E-suhtlus ehk ebasuhtlus? - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

E-suhtlus ehk ebasuhtlus?

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Viimane Arter(Postimehe kultuurilisa) puudutab e-suhtluse negatiivseid(?) külgi.
    http://arhiiv.postimees.ee/leht/00/11/25e/lugu7.htm#teine

    Panin selle teema üles sellepärast, et eks foorumite arutelud on ka 100%-lt e-suhtlus nagu ka e-mail.

    Mis on e-suhtluse negatiivsed jooned Tartu Ülikooli psühholoogiaosakonna dotsent Olev Must'a arvates:
    -reaalsed inimsuhted tõmbuvad koomale (me ei taju teist inimest tema eripäraste joonte, omaduste ning isegi bioloogiliste iseärasuste kogumina, nagu see on tavaline näost näkku suhtlemisel) ning muutuvad formaalsemaks(kõik tunded on kadunud või muutunud äärmiselt üheülbalisteks), mõningas mõttes ka anonüümsemaks


    Minu arvates on uurimuse järeldus, justkui oleks internetitekstid emotsioonidest vabad, pealiskaudne.

    Internetitekstid võivad sisaldada samas mahus emotsioone nagu Pushkini XIX sajandi alguses kirjutatud kirjad kallimale. Kuna interneti teel on suhtlus kiirem, siis on sõnumid kahtlemata lühemad, kuid see ei tähenda, et tekstidel puudub emotsionaalne foon.


  • To Graafik:
    Kust sa Musta tekstist pealiskaudsuse valja lugesid?

    E-suhtlus on omaette fenomen. Me ei saa seda yldse vorrelda tavasuhtlusega. Inimene loob teise mina. Graafik voib naiteks olla 40.a. pereisa, kes nii muuseas poole oma ajast LHV's veedab :)

    See tekitab ausalt oeldes vaikest hirmupoissi. Info kiiruse ja ilgelt suure koguse tottu, ei suuda me aga selliseid vaikseid aspekte nagu emots. foon tahele panna. (naide: mingid paevad tagasi, siin kodanikud vabandasid yksteise ees oeldud sonade/motete parast). Nad ju pyydsid luua 'smiley' fooni aga ju siis ei pandud seda tahele...

    Kokkuvottes olen muidugi e-suhtluse tuline pooldaja. Aga new-age lastest on muidugi kahju...motle pole elusat siiligi nainud :)

  • Mitmed psühholoogilised uuringud on andnud tulemuseks, et näost näkku suhtlemisel antakse keskmiselt ca 70% infost edasi kehakeele ja miimikaga, 20% hääletooniga ning vaid 10% sõnadega. E-suhtlus annab edasi ainult sõnu ning märgid nagu :)(mida iganes see ka tähendama peaks) ja muud sellised vaevalt ülejäänud 90 % eriti asendavad. Nii et minu arvates on e-suhtlus omal kohal siis, kui edasiantav sõnum eriti laiaks emotsionaalse tausta varieerimiseks võimalusi ei anna, näiteks ettevõtete majandusnäitajad.
  • igasugune kommunikatsioon koosneb infost ja mürast, ma arvan, et kehakeel ja hääletoon sisaldavad sageli rohkem müra kui paljad sõnad.

    Samal ajal, kui ma mõne inimesega päevast päeva e-suhtlen, taban ma kahe sõna pealt ära millises emotsionaalses vormis partner on.
  • see on uue...e-generatsiooni algus (kui juba kahe sona pealt ara tabada, millises emots. vormis e-shutluspartner on)

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon