Yanu börsile - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Yanu börsile

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse



  • Yanu.ai on Eesti päritoluga riistvara ja AI startup, mille peamine toode hetkel on jooke segav robot-barmen, vt. ka Youtube teaser.
    Tuleviku plaanides on lansseerida ka muid teenindus-sektori roboteid.

    FoundME.io kirjutab, et Yanu soovib kapitali kaasata ja plaanib lisaraha toel valmistada kuni sada baarirobotit aastas
    Iduettevõte Yanu tahab lisarahastuse toel suurendada tehisintelligentsi kasutava Eestis arendatud baariroboti tootmisvõimekuse aastate jooksul saja robotini aastas.

    Alanud aastal plaanib Yanu ehitada 4-5 robotit ning ühe neist viia ka Dubai maailmanäitusele, mida Eesti EXPO esinduse juht Andres Kask nimetab üheks põnevavamaks objektiks meie ekspositsioonis. Yanu kavatseb sel aastal kaasata ka lisaraha ning suurendada tootmisvõimekust.
    ...
    Yanu konkurentsieelis on tema sõnul mobiilsus ning paigaldamine ühe päevaga. "Robot on kiire ja võimekas ning tavapäraseid töötajate probleeme temaga ei teki," kinnitas Adojaan. "Väikeses Kalamaja baaris, kus ööpäevas müüakse sada jooki, teeks ta 150 000 eurose investeeringu tasa kümne kuuga," lisas ta.


    Järgnevalt ka paar väljalõiget Yanu sales deck´st:





    Yanu Youtube kanalis on veel huvitavaid videosid, nt:
    Yanu Expo 2020 Video
    Yanu updates from December 2019 & plans for 2020
    Yanu updates (October/November 2019) from CEO Alan Adojaan
    jne jne
  • Robotbaarmane on messidel demonstreeritud juba aastaid. Ju seal ikka mingi põhjus on, miks päris baarmanid veel töötuks pole jäänud. Ühel eesti startupil oli ka idee valmis kokteile toota, et baaris ei peaks neid kokku segama ja hoiaks kõvasti aega kokku. Aga mulle tundub siiski, et kuigi robotiseerimisel on suur tulevik, jäävad teatud valdkonnad, kus inimene jääb inimeseks, ehk siis ta ei soovi mitte robotiseeritud teenust vaid teenust teiselt inimeselt.

    Kas robotjuuksur oleks mõnusam kui inimjuuksur?
    Kas robotmassöör oleks mõnusam kui inimmassöör?
    Kas robotnäitleja teatris oleks mõnusam kui inimnäitleja?
    Ja lõpuks - kas robotbaarman oleks mõnusam kui inimbaarman? Ettevõtte vaatest muidugi tugevad argumendid - jooksvate kulude kokkuhoid, kiirus, efektiivsus, robotid ei jää haigeks ega lähe lapsepuhkusele, samuti ei nõua nad palgatõusu. Aga kui klient hääletab jalgadega, siis jääb robot töötuks. Selles suhtes üliraske on siin nö biiti tabada - kas klient hakkab võõristama ega võta seda omaks või siiski suudab harjuda ja hakkab seda isegi ehk eelistama.

    Ma ise eelistaks sellist inimsuuruses, inimkuju meenutavat robotit, kui tõesti peab robotilt jooki telima:

    https://www.youtube.com/watch?v=R5ytucgWdz8

    Inimesele meeldib kõige enam vaadata kahte asja: lõkketuld ja töötavat inimest.

    Aga edu sellegipoolest. Kui teil demorobot valmis on, tuleks telliks küll mõne joogi, andke siis aegsalt teada, kuhu baari tulema peab :)
  • Robotjuuksur oleks ju fantastische - kohe kui istud toolile, tehakse sust foto, valid ekraanil visuaalselt millist soengut/juustepikkust/värvi tahad ja selline ka 5 minutiga tuleb

    Disclaimer: käisin eile juuksuri juures, kes ei saanud midagi mu soovidest aru. Või siis sai aru aga tegi meelega valesti...
  • Automatiseeritud joogiautomaatidel võib küll tulevikku olla päris baarmanide kõrval. Burger Kingis ei lase teenindaja sulle jooki vaid sa lähed ise automaadi juurde ja lased omale ise. Põhimõtteliselt saaks sinna lisada robotkäe, mis ise topsi hoiab ja pärast kaane peale surub ning kõrre sisse pistab. Ja nupule vajutamise asemel telefoni äpis või automaadi ekraanil ta kuulab su häälkäsklust, mis jooki sa tahad ning võib-olla suhtleb siis samal ajal sinuga nagu need telekomide klienditeeninduse AI robotid, mis lihtsamatest lausetest aru saavad ja midagi vastata oskavad. Kontaktivaba makse muidugi ka sinna juurde. Ja võib-olla näotuvastus, juhuks kui teist korda automaadi juurde lähed, et ta saaks juba liginedes küsida, et kas maitses ja kas soovid juurde. Selliseid masinaid saaks lisaks baaridele ka kõikvõimalikesse muudesse kohtadesse panna, alustades burgerirestoranidest ja lõpetades kaubanduskeskuste kohvikuteriviga. Sortimendis võiks olla ka kuumad joogid, jäätisekokteil, karastusjoogid ja muidugi ka alkohoolsed joogid.

    Ma usun, tegelikult Yanu just sellelaadset toodet silmas peabki oma arenduses. See Robot bartenderi jutt on lihtsalt ilus stoori, millega investoreid rajalt maha rebida. Õige nimi on asjal joogiautomaat.
  • Burgerite valmistamine ei tohiks ka ülejõukäiv ülesanne olla
  • Kokteilid kokteilideks aga see on küll huvitav, et miks baaris õllejärjekorras endiselt inimese poolset teenindamist peab ootama. Tundub väga lihtsalt automatiseeritav.
  • "invictus"
    Kokteilid kokteilideks aga see on küll huvitav, et miks baaris õllejärjekorras endiselt inimese poolset teenindamist peab ootama. Tundub väga lihtsalt automatiseeritav.


    Turg on täis interaktiivseid söögilaudasid, kust saab tellimuse ilma järjekorras seismata sisse anda. Ma ei tea kas Eestis ka kuskil on neid reaalselt kasutuses, aga osta sai neid juba vähemalt 5 a tagasi. McDonaldsis on neid paar tk lihtsalt püsti asetatud, et saaks sealt tellimuse teha. Järjekord on liikunud leti äärest selle ekraani taha lihtsalt. Neil võiks kõik lauad sellised olla, aga ju siis kokkuhoid vms.

    https://www.alibaba.com/showroom/interactive-restaurant-table.html

  • PM vahendab: Eestis loodud robotbaarmen hakkab maailma vallutama: huvilisi on Singapurist Las Vegaseni
    Eesti idufirma Yanu arendatud robotbaarmenid on meelitanud ligi huvilisi mitmelt maalt. Ettevõtte juhi Alan Adojaani sõnul on praeguseks sõlmitud 25 eellepingut, aga lisaks on veel sadakond huvilist nii USAst, Suurbritanniast, Hispaaniast kui ka Araabia Ühendemiraatidest, Austraaliast ning Singapurist.

    Eestis on robotbaarmenid üleval Tallinna lauluväljaku laulukaare majas ja Tartus. Suvel alustab üks robot tööd ka Pärnus.

    Yanul pole aga kõik alati plaanipäraselt läinud ja 2019. aastal, kui esimene robot oli peaaegu valmis, sai ettevõttel raha otsa. Seejärel kaasati investorina MM Grupp ja robotbaarmen õnnestus valmis ehitada. MM Grupile kuuluvad mitmed Eesti ettevõtted, sealhulgas Postimees.

