Ekspress Grupp (EEG1T) - Investment topic - Forum - LHV financial portal

LHV financial portal

Forum Investment topic

Ekspress Grupp (EEG1T)

Log in or create an account to leave a comment

  • Ä.P: 15.01.07
    Hans H. Luik peab börsile minekuks läbirääkimisi
    Lähinädalatel on oodata Hans H. Luige ja investeerimispankurite uusi läbirääkimisi Ekspress Grupi börsile viimiseks, ühtaegu jätkuvad läbirääkimised uute investeerimisobjektide üle.
    Luik tunnistas, et initsiatiivi on avaldanud võimalikud esmaemissiooni korraldajad.
    Pankurid meelitasid juba eelmisel aastal
    "Eelmisel aastal meelitasid investeerimispankurid meid küll," rääkis Ekspress Grupi omanik. "Tundub, et neil oli vist üks suur müügikampaania, sest pangad käisid börsile viimise ideed koos oma nõustamisteenusega pakkumas paljudele firmadele. Läinud aastal otsustasime selle pakkumise tagasi lükata.
    "Esmaspäeval (täna - toim.) on Ekspress Grupi finantsjuht Viktor Mahhov välisreisilt tagasi ja siis räägime investeerimispankuritega uuesti läbi," sõnas Luik.
    Luik lisas, et küsimus on ikkagi eeskätt selles, kas Baltimaade meedias või ka näiteks Rumeenias leidub huvitavaid investeerimisobjekte, mille ülevõtmiseks raha kaasata. Samas ta nentis, et käimas on kolmed sellekohased läbirääkimised.
    Praeguse seisuga on Ekspress Grupil suurim välisinvesteering Leedus, kus tütarettevõttele UAB Ekspress Leidyba kuulub mitu sealset ajakirja.
    Luik on jõudnud uuel aastal teha ka juba esimese suurema investeerimisotsuse - nädal tagasi kirjutati alla Printalli trükikoja 75 miljonit krooni maksva uue trükimasina ostulepingule.
    "Venemaa turg on suur ning trükiteenuse tellimusi tuleb sealt tõusvas joones," põhjendas Luik uue trükimasina ostmist.
    Käive tõotab tulla ligi miljard krooni
    Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito ütles, et kontserni esialgsed majandustulemused peaksid selguma ligikudu nädala jooksul. Kõigi tütarettevõtete andmed peavad laekuma hiljemalt 15. jaanuariks.
    "Ma ei taha mingeid numbreid pakkuda ja spekuleerida, sest detsembri tulemusi on alati väga raske prognoosida. Mulle tundub, et kontserni müügitulu ulatub miljardi krooni kanti ning kasum tuleb ilmselt kaks korda suurem kui aasta tagasi," lausus Leito.

    Luige eeltoimingud Ekspress Grupi börsile viimiseks
    Viib seni eraldi struktuurina tegutsenud Ekspress Hotline'i üleni Ekspress Grupi alla (kahes osas, detsembris 2005 ja novembris 2006).
    Võtab 2006. aasta suvel esimest korda dividende (43,6 miljonit krooni).
    Viib meediavälise osaluse Bravocom Mobiilis 2006. aasta suvel Ekspress Grupi alt välja.
    Suurendab novembris 2006 fondiemissiooni teel aktsiakapitali 115,2 miljonilt kroonilt 165,2 miljonile kroonine.
    Muudab 2007. aasta jaanuaris aastaid kehtinud aktsiate jaotust (varem - Hans H. Luik 50,05%, HHL Rühm OÜ 49,5%, nüüd - Hans H. Luik 65,16%, HHL Rühm 34,84%)

    number
    600 miljonit krooni maksab Ekspress Grupp - vähemalt, arvestades tema omakapitali ja kasumit. Missuguseks kujuneb ettevõtte hind börsil, on miljoni dollari küsimus.
    75 miljonit krooni maksab Luige viimane investeering, Printalli uus trükimasin. Uus masin osteti Vene turu kasvavaid tellimusi arvestades.


    No nii. Jääb veel küsimus, millal täpselt? Pakuks, et max paar kuud vast oodata!
    Uued inv.objektid+Venemaa turg: asjal võib jumet olla!
  • grupi senised toimetamised on valdavalt positiivsed ju olnud. selles mõttes oleks nende börsile tulemine kindlasti huvitav.
  • Täna KUKUs ÄP mehed juba soovitasid osaleda EEG IPOs.
  • Tore on. EE elatub ju reklaamirahadest. Eks laienemisjutt on ilus IPO-magnet (rääkimata kahekordsest kasumi kasvust yoy) ja kui laienevad, siis on muidugi atraktiivne, kuid vastasel juhul võib lähiaastatel ka praeguse kasuminumbri hoidmisega probleeme olla. Kui majandus jahtub ning ettevõtetel enam nii hästi ei lähe, on turunduskulud (sh. reklaam) ühed esimesed, mis koomale tõmmatakse.

    Veider soovitus IPO-l osaleda kui mingisugust hinnainfot pole.
  • Kui õieti mäletan, siis reklaamihind pidi see aasta palju tõusma. See muidugi mõjuks positiivselt.
    Samas ei usu eriti meedia nii suurde arenguvõimesse kui näiteks jaekaubandus- või kasiinoettevõttel.
    Vaba raha Balti börsil tundub praegu palju olevat. Hetkeseisu vaadates tundub, et IPO tuleks edukas. Omanikele suurim mure, et enne trendi muutust turule jõuaks.
  • Turu tervise seisukohast mida varem tulevad, seda parem. Kuigi ilmselt suurt osa pakist ei müüda ja market cap ei tule OEG-ga võrreldav, siis ilmselt olulist kogust rahast turult ära ei korjata. Kui majandus kasvab 2007. aastal endiselt 10% kandis, kasvavad kahtlemata ka reklaami hinnad.
  • Eelmine aasta oli kogu Eesti trükimeedial edukas -- majanduskasv tampis kõvasti meediasse reklaamiraha. Eriti reklaamiti just kinnisvara (loogiline, eks).
    Tänavu? No ma ei tea. Valimised on alati üks kena lõikusperiood olnud; ka muidu kahjumis lehed on varasemate valimiste ajal teenitud rasvast kes kuu-paar, kes pool aastat elanud. Nii et kui majandus enam ei kasva nii jõudsalt või kogunisti tabab mõni krahh (börsi-, kinnisvara- vms), ei pruugi meedia sel aastal summa summarum ikka veel miinusesse jääda. Hädas kinnisvaramaaklerid peavad ju oma kättejäänud pindu ikka kuskil välja hõikama, eksole; igasugu riskilaenu pakkujad (BIG jt) on samuti hoogsalt reklaami ostnud ja ilmselt ostavad ka edasi, sest kardetavasti kasvab kinnisvaraturu seisaku ajal just selliste hädalaenude nõudlus ja pakkumine... Jne.
    Arvan, et kui EE grupp veel kevadel börsile tuleb, läheb tal IPO ilusate 1. kvartali reklaamirahanumbrite valguses päris hästi. Kui hiljem... Eks näis.
  • kui lähema paari kuu jooksul börsile jõuaks ,läheks nagu soe sai,alghinda ei tohiks liiga kõrgele kruvida see kärbib kõvasti huvi
  • Eestikeelne prospekti lühikokkuvõte. Link PDF failile.

    Hinnavahemik 81,35...97,00 EEK per aktsia.
    Pakkumisperiood 19...29 märts 2007
    Esimene oletatav aktsiatega kauplemise kuupäev Tallinna Börsil 5 aprill.

    Kokku müüakse 5 321 481 aktsiat millest 2 873 600 on olemasolevad ja 2 447 881 on uued emiteeritavad aktsiad.
  • Ei tea, kas Kruuda panditud 200 miljonit lähevad kohe EE Grupi märkimisele?
  • Aktsiate koguarv nüüd siis 16 523 200? Kui nii, siis 94,1 miljoni kroonise 2006. aasta kasumi (auditeerimata) puhul EPS 5,7 EEK. Hinnavahemiku lõppu (97 EEK) mineva hinna puhul P/E 17.

    Luik on firmasse tõsi küll 51,1 MEEK cashi jätnud, mis tähendab 3 EEK kandis aktsia kohta ja seega P/E veidi madalam. Päris raske IPO, mida hinnata, arvestades meediaäri tsüklilisust. Välisturgude jutt on tore nagu kõikide IPO-de puhul, aga reaalseid võimalusi keeruline prognoosida.

    Soome börsil on mõned meediaettevõtted, seega võrdleva analüüsi teostamiseks leiab sealt üht-teist.
  • TaivoS
    Aktsiate koguarv tõuseb 18 971 081, ülejaotamise optsiooni kasutades 19 769 303. Hinnavahemiku lõpus (97 eek) p/e ülejaotuse korral 20,4. Hinnavahemiku keskel ülejaotuse korral p/e 18,7.
  • EE ja EPL tellijad saavad garanteeritud 200 aktsiat (lk 9). Kõik lehte tellima :)
  • Seekord ei taha IPO korraldajad teha seda "viga", kus peale IPO't aktsia kiirelt pea 100% tõuseb.
  • Ma ei ole kunagi ühelgi IPOl osalenud. Kas keegi oskaks valgustada veidi, milline on protseduur aktsiate märkimiseks, kui selleks peaks huvi olema?
  • Arvestades praegust turu olukorda ja aktsia mitte just odavat hinda, tundub osalemine vähemalt mulle kahtlane. Tuleb oodata pakkumise viimaste päevadeni ilmselt. 10 päeva jooksul võib juhtuda oi kui palju.
  • Kas praegustele omanikele on ka mingeid mmüügi piiranguid või ei.
  • Ikka kallis , võrreldes eelmiste börsile tulijatega ja suisa naljakas on eelistada lehe tellijaid.
  • Milline saab olema võimalus läbi LHV asjas osaleda ? See tähendab kuidas,
  • nojah, mida karvasem, seda kallim :-)
    ja sellised lehetellijate lojaalsusprogrammid (sellise hinna juures muidugi võib selle mõju olla ka mingil hetkel ka negatiivne) ei pruugi olla päris mõttetud.

    tõenäoliselt osalen IPO-s.
  • Õige pea paneme juhised üles kuidas LHV kliendid emissioonis osaleda saavad. Pisut kannatust.

    Samuti plaanime enne märkimisperioodi lõppu avaldada esmase analüüsi firma kohta.
  • Lehetellijate eelistamine:

    Lojaalsem tellijaskond
    Positiivne efekt tellijaskonna suurenemisele
    Lojaalsemad investorid
    Lehetellija kaasamine kaasaktsionäriks.

    P.S. Olen lehetellija
  • Kuidas selekteeritakse lehetellijad, kas seda peab kuidagi pakkumise tegemisel märkima?
  • Igati hea uudis, et Ekspress Grupp läheb börsile. Eesti turg tundub päris küps, aga võimalused välismaal suuremad. Läti võiks olla heaks näiteks, kus iseseisev ajakirjandus oleks head potentsiaali.
  • Kallivõitu nagu. Samas kuna cap suureks ei lähe, siis üle märgitakse vast ikka. Tugevad 1. kvartali tulemused äkki toetavad kah, meedial tõenäoliselt jätkuvalt hästi läinud selles kvartalis. Ja ikka jääb võimalus, et Kalev teeb ülevõtupakkumise. Lehetellijatele on kindlustatud alla 20 000 krooni eest aktsiaid, seega mingi tõsisemat sorti pakki ei saa väikeaktsionäridest keegi (muidugi market capist tulenevad piirangud). Eks see asjaolu võimaldas ka hinda üles kruvida.
  • Kiirel arvutusel saime sellise PE vahemiku 2006 aasta jaoks:

     

  • S.t. ülemisse otsa jäädes tundub kallivõitu, aga see ei pruugi muidugi nii juhtuda. Minu arvamused põhinevad momendil veel ka selgelt puhtalt üldistuslikel hinnangutel.
  • Kui on tellitud nii EPL kui Ekspress peaks 400 tk saama + üldises jaotuses osalemine.
  • Online-intervjuu: Luik ja Leito selgitavad Ekspress Grupi börsile minekut

    Seoses Ekspress Grupi börsile minekuga vastavad täna kell 18 Eesti Päevaleht Online´i lugejate küsimustele Ekspress Grupi omanik Hans H. Luik ja juhataja Priit Leito. Hea võimalus lisainfot saada.
  • Pakun et tuleb kasumilk IPO. Viimane asi, mida EEG oma lehelugejatest aktsionäridele tahab on see, et aktsiakurss kiirelt kukub.
  • Äripäeva Kirjastuse tulumaksueelsed kasumid:
    2004: 22 MEEK
    2005: 27 MEEK
    2006: 29 MEEK
  • oot stefan, mis see äp kasumite jada siia puutub?
  • Huvitav nägemus Baltikumi kiire majanduskasvu põhjustest ingliskeelsest prospektist lk 41

    Advertising expenditure has historically been correlated with the growth in GDP. Estonia, Latvia and
    Lithuania are currently among the EU member states with the highest GDP growth and foreign direct
    investment per capita and according to the World Bank estimates they are expected to remain such for the
    next 2-5 years. In recent years the growth in the GDP in the Baltic States has been fuelled by exports, which
    have little or no effect on domestic advertising. However, the focus is shifting towards domestic
    consumption and foreign investment remains strong, both of which are expected to strengthen the
    correlation between GDP growth and advertising expenditure.

  • Sisenõudlus on jalad alla saanud viimase kahe aastaga, varasematel aastatel võis küll julgelt väita, et kasvumootoriks oli eksport (a la Elcoteq), nüüd on olukord kiirelt muutumas ning juhirolli enda kätte võtnud sisetarbimine.
  • EEG puuduseks on televisiooni ja raadio puudumine, näiteks Eesti Meedial on Kanal2, Trio Grupi näol olemas. Teine puudus on minuarust online väljaannete suhteliselt tagasihoidlikud näitajad, mis reklaamiostjat või meediaplaneerijat ei köida. 4 Seina ja Hyppelaud on pigem põhilehe müügitoetuseks. Ainuke reaalne müügikeskkond on EPL online, mis on aga ajale jalgu jäämas ning ei näita kasvu. Samal ajal on reklaamirahade liikumise tendents juba mõnda aega TV ja Online meedia poole. Reklaamituru enda kasv on aga kindlasti toetav ning prindis omavad nii EPL, SLOLeht ja EE väga tugevat positsiooni.
  • Huvitav oleks teada, kui suure osa reklaamiagentuuride meediaplaneerijatest IPOs osalevad :)
  • Need inimesed oleks päris huvitavad infoallikad. Aga mida annab ÄP nupuke "Kristjan-Thor Vähi: Šmigunide aktsiad ostab portfellihaldur"?
  • momentum, mitte midagi :)

    Aimar, ja kas reklaamitsükkel tipus pole?
  • Huvitav,kas töötajatele ka märkimisel eelisõigust pakutakse?
  • Muidugi ei anna. Ma ootan ja vaatan kas homme on üks teatav dialoog ühe tatava Hansapanga asutajaga lehes. Kui on, siis ÄP on suutnud jälle üllatada tehes järjekindlalt sisutut lehte.
  • Luik teeb endale homse sünnipäeva puhul ilusa kingituse.
  • Kas LHV teeb võimalikuks ka kohese EEG optsioonide märkimise?
  • Igal aastal on reklaamiosakondade reklaamimüügi numbrid olnud mitmekohalised ning iga aasta tundub ülekuumenemisena. Ka eelarvete baasnumbrid on kasvanud samas rütmis ja kiiremini. Jah, kindlasti on reklaamitsükkel oma tipus. Ja kinnisvaraturg jms mullid on suureks ohuks. Löögialla satuksid eelkõige just reklaamitulud. Oleks õige aeg müügimeeskonna kulusid hakata optimeerima - asi, millega kindlasti mõned suuremad juba tegelevad. SLOLeht on reklaamitulude mõttes erand, sest neil on teiste päevalehtedega võrreldes suurem üksikmüük. Kas oleks alust arvata, et kui regioon satub majandusseisakusse, et korporatsioonid tõmbavad välja oma reklaamirahad? Kinnisvara ja autokuulutuste ära vajumisel peaks olema töökuulutused üha kasvava osakaaluga.
  • EE Grupi töötajatel on eelisõigus 200 aktsiale. Optsioonide osas midagi veel otsustatud ei ole, aga suure tõenäosusega tulevad koheselt ka Ekspress Grupi aktsiale optsioonid.
  • reklaamitsükkel oli eriti tipus just hiljuti, tänu valimistele.
    kv kuulutused alles tulevad, mida rohkem on müüa seda rohkem kasutatakse reklaami ostja leidmiseks.

    2005 a lõpus polnud mõtet kv-d reklaamida kõik osteti ju ilma reklaamitagi ära....
  • hm, 97 krooni - mõned arvamused on, et üsna julge hind
    muidu oleks kõik ilus, samas pool IPO-st on olemasolevate aktsiate müük ;)
  • Meenutab justkui Breznevi pakikest: Tahad "vetsupaberit"-aktsiat osta pead ka "Väike Maa"-Päevalehe-Ekspressi tellima!
    Huvitav palju on kokku PL-EE lehetellijaid!

Threads list

Cookies

LHV website uses cookies to provide you with the best user experience. By clicking "I accept", you consent to the use of all cookies. Read more about the principles of using cookies.

pirukas_icon