Mussila börsile
Log in or create an account to leave a comment
-
Mussila on 2015 aastal IT ja muusikaekspertide poolt Islandil asutatud Ed-tech ettevõte, mille peamine app praegusel hetkel on Mussila Music School.
Mussila Music School on lastele mõeldud muusikaõppe äpp, mis on loodud muusikaekspertide ja -õpetajate poolt, et läbi mängulise kogemuse õpetada lastele muusikat. Samuti on meeskonda kaasatud mänguarenduse taustaga inimesed. Mussila on hea äpp alustavale muusikaõppijale ja kuna enamasti alustavad muusikaõppega lapsed, siis äpi peamine sihtgrupp on 5-11 aastased lapsed. Traditsioonilistest õpetamismeetoditest erineb Mussila lahendus selle poolest, et muusika teooria elemendid tuuakse õppesse sisse juba väga varases eas, samal ajal aga gamification muudab õppimise lastele mängulisemaks ja lõbusamaks, aidates tõsta tüütuna tunduva õppimise motivatsioni. Lihtsate samm-sammult õpitavate klaveripaladega õpetatakse lapsi muusikat mängima.
Youtubes on varasemast ajast üles laaditud veel lühikesi ja ülevaatlikke reklaamivideosid äpist:
20 NOV 2017, 30 AUG 2018, 14 NOV 2019, 12 AUG 2020. Ja siin ka üks pikem, mis näitab rütmiõpetust.
Äpp on saadaval Apple App Stores ja Google Play Stores.
Covid-pandeemia tekitas igal pool ühiskonnas e-platvormide kasutamise kasvu ja see megatrend sobib hästi Mussila poolt juba enne kriisi kasutusele võetud filosoofiaga pakkuda traditsiooniliselt kulgevale õpetamistraditsioonidele endapoolseks alternatiiviks 21.sajandi oskusi ja meetodeid, mh. kriitiline mõtlemine, probleemide lahendamine, ise enda valitud rütmis (ehk kiiremad ja võimekamad saavad areneda kiiremini) õppimine, arvutite abil õppimine, interneti teel õppimine. Mussila missiooniks on lastele võimaldada muusika õppimist, aga samal ajal muuta ka seda kuidas muusikat õpetatakse nii kodus kui koolis.
Ettevõtte tulevikuplaanides on praeguseks välja arendatud tehnoloogilist platvormi kasutada muude õppeainete ja teemade õpetamiseks ning seeläbi skaleerida olemasolevat ja tulevast tehnoloogilist võimekust. Kampaania käigus on tulnud teade, et Mussila omandas lugemisabi õpetamise ettevõtte Orðagull, mis praegu on Islandil tegutsev, kuid lähemate kuude jooksul soovib Mussila olemasolevad õppematerjalid tõlkida inglise keelde ja laiendada tegevust globaalsele turule.
Ettevõtte toetub haridustehnoloogia globaalse turu kasvuprognoosides Holon IQ teabele, mis prognoosib EdTech segmendi kasvuks 16.3% aastas ja haridustehnoloogia valdkond peaks 2025 aastaks jõudma 404 miljardi dollarini:
Holon IQ alandas oma koroona-viiruse järgses prognoosis globaalset hariduskulude kogumahtu 500 miljardi dollari võrra (peamiselt õppemaksude ja valitsuste toe vähenemise tõttu, aga samal ajal digitaliseerimine pakub palju võimalusi kulusid kokku hoida) ja näeb hariduskulude koguturuks 7.3 triljonit dollarit, millest EdTech ja digitaalsed tooted moodustavad ainult 5.5%. Samal ajal traditsioonilise õppe kulude kahandamisega, tõstis Holon IQ EdTech turu suurust 63 miljardi dollari võrra võrreldes koroona-viiruse eelse prognoosiga ja leiab nüüd, et Edtech segment saab 2025 aastal olema väärt 404 miljardit dollarit.
Holon IQ: Global EdTech Market to reach $404B by 2025 - 16.3% CAGR:Within the context of a downgrade for total global expenditure, HolonIQ’s updated global market size for EdTech is a $63B upgrade to our pre-COVID estimates. We now expect total global EdTech expenditure to reach $404B by 2025 representing a 16.3% CAGR, or 2.5x growth, between 2019-2025.
A short term surge in EdTech spending brought on by COVID-19 is expected to re-calibrate to a longer-term integration of digital technologies and transition to much higher adoption of online education over the coming years. Part of this transition includes significant ‘infrastructure catch-up’ required for managing learning, data and administration as most schools and colleges are still at the very start of a long digital maturity journey.
In addition to EdTech’s primary role supporting the formal education sector, B2C EdTech models are on the rise as students, parents and workers increasingly seek learning support and up-skilling for supplemental and/or more direct academic and career outcomes.
Underpinning the transition to digital, for incumbents and new models alike, are broader consumer technology expectations with respect to mobility, personalization, social and gamified learning.
EdTech on suure turu kiiresti kasvav segment. (samavõrra tähendab see ka seda, et konkurents on väga tugev)
Hariduse digitaliseerumine on loomulik areng niisamagi, kuna võimaldab lastel haridust omandada 21.sajandi meetodeid ja oskusi kasutades, aga koroona-viiruse pandeemia kiirendab olemasolevat digitaliseerumise tendentsi veelgi.
Eelnevalt viidatud Holon IQ kirjutab värskelt turule tulnud haridusplatvormi Coursera (NYSE: COUR) IPO taustal EdTech turu IPOdest: Coursera and 300+ Global Education IPOsCoursera followed 300+ education companies before it to become a publicly listed company in March 2021, immediately becoming the 10th largest listed education company globally. There are now 45 listed education companies with a market cap greater than $1 billion.
Although still grossly underweight in the capital markets compared with other sectors, the number of education IPOs has seen healthy growth and then moderation over the past decade, closing out with 16 IPOs in 2020. Coursera’s IPO in early 2021 was a major milestone for the US market and global impact investors in general. As both an enterprise and consumer brand with very high brand recognition, Public Benefit Corporation status and over 80 million registered users, more than 60 million of those outside the United States, it’s a story many have followed or been part of perhaps as a learner on the platform.
...
Following Coursera’s IPO and with a flock of SPACs looking for merger targets, we expect a positive change, perhaps even a wave of exits over the next 24 months.
Performance-wise, 270 education stocks closed 2020 with a $296B market cap, up $75B over the full year with now 44 stocks > $1B market cap. 2020 saw two ‘take privates’ complete, 16 IPOs, 5 SPACs ready for launch on top of a massive organic K12 APAC gain, driving the lift in total value.
IPO, SPAC-exit või buyout mõne globaalse EdTech firma poolt on üks võimalikke arenguid Mussila jaoks.
Kuna Mussila meeskonna moodustavad paljude eri kompetentsidega inimesed ja äpp tervikuna on loodud pedagoogika- ja muusikateooria uuringute baasil, siis on Mussila suutnud kokku panna üsna mõjuva muusikaõppe äpi ja seetõttu on Mussila saanud ka üsna palju eri auhindasid jm. tunnustust, nt. mitmetelt hariduslikke õppematerjale analüüsivad ja soovitavad sihtasutused. Auhinnad või tähelepanu on andnud muuhulgas:
• The Academic Choice Award 2020, võitja
• Education Technology Insight poolt esile tõstetud kui TOP 10 EdTech Startup in Europe in 2020.
• Bett Awards 2020 Global Finalist kategoorias Best Educational App. Bett või The Bett Show (varasemalt ka kui British Educational Training and Technology Show) on rahvusvaheliste näituste ja konverentside korraldaja Hyve Group (LSE: HYVE) poolt korraldatud üritusteseeria, mille teemaks on IT hariduses. Esimene show toimus 1985 Londonis. Praegu külastab üritust kümneid tuhandeid külastajaid iga aasta, rohkem kui 100-st riigist üle maailma.
• Finalist at the Nordic Startup Awards 2020 (National finalist, Iceland)
• Parents´ Choice foundationi poolt välja antud Parents´ Choice Gold Award 2019
• Swedish Edtech Industry poolt välja antud Winner of the Nordic EdTech Awards 2019
• Saksamaalt pärit Die Gesellschaft für Pädagogik, Information und Medien e.V. (GPI) poolt välja antud Comenius EduMedia Awards 2019 võitja.
• Muuhulgas Saksamaa Nordrhein-Westfahleni liidumaa rahalise toetusega tegutseva ühenduse välja antav Pädagogischer Medienpreis 2018 (App of the Year)
• Taani taustaga Creative Business Cup 2018 Global Finalist
• Finalist Nordic Startup and Nordic Game 2017
• Certification global quality, Education Alliance Finland
Mussila kasutab B2C ärimudelit ja üritab pikendada olemasolevate klientide poolt teenuse eest maksmise perioodi, selle asemel, et kiirelt saada suurt hulka kliente (retention over customer acquisition põhimõte). Kuna äpp on praeguseks hetkeks tõlgitud 32 erinevasse keelde, siis on ettevõttel võimalik laieneda üsna globaalselt. Muuhulgas on Mussila äpp juba saadaval Hiina haridusliku sisuga platvormil DonDonLong, mis on arendatud NetEase (NASDAQ: NTES) pooolt. Ettevõte juhtkond saab andmebaasianalüütikat kasutades leida järgmise kriitilise B2C turu. Praegusel hetkel on ettevõtte sõnul järgmised kõige suurema potentsiaaliga turud USA, Itaalia, Venemaa, Saksamaa ja UK.
Ettevõte on seni arenenud orgaanilise kasvu ja seed/VC finantseeringuga. Kuni 2020 aastani andis suurema osa müügitulust ettevõtte kompetentside (disain, programmeerimine, arendus jmt.) müük teistele lepingulistele klientidele, aga 2020 aastal kasvas äpi müügitulu 4x ja lepinguliste klientidega edaspidi enam ei tegeleta.
Ettevõtte kampaania Funderbeamis on hetkel käimas ja lõpeb 4 päeva pärast. Kampaania põhitingimused on järgmised:
Ettevõte soovib kaasata 600 000 - 1 270 000 EUR ja hetkel on 157 investori poolt indikeeritud juba 480 000 EUR. Kampaaniavideo Youtubes annab lühikese ülevaate äpi sisust ja ettevõtte arengutest, samuti astuvad üles CEO, Musical director, COO, lead investor.
Kampaaniaga seoses on Funderbeam teinud intevrjuu lead investori Bala Kamallakharan-ga, kes tegutseb Iceland Venture Studio kaudu.
! ! !
Pikemat ja põhjalikumat lugemist väärib ka lead investori enda poolt kirjutatud aruanne/ülevaade, miks Iceland Venture Studio EdTech turgu usub ja miks Mussilasse investeerib: Mussila – Decentralized Music Education
! ! !
Juhul, kui ettevõte suudab kaasata 1 000 000 EUR, siis raha kasutus saab olema järgnev:
• tähelepanu olemasoleva B2C toote arendamisel, valitakse välja mõned turud kuhu müügi- ja turundustegevustesse investeerida;
• seatakse sisse KPI-d B2B müügi valdkonnas;
• jätkatakse katsetusi low-cost, low-effort eksperimentidega erinevates uutes toote-ideedes ja varase küpsusega turgudel. Vajalik, et leida uusi toote-ideid ja paremat praktikat kasumlike turgude ja toodete arendamiseks;
• investeeritakse sellese, mis eelneva analüüsi põhjal toob tulemusi ja lõpetatakse selle arendus, mis ei tööta.
Investeeritav kapital jaotub suures plaanis järgnevalt:
• 50% marketing ja müügitegevus;
• 17% uue kompetentsi palkamine kasvu kiirendamise eesmärgil;
• 33% uute toodete arendus ja turuletoomine -
Kaks uudist:
1)
Mussila andis oma teates teada, et valmistavad ette Eurovisiooniga seotud Sing And Play Along äpi lansseerimist.
Nimelt, Mussilal oli kohaliku bändiga Daði Freyr koostöö juba varasemast ajast. Vt nt 2 NOV 2017 üks äpi demo ja üks teine näide lühemas formaadis. Kui bänd eelmisel aastal võitis, siis loomulikult üritasid nad juba siis teha Eurovisiooniga seotud äpi, et esinemist Eurovisioonil promo eesmärgil ära kasutada. Koroonaviirus oli ürituse läbiviimise takistuseks eelmisel aastal, kuid Daði Freyr esindab sel aastal uuesti Islandit Eurovisioonil.
Varasema koostöö pinnalt tekkinud kokkupuutepunkt soovitaksegi nüüd Eurovisiooni-teemalise muusikaäpiga realiseerida.
Kuna Eurovisioon on hiiglasliku auditooriumiga sündmus, siis võib Mussilale siit üsna hea promovõimalus tekkida. Tundub, et ülejäänud Eurovisiooni muusikat siiski äpis leiduma ei saa, esialgu jäävad ainult Daði Freyr laulud.
Äpi avaldamise kuupäev on 1 Mai 2021.
2)
GoodNews portaal vahendab, et Eestis lausa kolm kooli asuvad Mussila rakenduse pilootprojekti raames nende äppi kasutama: Kolm Eesti kooli piloteerivad Islandi muusikaõppelahendustMöödunud aastal alanud koroonaperiood andis kasvutõuke Islandi päritolu idufirmale Mussila, mis pakub nii iseõppijatele kui ka koolidele digitaalset muusikaõppe platvormi. Alates uuest õppeaastast hakkavad Mussila lahendust katsetama ka kolm Eesti kooli.
...
Tallinna Järveotsa Gümnaasium, Kilingi-Nõmme Gümnaasium ja Avatud Kool on esimesed kohalikud koolid, kes testivad Mussila platvormi oma muusikatundides või kooli huviringides. „Me oleme alati avatud erinevatele õppeplatvormidele -ja tööriistadele, mis loovad mingit väärtust meie lastele ja õpetajatele. Praegune pandeemiaaeg on tõestanud, et kõiksugustest digilahendustest võib palju abi olla, kui need on sisukad, lihtsasti mõistetavad ja kasutajasõbralikud,” ütles Siret Paasmäe, Tallinna Järveotsa Gümnaasiumi direktor.
Aastal 2017, mil Mussila oli alles tegutsenud kaks aastat, viidi 120 Eesti õpilase seas läbi uuring. Selle eesmärgiks oli kolme nädala jooksul kaardistada Mussila hariduslikku väärtust. Esimene rühm, mis koosnes 60 lapsest, osales oma tavapärastes muusikatundides. Teine sama suurusega rühm õppis Mussila platvormi järgi. Eksperimendi alguses ja lõpus tehtud muusikateooria testid näitasid, et Mussila grupp sai 20% kõrgemad tulemused võrreldes esimese grupiga.
----
Praeguse seisuga on 170 investorit indikeerinud 493 000 EUR ulatuses investeerimissoove. -
Funderbeam on enda lehele nüüd üles pannud "Meet Mussila" investorkohtumise video. Kohtumise alapealkiri oli samal ajal ka "Is EdTech new FinTech?" Iseseisvalt seda videot Youtubest ei leiaks, sest video link on muidu kategooriseeritud kui unlisted.
Videos loomulikult üldist tausta ja mõtteid Mussila teemal nii CEO-lt, COO-lt kui lead investor Bala Kamallakharan-lt.
Uus ja tähelepanu vääriv info on diskussioon alates 47:14, kui Supercharger Ventures (varasemalt oli FinTech accelerator, aga nüüd tegeleb ka EdTEch-ga) esindaja Tamas Haiman räägib miks näeb EdTech sektoril suurt potentsiaali nagu varasemalt oli FinTechil.
Tähelepanu vääriv ka paar slaidi KPI-dega:
2020 aastal tehti juhtkonnas mitu muudatust. Tractioni osas on 30 000 aktiivset kasutajat, subscriberite arv tõusis 440 pealt 2000 peale. App Store conversion rate kasvas 2% pealt 8% peale.
2020 kasv oli 3.5x (joonis segases formaadis, ei saa skaalast ja aasta vahetumisest aru, kuigi tundub, et joonis võib näidata müügitulu kasvamise algust 20k EUR pealt ja lõppu 75k EUR peal, samal ajal iga horisontaalne joon on 20k EUR sammuga vastavalt kõrgem revenue tase)
Pikema perioodi peal on eelmisel aastal tekkinud järsk käibe kasv siiski selgelt näha:
Esimeses postituses on natke kõrgemad numbrid, kuna seal on ka teenuste (disain, programmeerimine jmt. teistele ettevõtetele) müügi revenue sisse arvestatud. Siin paistab olevat ainult appi enda revenue. -
Praeguse seisuga on 189 investorit indikeerinud 528 000 EUR ulatuses investeerimishuvi.
Indikatsioonidega on sisenetud viimasesse sajasse tuhandesse mis on vajalik miinimumeesmärgi (600k) täitmiseks, aga samas on kampaanial kohe algamas ka viimane päev. -
Tundub, et kampaania on läinud pikendamisele, sest praegu näitab 21 päeva kampaania lõpuni. Pikendamist oli ka vaja, sest esmaseks tähtajaks jäi miinimumsummast ca 10% puudu.
Praeguse seisuga on 201 investorit indikeerinud 544 000 EUR ulatuses investeerimishuvi. -
momentum,
ma olen võhik. Milliseid raha kaasamise tingimusi võib seal keskkonnas muuta ilma, et peaks investoritelt uuesti nõusolekut küsima? -
"2korda2"
momentum,
ma olen võhik. Milliseid raha kaasamise tingimusi võib seal keskkonnas muuta ilma, et peaks investoritelt uuesti nõusolekut küsima?
Tingimusi?
Otseselt sellist nimekirja pole, aga võib muudatusi tulla küll kampaania käigus. Muuhulgas on muutunud:
• kampaania kestus - enamasti on kampaaniat oluliselt lühendatud, mõnikord (enamasti varasemalt) ka pikendatud
• (maksimaalselt) kaasatav summa - tavaliselt tõstetakse maksimaalselt kaasatavat summat
• valuatsioon - on olnud ka valuatsiooni muutusi (peamiselt vähendamise suunas ja peamiselt varasemas perioodis kui kampaaniad eriti täis ei märgitud ja nad suleti täpselt summa täitumisel ja hiljem mõned investorid said proposali ja keeldusid selles, nõudes madalamat valuatsiooni)
• allokatsiooni põhimõtted - suure ülemärkimise korral on neid muudetud ka jooksvalt või käigu pealt välja mõeldud
• kaasatavate investorite arv ja struktuur - mõnikord on mõni uus investor tulnud kampaaniale juurde ja nemad nt. Funderbeami platvormil osalenud pole
• uudisvoog või muu oluline sündmus - kampaania käigus on tulnud uudiseid, need avaldatakse eraldi
Kui kampaania kestust on lühendatud/pikendatud, siis vastavalt sellele on muutunud ka raha ülekandmise tähtajad jne. Mingi otsene probleem see minumeelest pole, sest pärast kampaania sulgemist on pea-aegu alati mindud üle juriidiliste toimingute lõpptähtajaga ja kauplemise avamisega. Nii et anyway läheb see closing pikalt.
Kokkuvõttes tehnilistes nüanssides on pidevalt mingeid muutusi (mis tegelikult võivad isegi täitsa fundamentaalsed tunduda, aga pitch decki suures ulatuses muudetud pole. Aga kui mingi oluline uudis vahepeal tuleb, siis avaldatakse see eraldi ja investorid peavad juba ise otsustama, et kas muutus esialgse pitchiga on suur või mitte.
Praegu kampaania pikeneb, ma ei ütleks, et siin oluliselt midagi muutub. Kampaania ja ettevõte on piisavalt hea, et kampaaniat pikendada ja üritada rohkem kapitali leida. Kuna tegu on Islandi ettevõttega ja tavaliselt koduriigi investorid on aktsiivsed ainult koduriigi ettevõtetes, siis paljud Eesti investorid ei julge/taha võõr-riigi startuppidesse investeerida (mõned UK ettevõtted kauplevad nt. GBP põhisena). Island on praegu Funderbeami jaoks vähemaktiivne turg, seega igal vähemaktiivsel turul ma eeldakski, et kampaaniad täituvad aeglaselt. -
Kas seltsimeestel häirekellad ei hakka tööle, kui heaoluühiskonnast islandilt tullakse nn pärapõrgu raha kaasama...
Kuda sellised asjad üldse FB tihedast sõelast läbi lähevad? -
"privador"
Kas seltsimeestel häirekellad ei hakka tööle, kui heaoluühiskonnast islandilt tullakse nn pärapõrgu raha kaasama...
Kuda sellised asjad üldse FB tihedast sõelast läbi lähevad?
Islandi populatsioon on kõigest 364 000, ehk isegi vähem kui Tallinn. On ju ilmselge, et mida väiksem on riik, seda rohkem läheb kapitali väljastpoolt riiki vaja, sest enda poolt on kapitali pakkumine piiratud nagu iga muugi ressurss siin maailmas.
Praeguse seisuga on kapitali kaasanud järgmised riigid:
• Iirimaa - 1 kampaania
• Soome - 1 kampaania
• Śveits - 1 kampaania
• Island - 4 kampaaniat
• Norra - 4 kampaaniat
• Taani - 5 kampaaniat
• UK - 8 kampaaniat
• Horvaatia - 9 kampaaniat
• Eesti - 40 kampaaniat
Tugev Eesti ülekaal, aga kogu platvormi peale on ka teistest maadest samuti piisavalt palju kampaaniaid. Island ja Norra on riigid, kus on mitu kampaaniat olnud. -
Mussila andis teada, et on kampaanias jõudnud üle miinimumsumma 600 000 EUR ja kampaania lõpeb varsti:
With 224 International Investors believing in the company Mussila crossed the 600K benchmark.
We also have some great news: Yesterday we released a new app called Daði Karaoke on App Store and GooglePlay. On the first day, the app got more than 1000 downloads! We will follow Daði and Gagnamagnið for Eurovision. The app is made for every music lover and Eurovision fan out there. When we build the app, we used the infrastructure from Mussila and programmed a karaoke version with our voice recognition; we also created a brand new Arcade game.
Last week the company made its first contract with a school district. The company made a four-year contract to Kópavogur and sold over 1000 licenses of Mussila Music School to every 7- and 8-year-old kid in Kópavogur, the 2nd biggest town in Iceland. In the upcoming months, we plan to scale up this model and sell to more districts worldwide, starting with Iceland, thinking local-going global.
Mussila hired a marketing manager; Naiara Alberdi. Naiara Alberdi was previously head of content at Trivia Royal and a marketing manager at Teatime Games. She has broad experience in the app industry; having been the head of content both for Quiz Up and Trivia Royal. There are exciting things ahead of us; you can join the campaign for the next 48 hours. We are optimistic and looking forward to the future.
Lisaks on paar täiendavat teadet:
1) eile avaldasid oma karaoke-äpi "Daði Karaoke", mis on seotud varem kirjutatud Islandi esindajaga Eurovisioonil.
2) Islandi koolisüsteemis võetakse kasutusele Mussila äpp ja müüsid 1000 litsentsi. Kavatsevad sarnast hulgimüüki koolidele teha ka mujal maailmas. Võttes arvesse asjaolu, et nad on saanud üsna palju auhindasid erinevate haridus-äppide auhindajate poolt, siis sarnases stiilis laienemine maailmas võiks neil üsna hästi minna.
3) Palgati neli uut liiget:Naiara Alberdi will be head of marketing, Steffi Meisl, a Social Media Manager and a Customer Representative for the School sector, Sandra Rós as a Graphic designer, and Jóhann Sveinn Ingason as a programmer.
Kampaania sulgub 2 päeva pärast.
Max. summa oli neil 1 270 000, ehk ruumi jagub hetkel veel lahedalt. -
Kampaania on praegusest alates suletud.
Lõppseisuks jäi 244 investori poolt indikeeritud 629 000 EUR.