BLRT (BLR1T) - Investment topic - Forum - LHV financial portal

LHV financial portal

Forum Investment topic

BLRT (BLR1T)

Log in or create an account to leave a comment

  • Tänases "Vihkamise tunnis" ütleb värske börsiettevõtte suuromanik Hans H. selges maakeeles välja, et investeerimispangad on juba jõudnud ära teha suure eeltöö Balti Laevaremonditehase börsileviimiseks. Asi peatunud ajutiselt üksnes Boss & Armani mäsu tõttu. Üllatav on asjaolu, et seda on nii hästi saladuses siiani hoitud või on tegu olnud totaalse huvipuudusega?

  • Velikij,
    Kui oled Eesti tööstusega lähemalt tuttav kui ainult internetile tuginedes, siis ei tohiks selline uudis ju üllatuseks olla.
    Äri on kasvanud suureks ja omanik peab hakkama nii või naa oma investeerimisportfelli diversifitseerima.
    Noh ja kui õnnestub börsilt lisakapitali kaasata, siis on mõeldav ka mõne konkurendi-koostööpartneri ülevõtt.
    Kahjuks seda, mida BLRT praegu kõige rohkem vajab, e.häid keevitajaid, IPO-ga kaasata ei saa.
  • Ja mitte ainult keevitajaid vaid ka maalreid,elektrikke,automaatikuid,lukkseppi jne. Need inimesed töötavad praegu Soomes,Norras ja Rootsis ning sealgi on nendest spetsialistidest puudus, arvake miks? Sest laevaehituses on praegu kõrghooaeg.
  • Allikas Kuku keskpäevatund. Luige repliik 51 minuti 47-ndal sekundil: http://akamai.tehnokratt.net/tehnokratt/arhivaar/keskpaevatund/keskpaevatund_2007-05-05_12-05.wma

    "Minule teadaolevalt on praegu investeerimispankurid ette valmistanud Balti laevaremonditehase börsileminekut mis tähendab, et Balti Laevaremonditehas toob siia börsile sisse kõvasti raha, ta saaks laiendada operatsioone, võtta juurde keevitajaid ja teha vägevat käivet, anda samadele venelastele tööd. Et minu ennustus on, et selles olukorras nagu me oleme nüüd - me olime palju paremas olukorras kümne päeva eest - selles olukorras kus me praegu oleme nad ei julge minna isegi Euroopasse rääkima, et teate: "See stabiilne ja jätkusuutlik tõusev majandus, tulge andke oma raha siia!" Välisbörsi omanikud kindlasti [Priit Hõbemägi ja Luik räägivad läbisegi] [läbisegi rääkimine jätkub] Nii nagu enne ütlesid, "It ain´t over until its over!" Et kuna ei ole selge kuidas see jama lõpeb hetkel, siis siia sellesse väikesesse Balti riiki ma oma raha ei pane.

    Päris huvitav info.
    BLRT grupp AS on ÄP ettevõtete TOPi andmetel käibe TOPis 9-ndal kohal (2005 käive 2 812 356 k EEK) ja kasumi TOPis 13-ndal kohal (2005 kasum 254 435 k EEK). See ettevõte tooks kohalikule börsile juurde palju turumahtu ja likviidsust.
  • Laevaehituses on jah praegu palju tööd. Suuremaks shipyardiks on Aker Yards, mis peaks Rootsi või Norra turul kaubeldav olema. Soomes tegeleb laevaehitussektoris Wärtsilä, millel viimasel ajal samuti väga hästi läinud. Tegevusalaks laevamootorite valmistamine (tõsi küll, samuti ehitatakse ka elektrijaamu, mis samuti buumib).
  • Miks peaks BLRT likviidsust juurde tooma? Halb võrdlus, aga LSSCO-l küll seda ei ole. Samuti ei ole seda ETL-l, kuigi on suur.
  • BLRT ning Lasco on absoluutselt erinevad ettevõtted.
  • On jah, aga tahtsin öelda seda, et suur ei tähenda alati likviidsust IMHO.
  • Riia börs on üldse ebalikviidne ning Lasco osas ei olda ka firma-spetsiifiliselt positiivselt meelestatud.
  • Kui jutt võrdlemisele läks, siis ma arvan et Rīgas kuģu būvētava (Riga Shipyard) on vast Baltikumist üks parimaid näiteid. Viimatinimetatul viimasel ajal eriti hästi läinud ei ole, sest vaatamata käibe kasvule on marginaalid väga tugeva surve all, mis on oma märgi ka aktsiahinnale jätnud.

    Kellel on juhuslikult kätte juhtunud sellise ajakirja nagu "Scandinavian Shipping Gazette" 2007. aasta märtsi number, siis seal on artikkel BLRT turusituatsioonist ja tulevikuväljavaadetest. "BLRT: current market situation favourable. Fjodor Berman, chairman of the management board of the BLRT Group, is in an optimistic frame of mind."
  • No laevaehitus peaks nii üldisemas plaanis küll lähiaastatel õilmitsema, arvestades näiteks kasvavat kaubavahetuse mahtu Hiinaga -- sinna ju suurt muudkaudu kui meritsi ei pääse. Iseasi on konkreetsete firmade saatus...

    Aga parandatagu, kui ma eksin, kuid mingis paari aasta tagusest leheloost on mulle jäänud mulje, et BLRT ei ehita ise suurt midagi, pigem võiks seda tegevust nimetada koostamiseks: Venemaalt tuuakse laevakere jms jupid ning keevitatakse siin kokku. Kui see endiselt nii on, võivad lähipäevade sündmused ka BLRT ärile oma märgi jätta ja v-o ei pruugi see olla kõige parem moment börsile tulemiseks.
  • Homne (enamikule tänane) Äripäev:

    BLRT kommunikatsioonidirektor Anu Hallik-Jürgenstein lükkas meediaärimehe jutu ümber, öeldes, et laevatehasel ei ole plaani praegu ega lähitulevikus börsile minna. "Ettevõtte börsilemineku üks peamisi mõtteid on saada lisaraha. BLRT Grupil selle järele vajadust ei ole," sõnas ta.

    Ka Tallinna börsi juht Andres Alber kinnitas, et nemad pole BLRT-lt aktsiate börsil noteerimise taotlust saanud.

    Varem IPOsid korraldanud investeerimispangad ei olnud samuti BLRT börsiplaanidest midagi kuulnud.
  • Nägin poes uut Saldot. Polnud küll aega pikemaks lugemiseks, kuid kiirelt vaatasin üle artikli Bermanist kes oma sõnade järgi ei välistavat, et firma kunagi ka börsil kaupleb (ma loodan, et ikka Tallinna omal). Vot BLRT oleks küll huvitav ettevõte kohalikule börsile! Üks vähestest reaalsetest ja suurtest tööstusettevõtetest Eestis, aktiivne laieneja, omas sektoris arvestatav tegija, suure käibe ja kasumiga. Turule lisanduks päris korralikult mcap´i ja lisanduks üks ettevõte mis millegi reaalsega tegeleb. Vaadates seda kuidas ettevõte on hakanud regulaarselt meedia kaudu oma majandustulemusi avaldama ja üldse kuidagi rohkem infot avaldama, siis tunub, et IPO protsess juba käib (vt ka Luige comment eespool). Kontserni struktuur on pehmelt öeldes laiahaardeline: Kontserni firmad. Sellegipoolest oleks tegu huvitava ettevõttega. Ma juba ootan BLRT listimist :)
  • Momentum,Berman ütles Ipo kohta:täna see ei ole küsimus number üks.Kardan et see ei ole ka küsimus number kümme.Ootan ka BLRT börsile tulekut.

  • Küsimusele, miks BLRT Grupp veel börsil noteeritud ei ole, annab mõningase selgituse tutvumine firma bilansiga.

    Eesti Ekspress (06.06.2007) vahendab: “BLRT Grupi arvel seisis 2005. aasta lõpus jaotamata kasumina 1,9 miljardit krooni, Berman aga dividende endale määranud pole. Hoopis investeerib kontserni laienemisse nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt, keskmiselt umbes 400 miljonit krooni aastas.”

    (2005 kasum 254,4 MEEK)

    Eesti Ekspress: Berman ostis Soomes laevatehase

  • Tänases Äripäevas massiivne firmat tutvustav BLRT reklaam. Ma ei mõtle mitte massiivne, vaid MAS-SIIV-NE! Kui see pole inevstorite ettevalmistamine IPOks, siis mis see on? BLRT oleks tõeliselt toeka turuväärtusega väga huvitav ettevõte kohalikule börsile. See oleks päris huvitav, kui BLRT ennast Tallinnas noteeriks.

  • Eks IPO aktsiahind tuleb jälle ülemõistuse suur, arvan.
  • Kui nüüd vaadata seda reklaami tänases Äripäevas, siis on Bermani pildil midagi imelikku märgata.
  • Kuskil taustal vedeleb paks brozhüür, mille kaanelt võib lugeda BLRT IPO?
  • mihkel48, räägi nüüd välja mida imelikku seal on märgata, ise ei märganud küll midagi imelikku :S
  • Tõenäoliselt vihje imelikule trikoloorile: valge-sinine-must
  • Ohh, ongi punane st vene lipp. Mul 1 monitor vist kalibreerimata, näitab värve tumedamalt. Aga kust me teame, et seal kõrval polnud nt Eesti lippu?
  • Keegi ei saa välistada survet Venemaa poolt ja nüüd üritatakse miskigi osa normaalse raha eest maha müüa investoritele.
    Eks näeb... väikse riskiga firma see kindlasti pole.
  • Errr, tegemist pole ju tavapärase venemaa-risk firmaga.
  • to: momentum
    -Aga kust me teame, et seal kõrval polnud nt Eesti lippu?

    tegu vaevalt mingi suvaliselt võetud fotoga
  • Pildivalik lipu tõttu ilmselt kerge vääratus, aga rääkida BLRT kontekstis ettevõtte riskist olukorras, kus pool tallinna börsi ettevõtetest on laenu-steroididel kosmosesse pumbatud hindadega radioaktiivne saast, on suht kohatu. Kui tõepoolest börsile tullakse, siis on kõik kinni muidugi hinnas (keegi odavalt ju teatavasti ei müü ja see võib ka ebameeldivalt kõrgeks kujuneda), aga tegu oleks sisuliselt ainsa ettevõttega peale Tallinna Vee, ETL ja mööndustega ka Saku, mille majandustulemused ei ole funktsioon laenuorgiast.

    Positiivne selle ettevõtte juures:
    1) Berman & crew on ülimalt pädev oma alal.
    2) Ettevõte on vaatamata tütarfirmade müriaadile 1 mehe kontrolli all, seega puudub suuresti kontrolliprobleem, mida nii suurte ettevõtete puhul eeldada võiks.
    3) Laevaehitus on tulevikuala seoses Ida tootmise ja Ida ja Lääne tarbimise kasvu ning kütusehindade tõusuga. Laev on teatavasti kõige odavam viis hiina tavaari lätlasele ja arubalasele kohale toimetamiseks.
    4) Firma kultuur on selgelt kasvule orienteeritud ja rahaga käiakse ümber konservatiivselt.
  • Lipp tundub olevat selja taga, seina ääres kapi peal. Seal võib kõrval olla kümneid kujukesi ja lippe. Kui lipp oleks kirjutuslaua tööpinnal otse nina all, oleks kuri karjas.
  • Jep, pigem on järjekord vasakult paremale: Eesti, Läti, Leedu, ..., .... ja Vene tuleb hoopis kõige lõpus.
  • ok, mis me selle lipu üle ikka diskuteerime, lihtsalt hakkas kohe silma :) Ootan ka ise BLRT pikisilmi börsile
  • Oodake oodake, küll IPO hind tuleb jälle krõbe ja siis on siin kõva vaidlus järgnevatel kuudel, et millal aktsia hind uuesti IPO tasemele tagasi jõuab.
  • Kuna keegi ei ole veel jõudnud numbreid siis panna, siis:
    BLRT Grupp teenis 2007.aasta I.p.a. 2,1 miljardi kroonise käibe juures 328 miljonit krooni kasumit. Muljetavaldav!

