Raha põleb! - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Raha põleb!

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • opex
    3. Võimalus on alati üldse mitte teha lennufirmat. Eriti sellist mis kümneid mille raha põletab.


    Raha jõuab ringiga tagasi majandusse, läbi kulutamise, see on ainult hea.
  • Et siis kõik see riiklik rahapõletamine on hoopis suurepärane asi? Oleme selle teemaga siin täiesti eksiteel, sest ei saa aru, et lapsed toompeal hoopis elavdavad majandust läbi välismaal lennujaamatasude, lennukiliisingu, kütuse ja Adriale maksmise.
  • opex
    Et siis kõik see riiklik rahapõletamine on hoopis suurepärane asi? Oleme selle teemaga siin täiesti eksiteel, sest ei saa aru, et lapsed toompeal hoopis elavdavad majandust läbi välismaal lennujaamatasude, lennukiliisingu, kütuse ja Adriale maksmise.


    See oli umbes selline loogika nagu meil tihti juhtub ala "raha on eelarves selleks olemas".
  • Võib olla ettevõtteid, mis on kahjumis, kuid samas kokkuvõttes kasulikud. Nt oletame, et rajatakse konverentsikeskus, mis vajab pealemaksmist, kuid kui arvestada konverentsidel osalejate kulutusi hotellides, restoranides, transpordile, suveniiridele jne on asi kokkuvõttes riigile tasuv. EA oleks võinud olla elujõuline, mõningane toetamine poleks kokkuvõttes kahjumlik, kuid Taskila afäär ja kõik ülejäänu - see on hale lugu.
  • Vanaema, siis tuleks koguda ikkagi korralik hard facts ja panna analüüs kõrvale - nt. kui kaudne kasu on ca 15 MEURi aastas, seega kuni 10MEURi kahjumit/dotatsiooni aastas on õigesse kohta läinud raha.
    Sellest on varemgi siin foorumis juttu olnud ja keegi ei kahtlegi, et positiivne mõju majandusele on otseühendustel olemas (kas või seeläbi, et kui riigiametnik saab õhtuse lennuga Brüsselist koju tulla, siis riik maksab kokkuvõttes lähetuskulude ja päevarahadena X eurot aastas vähem), aga korralikku analüüsi pole viitsitud seni sinna kõrvale panna.
  • @Draax, korralike analüüsidega on kolm suurt probleemi:
    - esiteks võtavad nad palju aega ja tööd;
    - teiseks, eelnevast tulenevalt on nad üsna kallid;
    - kolmandaks, tulemus ei tarvitse soovituga ühtida ja hakka siis seda jama ümber lükkama ("Kui faktid ei toeta ootusi, siis on faktid valed").

    Alternatiivne stsenaarium on:
    - loo projektile lojaalne toetajaskond;
    - loo selgelt positiivne ja emotsionaalne meediakuvand;
    - tee põhjalik lobby otsustajate seas;
    - diskrediteeri analüütikud/vastased;
    - ehita positiivne poliitilise tagasiside mehhanism - rohkem valijaid.

    ... ja las raha põleb.
  • Kalakajakas, arvestades seda mis naeruväärsete analüüside jaoks muidu raha põletatakse, siis nii oluliste valdkondade jaoks võiks ikka jätkuda.
  • Imestan, et siin teemas ei ole artiklilinki ex presidendi peale jätkuvast rahapõletamisest. Vähemalt kahes teemas juba on.
  • R.Ott
    Imestan, et siin teemas ei ole artiklilinki ex presidendi peale jätkuvast rahapõletamisest. Vähemalt kahes teemas juba on.


    Need summad pole põlemine vaid vindumine selle kõrval millest siin räägitakse.
  • THI on pigem eeskujuks, et ise oletegi lollid, kellelt tulebki raha ära võtta, ilma, et aju valutama hakkaks.
  • Riigikontroll tegi riikliku kinnisvaramajandamise maatasa.
    http://m.arileht.delfi.ee/article.php?id=76056707
    3...2...1, lavale tuleb Sinisukk ja arvab, et keegi on millegagi eksinud. Kõik on ju korras.
  • opex
    Riigikontroll tegi riikliku kinnisvaramajandamise maatasa.
    http://m.arileht.delfi.ee/article.php?id=76056707
    3...2...1, lavale tuleb Sinisukk ja arvab, et keegi on millegagi eksinud. Kõik on ju korras.


    Kirjatüki pealkirjast-" aeglane, prognoosimatu, koordineerimatu" kehtib ka valitsuse kohta.
  • Riigikontroll võib ju haukuda, valitsus läheb, Rõivase vääramatul juhtimisel, peenhäälestusega edasi. Iga jumala kord kui Riigikontroll tambib mingi asja maasse, kobiseb mõni minister midagi mokaotsast, jajah, läks natuke valesti, tegeleme ja tegelikult ei muutu midagi. Masendav.
  • kuusemaa
    Riigikontroll võib ju haukuda, valitsus läheb, Rõivase vääramatul juhtimisel, peenhäälestusega edasi. Iga jumala kord kui Riigikontroll tambib mingi asja maasse, kobiseb mõni minister midagi mokaotsast, jajah, läks natuke valesti, tegeleme ja tegelikult ei muutu midagi. Masendav.


    Organiseeritud omakasupüüdlik vastutust mittekandev grupeering
  • tulu
    kuusemaa
    Riigikontroll võib ju haukuda, valitsus läheb, Rõivase vääramatul juhtimisel, peenhäälestusega edasi. Iga jumala kord kui Riigikontroll tambib mingi asja maasse, kobiseb mõni minister midagi mokaotsast, jajah, läks natuke valesti, tegeleme ja tegelikult ei muutu midagi. Masendav.


    Organiseeritud omakasupüüdlik vastutust mittekandev grupeering


    Grupeeringu koosistumine
  • Riigikontrollil on ikka hea töö ka - mölisevad aastast-aastasse iga asja kallal, peavad end igal alal spetsialistiks ja selle eest makstakse veel palka ka.
  • Vanaema
    Riigikontrollil on ikka hea töö ka - mölisevad aastast-aastasse iga asja kallal, peavad end igal alal spetsialistiks ja selle eest makstakse veel palka ka.


    Riigikontrollile on vaja rohkem võimu anda või mingeid seadusi muuta, et kui keegi oma tööalasest lohakusest või teadlikult lasi teatud summa või rohkem maksumaksja rahal ära põleda, siis ametist lahti ja vajadusel vangi, kasvõi peaminister, näiteks
  • Ma ei tea. Kui lolli jutu ajamise ja kontekstist väljas elamist vanglaga karistama hakata, tuleks päris palju konge.
  • puhkjapojad1
    Ma ei tea. Kui lolli jutu ajamise ja kontekstist väljas elamist vanglaga karistama hakata, tuleks päris palju konge.


    esialgu piirduks avalikus sektoris töötamise keeluga, eluaegselt, näiteks
  • puhkjapojad1
    Ma ei tea. Kui lolli jutu ajamise ja kontekstist väljas elamist vanglaga karistama hakata, tuleks päris palju konge.


    Siin peaks neile ruumi küll jaguma
  • Mul tekkis kohe paralleel "riikliku praamiliiklusega". Vereimeja Leedo kihutati minema ja... hinnad tõusid! Äge, rsk!
  • kuusemaa
    Riigikontroll võib ju haukuda, valitsus läheb, Rõivase vääramatul juhtimisel, peenhäälestusega edasi. Iga jumala kord kui Riigikontroll tambib mingi asja maasse, kobiseb mõni minister midagi mokaotsast, jajah, läks natuke valesti, tegeleme ja tegelikult ei muutu midagi. Masendav.


