LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Kiirmood - Inditex, H&M, Fast Retailing jt

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Tegu huvitava sektoriga, kus võib leiduda ka raskematel aegadel kasvuvõimalusi. Sektori kaks suurimat ettevõtet on Inditex (Zara) ja H&M. Huvitav on ka Jaapani ettevõte Fast Retailing (Uniqlo), mis üritab agressiivselt väljapoole Jaapani laieneda.

    Kiire ülevaade kolmest ettevõttest:

    Inditexil on 5400 poodi rohkem kui 81 riigis. Zara brändist saadakse 64% tuludest. Lisaks on veel Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear, Stradivarius brändid. Rõivastest valmistakse 49% lähedalolevates riikides (Hispaania, Portugal, Maroko) ja 35% Aasias.

    H&Mil on 2300 poodi rohkem kui 43 riigis. H&M bränd on keskmes. 75% rõivastest toodetakse Aasias.

    Fast Retailing tegutseb 843 poega (181 väljaspool Jaapanit). Uniqlo bränd annab 85% tuludest. Teised brändid on Therory, Comptoir des Contoniers, Princess tam.tam, g.u. Rõivaid toodetakse Hiinas. Tegevjuht on Tadashi Yanai, kellel kuulub 27% ettevõttest.

    Võrdlev tabel*:

    *FY lõppevad vastavalt H&M 11, 2012, Inditex 01.2013 ja Fast Retailing 08.2012.

    Tulud regioonide lõikes*:

    *Inditex FY1H11, H&M FY3Q11 ja Fast Retailing FY11

    Inditex ja H&M saavad enamuse tulude Euroopast. Siiani regiooni kehv makromajandus tuludele suurt tagasilööki ei ole andnud. Samas eelmise aasta lõpus hoogustus jaemüügi langus, mis on nähtav ka kiirmoe müüginumbrites. Nt Inditexi võrreldavate müügitulude kasv on kukkunud 2% yoy peale, mis on madalam varasemast ca 5% yoy kasvust. H&M võrreldavad tulud on juba negatiivsed. Fast Retailing näitab korralikku tulude langust Jaapanis, samas mujal maailmas tulud kasvavad.

    Laienemisplaanid on kõigil kolmel eelkõige Aasia suunal. Inditex toob lisaks Aasiale esile ka suured laienemisplaanid Euroopas. H&M panustab ka USA turule.

    Aasias on kõige suuremad panused tehtud Hiinale, kus rõivaste müük per capita on viimaste aastatega mitmekordistunud. Inditex on Hiinas suurim tegija. Eelmisel aastal avas Inditex Hiinas 79 uut poodi. H&M plaanib sellel aastal siseneda Indoneesia ja Tai turule. Fast Retailing ootab kiireimat kasvu samuti just Hiinas.

    Kasumimarginaalid on sektoris kõige paremad Inditexil ja H&Mil. Viimase ärikasumimarginaal on aga viimaste kvartaliteaga 17,5% juurde kukkunud. Ilmselt tehakse palju allahindlusi ja rõhutakse rohkem mahtude kasvule. Inditexi kasumimarginaal püsib stabiilsem (ca 21%). Fast Retailing tegutseb madalamate marginaalidega (ca 14%).

    Marginaalide seisukohast on positiivne, et puuvilla hind on aasta algusest rohkem kui poole võrra allapoole kukkunud. Kuna Inditex toodab enamus riietest Euroopas, siis puudub palgatõusust tulenev surve marginaalidele. H&M ja Fast Retailing toodavad aga Aasias, kus palgakasvu järsk tõus survestab ilmselt rohkem marginaale.



    Valuatsioon on sektoris krõbe. Nii Inditexi, H&Mi kui ka Fast Retailingi eest tuleb välja käia umbes 20x kasumit. Fast Retailing plaanib 2015a EPSi kahekordistada. Inditexilt ja H&Milt oodatakse 2015a umbes 50% kasumikasvu. P/B on kõrgeim H&Mil (8), kellel on ka ROE kõrgeim (40%). Inditex kaupleb 5x raamatupidamislikku väärtus, koos 28% ROEga. Fast Retailing P/B on 4x ja ROE 20%.



    Riskide puhul peaks jälgima, kuidas eelmise aasta lõpus hoogustunud majanduslangus Euroopa tulusid mõjutab. Nt Inditexi varud olid 3Q seisuga 25% suuremad võrreldes aastatagusega (soojad ilmad sügisel võivad siin rolli mängida). Samuti on igal ettevõttel valuutakursi kõikumisest tulenevad riskid. Ebaõnnestuda võidakse ka laienemisel, mis on ilmselt Fast Retailingi suurim risk.

    Endale tundub esmapilgul kolmest kõige huvitavam Inditexi aktsia, mida oleks võinud muidugi 10a tagasi osta. Samas näib ettevõttel veel küllaga laienemisruumi. Lisaks olemasolevate ja uute poodide müügitulude kasvule omab potentsiaali ka online-poodide avamine, mida on hiljuti mitmel pool maailmas tehtud.

    Fast Retailing oleks väga huvitav, kui nende laienemisplaanid realiseeruks. Samas korra on juba mujale maailmasse laienedes vastu näppe saadud ja võib-olla on ka seekord ettevõtte liialt optimistlik muu maailma tulude kasvu suhtes.
  • Siit saab pikemalt lugeda, kuidas Fast Retailingule kuuluv Uniqlo bränd populaarsust kogub. Täitsa huvitav, kuidas nt müüjad kasutavad poodides Jaapanile omaseid kombeid - võtavad ja ulatavad kaarte kahekäega, vaadates kliendile silma jms.

    http://nymag.com/fashion/features/65898/

    Võrreldes H&Mi ja Zaraga on Uniqlo rõivastel vähem stiile, kuid parem kvaliteet.

    “We have much fewer styles,” says Odake, “especially when you compare us with companies like H&M or Topshop or Zara. That’s the secret of why we can get better quality. We try to consolidate the fabric buys as much as possible. H&M sales are bigger, but we have bigger orders. We take huge quantities, and we have negotiation power.”
  • Uniqlo tegutseb ka New Yorki kuulsa poodlemise tänava Viiendal Avenüü suurimal ja kallimal müügipinnal - siit saab näha videot.
  • H&M teatas täna kvartalitulemused (sept-nov):



    Kasum aktsia kohta vastas konsensuse ootusele. Negatiivne üllatus oli marginaalide vähenemine, mis viitab ilmselt allahindlustele.

    H&Mi viimate kuude müüginumbrid on tugevad. Detsembris kasvasid müügitulud 13%. Võrreldavad müügituru suurenesid 4%. See on küll konsensuse poolt oodatust 2x parem, kuid jällegi jääb üles küsimärk, mil määral suurendas H&M jõulumüüki allahindluste abil?

    Aktsia reageeris tulemustele 1,6% tõusuga ja kaupleb 228 SEKi juures.
  • Fast Retailing'u aktsia kukkus tulemuste peale täna ca 10%, kuna tulevikuprognoosid olid oodatust nõrgemad (selle aasta kasumiprognoos langetati 84,5 miljardi jeeni peale vs analüütikute ootus 87,5 miljardit jeeni). Väidetavalt jäi tulemus Hiinas, Lõuna-Koreas, UK’s ja USAs alla firma enda eesmärkidele. Q4’12 vs Q4’11 oli müügitulu kasv firmas +10,0%. Võrdluseks Q3’12 vs Q3’11 oli kasv +12,0% ja Q2’12 vs Q2’11 oli kasv +22,5%. Seega vahepealne väga kiire kasv on vähemasti praegu aeglustumas.



    UBS reageeris tulemustele kiiresti ja jõuliselt, langetades oma soovituse neutraalse pealt ’müü’ peale.
  • Inditexi esimese poolaasta müügitulu oodatust parem, EBITDA ootuspärane

    • 1H rev. EU8.1b, est. EU8.07b (+6% YoY; +10% ex currency)
    • 1H Ebitda EU1.62b, est. EU1.62b
    • Inditex 1H net EU928m, est. EU909.8m (951m in 2013H1)
    • 1H gross margin 57.6%, est. 58%
    • To distribute EU0.242 div p/shr Nov. 3
    • Sales in-store, online rose 10% Aug. 1 to Sept. 12

    • Online sales program on track for 2014

Teemade nimekirja