Tallinn - Euroopa rohepealinn 2023 - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Tallinn - Euroopa rohepealinn 2023

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • https://www.aripaev.ee/suur-lugu/2022/12/21/fotolugu-euroopa-rohelise-pealinna-hall-pale

    Lisaks võiksin nimetada veel Väo karjääri - ilmselt ainuke pealinn maailmas, kus tiheasustuse kõrval 200m asub lubjakivikarjäär

    Vähe sellest, sinna kõrvale seekord siis Jõelähtme valda on "keskkonnamet" andnud loa teha veel teisegi Maardu 3 karjääri. Järgmised 30 aastat tolmutavad Tallinna. Ja siis imestatakse, kus see lumesse imbunud tolm kõik tuleb talvel/kevadel?

    "Vald karjääri oma maadele ei soovi
    Maardu III maardlas on Paekivitoodete Tehas keskkonnaametilt uuringuload kätte saanud ja proovipuurimised läbi viinud, ent siis jäi asi toppama Jõelähtme vallavalitsuse ja keskkonnaameti vahel puhkenud kohtuvaidluse tõttu."

    https://toostusest.ee/uudis/2022/02/15/vao-paekarjaar-saab-peagi-tuhjaks/

    https://joelahtme.ee/keskkonnamojude-hindamised

    Isegi Keskkonnaameti poolt otsustaja välja toodud - Egle Alt. Pidi olema korralik kolmandik sulas, et nüüd veel vallaga kohut ka käia.
  • kas see on nüüd mõne kohaliku aktivisti püüd läbi Tallina teema Nursipaluga võidelda? Milles see vaene ametnik süüdi on, et teda nimeliselt peab siin välja tooma - eeldatavasti on tema asi tegeleda seaduse täitmisega ning seadused on meil tihti sellised, nagu nad on, aga see ei vabasta ametnikku nende täitmisest. Tema asi ei ole hinnata seaduste kvaliteeti. Ja tegelikult probleem on tõsine, nimelt tõesti saavad lähiajal Harjumaa suuremad maardlad tühjaks ja, siis tuleb kas uued avada või 100 km kauguselt vedama hakata. Ehk see teema siin on pigem tavaline NIMBY...
  • "camouflage"
    kas see on nüüd mõne kohaliku aktivisti püüd läbi Tallina teema Nursipaluga võidelda? Milles see vaene ametnik süüdi on, et teda nimeliselt peab siin välja tooma - eeldatavasti on tema asi tegeleda seaduse täitmisega ning seadused on meil tihti sellised, nagu nad on, aga see ei vabasta ametnikku nende täitmisest. Tema asi ei ole hinnata seaduste kvaliteeti. Ja tegelikult probleem on tõsine, nimelt tõesti saavad lähiajal Harjumaa suuremad maardlad tühjaks ja, siis tuleb kas uued avada või 100 km kauguselt vedama hakata. Ehk see teema siin on pigem tavaline NIMBY...


    Ei ole kohalik aktivist aga kui süübisin teemasse, siis üks asi on oma töö seaduste järgi ära teha. Teine on aga minna vallaga kohtusse, et oma tööd teha? Kelle huve antud isik esindab? Sisuliselt üritab "Keskkonnaamet" vallast üle sõita.

    Ja ma olen üsna veendunud, et Tallinna poolel on seal seda mahtu veelgi, kuid otsitakse nõrgemat vastupanu.

    Jääb mulje nagu iga linna ääres peab olema karjäär, et teenindada linna? See on tavaline, et veetakse linna teenindamiseks materjal kaugemalt. Ja see, et seal 2-3x hinnavahe tuleb on parim nali mida ma kuulnud olen. Kohe, kui karjäär püsti on, siis see "turueelis" kust suuremat kasumit teenida. Ja müüakse ikka turuhinnaga - ehk marginaalselt sama hinnaga, mis kaugemalt oleks tuua. Ega sulle ükski erafirma sellepärast allahindlust tegema hakka...
    Aga tundub, et hirmutamistaktika töötab.

    Kokkuvõtvalt on minu arvates Tallinna tolmuprobleem tõsisem. Ja sellist suurt karjääri mina ei ole üheski pealinnas kohanud.

    Rohepealinn? 2023 suurim nali! Pigem rohepesu Tallinna TV moodi. #Kõlvart #Taavi aas
  • ma ei usu elu sees, et Eestis üks ametnik, veel suhteliselt vähetähtsa ametikohaga ametnik omal algatusel läheks vallaga kohtusse! Keskkonnaameti asi on menetleda lubade taotlusi ja kui kõik on õigesti vormistatud, siis väljastada edasised load, juhul kui vald ei ole sellega nõus ning tegelikult ei ole pea ükski vald eriti millegagi nõus, olgu see siis tuulik, karjäär või kanala, siis peab ju menetlusega edasi minema ning antud juhul saabki seda teha ainult kohtus. Arusaamatu on hoopis see, et KOV käib lõputult maksumaksja raha eest kohtus, samas uued teed ja koolimajad meeldivad küll, kuigi need on kõik Tallinnast toodud killustikust ehitatud. Ma saan aru, et Jõelähtme ei taha Tallinna killustikuga varustada, aga miks siis jällegi kõik valla elanikud Tallinnas tööl käivad, Tallinna infrat kulutavad, aga samas sentigi maksuraha sinna ei jäta? Üks lõputu demagoogia käib kogu aeg, keegi mitte midagi kuhugi ei taha ning kõik on kõigele kogu aeg vastu ja siis imestame, et huvitav, miks see elu üldse ei edene? Sinu arusaam, et veame killustiku 100 km kauguselt, siis ei ole Tallinnas nii palju tolmu, ei päde, nimelt muudab see materjali tõesti vähemalt 2x kallimaks ehk jällegi saab olemasolevate eurode eest vähem kilomeetreid teed ehitada ning kujutad ette kui palju raskeveokeid see teedele lisab. Lihtne näide, üks Harjumaa karjäär annab heal suvepäeval välja ütleme 6000 tonni killustikku, mida veetakse 20 km raadiusesse ning kui arvestame, et kõik reisid tehakse poolhaagetega 30 tonni, siis on see 200 reisi, mille tegemiseks kulub keskmiselt 8 tundi. Nüüd kui materjali tuua 5x kaugemalt, siis ok, maanteel saab natuke tunde vähendada, aga reaalselt kulub sama koguse materjali veoks 32 tundi (5x kaugem-tambov, ehk 4x rohkem). Kuna kõrghooajal ei ole võimalik materjali 4x kauem vedada, siis on vaja 4x rohkem veokeid....ja siis on vaja mida...rohkem teid! Ja siis me istume siin jälle, vingume, et teed on katki, kõik kohad on veokeid täis ning CO2 lendab atmosfääri sama palju nagu vulkaanist... Aga selles osas olen nõus, et Tallinnas on roheline ainult kesikute valimisplakat.
  • Eks see ole, et kui hakata end võõraste sulgedega ehtima, siis hakkavad ka küsimused tekkima. Nii ka minul.
    Võib-olla ehk "nime" väljatoomine oli liiast. :)
  • "Fish"
    https://www.aripaev.ee/suur-lugu/2022/12/21/fotolugu-euroopa-rohelise-pealinna-hall-pale

    Lisaks võiksin nimetada veel Väo karjääri - ilmselt ainuke pealinn maailmas, kus tiheasustuse kõrval 200m asub lubjakivikarjäär

    Vähe sellest, sinna kõrvale seekord siis Jõelähtme valda on "keskkonnamet" andnud loa teha veel teisegi Maardu 3 karjääri. Järgmised 30 aastat tolmutavad Tallinna. Ja siis imestatakse, kus see lumesse imbunud tolm kõik tuleb talvel/kevadel?

    "Vald karjääri oma maadele ei soovi
    Maardu III maardlas on Paekivitoodete Tehas keskkonnaametilt uuringuload kätte saanud ja proovipuurimised läbi viinud, ent siis jäi asi toppama Jõelähtme vallavalitsuse ja keskkonnaameti vahel puhkenud kohtuvaidluse tõttu."

    https://toostusest.ee/uudis/2022/02/15/vao-paekarjaar-saab-peagi-tuhjaks/

    https://joelahtme.ee/keskkonnamojude-hindamised

    Isegi Keskkonnaameti poolt otsustaja välja toodud - Egle Alt. Pidi olema korralik kolmandik sulas, et nüüd veel vallaga kohut ka käia.


    Oot, aga neljarealised maanteed, põlevkivi jne.? Me ju kõik nõustume, et nende saamiseks peab avama palju uusi karjääre, sest olemasolevatest kindlasti ei piisa!
    Meil kõigil tuleb leppida mõttega, et tulevikus võib kodu karjäärile ette jääda ja tuleb kolida, või leppida karjääriga kodu kõrval. Põlevkivi ja uued neljarealised, kuna kolmerealistega me ju ei lepi, tahame sõita 120km/h.,nõuavad palju uusi karjääre.
  • "Fish"
    Jääb mulje nagu iga linna ääres peab olema karjäär, et teenindada linna? See on tavaline, et veetakse linna teenindamiseks materjal kaugemalt.

    Ja miks keegi teine seal "kaugemal" peab karjääritolmu sees elama selleks, et sinul teed oleks?
  • Ei, sinu kodu kindlasti karjääri ette ju ei jää. Paraku su ühistransport, eriti RB nõuab tõesti uute karjääride rajamist ja suures mahus. Sulle endale ei tundu imelik igas teemas sama lolli juttu ajada? Tavaline 4 realine teele lähjeb ainult natuke rohkem materjali kui moodsale 3 realisele, mis reaalselt ei lahenda midagi nagu Pärnu mnt. algus näitab, sest on valesti ehitatud.
    Põlevkivi läheb ka kindlasti vaja, kust su üksratas siis muidu voolu saab?
    Nagu eespool juba kirjutati, tahame teid, raudteid, elektrit jne, aga peaasi, et kõik see ei toimuks meie lähedal.
  • ja kõik kakelus js kisklemine toimub riigis, mis on Euroopa üks hõredamalt asustatud ja kus ruumi peaks olema kõigi ja kõige jaoks

    https://www.indexmundi.com/map/?v=21000&r=eu&l=en

    Mis veel siis saab kui asustustihedus peaks olema nagu näiteks Taanis või Saksamaal ? Ja see on üks fakt, mis igal maal väga kergesti ja kiiresti muutuda saab, erinevalt päikesepaiste hulgast aastas või vegetatsiooniperioodi pikkusest, mis näiteks inimea piires on üsna püsivad näitajad.
  • Kogu sellel jamal on üks ühine nimetaja - koonerdamine.

    Kangesti tahaks ühiskonna vajadusteks eraomandit eksproprieerida, ilma et selle eest väärilist hinda peaks maksma.
    Fossiilkütuste ja autode puhul on igasugustel tegelastel kohe kisa lahti, kuidas tegelikke kulusid asjast mitte kasu saavate isikute selga laotakse. Samas, kui on vaja tuulikuid ja mänguraudteid ehitada, siis võtame inimestel kodud käest (või teeme seal elemise võimatult ebamugavaks) ja ükski koer ei köhi.
    Sama asi ka igasuguste kommunikatsioonide "talumistasudega", mis tihtipeale ei kata ligilähedaseltki neist põhjustatud ebamugavusi.

    Kui mingi asi on ühiskonnale vajalik, siis ühiskond maksab selle ausalt kinni. Ei soovi maksta - järelikult polnud vajalik. Kõik muu on lihtsalt huiamine.
  • "Fish"
    Eks see ole, et kui hakata end võõraste sulgedega ehtima, siis hakkavad ka küsimused tekkima. Nii ka minul.
    Võib-olla ehk "nime" väljatoomine oli liiast. :)

    Kiire guugel ütleb, et nimi on vahepeal ka pisut muutunud :).
  • https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
    Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂
  • "karlsson25"
    https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
    Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂

    väga tubli, jätka samas vaimus! Ma kahjuks ei näe, mida sa 60+ räägid, aga hetkel anna aga minna:)
  • "pahurik"
    "karlsson25"
    https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
    Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂

    väga tubli, jätka samas vaimus! Ma kahjuks ei näe, mida sa 60+ räägid, aga hetkel anna aga minna:)


    Suudad sa öelda üheainsa põhjuse, miks 60a ei suudaks linnas kasutada kolmerattalist ja elektrilise abiliseta kaubaratast?
  • "karlsson25"
    "pahurik"
    "karlsson25"
    https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
    Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂

    väga tubli, jätka samas vaimus! Ma kahjuks ei näe, mida sa 60+ räägid, aga hetkel anna aga minna:)


    Suudad sa öelda üheainsa põhjuse, miks 60a ei suudaks linnas kasutada kolmerattalist ja elektrilise abiliseta kaubaratast?

    no ma ei tea, nädal tagasi oli raske isegi käia, rattaga liikumisest rääkimata. Teen siin vahetevahel selliseid 10km jalutuskäike, rattaga on suht ekstreem..14a laps ikka sõidab vahel, aga ütleb ka, et väga riski.
    Aga sa küsi myko käest, euroametnik ütleb kindlalt, et 55 oled eesnäärmeprobleemide käes vaevleb töll, rattaga sa ei suuda ammugi sõita enam:)
    Teises teemas kirjutati, et raudselt kasutad ostutoetust ja ostad endale 3 rattalise elktrikäru, nii mööda ei pandudki. Osta korralik elektriratas parem, 2 ratast on ikka parem kui 1.
  • "pahurik"
    "karlsson25"
    "pahurik"
    "karlsson25"
    https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
    Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂

    väga tubli, jätka samas vaimus! Ma kahjuks ei näe, mida sa 60+ räägid, aga hetkel anna aga minna:)


    Suudad sa öelda üheainsa põhjuse, miks 60a ei suudaks linnas kasutada kolmerattalist ja elektrilise abiliseta kaubaratast?

    no ma ei tea, nädal tagasi oli raske isegi käia, rattaga liikumisest rääkimata. Teen siin vahetevahel selliseid 10km jalutuskäike, rattaga on suht ekstreem..14a laps ikka sõidab vahel, aga ütleb ka, et väga riski.
    Aga sa küsi myko käest, euroametnik ütleb kindlalt, et 55 oled eesnäärmeprobleemide käes vaevleb töll, rattaga sa ei suuda ammugi sõita enam:)


    Kes tahab, see sõitku autoga. Olen nendega elu jooksul oma 500 000km juba maha sõitnud ja enam absoluutselt mitte mingit huvi ei paku. Lumevabal ajal on üksratas, kaubaveoks, lasteveoks ja talviseks ajaks tuleb kaubaratas. 🙂
    https://youtu.be/Qutf9SSf55E
  • karlsson25, ma juba ütlesin, et edu sulle. No ausalt, ma ei ole kade, osta endale kaubaratas ja sõida sellega talvel kui suudad, milles küsimus. Ma käin jalutamas ja mängin tennist, sest mulle meeldib tennis ja jalutan, sest ainult arvutis istumine tapab, aga miks ma oleksin pidanud novembris mingi kaubarattaga ringi liikuma, kui ma tahan sporti teha, siis võin suusad alal panna:)
    Ja väga hea, et lõpuks jõudsid järeldusele, et kes tahab, see sõitku autoga. Tubli!
  • Kas tõesti ei saa sellele propellerpeele nänni pandud, hakkab juba ära tüütama.
  • Härra Karlsson on kahtlemata väljakujunenud seisukohtadega ja neil teemadel entusiastlik, aga kas poleks otstarbekam sellisel puhul tarvitada foorumis olemasolevat funktsiooni - ignoreerimise nuppu? Siinsamas keskkonnas kaeveldakse tühistamiskultuuri (cancel culture) üle, aga samaaegselt viljeletakse seda isegi (või kutsutakse üles seda tegema).

    Lisaks väike mõtteharjutus, kumb väärib rohkem bänni - kas pidev jauramine mingitel teemadel või isiklikud ründed?
  • "KrammatikaPandiit"
    Härra Karlsson on kahtlemata väljakujunenud seisukohtadega ja neil teemadel entusiastlik, aga kas poleks otstarbekam sellisel puhul tarvitada foorumis olemasolevat funktsiooni - ignoreerimise nuppu? Siinsamas keskkonnas kaeveldakse tühistamiskultuuri (cancel culture) üle, aga samaaegselt viljeletakse seda isegi (või kutsutakse üles seda tegema).

    Lisaks väike mõtteharjutus, kumb väärib rohkem bänni - kas pidev jauramine mingitel teemadel või isiklikud ründed?

    Loomulikult väärib rohkem bänni pidev jauramine mingitel teemadel, sest isiklike rünnete tulemusel ei juhtu muud, kui ründaja jätab endast labase ja rumala inimese kuvandi.
    Pidev jauramine aastast aastasse aga hävitab kõigi foorumlaste usku paremasse tulevikku.
  • Usk on oopium rahvale.

    Loobuge narkootikumidest , saage kaineks !
  • "karlsson25"
    https://m.youtube.com/watch?v=S4LXeLS_uO8&feature=youtu.be
    See lahendus muudab küll jalgratta lumeväljade kunniks!
    😀


    Täitsa nunnu, aga mootor näis disainist puudu olema.
    Allamäge läheb kindlasti.
  • "iffkillla"
    "karlsson25"
    https://m.youtube.com/watch?v=S4LXeLS_uO8&feature=youtu.be
    See lahendus muudab küll jalgratta lumeväljade kunniks!
    😀


    Täitsa nunnu, aga mootor näis disainist puudu olema.
    Allamäge läheb kindlasti.


    Mootor on keskealisel mehel enamasti kõhukese all peidus. 😀
  • https://www.err.ee/1608842014/partel-peeter-pere-mis-saab-eesti-jagamismajandusest-ja-linnadest
    Artiklis kirjutatakse, et jagamismajandus ja kergliikurid pakuvad endas uusi võimalusi, mida ei tohiks tuleviku linna planeerides alahinnata.
  • "karlsson25"
    https://www.err.ee/1608842014/partel-peeter-pere-mis-saab-eesti-jagamismajandusest-ja-linnadest
    Artiklis kirjutatakse, et jagamismajandus ja kergliikurid pakuvad endas uusi võimalusi, mida ei tohiks tuleviku linna planeerides alahinnata.

    ma olen viimase 2 päeva jooksul linnas liigeldes täpselt 1 jalgratturit ja kergliikurit näinud, ei puhu vist pilli ikka terve talve see ratta ja kergliikuri jutt.
  • "pahurik"
    "karlsson25"
    https://www.err.ee/1608842014/partel-peeter-pere-mis-saab-eesti-jagamismajandusest-ja-linnadest
    Artiklis kirjutatakse, et jagamismajandus ja kergliikurid pakuvad endas uusi võimalusi, mida ei tohiks tuleviku linna planeerides alahinnata.

    ma olen viimase 2 päeva jooksul linnas liigeldes täpselt 1 jalgratturit ja kergliikurit näinud, ei puhu vist pilli ikka terve talve see ratta ja kergliikuri jutt.

    jajah, piirame autode kiiruse linnades üle Eesti 30 km tunnis...muidu jõuad kiiremini kohale kui üksrattaga.
  • Ma vihkan Tallinnat ja sa peaks ka
    Autor ise ütleb viimases lauses, et ta vihkab Tallinna ja sa peaks ka sama tegema. Õnneks on tal mitu ettepanekut, mis olukorda parandada aitaks.
  • <iframe style="width: 670px; height: 377px;" src="//services.err.ee/media/embed/fe35fa5bfbf12011be8f602ce637496e" frameborder="0"></iframe>
    Saates räägiti meie liikluskultuurist, kiirusest, kergliikuritest ja sellest, kuidas jõuda liiklussurmade arvult järgi Euroopa parimatele, Rootsi, Taani, Holland.
  • ERR-i lingid avanevad ja toimivad korrektselt küll. Enda agenda promomiseks sa ei pea siia foorumisse veebilehtede postitamiseks meeleheitlikult stopperiga võidu rapsima. Ega sul lennuki peale minekut pole.
  • Sai bloki ära. Kodanik pole selgelt täiemõistuslik...
  • "peeter82"
    Sai bloki ära. Kodanik pole selgelt täiemõistuslik...


    Palun selgitust, mis oli näiteks minu viimases jagatud lingis mõistusevastast? Saates räägiti liigsest kiirustamisest, jõmlusest ja ka kergliikuritest. Milline osa sellest teemast sind häiris?
  • "karlsson25"
    "peeter82"
    Sai bloki ära. Kodanik pole selgelt täiemõistuslik...


    Palun selgitust, mis oli näiteks minu viimases jagatud lingis mõistusevastast? Saates räägiti liigsest kiirustamisest, jõmlusest ja ka kergliikuritest. Milline osa sellest teemast sind häiris?


    Ta ei saa ju enam selgitada, blokkis ära.
  • Bloki seadnu sinu küsimusi ei näe - ja ta ei tahagi näha. Nii et selle küsimuse esitamine on nüüdseks tarbetu.

    Ühe-teema-üksratas käib mulle ka närvidele, aga senini on ta veel blokist pääsenud :). Veel.
  • Arvamusavalduses "kergliikur on tore" pole midagi halba ega mõistusevastast. Aga kui seda teha vormi hästi natuke vaheldades 50 korda päevas, on mõistusevastane tegevus ise
  • Eile ilmunud "Autolehe" ajakirjas oli talvine võrdlustest, et missuguse liikuriga ja kui kaua sõidab Viimsist kesklinna, Volta tänavale. Tulemused jagunesid siis nii:
    1-2 kohta hoidsid elektriauto ja sisepõlemismootoriga auto.(Sõiduaeg mõlemil 24 minutit)
    3. koht kuulus ühistranspordile.(Sõiduaeg 39 minutit)
    4. koht - jalgratas. (Sõiduaeg 58 minutit) Rattaga testsõitu teinud ajakirjanik arvas et taolise masohhismiga ta enam ei tegele.

    Nii et igasugused Vända-Vollid ja Tõuksi-Töllid, kes te usinasti muudkui üürgate enda (inim)õigusi taga: Te võite siin foorumis või sotsiaalmeedias enda frustratsiooni välja elada ja promoda oma "Eedeni aeda", kus kõik söövad taimetoitu ja sõidavad ratastega ja päike paistab 24/7/365. Unistada on tore, reaalsus aga jõuab sama kiirelt kohale kui libedaga ratta pealt maha kukkuda või möödasõitev auto kastab porilombiveega korralikult läbi, sest et sajab.
    Seni kui meil ei kasva siin apelsinipuud ja pole ka Hispaanialikku kliimat, jätavad need igasugused suhtkoht agressiivsed autojuhtide sõimamised ning kaasmaalaste "sundküüditamised" jalgrataste või ühistranspordi peale natuke kretiiniliku mulje nendest (pool)hipsterlikku eluviisi elavatest rattausklikest.
    Midagi nagu ärapööranud ususekti liikmed, kes on ilmutust näinud ja arvavad et teised peavad nüüd neid järgima.
    Ja kes ei kiida takka ega järgi- järelikult on ta saatanast ja ära teeninud "ärganute/valgustatuste" põlguse. Surmani.
  • Ja kui jõuadki kuidagi kohale, siis on nahk märg ja kui duši alla ei lähe, siis varsti ka kolleegide tõrjeks odöör õhus.

    Aastatel 2001-2004 ma tegelikult üritasin rattaga tööl käia ja selg läheb ikkagi märjaks ning seda isegi siis kui ei pinguta. Otsmik ja muu on justkui jah kõik ok. Tõuksi-Töllid on lihtsalt veel liiga noored ja peavad õppima ja kui kõrvatagused enam märjad ei ole, siis tulgu uuesti seletama.
  • Selveri uuring näitab, et Selverist saab lõhe kiiremini kätte kui Jägala jõest. Samas leiti ka, et juhul kui keegi ikkagi sellise masohhismiga tegelema peaks, siis tuleb kala edukaks püüdmiseks õnge kasutada ja varvaste märjakssaamise vältimiseks kummikuid kanda. Teadlased mainisid muuhulgas ka seda, et päike tõuseb idast ja loojub läände
  • "Stealth"
    Nii et igasugused Vända-Vollid ja Tõuksi-Töllid---


    Minge te kõik üldse perse, kes te igapäevaselt Viimsi ja kesklinna vahet ei sõida. Mis mõttes sa elad ja töötad kesklinnas? Mis sul viga on, ah? Lapsed käivad ka sealsamas koolis-lasteaias? Eriline kuradi musterkodanik, raisk! Mis mees sa üldse oled, kui sa igapäevaselt liitritki kütust ei kuluta?
  • Et inimene oled ainult siis, kui elad ja töötad kesklinnas ja ülejäänud käigu kukele?
    Ma ainult ei arutaipa, kellele sinna kesklinna neid kontorimaju ehitatakse, kui väljastpoolt kesklinna sinna tööle tulla ei tohi.
  • https://pealinn.ee/2023/01/11/statistikaamet-distants-elu-ja-tookoha-vahel-on-aastatega-kasvanud/
    Natukene statistikat ka. Üha kaugemalt käivad meie inimesed tööle. Üks kitsaskoht on ka ühistranspordi planeerimine. Tallinnas planeerib üks amet, väljaspool pealinna teised ametid ja nii need liinid sageli ei kattugi. Uuselamurajoonide olematust ühistranspordist ei hakka üldse rääkima. Ja nii siis töötabki suur osa eestimaalastest selleks, et omada autot.
    https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120126514/selgus-kui-kaugele-on-eestlased-nous-ihaldatud-tookoha-nimel-soitma
  • Osa sellest "masohhismist" on muidugi seotud ka talvise teehooldusega, mida saab ressursside eraldamisega kindlasti parandada. Ei saa inimestele ette heita, et nad ei soovi jalgrattaga sõita või jala lühemaid vahemaid käia, kui kõnniteed on pärast iga lumesadu läbimatud või teeületuskohtadel laiutavad järvesuurused lombid.

    Teine osa on paraku asju, mida muuta ei saa. Talvisel ajal Viimsist kesklinna sõit tähendab ilmselt seda, et suurema osa oma teekonnast sõidad mööda mereäärset kergliiklusteed, merelt puhuvas lõikavas tuules ja/või tuisus, mis vähemalt ühel osal teekonnast (kodust tööle või töölt koju) puhub ka vastu. Seda ühegi meetmega kuidagi mõnusamaks ei tee.
  • "Draax"
    Osa sellest "masohhismist" on muidugi seotud ka talvise teehooldusega, mida saab ressursside eraldamisega kindlasti parandada. Ei saa inimestele ette heita, et nad ei soovi jalgrattaga sõita või jala lühemaid vahemaid käia, kui kõnniteed on pärast iga lumesadu läbimatud või teeületuskohtadel laiutavad järvesuurused lombid.

    Teine osa on paraku asju, mida muuta ei saa. Talvisel ajal Viimsist kesklinna sõit tähendab ilmselt seda, et suurema osa oma teekonnast sõidad mööda mereäärset kergliiklusteed, merelt puhuvas lõikavas tuules ja/või tuisus, mis vähemalt ühel osal teekonnast (kodust tööle või töölt koju) puhub ka vastu. Seda ühegi meetmega kuidagi mõnusamaks ei tee.


    Ratta-Terrorist ütleb selle peale, et kui autojuhil elu talumatuks teha, siis küll ta lõpuks ratta selga ronib!
    Tegelikult mulle juba pikemat aega meenutab ökoterroristide ja Euroametnike katkematu retoorika ühe päris halva onu sõnu minevikust: "Ne umeje, nautim, ne hotem, zastavim!" (kui ei oska, õpetame, kui ei taha, sunnime)

    Puudu on tõesti ainult nagaan.

  • "sr71"
    "Draax"
    Osa sellest "masohhismist" on muidugi seotud ka talvise teehooldusega, mida saab ressursside eraldamisega kindlasti parandada. Ei saa inimestele ette heita, et nad ei soovi jalgrattaga sõita või jala lühemaid vahemaid käia, kui kõnniteed on pärast iga lumesadu läbimatud või teeületuskohtadel laiutavad järvesuurused lombid.

    Teine osa on paraku asju, mida muuta ei saa. Talvisel ajal Viimsist kesklinna sõit tähendab ilmselt seda, et suurema osa oma teekonnast sõidad mööda mereäärset kergliiklusteed, merelt puhuvas lõikavas tuules ja/või tuisus, mis vähemalt ühel osal teekonnast (kodust tööle või töölt koju) puhub ka vastu. Seda ühegi meetmega kuidagi mõnusamaks ei tee.


    Ratta-Terrorist ütleb selle peale, et kui autojuhil elu talumatuks teha, siis küll ta lõpuks ratta selga ronib!
    Tegelikult mulle juba pikemat aega meenutab ökoterroristide ja Euroametnike katkematu retoorika ühe päris halva onu sõnu minevikust: "Ne umeje, nautim, ne hotem, zastavim!" (kui ei oska, õpetame, kui ei taha, sunnime)

    Puudu on tõesti ainult nagaan.



    Rattaterrorist ütleb, et kui töömaht väheneb, hinnatõus ülejõu käiv, või üldse töökaotus ees, on võimalik esimesena autost loobuda. Selle tulemusel:
    ●Vähenevad püsikulud
    ●Kui auto ei ole liisingus/laenuga, tekib vaba raha

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon