Augmented Reality ja Virtual Reality - uus reaalsus - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Augmented Reality ja Virtual Reality - uus reaalsus

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Kuidas me oma sallimatust Pokemon Go vastu ka ei väljendaks või maha ei suruks, tuleb meil ilmselt uue ajastuga harjuma hakata. Kui FB ja Sony on teavitanud oma VR seadmetest, siis Tim Cook (Apple) näeb ARis (augmented reality) tohutut potentsiaali.

    Panen siia mõned jõulisemad liigutused lähiminevikust (kokkuvõte Investopedia 2015.a artikli põhjal). Selge see, et gigantide investeeringud ei ole asjata raha maha viskamine.

    In March 2014 Facebook, Inc. (FB) acquired virtual reality startup Oculus VR for $2 billion.

    Sony Corporation (SNE) is poised to launch PlayStation VR (originally dubbed “Project Morpheus”) in the first half of 2016

    Google Cardboard is an open-source virtual reality platform. Google led a $542-million investment in augmented reality (AR) startup Magic Leap.

    In April 2015, GoPro Inc. (GPRO) announced that it acquired French virtual reality startup Kolor

    Intel and Razer, a maker of gaming related products, have collaborated to create a VR-enabled camera using RealSense

    Microsoft Corp. (MSFT) HoloLens is an augmented reality device that overlays high-definition holograms in your field of vision.

    In 2013, Apple bought PrimeSense, a leader in 3D-sensor technology, for $345 million. In May 2015 Apple acquired augmented reality startup Metaio.

    Qualcomm participated in the $542 million investment in Magic Leap that was led by Google.

    Walt Disney Co. (DIS), along with Evolution Media Partners and China Media Capital (CMC), led a $65 million series C round of funding to Jaunt, a cinematic VR startup.

    In May of 2015 Oculus recommended using a Nvidia GeForce GTX 970 or higher GPU for the optimal experience with the Rift VR headset.

    Ja kuidas reageerib tarbija? Google Trends vastab:


  • Nokial on ka üks vahva OZO kaamera, millega saab teha filmi nii, et vaataja saab filmis osaleda ja ringi vaadata.
  • Lisaks siia juurde ka FPV (First Person View) Drone Racingu, millel juba tekkimas esimesed liigad. Quartz.
  • VR/AR on ilmselgelt lapsekingades tehnoloogia, mis ähvardab tuua sama suure revolutsiooni maailmas kui mobiiltelefon. Oculus Rift, Gear VR, HTC Vive jne on alles esimese generatsiooni lahendused.

    Mõningad näited varajastest kasutusvaldkondadest:
    * Spordivõistluste ülekanded (vaadata LA Lakersi mängu nagu istuksid esireas jms)
    * Filmid ja sarjad, kinoelamuse liikumine koduste seinte vahele
    * Arvutimängud
    * Koolitused ja simulaatorid
    * Teemapargid (http://fortune.com/2015/06/18/ar-vr-theme-park-china/)

    Pikemas perspektiivis on kindlasti perspektiiv palju suurem ja laiem. Erinevate hinnangute kohaselt saab 5+ aasta pärast VR/AR turu suuruseks olema erinevate prognooside kohaselt kümned miljardid dollarid.
  • Lisaksin mõned valdkonnad veel juurde:
    * Muuseumid ja arheoloogilised paigad (prillid pähe ja näed, kuidas tegelikult asi sadu aastaid tagasi käis)
    * Internet of things - Igasugused kodused riistad hakkavad sinuga "päriselt" rääkima, sa näed neid
    ** Hologrammid - see on ja ei ole AR, kuid ilmselt see hologrammide teema on juba veel järgmine samm edasi

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon