LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Mõtle iseseisvalt - LHV Pensionifondid

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse




  • Klipp 1

    Klipp 2

    Nüüd ka korralikult helindatud


    LHV - Sinu Raha

     

  • NB! Soovitav on need klipid enne vaatamist endale arvutisse downloadida, otse vaatamisel ei pruugi korralikult mängida.
  • :-( kahjuks minu arvutil pole heli. Kas keegi jutustaks teksti lühidalt ümber? (mõttetu küsimus)
  • Heimar Lenk sobiks vaga hasti :)
    kas ma olen ainus, kes arvab, et Lenk-Saagim on nagu + ja -, sobivad ideaalselt.
    yle hulga aja säravad staarid. äkki leiavad reklaamigurud ka selle kunagi yles?
  • MSM: Sisuliselt oluline tekst kogu bussiklipi jooksul, kus see tüüp juhi juurde kargab: "PANKA! Teki järele!"
  • Aitähh tonuonu.
    Kurvaks teeb see, et inimesed neelavadgi selle roostes konksu alla. Need igasugused kingitused tuleb ju liitujal ise kinni maksta - liitumistasu, haldustasu.
  • ma küll ei näe neid klippe, kuna ma istun NII turvalises võrgus, aga ma kujutan ette. Iroonia ruulib.

    mitte et need numbrid nüüd midagi väga näitaks, aga mõtlesin et siis võrdlen LHV aktsiapensionifondi ühe teise fondiga, millele LHV oma PANKA, teki järele! reklaamis viitab. Kes tahab teada millest jutt, võtab kätte tänase Äripäeva lehekülg 17 ja vaatab ise järele.

    Niisiis tänasest äripäevast loen:

    NAV osaku kohta LHV 10.53 EEK
    NAV osaku kohta TEKKE JAGAV FOND 10.85 EEK (ehk siis +3% edu võrreldes LHV fondiga - fondid alustasid samaaegselt, mistõttu selline võrdlus on pädev).

    12 kuu jooksev tootlus LHV +6.47%, see teine fond +7.59% (ehk siis +1.12%). Aasta algusest tootlus 7.34% vs 6.48% (ehk siis -0.86%). Viimane võrdlus on pisut LHV kasuks, aga see on ka kõik. Kui meid ootab ees laks arenenud turgudel (nagu vist siingi foorumis paljud arvavad), siis ma pakun, et saabub väike muutus ka selles võrdluses. Aga see on muidugi oletus, mitte fakt.

    Samas see teine fond on esimesest 6x suurem, mis teeb tegelikult hea tootluse pakkumise ka tiba raskemaks. Aga see on muidugi juba selle teise fondi mure.

    Need tootluse võrdlused on tehtud NAV baasil, mis sisaldab haldustasusid, sisenemistasud on samad ja selle teise fondi väljumistasu on tõesti 0.5% kõrgem, aga noh, tootluse vahe vähemalt vaadeldaval perioodil kompenseerib selle.

    ***

    Ja lõpuks. Kas LHV polnud ise mitte see, kes jagas mingit nänni - särke ja teab veel mida. Et miks siis nüüd ironiseerida? Kas te seekord ei jagagi midagi?
  • Eelviimases lauses pidasin silmas eelmist liitumisvooru - siis oli vist see särgikampaania?
  • vaatasin ka neid klippe. väga toredad. aga ma ei saanud aru, mille põhjal see bussijuht midagi iseseisvalt otsustanud oli. tal olid käes mingid udused flaierid - kas need olid reklaam (iseseisev ostustamine või?) või olid need siis mingid tasuta piletid kuhugi või misasjad?
  • hei matrox,

    kahju et sa klippe ei näe muidugi. Võibolla kui oleksid näinud siis ei oleks sellist juttu ka kirjutanud. Mis mõtet on võrrelda mingi lühikese perioodi tootlust ja tuua välja endale soodsaid aspekte?

    Seda võib teha Sampo oma telereklaamis manipuleerides tavalise televaatajaga aga miks sa siin foorumis sellist demagoogiat kirjutad?

    Ma võiks ju siin pikalt jahuda sellest kuidas meie Intressifond on peajagu üle teistest, kaasaarvatud eelmainitud panga omast ja kuidas teises perioodis meie aktsiafondi valinud on teinud kõige parema valiku (vaata äripäeva arvutusi näiteks).

    Vaadata ainult lõplikku NAV-i ja mitte ajalugu (s.t. hindu millega inimesed ostsid) on juba suhteliselt pealikaudne, samuti mitte vaadata tulevikupotentsiaali ja strateegiaid on pealiskaudne.

    Olen hämmastunud jätkuvalt sellise kommentaari üle aga ei sooviks kindlasti siin mingit sõnasõda algatada, nii et peace!:)

    Aga mis irooniasse puutub, siis jah me ei mingi nänniga ennast ei reklaami küll. Aga isegi kui reklaamiks siis hea nali kulub minu arust ikka ära. Kui keegi meie üle nalja viskaks ja sellega meile populaarsust tooks siis ma oleks väga õnnelik ja naeraks kaasa...

    tõnno
  • :-)) Seda irooniat esindan siin vist mina. Ma üldse ei reklaami LHV fondi vaid ironiseerin nende üle kes meelitavad nänniga (ÜP, Sampo). Inimesed arvavad, et seda teist sammast on rohkem pangal vaja.
    See mind küll üllatas, et matrox, targa mehena, kohe tuld võttis. Kas siis pikaajalist investeeringut saab mõõta esimese aasta järgi!
    Mina valisin samba investeerimisstrateegia ja hooldustasu järgi. Kas keegi valis teki või T-särgi pärast?
  • Teine klipp kusjuures rohkem meenutab Hansa reklaami selle jalgratta taga lippamisega (Veerpalu veesuuskadega kaatri taga). Isiklikult küll asja võtma ei peaks. Väike pila on alati abiks :)
  • matrox,

    milleks ajada lihtsalt lolli iba ja üritada mõttetus kohas tekitada pseudoprobleem:) Mis puutub siia tootlus or whatever lühiajalised numbrinäidud - vaata kas või seda kuis Noores Pensionäris iga päev liider muutub (tee üldistus sellest)?!

    Iva on selles, et siin on juttu reklaamidest ja nende headusest, mitte sellest, et EYP taga on rootsi sots. demokraadid või mis iganes. Hansa reklaam oli minu meelest hää kui tuli, kuid need LHV kaks reklaamklippi lihtsalt mängivad EYP ja Hansa väga kobedalt üle. Ole norm ja tunnista, et need kaks klippi on väga kõvad.
  • tõnno, ok peace jah, aga miks ennast reklaamida siis teiste (olgugi et ka minu enda arvates küsitava väärtusega) reklaamikampaania mahategemisega. oli seal teie reklaamis kuskil mingi positiivne sõnum ka?

    msm, ma valisin selle järgi, kus mul endal käsi sees, aga mulle näib välise vaatluse põhjal, et päris paljud valivad ikka ka teki ja padja ja nii edasi järgi. paraku.

    muuseas, kas sa tõnno oled valmis avama pisut neid intressifondi hea tootluse tagamaid? Kuigi ka ma isiklikult olen promonud high yield võlakirju, on junk bondid minu isikliku arvamuse kohaselt siiski mõnevõrra ebakohase riskiga instrumendid ühele VÕLAKIRJA PENSIONIfondile. Ja teil on vist junk (ehk siis viisaka nimetusega high yield) bondi oma fondis midagi 30% kogu fondist? Või kuidas?

    Mõnel teisel fondil on tingimustega ära keelatud madalamas reitingus kui BBB olla. Mis tähendab kaotust tootluses. Kahjuks. Aga veelkord, minu isiklik arvamus on, et ainult võlakirjadesse investeerivale pensionifondile EI SOBI junk (teie definitsiooni kohaselt high risk) bondid kui liiga riskantsed investeerimisobjektid.
  • olen norm ja tunnistan, et mulle meeldib LHV klipp kui paroodia, aga mina kui investor ei teeks selle põhjal mingit otsust. sest see räägib mulle samavähe müüdavast asjast kui teised reklaamid.

    kusjuures mulle meeldib neist kahest ainult esimene, teine on minu arust lihtsalt tobe. sama tobe kui see originaal, mille järgi see tehtud on. eelmine hansa reklaam - see grapsiga - oli selgelt mõttekam ja ruulis täiega. see uus on eelmise hale vari.

    aga kuidas iroonia müüb ka? hästi?
  • jah, hea küsimus matrox. on küll asju alla BBB aga usun et need sobivad portfelli, mingil määral diversifitseerivad ja neid ei ole liiga palju. JP Morgani High Yield Fondid on jah keskmiselt alla BBB reitinguga aga samas hästi diversifitseeritud portfellid. Samuti ei arva ma, et Bulgaaria ja Rumeenia oleksid liiga riskantsed investeeringud väikses mahus.

    Meil on samas kindel põhimõte mitte investeerida junk'i ehk alla B reitinguga asjadesse. See välistab enamuse Eesti ettevõtete võlakirju kuhu mõned haldurid siiski investeerivad.
  • :-)

    ma pole terminites ilmselt nii tugev, aga mulle tundus siiamaani et junk=high yield=reiting alla BBB.

    aga noh, see selleks. investori seisukohalt vaadates on risk end õigustanud ja olete tubli tootlusega võlakirjafond küll.
  • Sain tuttavalt maili kus sees hoopis LHV reklaam!
    Minu arust on see äärmiselt nõme viimase aja trend et igasugu kysitlusi ja loosimisi levitatakse sel kombel et firma saadab oma reklaami laiali võltsides e-maili From välja.
    Sest selge võltsing see ju on, kui kellegi teise nimel kirjutatakse, millegipärast arvatakse et e-maili korral pole selles midagi hullu.
  • ei olnud see midagi keegi teine, ikka su armas sõber saatis:)
  • Taevane arm!
    See, et klipid vaimuvaeselt nartsissistlikud on suudan ma andeks anda. Ega Sacco jsa Vanzetti 3M pliiatsiga kõva asja teha saagi.
    Aga miks teises klipis Turha kaasa lööb?
    See oleks sama hea kui Soomes oleks SYP reklaamis Volvo Markkanen kaasa löömas.
    Mehed katsuge hoda taset või vähemalt sirmi!
  • Tegelikult, kui aus olla, on LHV-l alati head reklaamid olnud. Mäletate veel - "Sinu tütar lasi itaallasega jalga..."
    ;)
  • Reklaamidel pole häda kedagist. Ehkki IMHO parem on saada ikkagi tekk ümber kere kui 40,5% oma investeeringule tootlust :-) See number puudutab üht teist lollide püüdmise kampaaniat.

    Aga huvitav oleks teada saada, kasvõi väga-väga üldisi numbreid, et kui paljud siis ikka tegelikult reklaami õnge lähevad ja kui paljud valivad lihtsalt kodupanga, mugavusest ja harjumusest. Arvan miskipärast, et neid on rõhuv enamik ... no aga eks reklaamiinimesed taha ka ju süüa saada :-)
  • idee väga hea..ega teostus ka maha jäänud.. tõestus selle kohta, et eesti huumor pole veel päris nüri. teravust on vaja!
  • Velikij, kes pakub niis suurt tootlust? ...no huvi pärast :-)
    Eestis pakuvad II pensionisammast 6 panka/kindlustust. Kas keegi on välja arvutanud, kui palju mõjutab investeeringute lõpptulemust umbes 30 a pärast liitumis- ja haldustasud. Kas LHV-l ei ole mitte kõige suurem haldustasu?
  • Mina olen molema asjaosalise kliendiks ja pean ytlema et mind kumbki reklaam:
    a) nanni pakkumine selles asemel at asjast (s.o investeerimisstarteegiast jms.) raakida
    b) konkurendi mustamine selle asemel et... (tapselt sama mis eelmises)
    ei vaimusta.

