LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Nintendo

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Ma vaatasin, et Nintendo aktsia on püsinud muutumatuna suhteliselt stabiilne. Samas on firmal ees kaks suurt uue toote tutvustust: GameBoy Advance ja GameCube. Advance oleks siis kaasaskantav sead ning Cube rohkem tavaline konsool.

    Nüüd küsimus. Kas on loota selle aktsia kvalitatiivset hüpet ülespoole? Iseenesest võiks omalt poolt pakkuda järgnevaid muutujaid:

    Alati kui toimub uue konsooli müüks, toimub ka n.ö. tarkvara algusmüük, kus ostetakse uuele konsoolile hulgi tarkvara kokku. Kuna Nintendo saab selle eest omale litsentsirahasi peaks neil tekkima päris märgatav hüppe tulude koha pealt.

    Näiteks kaasaskantavate mängude turul pole juba tükk aega toimunud mingisugust muutust -- Nintendo enda Game Boy Color on vaieldamatu turuliider praktiliselt 99% turuosaga kogu maailmas, välja arvatud Jaapan, kus tal on ca 90% pirukast. Seade ise on juba moraalselt vananenud (töötab modifitseeritud z80 protsessoriga). Samas on just kaasaskantavate seadmete turg praegusel hetkel plahvatuslikult laienenud ja seda väga paljuski just mängukonsoolide tõttu. Nintendo hindab esimestel kuudel müüa vähemalt 10 miljonit seadet kuus. Ka eelmises punktis toodud tarkvarafaktor peaks sellest matti saama.

    Võimalik Sega ülesost Nintendo poolt. Sellest on juba pikalt juttu olnud, kuigi mõlemad osapooled väidavad jäigalt, et midagi sellist pole toimunud. Samas on märgata mõlema firma poolt teatavat ettevaatlikust ning esimesi samme koostöö suunal. See kõlakas võib-olla nii hea, kui halva iseloomuga, kuna Segal ei lähe praegult just väga hästi. Samas on neil hea tehniline baas ning mitu head kaubamärki (näiteks Sonic). Igal juhul on konkurendi nõrkus hea märk Nintendole, kuna tegemist pole üldise turu probleemiga.

    Ja siis veel. Kuna viimasel ajal on pihumängude (ei mingit kahemõttelisust ja kalambuuritamist, eks?) turuosa plahvatuslikult kasvanud, siis võib oodata Sony ja Microsofti poolseid samme. microsoft on õnneks rohkem, kui aasta kaugusel oma X-Boxi välja laskmisest ja pole usutav, et nad suudaks omapoolse sammu teha enne 2003 aastat. Sony poolt samal ajal on välja kuulutatud täitelik eetrivaikus, mis on äärmiselt kahtlane, kuna väidetavalt ON Sony-lt midagi tulemas. Keegi ei tea ainult millal. Loodetavasti on neil praegult PS2-ga käed-jalad tööd täis.

    Üldiselt ei tohiks neid konsoole kahe silma vahele jätta, kuna arenenud maailmas on kombeks igasse peresse vähemalt üks selline seade hankida ning kui keegi vaevub uurima, kui suur on Playstationi brändi turuosa sellise gigandi nagu Sony käibest siis on see protsent päris aukartustäratav.
  • 1999.a. võis Playstationi osakaal moodustada 40 protsenti Sony tegevuskasumist.
  • 2001 aastal pakuti konsoolide müüginumbriteks 10 jardi taala kanti. Suured rahad ja ma arvan, et seda äri hakatakse järjest rohkem arvestama. Ja kui midagi juba praktiliselt aasta otsa ühe koha peal lesinud Nintendot liigutab, siis just uue ning radikaalse toote turule tulek.
  • Blodget arvas, et Microsoft genereerib Xboxiga 2 miljardit kulusid enne kui kasumisse jõuab.

    Eilse ralli taustal analüütiku prognoos Microsofti hinda ei mõjutanud(+2 USDi)

    Praegu jagavad mängukonsoolide turgu Sony ja Nintendo. Sega on juba mängust väljas.
  • Nintendo aktsia jääbki sinna kus ta on. Uued tooted tagavad vaid, et aktsia ei kuku. Ei Advance ega GameCube pole teab mis murrangulised tooted, mis mänguhulludel jalad alt peaks rabama.
    Pakun välja, et Microsoft lendab oma X-boxiga käpuli-liiga kallis, liiga tulevikumuusika, selleks ajaks on ka Sonyl korralik PS3 kontsept välja töötatud ning andunud fännid jäävad seda ootama.
    Sega konsoolibisnis on aastaks 2004 välja surnud. Kallis 128 kb, kuid nende näitajate kohta kehva graafikaga Dreamcast seda küll mingilgi moel ei täienda. Sonic on 2004. aastaks Sony trademark.
    Niisiis ennustan, et kolme aastaga jääb turule kolm tegijat- vaieldamatu liider Sony, igavene teine Nintendo ning oma kallivõitu X-Boxi meeleheitlikult turustada püüdev Microsoft.
    Lisaks: 1999. aastal oli maailmas 100 mln konsooli, neist 60 mln olid Playstationid.
  • peeps, eksid, Sega on hakanud mitte Sonyle, vaid Nintendole pugema. Praegusel hetkel nad pordivadki oma tarkvarasi Advance ja GameCube jaoks.

    Muide, CameCube kohta on developerid öelnud, et sellele pidi olema õudsalt lihtne ja mugav tarkvara kirjutada. Just Dreamcast sai sellega vastu pükse ning Sony Playstation 2-e võib tabada sama saatus. Kui ikka developerid ei jõua piisavalt kiiresti ja odavalt tarkvara toota, siis ega seadmed ise kah müügiks lähe.

    Viimase aja müüginumbrid näitavaki, et Sony hakkab taganema oma mugavalt positsioonilt. Ja näiteks kaasaskantavad konsoolid, mis järjest rohkem populaarsust võidavad on midagi, mida oskab seniajani korralikult teha vaid Nintendo.
  • pronto t6i välja minuarust KILLERAPPI tarkvaratööstusele. ise olen uskunud sellesse juba aastast 1994: MAKE IT SIMPLE.

    vaadates kui suureks tarkvaratööstus on kasvanud ja kui suured on kulutused tarkvara arendusele yldse, ning kui palju softiprojekte failib (osalt organisatoorse saamatuse, aga ka tehnoloogia keerukuse/kvalifitseeritud inseneride puudumise t6ttu), on ilme kust v6iks tulla tööstuse kasumlikkuse t6us: teeme asjad lihtsamaks.
    (vähenevad riskid, kulud. suurenevad tulud jne)

    kuna silver bulletit pole, ja meenutades miks web nii popiks sai (iga häker tegi ise oma kodulehe),
    paneks papi miskile kompliit erinevale IT tehnoloogiale kui praegune käsitlus enterprisedest jne. kas on selliseid?

    nintendo oleks siis uus tuul gameconsolidel, kus pyytakse m6elda ka developer friendlinessi peale..
    aga enterprise levelil?
    auuuuu eksperdid :)

    NB! psion on ka lihtsamini progetav kui palm. sellest hoolimata psion pole nii popp..
  • to: riq

    Tarbijate lõviosale (95%-99%) on sügavalt poogen, kas psion on lihtamini või keerulisemalt progetav või pole seda üldse. Tarbija tahab lihtsust, selgust, mugavust, töökindlust ja ühildatavust. Selle koha pealt on Palm hetkel ületamatu ja Psion lootusetult out.
    Progeda võivad teda friigid. Friikide peale aga turuosa üles ei ehita.
  • to: Velikij (oi kui raske spellida nimi :))

    tarbijal voib poogen jah olla, aga developer on see kes teeb tarbijale asja lihtsaks. olen ise developer olnud ja mul on suht siiber sellest "tarbijasobralikkusest". see on ju ainult asja yks pool!

    kui softi on kerge kirjutada, on lihtsam ka kasutaja huve arvestada. muudatusi on kerge teha, reageerimisaeg kiire.

    lisaks, kui softi on kerge kirjutada, on potensiaalseid kirjutajaid rohkem. kes maletab visualbasicu triumfi?

    minu point oli, et kui keegi tahab raua pealt raha teha, siis mina vaataks, kas rauale softi tegemine on raske. kui see on lihtsam, on potensiaalseid tegijaid rohkem ja seega ka valik laiem. seda kogeb tarbija kui väärtuse t6usu, seega on parem turupositsioon, seega saab rpohkem myya, rohkem raha jne.

    muidugi gameconsolite turul on ka developeritele entrance feed. miljoneid talu per title. samas fast2market on tähtis. ytleks, et dev speed on
    1 success factor.

    ja veel: palm vs. psion: siin on sama ideoloogia:
    lihtsus v6idab: palm on raskemini progetav, aga lihtsam kasutada. kui nyyd oleks platvorm, mida oleks kerge progeda ja kerge kasutada..

    see on nii loogiline, et see ei saa olla vale!
  • Velikij,
    said riq'st valesti aru: kasutaja huvid (lihtsus, selgus, mugavus, etc) ripuvad otseselt ära platvormi (palm/psion ehk PalmOS/EPOC) peale vastavate sõnadega iseloomustatavate aplikatsioonide kirjutamise lihtsusest/odavusest.

    ehk siis teoorias: mida lihtsamini progetav platvorm, seda rohkem progetakse softi, millest need 95-99% lõppkasutajat rõõmu tunnevad.

    teoorias. praktikas on olulised tegurid UI üleüldine filosoofia (n: käekirjatuvastus VS pisike klaviatuur), riistvara (n: Psion Revo'l pole backlighti, aga samas on kiirem kui III-seeria palmid. mis kedagi huvitab.), turundus (okei, Revo nüüd ameerikas Diamondi kaubamärgi all, aga igatahes ei konkureeri tuntuselt Palmiga), etc.

    sC,
    Revo-sõber, sest ei kirjuta käsitsi e-maili. ;)
  • < näedsiis, unusta siis veel sissekande tegemine mõnda tagumisse aknasse & ongi riq juba ise vastanud... :) >
  • riq wrote:

    "kui nyyd oleks platvorm, mida oleks kerge progeda ja kerge kasutada...
    see on nii loogiline, et see ei saa olla vale!"

    Jah, sul on õigus. See on ideaal. Ainult et ideaale ei eksisteeri reaalsuses. Aga loogika on selles, et kõik ei saa olla kõiges kõige parem. Kusagil tuleb ju järele anda.

    Kui ma võrdlen Psionit ja Palmi käes, siis massi vahe on peaaegu kahekordne! Mida peab minu pintsakutasku selle peale ütlema? Ta ütleb: no way, psion is out!

    P.S. Ahjaa, miks Velikij on raskesti spellitav, minu meelest on abrakadabra tunduvalt raskem?

  • kompromissid arvutustehnikas:
    kui
    on lihtne progeda ja lihtne kasutada,
    siis
    ei ole kiire ja ei ole flexible (aka powerful)

    PS! Velikij on raskesti spellitav SEST:
    1)Velikij ei ole eesti keele s6na
    2)i'sid ja j'sid on liiga palju
    3)(k)ji on lihtsam hääldada kui (k)ij
    4)ja "ij" ei saa hästi välja öelda enivei :)

    oot siit areneb käibet6dede thread täitsa sujuvalt!
  • riq,

    OK, arvutustehnika koha pealt sulle 1:0. Mina olen laisk ja mugav kasutaja, kes tahab, et talle oleks kõik juba valmis tehtud.
    Aga käibetõdedest:
    1) Velikij ei ole eesti keele sõna, aga inglise tähestikus seda originaalis kirillitsas kirjutatud sõna just niiviisi spellitakse

    2)Nipitiri on eesti keele sõna, aga seal on veel rohkem i-sid

    3) aga vähemasti on siin kõik eesti keel tähed erinevalt sõnast riq, kus Q pole eesti keele täht

    4) ij ei öeldagi välja vaid piirdutakse ühe i-ga

    5) riq ei oskagi hääldada!

    Hea sisutihe jutt sai! :-)))))
  • Revo on üldiselt kallim, kui Palm ja see ongi asjad paika pannud. Samuti kasutakse Revot rohkem professionalide poolt kaasaskantava pisikese arvutina ning Palmi rohkem peenisepikendusena ja staatusesümbolina. Näiteks on Revo jaoks olemas Java ning täismahus Opera Browser. Samuti on ekraan suurem. Lisaks kõigele võimaldab ta teha täismahus telneti, mis on administraatoritele peaaegu asendamatu võimalus. Muide tegelikult elab Psion siiski edasi ka läbi mitmete mutatsioonide -- Näiteks Ericssoni uus r380 mudel jookseb EPOC32-ga ning samuti hakkab sellega jooksma uus Nokia 9210.

    See backlight asi on tähtis küll, Revo mehed praktiliselt kõik tunnevad sellest puudust.

    Kui tagasi konsoolide juurde tulles jooksis Dreamcast vist mingise Windows CE derivaadi otsas ning kõik developerid vihkasid seda aktiivselt, kuna selles olid puudu paljud suure Windowsi mõnud, kuid samas ei oldud unustatud sinna implementeerida kõiki Windowsi kitsaskohti. Windows CE oli üleüldse üks väga suurekaliibriline läbikukk.

    Konsoolimängude turg on oluliselt eistsugune, kui PC oma. Kui PC marketi jaoks käib development tihtipeale aastaid, siis konsoolide puhul on üle aasta minev protsess juba ilmselge häving.

    Muide, mida enamus asjassepühendamatuid on kahe silma vahele jätnud, on see, et konsoole ei osteta tänapäeval enam eriti. Ostetakse mänge. Kui mängu mängimiseks on vaja konsool osta, siis mis teha: konsool ostetakse. Ma isegi plaanin osta omale NII GameCube, kui PS2, kuna mõlema jaoks on olemas oma killeapplikatsioonid.

    Ahjaa, veel üks asi Nintendo kasuks. Nimelt kuna konsool on doteeritud ning raha saadakse tagasi mängude litsentseerimisest, siis on igasugune PS-de modifitseerimine ning mänguCD-de kopeerimine hoop jalaga munadesse Sonyle. Nintendo kasutab endiselt oma cartridge, mis on küll omahinnalt kallimad, kuid mida on äärmiselt tülikas (inimesele tänavalt isegi võimatu) kopeerida.
  • Revo on üldiselt kallim, kui Palm ja see ongi asjad paika pannud.

    nojah, jällegi lähtudes isiklikust spetsiifilisest kiiksust -> kasutades PDA'd notebookiasendajana on tarvis klaviatuuri. möödunud nädalal vaatasin just helsinki lennujaamas PalmVx + kokkuvolditav taskuklaver kombinatsiooni. mõnus värk, mõõtmetelt ja klõbistamismugavuselt Revole pika puuga, eksole.

    komplekti hinne Revo Plusiga võrreldes mingi +40%

    samas, väga paljud Palmiga pelgalt *pikendajad kasutavad veel fullscale-notebook + Palm kombinatsiooni. hind (enamike word/excel/email operatsioonide jaoks piisava) Revoga võrreldes +400%

    seega: Revo allajäämine ei peitu mitte niivõrd "kõrges" hinnas, vaid pigem Psion Plc suutmatuses enda nime all turustada?

    loodan siiralt, et Ericssoni & Nokia sildi all EPOC-maailm avardub...

    sC
  • sCandaL, ma ei rääkinud lisasedametest. Lisaseadmeid soetavad omale nendele vidinatele igasugu fännid. Jutt käis seadmetest endist. Vaid mingi 5-10% kasutajatest ostavad lisasaeadmeid. Riistapulk ise on Palmil odavam ja see on asja ammu paika pannud.

    Muide, see klaviatuur, mis Palmile tehtud (see kokkuvolditav) on küll igati "cool", kuid praktikas on ta ebamugavam, kui Psion. Oled sa kunagi proovinud selle klaviatuuriga auto tagaistmel põlvedel peal toksida midagi? See voldik nõuab ilgelt pinda ja selle lahti/kokkuvoltimine on tüütu. Ka püstijala peal routerit confida ei kõlba sellega.

    Turustamise küsimus on muidugi teine, aga siin on ka küsimus koduturust. Nimelt Psion on Euroopa firma ja tema majandusstrateegia on suunatud peaasjalikult siiapoole Suurt Lompi. Euroopas on Psioni käes juba täiesti arvestatav turuosa.
  • Jah, Psion üritab Euroopas oma kaupa turustada küll, aga tal ei kuku see lihtsalt kuigi hästi välja. Turuopsa jääb kehvakeseks - ja ju ikka on asi viletsas kaubas, ei muus.
    Muide, siin kostus enne arvamust, et Psion on tõsise mehe tööriist ja Palm ainult ***pikendus. Ilmselt see nii ongi - ainult et pikenduse otsija on kõige tänuväärsem klient, ta maksab toote ja vidinate eest tunduvalt rohkem, peaasi, et uhke välja näeks ja oleks hästi turundatud.
    Aga mina kliendina tahan näiteks lihtsalt vabaneda pabermärkmikust - ei muud - ja ses osas jääb Psion Palmile röögatult alla - halb disain ja suur mass teevad oma töö.
    Tulevikus, kui mobiiltelefon ühildub MS Outlookiga, võivad ilmselt nii Palm kui Psion oma poe lihtsalt kinni panna või minna kitsale nišiturule. Esimene samm ses suunas on Ericu poolt juba tehtud - ja kui Nokia järele tuleb ja hinnad alla lööb, ongi turul toode olemas, mida klient ootab.
    Õnneks juhtub see niikuinii! Nokia on vastavad lubadused juba välja käinud!
  • Pean kahetsustundega tõdema, et sa pole paraku ikka veel suutnud asja uba sellest kõigest välja lugeda, Velikij.

    Esiteks, Palm ja Psion ei ole ole tooted, na don FIRMAD. Tegelikult käib tants konkreetse aurukatla ümber, ehks siis mobiilne kontor, mis mahub taskusse. Palm läheneb sellele altpoolt, Nokia ülevaltpoolt ning Psion mõlemalt poolt. Psioni softi kasutab nii Ercssoni r380, kui Nokia 9210 ning sealt saab Psion oma raha kenast kätte.

    Palmi tarkvara on kirjutatud mõneti aegunud platvormile ja Palm on sellest aru saanud. Nad praegult evaluatevad ARM ahitektuuri. Samas suunas rabeleb ka Motorola, kes toodab Palmide DragonBall protsessoreid. Et mitte turgu kaotada, tahavad nad implementeerida ARM-i ka oma DragonBall sisse (mida see tähendab täpselt, ma ei tea. Ilmselt uut põlvkonda.). Paraku tähendab uuele protsessoritele üleminek seda, et vana softiga hakkavad tekkima raskused.

    Muide, ma olen kasutanud mõlemat, nii Palmi, kui Psioni Revot ning ma leian, et Revo ei ole kaugeltki raskem, kui Palm. ta on kitsam ning mahub paremini taskusse. Samuti tema arhitektuur ja tarkvara kiirem ning professionaalsem. Nagu ma märkisin on tal olemas täismahus Webibrowser koos SSL-i, Java, Freimide, Javascripti ning DHTML-ga. Ma saan aru, et osade inimeste vajadused on minimalistlikud ning neile piisaks ka käekellast/mobiilist, kuhu saab oma paar telefoninumbrit toksida ning mõned märkmed ja planeerija kirjed toksida, kuid minu jaoks sellest ei piisa. Ja näiteks on ehitatud Revosse sisse täielik tugi MS Office-le, nii dokumentidele, speadsheetidele, kui ka Exchange jms.

    Üks asi veel ... uudiste läbiv teema smartphonede turul viitab järjest rohkem ja rohkem sellele, et Palmil ei ole sinnakanti ÜLDSE asja. Microsoft punnitab, kuid samas loen ma järjest uudiseid selle kohta, kuidas Windows CE vahetati välja EPIC32-ga, mis ongi Psioni leivanumber.
  • Pronto,

    mõistagi on sul kõiges ses osas õigus, mida ennist kirja panid. Eriti ses osas:

    "Ma saan aru, et osade inimeste vajadused on minimalistlikud ning neile piisaks ka käekellast/mobiilist, kuhu saab oma paar telefoninumbrit toksida ning mõned märkmed ja planeerija kirjed toksida..."

    Me oleme rääkinud siiani lihtsalt erinevatest asjadest ja see on tekitanud ka selle arusaamatuse. Ma olen esindanud lihtsalt selle minimalistlike vajadustega tarbija seisukohti ning nad ei saagi ühtida selle inimese omadega, kelle vajadused on teistsugused. Ja tunnistan oma lohakust, et olen laiskusest kompanii Palm.Inc samastanud pihuarvutiga Palm V ja samamoodi käitunud Psioniga. Luban teinekord hoolikam olla.

    Aga smartphone'de asi on huvitav ja minu käsutuses olev info ühtib sellega, et Palm'il sinna asja ei ole. Veel! Aga ma pole sugugi kindel, et see nii jääb!
  • Nintendo jumping into the pre-E3 frenzy this morning by announcing in Los Angeles that it will cut the price on its GameCube console by 25%, knocking it down to $149. This comes on the heels, of course, of last week's cuts by Sony on PlayStation2, and Microsoft on Xbox, from $299 to $199 each.
    GameCube continues to be seen by gamers as a nice machine for younger users -- say, the 12-and-under crowd -- which has proven to be a pofitable niche for Nintendo. Parents, grandparents and others are often more comfortable giving kids a console, such as the GameCube for which they know no ultra-violent games are available. Indeed, as the Xbox and PS2 game libraries continue to trend towards more and more violence, allegedly demanded by male, 18-to-30-year-old gamers, this is likely to prove an increasingly profitable space.

    Nintendo says it's shipped about 4.5 million GameCubes, worldwide, in the console's first six months.

  • HA!
    see on ju lausa kuldaväärt lesson!
    kas leidub ka muid anomaaliaid,
    kus k6ik ryhivad yhte suunda ja keegi pyyab seda takistada..
    ja siis oopis teha nii nagu takistajad tahaksid?
  • Nii.
    s6ber ostis playstation2.
    esimene laks oli uurida kust saab chippe (2500eek) et masin ära kräkkida.
    miks?
    1 ps2 mäng maksab 1200 krooni!!!
    ps1 mangud moistlikuma hinnaga, miski 3-5 sotti.
    kuna ps2 konsooli enda saab kätte 3600 eeguga,
    on selge et inimene ostab mängu mitte masina..

    aga mitte sellest ei taha ma raakida.

    nimelt msft ja nvda vahemal maaral ei suuda kuidagi xboxi myya. yhesonaga xboxe on ikka 4 milj ja ps2 20 milj. (vähe tegelikult ju!) aga siia tuleb muutus: Publishers say the recent round of console price cuts will help Microsoft build an installed based for Xbox more quickly. Leading retailers have reported sales increases of up to 800 percent for both consoles since the Xbox and the PlayStation 2 were each lowered to $199

    yhes6naga: xbox on tehniliselt k6vem kuid kas msft marketing muscle suudab defeatida economy of scale?
  • 1 ps2 mäng maksab 1200 krooni!!!

    riq, ei ole nii hull. ütle sõbrale vihjeks maaletooja oü andrico. 300..800 eek.

    sC @ ps2
  • ega xbox ka mod chipist pääsenud!
    mind isiklikult härib k6ik see region restricted dvd, pal games, european titles,
    riaa, copy protection bla bla. inimesed v6iks 6ppida elama muutunud maailmas.
    v6i noh ajalehed pole ju välja surnud tänu internetile :)
  • nii nii,
    tulen välja et nintendo on ka teismeliste neiude lemmik..
  • NTDOY on viimasel ajal nats rallinud. Mängud müüsid eelmine aasta palju, samuti ka sel aastal, Masinaid müüakse rohkem kui näiteks sony..

    Peamiseks pohjuseks Nintendo DS hea minek. Märtsi alul on tulemas on aga palju seksim Nintendo DS Lite. (ds on on portable gaming kahe ekraaniga, yks neist puutetundlik). Ise erutusin peamiselt Advance Wars: Dual Strike peale. Kunagi enne tänupähasid (november?) on tulemas uus Nintendo Revolution, millel on innovatiivne kasutajaliides kus tavaline ps/xbox/ninte vanad kontrollerid asendatud "telekapuldiga".

    Ja see on pohjus miks kirjutan: minu arvates on nintendo uus apple. msft ning sony r6huvad powerile, samas kui mul sops naiteks raagib et mangib psp peal GBA mange.. kuna need on monusamad. mis point on osta kova riistvara kui mangud on kull ilusad KUID EI ERUTA? mangimine on ju ikka fiiling ja imho ps/xbox on selle ohverdanud fancy altarile. Nintendo DSil on põnevad advance wars, popp nintendogs, või animal crossing.. lugege reviewsid, all wow factor on kohal.

    Nintendo ilmselt pakub aga seda miks mangud uldse olemas on - manfur66mu. ja kyll tarbijad seda moistavad! ise plaanin osta nii "ds lite" kui revolutioni, puhtalt "fun" pärast.. miks mitte osta ka stocki? keegi on uurinud?
  • Japanese Weekly Sales 1-30 - 2-05 , allpool eelmise nadala oma.. tasub tähele panna, et samas kui PSP omab powerit miski 2x 333/400mhz, siis dsi sees on 33 ja 66 mhz prosed!!! aasta 1994 processing power! Okei tal on touchscreen ning wifi, kahju et pole gpsi.. siis oleks asi yletamatu!

    Sales In Japan For January 16 - January 22, 2006
    (okei xbox pole japsis eriti popp, ning ds on hiljuti turule tuld vs. ps2, aga psp on ju samas liigas???)

    Software
    1 DS Brain Training 2 100,538
    2 DS Animal Crossing: Wild World 79,363
    3 GCN Super Mario Strikers 74,209
    4 DS Brain Training 48,833
    5 DS Mario Kart DS 37,821
    6 PSP Monster Hunter Portable 28,513
    7 DS Tamagotchi Connection: Corner Shop! 22,843
    8 DS Resident Evil: Deadly Silence (incl. Limited Edition) 20,380
    9 DS Gentle Brain Exercises 19,319
    10 DS Mario & Luigi: Partners in Time 18,669


    Hardware
    DS 64,515
    PSP 38,271
    PS2 26,135
    GBASP 7,912
    GBM 4,653
    GC 4,490
    360 3,616
    GBA 236
    Xbox 83
  • Okei, olen hetkel natuke erutunud et viicida korralik stat kokku panna, ma pigem loodan et keegi teine hakkab huvi tundma ja teeb töö minu eest ära ;) aga siin veel statti:
    Uusimad müüginumbrid. meenutagem et DS oli jaapanis aastavahetuse paiku sold out.

    January 9 - 15, 2006
    PSP - 57,686
    Nintendo DS - 54,284
    PS2 - 39,076

    January 16 - 22, 2006
    Nintendo DS - 64,515
    PSP - 38,271
    PS2 - 26,135

    January 23 - 29, 2006
    Nintendo DS - 106,081
    PSP - 30,657
    PS2 - 24,580


    kui nyyd v6tta jan 23-29 tootjate loikes, siis:
    Nintendo 118,284
    Sony 55,237
    Microsoft 2,104

    nintendo myyb 2x rohkem kui sony ning 60x rohkem kui msft..
    ehki jaapani 3g värk pole väga meile joudnud, siis influence on olnud k6va.
  • Jaapan ongi Nintendo stronghold. Mujal vist PSP pigem edestab DS-i? DS mängud on ka enamik väga jaapani maitsele.
    Samas olen nõus, et Nintendol on tugev hardware+software brand, a la Apple, mis peaks tagama stabiilse tulubaasi ja rahuliku kasvu. Mingit megahitti aga väga ei oota.
    Pokemon, mille eksporditulu ulauts miljarditesse, hakkab ka vaikselt maha käima - vaja oleks uut samal tasemel frantsiisi.
  • Kas keegi, kes Nintendot jms rohkem jälginud, oskaks mulle ära seletada ühe asja. Ise mängin mänge arvuti peal. Vahel olen mõelnud selles kontekstis nintendode, playstationite, xboxide peale ja ma ei saa üldse aru, miks neid ostetakse. Ma näen arvutil ainult eeliseid. Mis poindid neil karpidel on, et nad üldse turul on.
  • apple oli ka kunagi ainult usa toode..
    mihkel, osta uus ds siis näed miks :)
  • to: riq

    10 aastat tagasi olid 2-poolsed Donkey Kongi mängud DA SHIZNIT, iga väikese poisi unistus. Vahepeal on triljoneid galloneid vett merre voolanud ja nüüd tuleb nintendo välja põhimõtteliselt donkeykongiga. Suht kõva sõna. Jääme ootama, millal SNES uuesti välja tuuakse. Ning 15x10x3 cm kassetid. Esimene hetk, kui MSFT või SNE näevad, et content eelis ka tegelikult käest libisema hakkab, võtavad nad content provaiderid üle või ostavad Nintendo koos saba ja sarvedega, ma arvan.
  • suffiks, MS tahtis 5 aastat tagasi väga-väga Nintendot ära osta. Paraku omanikud ei müünud. Siis tuli MS välja XBOXiga. Pakkumine pidavat aga endiselt jõus olema.
  • Mihkel, PS, GC, XBOX on a) lihtsamad kasutada ja b) neile on rohkem ja paremaid mänge.
    See värk, mis PC-le jõuab/tehakse on tegelt ikkagi ainult riismed, suur $$$ on konsoolimängude bisnisis.
    On muidugi zanre, kus PC juhib - eelkõige RTS ja MMORPG, samas korralikke RPGsid ja üldse tõsise stooriga mänge PC-le sama hästi kui ei ole.
  • Nojah, ja kui arvestada, et RTS on ainus väärt mänguzhanr ja MMORPG on by far online-mängunduse peavoolusuund, siis polegi nagu mõistetav, milleks konsoole vaja on. Olen põgusalt konsoolimänge mänginud - minu meelest on konsoolimängud primaatidele. Aga rahalises mõttes on muidugi kogu entertainment industryle kasulikum konsoole pumbata. Iga mängu eest 500-1000 EEK maksta on suhteliselt mõistlik ka muidugi.

    Konsooli peamine sihtgrupp ongi ilmselt inimesed, kellele arvuti üles buutimine üle jõu käib. Tänapäeval on kõik FPS ja sportmängude mängimist lihtsustavad deviced ka PC-le olemas, seega konsoolidel puudub lihtsalt igasugune eelis või mõte. UÜÄKK!
  • Täpsustus - eelnev jutt oli ikkagi lauakonsoolide kohta. Kkaasaskantavad konsoolid on perspektiivikad, aga tootjad võiksid short-term ahnuse long-term gaini vastu vahetada ja proprietary andmekandjatest standardite kasuks loobuda.
  • Põhimõtteliselt teadsin seda vastust ette - olen seda lihstalt varem lugenud. Aga ei saa sellest aru. Lihtsam kasutada ----???? Mänguvalik --- võibolla. Kuigi ehk on siin roll ka minu subjektiivsetel eelistustel. Mängin põhiliselt online fps-e ja strateegiat. Samas kui vaatan mingeid mängude müügitabeleid, ei näe mingeid suuri tühikuid PC poole pealt.
  • Osad inimesed eelistavad jRPG-sid :-)
    Online tähendab paramatult, et mängus puudub igasugune läbiv stoori - maitse asi, aga mõnele oluline.
    Siis on miskipärast spetsiifilised lisaseadmed, nagu tantsumatid, trummikomplektid, karaokemikrofonid jms. palju enam levinud konsoolikasutajate seas. Ehk pole mõtet ka PC-le DDR tasemel mänge teha, sest potentsiaalseid kasutajaid on liiga vähe.
    Veel plusspunkte:
    Konsool on tavaliselt teleka taga - tavainimese jaoks tähendab see, et ta saab mängida normaalselt 2-3 meetriselt distantsilt, ise diivanil lösutades.
    Konsoolid on oluliselt odavamad, kui normaalne mänguPC. Isegi XBOX360 on < 5keek.
  • Tegelt läheb jutt Nintendost kõrvale...
    Ise olen aktsia poole vaadanud, aga passin praegu, sest esiteks tahaks näha, et suur verelaskmine arvutimängude tootjates lõppeb - vastasel juhul võib see ka Nintendole üle kanduda. Ja teiseks ootaks ja vaataks DS edasist arengut Euroopas/USAs.
  • Mihklile

    "Lihtsam kasutada ----????"

    Et ei ole lihtsam kasutada? Et lükata plaat karpi, vajutada nuppu karbi peal ja teleka peal ja siis mängupuldi peal mõnest nupust mõnda vajutada ei ole lihtsam kui arvuti üles bootida, lükata plaat masinasse, klikkida, klikkida, ja veelkord klikkida, installida ja installida, ehk ka rebootida, kui DirectX vana on, siis hiljem veel klikkida, menüüst valida, ja siis sajakonna nupuga klaveri peal nuppe vajutada? Right.

    Konsoolid tulid ja jäid. Jäävad ka edaspidi. Nagu ka telekas. Põhjused on mitmed. Lihtsus, fokuseeritus, eraldiseisvus.
  • FYI, jaapanlaste zanrieelistused (Computer Entertainment Supplier's Association küsitlus - 1084 inimest Tokyo Game Show 2005).
    NB! eriti huvitavad on IMHO numbrid 6, 9, 11, 15 8-)
    1. Role-playing - 70.9%
    2. Action - 43.8%
    3. Adventure - 31.5%
    4. Strategy Simulation - 27.8%
    5. Shooting - 26.8%
    6. Nurturing Simulation - 23.0%
    7. Fighting - 21.6%
    8. Puzzle/Quiz - 17.6%
    9. Love Simulation - 17.4%
    10. Racing - 16.6%
    11. MMORPG - 16.0%
    12. Rhythm Action - 14.5%
    13. Sports - 14.1%
    14. Sound Novel - 10.5%
    15. First Person Shooter - 10.4%
    16. Board Game - 10.2%
    17. Battle-type Network Game - 7.3%
    18. Variety/Party - 5.5%
    19. Gambling-type table game - 5.2%
    20. Typing practice - 5.2%
  • konsool on ee.. miks inimesed kannavad kella, kui moblas on see olemas? sest see tekitab sisemuses mingi teistmoodi tunde.. umbes sama miks osad teevad mussi mitte arvutiga vaid spetsiaalriistvaraga. voi miks klaaspudelis pepsi maitseb paremini kui plastikpudelis. voi miks inimesed maksavad ipodi eest rohkem kui sama malumahuga mp3 mälupulga eest. või miks inimesed prindivad pabereid välja..

    oopis teine asi on purjuspeaga naiteks jalkat taguda s6pradega konsooli ääres kui arvuti taga.. ja selles point ongi, et konsool on moeldud telekas mangimiseks, elutoas, koos teiste inimestega.
  • Ja kes see tänapäeval Hot-seati ja selle derivaate harrastab? Internet tappis hot-seati mõtte. Ja purjus peaga võib ka rõdult kaugus-kusemist teha, ikka on lõbus. Ja konsoolil on 1 oluline puudus - mis moodi sa kaasmängijatega suhtled?

    Tulevik kuulub MMORPG-dele ja online RTS ning FPS-dele. MMORPG = PC, online RTS = PC, online FPS = PC/konsool. FPS aga on kas väga lollidele (kes ei suuda muud teha, kui joosta ja tulistada) või väga tarkadele (kes otsivadki auru välja laskmiseks lollakalt lihtsaid mänge ning vaatavad Van Damme filme).

    Konsoolid surevad varem või hiljem välja, kuna nende juured peituvad kõrbeks muutunud pinnases:
    1) monitor on Herculese ja VGA ajast kõvasti edasi arenenud (Accolade'i vormel, anyone?)
    2) graafikaadepterid arvutites on leading-edge
    3) (2 + x) * inimest diivanil istumas ja koos mängimas pole enam eelis, kuna üle TCP/IP või UDP saab iga mats oma kodust sama elamuse kätte.
  • See leading-edge graafikaadapteri ja 51" monitoriga arvuti maksab kena varanduse, btw.
    Ma ise pakuks, et arvuti == tänapäeval läptop. Ja paljudel inimestel pole enam kodus (töö)laudagi - pole kus hiirega siblida, aga katsu sa läppari touchpadi või jubinaga shooterit mängida. Nintendo Revolutioniga, aga - maandu mugavale sohvale, võta güroskoobiga pult kätte ning mudkui kõmmuta. Surround sound pealeselle (paljudel btw, see läpparis on?)
    Suhtlus läheb niikuini VOIP peale, klaviatuuril klõbistamist kaifivad ainult friigid.
    Ankem aru - high-end mänguarvutid on meeletult kitsas nišš. Konsoolid on mainsteam. Ja sõprade seltsis kodus õlle/veini libistamine koos Eyetoy play, DDRi, mõne ralli, jalka- või võitlusmänguga on ikka midagi oluliselt muud, kui üle interneti üksteise kõmutamine :-/
  • Näha kohe, et te pole korralikult mees mehe vastu üle neti hardcore geimeritega FPS-e tagunud. Adrenaliin ja tahe ära teha on võimas kombinatsioon. Ma ei pea siin silmas ainult quake'i.
  • No adrenaliini saame me siin optsioonidega kauplemisest, arvutimängud on ikka rohkem lõdvestuseks ;-)
  • FPS-SchmeffPS, mängige SC Brood Wari. Mäng on 8 aastat vana, aga stabiilselt 20k inimest mängib onlines. Näitab mängu kvaliteeti.
  • nii lauris71 kui suffiksil on omamoodi õigus... samas minu mõtted kattuvad ja on ka erinevad:

    PC on igaljuhul kompaktsem... samas võib PS3(Cell) tulek asja segikeerata... võin küll eksida, aga teoreetiliselt peaks suutma Cell emuleerida ka mitut OS'i samaaegselt, seda suudavad ka varsti ilmuvad Inteli prosed. Nii et ei imestaks dual-OS võimaluste üle tulevikus(nii ka optimeerida parem, lihtsam). Näiteks on Cell tohutult võimekas ja võib täiesti vabalt arvuti funktsioone täita. Minu näegemus on see, et tulevikus jääb näiteks keldrisse server ja kõik muu nänn on üle maja laiali... seda ka Cell lubab ja samas seda kiirendavad ka igasugu netipõhised softid... nii et PC tulevik senises mõistes võib tõesti suht segane olla.
    Samas on selge see, et näiteks X-Box 2-st on arvuti võimekam... PS3 jääb teoreetiliselt võimekamaks, samas eraldi füüsikakaart lisab ka arvutile tõsiselt powerit. Seega tehnoloogilises mõttes on hetkel käimas lõhenemine.
    Oki üritan teemasse ka rääkida.

    Nitendo tundub tõesti suht huvitav firma, aga va. aasias on asi ikka suht õrnal jääl... see kaasaaskantav jubin on tõesti läbiaegade päris hästi müünud, samas seda Revolution'i ideed ma küll heaks ei pea... konkurendid omavad järjekordselt võimsamat platvormi... Nitendol pole enam varasemat mainet tõsisemate masinate osas ja MS ja Sony on ennast äärmiselt tugevalt sisse söönud. Teiseks ei usu ma, et Nitendo hakkab süsteemi alla omahinna müüma.
    Seega on see üsna lootusetu projekt...

Teemade nimekirja