    Selge see, et äri on kasvanud suureks ja omanikul oleks vaja hakata oma investeerimisportfelli diversifitseerima - cash out IPO sobiks siin hästi.
    Kuid huvitav, milliste argumentidega selgitatakse väikeinvestoritele (tõenäolisest-võimalikust) IPO-st osavõtmise vajalikkust.

  • Credit Suisse rõõmustab, et kaubaveolaevade ehituse finantseerimine on pankade jaoks tulutoov ja kasvav äri. Globaalsete laevaehitustellimuste maht on kõrgtasemel. Oodatakse, et tugev globaalmajandus toetab lähiaastatel kaupade meritsi vedamise kasvavat nõudlust.

    Credit Suisse: Financing of Ships, a Lucrative, Growing Business

    27.08.2007 The financing of commercial cargo vessels is a lucrative business for banks like Credit Suisse. Global ship orders are currently big by historical standards, with fleet capacity increasing at double-digit rates. A strong global economy is expected to support the booming demand for seaborne transportation in the years to come.
  • BLRT Grupp: laenude kallinemine mõjutab ka meid

    "BLRT Grupi tegevus on suunatud eeskätt välisturgudele st enamus toodangust läheb ekspordiks. Seetõttu intresside tõus kindlasti oma mõju ka avaldab. Positiivne on see, et BLRT Grupi arengutsüklis said lähiajal tehtud käesoleva perioodi suuremad investeeringud," vastas BLRT Grupp kommunikatsioonidirektor Anu Hallik küsimusele, kuidas investeerimislaenude võimalik järsk kallinemine mõjutab BLRT Gruppi.

    Kui investeeringuteks raha vaja pole, siis tuleb cashout. Tegelikult ega BLRT-l pole niigi põletavat raha probleemi, nii et küsimus miks börsile tullakse oleks nagunii. Börsil olemises näen head lisaboonust selles, et saab ülevõtmisi teostada oma aktsiatega, aga see ei saa ju ometi olla peamine eesmärk.
  • usute te tõesti, et sellisel segasel turul on võimalik üldse mingit ipot teha? olen väga skeptiline.
  • Noh, ega siis alati ei peagi ülehomset päeva arutama. Võib ka pikemat perioodi arvestades kätt pulsil hoida ja vajalikke infokillukesi koguda. Hiljem mugavam ja lihtsam. BLRT on üks ainukesi tõelisi, väärtuslikke ja sisukaid tööstusettevõtteid Eestis. Isegi keerulistel aegadel väga magus pala. Ma ei näe probleeme BLRT IPOga. Ettevõte on hästi juhitud ja atraktiivne. Ma arvan, et Sa pidasid silmas keerulisi olukordasid välisturgudel. On jah palju volatiilsust, kuid selle on põhjustanud krediidiprobleemid. Täna ÄP esikaanel: "Laenud lähevad firmadele järsult kallimaks!" Mida keerulisemaks läheb raha kätte saamine pangast, seda atraktiivsemaks muutub IPO variant.
  • Oleneb mis hinnaga aktsiad müüki tulevad. Soodne hind toob ka ostuhuvilisi.
  • BLRT on nii atraktiivne ja huvitav ettevõte, et huvipuudus ei ole IMO üldse teema. Muidugi roppkalli hinna juures huvi pole, aga juba enamvähem normaalse hinna juures võiks huvi olla päris suur ja laiapõhjaline ka välisinvestorite seas.
  • justnii, mida kallimaks muutuvad laenud ja mida raskemad ajad on majanduses olnud, seda mõistlikum on teha IPO.
  • Kahtlemata huvitav uudis: ABG client wants up to 39.2 pct of Aker Yards

    OSLO, Oct 22 (Reuters) - Brokerage ABG Sundal Collier said on Monday that it had an order from a client to buy at least 33.4 percent and up to 39.2 percent of Norwegian shipbuilder Aker Yards (AKY.OL: Quote, Profile, Research) at 97 crowns per share.

    The Aker Yards share price closed on Monday at 70.50 crowns. The offer, which would be worth between 3.68 billion (7,498 bln EEK) crowns and 4.32 billion crowns (8,803 bln EEK) ($676-793 million), would restore the stock to the level where it ended 2006.

    ABG Sundal Collier said that if offers were received for at least 32 percent of the stock but less than 33.4 percent, the client could elect to buy then but was not obliged to do so.

    --------

    Kas siin taga võiks näha BLRT kõrvasid?
  • STX Shipbuilding Co., the first South Korean company to operate a yard in China, will lead an $800 million acquisition of a stake in Norway's Aker Yards ASA to branch out into cruise liners.

    STX Shipbuilding and STX Engine Co., part of the STX Group, will raise $300 million in new stock and borrow $500 million to buy the 39.2 percent stake in Europe's biggest shipbuilder, the Korean companies said in filings today. It's the first overseas acquisition for Jinhae, South Korea-based STX Shipbuilding.
  • Ma olen soome keele dumbass. Kuid ma kasutaks BLRT poolt seda positiivset fooni IPO tegemiseks ära (nagunii on neil firma juba kingipaberisse pakitud ja lindid ümber pandud). Sektoris on ülevõtmisi ja ühinemisi. Väga hea! Teeme IPO! ;)
  • Selleks korraks siis spekulatsioonid lõppenud kas BLRT tuleb veel see aasta börsile või ei. Täna ilmunud Kroonikas ütleb Berman, et 2008 aastal nad veel börsile ei tule kuna on teatud makromajandus probleeme.
  • Kroonika on kindlasti ka üks tõsiseltvõetav ajakiri. Nagu ka Cosmo, Just ja miks mitte ka Maaja.
    Selge. Tuleb IPOks kogutud säästud ja laenatud raha poes huugama panna, muidu teeb seda inflatsioon!
  • Vahet pole ju , kus sa oma raha huugamist vaatad, kas arveldusarvel, poes või langevates BLRT aktsiahindades.
  • Probleem ongi sellest, et BLRT on tõenäoliselt üks väheseid suuri ettevõtteid mis kahaneva sietarbimise ja krediidiprobleemide taustal jääb konkurentsivõimeliseks ja suudaks ka kasumit kasvatada. Minu hinnangul seda ohtu, et BLRT tambitakse koos turuga mutta ei ole, BLRT lihtsalt on hea ettevõte. Tõenäoliselt ainuke aktsia kus ma tahaks Baltikumis sees olla. Tulemused: BLRT Grupi 9 kuu käive ulatus pea 3,2 miljardini

    BLRT Grupi 9 kuu käive kasvas võrreldes mullu sama perioodiga 26,5 protsenti ehk ligi 3,2 miljardi kroonini, teatas ettevõte.

    Ettevõtte 9 kuu kasum ulatus ligi 455 miljoni kroonini, mida on 32,5 protsenti enam võrreldes mullu sama ajaga. Silmas tuleb pidada, et kasumisse on konsolideeritud Gruppi kuuluvad ühisettevõtted, käibesse aga mitte.

Threads list

Cookies

LHV website uses cookies to provide you with the best user experience. By clicking "I accept", you consent to the use of all cookies. Read more about the principles of using cookies.

pirukas_icon