LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Yahoo! (YHOO)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Iga interneti kasutaja teab aadressi www.yahoo.com . Maailma külastatavamal leheküljel on ligemale 300 miljonit kasutajat ning tänu sellele on tegemist ühe hinnatuima reklaamikanaliga internetis. Yahoo juhtkond aga seisab suure küsimuse ees: Kuidas oma hiiglasliku kasutajabaasi käest raha saada? On ju küll tore reklaami müüa, kuid tegelik rikkus peitub kasutajates. Mõlege vaid, kui Yahoo suudaks igalt oma kasutajalt kvartalis teenida 1 dollari..
  • Selles see konks ongi, et ei saa. See on selline telg, ühes otsas on kasutajad ning teises otsas on rahapatakas. Nii kui suurendad raha, väheneb kasutajate arv. Lähim näide on SL Õhtuleht, kes läks tasuliseks ja kaotas kasutajaid.

    Unistada ju võib aga kvartalis ühe dollari võib vabalt saada, kuid seda just tegevustega, mille abil kasutajate arv väheneb.

    Selle ümber kogu dotkomi mäng käibki ja ma väidan, et enamus investoreid ei saa asjast üldse aru. Suht julge ütlemine aga praktika on selline, et selline ärimudel ei mahu keskmise VC raamidesse ära. Püütakse kogu aeg kukest kana teha. Suure kasutajate arvuga ON ärimudel teistsugune ja just tänu sellele on mõnel miljon klienti, et ei ürita igal hetkel midagi parooli alla panna või krediitkaardi numbrit küsida. Ja teenida tuleb ka nende asjade juures teisiti kui tavaliselt. Ikka lisaväärtuse jms pealt. Mida vähem kukest kana teha üritatakse, seda edukam ärimudel on. Google näiteks ei näita 468x60 bannereid ja ei ürita ka muul kujul $1 per kasutaja saada vaid pakub ülikvaliteetset toodet tasuta ning korjab raha 10x20 mm kvaliteetreklaamiakna eest.
    Aga dotkomide kukkumine tuleb sellest, et üritatakse raha pigistada sealt, kus seda ei anta.

  • tõnu,
    sl õhtulehe näide ei ole hea -- 100% sama sisu aga nüüd raha eest.
    yahoo võimalus on selles, et näiteks iga 10s kasutaja leiab endale mingit nishisisu või -teenust, mille eest ta on valmis US$10 kvartalis maksma. ülejäänud 9 kasutavad tasuta edasi, vaatavad reklaami ja ei pane midagi tähelegi.

    ja ongi $1 per kasutaja käes. :)

    sC
  • Nõus. Niimoodi need edukad (Kaasa arvatud Yahoo) tegutsevadki. Ma pidasin silmas olukorda, kus reaalselt iga kasutajat maksma püütakse sundida. Ja seda kiputakse tegema küll.
    Tavaliselt on ju probleem selles, et kasutajad nagu oleks (valuuta selline) ja tahaks seda 1:1-le rahaks konvertida. Siis aga selgub, et keegi ei taha selle eest eriti maksta. Eriti just kasutajad ise.
  • tegelikult ma tean mitmeid inimesi, kes maksavad yahoo teenuse eest. seal on paketid, kus on erineva suurusega mailboxid. täpselt pole kursis palju need maksavad, kuid minu teada alates 10-st taalast aastas. ja kasutatakse
  • Nii ta on. Aga ma olen selle äriga lähemalt kursis ning sellistel firmadel on maksvate klientide hulk üliheal juhul 1%. 1% on väga hea tulemus. Kui nüüd vastu võtta otsus, et ülejäänutelt tuleb ka nui neljaks $1 kätte saada, kaotatakse pikas perspektiivis mõlemas.

  • No vaat. Väga palju on spekuleeritud sellel teemal, et internetis lähevad kõik suurimad teenusepakkujad lõpuks tasuliseks. Osalt saab öelda, et internetti pääsemine on kõigile tasuline, kuid enamikud lehed on siiani tasuta.

    Eesti näite puhul läksid Postimees ja SLÕhtuleht lukku ja uudised avanevad alles teatud kellaajast. Sama kontseptsioon on kasutusel ka mitmetel lääne võrguväljaannetel. Oluline on aga see, et külastatavus eriti ei langenud.

    Kuid seni ei ole see ärimudel toiminud ja suurt tulu keegi saanud ei ole.

    Miks selline ärimudel tegelikkuses ei toimi? Annan kiire selgituse.

    Cookie-põhise analüüsi järel on näha seda, et keskmine lehekülje külastaja käib sellel lehel ca 1 kord nädalas või isegi harvem. Eesti lehtedel ehk tihedamalt. Võrguväljaannete leheküljed muutuvad iga päev, uudistelehed toodavad pidevalt uudiseid ning portaalid uuendavad oma sisu. Inimene külastab seda lehte korra nädalas ning ta näeb antud päeva uudiseid. Kui inimesel ei ole vajadust seda lehekülge korra päevas külastada (nagu selgub statistikas), siis ei ole talle vaja ka tasulist teenust. Tasulise sisu eest ta maksma ei hakka.

    Kontrollida saab sellega, et lehekülje külastatavus ei langenud kui teenus tasuliseks tehti. Samas ei ole registreerijate arv ja tulud suured, sest - neid lihtsalt ei ole. Miks siis statistika ei langenud? Sellepärast, et leheküljel käiakse korraks. Loetakse 1 või kaks uudist, seejärel lahkutakse või klikatakse bännerilt edasi.

    Yahoo.com, iWon, Excite jms gigantide tasuta teenus on tingitud sellest, et vastavat sisu on kõigil ka tasuta võimalik saada. Everyda.ee sünnile aitas kaasa see, et nad võimaldasid tasuta SMSi saata. See teenus on nüüdseks vajunud teiste teenuste varju. Delfi.ee jaoks ei saa ga pikka pidu garanteerida, sest alternatiivseid ja põnevamaid kontekstipõhiseid portaale on võimalik palju odavamalt üles seada. Lähiaastatel e-ärimudelid muutuvad kogu maailmas. Tasuta teenus ei kao, sest see on kasutaja jaoks mugav ning sellel on liiga palju pooldajaid.

  • Ma oponeerin väitele, et külastatavus ei langenud. Ma ütlen ausalt, et ei usu sellesse. Usun, et kellelegi on kasulik seda näidata. Tegelikult ma ei usaldaks ühegi Eesti suurema portaali näidatavaid numbreid liigselt. Töösuhted ei luba detailidesse laskuda.

    Aga üldiselt jutt õige :)


  • Väga suureks takistuseks on ka raha liiga kallis liikumine... proovi sa kedagi maksma panna 1 dollarit kui selle ülekanne maksab 20 dollarit.
  • Kui sa krediitkaardiga maksad ei kaasne mingeid lisakulusid...
  • Vipu > ruu-maa-lll jutt.

    Kogu maailm on praegu kummastuses, kuidas ikkagi Apple iTunes Music Store saab krediitkaartide baasil võimaldada 99c makseid ja ei kaotagi 50% raha teenustasudeks.

    Soovitan lugeda: http://rentzsch.com/notes/creditCardMicropayments
  • Aimar,

    oponeerin!

    "Delfi.ee jaoks ei saa ga pikka pidu garanteerida, sest alternatiivseid ja põnevamaid kontekstipõhiseid portaale on võimalik palju odavamalt üles seada."

    Meenuta üht talvist LHV seminari e-ärist! Nii nagu amazon.com ei ehita üles maja, vaid brandi, tehes sellesse meeletuid kulutusi, on seda teinud ka Delfi. Tõsi küll, väiksemas mahus.
    Brandi tootmine on kallis, pikk ja aeganõudev töö. Sa võid küll teha mingi alternatiivportaali, kuid kliendi tarbimisharjumiste loomine on pikk ja vaevanõudev tegevus. See ei lähe ludinal!
  • ausalt õeldes kahtlen küll ainult brändi tugevuses. bränd kui nimi pole midagi väärt kui sellel puudub sisu. juhtusin just hiljuti lugema mingit autokirja, kus väideti, et kõrgklass eriti enam mercedest ei osta. ja põhjus oli lihtne - kui asi koost laguneb, siis temast mingit kasu pole. mercedes on tänapäeval keskklassi sõiduk ja seda nii kauaks kuni keskklass avastab üllatusega, et kõrgklass enam mersuga ei sõidagi
  • Nii palju kui mina olen delfiinidega kokku puutunud, käsitlevad nad oma ärimudelit meediaväljaande mudelina, mitte netimudelina. See, et nad oma contenti pritsivad rahvani neti kaudu on nende konkurentsieelis (pole trükikulu, saab sisu mahu väga suureks ajada, olemas minevik, rahvas saab artiklite üle "mõtteid" vahetada jne.), kuid samas võiksid nad edukalt tegutseda ka paberkandjal.

    Teades ka kui palju tööd tehakse, et Delfis oleks selline sisu nagu seal on, julgen avaldada arvamust, et mingid garaa˛itegijad ei suuda hõlpsasti alternatiivse lahendusega välja tulla. Isegi Everyday pole oma uudistepoolt korralikult käima saanud (ehkki ega nad sellele eriti rõhugi).
  • rightsaid,

    sa võid ju kahelda...kui sul selleks soov on :-) Vaba inimene vabal maal, oma raha, teen mis tahan. Mina ei osta ka mercedest, sest mul pole selleks piisavalt raha, mitte et asi koost laguneks.

    Lagunemise ja brandi, allhanke ja kvaliteediprobleemid on tiba komplitseeritumad, kui see, et keegi kusagil autoajakirjas midagi arvas. DaimlerChrysleri tulemused ruulivad, muu on bullshit.

    Aga autobrandi loomine ja internetibrandi loomine on paljuski sarnased, right!
  • Mehed! (sellise karvase häälega)

    Te ajate kaks asja segi

    1. brändi loomine
    2. brändist tekkiv kliendi lojaalsus

    Netis ei tööta bränd päris samamoodi nagu mujal. Netis küll saab brändi üles ehitada, sinna miljoneid matta ning Amazoni me teame kõik. Siiamaani on umbes nagu päris elus. Aga netis on brändi lojaalsus väga nõrk. Tuleb mingi X põhjus ning kogu seltskond kolib päris kiirelt uude paati. Tavaliseim põhjus on teenuse maksustamine. Teine põhjus on see, et keegi teeb lihtsalt parema.

    Bränd küll toimib aga ta toime on nõrgem! Netis parim bränd on dünaamiline, läheb õigete muutustega kaasa jättes vanadele kasutajatele vanad võimalused.

  • Homme YHOO tulemused.
    Graafikut vaadates võiks eilne päev väga hästi tipuks sobida.
    Paistab et put/call suhe on langemas (reedel alla 1 üle pika aja) ehk siis
    ollakse suht optimistlikud.

    Kui tõesti peaks yhoo tõusma tulemuste peale ,kes võiksid olla tõenäolisemad kaasaminejad ,midagi sellist mis ei ole teinud sellist meeletud tõusu viimase kuuga ?


  • Kunagi keegi pakkus et YHOO ja AMZN võiks korralikult kukkuma hakata siis kui shortide arv hakkab nullile lähenema. Hetkel YHOO short of float on juba 5,5% peale kukkunud, AMZN'il kyll veel 12%. Huvitav kas kuskilt saab kätte graafiku kus saaks võrrelda shortide arvu ja hinna liikumist? Et kas see teooria peab paika ja kas 5,5% oleks juba piisavalt madal, et järeldada sellest, et langus tulemas? Tehniliselt tundub, et 1,5 aastane tõusutrend läheb umbes 45 alt, ilmselt tasuks selle murdmine ära oodata enne langusele mängimist.
  • saab jälgida put/call suhet ja hinda ,aga
    short info avaldatakse minu arust ainult 1x kuus
  • YHOO langenud alla 45, st. minuarust läbi tõusutrendi. Eks vaatab kuda päev edeneb muidugi aga kui seal all ka sulgub, kas siis lõpuks oleks saabunud see kauaoodatud moment mil ka tehniliselt oleks YHOO shortimine õigustatud?
  • RealMoney TA kolumnist Gary B. Smith on täna väljas Yahoo! teemal ...

     

  • täna (hetkel) on yahoo rohelises +2. kas pikema ajalise investeeringuna võiks olla sobilik ostu koht?
  • inv. konto kaudu optsioone osta ei saagi?
    huvitaks YHOO, AMD, eriti INTC, NVDA; ATYT...
  • jaanusj

    saab ikka osta, ammu juba see optsioonide kauplemise probleem lahenenud ...
  • selge ju oli siis miski jama tähistusega eks uurin asja edasi...
    esialgu tahaks virtuaalis proovida ja siis reaalse posu soetada.
  • jaanusj

    virtuaalis saab kaubelda ainult LHV andmebaasis juba olemas olevate optsioonidega, me ei hoia miljoneid optsioonisümboleid oma andmebaasis ...

    investeerimiskontol kauplemise puhul aktiveeritakse optsioonisümbol orderi sisestamisel ...

  • Tänud!
    selge pilt, see seletab, miks ma ATI kätte sain, aga inteli pikemaajalist calli ei leitud.
    samas kuidas on nende viivitustega inv. konto puhul st. kui kiiresti tehingud USA börsil liiguvad?
    Eestiga käib praktiliselt hetkega(vähemalt hanza kogemuse põhjal), aga kui suure "hälbega" peaks USA puhul arvestama. Saan aru, et inv. konto pole õige asi päevasisesteks tehinguteks, aga kas ka kiiruses on olulist vahet treideri kontoga?
  • Muidugi et on. Traderis saad 2 sek´iga oma tehingu tehtud, internetis tehingukorraldust edastades läheb ikka rohkem aega. Olenevalt maakleri töökoormusest. Nt 5min. Telefoni teel saab kiiremini. Investkonto sobib jah pikemaajaliseks kauplemiseks. Päevasiseselt võimalik, kuid pole siiski õige tööriist.
  • New York Post kirjutab oma artiklis, et Microsoft ihub hammast Yahoo peale, hinnalipikule on pandud märge 50 miljardit dollarit, samas kui Yahoo praegune turuväärtus 38 miljardit dollarit. 
  • Alibaba-l on 06.11.07 Hiinas esimene kauplemispäev. Huvitav kas USA-s ADR ka listitakse?
  • kartell, praegu siiski plaanis vaid Hong Kongis aktsiaid listida.
  • Muuseas, keda üldse see Yahoo juhtkonna pakkumisest keeldumine kottima peaks? Kas nende tegelaste käes on siis nii suur hulk aktsiaid (ei ole jah YHOO omanikestruktuuri osas piisavalt kursis)? Vaenulik ülevõtupakkumine ei oleks Microsoftile küll mingi ärieetika künnist ületav tegevus. Või mängib siin rolli ka mingi kohalik seadus? Oluline on ikka see, mida omanikud pakkumisest arvavad, mitte paar pupujukut turuluuserist firma eesotsas.
  • Jerry Yang (CEO) on Yahoo asutaja, tal peaks olema veel ca 4% osalus.
  • Nojah, seega üsna tähtsusetu. Kui eesmärk oleks de facto kontrolli saavutamine, siis piisava osaluse omandamisel saaks enda kohad nõukogus kenasti sisse võtta ja omale meelepärane juhatus pukki panna. Tundub, et MS-i taganemine pakkumisest tuli siiski paljudele üllatusena (kui see just ei ole osa strateegiast) ja pannes investoreid fakti ette kas $33 või pakkumisest loobumine, hakkaksid kindlasti ka aktsiad kenasti Microsofti kontole potsatama. Eks CEO hakkab nüüd ikka kõvasti tuld saama, olgugi, et võiks end asutajana hästi tunda.
  • arvan, et ülevõtt tehakse lähiajal ära ja tasemel 33,sest aktsionäride surve on päris tugev. Lõplikult pole võimalust maha maetud ja seda näitab ka tänane tõus, analüütikud loevad tõenäosuseks 15%, et MSFT tõstab 37 peale pakkumise.
  • Juba mõnda aega tundub minu jaoks huvitav võimalus Yahoo . Olen võtnud ka väikese positsiooni . Eeldan seda , et ettevõtte hind on enam-vähem teada , ostja on ka enam-vähem teada , ainult kokkulepe on veel puudu ja pooled on sellele lähedal . Lisaks saab nõukokku mees , kes selgelt tahab osa või terve Yhoo ära müüa . Lisaks ta pole ainuke . Seega tundub suhteliselt sure bet , et mingi osa või terve firma müüki läheb . Teenimisvõimalus siit üle 50% . Samas turg , see kõikvõimas ja sageli ka ekslik , ütleb midagi muud , nimelt seda , et seda ilmselt ei juhtu .
    Milliseid tundeid selles asjas teised omavad ?
  • YHOO reaalne väärtus on ca 10 taala peal. Sinna ka panus.
  • A key executive reportedly isn't waiting around to see if Yahoo Inc. and Microsoft Corp. do a deal on search.
    Sean Suchter, Yahoo's vice president of search technology, is taking a job with Microsoft (NASDAQ:MSFT), according to Kara Swisher's All Things Digital blog.

    Microsoft Chief Executive Steve Ballmer told shareholders at an annual meeting that he is only interested in Yahoo's search business.

    Ballmer teeb head tööd!
  • Yahoo! exec says co has seen brand advertising rebound continue into Q1 - Reuters
  • Alibaba.com tahab teha ülevõtmispakkumise Yahoo.com'ile.
    http://www.bloomberg.com/news/2011-11-30/alibaba-led-group-said-to-prepare-bid-for-yahoo-web-portal-s-shares-jump.html
    Aktsia hinda nähakse $20-$25 vahel, hetkel trade'b 16.60 juures.
  • Mõned räägivad jälle sellist juttu.
    Scott Thompson, who resigned as chief executive of Yahoo Inc. over the weekend, disclosed to the company’s board of directors and several colleagues that he has been diagnosed with thyroid cancer, according to people familiar with the matter.
    The disclosure by the 54-year-old Mr. Thompson was made late last week, as evidence emerged that appeared to contradict the CEO’s assertions that he wasn’t responsible for an error in his academic record.
    The decision to step down from Yahoo was in part influenced by Mr. Thompson’s cancer diagnosis, one of the people said.
  • Kuna siia foorumisse pannakse suhteliselt vähe konkreetseid ideid, siis teen seda ise.

    Situatsioon:
    Yahoo (YHOO) omab tänaste aktsiahindade juures 24 miljardi dollari väärtuses Alibaba (BABA) aktsiaid, Yahoo turuväärtus on 30 miljardit. Seega on Yahoo ülejäänud äride väärtus täna 6 miljardit dollarit. Yahoo soovib Alibaba aktsiad anda enda investoritele, kuid küsimus on kas seda saab teha maksuvabalt või mitte (Samuti soovitakse spin-off teha Yahoo Japan üksusele). Hiljuti tuli uudis et USA maksuamet (IRS) ei anna selle kohta eelotsust. Turg tõlgendas seda kui kindlat ei. Kuna maksu suurus on hinnanguliselt 38%, siis on see väga oluline erinevus. Nüüd on Yahool võimalus üksuse eraldamist teha kas teistmoodi, maksta maksud või leida muu lahendus. Spekuleeraitakse ka võimalusega, et Alibaba ostab hoopis Yahoo. Analüütikute hinnangul on Yahoo väärt ca 32 dollarit kui Alibaba aktsiaid ei saa maksuvabalt eraldaad ja 44 dollarit kui saab. Täna sisuliselt hindab turg et maksuvabalt eraldada ei saa.

    Idee:
    Eelpool kirjeldatud situatsioonis saab positsiooni võtta ostes Yahoo aktsiaid ja shortides Alibaba aktsiaid 1:0,8 suhtes. Hetkel on Alibaba shordi intress 0,39% p.a. Yahoo aktsia liigub Alibabaga suhteliselt sünkroonis, kuna see on nii suur osa turuväärtusest.

    Riskid:
    Risk on, et Yahoo muud ärid lähevad kehvasti ja firma pole isegi 6 miljardit väärt. Samas on seda riski suhteliselt palju sisse hinnatud - analüütikud ootavad käesoleva aasta EPSks 65-80 senti, mis tähendab et ettevõte kaupleb 7,5-9 korda kasumit. See 6 miljardit sisaldab ka Yahoo Japani, mida soovitakse samuti eraldada.

    Teine risk on, et Yahoo loobub Alibaba aktsiate eraldamisest. Samas tähendaks see suurt survet ettevõtte juhtkonnale, kuna turuosalised ootavad ettevõtte juppideks jaotamist ja investorvalue vabastamist.

    Kasum:
    Positsioonist saabub kasum kahel juhul:
    1) Yahoo suudab välja mõelda skeemi, millega saab Alibaba maksuvabalt eraldada.
    2) Alibaba ostab Yahoo ära.
    Antud puhul teeks ma panuse siiski ainult stsenaariumile 1.

    Disclaimer: Oman positsiooni.
  • täna on YHOO rohkem kukkunud kui BABA, seega päris suhtega 0,8 aktsiad ei liigu.
    Samas kui aasta löikes vaadata mõlema aktsia tippe, siis tuleb suhteks 0,9
    Idee isenesest on huvitav, iseasi, kas tootlus on riski väärt.
  • Suhe 0,8 ei tulene aktsia liikumisest, vaid BABA osast YHOO turuväärtuses.
  • SideKick
    Suhe 0,8 ei tulene aktsia liikumisest, vaid BABA osast YHOO turuväärtuses.

    see oli arusaadav, lihtsalt mainisin, et päris selle suhtega ei liigu.
    Seega tasub jälgida kui YHOO BABA väärtusest ülejäänud osa langeb veelgi nagu täna, siis muutub sama beti suhe paremaks.
  • Palju neid BABA aktsiaid kohe lock upist vabanebki?
    Jajah, BABA short katab selle ära, aga njah, YHOO upside siit on enam kui kahtlane.
    Lühiajaliselt liigub YHOO koos turuga, intresside peale, natuke kaugemalt on next catalyst ehk BABA tulemused, need aga veel kaugel mägede taga, lisaks on BABA-l enda insiderite müügikeelu pealt YHOO strigi overhang.
    Üks kukub vähem kui teine...
    Aga... Marissa läheb varsti poegima, asendusjuht on pettumus, siis kukub hoopis YHOO rohkem kui BABA, mis siis?
  • Märgin maha, et loo postitamise hetkel oli BABA 62,54 ja YHOO 30,42.

Teemade nimekirja