Raha hanke korraldajale - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Raha hanke korraldajale

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Kui siin ei ole tegu korruptsiooniga, siis mida kujutab endast sellise hinnaga automaatpump koos plekist kastiga?

    http://tartu.postimees.ee/3782265/tartusse-paigaldati-linna-esimene-avalik-jalgrattapump

    "ositiivseid sõnumeid Tartu jalgrattureile: kui juhtute olema oma kaherattalise sõbraga kesklinnas ning tekib vajadus rehvi pumbata, siis võib sammud seada Küüni tänavale R-kioski juurde, kuhu pandi üles linna esimene avalik elektriline jalgrattapump.

    Elektriline pump töötab peale käivitusnupu vajutamist umbes ühe minuti. Kui kummis tõuseb rõhk kolme barini, lõpetab pump automaatselt töö.

    Pump koos paigaldusega maksis kokku 2143 eurot.

    Ühtlasi kinnitab linn, et jalgrattapumpade ja hooldepunktide rajamine kergliiklusteede vahetusse lähedusse Tartus jätkub."
  • Moderaatorile: palun tõsta see teema mõne olemasoleva teemade alla. Ei ole siin mindagi uut, mis õigustaks uut threadi.
  • kuhu pandi üles linna esimene avalik elektriline jalgrattapump

    Huvitav, kui võhiklik võib olla? Selle "elektrilise imepumba" nimi on ..... kompressor. Igas bensukas vist vähemalt 1 tükk.
    Hinnad hakkavad alla 100€, paarisajaga saab juba väga korraliku "elektrilise rattapumba"
  • Elektriline pump töötab peale käivitusnupu vajutamist umbes ühe minuti. Kui kummis tõuseb rõhk kolme barini, lõpetab pump automaatselt töö.

    Pump koos paigaldusega maksis kokku 2143 eurot.


    Lisaks ei saa selle pumbaga väga suure osa rataste kumme üldse täis . . .

    Juba 60 kilose ratturi ja 42 mm laiuse linnaratta rehvi puhul on soovitatav rõhk 3,5 bari.

    Raskem sõitja, kitsam kumm => kõrgem rõhk
    Tüüpilise maastikuratta 2" laiuse kummi saab sõidetavaks aga miks see kumm küll just selle elektrilise rattapumba juures tühjaks peaks minema?
  • Minu meelest peamine küsimus on: milleks on vajalik "esimene avalik jalgrattapumpla", kui igas bensujaamas on täiesti tasuta ja täiesti avalik 24h ligipääsetav igasuguse rehvi pumpamiseks sobilik pumpla olemas?
    Või äkki Tartu linnas pole selliseid imeasju?
    Mis krdi hoolduspunktidest seal veel jahutakse? Suur osa sõitjatest ei oska mahatulnud kettigi peale panna tänapäeval....
    Kus paralleelmaailmas selle idiootsuse autorid elavad?
  • antsukene

    Mis krdi hoolduspunktidest seal veel jahutakse? Suur osa sõitjatest ei oska mahatulnud kettigi peale panna tänapäeval....
    Kus paralleelmaailmas selle idiootsuse autorid elavad?

    Muhahaaaa, see on paras pärl ja tõde. Tallinnaülikool/sotsiaaldemokraatia/lollonlollonloll
  • Mina soovitan teadmiste linnal üles panna avalik lüpsimasin. Kui linnakodanik tahab ennast lüpsta siis saab seda teha ja ei pea kogu aeg linnavalitsuse poole vaatama ja enda lüpsmise uudist ootama.
  • antsukene
    Minu meelest peamine küsimus on: milleks on vajalik "esimene avalik jalgrattapumpla", kui igas bensujaamas on täiesti tasuta ja täiesti avalik 24h ligipääsetav igasuguse rehvi pumpamiseks sobilik pumpla olemas?

    Pole väga käinud bensukas pumpamas, kas on igal pool Presta ventiili otsad juba olemas tänapäeval?
  • opex

    Pole väga käinud bensukas pumpamas, kas on igal pool Presta ventiili otsad juba olemas tänapäeval?


    Kas see peaks tänapäeval ületamatu probleem olema?
    Igast viisakast rattapoest antakse see sümboolse summa eest või päris tasuta, kui viisakalt küsida.
  • Olge nüüd, enamik bensukaid on tänapäeval automaattanklad. Leida bensukas, kus oleks rehvipumpamisvõimalus, on isegi autoga väljakutse omaette. Tallinnas leidsin lõpuks viiendast tanklast ja kolmandast Statoilist pumpla, kus oli loomulikult ainult autootsikuga voolik, minu ratta puhul kasutu.

    Mis selle Tartu hinda puudutab, siis tuleks hinnata, millest see koosneb - kas ainult pumpla hind või ka sellega kaasas käivad kaabeldustööd vms. lisakulud. Avalik sektor majandab käibemaksuga, ka see on tõenäoliselt selle hinna sees.
  • Minge kanni. Rattapoes maksab pump paarkümmend euri ja igaüks hoolitsegu ikka ise oma rehvirõhu eest. Miks peab KOV tegelema sellega, et inimestel oleks kummid täis? Kõik muud asjad on valmis?
  • Pump ei mahu tudengineiudel läppari kotti ära ja 3-3,5 atmosfääri sisse suruda pole naisterahval üldse nii lihtne käsipumbaga. Enamikes tanklates pumpa pole või on kompressor hetkel katki.
  • puhkjapojad1
    Minge kanni. Rattapoes maksab pump paarkümmend euri ja igaüks hoolitsegu ikka ise oma rehvirõhu eest. Miks peab KOV tegelema sellega, et inimestel oleks kummid täis? Kõik muud asjad on valmis?

    Taskulamp on veelgi odavam. KOV võiks selle peale mõelda. Tallinn jäi omal ajal poolele teele kui tänavavalgustust kinni keerama hakkas.
  • marker
    puhkjapojad1
    Minge kanni. Rattapoes maksab pump paarkümmend euri ja igaüks hoolitsegu ikka ise oma rehvirõhu eest. Miks peab KOV tegelema sellega, et inimestel oleks kummid täis? Kõik muud asjad on valmis?

    Taskulamp on veelgi odavam. KOV võiks selle peale mõelda. Tallinn jäi omal ajal poolele teele kui tänavavalgustust kinni keerama hakkas.


    See paar tuhat pumpla püstipanemiseks teeb tervislikema eluviiside heaks ilmselt siiski kordades rohkem kui kesikute valimisplakatid.
  • puhkjapojad1
    Minge kanni. Rattapoes maksab pump paarkümmend euri ja igaüks hoolitsegu ikka ise oma rehvirõhu eest. Miks peab KOV tegelema sellega, et inimestel oleks kummid täis? Kõik muud asjad on valmis?


    KOV peab hoolitsema elanike heaolu eest. Pealegi on vaid see puudu peenhäälestuse lõpetamiseks.Tänavatel võiksid olla ka seljasügamisharjad, analoogselt veisekasvatuses kasutatavatega.
  • DonRoberto
    marker
    puhkjapojad1
    Minge kanni. Rattapoes maksab pump paarkümmend euri ja igaüks hoolitsegu ikka ise oma rehvirõhu eest. Miks peab KOV tegelema sellega, et inimestel oleks kummid täis? Kõik muud asjad on valmis?

    Taskulamp on veelgi odavam. KOV võiks selle peale mõelda. Tallinn jäi omal ajal poolele teele kui tänavavalgustust kinni keerama hakkas.


    See paar tuhat pumpla püstipanemiseks teeb tervislikema eluviiside heaks ilmselt siiski kordades rohkem kui kesikute valimisplakatid.


    Nagu päriselt või?
  • Veel oluliselt tervislikum on rattal rehvid käsi- või jalgpumbaga täis pumbata. Selle raha eest oleks saanud ma arvan kuskil 10 statsionaarset jalgpumpa üle linna paigaldada. (Kui sellist asja poest saada pole, siis Tartu linna osalusega Ahhaa keskuses on tööl palgaline leiutaja, tal üle paari tunni selle väljamõtlemiseks ning suvalisest ehituspoest saadaolevate vidinate põhjal realiseerimiseks ilmselt ei kuluks).