    Nagu oligi arvata
  • Samas Rõivase juhitud (peenhäälestatud) partei on meil populaarsus tabeli tipus kogu aeg olnud. Rahva hääl kiidab asja heaks.
  • Ma arvan, et rahvas suht kainelt rehkendab, et stagnatsioon ja mõningane riigi raha arutu raiskamine on siiski parem kui täielik disaster koos Ida-slaavi mastaabis vargusega ja nii püsibki senine olukord. Ma ise elan vallas kus on vist aegade algusest peale olnud Reform võimul. Jah, mulle ei meeldi mõned asjad mida nad teinud on ja mõned teod on olnud suisa korruptsioonihõngulised. Ja siis tulevad uued valimised ja ma valin neid kuna opositsioon koosneb ullikestest kes peksavad segast ja piltlikult öeldes ei saa iseseisvalt üle tänava.
  • Cynic
    Ma arvan, et rahvas suht kainelt rehkendab, et stagnatsioon ja mõningane riigi raha arutu raiskamine on siiski parem kui täielik disaster koos Ida-slaavi mastaabis vargusega ja nii püsibki senine olukord. Ma ise elan vallas kus on vist aegade algusest peale olnud Reform võimul. Jah, mulle ei meeldi mõned asjad mida nad teinud on ja mõned teod on olnud suisa korruptsioonihõngulised. Ja siis tulevad uued valimised ja ma valin neid kuna opositsioon koosneb ullikestest kes peksavad segast ja piltlikult öeldes ei saa iseseisvalt üle tänava.


    Kindel, et piltlikult öeldes? :-D
  • Maal on teed kitsad ja liiklust vähem :-)
  • misso
    Samas Rõivase juhitud (peenhäälestatud) partei on meil populaarsus tabeli tipus kogu aeg olnud. Rahva hääl kiidab asja heaks.


    Need pollid ja rahva küsitlused mitte ei peegelda rahva arvamust vaid nendega soovitakse kujundada üksikisiku arvamust. Näed nii paljud soosivad ju siis ikka on hea ja peaks ka pooldama.

    Tsitaat Postimehest:"Postimehe tellitud ja TNS Emori läbi viidud presidendikandidaatide populaarsusküsitluses on endiselt kõige suurem toetus Marina Kaljurannal, keda toetas detsembris 20,3 protsenti 15–74-aastastest Eesti elanikest. Siinkohal tasub meenutada, et veel märtsis oli tema toetus 10,4 ning augustis 14,3 protsenti"

    Kas valaijamehed olid teiselt planeedilt, nemad ei olnud rahvas? Kus oli Kaljuranna suur toetus valimiste päeval?
  • sergeii
    kuusemaa
    Riigikontroll võib ju haukuda, valitsus läheb, Rõivase vääramatul juhtimisel, peenhäälestusega edasi. Iga jumala kord kui Riigikontroll tambib mingi asja maasse, kobiseb mõni minister midagi mokaotsast, jajah, läks natuke valesti, tegeleme ja tegelikult ei muutu midagi. Masendav.


    Nagu oligi arvata


    Opositsioon ka ei saa kritiseerida, siis kohe tuuakse nende "luukered" kapist välja ja nii ongi. Endine president müüs end paarisaja tuhande eest, mis talle anti tema armastatud talu ülesehitamiseks, maha ka ei saanud kedagi kritiseerida ja korrale kutsuda. A milleks meile siis üldse Riigikontrolli on vaja, kui kõik võivad sellise asutuse vabalt pikalt saata. A milleks maksuametit on vaja, hakkame ka pikalt saatma?
    Siin ootaks praeguse presidendi arvamust ja asjale reageerimist.
  • misso
    Samas Rõivase juhitud (peenhäälestatud) partei on meil populaarsus tabeli tipus kogu aeg olnud. Rahva hääl kiidab asja heaks.


    Põhimõtteliselt kiidabki. Siin on mitu külge, esiteks alternatiivid ei ole oluliselt paremad. Ja see tuleneb minuarust sellest, et tõelised tegijad lähevad pigem erasektorisse. Mis tuleneb jällegi sellest, et tegelikult pole midagi suurt riigi tasandil teha mis tõmbaks. Noh, nagu näiteks ELi või NATOsse saamine vms.
    Teiseks, siingi foorumis on arutatud pidevalt et mis oleks need suured asjad mida siis Eesti valitsus peaks tegema ja paraku on arvamused ses osas väga erinevad. Ehk siis sisuliselt on näha, et millegi väga revolutsioonilise ära tegemiseks sisuliselt ei saadaks rahvalt mandaati. Ei ole tegelikult selliseid selgeid asju mida ära teha ja mida suurem osa rahvast toetaks.
    Tulemuseks ongi selline peenhäälestamine.
    Võib muidugi loota et tekib visiooniga juht kes leiab eesmärgid, need rahvale selgeks teeb ja midagi ära teeb aga samas võib vabalt ka palju hullemini minna kui hetkel on läinud.
  • santa
    tegelikult pole midagi suurt riigi tasandil teha mis tõmbaks. Noh, nagu näiteks ELi või NATOsse saamine vms.
    Teiseks, siingi foorumis on arutatud pidevalt et mis oleks need suured asjad mida siis Eesti valitsus peaks tegema ja paraku on arvamused ses osas väga erinevad. Ehk siis sisuliselt on näha, et millegi väga revolutsioonilise ära tegemiseks sisuliselt ei saadaks rahvalt mandaati. Ei ole tegelikult selliseid selgeid asju mida ära teha ja mida suurem osa rahvast toetaks.

    Tjah, osanuks keegi arvata, et tavka esimene elevust tekitanud kild "Eesti ei vaja suurt narratiivi"© ei tähenda mitte muigekohta, vaid stagnatsiooni legitimiseerimist. Tegelikult saigi sellest edasi järgneda ainult "peenhäälestamine" nii, nagu me seda täna näeme.
  • Üks konkreetne taristuprojekt, mille enamuse arvates peaks ära tegema ja peale valitsuskoalitsiooni praktiliselt keegi pole ka vastu olnud, on neljarealine maantee Tallinn-Ikla.

    Lisaks võiks lõpuks ometi (peale 15 a tagasi piduri tõmbamist ja poliitilise peenhäälestuse faasi liikumist) Tiigrihüppele korraliku jätkuprojekti teha. Kiire interneti liitumisvõimaluse võiks ka lõpuks avaliku teenuse põhimõttel üle maa viia (mitte mobiilioperaatoreid toetada ja lõpuks EL trahvi maksta).
  • Peenhäälestamist võib ju nöökida, aga kui siin üritataks kokku leppida, milline see suur narratiiv peaks olema, siis tõenäoliselt ühist keelt ei leitaks.

    Minule isiklikult piisab juba selliste sõnade nagu "narratiiv" või "paradigma" nägemisest, et vererõhk tõuseks.
  • Et nüüd polegi midagi teha kui istuda ja väga eestlaslikult nentida, et jah näe ei saagi midagi paremini olla kui on?
    Super. Panen siia ühe tsitaadi mis peenhäälestajatest:
    "Aga tipp-poliitikud, nende hulgas ministrid, teadsid kindlasti, millest jutt. Ja see on hirmuäratav. Nad kiitsid heaks, et pankrotti minev ettevõte kõrvaldab oma vara, asendab raha laenulepingutega ja jätab võlausaldajad, sealhulgas Eesti riigi, rahast ilma. See ei ole enam lihtsalt kriis, see on moraalne pankrot."
    http://www.aripaev.ee/arvamused/2016/10/27/peeter-piho-mis-on-autorolloga-tegelikult-valesti
  • Milleks on vaja pagulasi - ikka selleks, et saaks sidruneid kõrvale veeretada. Eesti elu, vähemalt ajakirjanduse põhjal, meenutab mulle neid jutte, mida mu erinevad Aafrikas töötanud tuttavad on rääkinud sealsete sarnaste äride kohta.

    http://www.postimees.ee/v2/3889181/mitmed-omavalitsused-pole-rahul-mil-viisil-pagulasperedele-kortereid-ueueritakse

    Valitud lõike:

    Mitu omavalitsust on seisukohal, et kinnisvarafirma vahendatud korterite üürihinnad pagulasperedele on ülemakstud ega peegelda tegelikku olukorda üüriturul ning seetõttu võiksid omavalitsused ise korteri välja otsida.

    [..] Samas on selles omavalitsuses turg korteritest üleküllastunud ja korterit saab tihti üürida vaid kommunaalmaksete tasumisega.

    Sotsiaalministeeriumi sotsiaalvaldkonna nõunik Kaisa Üprus-Tali selgitas, et korteri omanik saab küsida seda üüri, mida ta soovib. "Meie jaoks on lihtsalt oluline, et kas see vastab sellele üüri piirmäärale või mitte. See on meie vaba turu toimimise küsimus."

    OÜ Kinnisvaraekspert saab riigilt iga sõlmitud üürilepingu eest 468 eurot. Firma esindaja ütles kirjalikult saadetud vastuses, et ta ei arva, et leitud korterite üürihinnad oleksid kallimad.

    Ent miks ei võiks korterite otsimisega tegeleda omavalitsus? Üprus-Tali sotsiaalministeeriumist vastas, et kohalikule omavalitsusele oleks see liiga koormav töö.

    Türi vallavanem sellega ei nõustu. [..]
  • Sain ma ikka õigesti aru - üürilepingu sõlmimise tasu on 468EUR?! See on, kurat võtaks, liinitöö. Ühe korteri peale kulub koos kõigi ülevaatamiste (kui seda üldse tehakse) ja lepingute sõlmimistega võibolla 2h. No paneme varuga 4h - siis jõuab kaugemal ka käia. 117EUR/h.
    Eesti Advokatuuri esimehe vandeadvokaat Sten Luiga ettekanne advokatuuri üldkogul 30. aprillil 2015 Pärnu Kontserdimajas:
    Tuginedes audiitorite hinnangule, advokaatidelt saadud tagasisidele ja kohtupraktikale, on
    advokatuuri juhatus jätkuvalt seisukohal, et riigi õigusabi eest advokaadibüroodele tasutav
    tunnitasu peab olema minimaalselt 60 eurot tunnis.

    Seega on kinnisvara maakler riigi silmis väärt tubli 2 korda rohkem kui jurist. Nunuh.
  • Enamusel taolistest omaviletusest on tühjalt seisvaid kortereid enda omanduses täiesti olemas, lihtsalt meie riigile kohaselt tuleb lüpsta sealt kust saab. Üürime kuskil karutagumikus miski korteri 500 euri kuus, kuigi korterid maksavad samas külas 3k: no problemo! Peaks sillamäel ühe tühjalt seisva 9-kordse omandama, sellele aknad ette lööma ja 10 euri ruut välja üürima riigile. Ja kolmele pagulasele korter leida on ülekoormatud vallapersonalile kindlasti liigne koormus, olles näinud, kuidas nad oma perseid arvuti ees laiaks istuvad, siis jumala eest, ärge neile enam ülesandeid juurde andke. Ma vihkan seda valitsust!
  • kuusemaa
    Riigikontroll võib ju haukuda, valitsus läheb, Rõivase vääramatul juhtimisel, peenhäälestusega edasi. Iga jumala kord kui Riigikontroll tambib mingi asja maasse, kobiseb mõni minister midagi mokaotsast, jajah, läks natuke valesti, tegeleme ja tegelikult ei muutu midagi. Masendav.


    Järgmine ülimees kes teab kõike iseenese tarkusest arvab, et Riigikontroll on ikka nii mõtetu asutus, et miks ta üldse veel eksisteerib ja piniseb meile kõrva
    http://www.aripaev.ee/uudised/2016/10/28/ligi-riigikontroll-lahmib
  • tulu
    kuusemaa
    Riigikontroll võib ju haukuda, valitsus läheb, Rõivase vääramatul juhtimisel, peenhäälestusega edasi. Iga jumala kord kui Riigikontroll tambib mingi asja maasse, kobiseb mõni minister midagi mokaotsast, jajah, läks natuke valesti, tegeleme ja tegelikult ei muutu midagi. Masendav.


    Järgmine ülimees kes teab kõike iseenese tarkusest arvab, et Riigikontroll on ikka nii mõtetu asutus, et miks ta üldse veel eksisteerib ja piniseb meile kõrva
    http://www.aripaev.ee/uudised/2016/10/28/ligi-riigikontroll-lahmib


    REF-i "targal" juhtimsel on kogu meie poliitline keskond k.a kõik teised parteid, muutunud selliseks, et iga käik ning lause on juba ette teada. Ma krt aru ei saa keda nad üritavad lollitada kui kõik näevad, et kuningas on alasti, aga ikka aetakse seda sousti suust välja.
  • Riiklik IT suurtöö kujunes fiaskoks

    Peategija projekti alguses väljastatud pressiteatest: Sotsiaalkindlustusameti uue infosüsteemi SKAIS2 loomise ja kasutusele võtmise eeldatav maksumus ulatub 7,1 miljoni euroni.

    Uudis aasta tagasi: Valitsus andis sel nädalal teada, et sotsiaalministeerium saab valitsuse reservist sotsiaalkaitse avalike teenuste SKAIS2 projekti erakorraliste kulude katmiseks 564 176 eurot.

    Tulemus nüüd, pea pool aastat peale tähtaega - vt linki
  • raulir


    Tulemus nüüd, pea pool aastat peale tähtaega - vt linki


    Vaatasin.... mitte s1ttagi targemaks ei saanud.
    Milleks viidata paywalli tagust infot?
  • antsukene
    raulir


    Tulemus nüüd, pea pool aastat peale tähtaega - vt linki


    Vaatasin.... mitte s1ttagi targemaks ei saanud.
    Milleks viidata paywalli tagust infot?


    Ega ma ka ei näe seda sisu seal. Projekti staatus aga on ju selge - peale miljonite põletamist klassifitseeriti see ebaõnnestunuks.
  • RB on vähemalt kindel rauast ja kruusast asi. See IT on alati vähe selline kahtlane asi olnud.
  • Valitud maiuspalu:
    "Sotsiaalministeeriumi asekantsler Ain Aaviksoo võrdleb senist tööd mööbli ehitamisega: tooli peaks kokku saama, aga kas seal ka istuda kõlbab, selgub alles kõikide juppide valmimise järel. Selliselt poolenisti huupi tehti mitte ainult „üks tool“, vaid „terve mööblikomplekt“."

    "Icefire, kelle kodulehel seisab hüüdlause „We are the company that delivers“ (tõlkes: meie teeme ära), oli selleks ajaks juba minema kõndinud.

    Ettevõte teatas eelmise aasta lõpus, et ei saa tööga soovitud mahus ja ajaraamis hakkama ning astub üldse kõrvale. Kirjas tellijatele tegi Icefire esindaja Tea Trahov terve rea etteheiteid projekti lähteülesande, tööprotsesside ning ajaplaani osas. Kurtis tellija nigela kompetentsi ja kehva juhtimise üle, mistõttu tuli juba valminud töid pidevalt ümber teha. Firmal endal ta ühtegi vajakajäämist ei näe."

    "Veermäe leiab, et selline käitumine on arusaamatu. Aaviksoo peab Icefire otsust ebatavaliseks ja imelikuks."

    "Kogu projekt pidi niisiis juba aasta tagasi äärepealt õhku lendama, kuid Tieto kinnitas, et suudab töö ära teha ka üksi. Veel tänavu kevadel avaldas arendaja veendumust, et kõik püsib kontrolli all ja SKAIS2 valmib õigel ajal.
    /../
    Nüüd tunnistab arendaja, et ei saa jaanuariks valmis. "

    Jah, täitsa arusaamatu, miks Icefired minema astusid. Lausa müstiline.

    Edasi läheb aiva paremaks:
    "Puudub isegi selgus, kas Tieto üldse hakkama saab."
    "Vahepeal kallines projekt 7,7 miljoni euroni ja Veermäe usub, et kallineb veelgi. Tema sõnul oli ­õppetund selles, et õigeid asju tuleb teha õigesti: tellija ei saa olla loll, kui tahab mitmemiljonilisi arendustöid juhtida."

    Nii tore on makusmaksjana teada, et härrad Aaviksoo ja Veermäe said 7.7 milli eest lausa hindamatu, väärtusliku projektijuhtimise õppetunni. Oleks erasektoris ka koolitused nii odavad.

    "Ruumi nutikamaks ja säästlikumaks toimimiseks jagub. Ametisse astudes käis Veermäe läbi kabinette ning tutvus inimestega. Talle hakkas silma väga palju printereid. Selgus, et 600 ametniku kohta oli neid koguni 300!
    Nüüd on SKA Endla tänava peakontoris 125 printeri asemel 25."

    Mulle meeldib, kuidas minu riiki minu raha eest juhitakse. Tippjuht käib tube läbi ja optimeerib printereid.
  • Offf, Veermäe on selle projekti juures olnud 3 kuud. Tema pole seda jama kokku keeranud, küll aga peab nüüd lahendama.
  • Hmm, kusagil mingis foorumi teemas sai mingi aeg tagasi selle sotsiaalabi vajava tarkvara teemal prognoose tehtud,mis kui ma ei eksi just praegusest tulemusest väga mööda ei läinud :)

    A la prognoositi 3 miljonit kulutatakse 5 reaalselt läheb 7 ja puudujäägid ka ära teha siis läheb 10.
  • Off viitab mitmele täitsa õigele asjale aga Veermäe kottimine läheb tõesti märgist mööda. Esiteks, nagu juba viidatud, on tema ülesanne teiste tehtud hunnikust nüüd "saia teha".
    See "printerite optimeerimine" võis vabalt välja näha ka stiilis juht käib esimesel tutvumisringil, mille järel teeb märkuse IT-juhile: "meil on vist palju printereid - uuri seda palun". Kui IT-juht nüüd kahe nädala pärast teatab "koondatud printeritest", siis on juhi panus OK. IT-juhi poolt vaadates ei ole - ta oleks pidanud ise selle koondamise ammu ära tegema. Ehk - sellisel juhul tuleks peetida IT-juhti (kes pole vist Veermäe poolt paika pandud).

    Ahjaa - teema on küll kurb aga egas riiklik IT-tellimus pole mingi imeloom, et kõik projektid alati õnnestuvad. Tehakse ka erasektoris prahti, nii IT-s kui ka muudes harudes. Lihtsalt riiklike telimuste puhul jäävad kõige kergemini silma just IT prohmakad (teedeehitus kohe kannul). Viimased 7 aastat olen igal sügisel kooliõpikuid sirvides sealt vigu leidnud. Sel teemal aga valitseb vaikus - trükime paari aasta pärast uued õpikud (uute vigadega) ja elu läheb edasi.
  • OK, olen nõus, et hetkel oli Veermäe peetimine tõesti liiast. Ütleme siis nii, et ootame kenasti ära, küll jõuab ka tema oma panuse anda, et asjad halvast veel hullemaks läheksid.
    Mul on päris mitu tuttavat EMTA ekstöötajat (projektijuhid ja talitusejuhid mh.), neil kõigil kutsus see artikli osa, et "Veermäe päästab päeva" esile hüsteerilis-homeerilise naerulagina.
  • Suurte IT-arenduste häda on sama, mis suurte füüsiliste infra arendustega (nt. tee-ehitused või suured ehituse peatöövõtud): tegijaid, kes suudaks neid ellu viia, on ühe käe sõrmedel. Ja kui riik korraga väga palju arendab (tee-ehituses nt. Tallinn-Tartu + Tallinn-Pärnu + Rail Baltica + Tallinna ristmikud või IT-s näiteks korraga SKAIS, uus e-MTA jne.), siis ajab neil vähestel tegijatel portfell üle ääre, tegelikult pädevaid projektijuhte kõigile projektidele ei jagu ja hinnad kasvavad iga riigihankega eksponentsiaalselt.

    Mis ei tähenda seda, et tellija võiks olla ebakompetentne. Ei või. Aga see, et Eestis on mingites sektorites riigihangete pakkujaid vähe ja kvaliteetselt asjade tegijaid napib, on minu meelest väga selge põhjus miks need hinnad on sellised nagu nad on.
  • 2korda2
    Off viitab mitmele täitsa õigele asjale aga Veermäe kottimine läheb tõesti märgist mööda. Esiteks, nagu juba viidatud, on tema ülesanne teiste tehtud hunnikust nüüd "saia teha".
    See "printerite optimeerimine" võis vabalt välja näha ka stiilis juht käib esimesel tutvumisringil, mille järel teeb märkuse IT-juhile: "meil on vist palju printereid - uuri seda palun". Kui IT-juht nüüd kahe nädala pärast teatab "koondatud printeritest", siis on juhi panus OK. IT-juhi poolt vaadates ei ole - ta oleks pidanud ise selle koondamise ammu ära tegema. Ehk - sellisel juhul tuleks peetida IT-juhti (kes pole vist Veermäe poolt paika pandud).


    Mul on isiklikult nii kogemuse kui ka teooria baasil nende suurte printerite suhtes eriarvamus.

    Töötasin kunagi pisikese IT-juhina ühes riigiasutuses (ca 70 töötajat), kus enamus inimesi võttis vähemalt aegajalt vastu tavalisi inimesi nende erinevate muredega ning and pidid neile väljastama erinevaid pabereid, nii valgel A4-l kui ka erinevatel vormidel.

    Kõige optimaalsem oli kokkuvõttes panna igale lauale (1-3 inimese käeulatusse) üks odav korraliku tootja A4 laserprinter, kokku umbes 25 tk. Esiteks oli nende tugi odav ning suurema probleemi korral sai võtta varuprinteri või printida teise samas ruumis olevasse printerisse.

    Ei tekkinud päevaseid pause, kui peab ootama tehnikut, kes suvatseb suure raha eest suurt printerit tulla remontima.

    Töökorralduslikult ei pidanud töötaja helistama, et pandaks õige vorm printerisse, püsti tõusma, inimest ruumist välja ajama ja ukse lukku keerama, mööda treppe ronima, paberi üles otsima, tagasi ronima, ukse uuesti lahti tegema, inimese uuesti sisse kutsuma jne. Mõnikord tuli seda veel korrata, kuna sekretär pani vale vormi sisse või tekkis viga jne.

    Õnneks asutuse juht sai asjadest samamoodi aru ning maksis erinevatest kohtadest saavutatud tööviljakuse tõusu arvelt väiksemale personalihulgale rohkem palka kui teistes analoogsetes asutustes.

    Minu arvates ei peaks tippjuht selliste probleemidega Veermäe stiilis tegelema ("Mulle ei meeldi palju printereid vaid üks suur!"), vaid kui ta tahaks sellega tegeleda, siis peaks ta uurima põhjuseid, tasuvust ning protsessi voolavust kliendi perspektiivist.

    Vabandan, et see jutt oli liialt IT-teemaline, aga sama kehtib ka muude ja suuremate projektide kohta. Näiteks "Mina olen valitsuses ja mulle meeldib raudtee Tallinna ja Varssavi vahel!" ning siis hakatakse kolme üksteist praktiliselt välistava lahenduse (kiire ühe peatusega kruiisituristide jaoks, kohalike jaamadega töölkäijate jaoks või aeglane ja mürarikas kaubarongide jaoks) vahel valima, et leida sellele õigustust.

    Selline vingerdamine näitab, et asi on nende juhtide jaoks asi iseeneses ning tegelikult sellele projektile ratsionaalset põhjendust ei olegi.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon