Oriflame Cosmetics
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
LHV investeerimiskoosolekutel jookseb igapäevaselt läbi palju mõtteid ja ettevõtteid. Et see materjal niisama arvuti kettale istuma ei jääks, tahaks jagada seda ka finantsportaali kasutajatega ning sellega tekitada võib-olla täiendavat mõttevahetust ning arutelu. Kindlasti ei tähenda, et kõik ettevõtted, mida siin foorumites välja toome, väärivad kohest ostmist. Pigem on need pärast põgusat analüüsi teatud põhjustel meile endile silma jäänud ja vääriksid radaril hoidmist.
Üks nendest on näiteks Oriflame Cosmetics, mis on Rootsi päritulu loodusliku kosmeetika tootja, tegutsedes rohkem kui 60s riigis. Nende ärimudel põhineb võrkturundusel ja seega paljuski sõltuv konsultantide arvust (ca 3,5 mln) ja nende produktiivsusest.
Müügitulu ja EBITi georaafiline jaotus
90% müügist pärineb arenevatelt turgudelt. Suur osa firma kuludest on eurodes (tootmine, disain, reklaamindus), kuid müük toimub peamiselt riikides väljaspool euroala. Põhiliseks valuutariskiks on rubla ja Ukraina grivna.
Märkused
Q3 numbrid tulid veidi alla konsensuse ootuse, kuid Venemaa (peamine turg) oli selgelt underperfomimas (CIS ja Baltics käive kolmandas kvartalis -11%) ning seetõttu otsustati alandada kogu aasta väljavaadet. Kulude poolt on suudetud konservatiivsemaks muuta, tänu sellele ärikasumimarginaal hoopis paranes kolmandas kvartalis aastaga 12,6% pealt 15% peale. Edasimüüjate värbamise protsess pole sujunud edukalt (Q3 sales force -2%, CIS tervelt -9%), kuna Avon pidas parasjagu oma 125. sünnipäeva ning kataloogi tooted ei läinud hästi peale. Juhtkond lubas konsultantide võrgu taastamiseks tööd teha, ent stabiliseerimine võib võtta aega kuni 2012.a teise kvartalini. Nende uudiste saatel on aktsia viimasel ajal kõvasti pihta saanud. Positiivsest küljest on juhtkonna 3 liiget detsembris käinud aktsiaid ostmas (ligikaudu 100 000tk) lisaks varasemale 430 000 aktsia positsioonile.
Alloleval joonisel on hästi näha, kui arenevate turgude valuutad odavnevad euro suhtes (2008-2009.kriisi ajal ning ka 2011.a), tekib üsna drastiline vahe müügikasvus, kui võrrelda eurodes ja kohalikus valuutas.
Teine oluline trend, mis tuleb allolevalt Deutsche Banki graafikult hästi välja, on konsultantide arvu kasvu pikaajaline aeglustumine ja sellega seoses on ka Oriflame'i käibe kasv kokku kuivanud, mistõttu on juhtkonna pingutused sales force'i stabiliseerimisel võrdlemisi kriitilised.
Valuatsioon: Arvestades, et viimase viie aasta keskmine ettevaatav P/E on olnud 15x, siis 2012.a 10,8 on soodne ning lisaks torkab silma atraktiivne 6%ne dividendimäär. Kuid võttes arvesse, et Oriflame on varasemalt kaubelnud 8-10x ettevaatavat kasumit, ei ole aktsia edasine langus välistatud. Võtmetähtsusega saavad olema Q1 ja Q2 numbrid....kui konsultantide arvu suudetakse uuesti kasvama panna, siis soodne valuatsioon muudaks aktsia H2 osas üsna huvitavaks.