Investeerimine ajasäästu - UpSteam - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Investeerimine ajasäästu - UpSteam

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Funderbeamis uus põnev startup raha kaasamas - UpSteam

    Klientidelt tuleb ainult väga positiivset tagasisidet nende teenuse kohta ja ettevõtte mentorite ja varasemate investorite seas on ka Mobi Solutions, kelle alt on tuule tiibadesse saanud ka suur osa viimase 5 aasta edulugusid nagu Taxify, Fortumo, Pipedrive, Veriff jne. Praeguseks €108k huvi indikeeritud, eesmärk on koguda €230-260 000.

    Olen neil taas juhtinvestor, kirjutasin enda investeerimise põhjustest ja riskidest siin:
    http://www.rahaasjad.ee/2018/09/18/investeerimine-ajasaastu-upsteam/

    Kampaania link siin:
    https://www.funderbeam.com/syndicate/upsteam
  • Kas see kampaania oli enne avalikustamist juba aktiivne kampaania privaatkampaaniana?

    Kui jah, siis miks enne avalikku kampaaniat tehti privaatne round?
  • momentum
    Kas see kampaania oli enne avalikustamist juba aktiivne kampaania privaatkampaaniana?

    Kui jah, siis miks enne avalikku kampaaniat tehti privaatne round?


    Funderbeami nõue, et enne kampaania avalikustamist peab olema miinimumeesmärgist vähemalt 30% täidetud.
  • "To continue making investments and trades you need to become a client of Funderbeam Markets Ltd. For this, we need a few more details from you and you need to answer a few questions regarding your investment experience."

    @madis43 viitsid räägi see asi ka paari lausega lahti. Kas selle UK alla minemisega mingeid uusi riske ei lisandu? mh Brexit et al.
  • invictus
    Funderbeami nõue, et enne kampaania avalikustamist peab olema miinimumeesmärgist vähemalt 30% täidetud.


    Et... ee .... nagu miks??

    Funderbeamil kauplema asumine on avalikuks saamine samamoodi nagu IPO. St. investoreid võiks ja peaks kohtlema võrdselt.

    Selline praktika tekitab ainult erinevat klassi investoreid:
    * investorid kellel on kauem aega põhjalikult analüüsi teha ja investorid kellel ei ole nii palju aega
    * investorid kes ostavad võimalusel ise ära kõik head diilid enne kui kampaania LIVE´ks läheb ja investorid kes võivad, kuid ei pruugi saada headest diilidest ampsukesi, sest esimesed on juba enne avalikku kauplemist positsioonid sisse võtnud
    * investorid kelle informeeritus on suurem ja investorid kelle informeeritus on väiksem. Süsteemi poolt soodustatult.

    Miks peaks üks marketplace selliseid poliisikaid omama ja soodustama?
  • Siiani pole minu teada olnud olukordade, kus investeerimisvõimalus oleks privaatsena täis märgitud. Samas see nõue võimaldab tagada mingi eelneva investorite poolse hinnangu (kui sa FFF raha privaatses ka ei suuda kaasata, siis miks peaks portaal su avalikuks panema?) ja teisalt kaitsta portaali mainet.

    See ei tähenda, et ma tingimata sellise lähenemise poolt oleks aga näen, et täitsa on argumente mõlema lähenemise kasuks.
  • madis43
    Funderbeamis uus põnev startup raha kaasamas - UpSteam

    Klientidelt tuleb ainult väga positiivset tagasisidet nende teenuse kohta ja ettevõtte mentorite ja varasemate investorite seas on ka Mobi Solutions, kelle alt on tuule tiibadesse saanud ka suur osa viimase 5 aasta edulugusid nagu Taxify, Fortumo, Pipedrive, Veriff jne. Praeguseks €108k huvi indikeeritud, eesmärk on koguda €230-260 000.

    Olen neil taas juhtinvestor, kirjutasin enda investeerimise põhjustest ja riskidest siin:
    http://www.rahaasjad.ee/2018/09/18/investeerimine-ajasaastu-upsteam/

    Kampaania link siin:
    https://www.funderbeam.com/syndicate/upsteam


    Vahemik on 230000-460000 eur.
  • Ei näe küll probleemi selle suletud raundiga. See toimub üldiselt 1-2 nädalat enne investeerimisvooru avanemist, et teatav eelhuvi tekitada ettevõtte klientide, koostööpartnerite, asutajate ja Lead Investorite tutvusringkonna seas, et kampaania avanemiseks oleks juba mingi hulk huvi olemas ja turul ligikaudne ülevaade ka investorite huvist.

    - See 1-2 nädalat ei puhu väga pilli kuu aja pikkuse indikatsioonivooru ja sellele järgneva nädalase ettepanekute vooru pikkuse juures. Ei ole oluline eelis. Vaevalt crowdi investeeringutes keegi tahab kahe-kolme kuu pikkust due dilli teha €5k investeeringu jaoks ja nüüd see osutub deal brakeriks.
    - Indikatsiooni üles panek ei kohusta millekski, kõik saavad kuni ettepanekute faasi lõpuni otsustada ja enamasti ka investeeringu suurust muuta. On aega küll kodutöö tegemiseks piisavalt.
    - Pole veel sealt läbi käinud ühtegi ettevõtet, mis suletud voorus kokku on saanud. On võimalik privaatseid voore teha küll, seni pole tehtud. Need mis privaatses kokku saaks, neil üldiselt polegi mõtet Funderbeami kasutada ja neile teenustasusid maksta.
    - Selle pealt ei ole mõtet arvata, et automaatselt ülejäänud diilid halvad on. Funderbeamis jõuab kampaaniaga laivi umbes 2% selle eesmärgiga platvormi poole pöördunud ettevõtetest. Funderbeam teeb ise kodutööd ja Lead Investor, investorite poolne huvi üldiselt aitab terad sõkaldest eraldada. See on ka suletud vooru üks eesmärke, terasid sõkaldest eraldada!
    - Ei näe küll kuidas see süsteem soodustab erineva informeerituse astmega investorite teket. Küsimusi saab online'is küsida ja kõikidele on see näha, ettevõtte kampaania on kõikidele näha. On ka ettevõtetega kohtumise üritus tavaliselt olnud või siis online Q&A. Kasvuettevõtte raha tõstmise alternatiiv ei ole Funderbeami kõrval mitte börsilt raha kaasamine, vaid on platvormi väliselt raha kaasamine ja seal on kindlasti kogenud investori, kes oskab õigeid küsimusi küsida, informatsioonieelis oluliselt, oluliselt suurem kui Funderbeami platvormil toimetades. Funderbeam on vastupidi seisu võrdsustaja ja annab rohkem infot kui algajal väikeinvestoril oleks võimalik muidu saada.

    Riskide kohta annan homme vastuse.
  • Praegune alternatiiv Funderbeamile ongi, et tuleb Jaan Tatikas FFFi ja tutvusringkonna vähegi rahakamaid tegelasi tüütama: kuulge kutid, mul on plaan. Enamasti see plaan ilmselgelt pole hea, toode-teenus pole veel valmis ja sada häda veel, aga keskmisel investeerimiskaugel eestlasel pole sellest aimugi. Näo ja jutu järgi vaadatakse. Ostetakse-hoitakse-kahetsetakse. Investorite Liit oma Meravitaga on täiesti süüdimatult pikalt niimoodi kõikides kanalites tuututanud.

    Nüüd kui on koht olemas, kus sellised ettevõtted saavad raha kaasata, tehakse eeltööd nii portaali, Lead Investori kui väikse hulga investorite poolt, arutelud online'is käivad. Palju väiksem võimalus otseselt kehva ettevõtte peale sattuda. Osaluspõhises ühisrahastuses olen googeldanud mõned korrad ja kogu maailma peale ainult ühe tünga leidnud USAst (hüvedepõhises neid tuleb palju rohkem ette). Kui ikka portaal ja sajad investorid teevad kodutööd, siis ikka ei ole mõtet tulla tünga tegema, on lihtsamaid kohti kui üles ehitada mõnesaja tuhande eurose aastakäibega ettevõte ja siis tulla paarisaja K pärast tünga tegema. Lihtsam kohe algusest hakata kogenematut raha 1-1le kollitama nagu Investorite Liit. Eestis on asjalikke varase staadiumi ettevõtjaid palju rohkem kui raha mis nende kaudu tootlust otsib, üldiselt ka need projektid on maailma mastaabis igati head ja hinnatasemed ka seetõttu madalamad kui Läänes või Hiinas. Alustaval ja ka minusugusel teatava kogemusega investoril on palju lihtsam ja mugavam Funderbeami kaudu kodutööd teha kui Jaan Tatikaid intervjueerima hakata ja proovida üksinda terasid sõkaldest leida. Asjalikul ettevõttel endal ka lihtsam Funderbeami kaudu kaasata ja kauplemise kaudu pikemaltki investoritel pildil olla.

    B2B asjad ei pöördugi Funderbeami poole, platvormil pole nende sihtgrupp, inglid ja VC'd saaks rohkem aidata.

    B2C ettevõtetest osad soovivad rohkem inglite ja VCde abi, osad tahavad lisaks neile kahele ka crowdi kaasata. Funderbeamis küllalki lihtne ära ka näha, kes investorite seas on. Mõned neist, millel sait ja investorid kodutöö on teinud, mille hinnatase on ok ja saavad piisava investorhuvi poolt ka ära verifitseeritud, saavadki kampaania avada.

    Muideks üks Eesti päris populaarne B2C ettevõte on Funderbeamis enda klientidelt ja fännidelt juba mõni nädal tagasi saanud ligi €160k kokku, aga UK reguleerijad lükkasid nende Lead Investori tagasi. Ükski kogenud investor pole praeguselt hinnatasemelt neid tahtnud esindada ja nii nende kampaania avanemist siiamaani ootabki.


    Funderbeam loob olulist väärtust väikestele ja keskmistele investoritele, ka suurtele ühe turunduskanali lisandumise näol. Toob paremad investeerimisvõimalused veidi riskialtimale ja kõrgemat tootlust ootavale investorile. Kui osad on kodutöö teinud ja ettevõtte mõnevõrra ära verifitseerinud sellega, siis minu jaoks investorina on see pluss, mitte miinus. Hea vaadata ka investorite nimekirja, kui mõni asjalik tegelane on (suurelt) sees, siis see teeb enda otsuse ka lihtsamaks, kui jälle ainult tundmatud nimed ja väikselt, siis tekib küsimusi.
  • UpSteamil uus rahastuskampaania Funderbeamis hetkel käimas. Kuna Madis pani endale ise siin LHV foorumis bloki peale ;) , siis küsin siin teiste arvamust. Nimelt on kampaania lead investor success fee on 5%. Millest siis pool , ehk 2,5 % läheb Madisele. Selle postituse tegemise hetkel on investeeringu intrest 686 tuhat eurot. Samas näen, et lead investor Müüri Tall OÜ on panustanud 10 tuhat eurot. Kas härra Piibeleht tuleb härra Vestmanile tema oma rahadega kosja ja jääb veel ülegi? Või olen mina narr ja saan millestki valesti aru? Küsisin ka asjaosaliselt tema facebooki promopostituse all otse sama küsimuse , aga hetkel veel vastust pole saanud. Paluksin foorumi kasutajate kollektiivse aju abi ja mõtteid sellel teemal.
  • Juhtinvestorile makstaks edukustasu siis, kui ettevõte maksab näiteks dividendi või ettevõte ostetakse üle mõne kolmanda osapoole poolt. Praeguses voorus tõstetakse raha ja seda ei kategoriseerita "successful exit eventiks" ning hetkel ei saa juhtinvestor mitte midagi (v.a. peavalu kampaaniaga tegelemisest).
  • Sõltumata sellest, millal see tasu välja makstakse, siis ma ei näe siin sisuliselt probleemi. Mitu miljonit meil siin viimase aja IPO-d on maksnud? Protsendina kaasatavast rahast vist isegi enam kui 5%? Lead investoril on samas kohustused nii kampaania ajal kui ka aastaid pärast seda.
  • Max target (700k) juba täis (790k indicated)
  • Nüüd täis ka tõstetud target 1 000 000 EUR ja indikeeritud on 1 260 000 EUR.

    Kampaania on lahti veel 2 päeva ja UpSteam on otsustanud, et soovivad saada võimalikult palju märkijaid.
    Selle tarbeks on kasutusele võtnud pro-rata jaotamise, ehk kõik saavad mingi minimaalse koguse garanteeritult ja ülejäänu jaotatakse proportsionaalselt.
    Konkreetne jaotus selgub pärast kampaania lõppu.

    Hetkel kokku 807 investeerimis-soovi esitanud märkijat.
  • UpSteam on e-krediidiinfo.ee andmetel tõusnud TOP4 autopesu ettevõtte hulka, kui mõõta 2019 aasta põhitegevusala müügitulu järgi, teatab UpSteami tegevjuht Martin Kristerson Linkedin-is:





    Huvitav, et Mündipesula pole samas tegevusalas end registreerinud.
  • Hüppasin upsteami viimase rahastuse ajal ka pardale, 320 osakut 2.49€/tk. Praeguseks on mu positsioon vähem kui kuu ajaga -39.76%. Miks see hetkel järjepidevalt languses on?
    Mitte halvaga, sooviksin lihtsalt tagamaid teada, sest ise sellest ei saa hetkel aru.
  • "amatöör"
    Hüppasin upsteami viimase rahastuse ajal ka pardale, 320 osakut 2.49€/tk. Praeguseks on mu positsioon vähem kui kuu ajaga -39.76%. Miks see hetkel järjepidevalt languses on?
    Mitte halvaga, sooviksin lihtsalt tagamaid teada, sest ise sellest ei saa hetkel aru.


    Funderbeami turg on spekulatiivne. On palju inimesi, kes arvavad, et emissiooni sisse karates ja kohe välja hüpates, on võimalik raha teenida. Kõik ootavad mingit ulmeliikumist. Kuna selliseid kiireid väljujaid on palju, siis pole see võimalik, et kõik kohe välja saaks, kuna likviidsust lihtsalt ei jätku. Paljud muud emissioonid on samuti langenud.

    Ka börs on spekulatiivne, aga börsil on vähem emissioone olnud, siis pole spekulatiivne käitumine nii ilmselge. Aga nagu näed ka Enefit Greeni liikumisest, siis esimesed nädala aega põhimõtteliselt katkematut langust kauplemise algusest alates.

    Mingit uut uudist pole tulnud. Lihtsalt väljujaid on palju.
  • "amatöör"
    Hüppasin upsteami viimase rahastuse ajal ka pardale, 320 osakut 2.49€/tk. Praeguseks on mu positsioon vähem kui kuu ajaga -39.76%. Miks see hetkel järjepidevalt languses on?
    Mitte halvaga, sooviksin lihtsalt tagamaid teada, sest ise sellest ei saa hetkel aru.


    Olen samas positsioonis, ostsin veel -25% languse ajal juurde, siis langes veelgi. Tundub, et probleem on pigem Funderbeamiülene - enamus osakud kauplevad tugevalt alla emissioonihinna ehk lahkujaid on palju. Funderbeami Discussion paneelis käib ka arutelu selle kohta, et kas peaks väljumist kuidagi piirama jms.
  • Jaa, see on lihtne: keelame müümise ja lubame ainult ostmist, siis peaks korda saama.
  • Kunagi oli popp naise kandmine,siis muda maadlus, lõpuks sõnnikus püherdamine ja kiitmine, kes rohkem haises (loe oli lead investor kus iganes) ja lambad ostsid,sest kõik suured olid head promojad. Tulles tagasi siia,siis mis innovatsioon selles aurupesus on,kui sul on värskelt ostetud poleeritud auto,kas tahaksid sellist puhastuse meedotit? Mis mõte on sügisest kevadeni isiklik puhastus,lased tirst survekaga üle,ülehomme auto samasugune. Asjad langevad,kuna loll raha hakkab otsa saama - ei jagu igalepoole.
  • Ma ei ole Upsteamiga nii kursis, et julgeks ühte või teist pidi väita aga selles võib küll kindel olla, et selline laia pintsliga värvijate "analüüs" ei ole küll see põhjus, miks Upsteamil kui ettevõttel peaks hästi või halvasti minema.
  • "UpSteam teatas, et sulgeb 21. märtsist täielikult vana ärisuuna, mis pakkus liikuvat autopesu teenust eraklientidele. 150 000 eurot kaasav ettevõte lubab “täiesti uut hingamist” ning keskendub ainult autoparkidele täishooldusteenuse pakkumisele. Firma juhi visioon on luua “maailma esimene autohoolduse superplatvorm”. UpSteami teatel peavad isikliku sõiduauto omanikud nüüd taas ise pesulas käima hakkama. -Geenius

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon