LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Finantstehingute maks

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • http://www.ap3.ee/article/2012/10/9/ligi-me-ei-rutta-tootama-et-see-maks-tuleb

    Ma saan aru, et Eesti lihtsalt osaleb kuna Ligi tunneb, et selles pääsu anyway pole. Huvitav on näha, mis sellest maksust siis kujuneb, kas läheb lihtsalt eelarvetäiteks või antakse ka mingi sihtotstarve.
  • Eesti kombe kohasel:
    euroopas 1%
    eestis 4,5%
    Kuna euliit käskis!
  • Viimane Tallinna börsi kirstunael
  • "Rahandusminister Jürgen Ligi ütles, et finantstehingute maksu osas on Eesti praeguseks teinud vaid avalduse valmisolekust koostööd teha, ei enamat."
  • juured
    "Rahandusminister Jürgen Ligi ütles, et finantstehingute maksu osas on Eesti praeguseks teinud vaid avalduse valmisolekust koostööd teha, ei enamat."


    ECOFIN pressiteatest (http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/ecofin/132771.pdf) leiame sellise jutu:

    The Council was informed that 11 member states had either already submitted requests to the Commission for a proposal to introduce a financial transaction tax via enhanced cooperation (Belgium, Germany, Greece, France, Austria, Portugal and Slovenia), or were planning to do so shortly (Estonia, Spain, Italy and Slovakia).


    Mina oma lolli aruga loen siit välja, et Eesti on andnud lubaduse esitada lähiajal ECOFIN-ile taotlus finantstehingute maksu sisse viimise eelnõu algatamiseks.
  • eriti rumal kui eesti läänemere põhjaregioonis selle ainsana vastu võtab..
  • kus see Sidekikk on,
    kes lihtsatele kodanikele lahti seletaks, nahuja seda uut koormist jälle vaja on?
    et kuna EU käskis , siis me ka tegime?
    Aga kuna me oleme niiii innukad ja tublid, siis kohe tegime 5 korda suurema kui teistel! Tehke meile nüüd pai!.
  • Ma arvan, et kuna see on nö ühenduse maks siis ta on ikka igal pool võrdne - 0.01% tehingu pealt nagu ma lugesin.

    Oleks selle määramine pankade voli siis pank keeraks küll vindi siin mõnevõrra rohkem peale kui koduturul. Või no rootslased kodus ei peakski võtma seda, kuna Rootsi on justkui vastu.
  • ei-ei thumb nii ei lähe.
    eestis tuleb ikka selline finantstehingute maks, et on tunda.
    näiteks : annad hommikul naisele 50 euri poes käimiseks ja pead kohe 4,5 euri ära maksma maksuametile finantstehingult. ehk siis naisel jääb poes käimiseks 45,5 euri.
  • See milliseks me seda maksu oleme kujutanud, teebki meid ettevaatlikuks. Kui see oleks globaalne või vähemalt üleeuroopaline, siis oleks lihtsam teda heaks kiita.
    Ega meie ei ole ka siin mingid suured initsiaatorid. Me vaatame, mis see plaan olema saab.
    Ei ole karta et me üle määra majandust piiraks, nagunii tuleks see raha kusagilt koguda.
    Mõnes valdkonnas on meil erimeelsused suuremad ja probleemid suuremad. Kui sa vaielda tahad, pead valima teemasid.
    Kui pole väga tugevaid vastuargumente peale selle, et lihtsalt maksu ei taha, siis ei ole see kindlasti õige strateegia välispoliitikas.


    Ligilähedaselt selline kokkuvõte siis. Eesti on selline mugav väike sülekoer, kes ei sirtsuta ja ei urise.
  • Mida see viimane komm näitab? Kõige rohkem seda, et valitsus isegi ei viitsi oma tegemistest teavitada. Meeldivad need või mitte, on iseasi, aga mida vähem räägitakse selget ja tädi Maalile arusaadavat infot, seda rohkem vastalisi tuleb.
  • Ah mis pirisete - kõik on ju sirgjooneliselt kommunikeeritud: see, mida Eesti maksumaksja tahab või ei taha, pole mingi argument. Loeb ainult see, milliseid soove meie kollaborandid Hollande silmadest välja on suutnud lugeda.
  • Tänahommikusest Nordea nupukesest: The Financial Times reports that the UK Financial Services Authority has been quietly relaxing the capital and liquidity rules of banks in an effort to stimulate lending. According to the story, banks would not need to hold any extra capital against the loans made under the so called funding for lending scheme, the core tier ratio of 10% would have been replaced by absolute numbers for core capital on individual banks, while also liquidity rules would have eased so that the liquidity buffer requirement could be met with any asset eligible as collateral at the Bank of England. This is a good illustration that tighter regulation will not be implemented at any cost, if the negative effect to the economy is seen to be too high. Similar pressures to ease on the planned regulation exist also outside the UK, and some easing of the current plans look likely to also take place in some form.
    Keerame kõigepealt pahadele pankadele näitamaks laiadele rahvamassidele, et neist hoolitakse ja kurjus saab karistatud. Ja siis vaikselt teeme nii, et heade tegude tagajärjed oleksid talutavamad.
  • toomas hendrik ilves ‏@IlvesToomas
    FTT & muu kommentaatorile üle jõu käiva Eesti-EL teemade puhul soovitan jälgida: http://gondorikroonika.vm.ee Värskendav: teadmised & sapi puudus.
  • Kas see on nagu VM ametlik veebisait või?
  • "Kolmandaks, kas on mõtet olla vastu millelegi, mis nagunii tuleb? Püüaks pigem asja mõjutada?"

    Võtab hästi kokku meie ametnike suhtumise.
    Kas lp. THI ei tahaks neid talente sealt tagasi kutsuda? Jätaks ainult tõlgid sinna, kes siis korraldusi edastaks?
  • Nojah, võta kõige sügavamalt sisse, tullakse teinekordki. Või oli seal veel midagi?

    Kurat, kui te mu tulu niikuinii maksustate, siis miks te tahate maksustada ka mu kahjumisaamist?

    Rahvale on seda muidugi imelihtne maha müüa. Pangad on vereimejad jms sobalajoba. Lõppkokkuvõttes rullib see maks niikuinii kahele Antsule tehingu mõlemasse otsa. Pangad hakkavad käibes kaotama, mis sunnib neid omapoolselt veel ehk hindu tõstma vms.
  • Isand Neivel võttis asja ikka tabavalt kokku. Ela nagu LOLLIDEMAAL.
    Ka minu mõistus tõrgub ELi uudseid lähenemisi aktsepteerimast. Äkki ma olen lihtsalt vanaks jäänud?
    Võitlus lambipirnide vastu, igasugused napakad maksud, 5% põllumaa sööti jätmise nõue, tolmuimejate võimsuse reglementeerimine jne, jne. See Kreeka tsirkus ja nn "vabatahtlik" võlgade mahakirjutamine.
    Sularaha sul olla ei tohi - võivad olla ainult laenud..Ja Brüsselile tuleb hakata räiget obrokit maksma selle eest, et meil on põlevkivi.
    Siit vaatevinklist ei tundu see üritus just jätkusuutlik olevat.
  • Direktiivi eelnõu ripub üleval juba eelmisest aastast http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52011PC0594:EN:NOT

    Vahepeal on eelnõule veel mitmeid arvamusi tulnud, viimati majandus- ja sotsiaalkomiteelt http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52012AE0818:EN:NOT

    Pre-Lexist saame teada, et finantstehingute maksu on EL nõukogu viimati arutanud 22 juunil http://ec.europa.eu/prelex/detail_dossier_real.cfm?CL=en&DosId=200852

    Tsiteerin:
    The Council held a policy debate on a proposed directive aimed at introducing an EU-wide financial transaction tax (FTT), on the basis of a presidency paper suggesting ways forward on this dossier (introduction of an FTT on a step-by-step basis and examination of alternative means of regulating or taxing the financial sector).

    In the light of the views expressed, the presidency concluded that support for an FTT as proposed by the Commission was not unanimous. It also noted that a significant number of delegations supported the idea of enhanced cooperation, which would allow a limited number of member states to proceed amongst themselves, making use of the EU institutions.

    The presidency noted that formal requirements for enhanced cooperation would have to be met, and that the next steps would be handled by the incoming Cyprus presidency.

    The Commission's proposal for an FTT had already been discussed by the Council in November 2011 and at two subsequent meetings in March.

    Kummalisel kombel oli Brüsseli koridorides Eesti FTTs osalemisest kuulda juba septembri lõpus, Stenbocki majast tulid mõned viited alles sellel nädalal.
  • ACTA puhul oli sama teema, et "ammu tegeleti" aga meie läksime pastakaga ainult alla kirjutama.
    Rahvas söögu heina. Õiged asjad on ainult need mida Ansip and co välja ütlevad ja teiste kallal ainult irvitatakse.
  • Pigem on küsimus, miks meedia ei kirjuta? (ja seetõttu rahvas ei tea)
  • Pigem on küsimus, miks me poolt oleme?
  • Ok. Nüüd pärast siiriuse postitust on mul asi lühidalt selge ja mingeid edasisi küsimusi ei ole. Kui ehk ainult selle kohta, mis on selles protsessis vahepeal toimunud.

    Mind kui kodanikku ja maksumaksjat aga huvitab, miks ma pean sellist infot lugema panga jututoast, mitte peavoolumeedia (üleriigilise levikuga päevalehed, ERR) artiklitest (enne kui hakatakse rääkima, et FTT on hea või paha)? Mulle ei meeldi selline salatsemine.
  • Aina rohkem tekkib mul deja vu tunne. Ma olen seda kõike juba näinud. Kunagi otsustas üks partei. Nüüd on neid 2 parteid kes otsustavad. Tallinnas otsustab mingi keskerakond kuidas eluke inimese jaoks ebamugavamaks muuta ja sulle mutikale koht kätte näidata. Riigi tasandil mingi oravapartei.
    Litreid (maksutõuse, Bus radasid ja mida iganes) tuleb jutti nii palju, et kopp hakkab saama. Idee muidugi on selline enne tehakse, kodaniku asi on täita. Btw, armee on sellise demokraatliku ülesse ehitusega.
    Ime siis, et need arstid streigivad.
  • Siirius, milliseid residente kuidas maksustatkse?
  • FTT idee on maksustada maksu kehtestamises osalevate riikide residentidest pankade tehtud tehinguid. Detailsemat analüüsi pole jõudnud kahjuks teha. Osa FTT kaudu saadavatest tuludest peaks minema EL eelarvesse, osa jääb maksu koguvatele liikmesriikidele. Mida selles skeemis tõhustatud koostöö raames muuta võidakse, on keeruline prognoosida. Otsuse eelnõu tõhustatud koostöö ellukutsumise kohta peaks Komisjon ECOFIN-ile esitama novembri keskpaigas.
  • Kas me saame veidi muuta eestikeelse sõna "ligilähedaselt" tähendust? See võiks edaspidi tähendada olukorda, kus isik on praegu kehtiva rahandusministriga enam-vähem sama meelt.
  • samuti võiks sõna printsipiaalne mugandada antsipiaalseks
    niisiis, kui asi on antsipiaalne ja ligilähedane, siis pole vaja seemneid süüa ja fooliumimütsi pähe panna.
  • igasuguseid makse võib kehtestada, viimasel ajal on seoses selle finantstehingu maksuga muutunud arutelu eriti segaseks.
    tuleks defineerida, milline on selle maksu funktsioon ja nn eesmärk, mida saavutada tahetakse
    kõlanud on erinevad ideed selles osas:
    1. pärsib spekulatsiooni
    2. kuhugile saab midagi koguda, et süsteemset riski maandada
    3. lisamaks finantssektorile, et sissetulekute jaotust muuta ühiskonnas
    nr. 2 on täiesti vale ja eriti veel pangandusliidu juttude taustal(eurotsoonil tervikuna finantspiiranguid pole)
    nr 1 pärsib lõppkokkuvõttes igasugust majandustegevust
    nr 3: sellised maksud, mis maksustavad terve sektori käivet, muudavad teenuse lihtsalt kallimaks

    siin võib veel sadadel erinevatel viisidel neid küsimusi esitada, näiteks, kas meil Eestis oleks kasulik seda toetada, et Euroopaga solidaarne olla ja see viimane küsimus näitab eriti ilmekalt, milline mittefunktsionaalne poliitiline monstrum see EL on. Ma olin kunagi ise EL toetaja ja ühisraha vastane, tänaseks on minust saanud euroskeptik nö täiel rinnal. poliitikuid Brüsselis huvitab nende isiklik heaolu ja karjäär ning see on nii ka meie riigikogus, kuid nn kontrollorgan rahvas on riigikogu tegemistega rohkem kursis. EL on majanduse juhtimise suurem tsentraliseerimine ja rahvusriikide suveräänsus on majanduse juhtimise detsentraliseerimine. Ma näen progressiivsena ELi lagunemist ja arvan, et pikas perspektiivis on see vältimatu niikuinii. Ning minu argument on lihtne: me oleme liiga erinevad prantslastest ja inglastest, et otsustada neile olulisi küsimusi ning vastupidi. Arvan, et ilma monetaarliiduta oleks poliitiline integreerimine vastuvõetavam olnud rahvusriikidele ja EMU on pigem takistuseks selles osas.

  • "Komisjon lubas 10 riigil finantstehingumaksuga edasi minna http://bit.ly/VyYkOD"
    https://twitter.com/E24_ee
  • Riike on siiski 11. Tsitaat täna avaldatud Nõukogu otsuse eelnõu seletuskirjast:
    "Sellistel asjaoludel on üksteist liikmesriiki (Belgia, Saksamaa, Eesti, Kreeka, Hispaania,
    Prantsusmaa, Itaalia, Austria, Portugal, Sloveenia ja Slovakkia) saatnud komisjonile taotluse
    kirjades, mis laekusid 28. septembrist kuni 23. oktoobrini 2012, ning milles märgiti, et nad
    soovivad algatada finantstehingute maksu ühise süsteemi loomise valdkonnas omavahelise
    tõhustatud koostöö ning et komisjon peaks esitama selle kohta nõukogule ettepaneku.
    Kõnealused riigid täpsustasid, et ulatus ja eesmärgid peaksid põhinema komisjoni 2011. aasta
    septembri ettepanekul nõukogu direktiivi kohta, milles käsitletakse finantstehingute maksu
    ühist süsteemi. Viidati ka eelkõige vajadusele hoida ära maksudest kõrvalehoidmist
    võimaldavaid meetmeid, konkurentsimoonutusi ja turu ülekandmist teise jurisdiktsiooni."
    Millist kuupäeva kandis Eesti kiri, ei oska kommenteerida, Riigikogu Euroopa Liidu asjade päevakorras oli teema 22. oktoobril.
  • Soome otsustas välja jääda. Olukord muutumas, eesti (endine nö. onshore maksuparadiisi mainega riik jookseb uut maksu heaks kiitma ja sotsialistlik Soome jääb välja enda riigi ärihuvide kaitseks)
    http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2012/11/30/suomi-ei-lahde-rahoitusmarkkinaveroon-urpilainen-pettyi/201243057/12
  • http://heli.er.ee/uudised/4493567.mp3
    Intervjuu rahandusminister Jürgen Ligiga
    Täna saavad Brüsselis kokku Euroopa Liidu rahandus-ministrid, kes arutavad õhtul euroala ministrite kohtumisel räägitut. Kristi Sobak uuris rahandusminister Jürgen Ligilt, mis täpsemalt täna kõne alla võetakse
  • ERR: ELi riigid said loa finantstehingute maksu kehtestamiseks

    "Finantstehingute maksu peetakse kriisist väljumise oluliseks osaks ning see puudutab näiteks ettevõtete aktsiate, võlakirjade ja teiste rahaturu instrumendide ostmist ja müümist."

    -----------------

    Ei tea mille alusel seda heaks meetmeks peetakse? EC enda impact assessment näeb ju ette reaalset võimalust, et mõju GDP-le on negatiivses pooles suurem kui kasu positiivses osas maksutulude näol. EU FTT ei ole normaalne algatus. Ma ei ole suutnud leida EU enda dokumentidest ja ülejäänud osapoolte kriitikast leida tugevat alust arvamuseks, et see maks lahendab midagi positiivses võtmes ära. Maks on finantssektorile ülimalt kurnav ja finantsturge tapva iseloomuga. Lisaks fundamentaalselt väär. Kui räägitakse, et UK stamp duty on ka ja isegi suurem ja sellel pole erilist mõju, siis see on väär.

    Allikas
    Because the UK tax code provides exemptions from the Stamp Duty Reserve Tax for all financial intermediaries, including market makers, investment banks and other members of the LSE,[81] and due to the strong growth of the contracts for difference (CFD) industry, which provides UK investors with untaxed substitutes for LSE stocks, according to the Oxera (2007) report,[77] more than 70% percent of the total UK stock market volume, including the entire institutional volume remained (in 2005) exempt from the Stamp Duty, in contrast to the common perception of this tax as a "tax on bank transactions" or a "tax on speculation". On the other hand, as much as 40% of the Stamp Duty revenues come from taxing foreign residents,[82] because the tax is "chargeable whether the transaction takes place in the UK or overseas, and whether either party is resident in the UK or not."[80]

    Kokkuvõttes UK FTT on illusioon. Suur osa turuosalisi seda ei maksa. EU FTT aga on disainitud meelega ülimalt kiuslikult sellisena et kõik finantsturgude osalised maksavad seda iga kord kui aktsiad liiguvad. Kaasa arvatud turutegijad, kaasa arvatud maaklerid jne jne. Ma olen täiesti kindel, et kauplemismahtude ärakolimine selle maksu tõttu toimub. Ja õieti teevad, et ära kolivad. EU FTT mõjud ongi väga negatiivsed finantsinstrumentidega kauplemisele.
  • Siis tulebki likviidsemad ja suuremad Tallinna börsil olevad aktsiad Soome või Rootsi börsile viia ja kohalik pood kinni panna, muud mõistlikku lahendust ei näe.
  • hujak ja olemas
    JÄRJEKORDNE MAKS!
    Täiesti fucked up riik!
  • Tehkem http://www.rahvakogu.ee/ -s ettepanek finantstehingute maksustamine ära keelata. :)
  • Tea kui outcry liiga suureks läheb siis nuditakse midagi? Või läheb nagu äpardunud katsega väljapool euroopat lendavaid lennukeid saastemaksuga maksustada...
    http://www.ap3.ee/article/2013/2/14/euroopa-finantstehingute-maks-tekitab-furoori-ule-ilma
    Võib vist oodata euroopa firmade noteerimislainet usas ja mujal.
  • Fiasko: French equities take 25% hit from FTT

    Based on the average of monthly market share figures for the first 11 months the tax has been implemented, compared to the preceding year, France’s share of European equities has slipped 23.4% to 13.11% from 17.12%.

    The Thomson Reuters data has been compiled by Tabb in a report to be published next week and shows a market share high registered in June 2012 of 20.72% will mark a 37.8% decline compared to the estimated 2013 market share value of 12.88%.
  • Huvitav kui palju töökohti Pariisist Londonisse peab ära kolima, et poliitikutel peas kellad helisema hakkaksid?
  • Nemad ju finantssüsteemi tuksi keerasid. Ongi hea, las lähevad, saab võrdsema ja õiglasema majanduse.
  • "Robin Hoodi maks" illegaalne.

    Imposing a financial transaction tax (FTT) in 11 European Union member states would be illegal, according to the bloc's lawyers

    http://www.bbc.co.uk/news/business-24030575


  • Finantstehingute maks kollitab meid jätkuvalt ja Eesti on 11-ne seda toetava riigi sees! Sic! Läti aga on vastu.
    Maris Lauri: Finantstehingute maks areneb Eestile ebameeldivas suunas. 10. november 2014, 13:31
    See on puhtalt Reformierakonna kapsaaed, kuhu see kivi tuleb visata. Tõmbaksin paralleeli Reformirkerakonna ACTA-juhtumiga, kus Reformierakond seda ACTA-t toetas.
  • "Äripäeva küsimusele, miks Eesti seda maksu kehtestamas on, vastas Lauri, et üheltpoolt finantsriskide maandamiseks ja finantssektori kontrolli all hoidmiseks. Teisalt on see poliitiline küsimus – Eesti soov töötada koos teiste riikidega."
    Teeme maksu, et olla popp ja noortepärane?
  • Aasta pärast tuleb siis Riiga elama kolida. Ja reformarid lõpuks avastavad, et raha laekub sellest maksust veel vähem kui Tallinna paadimaksust.
  • Pigem on või peaks olema see nii, et kui osaleda finantstehingute maksu väljatöötavate riikide blokis, siis on võimalik mingil määral selle maksu olemuslikku iseloomu ja kehtestamist endale sobivamas suunas lükata või tõmmata. Saab mingilgi udusel määral selle maksu kujundamisel kaasa rääkida, et lõpptulemus vähegi seeditav oleks. Samas sellest 11-paarisaerupaadist peaks saama alati välja astuda, kui on näha, et kokkulepitav lõpujoon ei ole ligilähedaseltki seal, kus meile sobiks.
  • Enne kui hakata maskustamist endale sobivas suunas mõjutama võiks kasvõi hetkeks mõelda, et mis see meile sobiv suund siis on? Olematu aktsiaturu täielik likvideerimine nii nagu on juhtunud võlakirjaturuga? Jõukamate inimeste minema peletamine?
  • Viimane asi on juba tehtud asjade nimekirjas.
  • Hei.

    Kuidas see maks päevakauplejatele mõjub, kes tegutsevad USA turgudel ja kasutavad võimendusi ?

Teemade nimekirja