    Esimese roboti ehitamiseks kulus Yanul umbes pool miljonit eurot, neid plaanitakse müüma hakata 150 000 euroga. Sel aastal plaanib ettevõte kaasata kaks miljonit eurot.
  • "momentum"

    Eestis on robotbaarmenid üleval Tallinna lauluväljaku laulukaare majas ja Tartus. Suvel alustab üks robot tööd ka Pärnus.

    Üks asi millest ma aru ei saa on see, et miks ma ei leia meedias konkreetseid videoklippe sellest kuidas see masin siis seal Lauluväljakul näiteks töötab? See, et ta seal Lauluväljakul tolmu kogub vist väga kedagi investeerima/ostma ei kutsu.
    On keegi seda masinat oma silmaga tööd tegemas näinud?
    Kui neil juba nii fantast toode valmimas on, siis miks mitte kutsuda Ringavaade/Õhtu sellest lugu tegema? Muidu tundub huvitav toode, mis kindlasti aitab pilke püüda messidel, lennujaamades jne.

    Mul endal on väike skepsis sellistlaadi masinate suhtes, kuna olen kõrvalt näinud kuidas ühes ettevõttes üritati ühte lihtsamat tööd edasi delegeerida robotile. Reaalsus oli aga see, et ma oleks seal saanud teha valmis sellise Yanu youtube lehel oleva fancy promoklipi, aga kui oli vaja, et see robot teeks üksi seda liigutust õnnestunult kümneid ja sadu kordi, siis hakkasid ilmnema probleemid igasugu pisiasjade tõttu. Põhimõtteliselt tähendanuks see seda, et inimene pidanuks seal kõrval robotit valvama ikkagist.
    Lõpplahendus oli see, et firmad põletasid suured summad ära, robootikud pakkisid oma roboti kokku ja inimkond säilitas mõned töökohad. Robootikute müügimehed olevat olnud ka päris suurte lubedustega. Ettevõte tegi oma kalkulatsioonid lubatud töökiirusega, aga reaalsus oli see, et robot oligi lubatust umbes neli korda aeglasem ja ei saanud oma tööga hakkama.
  • Pool sajandit tagasi tegid töö ära sellsed kastid ..

  • "kindsigo"
    Automatiseeritud joogiautomaatidel võib küll tulevikku olla päris baarmanide kõrval. Burger Kingis ei lase teenindaja sulle jooki vaid sa lähed ise automaadi juurde ja lased omale ise. Põhimõtteliselt saaks sinna lisada robotkäe, mis ise topsi hoiab ja pärast kaane peale surub ning kõrre sisse pistab. Ja nupule vajutamise asemel telefoni äpis või automaadi ekraanil ta kuulab su häälkäsklust, mis jooki sa tahad ning võib-olla suhtleb siis samal ajal sinuga nagu need telekomide klienditeeninduse AI robotid, mis lihtsamatest lausetest aru saavad ja midagi vastata oskavad. Kontaktivaba makse muidugi ka sinna juurde. Ja võib-olla näotuvastus, juhuks kui teist korda automaadi juurde lähed, et ta saaks juba liginedes küsida, et kas maitses ja kas soovid juurde. Selliseid masinaid saaks lisaks baaridele ka kõikvõimalikesse muudesse kohtadesse panna, alustades burgerirestoranidest ja lõpetades kaubanduskeskuste kohvikuteriviga. Sortimendis võiks olla ka kuumad joogid, jäätisekokteil, karastusjoogid ja muidugi ka alkohoolsed joogid.

    Ma usun, tegelikult Yanu just sellelaadset toodet silmas peabki oma arenduses. See Robot bartenderi jutt on lihtsalt ilus stoori, millega investoreid rajalt maha rebida. Õige nimi on asjal joogiautomaat.



    Automatiseerimisel on minu meelest kaks suunda - üks on "klient teeb" ja teine on "masin teeb". Tihti on tuleviku teenus mingi kombinatsioon nendest mõlemast.
    Tööjõu kallinemisega on kliendid omaks võtnud mingid rollid teenindusprotsessis, alates selvepoodidest lõpetades sellega, et viime osades söögikohtades kandiku mustade nõudega ise ära. Jah, restoranis eeldatakse lauast teenindust, aga kõik sõltub teenuse hinna ja kvaliteedi tasakaalust.
    Ise joogiklaasi täitmine on samuti lihtsalt sellise ülesande kliendile delegeerimine, mida enne täitis teenindaja. Tehnoloogiliselt uut on selles muutuses vähe ja selle tehnoloogia sinna vägisi lisamine (mingi äpi kaudu vms.) võib tegelikult protsessi hoopis ebamugavamaks muuta.

    Automaatkassa on aga kombinatsioon neist kahest - klient võtab endale mingid funktsioonid kassapidaja tööst (kaupade läbi piiksutamine), aga selleks on vajalik tehnoloogiline platvorm (nii riist- kui tarkvara).

    Jätkates kindsigo mõtete edasiarendust - klient soovib teenindajat seal, kus teenus on personaalne. Juuksuri puhul on inimene teenindajana oluline, sest klient soovib oma sunnitud istumisaega suhtlemisega sisustada, sama massööri puhul.

    Üldiselt on automatiseerimise surve suurem sellistes sektorites, kus:
    - töö on füüsiliselt raske, töötingimused rasked ja töö on ohtlik ja/või tervistkahjustav (tööstus, kaevandused)
    - inimesed teevad masinatest oluliselt rohkem praaki, mille parandamine on tööandjale kulukas ja/või mis võib olla kliendile ohtlik (nt. autotööstus)
    - tööjõukulud moodustavad suure osa kogukuludest või on inimene takistuseks protsessi tõhustamisele (nt. isesõitvate rekkade arenduse puhul ei ole motivaatoriks ehk isegi nii palju rekkajuhi kõrge palk, vaid see, et töö- ja puhkeaja reeglid piiravad auto läbisõitu

    Eriti suur on motivatsioon siis kui sektoris toimetavad tugevad ametiühingud, kelle läbirääkimiste taktika on traditsiooniliselt koondamiste vältimine ja pidev palgasurve (jällegi kaevandused, auto- ja bussijuhid jne.).

    Baarmenide positsioon nendes valikutes ei ole ilmselt selline, et nende asendamine peaks olema esimene prioriteet. Lihtsalt asendatavad, pigem madala palgatasemega inimesed, keda ei ole tööl arvuliselt palju (võrreldes näiteks poemüüjatega), kelle eksimused ei ole eriti kallid (vale maitsega joogi segamisse ehk keegi ei sure) ja ööklubitöötajate ametiühingust pole ma ka seni midagi kuulnud. Baarmeni töö ei ole nii madala mainega (võrreldes poemüüja või koristajaga), et oleks keeruline inimesi leida ning alkoholi juurdehindlus on baarides piisav, et baarmenidele mõistlik palgatase ära katta. Kliendiga suhtlemine on ainult üks osa letitagusest tööst, nii et isegi kui masin segab jooki, siis inimest on leti taha ikkagi vaja.
  • Baarmeniga on asi lihtne, ütled kokteili nime ja asi vask. Masinaga on tõenäoliselt nii, et pead kõigepealt aru saama, kuidas see töötab, siis läbima mingi 10-astmelise menüü, tõendama, et oled täiskasvanu, tõendama, et ei ole robot, siis vähemalt 3-4 korda kinnitama, et oled tellituga nõus, valima maksekanali ja kui siis maksma hakkad, selgub, et mingi plugin ei tööta ja pead kõike otsast peale alustama. Masinad teevad elu lihtsamaks.
  • Jah, teinekord kui baaris vähe rahvast, võid kasvõi baarmaniga mõne sõna vahetada... robotiga võib seda teha ka, aga siis juba hommikul 4-5 ajal, vastavas konditsioonis ja kui enamus on baarist juba minema läinud. Millegipärast meenub kohe "Krooks" Tartus, sinna oleks robotid ülihästi sobinud, sest baarmanid said korralikku valu kuni hommikuni. Ja nii iga päev. Ei tea kas "Krooks" on veel alles või manalateele kadunud?
  • "CharlieF"
    Ei tea kas "Krooks" on veel alles või manalateele kadunud?


    Kiirustage seltsimehed, kiirustage!

  • Kuna artikkel on juba aasta vanune, siis pole paraku enam kuhugile kiirustada...
  • "CharlieF"
    Jah, teinekord kui baaris vähe rahvast, võid kasvõi baarmaniga mõne sõna vahetada... robotiga võib seda teha ka, aga siis juba hommikul 4-5 ajal, vastavas konditsioonis ja kui enamus on baarist juba minema läinud.


    Aga alati ei pruugi see tehisbaarmaniga lävimise teema ka toimida.

    Alljärgnev on lihtsalt üks hüpoteetiline visioon, kui see viirusejama möödas, ööklubid töötavad täistuuridel ja rahvas nende sees niiöelda "võtmas viimast". Tuleb mingi tegelane leti äärde ja lõugab joogirobotile üle leti (ja üle tümaka):
    "GULE, ANNA MULJE ÜKS GRUVIGEERAJA..ÄÄÄ... APSINIMHLAGA !"
    Robot täidab soovi:


    Või: " GULEDVÄ, SUL VANAKEST ON VÄ ? ANNA MULLE ÜKS VANAKE KOKAKOOLAGA !"
    Robot täidab soovi:

  • "Heki Fond"
    Selle firma juhil on must merc, millel on ilus invaparkimise luba. Seda ta ka edukalt kasutab, kui sirgel sammul üksi või sama sirge sammuga piffiga koos poodi läheb, invakohale parkides. Maybe it's just me, aga see ütleb mulle 110%, mida mul on selle tüübi kohta vaja teada. On mingi off chance loomulikult, et see on põhjendet, aga tüübi ajalugu arvestades, not likely. Class act.


    Vähemalt mõnda aega tagasi oli vägagi põhjendatud.
  • Selge, ma vabandan ja võtan süüdistuse nõmeduses tagasi ja palun modedel kommentaar kustutada.
  • Uuematel RCL-i laevadel on robot-barmenid olemas. Selle aparaadil kulus kokteili, mis koosnes jääga koos 6-st koostisosast, valmistamiseks aega 1.54, lisaks 1-2 minutit joogi tellimisele. Sellise "tempoga" klubis või kõrtsis robot küll vastu ei pea.
  • ÄP vahendab: Robotbaarmeni arendanud ettevõte liikus Linnamäe-vendadele
    Robotbaarmene arendava ja tootva ettevõtte Yanu OÜ enamusosalus on liikunud Aivar ja Margus Linnamäele ning Ivar Vendelinile.

    Yanu juht Alan Adojaan, kes oli parajasti Dubais, lõpetas kõne, kui kuulis küsimust uute omanike kohta.
    Ivar Vendelin ütles, et robotbaarmeni idee on lahe ja meeskond samuti hea. Ettevõtmise plaan on minna maailma vallutama, iseasi muidugi, kas see õnnestub, lisas ta. Ettevõtte suurim omanik Aivar Linnamäe ei soovinud osaluse ostmise kohta kommentaare anda.

    Äriregistri järgi kuulub nüüd pea 41% ettevõttest Aifal OÜ-le, mille omanik on Aivar Linnamäe. Allan (Alan) Adojaani firmale Alan Holding kuulub pea 26,4% firmast, Margus Linnamäe enamusosalusega MM Group OÜ-l on 23,6% suurune osalus ning tema äripartneri Ivar Vendelini Mirrow Institute’il on 9% osalus.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon