Femsa (FMX)
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Femsa (FMX) on Mehhiko õlletootja, kes tegutseb kogu Lõuna-Ameerikas. Peale õllepruulimise tegutseb Femsa ka võimsa Oxxo poeketiga ning omab 45,7% osalust Coca-Cola Femsas, mis on Ladina-Ameerika suurim ja maailmas suuruselt teine Coca-Cola villija. Pikemalt saab Femsa kohta lugeda siit.
Hiljuti avaldati 2Q2006 tulemused, mille kokkuvõte järgmisena:
Kõige edukamalt esines Oxxo poekett, mille tulud suurenesid 23%, poolaasta tulud on suurenenud 20,9%. Oxxot peetakse hetkel Femsa põhiliseks kasvumootoriks. Teises kvartalis avati 152 uut poodi, viimase aastaga on avatud üle 700 uue poe ning kokku on tänaseks Oxxol ca 4366 poodi üle Mehhiko.
Femsa Cerveza ehk õlleüksuse tulud suurenesid 10% ning ärikasum 19%. Kodumaine müük kasvas 7,6%, küll aga vähenes ekspordimaht 0,5% võrra. Ekspordi vähenemise põhjusena toodi välja esimeses kvartalis kogutud suuri varusid. Esimese poolaastaga on kogu müük kasvanud 5,8% ning eksport 15,4%. Seega ollakse graafikus, et täita käesolevaks aastaks seatud sihte. Aasta alguses soetatud Kaiseri (Brasiilia õlletootja) lõpetas kerges kahjumis (28miljonit pesot). Nii kaua kui Oxxol läheb hästi, läheb hästi ka teistel üksustel, eriti Cerveza'l ehk õlletootmisüksusel, sest Oxxo poed müüvad ainult oma õlut.Coca-Cola Femsa tulud suurenesid 4% peamiselt tänu Brasiilia ja Kesk-Ameerika tugevale müügile. Käive Mehhikos jäi aga oodatust nõrgemaks, põhjustena tuuakse välja oodatust suuremat hinnasurvet ning valuuta tugevat langust (peso langust USDi vastu).
Kogu grupi tulud suurenesid 13,2%, ärikasum 9,1%, puhaskasum langes 1,4%. Esimese 6 kuu puhaskasum on suurenenud 13,6% võrra. Tulemusi võib kokkuvõtvalt hinnata soliidseteks, sest müüki aitasid tõsta Fifa jalgpalli MM kui pikk lihavõtete püha, kuid samas mõjus negatiivselt Mehhiko peso langus USDi vastu.