LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink2 (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • (Vana link vist päris pikk ja vahel aeglane sisse laadida)

    Homme peaks minu arusaamisel olema viimane päev kui Tallinki aktsia kaubeldakse koos õigusega osaleda emissioonil. Huvitav kas börs kavatseb sellest informeerida kuigi mingi üldkoosolek pole veel sellist otsust vastu võtnud.

    Märkimisõiguste eraldumine tähendab teoreetiliselt 56 EEK kursi juures, et iga märkimisõiguse väärtus oleks 0,17 EEK ja iga aktsia väärtus langeks 55,83 EEKni.
  • Kaudselt võiks tänane uudis Ryanairi järjekordsest katsest kokku leppida Lennujaamaga Tallinkit mõjutada. Eelkõige võiks kiirlaevaliiklust konkurentsi saada Tal-Tampere liinilt, ma arvan. Pealegi, kui Tartu mnt on valmis ongi lendamine Tallinna, ja minek lennujaamast kesklinna erakordselt mugav. Teatud mõju ka Rootsi liinidel, kuigi seal nagu Soomeski on Ryanairi lennujaam päris kaugel pealinnast väljas.

    Suurim mõju Ryanairilt oleks aga palju rohkem turiste Tallinnas, mis toetaks näiteks hotelliäri ja seega ka Tallinki oma. Samuti, mida kõrgem hinnatase Tallinnas ( ja tööjõupuudus->palgatõus), seda kiiremini kaob vana ärimudel kus sai ära kasutada hinna- ja palgavahe Eesti ja Soome vahel, et soomlasi Eestisse meelitada, ja odav Eesti tööjõudu tööle võtta.

    Arvan et erineval moel oleks Ryanairi tulek päris suur majanduslik sündmus.
  • mis Ryanairi teemasse puutub, siis riik võiks teha hea regionaalpoliitilise otsuse ning korraldada Pärnu või Tartu lennujaama infra arenduse ning Ryanairi hoopis sinna lennutada. Viimati kui sama teema jutuks oli, kaalutigi Pärnu lennujaama, kuid puuduliku infra tõttu jäi asi katki
  • No mis mõte oleks Ryanairi Tartusse lennutada? Ega lennufirma pole regionaalpoliitiline instrument, ta tahab ikka kliente ka sõidutada. Miks peaks keegi soovima aiamaale lennukiga sõita? Kui selleks on soov, siis seda rolli transpordis täidavad ikka buss ja rong.
  • Jah, jutt on vana, aga arvan et Pärnu oli mõistlikum tollal, kui Ryanair polnud veel hakkanud Riiga lendama.
  • Pärnu oleks suvekuurordina kindlasti üsna edukas kui seda ka sellisena promoda. Tallinn on brittide hulgas juba suhteliselt tuntuks saanud (tahame me siis seda või mitte), miks siis mitte ka Pärnu, eriti suvel

    ja Pärnu võiks Ryaniril asendada Tallinnat sihtkohana Eestis, jääb ka ära poleemika lennujaamamaksude ümberkujundamise teemal Tallinna Lennujaamas
  • Pärnu on kahtlemata väga tore ja hea suvekuurort, seda ilma promomatagi, kuid reisijate arvu määrab asjaolu, et Tallinn on siiski vaid Helsingi linnaosa ning Pärnu, paraku-paraku, vaid seda ümbritseva aiamaa osa.
  • sulatõsi, kuid minuteada oli Ryanairil ka endal huvi Pärnu kui sihtkoha vastu. Kui mälu ei peta, jäi asi katki lennujaama puuduliku infra tõttu, mille arendust riik ette võtta ei tahtnud. Siinkohal võtan aga endale õiguse ka valesti mäletada ning teema Ryanair & Pärnu võib minugi poolest ka lõppenuks lugeda :)
  • Helsingi inimestel tekib siis kaks võimalust Ryanairiga lennata - Tallinnast või Tamperest - äkki mõtlesin hoopis valesti ja kiirlaevadel tekib uus turg...
  • viriseks ka veidi 3Q aruande kallal enne kui see ajalukku kaob

    kõigepealt vormi kallal.

    täna on lõpuks ilmunud ka eestikeelne variant (ingl.k ilmus juba 14.7). eriti arvestades tuhandeid väikeaktsionäre, loodan et see on juhuslik ja ei näita suhtumist nendesse.

    inglise keel ise on väga hüpliku tasemega ja kohati ei kannata üldse kriitikat. arvestades kavandatavat lisamärkimist ja selles osalejaid oleks paljudel seda korralikus inglise keeles olnud kindlasti parem lugeda.

    nt ships/vessels; numbrite kirjutamine thousands või th või 000; võrdlusandmete puudumine; laevade nimed koos M/s või ilma; kroon, euro vs EEK, EUR; kümnendkohana koma/punkt; vorm: "meie ootame" / "juhtkond ootab" jne jne. Sellise mastaabiga ettevõttest eeldaks natuke korrektsemat aruandlust. detailid loomulikult, aga mingit üldist suhtumist näitavad.

    mõnes kohas veab loogika alt: (lk 9) "In the context of the current situation _and growing results_, the Group is .."
    "results" all mõistetakse traditsiooniliselt ikkagi kasumit, mis ei kasvanud.

    selles mõttes võiks aruandele lisada märke: "unaudited and unreviewed because everybody was on holiday" :)

    sama tuleks lisada ka eestikeelse aruande juurde, milles on väga palju keele- ja õigekirja- ja terminite vigu ja sõnastus lonkab päris paljudes kohtades. ei oska arvata mis sundis tallinki teda sellisena avaldama, kas keegi läbi ei lugenud või ongi see nende meelest nii ok?
    tõlkija ja korrektor peaksid küll aktsionäridele raha tagasi maksma. sooviks tallinki inimestele julgust ka tõlkida antud aruanne ise kriitiliselt läbi lugeda.

    samas - üheski seaduses ei öelda et aruandeid tuleks esitada korralikus eesti keeles. nii et juriidiliselt on kõik ok!

    ja numbritest:
    rõhutatakse et osa kulusid on ühekordse iseloomuga, nõus. ja et nende puudumisel ületanuks kasum eelmist aastat (lk4). sellest loogikast ma ei saa aru. kuidas saanuks tallink olla see kes ta homme tahab olla ILMA nende kuludeta (ilma silja, superfastide, riia liinita). mis mõte on sel juhul rääkida mis ILMA nende kuludeta OLEKS... tallink ei oleks ka see kes ta on. aga samas on juhtkond uhke saavutuste üle. siis pole ka mõtet rääkida, et kui neid kulusid poleks olnud..

    diskussiooni teema oleks pigem see, kuivõrd "ühekordne" on selline tegevus kui laevafirma uusi laevu liinile toob, liine reklaamib või laevu ümber suunab. ka järgmistel perioodidel tuleb neid ühekordseid asju jälle ja jälle teha.

    samuti kui nendest ühekordsete kulude mõjust EBITDA-le juba räägiti, siis oleks võinud neid veidi täpsustada. öeldakse vaid et Superfasti + Läti liini avamise kulud kokku olid 63 meek, Galaxy ja Romantika kulud kokku olid 15 meek. mingi hea tava oleks selle 63 ka kahe reana näidanud, nagu reisijate arvu ja kaubaveo mahud saksa ja läti liinidel.
    sageli, kui midagi ei soovita näidata, võib see tähendada et tulemus oli ootamatu või kummaline, näiteks et läti liini avamise kulu oli väga kõrge, enamik sellest 63-st vms. kui näiteks võrreldava Tal-Sto liini 9 kuu tulem langes 6.5 -> 1.2 meur siis seda annaks tagasi teenida. spekulatsioon..

    kütusekulude mõjust libisetakse ikka väga kergelt üle. kui mainitakse et praktiliselt kõige suurem kuluartikkel tõusis 40% yoy, väärinuks see kindlasti veel paari lauset. praegu jääb teadmata juhtkonna hinnang väljavaadete ja plaanide osas. juhtkonna optimism, mida mitmes kohas demonstreeritakse paistab pigem selline hurraa-optimism (nt. käive ja kasum kolmekordistuvad, Silja EBITDA kasvab 30->60 meur), ootaks rohkem põhjendusi või arvestusi. nt kust see 30 meur võetakse nii et reisijatele pettumust ei valmista ja töötajad laiali ei jookse. selles osas ennustan krõbedamat pähklit juhtkonnale. usun et nad tajuvad mida tähendab börsile lubamine..

    viimasel lehel Lisas 13 nimetatakse, et tallink on võtnud kohustuse tasuda kokku 56 meur (20% maksumusest) uute laevade ehituse jooksul, s.t. enne 2008. aastat. arvestades selle mõju cash flow'le võinuks tähtaegu ja selle summa allikaid avaldada.

    ja muidugi Infortari aruannet nägemata on raske täispildi kohta midagi arvata. ja eriti teadmata Infortari juhtkonna hinnangut Infortari konsolideeritud tulemustele, kas sealt võib ka midagi selles stiilis leida: "on loodud tugevad eeldused ettevõtte kasvuks" "oodatakse tulevikus suurt tulemust", "oleme väga optimistlikud ....", "juhatus on eriti rahul...", "pärast 3.kvartalit on juhatus väga rahul ... ja väljavaated on head", "nagu tabelist näha näitas käive meeldivat kasvu... ", samuti hinnangut kasumiprognooside osas.

    Tallinki ja Infortari EBITDA on ju nullsummamäng.
  • Rainer.i
    võiks ka oodata info laenude tähtaegadest ja intressidest. Minu arust on see hea tava, ja eriti kui laenukoormus on nii suur nagu Tallinki oma. Tallink on varem rääkinud et fikseeritakse 30% laenudest, ja Siljaostu kohta anti hea info, aga tervikpilt ebaselgem.

    Nõus Silja EBITDA-tõusu kohta. Mina oletaksin et tõus on võimalik kuna läinud aasta on olnud erakordselt nõrk, ent samuti vaadates kütusehinnatõusu, siis jah, kuidas selline paranemine oleks võimalik...
  • Hei
    pean äärmiselt ebatõenäoliseks Tallinn-Tampere lennuliini.
    Hea kui RA siit 1-2-3 sihtkohta lendama hakkab.
    Hämmastavaid reisijanumbreid lubab RA.
    0.5 MIO reisijat lisaks miljonile kes eelmine aasta reisis.
    Ja meil on ainult kaks turvavärvat mis kella 13-14 paiku juba praegu tekitavada 30-40 min järjekordi...
    Tallink2 teema võib vist ümber nimetada Ryanair Tallinna :)
  • Rainer.i, kerge kriitika sinu mõttekõigule, mis toodud lõigus .. ja numbritest. Leian, et antud ühekordsete kulude mainimine ja võrdlus on igati vajalik. Eristame ikka kahte asja, minevik ja tulevik. Mineviku tegevust kajastab antud aruanne, ilma kuludeta oleks aruanne olnud teistsuguse ilmega, mis tähendab, et äri on rohkem tulu toonud. Sõna ühekordne ära mainimine vajalik seepärast, et karvakal ei tekiks mõtet, et tüübid on vabsee laristama hakanud.


  • Täna peaks siis Tallink olema noteeritud börsil ex-märkimisõigus (äkki juba eile). Kahjuks pole mitte börs ega Tallink sellest teavitanud. Arvestades et uued aktsiad (28,3 milj) on viiendik vanadest aktsiatest k.a SeaContainersi omad (141,5 milj) mis SeaContainers eile märkis, võiks arvata et ka eile soetatud aktsiad omavad õiguse märkida.
  • Uute aktsiate märkimise õigus on neil aktsionäridel, kes on 24.juuli 2006.a. hommiku kell 8.00 seisuga kantud aktsionäride nimekirja.

    T+3 reegli alusel 24. juulil kell 8.00 on aktsionäride nimekirjas need, kes soetasid aktsiad hiljemalt teisipäeval 18. juulil, seega Tallinki aktsia kaupleb märkimisõiguseta alates 19. juulist
  • ok aitäh Henno, siis tehti äkki SeaContainersiga tehing näiteks T+1...
  • suffiks
    jah bilanss pärast Q4 võiks olla umbes 16 mdr laene ja 6 mdr omakapital, ehk laevade ja muu varade väärtus 22 mdr. Probleem selles, et laevade väärtus on subjektiivne hinnang. Galaxy reisijate võit võiks olla Silja reisijate kaotus jne.

    Selge see jah et Infortar ei märki sellepärast et 55 EEK on odav, vaid sellepärast et nii on kokku lepitud pankadega. Huvitavam saab olla vaadata kas juhtkond märgib oma eraisiku nimel omavate aktsiate eest.

    Hind 55 EEK ongi päris õiglane ja vastab viimaste nädalate turuhinnale, kuigi oleks muidugi olnud veel ilusam väiksaktsionäridele kui oleks pandud 60 EEK, ja emiteeritud aktsiate arv oleks vastavalt väiksem.
  • Nüüd on siis kuu aega Tallinkiga rahu majas. Vähemasti tõusta hind ei saa- kui siis ainult Kukkuda.
  • Jah, sisuliselt on arvatavasti hetkel varjatud 10 miljonit aktsiat müügiorder 55 EEK. Kui aktsia hind millegipärast tõuseb nt 60 EEKni lähinädalatel, siis arvatavasti müügihuvi väheneb, vähemalt väikeaktsionäride seas, kes siis rohkem märkivad. Ma arvan siiski, et fondide (+ uus suuromanik Sea Containers) müügihuvi on nii suur, et aktsia vaevalt tõuseb praeguselt hinnatasemelt. Ehk, nad müüvad augustis oma märkimisõigusi, või müüvad juba praegu osa oma aktsiatest hinnaga 56 EEK, et märkida uued tagasi augustis 55 EEK.
  • Sea Containers ei saa 12 kuu jooksul oma aktsiaid müüa
  • opex
    aga tundub mulle et nad saavad märkimisõigused, mille väärtus neil peaks olema õigus realiseerida. (müügikeeld võis vist ka Tallink tühistada)
  • stefan, millal seacont. siis need aktsiad sai 18 või 19.07.06?? ja miks peaks Tallink müügikeelu tühistama, et veel müüjaid oleks?
  • opex
    Tundub mulle et SeaCo sai aktsiad eile, aga et nad pole veel listitud. Nad peaks siis minu arust olema aktsionäride nimekirjas esmaspäevaks kell 08.00.

    Küsimusele kas SeaCo müügikeeld laieneb märkimisõigustele pole minu arust võimalik vastata ainult börsiteadete abiga.

    Juhtatuse ja nõukogu müügikeeld prospekti järgi (365 päeva) tundub mulle aga kehtima ka märkimisõiguste kohta. Prospekt:"...or any securities convertible into or exercisable or exchangeable for Shares...", ehk "exerciseable" peaks tähendama just näiteks märkimisõigused, minu arust.

  • hakkan tõsiselt kahtlema tallinki hinnapoliitika jätkusuutlikkuses.
    tuli mõte minna kahekesi Stockholmi nädalavahetuseks, näit. nädal 31/2006.

    Tallinki kalkulaator: 7400 EEK(autota, 2-ne aknata B2 kajut,ilma söökideta,välj.reedel,TLL esm. hommikul)
    FlyNordic:1221 SEK= 2076 EEK(maksudega,reedel sinna,pühap tagasi)+ 4* hotell lisaöö 1700 EEK
    =3800 EEK
    --------------------
    seega on valida kas magada topelt hinna eest laevapõhjas aknata kajutis ja hängida laevas või veeta meeldivalt aega stockholmis.....
    -------------------
    saan aru, et autoga reisijad on tallinki ohvrid aga selliste hindade korral on odavam lennata kuhugi ja kohapealt auto rentida.

    sellega seoses sain ka aru miks tallink superfastide paldiski peatusest loobus,need lihtsalt sõid euroopasse autoga minejad (põhiohvrid) rootsi liinidelt ära.
  • opex

    Ma ei tea mis kalkulaator aga ise sõitsin enne jaanipäeva edasi - tagasi auto+4 inimest aknaga väga soliidne kajut kokku ca 6500 EEK
  • Nüüd vist üks Autoexpress paar päeva ei sõida. Oletan et Autoexpress 4 (nagu Velikij mainis 17/07/06 08:59). Lühiajaliselt võiks mõju kasumile pigem olema positiivne kui negatiivne, ehk nii kaua kui teiste autoexpresside täitumus samavõrra tõuseb.
  • Eks asi olnudki täituvuse probleemides nendel päevadel, mil ta nüüd sõidust ära on jäetud. Nädalavahetusel küprokid ja kellud teevad jälle hea täituvuse ja korraliku käibe.
    Positiivne mõistagi tööjõukulude vähenemine: kahe vahetuse asemel on jäänud tööle üks laevapere ja kütuse kokkuhoid.
  • Tundub mulle et Tallinki juristid on natuke järele mõelnud ja kirjutanud uut börsiteadet täna.
  • Nii, unusta ära 24 juuli aktsionäride nimekirja. Ex-märkimisõigusest on jälle saanud cum-märkimisõigus.
  • Päris lahe kui keegi müüs aktsiat olles kindel, et märkimisõigus on juba olemas. Nüüd on siis kõigil vahepeal aktsiat müünud tüüpidel võimalik Tallinki hageda või mis?
  • Need kes müüsid oma Tallinki aktsiad kolmapäev-reedeni eelmisel nädalal uskudes et neil oli juba olemas märkimisõigusi, olid 14 juuli börsiteate poolt eksitanud. Samas ei tea ma kas neil oleks võimalusi saada hüvitist, ehk "lisa-märkimisõigusi". Loodetavasti kaalub börs/Tallink seda võimalust.
  • Kui ma seda teadet lehest lugesin, oli esimene mõte samuti, et WTF!? 20 minutit pärast avavilet teatab kohtunik, et 3-punkti joone tagant sooritatud vise annab ikkagi 2 punkti ja ühe käega tohib põrgatada ainult 5 korda järjest.

    Sellist asja ei saa olla. Siin ei ole isegi mingit teoreetilist mitmetimõistetavust - need kes müüsid peale 19.07 võisid siiani eeldada, et neile laekuvad märkimisõigused. Nüüd võeti neilt need tagantjärele ära. Aus kohtlemine?
  • Tegelikult võiks ju ka exdividendide kuupäeva alles tagantjärele määrata. Oleks palju põnevam.
  • Lihtsalt kommentaar.
    Tegelikult EI saanud keegi enne, ega saa ka praegu eeldada seda, et neile laekuvad märkimisõigused. Sest et asi EI ole otsustatud ja teoreetilisel on võimalik, et seda ka EI otsustata.

    PS. Seda enam, et myyes langed otsustajate ringist välja ja saad veel vähem protsessi mõjutada.
  • Järgmine küsimus:
    Kas tohib pidada üldkoosolek ettenähtud päeval, või tuleb lugeda päevi alates tänasest KORREKTSEST kutsest üldkoosolekule...
  • Äkki siiski ok äriseadustiku järgi:
    "Erakorralise üldkoosoleku toimumisest peab ette teatama vähemalt ühe nädala, kui põhikirjaga ei ole ette nähtud pikemat tähtaega."
  • tihvlohoss,
    vastuseks - ega ma ei pretendeeri mingile absoluutsele tõele niiehknaa. lihtsalt üks seisukoht. kirjutan 2 käega alla heale raporteerimistavale, et ühekordsed asjad eraldi näidata(samas oleks võinud siis kõik 4 1x asja siis eraldi summadena ka tuua!), pigem mõtlesin majanduslikku sisu.

    mulle tundub et homses järjest kiiremini muutuvas maailmas muutub järjest rohkem asju "ühekordseks" kuna tuleb reageerida muutustele ja selliseid häid vanu stabiilseid asju jääb järjest vähemaks. nii saab ühekordsete muutuste tegemine, mis eile tundusid n.ö. erakorralised ja ühekordsed, homme järjest tavalisemaks osaks ärist.
  • Juhiks veel tähelepanu 19.07 pressiteatele, et Silja nõukogu on laiali saadetud ja asemel Tallinki juhtrühma liikmed. Võibolla teen liiga K.Mehtonenile (ei leidnud internetist palju tema senise elukäigu kohta, ja Tallinki lehel on kahjuks ainult foto, nagu ka teiste juhtivtegelaste kohta) ja L.Äimä'le kes on vist rohkem fondijuht kui meremees, aga tundub et nõukogus selliseid ülekaalus ei ole, kes tunneks läbi ja lõhki näiteks rootslaste meelelaadi, eelistusi jne.

    võin kinnitada, et see ikka päris erinev vastiseseisvunud eesti mentaliteetidest ja vajab erinevat juhtimisstiili kui viimase kümnendi tallink või ühispank.
    kuidas tänane tallinki juhtkond sellega hakkama saab, paistab. loeks väga hea meelega uudist, et nad on otsustanud mõne eluaegse skandinaavia merekaru või turundusguru või lihtsalt rootsis hea mainega suurettevõtja ka nõukogusse kutsuda. oleks väga tark neist, eriti et suuta aru saada mida tasub ja mida ei tasu jätkata.

    ja veel üks huvitav areng: http://www.silja.com/sv/press/pressreleaser/pressPokerOmbord.htm
    nimelt on siljas kavatsus hakata pakkuma rootsist väljuvatel laevadel internetipokkerit.
    Minna merele, kruiisile selleks et mängida internetis pokkerit!!! crazy? pigem usun, et suur hitt
  • ÄP 28.07.06:
    "Saksa majandusleht Wirtschaftsblatt valis Tallinki Ida-Euroopa kõige atraktiivsemaks aktsiaks.

    Väljaanne on teinud Ida-Euroopa börsifirmade seas uuringu ning valinud välja fundamentaalselt kõige atraktiivsemad. Kolm parimat valikut on Wirtschaftsblatti hinnangul Tallink, Ungari pank OTP ning Poola kaevandusfirma KGHM.
    Pärast korrektuuri pakuvad Ida-Euroopa börsid lehe sõnul sisenemisvõimalusi. Samas on oluline investeeringu eest õiget hinda maksta, sest turud jäävad veel mõneks ajaks volatiilseks."

    Huvitav mille alusel Tallinki aktsia sinna võis saada, kas keegi seda väljaannet loeb ??
  • Finnlines
    Stock Exchange Announcement 28 July, 2006

    The first ropax vessel of the series of five newbuildingshas been delivered by Fincantieri to Finnlines in Castellamare Shipyard, Italy. The name of the vessel is MS Finnstar and she will start plying under the Finnish flag between Helsinki, Finland and Travemünde, Germany by the middle of August.
  • Nordic Jet sõidud ilmselt veel edasi lükatud kuni 17 augustini. Arvan et kuukäive võiks olla 20-25 MEEK, mis siis jaguneb teistele operaatorite kasumitele, eelkõige Tallink, (+Baltic Jetile).

    Põhjus olevat katkiläinud telg, mis Caterpillar pole suutnud tarnida.
  • Mul pidi tüdruk augusti keskpaigast uuele saksa liinile minema. Ajavahemik 17-19 august ja ju siis tegemist samade laevadega.
  • Huvitav kas Tallink kavatseb (näiteks homsel üldkoosolekul) rääkida sellest kuidas juuli kuu müük läks. Tundub, et Sto-Tal on kruiisihinnad olnud üleval alates juuli algusest, Soome poolel vist rohkem allahindlusi. Sto-Riia liinil samuti väga odavad kruiisid suvel. Tallink peabki täitma teatud reisijate arvu, vastasel juhul tõuseb sadamtasud Riias, nagu ma aru saan.

    Finnlines uus laev Finnstar hakkab sõitma Travemünde-Helsinki järgmisel nädalal. Asendab Finntraderit.
  • Huvitav oleks teada,kuidas endisel Siljal läheb.Ilmselt koosoleku positiivne Galaxy jutt juuni-juuli ,seda vöib juba ette aimata,aga teised Suurlaevad?Eesti firma raudse eesriide taga äri ajamas....Seal kah nagu puhkuste ajad,et kas Viiking on turuosa suurendamas,vöib läheb hüljestel hästi,pole 2kuud sellest midagi kuulnud.
  • Tallinki aktsia üsna lähedase hinnaga märkimishinnale hetkel. Kas kukub 55st EEK-st läbi? Põhimõtteliselt oleks 3,50 juba allpool märkimishinda, hetkel 3,65.
  • Finnlinesil päris hea raport täna.
    www.finnlines.fi

    Outlookis natuke info mis puudutab Talloinkit ka

    Outlook for 2006
    Due to the late delivery of the first two newbuildings Finnlines practically lost the summer season in the passenger traffic. The arrival of the new vessels and the rotation of vessels from one route to another will cause some non-recurrent additional expenses, for instance in relation to personnel and fairway dues.

    The development of the fuel oil prices creates constant uncertainty to the whole transportation sector. Finnlines has cut capacity on roro lines and made changes in the organisation due to which the result from operations, without the profit on the Team Lines deal, is expected to exceed the level of the previous year.
  • Tänu Tallinki aktsia teatud tõusule võiks märkimisõiguste (mõ) turg huvitavaks saada. 57 EEK aktsiakursi juures teisipäeval 8 aug langeks aktsiakurss kolmapäeval 9 aug teoreetiliselt 0,33 EEK võrra (56,67EEK-ni), ja esmaspäeval 14 augustil ilmub iga aktsia kõrval väärtpaberikontodel üks mõ mille väärtus oleks teoreetiliselt 0,33 EEK.

    Viis miljonit mõ omav Sea Containers (AS Suprema Client Account) ARVATAVASTI tohib ja tahab oma märkimisõigusi müüa.

    Tallinki juhatuse ja nõukogu liikmed, prospekti järgi, minu arusaamisel, ei tohi oma mõ müüa. Kas nad märkivad uued aktsiad, või jätavad oma mõ kasutamata pole teada (ma arvan).

    Erinevad aktsiafondid arvatavasti ei taha oma "exposure" Tallinki aktsia vastu tõsta, ja arvatavasti neil hetkel nõrk likviidsus, ehk nad müüvad oma mõ.

    Väikeaktsionäridel on erinevaid probleeme. Kui portfellis vaid paarsada aktsiat, siis äkki palju ei viitsi midagi teha (hetkel 100 aktsiate mõ väärtus on 33 EEK). Neil kel on rohkem aktsiaid, võivad valida kas raha juurde investeerida, või avaldada müügisurve mõ-turul.

    POSITIIVSEL POOLEL võib mainida, et turg võib olla on juba mõ müük diskonteerinud, ja äkki on neid kes kavatsevad kokku korjata turult mõ mis pettunud väikeaktsionärid maha müüvad. Leverage tuleb suur, aktsiahinna tõus 57EEK->58EEK tõstab mõ hind 0,40 EEK->0,75EEK, ehk spekulant teeniks 88% kasumit.

    Selge et arbitragevõimalusi tekkivad - kas siis ainult maaklerid või ka tavainvestorid jõuavad sellest raha teenida on teine asi.
  • Millegi pärast oli vahepeal mingisuguse 14juuli seisuga märkimis õigus ja nüüd peavad aktsiad tallel olema augusti löpus,kui juhtkond ei otsusta teisiti või ei pikenda märkimis aega veelgi.
    Kas ennem polnud erilist huvi,nendest juurde märkijatest?Vähemalt aktsiaid pigem müüdi maha(turu hind tõmbus 61-56le).Nüüd maksavad dividende aktsiate eest,kui 1sept. ei otsustata teisiti!!(28aug viimane võimalus aktsiaid märkida!)
    Tundub,et ässad kas ostavad ise ja maksavad dividende vöi ei osta, dividende ei maksa ning langus jätkub.Sel juhul juba vöimalik kuskil allpool siseneda.
  • Henno,
    nagu ma aru olen saanud, kehtivad aktsiate märkimisõiguse kasutamisel samad teenustasud nagu aktsiate ostmisel?

Teemade nimekirja