  • Ratturile must have.
    Hind 20€
    Kaksik otsik: presta/dunlop ja schrader ventiilile.
    Ka naisterahvas saab maanteeratta rehvi lihtsa vaevaga 8 bari.
    Pole vaja jännata kompressorite, automaatpumpade ja jamadega mis vaevu 3 bariga toime tulevad. Linnarattad tahavad 3,5-7 bari rõhku.
  • Haa, ühe pisikese nüansi kogu selle pumpamise tsirkuse juures unustate küll ära. Nimelt, kui õhk on mingil põhjusel välja läinud, siis enne põhjuse likvideerimist juurdepumpamine on tühi töö ja vaimunärimine. Mis ikkagi tähendab seda, et kogu ilu juures on sellest pumplast kasu nagu seal sadulast.
    Teadmiste linnast eeskuju võttes võiks Pealinn kargulaenutuse Peterburi maanteele teha, sellest oleks sama palju tolku. Asukohaga umbes poolel teel Hundisilmale..... (ja loomulikult, pealinna väärilise, nii 20-tuhhise)

    PS. ühel tõsisemal rattasõitjal on varulohv ja käsipump sadula all kotis ja mõistavad midagi ka nendega peale hakata. Need kel neid pole ja käte küljes viis pöialt kasvavad, kutsuvad auto järgi.

    PPS. Kogu see teema oleks naljakas, kui sinna poleks 2tuhhi alla uhatud ja ähvardatud veel jumal teab kui palju panna. Eriti naljakas oleks see veebruaris....
  • PPS. Ja eriti tarvilik on too pumpla novembrist-aprillini. Selle nimel tasub tuhandeid magama panna küll!
  • Ainuüksi fakt, et siin seda arutatakse, on juba jabur. Mis valguses see veel tegu ennast näitab? Suured inimesed linnavalitsuses muretsevad, et inimestel oleks ikka ratastel kummid täis ja selleks kulutatakse maksuevrikuid.
  • puhkjapojad1
    Ainuüksi fakt, et siin seda arutatakse, on juba jabur. Mis valguses see veel tegu ennast näitab? Suured inimesed linnavalitsuses muretsevad, et inimestel oleks ikka ratastel kummid täis ja selleks kulutatakse maksuevrikuid.


    Mis jabur? Ikka rahvas arutab kõige suurema riigi ees seisva probleemi üle. Kõik muu on ju vinks-vonks juba, mis seal enam jahuda.
  • kindsigo
    Pump ei mahu tudengineiudel läppari kotti ära ja 3-3,5 atmosfääri sisse suruda pole naisterahval üldse nii lihtne käsipumbaga. Enamikes tanklates pumpa pole või on kompressor hetkel katki.


    Ja mille poolest peaks siis see kompressor erinema teistest kompressoritest mis on enamasti katki ?
  • Asukoha poolest. Ja kõik need järgmised ka, mis artikli järgi tulevad jalgrattateede äärde. Katki hakkavad need olema ilmselt kõik. Aga mis te virisete mingi paari tuhande EUR pärast. Vaadake mis summad uue ERM-i juures hakkama on pandud.
  • kindsigo
    Asukoha poolest. Ja kõik need järgmised ka, mis artikli järgi tulevad jalgrattateede äärde. Katki hakkavad need olema ilmselt kõik. Aga mis te virisete mingi paari tuhande EUR pärast. Vaadake mis summad uue ERM-i juures hakkama on pandud.


    ERMile kuluva papi eest oleks saanud 42 000 jalgrattapumplat, Eesti kõige jalgrattapumbastatumaks riigiks maailmas, meeletud turistihordid seda nalja vaatama ning EA tänu sellele tungile roppu kasumisse ja Rail Baltica oleks kah juba valmis.
  • Nojah, kui osta selline kompressor hulgihinnaga 45 eur, panna see kappi ja tõmmata 220V kaablit kapi juurde natuke, kokku u. 500 eur eest siis saaks 170000 pumplat.
    https://www.k-rauta.ee/ehituspood/elektrilised-t%C3%B6%C3%B6riistad/suru%C3%B5hut%C3%B6%C3%B6riistad/kompressor-nuair-boxy-1-1kw-8bar
  • Kõlab - kuvab juba nagu martin helme ideaalmaastik. Mäletan teda "argumenteerimas" EL-i astumise vastu, et Eestisse hakkaks referendumi "ei" korral voorima tohutul hulgal turiste tervest maailmast, kes tahtvat kõik sellist isepäist riiki oma silmaga näha.
    Tollest ajast ka minu kindel veendumus, et see inimene vajab erialaspetsialistide järelvalvet, mitte valijate mandaati.
  • Sekeldaja
    Kõlab - kuvab juba nagu martin helme ideaalmaastik. Mäletan teda "argumenteerimas" EL-i astumise vastu, et Eestisse hakkaks referendumi "ei" korral voorima tohutul hulgal turiste tervest maailmast, kes tahtvat kõik sellist isepäist riiki oma silmaga näha.
    Tollest ajast ka minu kindel veendumus, et see inimene vajab erialaspetsialistide järelvalvet, mitte valijate mandaati.


    Turistidevoo suurendamiseks oleks võinud teha veelgi vahvama sammu ja Schnengeni ka kõrvale lükata. Vaat' siis oleksime tõeliselt kummaline vaatamisväärsus.
  • opex
    Nojah, kui osta selline kompressor hulgihinnaga 45 eur, panna see kappi ja tõmmata 220V kaablit kapi juurde natuke, kokku u. 500 eur eest siis saaks 170000 pumplat.
    https://www.k-rauta.ee/ehituspood/elektrilised-t%C3%B6%C3%B6riistad/suru%C3%B5hut%C3%B6%C3%B6riistad/kompressor-nuair-boxy-1-1kw-8bar


    Sidrunikulu?
  • Selle Kräp-Rauta Nuair kompressoril on üks väike viga - kui seda 24/7 kasutada, siis on ta paari kuuga omadega õhtul.
  • DonRoberto
    Sekeldaja
    Kõlab - kuvab juba nagu martin helme ideaalmaastik. Mäletan teda "argumenteerimas" EL-i astumise vastu, et Eestisse hakkaks referendumi "ei" korral voorima tohutul hulgal turiste tervest maailmast, kes tahtvat kõik sellist isepäist riiki oma silmaga näha.
    Tollest ajast ka minu kindel veendumus, et see inimene vajab erialaspetsialistide järelvalvet, mitte valijate mandaati.


    Turistidevoo suurendamiseks oleks võinud teha veelgi vahvama sammu ja Schnengeni ka kõrvale lükata. Vaat' siis oleksime tõeliselt kummaline vaatamisväärsus.

    Võiks täita ka paljude Eestis pesitsevate "poliitikute" ning "ärimeeste" unistuse ja astuda vabahtalikult puutini venemaa oblastiks. Seda siinset imedemaad ei külastaks siis mitte enam ainult turistid vaid ka teadlased. Kõik imestavad silmad punnis peas.
  • mx77
    Selle Kräp-Rauta Nuair kompressoril on üks väike viga - kui seda 24/7 kasutada, siis on ta paari kuuga omadega õhtul.

    Tegelikult võiks osta suure kalli keskse kompressori ning jalgrattateede äärde paigaldada surveõhutoru kust iga natukese maa tagant tuleb välja voolik, kus saab oma ratast pumbata. :-) Huligaanidel oleks vähem põhjust lõhkuda ja varastada.
  • See oli aroonia või mis?

    Üks kõvem mats tellisega selle keskse kompressori toidetud liini väljavõtteventiili pihta, ja kogu trassist on surve maas.
  • mx77
    Selle Kräp-Rauta Nuair kompressoril on üks väike viga - kui seda 24/7 kasutada, siis on ta paari kuuga omadega õhtul.

    Tartu ratturid moodustavad kohe ringikujulise järjekorra kus just pumbatud rehvist õhk välja lastakse, et saaks uuesti sabas seista või kuidas sa seda 24/7 kasutamist ette kujutad, eriti talvel. Hea kui 2 inimest päevas seda kasutavad, keskmiselt, aastas. Et nüüd ongi 2k euri rattapumba mõistlik hind või?
  • opex, ma tegelikult tõesti arvan, et see 2k on sellise statsionaarse rattapumba (koos ehituse ja kommunikatsioonidega) mõistlik hind, mis vähemalt umbes 10 aastat võiks töötada ja paigal püsida.
    Aga alati on võimalik odavamalt teha ja hange kinni panna (eeldan, et oli avalik hange?)
  • Võiks muidugi selle musta kapi sisse vaadata, vbl seal ongi "toidupoe" kompressor sees. IMO pole see rahakasutus kuidagi mõistlik, kas keegi jätab rattaga sõitmata kui kusagil linnas avalik pump puudub, vaevalt küll.
  • Eesmärk polnudki võib-olla motiveerida neid, kes juba niikuinii rattaga sõidavad vaid pigem neid, kes veel ei sõida. Kui on võimalused, lisandub ka kasutajaid. Võib-olla Tartu soovib autoliiklust vähendada ja inimesi rohkem rattaga tööl/koolis käima panna. Suvel minuteada laiendati seal tasulise parkimise ala, ilmselt just samal eesmärgil - kesklinn autodest puhtaks.
  • Muide, kompressorist tuleb regulaarselt kondentsvett välja lasta!
  • Offf
    Muide, kompressorist tuleb regulaarselt kondentsvett välja lasta!


    nii ja naa. kondensvett tuleb siiski resiiverist välja lasta. On resiiverivabad kompressorid, kus seda probleemi ei ole.
  • mx77
    Offf
    Muide, kompressorist tuleb regulaarselt kondentsvett välja lasta!


    nii ja naa. kondensvett tuleb siiski resiiverist välja lasta. On resiiverivabad kompressorid, kus seda probleemi ei ole.


    Aga iseenesest oleks ju tore kui paneks masinale veel mingi väävelhappe või tsüaniidi dispenseri külge ja saakski tervisevett ka samast seadmest.
  • Mind konkreetselt on Tartu uus parkimisala laiendus sundinud suvisel ajal pigem rattaga liikuma. Samas sügisest tõenäoliselt tuleb välja käia 50EUR/kuu, et B tsoonis igal ajal parkida.
    Eraldi rattapumba peale 2KEUR kulutus ei tundu mõistlik. Selle raha eest oleks saanud igasse õhku pakkuvasse tanklasse ventiiliüleminekuid kuni päikese kustumiseni. Või kasvõi pakkuda tanklatele "linn paneb omalt poolt 100EUR kui teete õhupumpla, mida ka ratturid saavad kasutada" (ventiiliüleminekud ja 8bar võimekus). Sama raha eest 20 pumpamiskohta mille edasine jooksev kulu linnale oleks 0.
  • kindsigo
    Eesmärk polnudki võib-olla motiveerida neid, kes juba niikuinii rattaga sõidavad vaid pigem neid, kes veel ei sõida. Kui on võimalused, lisandub ka kasutajaid. Võib-olla Tartu soovib autoliiklust vähendada ja inimesi rohkem rattaga tööl/koolis käima panna. Suvel minuteada laiendati seal tasulise parkimise ala, ilmselt just samal eesmärgil - kesklinn autodest puhtaks.


    Kui juba motiveerimiseks läks, siis linn võiks palgata ka teenindajad nendesse pumplatesse.
  • Pole väga käinud bensukas pumpamas, kas on igal pool Presta ventiili otsad juba olemas tänapäeval?


    Kas poleks lihtsam, odavam ja tulemuslikum hoopis koostöös kütusetanklatega, kus juba toimivad kompressorid olemas, erinevad ventiiliadapterid tarnida? Jääks ära kõik see kaabledus ja hooldus ja kompressori hange jne. Ja äkki isegi mõni rattur tuleb pärast rehvipumpamist ja ostab ühe ilma mullita vee kah takkaotsa.

    No kui just hädasti peab leidma sellele suurele rehvitühjenemisprobleemile lahenduse.
  • See on ikka sürr. Ma olen üle 20 a rattaga sõitnud, mul on kodus pump olemas, rattaga kaasas ei kanna. Ma ei ole mitte ühtegi korda oma elus käinud vahepeal kuskil õhku juurde pumpamas. Ükskord läks jah kumm katki, aga mis see kompressor oleks siis aidanud. Aga võib-olla on siis inimesi kel on jalgratas, aga kodus pumpa ei ole.
  • Nojah, see vidin on muidugi üsna totter, aga samas ma olen päris mitmele hädas olevale jalgratturile selgitanud seda süsteemi, et tanklas on kompressor, valid rõhu, ühendad otsiku, vajutad päästikut jne. Väiksema torke puhul jõuab ühe pumpamisega ikka oma 5km sõita, ehk venitab äkki koju ära või vähemalt järgmise pumbani. Auto- ja tehnikavõõrale inimesele võib-olla ei tulegi pähe, et tanklas mingi selline asi üldse olemas on. Samamoodi tuli mulle kunagi üllatusena, et paljudes väikesadamates müüakse bensiini ja seda saab vajadusel ka auto paaki lasta - iseenesest takkajärgi mõeldes täiesti loogiline värk, aga noh ajus lihtsalt puudus vastav seos :)

    Jalgratta kui praktilise transpordivahendi evitamisel on väga tähtis kaardistada ning lahendada sellega seotud hirmud, kuitahes irratsionaalsed need ka ei oleks. Stiilis "kas ma saan sõita mööda rattateed, autodest eemal", "kuhu see parkida, et ära ei varastataks", "mis saab, kui kumm läheb tühjaks või kett tuleb maha" jne. See, et hardcore mamilidel on lohvid, pumbad ja mutrivõtmed 24h nagu padrunid vööl, ei ole mingi eriline argument. Umbes nagu elektriauto puhul ei ole argument, et "seinakontaktid on ju igal pool olemas".

    Kui midagi kritiseerida, siis seda, et vähemalt Tallinnas on kogu selle infra arendamine rohkem kui juhuslik - püstitatakse midagi kuskile, värvitakse mingi rida, lõigatakse linti ja tehtud. Selle asemel, et kõigepealt läbi mõelda, kust kuhu inimesed kõige tõenäolisemalt rattaga sõita tahavad, millise kiirusega, mis tüüpi asju ajama jne.
  • 80% ebameeldivatest juhtudest seoses rattarehvidega on aidanud selline konkreetne toode. Jah, high-tech, sest on lisaks olemas suisa messingist presta-schraeder-üleminek. Viimane maksis suisa 0.68 EUR koos kohaletoomisega.
  • Sisekummiga rehvi puhul see 99% juhtudel ei tööta (st noh ei tööta paremini kui lihtsalt õhu pumpamine). Tubeless on jälle suhtkoht ainult sportlaste rida.
  • Rataste kasutamise propageerimiseks tuleks tegelikult teisest otsast alustada.

    1. Rattateed (märgistused, kõnniteedest eraldatud, ristuvatel tänavatel sujuvad üleminekud)
    2. Rattaparklad (ratta hoidjad kus on ratast võimalik turvaliselt lukustada)
    3. Rattaregister, politsei/kohus tegeleb vargustega.
    ......
    10. Rattapumpla
  • Õige vahvad on need tänavad, kus enda arvates äärmiselt tubli linnavalitsus tõmbab kõnniteele rattateetunnused maha, kuid otsustab alles jätta 20 aastat vanad kõrged äärekivid. Sõida siis rattaga ja hüppa iga majadevahelise tee juures sadulast maha.
  • zuckerblaum
    See oli aroonia või mis?
    Üks kõvem mats tellisega selle keskse kompressori toidetud liini väljavõtteventiili pihta, ja kogu trassist on surve maas.

    Võiks olla vastav mobiiliäpp, kus annad teada millisesse ventiili on õhku vaja ning siis sügaval maa all olev ventiil avaneb automaatselt. Äpi kasutajaks saad siis kui suudad süsteemile tõestada, et oled ontlik ja koolitatud MAMIL mitte mingi suvaline tellisega pätt. :-)

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon