Marimekko
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Minu järjekordne ostusoovitus on Marimekko, lisaks sellele olen Skandinaaviast soovitanud osta Kone aktsiaid. Erinevalt paljude jaoks kahtlase väärtusega ostusoovitustest Eestis (Farma ja Estiko) on nende kahe puhul tegemist tugevate ettevõtetega, kes maksavad ka arvestatavaid dividende.
Marimekko on Soome tekstiili ja rõivaste valmistaja, mis loodi 1951. Firmal on 25 poodi ja tema kaubamärk on registreeritud 58 riigis.
Marimekko Q1 müük kasvas 27%, kasum aktsia kohta kasvas 2 sendilt 15 sendile (splitti pole arvestatud). Kasum osas tuleks mainida ka sessoonsust, nimelt on II poolaasta palju tugevam. 2003. aasta käibe kasvuks ennustab firma 15%, kuigi Q1 oli see 27%, ma kipun arvama, et tegelikult jääb käibe kasv 17-18% ringi. Üle 70% müügist tuleb Soomes, vähemal määral Põhjamaades, ülejäänud Euroopas ja Põhja-Ameerikas.
Marimekko aktsia maksab Helsingi börsil 6.50 eurot. 2002. aasta kasum oli 4,389M EUR, aktsiate arv pärast splitti on 8,04M. Seega EPSiks kujuneb 55 senti, P/E eelmise aasta põhjal 11,82. Kuid selle aasta kasum peaks tulema oluliselt suurem, mis viib jooksva aasta P/E alla 10-ne. Kuigi ma soovitan aktsiat osta, pole sisenemiskoht kõige soodsam, kuna aktsiahind on tipus. Veel aasta aega tagasi võis aktsiat osta 3 euro kandis, seega teeb hinnatõus veidi ettevaatlikuks ja korrektsioon oleks teretulnud. Kui saaks näiteks euro võrra odavamalt, siis oleks kindel BUY.
Alvar - Marimekkot veel ei oma, kuna otsib head sisenemiskohta. -
On sul ka aimu mille tõttu Marimekkol hetkel hästi läheb? Ja kui on, siis ei saa ma hästi aru miks sa arvad, et see nii ka kaua jätkub?
-
Marimekko on õitsengule viinud tema juht Kristi Paakkanen, teda on võrreldud Jorma Ollilaga. Kuid probleemiks on see, et Paakkaneni sünniaasta on 1929, mis tähendab, et ta kaua aktiivselt firmat ei juhi.
Põhjused, miks osta:
1) Soomes on Marimekkol veel ruumi kasvada, soomlastele meeldivad firma riided, mis on trendikad ja ilusad.
2) Soomlased tarbivad praegu rohkem, kui kunagi varem, tarbijad veavad isegi majandust.
3) Seppo Saario soovitusnimekirjas on Marimekko teisel kohal.
Riskid:
1) Juht on vana, uue ja sama võimeka juhi leidmine võib osutuda raskeks.
2) Välismaalastele võibolla Marimekko riided meeldivad, kuid kaubamärk on soomekeelne ja ei kutsu ostma. Selle tõestuseks on vaid 1 pood Rootsis.
Tahaks suuremat korrektsiooni näha, kuid selline konsolideerumine viitab aktsia edasisele tugevusele. -
Sa siiski ei tea.
Marimekko edu tänä põhineb retrotrendil. Uut ei ole Marimekko kaua aega suutnud luua, vaid on lasknud uuesti tootmisse palju juba Armi Ratia ajal loodut (Unikko). Kaua see retrotrend ei kesta. -
Priit, kas sa oled moeinimene? Ma ise olen siiski investor ja moe asjus usaldan naisterahvaid (üks väheseid asju, milles ma naisi täielikult usaldan). Marimekkot peaks siiski ees ootama kasv ja seda on tõestanud ka viimased arengud. Ma natuke vaatasin Marimekko kodulehel (www.marimekko.fi) kollektsioone ja kuigi ma pole spetsialist nägin seal uusi asju. Kuid Marimekkot soovitan ma eelkõige Baltika ja ka Klementi vastu vahetada. Huvi pärast küsiks, mis sa kahest viimasest arvad? Kuigi Baltika majandustulemuste poolest annaksin ma SELL soovituse, siis oma Montoni pükste järgi annaks siiski KOGU soovituse.
-
Ma vist nägin sul neid Montoni pükse. SELL! :)
sB -
Naisterahvas kõrvalt ütleb et Marimekko teeb selliseid riideid nagu Klementi vanasti tegi .
Selle peale soovitaks küll STRONG SELL :) -
Naisterahvas kõrvalt ütleb: "Marimekko!? Oh my god."
"Klementi? Teeb juba mõningaid trendikaid asju. ....ah jah.. Katrin Kuldma pani oma moemaja kinni ja nüüd Klementis."
"Monton? Teeb trendikaid ja päris kvaliteetseid asju, aga probleem selles, et kui sealt midagi osta, siis linnas tuleb nagunii keegi vastu, kel sama asi seljas..."
P.S. Kuigi raskustega eristan karupükse Lagerfeldi teksadest, siis üks Kuldma disainitud jakisugune ese tundus isegi minu mutisilmale väga kobe. Ja Montoni rõivaühikutega ostab minu meelest küll piisaval hulgal trendikust ja emotsionaalset rahuolu. Aga Marimekko pidavat olema siuke "tädikultuur". -
Alvar,
sina loed numbreid ja ilmselt õigesti loed, aga ma tahtsin välja tuua, et antud juhul pole see ehk kõige objektiivsem kuna Mm edu täna ja nüüd on veidi ebatavaline. Baseerudes minevikul, mitte tulevikul. Iseenesest geniaalne, aga mitte jätkuv. Homme muidugi miskit kokku veel ei kuku.
Ja mis puutub uudistese, siis neid on muidugi, kogu aeg on ja on olnud, aga nende najal on Mm elanud oma vaikset ja tavalist elu Paakkase käe all ilma erilise supersärata.
Helsingis käies astu läbi raamatukogust ja loe Image't 07/02... -
Lugesin ka pisut numbreid, :)
Marimekko kodulehekülje andmetel on neil Soomes 80 jaemüüjat (sh. 25 oma kauplust) ja mujal maailmas ca 700 (sh. 1 oma kauplus Rootsis)
Aastal 2002 oli käive 49,3M EUR, millest 27.1% tuli väljastpoolt Soomet - 13,36M EUR seega.
Niisiis müüs 1 väljaspool Soomet asuv jaemüüja keskmiselt vaid 19K EUR eest aastas.
Ja Soomes asuv jaemüüja keskmiselt 449,25K EUR eest aastas.
Samal 2002 aastal kasvas Marimekko müük väljaspool Soomet vaid 2,6%.
Marimekko oma poodides kasvas müük 12,7%.
Ja teiste jaemüüjate juures Soomes 48,2%.
Ilmselt puudub välismaa jaemüüjate juures Marimekko toodetel Soomega võrreldav marektingitugi - kui seda üldse on. Kuid ikkagi annab sealsete jaemüüjate ca 23 korda väiksem keskmine müüginumber ja olematu müügikasv välismaal mingil määral tunnistust asjaolust, et sealmail müüb Marimekko märk eelkõige friikidele või siis lihtsalt "too finnish" laiema ostjaskonna jaoks - sama mõtte, milleni ka eelpool kirjutajad on jõudnud.
Kasv tuleb seega 99% Soomest. Kui müük teiste jaemüüjate juures on suurenenud peaaegu 50%, siis ilmselt on siin oma osa ka jaemüüjate arvu suurenemisel. Ja siit tulenevalt ootaksingi mingil hetkel kasvu olulist pidurdumist: tuleb aeg kus jaemüüjate arvu lisandumine enam käivet oluliselt ei suurenda ja kogu kasv sõltub tarbijate poolt riietusele tehtavatest kulutuste kasvust, kasvu ergutamiseks tuleb teha suuremaid kulutusi marketingile jne.
Kuna see juhtuda võiks nõuab muidugi täpsemat analüüsi. -
Ja täitsa õiged numbrid sul. Minu viga, ma ennist unustasin mainida, et too retrotrend kehtibki ainult Soomes ja Mm ongi kogu aeg hästi müünud ainult Soomes. Elementaarne. Noid nüüdse tõusu põhjustajaid ei saagi mujal müüa, kuna mujal ei ole sellel mingit nostalgiat juures, pealegi oli nende vanade asjade müügil olles Mm veel täiesti kodumaine firma.
Täpipealt sama kaasus kui Osel ja Linnuse kali. Kas siit oleks tulnud kuuminal kaljamüügi perioodil Oselile ostusoovitust? -
Njah... 4-5 EUR-i tasemel võiks natuke osta küll...
-
Jah, uskusin aprillis, et Marimekko tasub osta ja usun ikka veel.