Stamps.com (STMP)
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
USA turult on silma jäänud ettevõte, kes pakub väga sarnast toodet võrreldes sellega, mida Eestis pakub Eesti Post. Ettevõtte nimeks on Stamps.com(STMP) ja jutt käib siin personaliseeritud margi pakkumisest. Eestis on vastavat toodet Eesti Post päris agaralt reklaaminud – kahjuks selle edu kohta hästi kommentaare anda veel ei oska.
PC Postage teenuse nime all on kasutajal võimalus oma kirjadele/kaartidele/postisaadetistele otse tavalisest laser- või tindiprinterist n-ö elektrooniline mark peale printida. PhotoStamps teenus võimaldab aga juba kliendi enda poolt väljavalitud pildi margile paigutada. Hiljuti teatati ka Photo Netstamps teenuse avamisest, mis on varasemast veelgi rohkem edasi arendatud ja sarnaneb nüüd väga sellega, mida Eestis pakutakse – netist on paari päeva jooksul võimalik koju tellida omapoolt soovitud pildiga marke(ühel poognal 24 pilti).
Eesti Posti puhul on on minimaalseks tellimuseks 1 kuni 5 poognat, kus on peal 18 kuni 90 marki, mille puhul tuleks ühe margi hinnaks 11 krooni ehk n-ö juurdehindlus nominaalse margihinna 4.40 suhtes oleks 150%. Suuremate koguste puhul on see muidugi väiksem – näiteks alates 5418 margi ja rohkema tellimisel oleks juurdehindluseks 59%. Personaliseeritud postmarkide kasutamine annab tegelikult hea võimaluse eraisikutele teisi positiivselt üllatada ja ettevõtetele oma klientidele saata kirju/jõulutervitusi/kutseid jpm, et ennast reklaamida ja oma kliente endaga veelgi tihedamalt siduda. Loomulikult jääksid siis veel ära sõidud postkontoritesse markide ostmiseks. Seetõttu võivad inimesed ka selliste hindadega päris agaralt kaasa minna.
Stamps.com saab oma sissetulekud Eesti Postist siiski veidi erinevalt. Põhiliselt teostatakse teenust n-ö kuumaksu põhiselt, kus klient avab konto teenuse aktiveerimiseks ja maksab püsivalt kuumaksu. Praegu kipub probleemiks aga olema teenuse tellimuse katkestavate klientide kõrge arv. Üldiselt on konkurents aga markide netist ostmise koha pealt üpriski piiratud – lisaks on turule sisenemise barjäärid suured. USA Postisüsteem rakendab karmisid nõuded, mille täitmine võtab kaua aega(kuni paar aastat). Ja USA margituru suurusest ja potentsiaalist ei pea siinkohal vist rääkimagi....
Kuna ettevõte turukapitulatsioon jääb alla 0,5 miljardi, on katvaid analüüsimaju loomulikult vähe. Kõige hiljutisem sõnavõtt Stamps.com teemal tuli Wedbush Morgan Securities’ilt, kes varasema positiivse suhtumise ettevõtte suhtes oluliselt tagasihoidlikumaga asendas, arvates, et varasemad prognoosid PhotoStamp teenuse kasvukiiruse ja kasumlikkuse kohta on olnud liialt optimistlikud. Samuti on jätkuvalt probleemiks tellijate loobumisnumber.
2007. aasta kasumi- ja müügituluprognoosid peaks esialgsete andmete põhjal Stamps.com avaldama oktoobris oma 3. kvartali tulemuste konverentsikõnel. Wedbush näiteks arvab, et turul oodatavat 99 sendilist kasumi- ja $107 miljoni müügituluprognoosi ettevõte anda ei suuda. Eks üheks põhjuseks ole siin kindlasti ettevõtte reeglina üpriski konservatiivsed prognoosid. Samas, kuna aktsia on niigi aasta põhjadel, on raske öelda kas veidi negatiivsemad prognoosid pole ehk juba aktsiasse sisse arvatud.
Püüan ettevõtte juurde nädala lõpus veel tagasi tulla, et konkurentsist ja turu suurusest veel mõne lausega täpsemalt aimu anda. -
Täidan oma varasemat antud lubadust, küll väikese hilinemisega, ning kirjutan Stamps.com’i potentsiaalsest turust ja konkurentidest.
Ameerika Ühendriikide Postiteenuse 2005. aasta käive oli $67 miljardit. Tol aastal saatsid tavainimesed üksteisele umbes 7 miljardit lihtkirja – arvestades tavakirja hinda $0.39, teeb see tavakliendi turu nominaalsuuruseks $2.5 miljardit. Üldse saadeti 2005. aastal kokku erinevaid kirju ja postipakke 212 miljardit tükki.
Kui STMP suudaks USA postiturust haarata kas või 1.5% teeks see müügituluks juba 1 miljard dollarit. 2005. aastal oli Stamps.com müügitulu 62 miljonit.
Stamps.com’i kasuks räägivad turule sisenemise suured barjäärid. USA Postiteenuse heakskiidu saavutamine sarnaste toodete jaoks võtab praeguste reeglite kohaselt aega rohkem kui 2 aastat rasket tööd. Ettevõttel on praegu 2 tõsiseltvõetavat konkurenti – Pitney Bowes ja Endicia, kusjuures võib oodata, et Endicia DymoStamps tootest tulenev konkurents rõhub mingil määral Stamps.com’i 3. kvartali tulemustele. Arvestades, et aktsia kaupleb oma aprillikuisest tipust enam kui 50% madalamal, on päris palju negatiivseid uudiseid juba aktsiahinnas ka sees.
Taustinfo saamiseks tasub kindlasti jälgida, kuidas Eesti Posti poolne personaalne mark Eesti rahvale peale läheb - seda eriti näiteks lähenevate jõulude ajal. -
STMP Stamps.com kicks off NFL PhotoStamps (19.21 )
Co announced the launch of PhotoStamps featuring the entire NFL line-up of teams. The new PhotoStamps, created under a license with the NFL, are now available with designs featuring the team logos and helmet designs for all 32 NFL teams -
Eelmisel neljapeäval 15. veebruaril teatas oma tulemused Stamps.com. Hoiame jätkuvalt silma peal - põhiküsimuseks kas ja mil määral suudetakse ärimudel enda jaoks efektiivselt tööle panna.
Viimases kvartalis teenis Stamps.com 20 senti kasumit aktsia kohta(14% tõus) ning koos aktsiapõhise kompensatsiooniga 22 senti, mis ületas kahe sendiga ootusi. Müügitulu tõusis 21% ja jõudis $25 miljonini, ületades samuti ootusi $24 miljoni suhtes.
Ettevõtte tegevus on viimasel ajal läinud mööda väga konarlikku teed – küll on probleemiks olnud kõrge klientide äraütlemise määr, siis jälle probleemid arvete maksmisega(3. kvartalis maksvate klientide arv vähenes 5% 311,000-ni, 4. kvartalis tõusis 3%). Seetõttu tõid ootustest paremad tulemused tulemustejärgselt kaasa ka korraliku pea 20%-lise hüppe aktsiahinnas. Kinnitati varasemat guidance’i ehk oodatakse 80 kuni 90 senti kasumit aktsia kohta. Analüütikute keskmine ootus 2007. aastaks on 84 senti kasumit ja müügitulu $98 miljonit, mis jääb ettevõtte prognoosi ülemisse äärde.
Vaadates kasumiaruannet ja eelkõige PhotoStamps segmenti, siis eelmise aasta sama kvartaliga on kasumimarginaal pisut tõusnud ning müügitulu väga võimsalt 35% võrra hüpanud. 2006. aasta vs 2005. aasta on segmendi müügitulu tõus 111.2%. Kuid jätkuvalt on väga kõrgel müügi- ja turustuskulud(34.2%) ning ka tegevuskulud suurenesid eelmise aasta sama kvartali suhtes 53.2% peale.
2006. aasta võrdlus aga 2005. aastaga näeb üpriski ilus välja (S&M kulude langus 46.7% pealt 32.8% peale) . Pikk tee on veel minna ning hetkel ei saa veel päris kindelgi olla, kas personaalsete markide toote pakkumisel on pikaajalist püsivat turgu või mitte ning kui tõhusalt nende ärimudel ükskord tööle hakkab. Ehk paari järgneva kvartali jooksul saame vastuseid neile küsimustele – eelkõige, kui suur on nõudlus toodete järele ja kuivõrd kuluefektiivselt suudetakse ettevõtet juhtida.