LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

DRYS + UDWunit

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • DRYS otsustas eelmine aasta oma tegevust laiendada ning ostis enamusosaluse Norra firmas Ocean Rig ASA, mis tegeleb ultra sügavates vetes nafta pumpamisega (UDW - Ultra Deep Waters). Tänaseks on ülevõtmine lõpuni viidud.

    DRYS sai ligi võetud puhtalt tema core businessi pärast, mis imo on täna alahinnatud. Ettevõtteid, mis 80% profitmarginiga töötavad, ei leia just palju. Turg tõenäoliselt kardab mahtude vähenemist seoses võimaliku globaalse resessioniga. Samas, nagu varemgi juttu olnud, ei lase laevade defitsiit veel mõnda aega sellel sektoril prahtimise tariifidel ära kukkuda. Samuti ei kujuta sellist olukorda ette kus üldse midagi ei liigutata.
    see selleks.

    Täiendavaks boonuseks on aga UDW unit, mis hiljemalt järgmise aasta aprilliks spinnitakse.
    Ostetud Ocean Rig on 2 UDW laeva, lisaks on tellitud 2 uut puurimislaeva, mida ehitatakse aastaks 2011 ning veel võimalik 2 laeva ostmine. Ülevõetud laevad töötavad päevatariifidega ca. 500k ja üle 600k.
    Kui kõik läheb nagu planeeritud, siis toodab Spinnitav ettevõte aastal 2012 üle 850m EBITDA, mis on 40% rohkem kui tänane DRYS toodab (trailing 593m).
    tariifid on seega piisavalt kõrged, et UDW 6 laevaga on suurem kui DRYS eraldi 40+ laevaga. Loomulikult on aga selliste laevade ostmine ka oluliselt kallim. Nimelt $800m tükk. Ca. sama palju maksti ka Ocean Rig'i ehk 2 laeva eest - 1.6b.
    DRYS'i poolt spinnitav ettevõte saab olema pure UDW Drilling play.

    DRYS + UDW väärtus kombineerituna aastaks 2012 võiks olla vähemalt 9-10b, mis on tänase DRYS väärtusest (3.2b) 3x kõrgem.
    See teeb pikaajaliseks tootluseks, 4a perspektiivis, ca. 30% aastas.
  • ahjaa, tahtsin madis43 siia kutsuda
    ehk oskad midagi UDW drillingu kohta rääkida ?
    see paistab olevat suhteliselt eksploorimata võimalustega valdkond, üks Ocean Rigi laevadest pidi olema one of a kind
    sellised laevad peaks suutma pumbata naftat maardlatest, kuhu varem keegi ligi ei pääsenud
  • Kui sügav on ultra sügav? Kas vägaväga sügav?
  • võibolla hoopis vägavägaväga sügav
    see on hea küsimus
  • Leiv Eiriksson 7000 jalga
    Eirik Raude 10000 jalga
    need siis laevade nimed
  • Nagu boa pikkust võib mõõta papagoides, nii võib vee sügavust mõõta ka conzalestes (ehk siis sõltub kui pikk poiss oled) ;)

    Aga ega ultra deep water väga üheselt määratletud olegi tööstusharu sees:
    Näiteks kohati nimetatakse Brasiilia rannikul 1900 m veel deep wateriks, samas on Arktilistes vetes nimetatud 1500 m ultra deep water..
  • nendele kes jalgades ja varvastes arvutada ei oska:
    vastavalt 2100m ja 3000m

