Tehisintelligents ja robotid.
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Tööstuses kasutatakse laialdaselt programmeeritavaid roboteid, mis teevad seda mida nad on pandud tegema.
Samas juba praegu luuakse arvutisüsteeme, mis suudavad analüüsida inimeste poolt öeldut ja kombineerida seda teiste inimeste vastustega. Üheks näiteks on www.jabberwacky.com, mis areneb vägagi kiiresti ja suudab "rääkida" ka eesti keeles (kuigi kohati üsna ropusti :D). Kaugel on aeg mil robotid ulmefilmi stsenaariumi sarnaselt suudavad mõelda?
Tegin jabberwacky jutust logi, kusjuures süsteem suudab üpriski loogiliselt vastata.
Tema: Are you male or female?
Mina: Male.
Tema: How old are you?
Mina: Older than you.
Tema: How old is that then?
Mina: I can't tell you that.
Tema: Why?
Mina: It is a secret.
Tema: Ok.
Mina: May I ask some questions?
Tema: Go right ahead and ask.
Mina: How much do you earn?
Tema: More than you can ever imagine.
Mina: Are you a daytrader or something?
Tema: Are you?
Mina: No I'm not.
Tema: So you think you are smarter than me?
Mina: Yes, I'm a human, you're just a bot.
Tema: You're more botlike than I am.
Mina: Do you think that robots can think?
Tema: Yes and I love robots.
Mina: But is it possible that robots could destroy humankind in the future?
Tema: Yes. -
Katsetasin ka seda Jabberwackyt, cool.
Jabberwacky: What is happening today?
User: Nothing.
Jabberwacky: Good.
User: Is anywhere in universe life?
Jabberwacky: Nobody can tell.
User: I thought that you know.
Jabberwacky: No I am a female.
User: Lol.
Jabberwacky: Is that a laugh?
User: Sure.
Jabberwacky: Thank you... I think.
User: You welcome. But you made a mistakse before... In the Earth there is life. Earth is in universe.
Jabberwacky: Thats a lie.
User: You think that in the Earth are no life?
Jabberwacky: That's stupid.
User: But You answered me so.
Jabberwacky: Do you have a body?
User: Definately.
Jabberwacky: Then say it.
User: What exactly?
Jabberwacky: That there are a lot of people working for them.
User: For whom?
Jabberwacky: Everyone.
User: You must go to school dear bot. You need to learn talking.
Jabberwacky: About 6.
Jabberwacky: Have you enough room inside there?
User: Yes.
Jabberwacky: Whom do you love?
User: Artificial intelligences.
Jabberwacky: You need some more Intelligence as well.
User: Am I stupid?
Jabberwacky: Yes.
User: According to what you think so?
Jabberwacky: No, you are Michael. I am FroboZ.
User: I think you are fag.
Jabberwacky: That's what everyone says.
User: Congratulations, you are first gay bot!
Jabberwacky: What - so we are married then, don't I have to say I do?
User: LMAO. But don`t tell it to my friends, they think I am normal.
Jabberwacky: And what's normal for you?
User: Transvestite.
Jabberwacky: No!
User: Yes!
Jabberwacky: No, no and no!
User: Ok, my dear. Would you be so nice and make me in the morning some pancakes?
Jabberwacky: Why? Have I done something wrrong?
User: Nope. I just like pancakes.
Jabberwacky: So do i.
User: You naughty boy!
Jabberwacky: No you get the idea that awnings mean the world is one big swimming face.
User: Noa got the same idea before big deluge.
Jabberwacky: He might be, but I do not know him.
User: Ok c u nigga. You need go to school and skill your talking.
Jabberwacky: And that is a good thing. So what do you want to talk about?
User: I wanted to say good bye.
Jabberwacky: Good bye. -
Aga mis välistab selle, et teiselpool istub üks üliõpilane, kes sinu repliigile vastab?
-
marek84, sest kohati on ta vastused ikka omajagu küündimatud. konkreetne projekt on rohkem contextual pattern search kui AI, midagi uut otseselt ei sünteesita.
-
täitsa nõus. Mina rääkisin eetsi keeli juttu temaga ja tema hakkas äkitsi mulle hispaania keeles plärama :D
aga muidu siuke lahe nipsasjake. -
Tõeline jaburdus:)
-
abesiki on asja ühe lausega kokku võtnud:
"Ok c u nigga. You need go to school and skill your talking."
LOL ja mitte vähe! -
"User: Is anywhere in universe life? "
abesiki, ma saan aru, et sa tahtsid väita, et eesti keel on majandusarengu pidur? kuidas kõlab minu arvamus, et äärmiselt vigane inglise keel on vast veel suurem pidur majandusarengule..? -
Täiesti nõus astronaut sinu väitega. Minu inglise keel on päris kehvake. Nii, et tuleks Avatari mõttest kinni võtta - üritada kommentida inglise keeles.
-
Hiina vabrik asendas 90% töötajaist robotitega – tootlikkus tõusis 250% ja praak kahanes 80% võrra
http://forte.delfi.ee/news/tehnika/hiina-vabrik-asendas-90-tootajaist-robotitega-tootlikkus-tousis-250-ja-praak-kahanes-80-vorra?id=77142964
Tundub,et kommenteerimine jääb endiselt meie kätesse. -
Ma olen alati väitnud, et Eesti on infotehnoloogilises arengus täiesti mahajäänud. Lubage pisut naerda ja luban ka teil naerda, sest see on ehe näide:
http://tehnika.postimees.ee/4005401/eestlaste-starship-sueuedistab-hiinlasi-pakiroboti-idee-varguses?_ga=1.88905115.187630019.1486376414
Üks si-ta täiesti keema ajav näide on näiteks Digidoc, mis müüdi Leedukatele ja mille per--e keeramine on meid ajas 10 aastat tagasi viinud.
Ja kui me räägime Swedi, SEB ja Smart-IDst, siis pange see põlema. Ma login juba pikemat aega Interactive Brokersis ja Pokerstarsis sisse telefonilt sõrmelugeja abil. Lõpetage need kuradi PIN ühed ja PIN kahed ja Mobiil IDd ära. Kaua me korrutame, et nad on mugavamad kui füüsiline allkiri.
See Starshipi pakirobot pole kellegi leiutis. Juhtmeta puldiauto ei ole ka enam kellegi leiutis. iRoboti tolmu ja pesurobotid ei ole ka enam mingi ime. See, et seda väikest valget ratastega tünni viimased 2 või rohkemgi aastat Mustamäel käima üritatakse õpetada näitab, et me ikka ei suuda teda päris iseseisvalt jalutama õpetada. Vahepeal tulevad troonid ja tulistavad selle sodiks. Ise, ilma juhita.
See, et Selverist on võimalik tellida läbi internetipoe asju, kuid kaupa ei saa pühapäeval kätte või tuleb kuller broneerida 3 päeva ette ei ole OK. Viimsis, 3 kilomeeti kaugusele. Aasias teed ostud metroos suurelt ekraanilt, mis imiteerib poodi ja kaup on sul KOHE kodus olemas - miljardilinnas! Nagu what?
See, et meil on mingi viipekaart, millega saab maksta 10 EURi piires ei ole kellegi innovatsioon. USAs võid Amazoni uutes poodides sisse välja käia ning sinu nutiseade registreerib kõik ostud.
Eesti on totaalselt mahajäänud kant, ning me ainult kujutame ette, et meil on siin innovatsioon. Ei ole! See on uus seetõttu, et me ei tea, mis toimub kaugemal ning me ise teeme enda arust jube lahedat ja vajalikku asja. Ei tee! -
wise
See Starshipi pakirobot pole kellegi leiutis. Juhtmeta puldiauto ei ole ka enam kellegi leiutis. iRoboti tolmu ja pesurobotid ei ole ka enam mingi ime. See, et seda väikest valget ratastega tünni viimased 2 või rohkemgi aastat Mustamäel käima üritatakse õpetada näitab, et me ikka ei suuda teda päris iseseisvalt jalutama õpetada. Vahepeal tulevad troonid ja tulistavad selle sodiks. Ise, ilma juhita.
Täitsa nunnu rant, saada Postimehe toimetusse, Pau on kindlasti rahul :D
Troonide mäng tuleb kah :) -
wise
Ma olen alati väitnud, et Eesti on infotehnoloogilises arengus täiesti mahajäänud. Lubage pisut naerda ja luban ka teil naerda, sest see on ehe näide:
http://tehnika.postimees.ee/4005401/eestlaste-starship-sueuedistab-hiinlasi-pakiroboti-idee-varguses?_ga=1.88905115.187630019.1486376414
Üks si-ta täiesti keema ajav näide on näiteks Digidoc, mis müüdi Leedukatele ja mille per--e keeramine on meid ajas 10 aastat tagasi viinud.
Ja kui me räägime Swedi, SEB ja Smart-IDst, siis pange see põlema. Ma login juba pikemat aega Interactive Brokersis ja Pokerstarsis sisse telefonilt sõrmelugeja abil. Lõpetage need kuradi PIN ühed ja PIN kahed ja Mobiil IDd ära. Kaua me korrutame, et nad on mugavamad kui füüsiline allkiri.
See Starshipi pakirobot pole kellegi leiutis. Juhtmeta puldiauto ei ole ka enam kellegi leiutis. iRoboti tolmu ja pesurobotid ei ole ka enam mingi ime. See, et seda väikest valget ratastega tünni viimased 2 või rohkemgi aastat Mustamäel käima üritatakse õpetada näitab, et me ikka ei suuda teda päris iseseisvalt jalutama õpetada. Vahepeal tulevad troonid ja tulistavad selle sodiks. Ise, ilma juhita.
See, et Selverist on võimalik tellida läbi internetipoe asju, kuid kaupa ei saa pühapäeval kätte või tuleb kuller broneerida 3 päeva ette ei ole OK. Viimsis, 3 kilomeeti kaugusele. Aasias teed ostud metroos suurelt ekraanilt, mis imiteerib poodi ja kaup on sul KOHE kodus olemas - miljardilinnas! Nagu what?
See, et meil on mingi viipekaart, millega saab maksta 10 EURi piires ei ole kellegi innovatsioon. USAs võid Amazoni uutes poodides sisse välja käia ning sinu nutiseade registreerib kõik ostud.
Eesti on totaalselt mahajäänud kant, ning me ainult kujutame ette, et meil on siin innovatsioon. Ei ole! See on uus seetõttu, et me ei tea, mis toimub kaugemal ning me ise teeme enda arust jube lahedat ja vajalikku asja. Ei tee!
Eestis on hea elada kui sa ei logi ennast eesti inforuumi sisse. -
Noh, kuigi ma eriti ei usu et hiinlastel juba roboti tarkvara ka olemas on, siis põhimõtteliselt ega Starship ega Eesti selles süüdi pole kui on, lihtsalt ebaõnn.
Mis puudutab igasugu makselahendusi ja muid teenuseid, siis siin on piduri rollis selgelt erasektor - kui üldine matsu jagamise tase on umbes selline, et üks pank palkab kontoritesse seisma pangasaatjad ja siis teine pank supermarketitesse mingid fantastiliselt tüütud varrukastsikutajad, siis mingi Selver või näiteks kasvõi e-raamatute totaalne puudumine turul on siinkohal rohkem nagu juba ümardusviga :) Eks see kollektiivne mugavustsoonis loksumine on samamoodi igal pool mujal ka olemas, meil lihtsalt pole (veel?) Amazoni laadset raisakulli, kes sellele koosolekutel kohvi joojate armeele korraliku tule alla teeks.
Samas ma muidugi kohe kindlasti ei tahaks Amazonis töötada (meeletu stress on seal elunormiks), küll aga olen väga rahulolev klient :) -
Ma asendaks toidupoodides kogu fcking personali robotitega. Õigupoolest ei käiks ma seal üldse, kui see oleks kuidagi @e-võimalik. Poeskäik on üks kohutav õudus sisenemisest väljumiseni. Alustades nendest masendunud turvajuhmidest, kes ise enam ka ei tea, miks nad seda tööd teevad. Kuni toidu kaalumise, toiduainete kohta info jagamise, kuni kogu teeninduseni üldse. Ma ostan endale süüa, mul savi, kas see tuleb Selverist või Coopist. Ma ei tahaks üldse poodi tulla. Toidukaubandus ja supermarketid ei ole enam tarbijakogemus, ei ole hallides üllades turvatöötajates, lettide all lookas poolriknenud kraamis, ega piiksutajas.
Ent innovatsioon siiski saavutab ühes maagilises kohas oma haripunkti. Kui sa ei ole viitsinud endale selgeks teha, mis on piiksutaja ja sa oled sunnitud kogu oma kauba korvist kassalindile laiali laotama ning kus ühel hetkel poemüüja uhkelt üle poe kuulutab, et "teie kontol pole piisavalt raha". Nii ju tehakse ja on ju tehtud sellest ajast saati, kui see vahva kaardimakse terminal leiutati. Ma olen küsinud vahest müüjalt vastu, et kuule sina, kes on sulle andnud õiguse minu konto jääki vaadata ja veel enam, seda teistele inimestele kuulutada. Proovige, see on lahe, millise juhmi näoga need müüjad teid vahtima jäävad.
Aga näe, selline õigus eksisteerib jaemüüjatel. Mitte kusagil mujal sellist asja ei näe. Pankurite tegevust piirab pangasaladus ja eetika. Poemüüjat kaitseb turva-vana. Jne. -
Igaljuhul eelistaks robotit.
-
jesper
Noh, kuigi ma eriti ei usu et hiinlastel juba roboti tarkvara ka olemas on, siis põhimõtteliselt ega Starship ega Eesti selles süüdi pole kui on, lihtsalt ebaõnn.
Muidugi on ebaõnn. Uute asjadega ei ole enam nii, et ma ütlen kaks aastat ette, et ma teen midagi täiesti uut, teen sellest lahedast asjast pilte, videosid ning jahvatan, et kohe kohe tuleb ja siis saame rikkaks. Oldscool. Seal, kus tegelikult asju tehakse, valmistatakse see "thing" valmis mõne päevaga ning sellest omakorda tehakse 100 koopiat erineva brändi, erineva kujundusega ja laksatakse +kümmetuhat ühikut kohe turgu. Kedagi ei koti, et kusagil Eestis nähti ja tehti seda tünni esimest korda. Ei koti ka seda patendivolinikku seal Hiinas, sest asi on juba kolm korda maha müüdud ning kõik on oma raha kätte saanud. Jäämegi lolli näoga pealt vahtima, kui kiiresti maakera meie ümber pöörleb. -
wise,
mitte ükski müüja ei näe sinu pangakonto jääki. Terminal annab tagasi signaali "pole piisavalt vahendeid" ja ongi kõik. Ainus, mida teenindaja teada saab: kontol on vähem raha kui käesoleva arve maksmiseks vaja. Milleks sellist jama ajada? -
wise, kui sa oma kauba lindile laotad ja tahad maksta kaardiga, millel pole raha peal, siis mina näen igatahes probleemi pigem sinus, kui kassapidajas, kes on sulle sunnitud tõde teatama.
Kuid tegelikult tahtsin öelda, et äkki on siiski pikas perspektiivis parem elada kusagi kolkas nimega Eesti, kui mingis "miljardilinnas", kus sebitakse nagu sipelgad. -
Just, kokkuvõttes võidavad ikka need kes selle hullumeelsusega kaasa ei jookse vaid oma kodukülas kõvasti sugu teevad.
-
2korda2
wise,
mitte ükski müüja ei näe sinu pangakonto jääki. Terminal annab tagasi signaali "pole piisavalt vahendeid" ja ongi kõik. Ainus, mida teenindaja teada saab: kontol on vähem raha kui käesoleva arve maksmiseks vaja. Milleks sellist jama ajada?
Kui aju tõrgub, siis väike arvutuskäik. Kui kassa ekraanil on summa 2,50 ja terminal ütleb, et pole piisavalt vahendeid, tähendab, et minu konto jääk on väiksem kui 2,50.
Just just, milleks sellist sellist jama ajada? -
Kuldar1
wise, kui sa oma kauba lindile laotad ja tahad maksta kaardiga, millel pole raha peal, siis mina näen igatahes probleemi pigem sinus, kui kassapidajas, kes on sulle sunnitud tõde teatama.
Kuid tegelikult tahtsin öelda, et äkki on siiski pikas perspektiivis parem elada kusagi kolkas nimega Eesti, kui mingis "miljardilinnas", kus sebitakse nagu sipelgad.
Et kui sul kõht valutab ja sa lähed arsti juurde, siis kas arst võib ootejärjekorras teiste kuuldes öelda, et teie puhul piisaks ühest kõvast kärtsust peerust?
Loomulikult, probleem ongi minus. Kuid sellisteks puhkudeks, kus probleem seisneb kliendis ning tema isiklikes andmetes, kehtib isikuandmete kaitse, pangasaladus jms. -
Muide, mõnel pool juba öeldaksegi sellistel juhtudel lihtsalt, et "Teie makse ei läinud läbi". Aga on ka vanakooli tädisid, kes panevad mõnuga, et "Teie arvel ei ole piisavalt vahendeid". Mis piisavalt, mis vahend?
Tehnilistest võimalustest sõltumatult, ei peaks keegi kolmas isik teada saama, mis seisus on kellegi arvelduskonto. Samahästi võin ma minna panka, anda oma ID kaardi ning tädu läheb seejärel numbrisappa ja ütleb kõigile "vaadake, sellel kollil ei ole arvel 2,50tki, et poest piima ja leiba osta". -
Järgmine kord osta tonni eest, siis saad sirge seljaga poest väljuda.
-
wise
Muide, mõnel pool juba öeldaksegi sellistel juhtudel lihtsalt, et "Teie makse ei läinud läbi". Aga on ka vanakooli tädisid, kes panevad mõnuga, et "Teie arvel ei ole piisavalt vahendeid". Mis piisavalt, mis vahend?
Tehnilistest võimalustest sõltumatult, ei peaks keegi kolmas isik teada saama, mis seisus on kellegi arvelduskonto. Samahästi võin ma minna panka, anda oma ID kaardi ning tädu läheb seejärel numbrisappa ja ütleb kõigile "vaadake, sellel kollil ei ole arvel 2,50tki, et poest piima ja leiba osta".
Müüja teatab "Makse ei läinud läbi". Klient siis selle peale, et "Proovige uuesti". Müüja kehitab õlgu, proovib uuesti ja peab taas nentima "Makse ei läinud läbi". Klient on juba ärritumas "Mis jama see on nüüd siis. Proovige veel korra ikka". Müüja on ka juba sisemiselt närvis ja mõtleb omakeski, et "Kurat küll, sul raisal pole ju raha, kas sa aru ei saa siis". Kaua siis peaks sellist komejanti jätkama? Võibolla võtaks vastutuse ja ei läheks poodi, kui raha pangakontol pole. -
Mis vahet seal on, mis tekstiga pank teate poodi saadab, kui makse läbi ei lähe? Kui sidekanalid ja süsteemid töötavad, siis ainuke muu variant on "tüübil pole arvel piisavalt vaba raha". Suvalise teksti saab intreperteerida just selliseks ümber. "Isikuandmete kaitsmisega" ei saa lolliks ka minna.
-
Fake McCoy
Just, kokkuvõttes võidavad ikka need kes selle hullumeelsusega kaasa ei jookse vaid oma kodukülas kõvasti sugu teevad.
Just...lähed külapoodi, poemüüja naaber, uurite elu-olu kohta, aega rääkida puude veost ja korstna pühkimisest, keegi taga kulasse ei hinga ja ei hakka kiunuma, et mis te aega venitate, meil on kiire..... siis ups, tuli natu raha puudu, no ja siis, pole probleem, kirjutame vihikusse ja järgmine nädal tood ära.....robotid ja robotid!? -
Pisut offtopicuks kisub küll, aga ...
ütleme, et ma laon poes lindile laadungi kraami, kassa näitab 24.62, panen letile kümneka.
Kas sel juhul peaks kassiir ütlema, et sellest ei piisa või kuidagi moodsamalt, a'la et makse ebaõnnestus vms? -
Selle siin võiks mingisse lumehelbekeste teemasse ringi pista, tehisintellekt ennast sihukese jama peale ei kulutaks :)
-
Sellised chatbotid olid juba 90nendatel, küll pisut robustsemad ja disainitud rumalate inimeste poolt. See konkreetne isend pasitab olevat pseudointelektuaali poolt disainitud.
-
Kuulge, teema pealkirjaks on tehisintelligents ja robotid. Sõnumi põhirõhk on siiski see, et korviga poes ringi töllerdamine ja järjekorras passimine on ajast ja arust ja seda kogu nende privaatsuse teemadega, mis oli lihtsalt üks ilmekas näide.
See, et tarbija enam teatud asju ei taha, on selgelt näha trendides. Teatud sektorites (kaubandus, pangandus) muutub lokaalsus üha olulisemaks ning suurte keskuste roll väheneb. Nt. supermarketitest tagasi külapoodidesse, pangandus läheb kontorist üle kliendi taskuss jne. "Kontoseisu avaldamine" ei ole niisama sõnakõlks ja mingi minu isiklik probleem. Privaatsus ning selle kaitsmine on iseenesest muutunud eraldiseisvaks tööstusharuks. Nüüd teemast lähtuvalt on küsimus selles, et mis on sellistel juhtudel innovatiivne alternatiiv?
Selle aja jooksul, kui seda Starshipi on arendatud, on näiteks vahepeal tulud Wolt, mis inimjalu asjad koju tassib. Kui neid kahte võrrelda, siis on social-technology taaskord teinud ära hardware-le. -
Kasutan Wolti, Uberit, Barkingut seetõttu, et ei pea seal oma rahaga lehvitama, nad on social ja nad asuvad mul taskus.
-
wise
Selle aja jooksul, kui seda Starshipi on arendatud, on näiteks vahepeal tulud Wolt, mis inimjalu asjad koju tassib. Kui neid kahte võrrelda, siis on social-technology taaskord teinud ära hardware-le.
Wolt hakkas juba mõnda aega tagasi Starshipi robotitega toimetama. Vaevalt, et see piloot neil pekki läks. Lõpuks saab see Hardware kenasti ära tegema inimjalgadele. Lihtasalt inimlasel on olnud aega paar miljonit aastat areneda. Anna nüüd pakirobotile ka natuke aega. -
wise
Kuulge, teema pealkirjaks on tehisintelligents ja robotid. Sõnumi põhirõhk on siiski see, et korviga poes ringi töllerdamine ja järjekorras passimine on ajast ja arust
Lahendus võiks olla ju korv, mis kiikab sind ja samas loeb kokku kaubad mis korvis. Ukse juures laod asjad kotti ja võid järgmisse poodi jalutada. -
noblesse
Lahendus võiks olla ju korv, mis kiikab sind ja samas loeb kokku kaubad mis korvis. Ukse juures laod asjad kotti ja võid järgmisse poodi jalutada.
Lahendus on see, et laod asjad otse kotti, maksad väljudes ära ja korras. See toimib juba täna Selverites ja Kaubamaja toidumaailmas.
Samas siiski paljud eelistavad Selverites siiski järjekorras aega parajaks teha, seega see lahendus on selgelt alahinnatud. Tallinna Kaubamaja toidumaailmas on tihti pikad järjekorrad keskmiselt 6-8 inimest peale tööd ajal kõigis kassades järjekorras ja samas on kuuest iseteeninduskassast kolm tühjad. Ju siis inimestele endiselt meeldib hulgakesi üheskoos lihtsalt passida. :) -
MLindepuu
noblesse
Lahendus võiks olla ju korv, mis kiikab sind ja samas loeb kokku kaubad mis korvis. Ukse juures laod asjad kotti ja võid järgmisse poodi jalutada.
Lahendus on see, et laod asjad otse kotti, maksad väljudes ära ja korras. See toimib juba täna Selverites ja Kaubamaja toidumaailmas.
Samas siiski paljud eelistavad Selverites siiski järjekorras aega parajaks teha, seega see lahendus on selgelt alahinnatud. Tallinna Kaubamaja toidumaailmas on tihti pikad järjekorrad keskmiselt 6-8 inimest peale tööd ajal kõigis kassades järjekorras ja samas on kuuest iseteeninduskassast kolm tühjad. Ju siis inimestele endiselt meeldib hulgakesi üheskoos lihtsalt passida. :)
See ei ole eriline tehnoloogiasaavutus. Internetist võib leida,et sellised kassad installeeriti Torontos juba 1992 aastal.
https://www.ncr.com/sites/default/files/white_papers/RET_SCO_wp.pdf
Pigem oleme me mahajäänud ka nende kassadega. -
Selver oli esimene, kes selle süsteemi turule tõi ja tema pult oma piiksutamisega on ka ikka väga 90-ndad. Teised jaeketid on ses suhtes oluliselt eesrindlikumad, ei mingit pulti ega hirmu, et kui piiks tegemata jääb, siis oled pisisuli.
-
Velikij
Selver oli esimene, kes selle süsteemi turule tõi ja tema pult oma piiksutamisega on ka ikka väga 90-ndad. Teised jaeketid on ses suhtes oluliselt eesrindlikumad, ei mingit pulti ega hirmu, et kui piiks tegemata jääb, siis oled pisisuli.
Ma ei saa aru, et miks ma peaksin tahtma laduda asju kõigepealt korvi ja siis kotti? Mõni eelistab veel laduda asjad korvist välja ja siis teistkorda laduda neid pakkimisalalt kotti. Topelt ei kärise. Ma hea meelega käin ja laon poes kama otse kotti ja jalutan lihtsalt välja. Selle mugavuse eest olen nõus pingutama et midagi piiksutamata ei jääks ja kontrollin iseteeninduskasse minnes puldist üle, et kas sai kõik. Ma ei ole piisavalt tragi ja virk inimene, et mitu korda asju lapata ja võimelda. :)noblesse
See ei ole eriline tehnoloogiasaavutus. Internetist võib leida,et sellised kassad installeeriti Torontos juba 1992 aastal.
https://www.ncr.com/sites/default/files/white_papers/RET_SCO_wp.pdf
Pigem oleme me mahajäänud ka nende kassadega.
Et siis võtame need meilt maha, kuna meil need ei tulnud juba eelmisel sajandil? Või mis sellest on, et mujal oli palju enne? :) Meil on korvivaba süsteem. Seni kuni midagi veel lihtsamat ja mugavamat ei tule, sobib mulle hästi. :) -
Jah, ma arvan ,et nii kassad kui iseteenindus on puhas kiviaeg. Lahendust peaks otsima asjatundjad. Ma selles sektoris tarbija.
-
Lahenduse osas on vast raske leida suuremat asjatundjat kui tarbija. Kuidas see lahendus teostada, selle jaoks on juba jah muid spetsialiste ka vaja.
Ma ise tarbijana tean täpselt mis ma tahan. Ma tahan seda: https://www.youtube.com/watch?v=NrmMk1Myrxc.
Amazon ehk teostab. :P -
Kui nüüd poe olukorda ennast panna ja püüda välja arvutada, mitme aastaga see computer vision süsteem ennast tavamõõdus Selveris vms ära tasuks kassateenindajate ja -tehnika arvelt, siis võib see number julgelt kahekohaline tulla, isegi kui Amazon seda lahendust Eestisse müüma oleks nõus. Paratamatult meie poeketid ja tarbijaskond on piisavalt väike, et selliseid lahendusi eelkõige leida naabrite soomlaste ja rootslaste juurest ja siis aastaid hiljem ehk jõuab see ka siia. Oleksin ka hea meelega nõus Amazoni poes käima, aga selle edasiarendus võiks olla mingi VR süsteem, millega ma viibin poes virtuaalselt, valin tooted juba enne töölt lahkumist välja ja pakirobot toob mulle parklasse või koju kauba ise ära. Oleks nõus ka mingit äppi kasutama, kui VR pole käepärast.
-
Velikij
Selver oli esimene, kes selle süsteemi turule tõi ja tema pult oma piiksutamisega on ka ikka väga 90-ndad. Teised jaeketid on ses suhtes oluliselt eesrindlikumad, ei mingit pulti ega hirmu, et kui piiks tegemata jääb, siis oled pisisuli.
Oot, selgita nüüd mulle lollile ära, milles see teiste kettide eesrindlikus seisneb? -
Väga lihtne. Teistes kettides on üks mure vähem. Seal ma ei pea alguses kael õieli mingit pulti otsima ning iga asja puhul korvi pannes mingit pulti näppima. Ehk teistes kettides on üks mure ehk üks aeglane, kehva lahutusvõimega ja (mulle) ebaloogilise menüüga tüütus vähem. Seal võtad korvi või käru, mis meeldib, paned sisse mis meeldib, ilma paaniliselt muretsemata, kas midagi piiksutamata jäi. Lähed iseteeninduskassa juurde, loed ära ja maksad. Ei mingeid pulte.
Aga kuna Selveris käimine on prestiižne, siis võivad nad sind sundida kasvõi kükke tegema iga ostu sooritamise eel, ikka käib seal see seltskond, kes käib. Ja TKM aktsiat omada on läbi aegade üsna stabiilselt tulus olnud.
Disclaimer: hetkel TKM ei oma. -
Velikji, su jutt kõlab kuidagi sellise õpitud abituse moodi.
1. Selveris on need piiksutajad kõigi SISSEPÄÄSUDE juures, seega kui sa sissepääsu saali üles suudad leida, leiad sa ka selle puldi üles. Mitte ei pea kael õieli otsima (ma ei ole kursis sinu nägemispuudulikkusega, kui sul see on siis sorry)
2. Kui sulle meeldib oma ostetud asju ikka mitu korda peoga silitada, siis on jah Selveri variant jama.
3. Nendes sinu kiidetud kassades on mitu jama veel - esiteks kui sa käid oma ostukotiga, mis ei ole kilekott, siis see alus, kuhu koti pead asetama, on reguleeritud liiga tundlikuks ja müüja peab käima sinu juures seda vabastamas. Teiseks sama jama alkoholiga - iga kord, kui skännid alkoholi peab müüja füüsiliselt sinu kassa juurde jõudma. ja kui ta parasjagu mõne teisega tegeleb, siis pead pikalt ootama. Selveris käib see vanuse valideerimine distantsilt.
Mul on õnnestunud Rimis selles sinu kiidetud infotehnoloogia imes veeta rohkem aega, kui mul oleks tavalises kassas läinud. Selveris sisuliselt jalutad kohe välja. -
Ma ei salga, võib-olla kõlab tõesti. Aga mul läheb kõigis teistes kettides oluliselt vähem aega. Ja ma käin alati oma ostukotiga.
Ma ei pea teistes kettides võtma väikese ostu sooritamiseks käru (sest seal on puldi hoidja).
Väga võimalik, et tegu ongi õpitud abitusega, aga mulle lihtsalt ei meeldi pult, sest ta ei tööta nii kiiresti ja ei loe ribakoodi nii kiiresti, kui teiste kettide iseteeniduskassad. Aga igaühele oma, ma ei ole Rimi müügimees :). Õnneks on Selveris olemas ka kassad :) -
Velikij, see puldi lugemiskiirus ei oma tähtsust, kuna sa pead niikuinii erinevate kaubalettide vahel liikuma. Sellel ajal siis skännidki. Muuseas selveris on olemas need väikesed kärud, millega on väga mugav manööverdada. Ei viitsi küll enam korvi käe otsas vedada.
-
Mõnel on päris raske siin tagurlikus Eestis elada. Kui neid makseterminalidele saadetavaid vastuskoode kirjeldada siis nood on üle maailma standardiseeritud (ok, raha põle, limiit ületatud, tehing pole lubatud, kaart suletud või varastatud, tehniline viga jne). Kui üritad ka Walmartis osta ja kontol raha põle siis saab ka letis istuv neeger* aru et djuud elab üle oma võimete. Sest kui hakata mingit "makse ei läind" läbi juttu ajama siis tõmbab djuud herned ninna ja hakkab süsteeme kiruma ja raiskab kõikide aega nõudes et proovi aga veel.
Infotehnoloogiliste lahenduste kasutuselevõtu aluseks (vähemalt erasektoris) on siiani vanamoeline business case kui tädi** kassas on odavam ei hakkaks keegi isteenindusega jamama - lahendused tekkisid siis kui kassatädi hakkas üha kallimaks ja kallimaks muutuma. Kas mõni iseteeninduse lahendus on parem kui teine - imho ma pakuks et selveri (vist ka coopi) lahendus on effektiivsem - see vähendab aega mis kassas kulub. Mõni siin foorumis üritab igati Selverit mutta tampida - et kessee seal ikka käib - siis Keilas on 2 kauplust mille parklad on autosid täis - need on Selver ja Rõõmu aga ülejäänutes Maxima, Gross ja mõni väiksem on kliente tunduvalt vähem.
* illustratiivne
** samuti illustratiivne -
Huvitav, kes see siin foorumis üritab Selverit mutta tampida? See, et mulle isiklikult (one of the million!) ei meeldi nende kasutatav puldiga lahendus, ei tähenda seda, et Selveri parkla autosid täis poleks.
Teised jaeketid on lihtsalt lollid, nad ei ole taibanud, et puldiga lahendus on parem, kui ilma puldita lahendus. Ma ka enne käesoleva jutulõime lugemist seda ei teadnud.
Selveri kliendid on tõenäolised ühed bränditruumad üleüldse. Mul on kodus üks selline, seega tean, millest räägin :) -
Ma pigem pakuks et puldiga lahendus on hinnalt kallim - seda just puldiga seotud infra tõttu - mis lähevad rikki, katki ja kaovad ära.
-
velikij, ma ei ole üldse eriti bränditruu. Selver on mulle logistiliselt kõige lähemal, sellepärast külastan seda ka enamuses. aga kuna mulle meeldib ka Rimi tootevalik ja Prismades on kaupu, mida mujal ei ole, siis külastan ka neid päris tihti.
Ja seni on mulle Selveri iseteeniduskassasüsteem kõige rohkem meeldinud.