Internetireklaami poolt ja vastu - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Internetireklaami poolt ja vastu

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Kas Interneti reklaam toob raha tagasi?

    Ja kimbuke võimalikke vastuseid:

    Võib-olla on internetireklaam veel liiga noor, et küsimusele õiget vastust oodata.

    Internet on ju oma olemuselt otsimissüsteem: kas me tõesti nähes ahvatlevat pakkumist unustame otsitava ja tõttame uurima, mida meile pakutakse

    Või võtame bannerreklaami, kas on nii, et kui bannerile veel ei klikita, siis pole temast ka kasu?

    Aga, see on ju eranditult sihtrühmadele orienteeritud reklaam kuidas saab kahelda internetireklaami efektiivsuses?

    Intenreti eiramine on mõtetu, siin on maksujõulist publikut mitmeid kordi rohkem, kui tavalises maailmas.


    Mida arvata?
  • arvan seda,et maksejõulise publiku liikmena oleksin ma nõus maksma selle eest,et need vilkuvad anim.gif-bännerid mu silmavõrkkesta asjata ei kulutaks.

    Ja üks põhjus,miks ma siiani veel maksujõuline olen,on see,et ignoreerin reklaame tarbija positsioonilt lähtudes.;-)
    Vajaduse korral leian ise soodsaima või vajaliku pakkumise.Selles ju interneti eelis ongi.
    Pealegi,kui pole netis reklaamitava kaubaga seonduvat tehingut võimalik sooritada kogu ulatuses online...Milleks siis tulla end neti peale reklaamima?

    firmade esmaseks neti-mureks peaks olema siiski asjaolu,et produkt mõnel otsimismootoril kahe silma vahele ei jääks.Vilkuvad bännerid on harakatele,kes iga läikiva asja maast ülesse korjavad.Aga nohh,asjalugu,kuidas harakatelt ka raha välja meelitada,see kuulub aga jahh,kahjuks juba,hetkel tasuliste teenuste hulka.
    :-)
  • bannerid=branding olgugi, et mõnikord mitte

    õige kui müüd interneti kaudu müü korralikult,

    ja otsimismootori jaoks saidi konfigureerimist kohtab eestis harva

  • Ei tea midagi,et....Üks tuttav mul kunagi oli kuskilt kuulnud,et tuleb olla vaimustuses Eestis toodetud palkmajadest.Küsis,kas ma tean midagi?Vastasin,et ei tea,aga kas internetist oled midagi kuulnud,tirisin ta kompuutri juurde,kirjutasin kuskile otsimismootorisse palkmaja ja jätsin siis ta ilusaid pilte ja veel ilmusamid hindu võrdlema...

    Nohh,ühesõnaga kui Eesti firmad oma toodete müümisele("otsimismootori jaoks saidi konfigureerimisele") ei mõtle,ei maksa ju pahandada,et äri ei edene.Internet on andud meile kõigile globaalse turu ja kui sellist võimalust ei kasutata,tuleks vaid süüdistada ise-ennast.
    Nii et, keda otsimismootoris olemas ei ole,seda pole olemas...
  • yldjuhul tahendab mootori jaoks saidi konfigureerimine mootorifirmale "vaikse" papi valjakaimist nii et....
  • Ma mõtlen, et selline reklaam võiks olla ka efektiivne, kui kasutaja lööb www.neti.ee sisse sõnad maakler, börs või aktsia genereeriks see vastustelehel päisesse LHVD banneri
  • Ei-ei,
    see asi töötab ikka nii,et tuleb saidile ära peita tekst a la "parim maakler firma", the "best broker firm"...jne.
    Küll siis otsijad otsitava teksti ülesse leiavad.
    Aga nohh,selleks et otsimismootoreid konfida,tuleb lihtsalt seda fraasi niikaua konkreetsesse otsimismootorisse taipida,et su firma esimese 10 otsitava saidi hulka jõuaks.Nohh ja edaspidi on vaja vaid konkurentidega võidu oma saiti otsimismootoritest otsida,et esikümnesse pidama jääda.

  • teremere üritust LHVD väärtuse tõstmiseks teeb had meelt.

    Mida ma teeksin LHVD otsimiseks internetist:
    1. toksin www.lhvd.com, net, ee.
    2. võtan yahoo, neti, altavista, www-värgi ja otsin lhvd-d
    3. läheksin üldkasutatavasse portaali vaataksin, kas seal kusagil vedeleb LHVD minibänner.
    4. ketraksin nendes portaalides olevaid puustruktuure kuni LHVD leidmiseni.

    Edasi järgneb juba tsükkel kuni väsimuseni. LHVD asemel tulevad sõnad Lõhmus Haavel Viisemann, LHV, lhvdirect, termere, graafik ja ma ei tea mis veel.
  • Aga see polegi nii kallis, olen tegelnud sellega juba aasta, tulemuseks, näiteks, sistades "morning estonia" Altavistas, saate veenduda, et just www.morning.ee tuleb esireas ette. Prooviga sisestada "eesti, estonia"... Tulemus on vapustav, hotellid veel enam-vähem prügivad ettepoole, aga teised ärid on hoopis maas... Turismifirmadele see aga tähendab NOT FOUND!
    Kui on huvi weebipromo vastu, tere tulemast http://my.tele2.ee/russer/english.html
  • Eesti firmadele on taskukohane otsingumootori promotsioon ja e-mail turundus. Bannerit ei soovita.

    Otsingumootori promotsioon eestikeelne PDF white paper (54,7KB)>>
  • Ettepanek: Sellel foorumil võiks olla mingi preview funktsioon, et saaks sõnumit enne avalikustamist kontrollida.

    priit
  • priidik >

    naiivne jutt. see, kas reklaamija on "Eesti firma" või hoopis Türgi, Nigeeria või Palo Alto resident, ei mängi antud küsimuses mitte mingit rolli.

    see kuidas müüakse, tuleneb puhtalt sellest, mida ja kellele müüakse.

    99% juhtudest annab parima tulemuse integreeritud turunduskommunikatsioon. isegi oma tagasihoidlike investeerimisteadmiste juures julgeks siinkohal tuua paralleeli portfelliteooriaga: Sinu väide kõlab kui "Eesti firmadele on taskukohased 2 konkreetset penny stock'i, blue chip'e ei soovita". oma turundusplaani (portfelli) komponente valesti komplekteerides on väga lihtne saavutada (mis siis, et näiliselt väikese rahaga) nulltulemus.

    sC
  • Teema

    Otsingumootori promotsioon

    Banner

    Hind

    Teenusepakkujad võtavad kindlat kuutasu, mis sõltub töömahust. Teenuse alustamise tasu 16 000 - 17 500, kuutasu ca. 5000 krooni.

    5000 krooni eest saab mõned päevad bannerreklaami kohalikes portaalides nagu näiteks Delfi või Mega.

    Efektiivsus

    NPD Group uuringu andmetel tehakse 55% Internetiostudest otsingumootorite kaudu leitud lehekülgedel.

    NPD Group uuringu andmetel ainult 9% Internetiostudest tehakse bannerite kaudu leitud lehekülgedel.

    Rahvusvaheline ulatus

    Otsingumootoreid kasutavad sajad miljonid inimesed. Ärikontaktid rahvusvehelisel tasemel.

    Rahvusvahelisel tasemel bannerreklaami tellimine on Eesti firmade jaoks liiga kallis.

    Aeg

    Otsingumootorites heade positsioonide saamine võtab keskmiselt aega 3 - 6 kuud.

    Kui tellite banneri mõnes portaalis on seda kohe näha.

  • Tabelid on lahedad, aga mitte Windows Officest
  • To sCandal:

    Palun ütle, kuidas on võimeline Eesti ettevõte rahvusvahelisel tasemel turunduskommunikatsiooni läbi viima nõnda, et firma ei peaks kulutama kogu oma raha? Milline on see õige mix?

    Priit
  • Teema

    Otsingumootori promotsioon

    Banner

    Asukoht

    Otsingumootorile end nähtavaks tegemisest piisab hakatuseks  rea süntaksi tudeerimisest. Samuti võiks otsimootorile olla nähtav nende jaoks konfigureeritav otsifail.

    Võib asuda kliendirühmaga seotud leheküljel. Banner ei pea olema suur, piisab ka killukesest. Netiajastul on firma tõsiselt võetav, kui ta oma bannerit ülal hoiab.

    Efektiivsus

    Otsimootorite kaudu satub kliendiks juhuslik klient või selline, kes on teadlik teenusepakkuja olemasolul.

    Banneri puhul on tegemist suunatud reklaamiga. Siin oleks kohane võrdlus välireklaam vs. meediareklaam.

    Muud

    Kuigi arvatakse, et internet on otsene rahvusvaheline äri, see tegelikult seda pole. Selleks, et LHVD läheks Lätti, peab ikkagi alustama uut äri.

    Banneri sisse saab mõnede portaalide juures ehitada minirakendusi (valuuta või aktsia valik jt.)

    Tänud

    Aitäh priidikule selle 

    kaudu formateerimise võimaluste tutvustamise eest!

  • Interneti reklaamile kahe käega poolt. Seda on tõestatud mitmeid kordi, et antud teenus toimib. Selge see, et erinevate teenuste/toodete tutvustamisel/müümisel toimib interneti reklaam erinevalt. Teenused nagu näiteks kontserdi piletite müük jms. toimib väga efektiivselt, sest sihtgrupp on suur, samas eelpool toodud näide palkmajade kohta toimib kindlasti väiksema efektiivsusega. Siinkohal on vajalik bannerreklaam, sest selle õigesse kohta paigutamisega saadakse kätte õige sihtgrupp ja aitab sellest, kui saadakse üks klient, ollakse omadega juba mäel.
    Siin ei saa võrrelda tavareklaami internetireklaamiga, samuti on kohatu lugeda virinat vilkuvate bannerite üle- reklaam peab ju näha olema.
    Kindlasti on internetireklaamil ka miinuseid. Siin sooviks nende kohta saada asjalike kommentaare.
  • Priit >

    Mulle tundub, et Sinud definitsiooni järgi on "rahvusvahelisel tasemel turunduskommunikatsioon" näiteks Microlinki bännerid C|Neti iga viimase kui lehe domineerival kohal. Pluss Yahoo & MSN & veel paar kallimat kohta.

    Loe mu eelmine postitus uuesti läbi: vahet pole, kas reklaami teeb ntx Microlink ja kas Microlink on antud hetkel Eesti, Läti või Ameerika firma. Kui reklaamijal globaalselt konkurentsivõimelist (veel parem unikaalset) toodet taga ei ole, siis loomulikult ei teeni ta seda raha tagasi.

    Milline on see õige mix?

