu eest. Tänase seisuga on mulle saatnud kirjad 2 investorit, kellega suhtlen siis edasi. Lingi võin ka anda - www.transfer1.net

    Jõudu ja tänud veelkord kõigile!
  • Mike, millist alternatiivi sa ootad või eeldad? Kriitika on konkreetne, alustada võiks konkreetsete vastuste andmisega konkreetsetele küsimustele. Ma ei näe siin kühvlit.
  • Kodurahu huvides jätan seda foorumit lugemata ja paluksin minu postitustele mitte vastata.
  • Vabandage, aga ma ei näe selles teenuses mitte midagi erilist.
  • Nooh, rockihuvilistele ja stõuneritele reiside korraldamine pole just väga levinud tegevus ehk.
  • Opex,

    Antud investeering ei puudutaks neid reise. See on n.ö. kõrvaltegevus, miski millega firma sai alguse. Eespool kirjutasin ka täpsemalt millega tegu/milleks investeeringut vaja.
  • Lorien, väike nõu sulle, kuna sinu pöördumine on olnud vähemalt viisakas, siin on igasugust kaadrit nähtud raha küsimas.
    Kui sa tahad tõesti kedagi asjast huvituma panna, siis esimese asjana räägid sa ära kogu äriidee. Kuidas sa kavatsed raha teha ja millise eelise oled sa leidnud? Äriidee on hea äriidee siis, kui selles on mingi kombo teenusest/toodetest, mingitest sinu oskustest-positsioonist-supply chain'ist, mis muudavad selle asja raskesti järgitehtavaks, loob sulle miski edge ja oletatavast turunõudlusest. Kui see on idee, mida igaüks võib easily kopeerida, siis ei ole see idee suurt midagi väärt. Lihtsalt executida igasuguseid ideid, neid inimesi kes sellega hakkama saavad on küll ja see muudab investeerimise väga riskantseks. (Näit: SMS oksjonid, igasugu vouchereid müüvad portaalid jne jne.)
    Sellel asjal on veel üks pluss, kui oled oma idee siit hammasrataste vahelt läbi lasknud, saad üsna palju tagasisidet selle kohta, kus võivad varitseda karid.
    Kui see inf on välja jagatud, siis investor saab esialgu ümbriku tagaküljel kiirelt välja arvutada kogu asja potentsiaali, otsustada, kas see on huvitav või mitte ja siis võib isegi hookida mõnega. Seni kuni jutt käib ümber augu hirmsa saladuskatte all, ei olegi tegelikult millestki rääkida.
    Veelkord, investorit ei huvita sinu idee, huvitab, kui palju see potentsiaalselt raha suudab tekitada ja mis aja jooksul ja mis on risk reward suhe. Usu mind, siin on inimesi, kes otsivad huvitavaid projekte, paraku on neid projkete aga ülivähe, mis sügavamat kaalumist väärivad.
    Edu tegemsites!
  • Wingerile. Sa oled väga kriitiline selles osas, et miks küsija ei anna kogu infot oma äriplaani kohta. Kas Sa ise oled midagi analoogset teinud? Mina olen kahjuks seda oma nahal tundnud, kui avan kõik oma kaardid ning kuu aja pärast leian, et minu idee on juba töös kolmanda isiku juures. Pärast selgub, et auväärsed wingeri sugused on minult kogu äriplaani kätte saanud ja läbi kolmanda isiku selle omastanud. Seega toetan Lorieni, et ei avanud kogu infot just selle koha pealt kuidas turgu hallata. Ka mina otsin investorit loodavasse transportfirmasse ja ei kavatse just kogu infot välja käia, kuigi ma ei näe konkurentsi veel, sest transpordivahend on unikaalne ja teenus on kiire võrreles auto- või laevatranspordiga ja mahuline ühe reisi kohta. Kui selle info peale keegi on asjast huvitatud, siis võite kastada e-mail rrebane9@gmail.com. Ma rohkem sellele projektile siin vastuseid ei anna

Threads list

Cookies

LHV website uses cookies to provide you with the best user experience. By clicking "I accept", you consent to the use of all cookies. Read more about the principles of using cookies.

pirukas_icon