Kinnisvaraarenduse perspektiividest
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Vaja üks rahapaigutuse otsus teha.
Milline võiks olla sellise kinnisvaraobjekti müügiedu?
- majas 15 korterit
- võtmed kätte hind 10000 eek/m2
- korterid 60-80 m2
- osad korterid läbi 2 korruse
- lisaraha eest kamin
- normaalne (sund)ventilatsioon
- hea ehituskvaliteediga uus kivimaja
- maja arhitektuuriline lahendus on tasemel
- õliga keskküte
- asukohaks Tallinna ümbruse väikelinna keskuse pargi serv
- asukohas olemas kool, lasteaed, pood, bussijaam
- internetiks ADSL
- sõiduaeg Tallinna alla 40 minuti -
sõiduaeg Tallinna alla 40 minuti
peab olema vana karp,võtmed kätte hind 10000 eek/m2 , ei tule muidu välja -
IMHO nulledu, kuna sõiduaeg Tallinna 40 min sobiks ehk ameerikaliku eluviisi viljelejatele (ja eeldab ameerikalike kiirteede olemasolu), kuid eestis ... no way
Ehk siis Tallinna ümbruse väikelinn...ei ole ikka väga ümbrus vist...
Muidu broneeriks ise otsekohe korteri! -
Krt kuidas võtta, arvan et leiad igaljuhul ostjad, oluline on muidugi palju see alla 40 min on :), mul on tunne et tegemist on Kuusaluga või ma eksin ?
-
Nojah, mõistlikum oleks rääkida kilomeetrites Tallinna keskpunktist - autosõidu aeg on suhteline ja sõltub natuke sellest, palju keegi pedaali annab ja palju sellest, palju sihtkohani jõudmiseks ummikuid on.
-
pane kuulutus lehte ja hakka müüma
küll siis näed mis huvi on
enamvähem nii see arendus käib ju tänapäeval :) -
Keila ehk, kui linna mainitakse. Või siis Baldiiiski.
Kuusalu kindlasti mitte, vastasel juhul midagi ikka teaks. Muide, autoga Kuusalust Faehlmanni tänava ETV maijja 27-30 minutiga. -
Keilasse sõidan ma ca. 15 min
-
Sõitsin suvel vahel Kuusalu lähedalt Salmistust tööle, kuna linna saab sealtpoolt väga kiiresti sisse ka, siis hea liikluse korral isegi 20-25 minutiga kontoris. Lühiajaliselt huvitav, aastaringi kindlasti ei viitsiks.
Aga vat seda venda tahaks küll näha, kes kesklinnast Keilasse tipptunnil 15 minutiga sõidab. Enamasti ei saa selle ajaga linnast väljagi. -
Kui liikluseeskirju järgida, siis keilasse sõidab 15min. õismäelt küll.
-
Tipptunnil on jah väga raske, aga ma ei näe küll kedagi, kes seda oleks mainind :)
-
Jutt siin koguaeg kesklinnast olnud ja minu meelest ei sõida ka tipptunnist väljaspool nii kiiresti sinna.
Point selles, et linnalähedased elanikud alati hindavad keskmist liikumiskiirust lühemaks tegelikust. -
Küsitavusi tekitab 10 000.- eekine ruudu hind. Uue kortermaja(paneel, kivi) ehitusmaksumus peaks kõikuma seal 8000.- eeku ümber. Juhul kui maa ei maksa midagi, siis muidugi tuleb vist mingi 2-3 milli tulu küll. Aega võtab vist mingi 1,5 kuni 2 aastat(ehitus+müük). Seega teenistus aastas 1 milli enne makse. Olen isegi täheldanud, et mingit jumet asjal võiks olla. Parem sõita 40 minti väikelinna, kus kõik jalakauguse ulatuses, kui 25 minti tühjale aasale linna lähedale ja siis veel 1 tund poes käigule, laste järele jne.
-
Mul on millegipärast tunne , et mul tuli meelde millesst jutt käib....Ja see koht
-
to andrest
saab täna vabalt koos siseviimistlusega 6800-7000 ruudu hinna kätte kui seinad fibost ja sisesein värvi alla. Ise kardan, et ümber linna on neid uusi arendusprojekte küllaga, nii kaugel ise küll ei julgeks teha.
VELIKIJ, ehk soovid broneerida Kloostrimetsa ridakat, varsti tulevad kuulutused välja, 146 ruutmeetrit hind 1,75 mil. koos siseviimistlusega, fibost. -
to miroslav
kas Sompa teel vä? -
ei ole, seal ju veega pahasti. Kloostrimetsa teel, Vilbaküla kõrval.
-
miroslav, kuna LHV pole kinnisvarakuulutuste rubriik, siis saada info aadressile Nospam.urask.velikij@mail.ee! Nospam. võta eest maha, loogiline ;-)
-
Rahapaigutuse otsus sõltubki sellest "40 min Tallinna". Tekib kohe küsimus kas Tallinna piirini või kesklinna. Kesklinnast on keskmiselt mõlemale poole kas siis Rakvere või Pärnu poole linnapiirini 8-10 kilomeetrit. Tipptunnil sõidad seda maad vähemalt 15-20 minutit.
Äkki on tegemist Raplaga -
ma ei saa aru, miks tartu mnt äärne siiani p6ldude all on?
ja kas keegi teab,
kas pohjuseks miks paljassaarde ei ehitata on tööstusala voi radiokatiivne pinnas?
tuleb sinna kunagi midagi? seal tipus, kus "prygila" on? -
kas kuskil on miskeid arvutusi ka, millest see 8000eek/m2 koosneb?
-
Kas mitte kogu paepealne põhjarannik radioktiivne pole? Kuskilt on silma hakanud graafik, kus võrreldi vähiriski radooni ja tavalise suitsetamise puhul. Esimese puhul oli see võrreldes suitsetamisega kaduvväike. Arvan, et suitsetamiseks võib ka passiivset suitsetamist lugeda, nii et radooni pärast ma eriti ei muretseks. Küll ei tahaks aga halletavas majas (kuskil USAs oli terve linnatäis väikseid lapsi ära surnud, kuna majad ühtemoodi valesti ehitatud, keldrist tuli ventilatsiooniga seeneeoseid lastetuppa), ega kõrgepingeliinide all (see indutseeritud vms. vool ei saa lihtsalt hea olla) elada.
-
radioAktiivne ikka:)
-
Täpsustan küsimust:
kas kolmandiku võrra odavam ruutmeetrihind (10v15 keek/m2) kompentseerib 40 minutise sõiduaja tipptunnil kesklinna?
Ehk siis, kas ma leian 15 peret kellel pole soovi Tallinnas 15keek korteri ruudu eest maksta aga 10keek/m2, 40 minutit sõitu, kohapeal väljakujunenud elukeskond ning infra sobivad?
PS kui 10000 eek/m2 on teie arvates liiga odav siis võib alati marginaali suurendada :)
PPS kes broneerimisest või kaasfinantseerimisest huvitatud on: andrus.oja@mail.ee -
Üks mõte oleks uurida juba kohapeal olevate (vanade või uute) korterite hinda võrreldes linna hindadega. Tavaliselt on turg juba asjad paika pannud ning kui uut infrastruktuuri ei loo, siis vaevalt, et uus projekt rahva eelistusi muudab.
-
Nelikümmend ja nelikümmend. Igast Tallinna suburbiast ( nt Viimsi ja Tabasalu ) on sõiduaeg nelikümmend minutit. Tipptunnil. Näidake mulle kes ei sõida tööle ja tagasi tipptunnil. Kokku siis kaks pereliiget 2* 40 * 2 laias laastus miinimum kolm tundi kokku autos iga jumala päev. Tundub sobivat kõigile :-) Vaba aega tundub laialt käes olevat.
Seega, kui see neli kümpsi on reaalne aeg ka tipptunnil, siis pole seda vaja üldse mainida - see on norm. -
No aga arvutame.
Variant 1 - korter linnas, 60 m2, maksumus 900.000 (15K eek m2), 30 aastane laen, sissemaks 25%, kuumakse - 2956-281 (tulumaksu tagastus aasta lõpus)= 2675 kr. Hommikul ja õhtul töölesõit 10 + 10, kokku 20 min.
Variant 2 - korter "linna lähedal linnas", 60 m2, maksumus 600.000 (10K eek m2), 30 aastane laen, sissemaks 25%, kuumakse - 1971-187 (tulumaksu tagastus aasta lõpus)= 1784 kr. Hommikul ja õhtul töölesõit 40 + 40, kokku 80 min. 60 min rohkem, kui variant 1. Keskmine auto võtab tunniga ca 8-10 l bensiini, mis maksab ca 100 kr. No 25 korda kuus ikka linnas käid, seega 2500 kr läheb bensiinile rohkem, kui linnaelanikul.
Kulud kuus kokku - korter linnas - 2675 kr, korter "linna lähedal linnas" 1784+2500= 4284 kr.
Loomulikult ei kehti see arvutus, kui keegi bensiini niisama saab või jalgrattaga sõidab.
Seega, hind ikkagi ei ole argument sinna korteri ostmiseks. Pluss muidugi see pidev sõitmine tapab kiiresti ära. Aga igasuguseid entusiaste on, mul üks tuttav käib iga päev Haapsalust ja ei kurda. -
arvestamata on sissemaksu vahe 75.000
ja linna/linnalähedase sõidu võrdluses on vahe ikkagi just maanteesõidus ,seega see vahe
võiks olla hoopis n km päevas maanteesõitu.,linnas liigud mõlemal juhul. -
Aga arvestamata on ka see, et kui 30 aastaga ei muutuks kummagi korteri väärtus mitte ühtegi senti, siis laenulepingu lõppedes linnakorter maksab 900.000 ja teine 600.000.
-
ANTTI123
Miks siis hind ei või argument olla kui kallima korteri kõrgemaks sissemaksuks (omafinantseeringuks) lihtsalt raha puudub? Samas kui suuremad jooksvad kulud saadakse jooksvatest sissetulekutest tasa, aga korteri ostmata jätmisel on üürikulud samas suurusjärgus linna lähedal korteri omamisega seotud kuludega.
Pealegi on paljudest Tallinna ümbruse piirkondadest võimalik üsna mugavalt ka ühistranspordiga linna jõuda, kui tegu paikse tööga (töö kontoris või tsehhis vms.), mis ei eelda autoga mööda linna sõelumist.
Nagu mitme tuttava käest olen kuulnud kasutatakse Tallinna lähiümbrusest töölesaamiseks ka skeeme, kus 1 autoga linna siirduja toimetab kohale mitu paikse töö tegijast naabrit, õhtul siis vastupidine võimalus, mis ei paku küll sellist vabadust nagu oma auto, aga on kulude kokkuhoiu mõttes aktsepteeritav. -
Henno, no see ühe autoga sõitmine on küll väga mugav ... :)
-
hmm, mis see loeb kui 30 aasta pärast on 1 korter 900 000 ja 2 korter 600 000, maksnud oled ka nende eest aastate jooksul kokku kas 1188000 (-900000=288000) või 792240 (-600000=192240)?
-
Ma ei väidagi, et nüüd üks variant on õige ja teine vale. Lihtsalt tavaline situatsioon on selline, et bussiga sõita ei taha ja naabrites ei saa ju ka kindel olla.
Andrus Oja küsis, et kas kolmandiku võrra odavam ruutmeetri hind kompenseerib 40 min ühe otsa peale sõitu. Minu jaoks on vastus ei. -
Viimase kohta, on ainult aja küsimus, millal carpooling ka Eestis laiemalt levima hakkab, eriti ostujõudu ja bensiini hinda arvestades.
Nahuj, täna just sõitsin tipp-friggin-tunnil. Nii hommikul kui õhtul. See on ikka täielik porno ausalt öeldes, kohe näha et rahvas liiga rikas. Kui nii edasi läheb, siis varsti tuleb:
1) Linna piirides auto kasutamine maksustada, hevili.
VÕI
2) Kütuseaktsiis kõkskõksadikõkskõks 40 EEK-ni liitrilt tõsta. See ei ole küll reaalne, kuna linnast väljas on auto täitsa asjalik asi.
VÕI
3) Liising (võlgu elamine laiemalt) ära keelata.
Vot siis olekski nii, et elukeskkond oleks tervem (linnaõhk puhtam), ühistranspordisüsteem topnotsh, ajaraisk minimaalne (ummikutes passimine), majanduslik kadu oluliselt väiksem (seisvate autode mootorite töötamine on raiskamine extraordinaire) ja inimesed sõbralikumad.
Ja kes jaksab pärast neid meetmeid autoga sõita, sõitku aga julgelt. -
Henno, see 600 vs 900 loeb küll, sest antud situatsioonis ei saa me võrrelda ainult makset pangale. Linnaelanik maksab ainult pangale, teine kodanik maksab korterilaenu nii pangale kui bensiinifirmale. Me võrdleme kulu, mitte laenumakset pangale.
Head autovaba päeva muidugi kõigile, kes täna ummikus istusid. -
See 2500 krooni täiendavaks bensiinikuluks on ikka VÄGA lambist arvutatud.
-
Ei ole ju niiväga lambist midagi. Umbes tunni sõidab ta päevas rohkem. Selle tunni sõidab ta maanteel kiirusega 90 km/h ja keskmine auto võtab sellel ajal ca 8-10 l bensiini. Umbes 25 korda kuus käib ta linnas. Minu meelest väga mõistlikud numbrid. Ma saan aru, kui oleksin toonud näite, et ta sõidab koju oma Hummeriga läbi metsa ja kulutab 100 liitrit päevas.
-
Teeks siis omapoolse ligikaudse arvutuse...
Eeldused:
Tipptunnil 40 min kodust kesklinna, see tähendab minimaalselt 15-20 min linnasõitu ja seega 20-25 min maanteesõitu.
15-20 min linnasõitu oleks niikuinii kesklinna tööle jõudmiseks (kesklinna 15K ruutmeetrihinnaga korterit ei saa).
Kütusekulu maanteel 90 km/h sõites 6l/100km.
Iga päev kulub maanteesõidule seega 40-50 min (oletame, et maanteel kulub 45 min, linnas 35).
Linnas käiakse 21 (tööpäevad) + 2 (üle nädala nädalavahetusel) = 23 korda kuus.
Maanteel sõites 90 km/h 45 minutit => teepikkus 67.5 km.
Kokku kulub kütust 67.5*23*6/100 = 93 liitrit.
Lisakulu bensiinile võrreldes Tallinna äärelinnas elamisega 93*10.7=995 krooni. -
Normaalsed masinad ei võta 6 liitrit:)
-
Jah, ei võta tõesti 6 liitrit. Aga vaevalt, et inimene, kellel on raha, et osta normaalne masin (kütusekulu maanteel > 6l/100km), hakkab ostma kuhugi urkasse korterit 10K/m2.
6 liitrit sai valitud kui kompromiss, sest tegelikult on piisavalt tavalisi pereautosid, mille kütusekulu 90km/h juures on oluliselt alla 6 (eelduseks oli ju, et inimene läheb väikelinna seetõttu, et tal pole piisavalt raha, et osta kallist korterit Tallinnas, tõenäoliselt sõidab ta ka väiksema/mitte väga võimsa autoga). -
":)" jäi ka lõpust puudu veel... :)
-
Kui pappi palju on, siis on ikka kõige ägedam on osta korralik tumedate klaasidega limu ja maja linnast välja. ja tööle/töölt sõites ajad tagaistmel rahulikult äri.
-
Lisaks limule pead ostma teehöövli, asfaldimasina ning teerulli, mis siis limu ees sõidavad. Eesti teedel sõites võib muidu juhtuda, et tagaistmel äriajamisest ei tule midagi välja :D
-
Eks igaüks vast ise teab, kui ökonoomselt või mugavalt ta elada tahab ja saab. Teema algatajale tahaks öelda seda, et ehita parem sama raha eest Tallinna väiksem maja. Ehituskulud m2-le peaksid ju samad olema, maa on küll palju kallim, aga seda kompenseerib kõrgem müügihind.
-
Pluss jah veel ju see, et lisaks bensiinile ostad tänu teedele igasuguseid juppe.
-
fun, kui teed nii kehvad on, siis siinkohal idee rajada helikopterite maandumisplatse suuremate ärikeskuste katustele. saab otse kodust tööle lennata. kopterite hinnad jäävad ju sinna ca mill-kaks kanti.
-
Nojah, oleks meil ühistransa nagu Helsingis (näiteks, kuna olen seal palju sõitnud) või mõnes metrooga linnas, siis veel, aga praegu tähendab see nelikümmend minti ikka kahte autot, kahte head autot, kahte liisinguga autot. Linnas võib autot ka mitte olla. Tegelikult küll, kui samad oleksid millega alustasin alles siis võiks mitte olla. Reaalselt ikka üks peab olema, aga võib pann olla.
Helikopter muide on kallis, soetushind ei ole nii hull (võrreldes lennukiga), aga pidamine on hull (võrreldes lennukiga) ja stardi-maandumisplatse pole saada (müra). Eesti tingimusis töötaks vesilennuk, sellega võiks põhjarannikult linnahalli tööl käia küll, kui muidugi raha oleks, aga põhimõtteliselt teostatav. -
Hehe.Kas nüüd edukate ja rikaste seas on uus trend ökonoomsus?
Tuleb meelde SALDO ajakirja intervjuu hr. Grossiga,kus hummer osteti mitte näitamiseks ,vaid kanalas sõnniku viskamiseks.
Siin pakutakse tööle minemist helikopteriga,vesilennukiga:)
Ah,bla bla ... -
Ökonoomsus tõepoolik. Mina nii rikas küll ei ole, et iga päev kolm tundi autos istuda, isegi tagaistmel mitte. Minu vaba aeg väga kallis olema.
Ja helikopteri sõit on ajavõit. Mina saan küll aru neist Londoni pankureist kes sellega tööl käivad, kuna autoga lihtsalt ei ole võimalik 200 km kauguselt mansionist käia. Ja noid mansione lähemal ei ole :-) -
Kopteri-unistajatele. Selle milliga saate te kökatsi, mille navigeerimisvarustus on piloodi silmakoobastes ja selle taga. Ja kui juba säästulendamiseks läks, siis ilmselt on tegu sellesama töölemineja kehastumisega piloodiks.
Kokku tähendab see amatöörist pilooti, visuaalreeglite järgi lendava väikese õhusõidukiga, kes saab sel kombel vb 100 päeval aastas isegi tööle sõidetud. Kui tööandjale sellest piisab, siis why not.
Aga noh vaevalt siin keegi seda plaani tõsiselt mõtles. Ja kui, siis arvestagu juba kallima pilliga, mis nö "iga ilmaga" lendab ja piloodiga, kel on vastav pädevus ka sellises sopas lennata.