    Sellises vormis küsimus ei kinnita just Su pädevust antud teemal sõna võtmiseks... ;) Vastus sõltub näiteks:
    1) tootest / sõnumist
    2) selle hetkepositsioonist
    3) sihtrühma(de)st
    4) soovitavast reaktsioonist (lihtsalt branding, kohene online-müük, mida iganes)
    5) kampaania eelarvest
    n) ... ja veel paarist "pisiasjast"

    Tule konkreetse tootega ja saad vastuse. Kahjuks mitte enam tasuta muidugi.

    sC

    PS: väike vihje veel: anno 2001 sisaldab parimat tulemust andev mix tõenäoliselt kaalutud koguses kanaleid nii uuest kui vanast meediast.
  • Ahjaa, veel:
    Eesti bänneripinna pakkujate turg on täna absurdes seisus tänu domineerivale hinnaühikule "päev".

    Reklaamiklient maksab ntx 900 krooni & ei saa olla iial ette kindel, kas ta saab selle eest seekord 500 või 50,000 kontakti. Ja kontakt on just see, mida ostetakse, ehk siis selle eest peaks ka maksma.

    Õnneks DoubleClick (nende DART-tehnoloogia puhul ostad Sa sihtrühmi & reaalseid kontakte, mitte saite & kalendripäevi) juba liigutab ennast Eestis, hetkel ühinenud saidid veel väiksemat sorti (zetu.net, uuno.ee, sekretar.ee, etc), aga ehk kunagi murduvad ka Delfi & Mega jt läbipaistmatud majasisesed meediaosakonnad.

    sC
  • Reklaamiandja seisukohast pole mingit küsimust: bannerreklaam on kõige massilisem ja toimivam (ja diskreetsem - reservatsioonidega) reklaamimoodus. Seda toetab positsioneerimine otsingumootorites (nii märksõnade põhjal kui süstematiseeritud kataloogidena). Massiliselt kasutatakse veel otseposti aga see kipub endale kiiresti privaatsuse pihta käiva junkmaili värvi külge võtma.

    Iga reklaami efektiivsust (actual sales per click või vastupidi) k.a. banner-r. teab vaid reklaamiandja, kui ta sellise arvestamisega tegeleb.

    Bannerreklaam on paratamatu veel seetõttu, et paljud e-ärid on olnud olulisel määral üles ehitatud reklaamile ehk siis bänner-reklaamile. See, et me saame otsingumootoreid, brauserimaili, domeeniregistreerimise jms. teenuseid tasuta kasutada tähendab, et raha selleks tuleb reklaamist (ja valdavalt heauskse ventuurkapitalisti kaukast) või subsideeritakse seda muu tegevuse arvelt.

    Kui need pole vastikud ekraanipinda uputavad, taasavanevad pop-up aknad, siis võib kogu seda mängu rahulikult võtta. Kellele ei meeldi võib soetada tarkvara, mis filtreerib bannerilingid välja ja keelab ära pop-up aknad. Paraku on enamuse kaasaegse meedia iseära see, et TV-s, raadios ja trükimeedias on reklaam paratamatu kuna meedia finantseerib ennast ca 80% ulatuses reklaamist mitte subscriptionist.

    Uute tehnoloogiate nö pidur ongi see, et ideaalse interaktiivse meedia puhul ei jää mingit võimalust teha sundreklaami ehk lehvitada kliendile külastatavuse/loetavusega ja siis cashida see sisse reklaamituludena.

    Alternatiiv on rangelt subscription based teenus, mille volüüm tuleks nii väike, et ei tasu end ära. Samas diferentseeritud hinnastamine pole võimalik.

    Harjuge ära: meedia == atraktiivne sisu (skandaal+huvitav+meelelahutus+napis riides tütarlapsed+natuke vajalikku inffi) -> palju (või kindla demograafilise/tarbimisliku profiiliga) küljastajaid -> argument hea reklaamikanalina -> reklaamitulud(miinus opereerimiskulud) -> profit. Nii on ja nii jääb.

    Turunduslikust seisukohtast on kõige olulisem muidugi normaalse domeeni omamine. Otsingumootorite jaoks on oluline nii nähtav sisu (kogu otsinguvaldkonda puudutava terminoloogia kasutamine) kui ka nähtamatu osa HTML-is (lehekülje nimetus, META TAG'id). Otsingumootoritesse on võimalik viiteid raha eest submittida (a la pange mind sinna ja sinna). Lisaks tuleks otsida võimalikult palju ristviitamispartnereid (ekstreemnäide - webringid), kes tegelikult juba ongi omamoodi bannerreklaamijad. Sealt edasi tuleb juba traditsiooniline meedia.

    Lisaks sellele, et meid kuhjatakse mittevajaliku infoga, ummistatakse bandwith'i (lehed laadivad kauem, et dünaamiline gif ette saada), kulutatakse meie kallist ekraanikinnisvara ja tüüdatakse niisama.

    'Bannerads - its all about statistics.' Ja seetõttu pole see just eriti kõnekas. Samas, suur vend jälgib meid serveripoolse trakkimistarkvara ja cookie'de näol, s.o. info meie isiku ja eelkõige netikasutamisharjumuste kohta salvestatakse ja on kättesaadav kolmandatale osapooltele osalt meie tahte vastaselt ja selle alusel on meile võimalik kindla sisuga reklaami suunata.

