LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

GM pankrot

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Asi tundub enam kui tõenäoline. Oskab keegi mingi pildi joonistada, mil moel riik (või kes iganes) võib firma sellist saatust tänases seisus vältida. Ja kuidas stokk selle peale liikuda võiks?
  • kevadest saadik oodatakse, et firma vähendab oluliselt kvartali divedendide väljamakseid ...siiani ei ole seda juhtunud
  • Kõik pankrotimudelid, mida ma selle firma bilansi ja kasumiaruande peal jooksutasin näitavad, et asi on sügavalt sitas. Väga sügavalt. Sirge seljaga kuristikust alla?

    Mind huvitab pigem, et mis võimalused veel jäänud on? Hakatakse otsast brände realiseerima? Subaru, Saab ja Opel ilmselt kõigepealt. Koduturu kallale minnakse arvatavasti viimases järjekorras?
    Või panb riik raha alla? Enroni lugu näitas, et sest pole suurt abi. Ellu ju jääb aga mis elu see on.

    Või suurendavad suuremad fondid järsult osalust ja võtavad juhtimise üle, andes asja saneerijate kätte lammutamiseks?

    Veel midagi
  • ...võimalik on ka ülevõtmine või ühinemine teise firmaga
  • Minu teada müüdi osa Subarus juba Toyotale maha.
  • Graafik

    Kelle hammas peale hakkab GM ülevõtmisele? DaimlerChrysler, Toyota, ...?
  • Viimases kvartalis oli lühiajalise võlgnevuse kattekordaja 0,79 ja likviidsuskordaja 0,67

    Ei näe just teab-mis roosilise pildi moodi välja.

    Kusjuures autotööstuses neid brändide ostjaid niiväga polegi. Renault on ainsana shoppamise peal väljas. Muu läheb ilmselt mingitele fondidele vms. kambale.

    Seda firmat ma tahaks tõesti näha, kes maailma suurima autotööstuse üle võtab. Isegi kõhn ja haige elevant on ikkagi elevant.
  • Muide, tänases GM-masenduses on Ford väga odavaks muutunud.
  • bush paneb autotollid peale ja voila!
    toyota börsiväärtust vaadake.. ja v6rrelge gmi mark capi/deptiga
  • Ma olen olnud väga skeptiline GM-i suhtes. See firma kuulub juba ammu võlausaldajatele. Olulist osa omavad aktsionärid (Kerkorian) saavad muidugi oma raha tagasi. Ma usun, et GM lõpetab pankrotiga, aga sellest eraldatakse enne sobiva hinnaga GMAC ja müüakse õigetele uutele omanikele. Peksa saavad GM-i väikeaktsionärid, nõrgema otsa võlakirjade omanikud ja peamiselt muidugi hankijad.
  • Sektorisisene ühinemine või ülevõtmine näib tõesti võimatuna
  • "Someone give a call to Kirk Kerkorian's margin clerk, see what he's wiring in to pay for that GM (GM:NYSE - commentary - research - Cramer's Take)!"

    There, don't you imagine that order being given somewhere right now? In truth, GM has been much more "deer in the headlights" than I ever thought it would be. I envisioned GM management omitting the dividend and then going to the workers and saying, "OK, we crushed the shareholders. Now what are you going to do to make it so we don't hand over the reins to some guys who are not as nice as we are?"

    Now, if Kerkorian doesn't buy, we get a bit of an Enron situation developing, where everybody just figures the darned thing is a goner and it starts going down in gobs instead of this buck-and-change nonsense.

    I've been around long enough to know that then, the liquidity will be in question -- it's always the liquidity -- and some commercial paper will become difficult to roll over, and then it's Katy bar the door. We've seen it a gazillion times.

    Of course, I have postulated that the Fed will stop tightening when we get that GM blowback, but there' s no sign of that yet. Which brings me to the point of asking whether GM is no longer too big to fail. I don't think it is anymore.

    Which is what the stock's saying. Either that, or the margin clerk's having a field day!
  • Mind paneb hämmastama, et GM maksab iga kvartal 0.5 USD dividende aktsia kohta, kuigi ise on räbalas olukorras ja kuna kinnitati alles hiljuti et dividende ei käbita, siis tundub et mingi trump on neil veel tagataskust võtta ...
  • Äkki on Kerkorianil oma mees pukis, kes korraldab lihtsalt sujuvat üle võtmist. Juba mõnda aega.
    See dividendide maksmine paistab küll rohkem sedamoodi välja, et "teeme näo, et kõik on hästi"
  • Veel 1 asi mis tundub kuidagi kahtlane - miks ostis kodanik Kerkorian endale suure osaluse sellises kehvas ja perspektiivitus firmas !? Vaevalt, et tegemist oli vanadusest tingitud põhjustega ...
  • xoxo'sse pumbati ka enne pankrotti pappi sisse.
    samuti worldcomi vist..
  • See summa, mis on vajalik GM-is kontrolli omamiseks on tühine selle kõrval, millised on hankijate nõuded, võlakohustused jne. Minu jaoks oleks see väikeaktsionärina lihtsalt mäng üle pea. Kusjuures ma usun, et 5-10 aasta pärast teenivad GM-i varad kellegi jaoks ilusat kasumit.
  • btw. mis on GM varad? inseneride oskused? tootmisliinid? kliendid? tarnija-hankija suhted?
  • GM-i varade all pidasin silmas kogu seda struktuuri, mille abil valmivad autod ja mille abil see auto kliendile maha müüakse (sh pakutakse finantseerimist). See struktuur algab juba suhetest hankijatega.
    Mingi aja pärast töötavad tõenäoliselt samad tehased, müügistruktuur ja finantseerimine samuti nagu täna, aga lihtsalt mingi hulk kohustustest on maha raputatud ja omanikud ei ole ehk päris samad. Vähemalt paberil mitte.
  • no Kerkorian soetas päris suure osaluse hiljuti, nüüd nõuab kohta nõukogusse - ma ei usu et sellise kaliibrga tüüp ehku peale lahmib. Mina usaldaks tema vaistu ja ostaks praegu kokku GM`i aktsiaid, hind on ju ahvatlev;)
  • See, kuidas Kerkorian oma varandust suurendab ei pruugi tähendada, et ka väikeinvestorile sealjuures midagi jääb.

    Arvestades vana tehingute senist tausta, on ilmselt tegu mingi taolise skeemiga, mis eeldab üle võtmist ja hiljem edasi müümist. Kuidas ta seda teeb (kas läbi pankroti või muul moel) ei ole teada. Läbi pankroti on ilmselt seda kõige odavam teha.
  • Kerkorian omandas esimese poole aktsiatest juba siis, kui hind oli 55, tal on ilmselt võlakirju ka, vana mees, veel rohkem - vana kasiinomees - mängib panga peale

    kui vaadata aastagraafikut, siis see suur nõks suve alguses üles oligi tingitud Kerkoriani aktsiate juurdeostusoovist.
  • Igatahes mulle paistab, et GM-iga täna raha tegemiseks peab ülisuurte munadega vana kala olema. Siin on kõik liikumised võimalikud, optsioonid on kogu skaalas kallid - mina ei oska siia kuskilt otsast siseneda.
  • Vaatasin ka, optsioonid on tõesti pisut liiga kallid, ei näe ka mingit super tehingu võimalust.
  • http://money.cnn.com/2005/11/28/news/fortune500/gm_oveseas_sales.reut/index.htm
  • Uudistest jooksis läbi et Toyota on asjast ikkagi huvitatud.
  • Kui mu arvutus õige on, siis ettevõtte kohustused ületavad nüüd varasid 45 miljardi dollariga.

Teemade nimekirja