  • Mõtle iseseisvalt?
    Antud reklaam sellele "iseseisvale" mõtlemisele küll ei viita. Tüüpiliselt nn eestlaslikult on lihtsalt teisi sõpru/partnereid mõnitatud. Miks mõelda iseseisvalt, kui võib teiste kallal irvitada?
  • aga see hansa veerpalu reklaam. õelge nüüd ausalt, kellele on see reklaam suunatud. kas sportlastele, kes on medalite eest teeninud miljoneid või tavalisele eestlasele kes sellist finantssüsti ei saa. minu meelest väga ebaõnnestunud reklaam.
  • ma ei tea miks, aga nüüd küsib lhv oma klientidelt ja muidu tegelastelt, et mis nad neist klippidest arvavad. mis sest ikka küsida, klipid ju vaatamiseks väljas, eks oktoobri lõpus ole näha, kuidas läks. kas hästi või väga.
  • Jep, muidu on molemad asjaosalised (LHV ja EYP) taitsa tublid investeerimise vallas
    aga see reklaam on nats labane. Isegi kui oleks tosi et EYP fondid ei olevat head, siis
    ei ole see veel veenvaks argumendiks et keegi teine parem on. Ta voib ka lihtsalt sama
    kehv olla. EYP reklaam (tekk) on kyll ysna tillukese vaartusega fondi kogunevat raha
    arvestades aga vahemalt on see positiivne reklaam. USA valimistel ollakse tavaliselt kah
    ettevaatlikud konkurendi mustamisega kuna see sageli enda kuulsusele kehvalt mojub.
    Valijad ja kliendid ei taha teada et keegi teine olevat kehv vaid seda miks konkreetne
    kandidaat hea voiks olla!
  • Päris kange parodeerimine, mis on iseenesest naljakas. Konkurentide seisukohast võttes pole see aga kuigi eetiline.
  • veixi jutu resümee: Miks on üks pensionifond parem kui teine?
  • Keskmine, Eesti keskmise copywriteri toodang, keskmise turundusjuhi heakskiit = no brains, nowhere.

    1) Läbi aegade parodeerivad teisi oma reklaamides teisesed tegijad ( loe sitad ), tegijad ei parodeeri teisi, sest nad on tegijad, liidrid. Mõni võiks öelda, et sitta ei torgita, läheb haisema.

    2) Midagi teistmoodi ei ole ka LHV'l vastu panna, sõnum on sama kui parodeeritavatel - vali meid. Vali seda, vali toda olevat ajupesu, aga vali iseseisev mõtlemine ja siis meid ei ole ajupesu? On küll. Igasugune käsk "vali" on ajupesu. See reklaam on ajupesu.

    3) Turundus ja marketing ei koosne vaid pullitegemisest - õudsalt kihvt teeme ära, saab sitaks nalja. Nali peaks tulenema kusagilt, tootest, teenusest kasvõi, aga mitte pliiatsist. Turundusjuhi töö ei ole "pulli saada" ja/või kihvtilt ära elada. Muidugi, kui siin taga on kõva strateegia, uuring ja fakt, et meie sihtgrupile meeldib "öka-ökä" teiste üle irvitada, siis muidugi, siis muidugi. Oma kogemus küll ütleb, et need irvitajad on tavaliselt sellised ajudeta elustiilimehed ( loe sama auto, sama dress, sama maja kui naabril), kelledel iseseisvalt mõtlemine heasti välja ei tule...

    4) Mõni võiks mõelda, et kui reklaami tehakse "kuna on kihvt", siis ka aktsiatesse investeeritakse samal põhimõttel. Ostame XXXX, sest on "cool". Mõnda võib see veidi hirmutada.
  • Priit

    Sinu pika kirjutise punkt 2 tekitas minus kohe 1 küsimuse: kas oskad tuua näiteks mõne reklaami, mis ei sisaldaks mingis vormis sõmumit "vali mind"?

    Pakun et jääd vastuse võlgu - sellist pole, kuna vastasel juhul pole tegu reklaamiga ...

  • Ei tule hetkel meelde, sotsiaalreklaam on reeglina vastupidine küll - ära vali seda ja toda.

    Minu point oli näidata teie paroodia kui sellise sisutühjust. Where's the beef? Kui tead selle reklaami lugu äkki?

  • Pensionifondide reklaamid ei rääkinud siiani pea üldse olulisest e. kuhu ja kuidas toimub investeerimine. Meelitati vaid erinevate otseste (tekk) ja kaudsete (õnnelik elu Rivieras) präänikutega. Ilmselt eeldati, et tarbija nagunii ei saa aru.

    Meie üritasimegi sellele tähelepanu juhtida sellele, et klient peaks vähem vaatama pakendit ja rohkem sisu ehk mõtlema iseseisvalt. Ja miks mitte näidata seda läbi huumoriprisma? Loomulikult arvestasime ka sellega, et kõik sellest aru ei saa.

    Kokkuvõtteks - me ei taha kedagi halvustada või kedagi maha teha. Üritame saada inimesi iseseisvalt mõtlema.

    Ning minu jaoks on suurepärane kui inimene selle reklaami tulemusena õhtul maha istub ja erinevate fondide plussid/miinused läbi arutab. Isegi siis kui ta valib mõne muu fondi, on ta vähemalt ise otsuse teinud, mitte mingit lühiajalist präänikut jahtimas.
  • Kuna siin kerkis küsimus, et kuidas siis sihtgrupp reklaami hindab siis lisan üldise huvi mõttes väikse statistika.

    Nimelt käib jah meil ka e-mailiga ringi väike küsitlus kus palume rahval hinnata seda bussijuhi reklaami.

    Esimese c.a. 3000 vastaja vastused jagunesid nii:

    Väga hea, pani naerma - 19%
    Lahe, võttis muhelema - 53%
    Normaalne - 22%
    Igav, jättis külmaks - 5%
    Kohutav, ajas marru - 2%

    Ei ole ekspert reklaamiuuringute alal aga tundub, et vastuvõtt on väga positiivne!
    (Enamus vastajaid vanuses 20-40 aastat)
  • Yks märkus:
    niipalju, kui endal reklaamindusest meelde jäänud, ei tuleks mõõta mitte reklaami meeldivust, vaid mõjusust.
    Meeldivus on kyll hea asi, aga toodet ostma ei pruugi ta panna.
  • Kuidas tutvustada reklaamis fondi investeerimisstrateegiat?

    Näide: Erinevalt tavalistest fondidest sisaldab meie fond punaseid graanuleid ja siniseid aktiivosakesi, mis jätavad investorite suhu kauakestva meeldiva maitse ja eemaldavad kahjumlikud investeeringud portfellist ilma investorite huve kahjustamata.

  • Nagu ma juba ütlesin, huumor iseeneses pole patt. Mulle raskelt meeldis üks hoopis teises kontekstis Ärielus ära trükitud BMW reklaam, kus Mercedes treiler veab bemuure - all tekst "Auch Mercedes kann fahrfreude bringen". Ei ole naermist, ega pastakast välja imetud lugu. Ja *oluline* point siin on selles, et BMW ise ei tooda veoautosid. Seline point LHV'l puudub. No ja üldse tunduvad need 2 klippi kui teleturust maha viksitud. Seal konkurente võetakse sama saamatult ette. Mõni kõhulihaste väristi reklaam näiteks, no on naljakas :-)

    Lõppeks - olete mõelnud ka sellele, et see kes aru saab on just see kes ka tegelikult mõtleb? Olete üritanud arvutada palju on neid, eks saavad LHV reklaamist õigesti aru ja ei mõtle veel iseseisvalt? Äkki oleks mõistlik olnud neile kolmele lihtsalt telefonikõne võtta? Vabandan iroonia pärast juba ette.
  • kui yritate iseseisvalt m6tlema, siis miks mitte, teha ka arusaadav reklaam,
    kus tehakse tyypidele selgeks et pensionifond on pikaajaline ja teki / riviera järel jooksmine ei ole 6ige alus selle otsuse tegemiseks?

    miks ei olnud reklaamis näiteks teki hinnasilt, ytleme 300eeku, ja k6rvale pandud haldustasud, tootlusprotsendid jne jne? miks ei tehtud puust ette ja punaseks? miks ei räägitud mis juhtub pensionile jäädes ja kui m6ttetu on teha otsust reklaami p6hjal? samas, kas inimesi eriti kotib yldse, st kas asi on yldse reklaamitav? väga karm näide: sa v6id ju reklaamida miljardite eest et inimesed astuks voodist välja parema jalaga, aga k6igil on ju pohhui :(

    isiklikutl kyll arvan et jah rahvas t6estu ei saa aru, nad v6tavad seda kindlustust nagu eletkriarvet - et seda peab maksma ja suva kuhu nad maskavad. st nad ei vali fondi mitte et kasu saada vaid et neil siis yks mure vahem - sai ära valitud.

    luuseril on point: "kus palume rahval hinnata seda bussijuhi reklaami"
    no kui paluda emailiga hinnata ferrari sportautot siis yle poole kindlasti vastab et "lahe on".
    nii, ja mis me sellest targemaks saime? kes ostab? mis otsuseid m6jutab? ferraril on ka positiivne imago, aga mida see annab?

    kysimus "kas tahad palju raha v6i vähe raha" on sama m6ttetu.
    reklaam on lahe kyll (see beibed sygisrannas) aga bussireklaam on lausa idiootne.

    samas, kellegil on reklaam p6hitöö, äkki nemad teavad paremini?
    viimasel ajal aga ainus hea reklaam on coca cola "meile k6igile".
    mis siis et ise eelistan pepsit.
  • tonno,

    ma ühe korra juba kirjutasin "no brains, nowhere". Ei tahaks seda kolmandat korda teha - Teid ei peaks üleüldse kottima see kas ajas naerma, peeretama või luksuma. For Christ sake - LHV pole Millingu & Normani lavashõu. Teie ülesanna pole lehma kaevu ( või oli see kraavi )ajada või eksin?

    Ja, et kivi kivi peale ei jääks :-) - ainult väga rumal teeb uuringut internetis. Internetis vastavad need, kes ise väga *tahavad* vastata - saad reeglina äärmuslikke vastuseid: armastan/vihkan. Korralik uuring tehakse pressides vastused välja ka neilt kes ei taha vastata. Telefoni teel on mõistlik, kuna siis kui ma ka ei taha, on kerge öelda midagi...

  • kommentaarid lähevad aina lahedamaks. ma arvan, et varsti pöördub kogu see kupatus veel mõnitatavate kasuks. loeme siis tibusid oktoobri lõpus.
  • no kivi sa kivi pealt kangutada ei suuda Priit;)

    aga loeme tibusid oktoobri lõpus. Mis me siin ikka targutame igaüks oma mätta otsast.
    Kuigi eks selle reklaami üks eesmärk on nagu te taipate vähese rahaga palju kära teha, mis on juba õnnestunud...:)

  • HP ja Veerpalu kaitseks paar lauset. Mõne reklaamiguruga sundimatult vesteldes on seda vägagi heaks peetud. Lugu on nutikas. Kas mäletate mind veel, jää asemel lumi, kepikõnd ja veesuusa sõit - kõik on põhjendatud ja seotud Veerpaluga. Riviera pole siin asi iseeneses (cool), vaid mõnus koht kus Veerpalu saab tegeleda oma lemmiktegevusega - suusatamisega. Iga detail on paigas, aga vajab veidi süvenemist - tundub, et siinse rubriigi vaatajaskonna jaoks raskesti mõistetav. Kummaline, kummaline :-) Samas labane lõõp läheb nagu hästi peale. Veel kummalisem :-)
  • No brains, nowhere --- eksole, Priit ei armasta ise kedagi maha teha.

    Väga suur osa minu tuttavatest pidas reklaami lõbusaks, vaid üks vanem sugulane ütles, et "mingi totter reklaam". Priit on ehk ka vanem.

    Priit kirjutab veel, et "Iga detail on paigas, aga vajab veidi süvenemist - tundub, et siinse rubriigi vaatajaskonna jaoks raskesti mõistetav.". Seega tema meelest vabariigi juhtiva investeerimisportaali lugeja ei mõista seda, aga muidu on "ideaalne reklaam", iga pereemale kodus läheb otse südamesse. No brains, nowhere.

    Võib-olla ma vestlesin ka mõne reklaamiguruga ja võib-olla isegi sundimatult, aga seni kuni ta nime ei nimetata on jutt liiga ümmargune, et seda teistele esitada.

    Priit, saan aru, et reklaam sulle ei meeldi, aga see on sinu personaalne arvamus ja ega see vist väga kedagi nii palju huvita, et peaksid nii hoogsalt tolmu keerutama.
  • Sumer hästi, priitp esindab vahvat mõtteviisi teistele reklaam meeldib, nad ei saa aru, et tegemist on labase lõõbiga, järelikult nad on lollid.
  • 40,5% investeeringu tootlust aasta baasil pakub 2. pensionisambas firma nimega Sampo Varahaldus. Ettenägelikult jätavad nad küll mainimata, mida nad investeeringuks loevad :-)

    Aga eks Sampol ole üle 100 aasta lollide püüdmise kogemust :-)))

Teemade nimekirja