    Seega tarbijana ei meeldi, reklaamiandjana olen või sees.
  • To sCandal:

    Kui ma müün näiteks eesti antiikmööblit ameeriklastele siis on kahtlemata otsingumootorid, lingivahetus ja oksjonilehed hea kanal turundamiseks. Igasugune offline tegevus on mõttetult kallis.

    Kas Sa sCandal oled rääkinud mõne Eesti firmaga, kes on teinud bannerreklaami väljaspool Eestit? Mina olen ja tulemused on olnud katastroofilised, sest välismaal näidatakse bannereid juba 1994 aastat ja inimesed ignoreerivad neid.
    Kas kellelgi on rääkida mõni hea lugu sellest, kuidas eesti firma turundamine on õnnestunud väljaspool Baltikumi ilma interneti abita?

    >Sellises vormis küsimus ei kinnita just Su >pädevust antud teemal sõna võtmiseks... ;) >Vastus sõltub näiteks:
    >1) tootest / sõnumist
    >2) selle hetkepositsioonist
    >3) sihtrühma(de)st
    >4) soovitavast reaktsioonist (lihtsalt branding, >kohene online-müük, mida iganes)
    >5) kampaania eelarvest
    >n) ... ja veel paarist "pisiasjast"
    Mind huvitab rohkem see, et millised on Sinu arust need õiged kanalid mille kaudu Eesti firma saaks rahvusvhelisel tasemel ärikontaktide loomist endale lubada? ära räägi mulle turunduse planeerimise algtõdedest.

    Priit
  • Priit >

    ära räägi mulle turunduse planeerimise algtõdedest

    mille põhjal siis Sinu arvates kanalid valitakse???

    ma ei saa aru, kuidas Sa ikkagi aru ei saa, et see, kas Ekspressi esikaas on kõige vingem meediapind ei sõltu sellest, et ta relatiivselt (vrdl: teised väljaanded, EE siselehed, etc) kõige kallim ja värvilisem. sõltub sellest, mida ja kellele Sa sinna kaanele kirjutada/joonistada tahad.

    Sa ei SAA tõstatada küsimust, kas bännerid on head või halvad ilma küsimata "milleks". lihtsalt ei SAA küsida, kas kirves on hea või halb? (puudelõhkumiseks väga hea hinna/kvaliteedi suhtega, aga näe arvuti remontimiseks kehvakene.)

    sC,
    hakkab tüdinema
  • Priit, sCandaL,

    minu arvates räägite te veidi mööda teineteisest. Loomulikult ei saa väita, et bannerid on head või halvad. Minu arusaamist mööda on Priidu seisukoht on pigem see, et keskmisele eesti firmale, kes soovib oma toodet või teenust Eestist väljapoole müüa, ei ole bannerite kasutamine just kõige sobivam turundusmeetod. Kui räägime Eesti turul tegutsemisest, siis on olukord veidi teine.

    Kes on need keskmised eesti firmad, kes oma teenust või toodet Eestist väljapoole müüvad. Esmajärjekorras tulevad meelde igasugused turismindusega tegelejad (näiteks turismitalu Saaremaal või midagi sarnast). Kas nende jaoks on sobivam bannerite kasutamine või hea koht otsingumootorites? Endal on olnud kogemus ühe eesti grillsöe tootjaga. Jälle, ilmselt olulisem otsingumootorites olek kui bannerite kasutamine. Kindlasti on sarnaseid näiteid teisigi ja kindlasti on ka näiteid mis vastu räägivad.

    Teiseks ei saa bannereid ja otsingumootoriturundust võrrelda juba seetõttu, et esimest kasutatakse peamiselt mingi reklaamikampaania osana, teine on rohkem pideva turundusprotsessi komponent. Näiteks Eesti turul tegutseja jaoks oleks kindlasti vaja esimeses järjekorras olla heal kohal otsingumootorites ning kui see eesmärk on täidetud, siis on ka palju efektiivsem bannerite kasutamine. Võibolla inimsed alati ei klikigi bannerile ja kui klikivad, siis loevad ainult veidi. Ja kui hiljem huvi tekib, siis bannerit enam ei ole. Ja kui siis otsingumootorist ka midagi ei leia ...

    Loodan, et sai veidi kahepoolsesse vaidlusesse kolmandat osapoolt toodud :)

    PS! sCandaL, ära tüdine
  • erz,

    tänud sekundeerimast: Sinu kirjutisest (eriti 2 lõik) on ilmselt selgemini näha kui minu üldisemast jutust, et kanaleid valitakse, kui toode teada (grillsüsi, lavats turismitalus) ja konkreetse reklaamiandja ROI hinnatav. ja mitte selle põhjal, et need on Eesti firma omad.

    et siis, kui mul oleks oma Eesti firma välja töötatud footonprotsessor (khmnokiakhm), siis laksaks 5% loodetavast müügikäibest kasvõi bänneritesse, kui keegi mulle näitaks sihtgruppi tabavate kohtade listi (komponentide hulgiostjate poolkinnised B2B-börsid, misiganes).

    mitte ei väldiks bännereid sellepärast, et olen Eesti firma ja uih-kui-kallis-meedia.

    sC
  • Kuulge, sellest threadist on kasu - statistika näitab külastatavuse tõusu viimastel päevadel...

    või on see fluktuatsioon?
  • Bannerireklaami vastu on nüüd osavate kätega arvutikasutajad rohtu leidnud:

    http://www.ekspress.ee/Arhiiv/2001/32/Aosa/comee4nipp.html

  • Mind siin natuke hakkas häirima, et internetireklaamist räägitakse ainult kui banner- või otsisüsteemipõhisest reklaamist. Eriti vääraks pean seisukohta, et "Internet on ju oma olemuselt otsimissüsteem". Internet ei ole oma olemuselt kohe ikka teps mitte otsimissüsteem.

    Hea meelega tooks internetireklaamist rääkides veel sisse veel sellise nähtuse nagu: interneteenuste sidumise sünergiaefekt. (Ärge sisestage seda väljendit nüüd otsimootorisse - ma mõtlesin selle just ise välja. :-).

    Väga paljud ettevõtted vajavad oma äriprotsesside läbiviimiseks kõrvale ka teisi partner- või kaasteenuseid. Automüüja liisingupakkujat / vp-maakler panga ja kontohaldusteenust / web-hosting pakkuja www-kujundusteenust / kinnisvaramaaklerile laenupakkujat jne. jne.

    Kui nüüd vastavate toote- ja/või teenusepakkujad oma klientidele pakutavad teenused/tooteinfo seovad ning oma klientidele ühtse teenusena välja pakuvad, tekib kõigile selles osalevatele osapooltele juurde märkimisväärne hulk uusi kanaleid, mille kaudu potentsiaalsed kliendid kohale võiksid sattuda.

    Aga miks ma seda teemat üldse reklaamiga seostan, mitte lihtsalt partnerluse kaudu tekkivaks sünergiaks ei nimeta...
    ...elulist ja väga asjakohast näidet pole mul vaja kusagilt kaugelt otsima minna: Kindlasti polnud mul tol hommikul, kui Delfis rubriigi "LHV Direct uudised" kaudu LHVD-sse sattusin, plaanis maakleriteenust otsida. Seda enam, et mul oli sel ajal tegelikult teine maakler (Hansapank) juba ka olemas. Paraku jäin aga ka peale algse uudise lugemist natukeseks veel LHVD-sse klõpsima ning leidsin pakutavad teenused endale meelepärased olema. Ja siin ma, õnnetu reklaamiohver, :-) nüüd siis olen.
  • Banner-reklaamiga pannakse Eestis tegelikult kõvasti mööda. Peamiselt seetõttu, et juhindutakse USA-s välja töötatud soovitustest. Arvestamata jääb tõsiasi, et see Eesti inimene, kel ka Internetile juurdepääs, on way intelligentsem kui USA vastav keskmine kasutaja.

    Teadagi ei tohi banner-reeklaami infoga üle küllastada. Samas võiks ju ometi olla täidetud tingimus, et reklaam nii oma välisilme kui sisu poolest assotseerub pakutavaga. Nüüd pilk kiirelt peale avalikus meedias hetkel pakutavatele banneritele ja võimalikele assotsiatsoonidele:

    1) [prillidega tibi silmad] + lakooniline tekst: www.cv.ee
    A) Tänan ei, nägemine on korras - prillipoodi lähiajal asja pole.

    2) Pisike kollane junn tekstiga: "Wolksagen Ladies Surf"
    A) Surf + Ladies + Wolkswagen?! Möh?

    3) "u-net - Palju võimalusi!"
    A) Võimalusi? Kes te üldse olete?

    4) "HanZa.net - astu sisse!"
    A) Mille sisse? Miks?

    ...and 12 points goes to:

    5) Nokia mobiiltelefoniekraan kirjadega "Tasuta + menu".
    A) Mul juba on mobla. ...ja ma vihkan mobiiltelefone ...ja kui kunagi veel mõnda vaja peaks minema, lähen hoopis poodi.
    (Lähemal uurimisel selgub, et mainitud banner viib LHVD kasutajaseadistuste lehele.) ???!
  • PeaLiK,
    Nojah see punkt viis oli mõeldud SMS-teenuse reklaamimiseks, nüüd asendsin selle uuega, nimelt on plaan katsetada kas raffas on huvitatud jututoa kasutamisest enne USA aktsiaturu avanemist alates kella 15.
  • http://www.adsubtract.com/se/adsubsedownload.html

    mina enda võrgus viibimist risustada ei lase

    päris hea asi, soovitan
  • reklaamide blokeerimine on tegelikult kahe otsaga asi - sa saed oksa, millel ise istud, nimelt tasuta interneti oksa:-). Halvimal juhul võib kogu netireklaam tuleviks olla opt-in, st. et saame pakkumisi ainult emailiga või siis näeme ainult neid bännereid, mida ad-blocking soft meil näha laseb.
  • Hetke diskussioon on piirdunud interentireklaami osas ainult mõistetega banner ja otsimootor. Neist esimese puhul kumab läbi idee, et banneri eesmärgiks on ainult CTR.

    Maailma trendid näitavad aga, et interent on hoopis tõusnud väga arvestatavaks brandingu kanaliks. Inimesed ei kliki banneril, kuid kaubamärk jääb nende alateadvusesse tiksuma.

    Teine kiirmärkus interneti reklaami kasuks on muudest meediatest tunduvalt parem sihtrühma tabamise võimalus.

    Juba praegu on Everydays olemas võimalus sihtida reklaamisõnumit kliendi poolt defineeritud sihtrühmadele. (Näiteks kasvõi M21-29+Hansapanga klient+aktiivne ED kasutaja viimasel kolmel päeval.)

    Taolisi filtreid ei võimalda mitte ükski teine meedia. Või rääkimata võimalusest, et reklaamikampaania juures määratakse ära mitu korda maksimaalselt reklaamisõnumit ühele indiviidile kuvatakse.

    Kui selliseid lahendusi saaks kasutada ka televisoonis, siis oleks meessugu säästetud hügieenisidemete aastatepikkusest promost ja naised näiteks mach3-st.

    Sihtrühma korralik tundmine reklaamiandja poolt ning data warehousing koos datamining'uga interneti keskkonna poolt on asjad, mis kodumaisel reklaamimaastikul alles oma tipptundi ootavad.

  • Samas minule meeldib selle Pearl Harbouri reklaam ja kodukas on ka päris lagi 8)
  • KB-Online esilehe pildiga reklaam on end väga hästi ära tasunud. Reklaamin interneti poodi kus müün digi kaameraid, diktofone jne. www.kaabel.tv
  • Küsides teadjatelt...
    Mis te arvate kui kiiresti areneb, kui palju kliente kogub esimese kuuga/aastaga ja kas reklaami hakatakse tellima peagi valmivalt lehelt aadressil: http://www.zone.ee/stress/kliki/ (leht pakub praegu vaid ülevaate teenusest. Liituda veel ei saa, kuna süsteem on katseperioodis)

    Ühesõnaga sooviks teada, kas asi hakkab sisse tooma või ei?!?!

    Müük:
    Ühe kliki hind 4eek. (eesti keskmine on ligikaudu 14eek)
    kontakti ja päeav hinda pole veel paika pandud.


    Tänan
  • Jätkates andresje poolt alustatud teemat, siis pole bännerid tõesti ainsaks viisiks teha online reklaami. Isegi odavama kontaktihinna võib saavutada olemasolevatele klientidele suunatud email reklaami abil. Vajalik on ainult korralik emaili andmebaas ja tarkvara, mille abil kampaania tulemusi mõõta, listi administreerida ja kliendibaasi profileerida. Andmebaasi kogumisel võiks olla palju kasu ka näiteks bänneritest, mille abil saaks mõjutada inimesi registreeruma ja pakkumisi saama. Eestis ei tee seda veel eriti keegi. Emaili suureks eeliseks bännerite ees on see, et kui bännerite abil saab suunata reklaami näiteks IP aadressi, zip koodi, kellaaja jmt. järgi, siis emaili puhul saab reklaami suunata ka inimeste demograafiliste andmete järgi ja nende poolt märgitud huvide järgi. Tegelikult pole emaili ja bännerite võrdlemine muidugi päris õigustatud, kuna tegemist on siiski erinevate kanalitega ja nad suuresti täiendavad teineteist.

    Eesti internetireklaami üks suurtest puudujääkidest on see, et puudub sõltumatu organisatsioon, mis hindaks Internetireklaami efektiivsust, st. midagi BMF-i taolist. Kui praegu mõnest keskkonnast reklaami tellida, siis ütlevad nemad, mitu impressionit sinu bänneril oli. Ilmselt asi aja jooksul muidugi paraneb ja siis kaob ka selline asi nagu bänneri päevahind.
  • Rohkem abstraktset mõtlemist!

    Banner on tavaline reklaam ja sellele kehtivad kõik tavalisele reklaamile kehtivad seaduspärasused. Põhiline neist ehk see, et reklaam töötab hästi vaid taustal (näiteks print) või ennast diskreetselt vahele segades (näiteks teleraadioa), mitte nõudes mingit tegevust. Mis trendides jms siisn ikka lobiseda, jälgige rophkem traditsiooniliste reklaamikanalite toimemehhanisme. Esimse asjana tuleb välja klikkimise kui kohese ja aktiivse reklaami soovimise ebaloomulikkus. Lugedes ajalehte ja nähes seal Anttila reklaami ei oota ilmselt keegi, et kodanik jätaks lehelugemise pooleli, tooks teisest toast kataloogi, telliks kauba ning jätkaks poole tunni pärast lehelugemist poolelijäänud kohast.... Seega palun, ärge rääkige "trendist brandingule" nagu ka "trendist järgida II-st termodünaamika seadust".

    Reklaami suunamine täpselt sihtrühmale tundub kah ainult esimesel pilgul ja eelkõige reklaamiandjale väga tore. Tegelikult see ei pruugi nii olla. Meestele on ariel, omo, libresse, libero, pampers, ob, bold ja tampax (8 klippi) + mach 3 (1 klipp) söögi alla ja söögi peale tõepoolest veidi vastuvõetamatu, aga tunduvalt halvem on lasta nende asemel 9 korda mach3'e. Mingi vaheldus peab jääma, selle puudumine ja ühe plaadi keerutamine on kõige jubedam. Lisaks sellele ei ole kodanik 100% ajast orienteeritud tarbimisele, soov midagi osta ei paina kogu aeg ja kui painabki siis tahab kodanik ka mõelda. Oletame, et tahaks osta autot. Väidan, et kõikide eesti netisaitide pealt mulle osavalt suunatud volvo sooduskampaania ja ainult see tekitab okserefleksi suhteliselt kiiresti, seevastu sinna vahele pikitud libresse bannerid (ehk siis täiesti tarbetu reklaam mulle) leevendaksid olukorda märgatavalt.....

    Reklaami edasine personifitseerimine näiteks e-mailide jms selise abil (näiteks erakordselt loll raamat nimega "Nõusolekuturundus") viib ruttu küllastumiseni. Kodanik ei jaksa enam suhelda ja saab lõppude lõpuks aru elementaarsest tõest - tõeliselt hea pakkumine ei lähe kuidagi temast mööda ning selle teadasaamiseks ei ole vaja teha mitte mingit pingutust....
  • Kummastav on mõtteviis, et reklaami hulk tarbija jaoks peab olema mingi konstantne suurus, mis tuleb igal juhul täita. Ja selle hulga seeditavaks tegemiseks võiks seal olevat vajalikku reklaamisõnumit teistega leevendada - 4-le mach3-le lisada 2 osa allwayis ja üks osa omo.

    Tarbija - ja tema tagasisidena muidugi ka reklaami tellija - poolt on väga oluline õigete reklaamikoguste doseerimine õigele sihtrühmale.

    Täiesti mõttetu on reklaami tellijal maksta allwaysi reklaami näitamise eest meestele põhjendusega, et muidu näevad mehed liigapalju mach3-e.

    Süsteem peaks ideaalis töötama ikka nii, et õigele sihtrühmale näidatakse õiget reklaami optimaalne arv kord. Kui mach3-e reklaamija on arusaamisel, et tema reklaam mõju on efektiivseim juhul kui seda on indiviidi poolt nähtud 10 korda, siis peaks meediakanal sellist rakendust ka võimaldama.
    Teles,raadios,prindis,out-dooris ... sellist reeglit kasutada ei saa, kuid internet annab selleks ideaalsed võimalused.
    10x reklaam näidatud, siis sõnumit enam edasi ei edastata ega ei täideta "kvooti" ka mingite täitematerjalidega. Kui midagi reklaamida ei ole, siis reklaami lihtsalt ei olegi.
  • Nii.
    E-mail marketing on ka väga effektiivne, kui seda õieti teha.Viga tehaksegi selles, et saadetakse hulganisti kliendiandmebaasist kontaktide põhjal kirju välja, kirja sisu ei kontrollita eriti ja kliendi baas ei ole korralik ja põhjalik.Tänu sellele ei ole ka kliendid jaotatud oma huvide ja soovide järgi gruppidesse ja kõik saavad yhesuguseid suht sisutyhjasid kirjakesi, mis 90 prossal juhtudest lähevad kliendi huvidest mööda.Seega lõpuks tekibki olukord, kus klendid lihtsalt vajutavad delete nuppu su kirja nähes.
    Näiteks USA suuremad finantssaidid on ikka inimesed kohutavalt suure hulge kriteeriumite põhjal ära lahterdanud, et iga inimene saab peaaegu erineva e-maili.Ja süsteem toimib.
    Banneritega on see lugu, et ei arvestata turunduse algtõdedega...Nagu siin enne keegi mainis, et need bännerid on nii mannetud ja mõtetud, et nad ei kustugi klikkama sinna peale ja inimesed ei saagi aru mis reklaam see on...
    Bannerreklaam on suht lapsekingades siiski veel võrreldes TV reklaamidega.
    Räägitakse küll, et sihtrühmad jne.Aga tegelikult pannakse ka sellega tihti mööda, spetsiifilise reklaamiga bännereid võib ikka leida sellistelt kodulehekülgedelt, kust neid üldse leida ei tohiks...
    Internetireklaam on nagu telereklaam 60-datel, aeg millal televiisorid olid küll juba paljudes kodudes, kuid nähtus ise oli ikkagi uudne ja tekitas palju kõneainet...

    Ja üks hea link inimestele, kes usuvad lausesse, et "The Big brother is watching you":

    http://www.the-cloak.com/homepage/index.php3
  • Siin on kõlanud mitu korda väited, et eestis olevad bannerreklaamid on mõttetud, mannetud ja et nendega pannakse kõvasti mööda. mina seda ei usu.

    kui need väited vastaks tõele, tähendaks see ju seda, et bannerite abil reklaamijad on täiesti lollid kes pole reklaami eest maksmisel absoluutselt mõelnud sellele, et see reklaam end ära tasub (oma funktsiooni täidab). ning et on olemas mõned inimesed, kellele piisab korra banneri vaatamisest, et kindlaks teha selle mõttetus ja sihtgrupist möödapanemine.

    võiks ikkagi reklaamijatel endil lasta otsustada, kas on mõtet banneriga reklaami teha või mitte. mina miskipärast ei arva, et banneritega reklaamijad on lollid kellele tuleks mõnel kõrvaltvaatajal öelda kas tasub reklaamida või mitte. loomulikult saab kõike paremini teha (ka 70-ndatest toimivat telereklaami), aga igasugusest dikussioonist paremini selgitab bannerreklaami mõttekuse selle olemasolu praegusel kujul - kui see oleks mõttetu, siis praeguse turuhinna juures seda ei ostetaks.
  • Nii see on, et emaili tuleb kasutada õieti - suvaline lahmimine ei too endaga midagi head kaasa. Klientide küllastumise oht on täiesti olemas. Kliendile tuleb pakkuda midagi sellist, millest ta on huvitatud. Vaidleks priitp-le vastu selle koha pealt, et personaliseerimine viib küllastumiseni - võib-olla viib küllastumiseni hoopis mitte personaliseerimine - näiteks Amazonist raamatut otsides võib ennast segaseks otsida sadade raamatute hulgast, arvustusi lugedes jne. Nende personaliseeritud uudiskiri annab uuest kirjandusest päris hea ülevaate. Amazon muidugi natuke drastiline näide selles mõttes, et Eestis pole ühtegi võrreldava tootevalikuga firmat, aga ka Eestis pole head pakkumist nii lihtne huvilisteni tuua, eriti veel kui alternatiive palju on. Nii abstraktselt muidugi pole üldse mõtet vaielda, kas email töötab või ei, asi sõltub ikkagi konkreetsest reklaamijast ja sellest kui professionaalselt kampaania läbiviidud on.
  • Reklaami mittenäitamine netis on suhteliselt raskesti teostatav just meediakanali seisukohalt - mulle täitsa meeldiks Delfi bannerite asemel tühjad kohad (või mõeldi sellist dünaamilist ja kummist saiti mille templeit on "voolav"), aga Delfile endale see ei meeldis. Jätab mulje, et pole reklaami -> pole külastajaid.

    E-mail on tõhus seni kuni seda kasutavad vähesed, koheselt pärast plahvatust läheneb efekt kiiresti nullile. Mitme reklaamiandja reklaami näeb kodanik ühe keskmise päeva jooksul ? las 30% neid hakkavad kasutama "efektiivset" e-mailimist. Mitu soovitud (oletame) spämmi päevas laekub ? Palju on füüsilise vastuvõtlikkuse piir?
  • Personaliseerimine on ka väga personaalne. See töötab piiratud juhtudel ilmselt hästi, aga laias laastus siiski mitte kuna inimloom on rumal ega tea mida ta tahab - kõik tuleb talle ette nämmutada. Mäletan mõni aeg tagasi vaidlust netiajalehe teemadel ühe ML bossiga, kes suure plussina tõi esile just personaliseerimise võimaluse - ise valid mida loen. Probleem on aga selles, et isegi mina (:-)) ei tea mida ma lugeda tahan, rääkimata siis keskmisest lumpenist. Eriti ohtlik on aga "valgustatud" kodanik, ta arvab, et tead, tegelikult aga installeerib vabatahtlikult endale silmaklapid. Kui isiklik tragöödia kõrvale jätte, on see tragöödia ka müüja suhtes - kodanikule jääb (võib jääda) võltsmulje, et see ongi kõik ja pöördub mujale.
  • Talse:
    Bannerreklaam pole mõtetu.Mõtetu on ta kujul nagu teda paljudel juhtudel Eestis tehakse.
    Millised on need inimesed kes vaatavad bannerile peale ja ütlevad, et kas banner on mõtekas ja sihtgrupile pihta pandud.Ütle mulle üks selline mees ja ma räägin personali osakonnaga, et ta jalamaid jube suure palgaga tööle võetaks...
    Ok nali naljaks!Sihtgruppide tähtsus oleneb paljustki sellest KUS ta on ja ka loomulikult sellest milline ta on.Aga välimus ja bänneri sisu lähevad rohkem sellesse teemasse, et kui palju klikke ta genereerib, kui inimene seda märkab.Asukoha täpsus on see, mis inimest üldse sinna banneri peale vaatama paneb ehk et kodulehekülje teema ja sisu peaks seotud olema banneril oleva infoga...
    Ja banneri mõtekus selgub alles ju statistikat vaadates, mitte varem?
    Minu kogemuste ja e-marketingiga tegelevate inimestega vestluste põhjal võin öelda, et paljudel juhtudel reklaami tellija ei tea yldse mida ta internetireklaamilt ootab vöi keda ta püüda üritab...Turundus või reklaamijuht on lugenud a la Äripäevast, et on selline uus reklaamimisvõimalus ja on olemas selline asi nagu banner ja et davai poisid teeme ära...aga kui tegemise juurde asi läheb, siis on ikka asi paljudel juhtudel väga udune...Rõhutan sõna paljudel juhtudel, mitte kõigil juhtudel...
  • ka tehnilise poole pealt on ka saitidel veel kõvasti arenguruumi, näiteks ei ole väga paljudel saitidel võimalik panna üles flashi bännereid, kuigi need jäävad paremini silma ja genereerivad ka paremat CTR-i.
  • arvasin et sellised inimesed on need kes siin threadis on üldistavalt ja enesekindlalt väitnud et bannerreklaam on mõttetu. selge see, et statistika järgi saad teada, et banner tasus ära, aga praeguseks on bannerreklaam eestis piisavalt vana, et mõttetus peaks olema selgunud ja keegi seda enam ei kasutaks.
  • Mõttetus pole veel käes. Väidan, et suurem osa klikke tuleb uute kasutajate käest, nendelt kes ikka veel "surfavad". Tasapisi uute kasutajate lisandumine väheneb, "surfamine" väheneb, aga esialgu on sinna veel aega. Soomes juba väheneb ja jõudsalt st kasutajaid lisandub, kuid kasutamine ei lisandu samas tempos - vanad enam ei "surfa", vaid "kasutavad" ja seda siis muidugi piiratud saitidel ja piiratud ajaga.
  • minu meelest on väga raske üheselt väita, et Interneti reklaam on mõttekas või mõttetu. Kuna bännerid töötavad siiski paljuski ka
    brändi kujundavalt ning teadlikkust suurendavalt, siis on väga kahtlane väide, et internetireklaam ei tööta, kuna keskmine CTR on näiteks alla 1 %. Väidetakse, et bännerreklaami ja üldisemalt internetireklaami tulemuslikkus on täpselt mõõdetav, aga kui on tegemist offline ostuga, siis asi päris nii ju pole.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon