Haldex (HLDX) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Haldex (HLDX)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Aasta jooksul peaaegu pausideta sujuvalt langenud 40%, viimaste päevade jooksul tõusnud 6%.
    Huvitav, kas firma hakkab jalgu uuesti alla saama! Kas omab keegi ja ehk oskab natuke rohkem antud firma kohta seletust anda?
  • Eeee...mmm...äääää..... äkki viitsid seletada ka teistele, miks Sa seda firmat jälgid, millega nad tegelevad jne jne? Maailmas on kümneid tuhandeid börsifirmasid, kas Sa arvad, et keegi hakkab niisama siin oma aega raiskama, teadmata millega on tegu?
  • aivo33
    Ei, teiste inimeste ajaraiskamisest on asi kaugel. Lootsin teema avamisega, et ehk ON juba siin keegi, kel on kogemusi antud firmaga. Kui pole, siis ...olgu kaugel minust mõte kedagi kiusama hakata.
    Tegu on firmaga, mis toodab rasketehnikale veoautodele ja haagistele jms. erinevaid piduriosasid. Jälgin seda seetõttu, et olles ise lähemalt kirjeldatud tehnka remondivaldkonnaga kokku puutunud ja tean varuosade kättesaadavusest nii mõndagi, peaks visuaalse hinnangu järgselt Haldexil väga hästi minema, kuid mingil põhjusel ei lähe. Tehnika selline südmelähedane valdkond.
    Kuna aga selgus, et pole vist kedagi, kel kogemus Haldexiga, pole hullu, eks saan ise ka pikapeale asjaolud omale selgeks.
  • Minul on küsimus. Kas Haldex on ainult kvaliteetsete piduriosade tootja või ka muud varuosade tootja ning tehnoloogiate looja? Kas ühe väga levinud siduritehnoloogia loonud ja kogu tehnilisele lahendusele nime andnud firma (kuigi UK-s) on kuidagi selle Haldexiga seotud?.

    Aga arutada võib muidugi ainult senikaua, kuni auto.24 foorumisse minema ei peksta.
  • Velikij, kohe tulevad Šheriff ja Deputy näitavad kuuenurkset plekist tähte.:)
    aga haldex on ju rootsi firma ja teeb igasugu vidinaid k.a. neliveosüsteeme (Bugattile jm. teistele VAG autodele näit.) ja samas ka piduri detaile veokitele, ikka sama firma: haldex.com
  • Nujah, deputy jäi ju maha laskmata :(
    Aga minu küsimus oli vaid see, et kas Haldex-siduri väljatöötaja on seesama Haldex või nimekaim. Kasutatakse teda lisaks VAG-grupile edukalt ka GM grupi platvormides.
  • Velikij
    Haldex peaks minu teada olema ikka ilma nimekaimuta. Kusjuures tõepoolest - peale pidurisüsteemide toodab Haldex veel ikka väga paljusid tehnikavidinaid, alustades hüdro- ja kütusepumpadest, lõpetades siduri-pidurividinatega. Valdkond on suhteliselt lai kuid tähtis on teada, et toodetakse erinevaid osasid masinatele. Piduri-ja sidurividinatega on lisaks veel see teema, et kuna suurtel masinatel on just nendel sõlmedel tohutu koormus, on peale autotehasesse tootmise veel päris kõva vahetusvaruosade valmistamine. Paljud asjad neist on sellised, mida teised tootjad B-varuosana ei toodagi, nii et juhul kui transpordifirma tahab oma masinat käigus hoida, tuleb lihtsalt Haldexi toodangut osta. Ja nende osade hinnaklassi pole sõiduautode varuosade hinnaklassiga mõtet võrreldagi. Kallis ja minev kaup.

    Olenevalt juhist auto peal sõltub, kui tihedalt siis pdureid teha on vaja või sidurit vahetada. Elu on näitanud, et rekkamees pole üldjuhul auto omanik ning seetõttu võtab mees masinast kõik, et kilometraaž maksimeerida. On see ju tema laual olev leib. Seetõttu aga tavapäraselt kannatab masin. Mõni hoolikam juht ikka käib vahel mõne tiiru ümber auto, et logisevaid kohti otsida ning suuremat kaost ära hoida, kuid tavapäraselt juhtub ikka, et magamise ja sõiduaja vahele eriti palju hoolivust ei mahu ning lõpebki pidurite-sidurite kärssamisega.

    Piduritega veel see lugu, et kui ikka õigel ajal klotse-katteid ära ei vaheta, võib terve mäng laiali lennata aja tavaliselt lendabki. Kui te teaksite, missugused enamus autosid siin eestis alt välja näevad, väldiksite kõiki teesid, kus võib veomasinaid liikuda. Lohutuseks ütlen, et viimaste aastate majandusõitsenguga on kaasnenud ka üldpildi märgatav paranemine ja vanu ronte ei liigu enam nii palju, kuid ikkagi tasuks silmad lahti hoida kui rekka vastu tuleb. Masin ei pea hunnikusse panemiseks kuigi vana olema. Nagu juba ütlesin, sõltub palju juhist ja sellest, kuidas ta jooksvalt oma masinal silma peal oskab/viitsib hoida.
    Mina nimetaks seda asja nii, et tarbija tekitab ise oma hoolimatuse tõttu vajaduse. Ja lisaks veel see ka, et kõik mis liigub, see kulub. Tegija rekka sõidab aastas vist mingi 500 000.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon