LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Laevandus

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Tere, vaatasin, et see valdkond hetkel siit listist puudu ja kuna tegin väikse soovituse teisel lehel, siis teeks täiesti omaette teema tankerid või laevanduse ettevõtted. Olen seda teemat päris põhjalikult 2 aastat jälginud, omanud-kaubelnud erinevaid aktsiad (2 aastat tagasi olin noor ja roheline, lasin ennast tõmmata ilusast dividendist, esimesed said soetatud 2016 aasta jaanuaris, hetkel oman ca 60K TNK aktsiat). Selle aja jooksul korjanud normaalselt dividendi aga positsiooniga korralikult vee all. Teeme tegemise põhjus on aga see, et minu arvates hakkab languse tsükkel läbi saama. (kõvasti on müüdud laevu vana rauaks, kuna tulemas on kaks olulist nõuet laevadele: väävli sisaldus kütuses ja ballasti vee puhastuse süsteemid) Tankerite sektor on väga huvitav, siin esineb kaks põhilist tsüklit: 1. Laevade pakkumine ja nõudlus, kord on laevu liiga vähe, lähevad tasud üles ja peale seda tasud tõusevad taeva ja tellitakse üle laevu, mis suruvad hinnad taas alla- nagu juhtus 2016-2018 ning vastupidi. 2. On hooajalisuse tsükkel, kus tankeritel on rohkem tööd ja kõrgemad tasud, tavaliselt Q4 ja Q1. Need on põhi asjad, mida peab teadma.
    Lisaks on dirty tankeri sektoris erinevad laevad :suezmax, vlcc ,aframax ja LR.
    TNK : on suezmax laevad ca 60%, 40% aframax ja mõni LR ning pooleks omanduses VLCC.
    NAT : on kõik suezmax tüüpi laevad
    DHT: on VLCC
    EURN: mix, suezmax, vlcc, FSO jne.
    FRO: mix (suurim omanik Fredriksen- sama lammas, kes ajas Seadrilli karile, on ka ajaloos siin firmas dilute teinud)

    Täna algas ka tulemuste hooaeg, mille avas EURN. Minu arvates see on üks parima CEO firma, alati saab suhteliselt ausa pildi, kus sektor hetkel asub. Mulle meeldib tänasest ER nende seisukoht, et pole päris normaalne tegevus, et seoses väävli sisalduse 2020 nõudega, pannakse laevadele peale puhastuse seadmed -scrubbers (EURN ja TNK siiani pole plaaninud panna, FRO paneb, ostis isegi osaluse ühes scrubberi firmas) ,mille ülesanne on puhastada õhku, kuid teatud süsteemides lastakse see väävel ja muud rasked ühendid ookeani. Ehk kuluta VLCC scrubberi peale 5M ja siis õhu saastamise asemel, hakatakse ookeani reostama. Teine võimalus on kasutada tulevikus madalama väävli sisaldusega 0,5% kütust. Mitmed CEO-d on andnud mõista, et kütuse võiks maa peal ära puhastada, mitte aga merel. Hetkel tekib huvitav situatsioon, kes panevad puhastuse seadmed, kes mitte, riskiks on, et keegi ei tea, mis täpselt maksab puhtam kütus. Kellel huvi, saab lisaks täpsemalt uurida, see oleks sissejuhatuseks tankeri sektori, kui kellelgi veel huvi.

    Oma põhilist infot ammutan tasuta lehelt, kuhu tulevad mitmete analüüsi majade iganädalased infolehed:
    https://www.hellenicshippingnews.com/

    Laeva tasudel, mis muutuvad, saab igapäevaselt silma peal hoida siin: http://www.crweber.com/

    Dirty indeksit saab vaadata siin: https://www.investing.com/indices/baltic-dirty-tanker-historical-data?fbclid=IwAR0feqXqWgnHe_n4Uc5-YmNfL8cRTID8CNQOCzxjMsMLuAWskxtAYdbVb3k

    TNK ja NAT lehele tuleb kord nädalas ka laevade hindade võrdlus: https://www.teekay.com/investors/teekay-tankers-ltd/market-insights/

    Laevanduse teemadel kirjutab S.A väga hästi ilma mingit aktsiat pumpamata :
    James Catlin

    Tasub jälgida laevade order booki

    Kas siin foorumis on üldse antud teema vastu huvi, siis tean edaspidi, kas panna ka ülesse värskemaid tulemusi?

    Kui keegi soovib saada vanemaid TNK tulemusi, võib ka kirjutada visahing@hotmail.com

    Lpg.Erki
  • Hea algatus!
    Vanaraua/"scrapping" turu kohta on üks hea leht jälgimiseks: https://www.go-shipping.net/demolition-market
    Põhimõtteliselt seal sõltub kõik terase hinnast. Kui hind üleval, siis viiakse vana tanker Bangladeshi rannale ja lammutatakse tükkideks. Kui hind madal, siis hoitakse sõidus ja pakkumine turul kõrge.
    Aga üldiselt hellenicshippingnewsi brokerite raportid annavad väga hea jooksva ülevaate turuseisudest segmenditi
  • Product tankerite hulgas tasub silma peal hoida Scorpiol ja Ardmorel.
    Scorpio on suht steroididel bet (kõrge laenukoormus, suht semi-distressed peaaegu ja seetõttu pidev raha tõstmine käinud), kuid samas management peaks olema sektori parimaid. Viimastel aastatel on Scorpio suures koguses laevu tellinud, kuid see protsess hakkab nüüd lõpule jõudma. Ardmore on rahulikum ja stabiilsem võimenduselt hetkel. Mõlema puhul on product tankerite segmendis põhja juba pikemalt oodatud ning turul supply-demand tasakaalu tekkimist, kuid iga uus aasta on üllatanud aina suuremate uute laevad tellimustega, mis rendihindu alla surunud jätkuvalt.
  • EURN siis oma kõnes ütles, et VLCC juurdekasv negatiivne selle aasta jooksva seisu pealt. Suezmax tellimusi kogu aasta peale lisandunud 4. Ütlen ära, et kui sellised määrad püsivad (hetkel on tasud üle nende hindade), siis Q4 ei saa EURN lossi, nagu yahoo ennustab -0,08. Suexmaxi tasuvuse point 18K ja vlcc oli viimati 23K.

    OUTLOOK
    A seasonal increase in the flow of cargoes has kick started an improving tanker market which should continue to build through 2019. Demand has remained resilient despite a higher oil price. Ton miles continue to grow via US crude exports. The underlying supply of cargoes has grown as OPEC/Russian production cuts have been reversed.
    Encouragingly recycling activity has persisted and contracting restraint has been evidenced with no VLCC orders since May and only four Suezmax orders in total year to date. Further fleet rebalancing is required before this supportive background can be fully translated into improved freight rates on a sustainable basis.
    So far in the fourth quarter of 2018, the Euronav VLCC fleet operated in the Tankers International Pool has earned about USD 26,962 and 56% of the available days have been fixed. Euronav’s Suezmax fleet trading on the spot market has earned about USD 19,171 per day on average with 53% of the available days fixed.
  • Sektor on jep väga tsükliline ja mitu aastat tugevas langustrendis olnud. Seeking Alpha vahendusel olen jälginud tegutsevaid ettevõtteid. Oman TNK'd , mis kõrge võlataseme tõttu võiks pakkuda korralikku tõusupotentsiaali, kui tariifid ja laevade NAV kerkima hakkavad.
    Tsükli põhi on ostunud sügavamaks, kui veel aasta tagasi võis arvata.
    Mõtteid huvitav lugeda...eks riskid lisaks makroteemadele on ka firmade suht sagedased diluutimised. TNK ka suurtelt tõstnud oma autoriseeritud aktsiakapitali suve alguses. Siiani küll reaalselt pole veel suppi lahjendatud.
  • Tahaks näha, kas TNK teeb mingi hetk ka oma välja käidud aktsiate tagasi ostu ära 45M ulatuses. Kuna likviitsust 190M hetkel tekitatud laevade lease/back tehingutega, siis diluti hetkel küll ei näe. Kui turg pöördus, siis oli see 2016 lõpp, kui nad ütlesid, et turu paranemist näha 2018 ja nii on see ka läinud. Aktsia sai kõvasti pihta dividendi cutiga, nagu ka NAT. Viimane aga juba suurendab dividende. NAT CEO juttu ei tasu puhta kullana võtta, kutt veidi pumper tüüpi, kui laev uppus kiitsid takka, kui hea ikka nendel kõik on, tõstsid ka lõpuks raha 2,75 hinna pealt.
  • Kes tahab ajaloo fundamentaali, siis siit lihtsam vaadata (andmeid tasub muidugi kontrollida, sest ühe firma EPS TTM oli 3 korda mööda) http://quotes.morningstar.com/stock/analysis-report?t=XNYS:TNK&region=usa&culture=en-US&productcode=MLE&cur=

    TNK tulemused 15.10
  • lease/back ja dividend cut mõistlikumad tegevused tsükli põhjas, kui supi lahjendamine.
    Lähiajal diluutimise risk jep vast väike TNK osas. CEO Kevin Mackay 2Q CC'l nagu andis ka mõista, et kui madalseis venib, siis pigem täiendavat varamüüki plaanis.
    TNK muidugist on vägagi kõrge riskiga valik mu arust...ehk kui kellegil isu tekib, siis riskipool enda jaoks ka põhjalikult vaja läbi mõelda.
  • Meil on ka üks private grupp, kus spetsialistid koos :) Kuna mõnel ka siin TNK käes, siis panen siia väikese lõigu edasi, pole ka ise päris lahti harutanud, kui palju kuskilt täpselt tulu tuleb. Lightering bisness tähendab seda, et aframax saab +4K turu hinnale lisaks, vähemalt eelmine kvartal oli nii.

    A few quarters back, and this is not going to hold true forever, but I basically broke down TNK's revenue and it was about 50% Suezmax, 25% Aframax and 25% Lightering
  • https://seekingalpha.com/pr/17319473-nordic-american-tankers-limited-nyse-nat-tanker-market-strongly-good-prospects-dividend

    Recently, the market rates for our suezmax tankers have turned up strongly.

    This upswing is illustrated by the fact that the spot market for our ships has gone up four to five times recently.

    As provided by Fearnleys indexes, here is a snapshot at months beginning, of average reported TCE earning for the first three quarters of 2018.

    2nd January 2018 TCE rates ~$6000/day
    1st February 2018 TCE rates ~$1200/day
    1st March 2018 TCE rates ~$4100/day
    4th April 2018 TCE rates ~$5600/day
    1st May 2018 TCE rates ~$10500/day
    1st June 2018 TCE rates ~$11900/day
    2nd July 2018 TCE rates ~$7400/day
    1st August 2018 TCE rates ~$9900/day
    3rd September 2018 TCE rates ~$8700/day
    1st October 2018 TCE rates ~$14500/day
    Yesterday 31th October TCE ~$28700/day

    3Q suht hapukurgihooaeg, 4Q algus küll paljulubav...
  • Seekord on Q3 kiiremini käima tõmmatud, minu epsi nägemus oli q1 2019
  • NAT tänasest börsiteatest paistab, et tankerite turu tugevus on 4Q püsinud:

    ...In our message of November 1, we referred to the fact that rates for our suezmax tankers were up strongly; 4 to 5 times higher than earlier this year. At the end of October, the average suezmax tanker index (Fearnleys) was at $28,700 per day. Since then a further strengthening of the tanker market has taken place.

    Yesterday, we entered into a contract for about $47,000/day for more than 40 days. Yesterday, we also fixed another of our ships for about $35,000/day for 22 days. These two contracts are indications of a strong tanker market.
    ...
  • Eks nii nat i kui tnk hinna liikumine näitavad sama asja. Peale tulemusi ootaks mõlemale ostu soovitusi, nat seal 4,2 ja tnk võiks nii 2,5tulla. Oman mõlemat, nati kordades vähem
  • Ma küll sektorit väga ei jälgi, aga tundub, et kui laevandusega seotud firma on otsapidi mõne kreeklase kontrolli all, siis tasub põgeneda..
  • jim
    Ma küll sektorit väga ei jälgi, aga tundub, et kui laevandusega seotud firma on otsapidi mõne kreeklase kontrolli all, siis tasub põgeneda..


    Ei jõua uskuda, et paljudele ei meenugi J.F.K läbielamused & jms.
  • TNK

    In 2016 we had 23 Suezmax, 20 Aframax, and 8 LR2.

    Today we have 30 Suezmax, 18 Aframax, and 9 LR2

    Suezmax endiselt tugev, afrad on veidi järgi andnud.Hinnad 9.11.2018

    https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://www.teekay.com/wp-content/uploads/2018/11/current_tanker_rates_nov09.pdf
  • Blackrock increased their holdings by 7.1m shares as of a disclosure released on Friday.
  • NAT tulemused siis homme! Kui positiivsed tulemused (70/30%) siis peaks TNK ka sinna 1.30 juurde vedama. Peale seda ootaks 15.11 TNK tulemuste aegu rallit 1.65 peale. Endiselt ükski leht mida jälgin, ei näita q4 kasumi numbreid, mis täiesti jama, 50 päeva jäänud Q4 vaid ja 100% peaks üle nulli tulema.Accumalatsioon näitab ka uusi tippusid, mis on kõva näitaja enne tulemusi. Ise pakuks TNK Q3 tulemust -0.05 juurde.
  • Visahing
    Eks nii nat i kui tnk hinna liikumine näitavad sama asja. Peale tulemusi ootaks mõlemale ostu soovitusi, nat seal 4,2 ja tnk võiks nii 2,5tulla. Oman mõlemat, nati kordades vähem


    BUY tuli ennem ja 0,05$ läks ennustus mööda ehk siis 4.25$ NAT
  • Nat saatis e-maili.

    Nordic American Tankers Ltd (NYSE: NAT) - Tanker market up further. Good prospects for dividend payments.

    Bermuda November 14, 2018

    Dear Shareholders,

    The rates for our suezmax tankers have strengthened substantially recently. Now the spot market for our ships has gone up further.

    As provided by the Fearnleys suezmax reports, average TCE earnings for the three first quarters of 2018 were $6,000/day- on average.

    The daily rates for five typical suezmax routes were yesterday, November 13, 2018:

    West Africa / US gulf $28,300
    West Africa / United Kingdom / Continent $29,100
    Black Sea / United Kingdom / Continent $58,200
    Cross / Mediterranean $53,400
    Mediterranean / US gulf $35,800

    We have not seen such high suezmax rates for many years.

    The higher the suezmax tanker rates are, the better the ability of NAT to pay dividend - a key policy element of NAT.

    Spot market earnings are volatile. Volatility is often a sign of an improved underlying market balance.

    We shall continue to report precisely and meaningfully.
  • TNK beat ja tulemused väljas.

    (.07) EPS vs expected (.11) EPS
  • Mehve, võiksid saata maili visahing@hotmail.com, arutaks mõnda asja.

    Mitte ei saa aru tulu loogikast.

    Kokku 175,9M
    Löön laevanduse tabeli, saan 87,5M
    Kust see ülejäänud täpselt tekib ehk pool tulust, kas laevade müük?
  • Väike seletus.

    Here is an example that should help explain the [still confusing] accounting changes.

    Let's say a VLCC pulls up into the Gulf of Mexico and needs to be lightered to offload the cargo. TNK signs a contract to offload the VLCC within so many days. They sign for the whole thing at X price.

    Now though--this specific project requires three Aframaxes to complete. One lightering vessel, and two to shuttle cargo back and forth to shore.

    Problem is TNK only has their lightering vessel and one Aframax available to shuttle. As a result of this they subcontract out one Aframax (from another company) to run cargo back and forth.

    Accounting rules from before:

    If the total revenue breakdown of the project is 70% to TNK and 30% to the outside hired company then TNK only reports 70% of that project on the top line.

    Accounting rules from Jan 1, 2018:

    100% of that contract is reported on the top line [so revenue looks bigger].

    At the same time whatever dollar amount that 30% equaled would be added to "Expense" line. [Expense line grew by big amount too]

    Net result:

    Top line shows like it's much bigger but expense line also is much bigger.

    Bottom line is not changed at all.

    They did this to more easily reflect and track what is going on from an accounting perspective.

Teemade nimekirja