    seega need sügavused kvalifitseeruvad igal juhul "Ultra Deep"?
  • speedy, kas tahad drys-i põhja lasta???
  • sa pead silmas minu sitta track recordit?
    kohe tuleb valge neeger ja hakkab shortima ;)
  • speedy, alles panin tähele seda teemat. Pikemalt järgi vaatamata on süvavete puurimine vägagi perspektiivikas ala igal juhul kui nafta üle 60 on. Parimad diilid olid mõni kuu tagasi kui sai seda teemat veidi pealiskaudselt vaadatud nii 600 - 750K päevas UDW puhul. Samas tegu samasuguse commodity värgiga nagu laevad isegi. Täpsemalt ei tea kui palju uusi puurlaevu tulemas on, aga nende ehitamine võtab ka nii 3-4 aastat tellimusest ja järjekorda vahele saamine pidi ka pingeline olema. Puurlaevade hinnad sõltuvadki laevade tootmisest ja uute võimalike süvaveemaardlate leidmisest. St kui leitakse mõni perspektiivikam Brasiilia ranniku taoline plats võivad rigide hinnad vabalt ka üle milli päevas lennata. HInnad võivad väga volatiilsed olla, aga praegu kõhutundelt pakuks, et allapoole ruum (laevade rendil) võiks küllaltki piiratud olla. Nafta puhul on põhiline koht, kust uut tootmist otsitakse hetkel vee all ja järjast sügavamale läheb. Mingitel andmetel pidi isegi nii 80% UDW'dest Brasiilias olema. Nii et situatsioon on tight. Positiivseks katalüsaatoriks võiksid olla positiivsed arengud USA rannikul ja ehk mujalgi, samuti orkaanid ja muud asjad, mis võivad olemasolevaid puurtorne kahjustada, nafta hinna püsimine üle 100 pikemalt, nafta hinna tõus muidugi teiste hulgas. Negatiivseks oleks nafta langus alla 60, puurlaevade liiga suur juurdetulek, kulud kasv koos igasuguste natsionaliseerimisvormidega ja näiteks tähelepanu nihkumine süvaveelt naftaliivade poole. Muidu aga soovitaks vaadata selle koha pealt RIGi, NE, PDE ja teiste sektori ettevõtete nägemust, saab parema pildi, nende IR sektsioon on tihti suureks abiks.
  • mõnes mõttes on DRYS ennast ise hedgenud nafta kõikumiste vastu
    nafta kukkumine on soodne laevandussektorile, nafta tõusmine jällegi naftapuurimisele
    enne spinnimist nagu nulliks naftariski ära

    üks asi mis on DRYSi puhul positiivne, et nad on hakanud samuti fikseeritud tariifidega laevu prahtima
    2009-2011 on 14 laeva fikseeritud lepingutega kaetud 246m aastas
    siiani on neid kutsutud kauboideks, kes spot marketil "gamblivad". Selline lüke muudab äri paremini ennustatavaks ning vähendab loodetavasti ka volatiilsust aktsias. Lisaks pakub kaitset juhuks kui mingil põhjusel peaks tariifid liialt langema.
    Tahaks näha veel selliseid lükkeid lähemas tulevikus. Hetkel on soodne aeg tariifide fikseerimiseks.
  • Nyyd on hoopis sihuke huvitav asi et viimane liigutus mida ma enne puhkama jäämist tegin oli pikk drys, so far not so good, aga siht 100 bucksi 2 nädala pärast kehtib veel :)
  • selline killuke:
    EW YORK (AP) -- A Jefferies & Co. analyst raised his full-year earnings predictions for several drybulk shippers Monday, saying robust demand for iron ore, coal and grain should drive up rates for ships that carry the commodities.
    Douglas J. Mavrinac said while drybulk shipping rates on the spot, or unchartered, market were in line with his expectations in the second quarter, he predicts they will increase "significantly" in the last two quarters of the year.
    Mavrinac said that upcoming iron ore price negotiations with Chinese steel makers should lead to restocking, which will keep drybulk ships in high demand. Iron ore capacity additions in the second half of this year will also help the drybulk market, he said.
    U.S. grain shipments should boost demand for ships as well, he said, especially as the fall harvest season approaches.
    Furthermore, demand remains peaked for coal in both power generation and steel making, Mavrinac said.
    With these factors, combined with delays in drybulk ship deliveries, Mavrinac predicts that demand will outpace supply in the market through at least next year.

    DRYS muidu müüb alla tõenäolislt selle pärast, et BDI langemas, juba mõnda aega
    tundub, et turg ikka väga lühinägelikult läheneb asjadele (imho). kui suurt pilti vaadata, siis oleme ikkagi väga kõrgel tasemel tariifidega, vaadates ajaloolist tausta. kui BDI alla 5000 langeb, siis tuleks muretsema hakata, sellest ülevalpool kühveldavad shipperid 50-80% profit marginiga pappi kokku.

    aga BDI languse kohta on mul oma teooria. Hiina olümpiamängud.
    Tehastel on elektri kasutusel piirangud peal ning tootmine häiritud. Bekingi ümbruses on näiteks tehaseid suletud OM ajaks.
    mujal jagatakse 3-4 päeva nädalas, seda üritatakse kompenseerida ületundide ja öö tööga.
    BDI langeb kuni see pull seal lõppeb ning enne seda ei toimu ka ülalmainitud läbirääkimisi, või siis enne OM'i lõppevad, sest praegu on Hiina tootjatel edge, nad nagunii ei saa praegu kaupa piisavalt tellida.

    selle peale peaks vist välja käima idee, osta DRYS OM'i ajal või enne lõppu, siis peaks stock madalaimas seisus olema
    (ma võin ka eksida)
  • DRYS peksti vahepeal korralikult alla tänu commoditite hindade langusele, ka BDI liigub järjest allapoole - seotud teema
    (+olümpiamängud ? näiteks lõppesid mängudega seotud infrastruktuuride investeeringud, raadios räägivad mängude hinnaks $40b, lisaks vähendatud tootmisvõimsused piirkonniti mängude ajaks, see kõik peaks siiski asju mõjutama)
    täna toetavad tugevad tulemused paarilt shipperilt (mis ei tohiks küll mingi üllatus olla) ning DRYS'i puhul ka RIG'i tulemused.
    ei pidanud kiusatusele vastu ning eile sai 66 juurest juurde võetud, hind lihtsalt niii niii odav
    soovunelm on tegelt, et olümpiamängude mõte töötab ja saab järgmise nädala lõpus veel juurde võtta
  • paistab, et põhi tehti juba ära ning 65 jäi pidama, tulemuste ootuses on hakatud varakult ostma
    lisaks tegi BDI korraliku turnaroundi
    kolmas osa jäi juurde võtmata, aga olgu
  • kasutasin tänast nõrkust ära ning lisasin 75 pealt
    nüüd ports koos
    jääme tulemusi ootama
  • Earnings Release: Thursday August 21, After market
  • hästi arvan

    DRYS'l oleks nagu 1 business segment juures, laevade müügist genereeritakse pidevalt täiendavaid tulusid
    excluding laevade müük on net väiksem kui paljud ootasid, kuid vaadame kust lisakulud on tulnud:
    interest expence +13m = 0.31 aktsia kohta
    stockbased compensation 12.1m = 0.28 aktsia kohta (mis peaks ühekordse iseloomuga olema?)
    ilma nendeta oleks net võinud olla 4.2 aktsia kohta

    mis mulle väga meeldib (mida ma ka ootasin):
    Our exposure to the spot market continues to prove very beneficial for our Company as we have been able to take advantage of the record freight rates. At the same time, by also gradually securing 68.5% of our fleet under time charters for the remainder of 2008, 55% for 2009, 49.7% for 2010 and 46.7% for 2011 we have locked in sizeable cash flows which enhance the visibility and stability of our earnings for the longer term.

    see stabiliseerib rahavooge, lisab ennustatavust ning loodetavasti vähendab ka volatiilsust aktsias

    anyway, 7.1$ aktsia kohta teenida on 7.1$ aktsia kohta, olenamata sellest kust need tulud tulevad
  • DryShips (DRYS) said late Thursday that second-quarter net income rose to $299.8 million, or $7.10 a share, from $110.8 million, or $3.12 a share, with revenue more than doubling to $302.7 million. Profit was boosted by a $3.21 a share gain on selling three vessels and a 29 cents a share gain on the valuation of interest-rate swaps. Its adjusted earnings of $3.60 a share was below FactSet compiled analyst estimates of $4.63 a share.

    Aktsia lõpetas päeva -0.6% languses $73.40 tasemel ja järelturul müüdi aktsia $70.50 peale. Ei usu eriti, et aktsia täna ära kukub, esmane reageering võib olla petlik. Tasuks hoida radaril, sest mõlemale poole on võimalus suureks liikumiseks.
  • kas analüütikute estimated ei sisalda vesselite müüki ?
    100m eest vesselite müüki plaaniti 2Q sisse juba 1Q raportis

  • DRYS on regulaarselt laevadega "kaubelnud" 3 aastat ning iga aasta sellega täiendavaid tulusid teeninud
    2008 plaanitud teenida laevade müügist kokku 285m ja 2009 100m
    seda liini kavatsetakse aktiivselt ka jätkata
    päris huvitavaid tulusid ignoreeritakse imho

  • conf. call:
    "Taking a look at the Baltic Dry Index or BDI we can see from the dark blue lines representing 2008 that the market has reached historic highs earlier this year. The seasonal slowdown we are witnessing these days is expected to reverse as China comes back from the Olympics and demand picks up again. We expect the tight supply and demand balance and the continued strong input of iron ore and coal into Southeast Asia and particularly China to continue for the balance of the year."

    Jeffries & Co:
    "I just have a few questions for you and actually the first couple we are going to relate to the Ocean Rig transaction because it looks like you dry bulk shipping business actually did better than we were thinking, so everything looks great there."
    (Jeffries on ka kõige kõrgema targetiga väljas - 160$, viidates spin-off'ile)
    Spin-off'i schedule on hiljemalt märts 2009, kuid nii ruttu kui võimalik, sõltub paberimajandusest, auditoritest ja lawyer'itest.

    Pontis Capital Management:
    "And what is your best thought in terms of when the market might be in balance when ships will be much more available and the market might take a bit of a hit in terms of day rate?"
    George Economou:
    "Well I think you will see that in 2010 and 2011 and that will give the time when older vessels will be scrapped that will create new opportunities for people that have their firm balances to come again into the market and expand their companies."

    enamus küsimusi oli spin-offiga seotud

    vaatame, mida uus nädal toob. analüütikud pole oma sõna veel öelnud.
  • DRYS: Cantor Fitzgerald reits Buy
    Lowering price tgt to $117 based on current spot rate environment - Cantor (73.40 )
    Cantor is lowering their price tgt on DRYS to $117 from $123 based on a 8.0x multiple to their new 2009 EBITDA ests of $945 mln. Firm notes that DRYS reported Q2 operating EPS of $4.18, roughly in-line with their ests of $4.20, but below consensus of $4.57. Firm is lowering their ests primarily as a result of new charter contracts, but highlights that the co has significantly reduced their earnings volatility.

    üks põhjus, miks core eps ootustele alla jäi võibki olla seotud tariifide fikseerimisega - fikseeritud tariifid ongi spot'ist madalamad kuid kindlustavad stabiilsed vood pikemaks ajaks ette. nagu varem olen öelnud, see igal juhul positiivne areng.
  • speedy

    ehk kommenteerid viimaste päevade kukkumist?ning kas oled positsiooni täiendamas või on soovitud kogus juba portfellis?
  • ei ole aega olnud jälgida, olen palju offline praegu

    võtmesõnadeks oleks:
    - tooraine hindade langus
    - BDI 5% kukkumine
    - kartus globaalse jahenemise ees

    vastukaaluks tasuks vaadata:
    - laevade supply defitsiidis ning ei pruugi nii pea jalgu alla seada, kuna credit crunch ei lase uusi laevu finantseerida, on olnud canceldamisi
    - DRYS'i tariifide fikseerimine
    ülejäänud 2008 68%
    2009 55%
    2010 50%
    2011 47% käibest on ette fikseeritud (doing the math is easy from here)

    ise piisavalt sees ja hoian
    kauplemiseks võetud täiendav kogus stoppis välja
  • DRYS on korralikult peksa saanud
    BDI on rämedalt kukkunud väga lühikese aja jooksul
    lisame kompotti ka unwindingut, fears of global resession't ning commodity'te langust

    kokkuvõttes buying oppy, imho
  • mis seal siis nii uskumatut oleks? pikemat ajahorisonti arvestades hea äri hea hinnaga
  • Lihtsalt oleks stop-lossi kasutanud. 35% miinuses istuda oleks suhteliselt mõttetu ju. Üks asi on pikk ajahorisont, teine on raha põletamine/minemaviskamine. Graafikultki näha, et kevadel käis aktsia 48 usd peal. Ei tea küll, mis hinna pealt speedy sisenes, aga arvan, et ca 65 $, ja sealt alla sõita praegusele tasemele on juba valus.
    Ei usu, et pikalt miinuses olemine ja lõpuks marginaalse kasumiga väljumine oleks hea äri hea hinnaga arvestades stop-lossi kasutamisest saadavat kasu.
  • ma saan aru viru et sa kasutad stop-lossi ja oled aasta ytd korralikus kasumis?
  • No nii suureks pole ma ühtegi lossi aktsiaga lasknud tõesti.
  • vaatan aina uuesti ja uuesti aga ei loe kuidagi välja et minu küsimus oleks kõlanud "kas sa oled mõne üksikaktsiaga sama suure lossi saanud?" vaid midagi muud
  • No ütleme siis nii, nagu sinu kõrvadele meeldib kuulda: kasutan stop-lossi kui vaja ning olen ytd kasumis.
  • kuni tänaseni tundus drys veel ok
    kuid nüüd tõmmati aktsionäridele kott pähe ning Georg taob veel saapaga näkku ka (eesti keeles võib vast öelda, et Georg tegi Tallinkit)
    pohhui valuatsioon, pohhui spinnoff
    visake nahhui see aktsia
  • Mis sulle speedy täpsemalt ei meeldinud? Kas laevade eest makstav hind, see et onu georg oma jura kõik drysi kaela sokutas, george kohustuste ülevõtmine, pikk laevade kättesaamise tähtaeg või lihtsalt põhimõte?
  • hämmastav kukkumine igatahes... kuu aega tagasi oli alla 75$ jube odav hind veel
  • mulle ei meeldi see, et Georg oma laevad kõik drysile maha müüb. siit on raske leida aktsionäride huvidele vastavat seletust.
    hetkel on keerulised ajad ning konservatiivne ettevõtja, kui tal ei oleks teistpidiseid huvisid, poleks elus sellist tehingut teinud.
    mulle ei meeldi see, et drys võlakoorem suureneb veelgi, see on juba niigi viimase piiri peale tõmmatud.
    ja mulle ei meeldi täiendav emissioon, mis 30% ulatuses aktsiat diluudib

    halvima stsenaariumi korral juhtub see, mida georg on juba ühe korra edukalt teinud - jätnud aktsionärid pika ninaga ning ise puhtalt välja tulnud. see mees ei ole muutunud vaid on puhtatõuline kapitalist/egoist
  • 07.10 tuli ka üks tgt cut 117 -> 48
    see näitab ilmekalt, mida selline liigutus kokkuvõttes tähendab

    üks asi, mis mind juba varem häirima hakkas, oli BDI nii räige kukkumine,
    see oli natuke ootamatu ning näitab, et nõudlusega ei ole hetkel kõik päris korras
    kui siit taastumist ikkagi ei toimu, siis sellise võlakoorma all saab neil raske olema
  • DRYS avaneb täna korraliku gapiga, eelturul hind juba 23$
  • DryShips Inc may not be able to raise enough money to pay off loan commitments if low charter rates continue. It added that it may sell as much as 25 million shares from time to time to help raise capital.
    "We cannot be assured that the proceeds will be sufficient to satisfy our capital and operating needs and enable us to remain in compliance with our debt covenants. It may then need to sell ships and our ability to continue to conduct our business would be impaired.''
    DryShips had USD 2.9 billion in debt at the end of the third quarter.
  • Täna rallitakse tõsiselt allapoole...
  • Küll üsna vana info aga ...
    DryShips Inc. announced that it has entered into an agreement to acquire the remaining 25% of the total issued and outstanding capital stock of Primelead Shareholders Inc. Upon closing of this transaction, Primelead will become a wholly owned subsidiary of the Company. The consideration to be paid for the 25% interest in Primelead consists of a one-time $50.0 million cash payment on closing of the transaction, and the issuance of $280.0 million face value of convertible preferred stock (Preferred Stock). The Preferred Stock, which carries normal voting rights, will mandatorily convert into common shares of DryShips at a 27.5% premium to the established DryShips common share price of $5.36 per share. The Preferred Stock will mandatorily convert into common shares of DryShips in four equal increments that correspond to the contractual delivery of the four newbuilding drillships. The Preferred Stock bears a 6.75% per annum cumulative dividend payable in additional shares of Preferred Stock. The Preferred Stock can also be converted at any time by the holders at 42.9% premium to the established DryShips common share price of the $5.36 per share.


    DRYS on endiselt püsinud väga madalal ning hoolimata tugevast üldisest tõusust.
    Kas keegi on vahepealset aktsia tegevust jälginud ka ning oskab mõningaid huvitavaid mõtteid/ideed välja tuua?

Teemade nimekirja